~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Kiitos teille kaikille :heart: :heart: Kaikki voima tulee nyt kyllä tarpeeseen. Kieltämättä mua itseä hieman huolettaa, että mikä se "voimakaskaikuinen muutaman millimetrin tiivistymä" on kun lääkäritkin aika arpomalla joutuivat heittämään, että se on kivi. Mut kyllä niiden olis pakko ollut ottaa mut heti lisätutkimuksiin jos vakavampaa epäilisivät. Ja jos ei urologian polilta ala kutsua kuulua niin pyydän neukkulääkärin soittamaan sinne. Haluan että homma hoidetaan loppuun. Äsken jouduin jo buranaa ottamaan, onneksi 300mg vaan, mutta ei se kyllä hyvälle tunnu, vaikka kai sitä lääkäriä olisi syytä uskoa. Sais kyllä pikkuhiljaa alkaa tämä äksöni loppua tästä raskaudesta niin voisi nauttiakin. Vaikka kyllä mä nautin, kun tietää, että Elma kulta on hyvässä hoidossa ollut ja kunnossa :heart:

Äitiyspakkauksesta, pidin itse 2008 pakkauksesta enemmän, varsinkin toppapuvusta. Mutta oikein kiva pakkaus, ei siinä mitään ja suurena plussana kestojen suurempi määrä, sekä ekologisuus.

Sannya, hieno että teilläkin kaikki hyvin :heart:

EM, hyvää alkavaa äippälomaa!! :heart:

 
Mu mielestä taasen nykysen ä-pakkauksen kestovaippaosuus ei ollu kummoinen. Siis aatellen sillain, et 7 harsovaippaa ni ei ne kyl kummosia oo. Jos ois jotain laatuharsoja ni sit ois parempia, mut taitavat olla niitä ohkasia ja halpoja. Mut se ol ainaski hyvä, et vain kestoja siin on. Ku niitä kertisnäytteitä ny saa pilvin pimein muutenkin.

vilmav miks ihmeessä buranaa saat syyvä? Jotenki nii outoa ku ain sanotaan, et vain paracetamolia.. Ja eikös burana voi aiheuttaa ennen aikasen synnytyksenkin.. Tosin ei se kai sit ehk noilla vkoilla niin mee.. En kyl tiiä. Oudolta vaa kuulosti ni mietin, et sanoko lääkäri perusteita sille?

Mut nimenomaan tota tarkotin, et eikö se veriseula oo sit vaa se erikseen verikokeena otettava mut sikiöseulontahan tarkoittaa vaa ultraa? Vai oonks mie ny käsittäny muka jotai iha väärin?
 
Suukkis, buranaa saa kuulema hätätapauksessa, muiden keinojen puuttuessa syödä ajoittain raskauden keskivaiheilla. Ihan alussa ei, eikä myöskään viimeisen kolmanneksen aikaan. Itseä arveluttaa sen verran, että en uskalla määrättyä annosta ottaa ja paracetamolilla+litalginilla menen aina vaan jos pystyn. Äsken makasin itkun kanssa lattialla niin otin sen 300 mg, vaikka 600mg määrättiin. Mutta ei, en ota jos ei todella ole pakko. Mielummin menen sitten osastolle ottamaan sen perhanan petidiinin.
 
vilmav juu tuota ounastelinkin. Tai siis muistelin itekin kuulleeni, että pahinta on syödä buranaa aivan alussa ja lopussa. Mutta outoa kun ei määrännyt Panacodia. TOSIN ite oon erittäin paljon sitä vastaan vaikka jotkut lääkärit sitäkin määräävät. Mutta niin, toivottavasti kipusi helpottaisi! Tosi kurjaa kun on kipuja niin et itkettääkin :/ :hug:
 
vilma Mullekin neurologi sanoi, että saisin syödä mun migreenilääkkeitä myös raskaana ollessa. Apteekissa ja neuvolassa ovat sanoneet, että niitä ei saa syödä. Kumma kun neurologi silti antaa luvan. Mutta onneksi ei ole ollut yhtään migreenikohtausta, niin ei ole tarvinnut asiaa miettiä. Mutta en olisi kyllä uskaltanut syödä vaan sitten sitä oltaisiin maattu kaksi päivää pimeässä huoneessa oksennnellen :|

*muoks* Voithan sä varmistaa vielä ja soittaa sinne teratologiseen tietopalveluun, vai mikä se on :whistle:
 
Juu kyllä se jotenkin luonnon päälle ottaa jos joutuu jotain "ei-ehkä-vaarallista" syömään. Mielummin ottaa sitten paracetamolia isomman määrän. Mä veikkaan, että tuo buranan määrääminen on tosi lääkärikohtaista. Mulle riittää se, että Elma on syntyessään litalginillä ja antibiootilla kyllästetty, en haluaisi turhia riskejä ottaa. Tosin tuo antibiootti ja litalgin on täysin turvallisia, mutta silti. Mitä vähemmän lääkkeitä, sen parempi.

Äsken pääsi kyllä ekaa kertaa koko session aikana itku. Ei vaan mahtanut mitään. Onneksi mