~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Hooyo: :eek: :eek: :eek: Hui kauhistus! :eek: Onneksi ei henkilövahinkoja ole tullut ja onneksi ei oo tuli levinnyt sitten pidemmälle. Pakko on kysyä, että olihan vakuutus kunnossa? Hui...

Vilma: Jaksamisia sinne, kuulostaa hurjalta. Ja onneksi siellä kanssa ultrassa kaikki hyvin. Varmasti huojentaa mieltä suuresti.'

Omaa napaa taas hieman. Mie varmaan jotenkin sisäisesti jo valmistaudun vauvan yövalvomisiin. Siitä lähtien, kun tiesin, että vauvaa odotan, niin en oo öisin nukkunu kunnolla. Joka yö oon vähintään pari tuntia yöstä hereillä (joko sitten pahoinvoinnin takia tai ihan muuten vain). Viimekin yönä nukuin ihan vain muutaman tunnin alkuyöstä ja aamulla sen aikaa, kun miehen kello soi (miehellä on sellainen herätysvalo, joka syttyy puoli tuntia ennen herätystä. Olin vielä hereillä, kun se sytty, mutta en muista enää sen soimista). Sitten aamusta olen vain väkisin vielä yrittänyt muutaman tunnin nukkua. Noh illalla sitten jo yhdeksän aikaan oonkin ihan valmis nukkumaan... Tai ehkä miusta on vaan tullu vanha :)

Tänään kanssa tajusin ihan oikeasti, kuinka nopeasti tämä aika oikein meneekään. Huomenna taas poksuu ja viikkoja tulee täyteen 12. Ensimmäinen kolmannes on pikkuhiljaa ohi!

DsariaL ja masukki 11+6
 
Hooyo HUI KAMALA!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: toivottavasti tosiaan oli vakuutukset kunnossa, onneksi ei tullut mitään henkilövahinkoja!!!! :( :( :( Mutta aika hurjaa silti!!! :hug: :hug:

Vilma onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista. =) toivotaan että kivut hellittäisivät pian!!

DsariaL aika tosiaan menee nopeaan... mulla alkaa olemaan paniikki et ehinkö mä saada kaiken valmiiksi ennen ku vauva syntyy!!! :whistle:

valituksesta sitähän varten tämä palsta on!! Saa valittaa olojaan kun täällä on aina joku joka on kokenut samaa tai ymmärtää. :)

Sompio, mulla taas on kuin uus elämä kun iskiaskivut loppui!!! Onhan mulla kaiken maailman inhottavat närästykset ja krampit sun muut mut ne ei oo MITÄÄN verrattuna niihin kamaliin iskiaskipuihin. =)
 
Heips kaikille pitkästä aikaa.. :)
Tulipas kahlattua läpi kaikki sivut.. siin oli urakkaa.. :D
Tervetuloa uusille, Miss Mindy ja Alley.. :flower: :hug:

Voimia kaikille jotka kärsivät kivuista ym.. :hug:
toivottavasti flunssan kourissa olevat parantuvat.. :hug:

Onnee kaikille hyvistä neuvola-/ultrakuulumisista.. :)

Täällä myös käyty ekassa neuvolassa ma.. :) neuvolassa kaik perusjutut ok.. paitsi et sokereita tullaan tarkkailemaan vähän normaalia enempi ja paino ei saa liikaa nousta, jotta ei raskausdiabetesta tulisi.. :(
ekaan ultraan mennään parin viikon päästä.. ja seuraava neuvola onkin vasta toukokuussa.. :)
 
Hooyo, herranjestas!! Luojan kiitos ei henkilövahinkoja tullut :eek:

Alley, tervetuloa joukkoon, en omanapaisuudeltani ymmärtänyt aiemmin sanoa :ashamed:

(.) Olen kyllä tosi iloinen, että vauva voi hyvin, se on tärkeintä. Onneksi ne tuolla kyllä koko ajan seurasi sen vointia. Toivottivat tervetulleeksi seuraavan kerran sitten synnyttämään :LOL: Ei kyllä helpoksi luotu tätä tämän pienen odotusta, mutta juuri yöllä mietin, että kyllä oman kivun kestää kun tietää vauvalla olevan kaiken hyvin.
Ja ette usko mitä!! Ihmettelin äsken suihkun jälkeen, että miksiköhän on paita ihan märkä, NO TOINEN RINTA VUOTAA MAITOA :eek: :D Ei se kai mitään muutakaan voi olla. Ilmeisesti sai tuo kaikkien vauvojen läsnäolo ja jatkuvat ultraukset saivat aikaan tämän :eek:
 
Iltoja kaikille!
Lukaisin tän päivän tekstit,ja nyt ne sit miltei kaikki unohtu. :ashamed:
Alley Tervetuloa ja onnea rutkasti! :heart:
Hooyo Hui hitto! Toivottavasti tosiaan vakuutukset kunnossa ja onneks ei pidemmälle levinnyt :eek:
teddy Onnea ekasta neuvolasta,ja toivotaan että sokerit pysyy kunnossa ja paino siinä samalla :heart:

(.) Tänään käyty hampilääkärissä.En ole ikinä tavannut niin ihanaa hampilääkäriä kuin nyt oli.Lääkäri oli siis todella mukava,heti ensimmäisenä alkoi höpöttää miun massulle: "kukas se sielä onkaan?" ja sit silitteli miun päätä siinä tuolissa ja kyseli että onko hyvä olla jne jne.Ai että tykästyin siihen.Nyt vaan harmittaa kun seuraava hampilääkäri aika onkin toisella puolella kaupunkia :/ Teki kyllä hyvää jälkeä hampaisiin,paikkas takahampaan,ja voi että toivoisin että muutkin hampaat tuntuis samalla.Ja sit olis vielä viilannu miun etuhampaat tasaseks ku ne on niin toramaiset :ashamed: Mut sit ei enää keritty,nii sano että sano toisella ajalla että viilaavat ne. :heart:
Tosi rankka päivä muuten ollut,kaupoilla tuli käytyä ja sit käytiin auto hakemassa Hankasalmelta eli Jyväskylän läheltä.Nyt paikkoja jomottaa ja liitoskivut tuli jälleen.

vilma Onnea maidon vuodosta :D Mulla tulee kans,mutta sillon vaan kun vähän puristaa,nyt alkanut enemmän tulemaan esimaitoa ja ne sit kuivii nänneihin.onpa kiva rapsutella niitä pois :D

Tämä tyttö menee nyt syömään ja ottamaan rennosti!Mukavaa aprilli päivää kaikille!!

Sannya ja Nuppu 35+1 :heart:
 
kettukerpele, teksti katos, ennen kun ilmestykään :(

joten aloitetaan alusta...

sompio oikeassa olet, tärkeintä on vauvan hyvinvointi ja hänen terveys... mitä sitten vaikka itseä vähän sattuu tai sattuu vähän enemmän... vaikka mielellään sitä odottelisi ilman kipuja ja särkyjä.

em varmasti saat kaiken kuntoon ennen vauvan syntymään, täällä panikoidaan samasta :D
sanon että saamme varmasti kaiken tarvittavan kuntoon, mutta ei kyllä kaikkea kuntoon...
toivottavasti tuonne kodinhoitohuoneeseen tulee altaat ennen synnytystä ja pyykkikaapit, muuten sekin on jo kunnossa :D

vilma onnea hyvistä rakenneultrailuista... ja tärkeintä on vauvan hyvinvointi vieläkin... ei se sukupuoli varmaankaan ole se tärkein :D vaan terve vauva...
ja säilyyhän teillä nyt jännitys loppuun saakka :D

hooyo onneksi ei henkilövahinkoja sattunut...
mites jouduitteko evakkoon lähtemään, keittiön putsaaminen ja uudelleen laittamisen ajaksi...?
Toivottavasti teillä tosiaan oli vakuutus kunnossa, ettei tarvitse surra suuria rahahuolia, vaan pärjää pienemmillä :D

DsariaL kohtalontoveri... nauti niistä öistä jotka tulevaisuudessa saat nukkua kokonaan tai liki kokonaan.
Täällä valvottu kanssa siitä lähtien kun on saatu tietää raskaudesta..
ja tuohon piikkiin minäkin sen olen laittanut, keho valmistautuu tuleviin valvomisiin ja yöheräilyihin.
Raskasta valvominen on välillä ollut, kun päivälläkään ei ole saanut nukutuksi... mutta on sitten niitäkin kausia ollut, että entäs sitten kun valvotaan virtaa riittää :D
ja yö on oivaa aikaa pestä pyykkiä ;)
 
Mä olen lukenut hieman "kriittisesti" juttuja, että onko joku aprillipila :snotty: Sydämestäni otan osaa Hooyon keittiönpaloon, mutta mietin, että olisiko jekku :whistle: Mutta jos ei ole, niin onneksi ei tosiaan henkilövahinkoja syntynyt.

Onkos teitä muuten juksattu tänään? Mua ei ole, mutta Aamulehteäkin yritin lukea, että mikä siinä olisi pilaa, mutta en keksinyt :D Huomenna selvinnee :D

DsariaL Mä nukuin kanssa alkuraskaudesta huonosti, mutta nyt olen nukkunut paremmin. Tai voi johtua siitä, että olen jäänyt sairaslomalle, niin on varmaan muutenkin rennompi olo.

Äh, edellisellä sivulla oli jotain mitä piti kommentoida, mutta raskausdementia vaivaa :ashamed:

Nukkekoti on saanut tänään tapetteja moneen huoneeseen ja huomenna pääsee ehkä laittamaan laattaa ja parkettia :D Tosin tuo keittiö ei mua miellytä, että saattaapi tulla heti keittiöremontti eteen :LOL:

Minulla on huomenna se pelkopolin aika. Kiva päästä juttelemaan kaikki mahdollinen ja mahdoton synnytyksestä.

*muoks* Vilmalle piti toivottaa oikein paljon jaksamista :hug:
 
teddy onnea ensimmäisestä, ensi neuvolasta :D ja zemppiä sokereiden kanssa :D

sanyalla ollut loisto lääkäri, mäkin haluun tollaisen.

kävin hierojalla tänään, vitsi saatiin kädet ja lavat liikkeelle, mutta nyt ne on kipeät...
tosin selkää menin hierottamaan, mutta siihen ei edes koskettu :(
toisekseen mulla piti olla 45 minutin aika eikä 20 minutin aikaa, pitää ens viikolla kysästä että mikäs tässä oli homman nimi...

sitten kävin vielä siellä virastossa he edelleenkin vain pahoittelivat tilannetta, ja tuumasivat ettei tämä onneksi ole joka päiväistä eikä joka vuotistakaan...
mutta silti, ahdistava ja pelottava virhe.

vauvalle oli ihan pakko ostaa, kun näin kaupassa ihanan kolmen lyhyt hinaisen bodyn setin... ja oli vielä tosi edullisesti :D ja kävin sitten vielä ostamassa lindeksiltä kolmet pöksytkin kaverille... nyt on sitten niitäkin :D

loppu illan voisi vain istua ja olla ja köllötellä, jaloissa ja selässä tuntuu päivän hiipparointi kaupungilla... vaikka mieli onkin hyvä :D
 
Hooyo mä en ala kyl jos toi sun keittiö paloi - juttu oli aprillipila. Mä ihan oikeesti kauhistuin.... :ashamed:

mua ei oo kukaan huijannu tänään.... tai mistä mä tiiän! :LOL: Mä kyl oon ihan tosi helppo... kun en mä ikinä muista et tänään on aprillipäivä tai unohdan sen saman tien kun mietin jotain muuta. :D :D
 
itseasiassa noista bodyista tuli vielä mieleeni, kassa oli mielenkiintoinen tapaus kun nuo ostin.
Hän tuumasi että, sinä se sitten tiedät kumpi on tulossa... no juu tiedän.
jälkeenpäin vain mietin että olisinhan voinut ne bodyt ostaa jollee muullekin vauvalle kuin omalleni...
samoin eilen kun käytiin kaupassa, ja ostin pari pussia salmiakkia, varastoon...
niin kassa tuumasi silloin, että taitaa olla raskaudenaikaiset mieliteot...
niin no juu on, mutta olisinhan voinut ne salmarit ostaa viemisiksi...
ihmeellistä yleistystä kaikesta mitä sitä tekeekään kun on raskaana...
tosin on tästä ollut se hyöty, kun olin itiksessä ja siellä vessaan pääsi vain kolikolla...
niin paukkasin kukkakauppaan ja kysyin voiko vaihtaa rahaa vessaan sopivaksi, niin myyjä sanoi että tän kerran, vaikka heillä ei lupaa olekkaan rahaa vaihdella...
katseli vain masua ja toivotteli onnea :D
 
HanTa Kiitos :heart:
Vois perjantaina sitten käydä euromarketissa ostoksilla. Noi oli kivan näköiset bodyt :D Mies katseli tänään, että juusto olisi euromarketissa alennuksessa, mutta sanoin että sen takia ei sinne lähdetä. Nyt voisi sitten lähteä hakemaan juustoa ja Nupulle vaatteita :D
 
Hooyolle (jos ny ei ollu pilaa) halituksia, onneks ei henkilövahinkoja sattuna ja vakuutuksetki o varmaa kunnossa :)

Sannya mukavaa, et tunsit olos hyväks hampilassa. Mie ite tosin en tykkäis yhtää jos mun päätäki siliteltäis :kieh: Ku mie en jotensaki tykkäis ku ois tuntematon hampilääkäri ja sit silittelis.. eeeiiii miulle semmosta.. mut noi masulle juttelut oli iha kivan kuulosia :)

vilmav onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mekää ei tiietä sukupuolta, ei haluttu. Ku on se kivempi sit yllättyä synnytykse jälkee vaikkakin välillä kovasti tekis mieli jo tietää :D

Ja siittä, et saako kaikkee tehtyy enne vaavin syntymää.. Jaa'a, voip olla, et ei saa tai sit voip olla, et saakin.. Mut en mie ressaa :) Iso kaappi tulee pvää ennen LA:ta (tänää mies osti sen) ja sit saapi järjesteltyy noita vaatteit paremmi ku on tilaaki. Ny suurin osa lojuu vaa muovipusseissa. Harsot sun muut on iha levällää ja kaikkee muutakin hauskaa :D mut mihkäs tässä ny nii kiire ois.. Ehtiihä sitä, sen vaavin tulon jälkeenki jos ei muuten :heart: Nii ja sairaalakassia oon saanu pakattua jopa kolmen jutun verran... Se jäi vähä puolitiehen :LOL:
 
Hyvää huomenta kaikille!

Eilen olin kirppareita kiertelemässä ja mukaan
lähti muutama vauvan vaate B) meillä on niitä
kohta jo ihan liikaa :whistle: :heart: :D
Itsellekkin löysin ihanan hupparin 2eurolla, mutta
vielä en siihen mahdu, jospa sitten kesällä/syksyllä =)
Lisäksi joku myi äitiyspakkauksen käyttämättömiä kestoja
4eurolla niin ostin sitten nekin, jospa innostun sitten kestoilemaan. :)

Tänään menen siskon kanssa kirpparilla käymään.
Jännä nähdä lähteekö mukaan taas pikkuisia vaatteita ;)

ja tänään poksuupi viikot, ihanaa!:heart:

TinyAngel & Pikku Pirpana rv 36+0
 
Sompio valittamisesta. joo just noin mä oon aatellu näiden mun kipujen kanssa kans! että niin kauan ku vauva ei kärvistele tuolla kivusta, vaan pelkästään mä, niin asiat on periaatteessa niinku kuuluuki.

Hooyo voi eikä! onni onnettumuudessa että pelkästään materiaa tuhoutu, eikä ihmisille käyny kuinkaan. (joka toista huijaa on ite jos tuo oli aprilli pila :D )

vilmav hyvä et kaikki ok :) mikä on litalgin? kuullostaa tutulle mut nyt näin aikasin en saa päähäni et mitä se on.
 
Hanta tuosta raskausajanostamisista mulla on jakaa semmonen stoori ku ostin ruokalapun jossa luki tyyliin "my mom is prettier than your mom" ja kassaneiti kysy ihan pokkana "laitetaanko pakettiin?" :LOL: vissiin ei uskonu et se mulle tulis :D
 
Nopsaan vastaan nibblerille, ei oikein tämä tietokoneella istuminen luonnistu :( Litalgin relaksoi vatsan lihaksia helpottaen siten esim.suolistokramppeja jne. Mulla se ei kyllä juuri auta, kuin pikkukipuun.

Kiitos kun huomioitte :heart:
 
hyvää huomenta :wave:
nukuinpa pitkään, heräsin vasta 10 :D kyllä tuo pimennys verho tekee ihmeitä... kiva juttu...
tylsää vaan että päätä särkee ja kovasti... pitää yrittää lepiä vielä ennen lääkäriin menoa :D

vilma koita jaksaa...

nibbler :D

ta kyllä vauva vaatetta tarvitsee, ja kun on reilusti ei tarvitse ihan joka käänteessä sitä pyykkikonetta pyörittää....
Näin minä olen perustellut, uudet ja uudet ja uudet vauvan vaate hankinnat :D
nyt sitä vaatetta on jo lipastollinen, alle 70 centtistä :D

ja onnea ta poksusta... se on sitten viikko ja tekin olette täysiaikaisia :D tai täysi-ikäisiä, kummin haluaa sanoa :D

Mutta nyt viikkaamaan pyykit narulta, jotta uudet mahtuu tilalle, ja suihkuun... kohta onkin jo lahdettävä polille :D

Mukavaa päivää kaikille. :flower:
 
Huomenta kaikille!
Täällä herätty äsken,ekan kerran heräsin puol 6,ja söin 3 persikan puolikasta :D Ja katoin Animal Planettia.Sit menin takas nukkuu.Hyvät mieliteot heti aamusta.
Olo ei ole yhtään kiva,päätä särkee,poskionteloissa tuntuu painetta.Soitan tänään neuvolaan ja pyydän että varaa ajan lääkärille.Ei ole yhtään kiva olo.Jos se ois vaikka poskiontelontulehdus nii helpottais jos sais antibiootin.Viimeks mulla ollu ihan pienenä se ja heti ekana päivänä alko olo helpottaa. :)

Suukkis Kiva että oot saanu ees pikkasen pakattua sairaala laukkua :D Pikku hiljaa hyvä tulee.


HanTa Ihania bodyja olit ostanut,miun himottais kans lähtee kiertelee ale koreja ja kirppareita,mut en tiiä uskallanko.Ku meidän vaavin vaate varasto on ihan pullollaan kaikkee.Mutku olishan se kiva,että ois jotain äitinkin ostamia vaatteita,eikä pelkästään lahjoitettuja.Eikös niin?? :p Noh,kuhan tästä terveytyy,niin vois lähtee ihan itsestään sinne kaupoille,ku josm iehen mukaan otan nii se vinisee että eikö jo lähettäis :D

Mut nyt menen syömään aamiaista ja odottelen kello 12,nii pääsee soittaa sinne neukkuun.
Oikein mukavaa torstai päivää kaikille! :flower: :hug:

Sannya ja Nuppu 35+2
 

Yhteistyössä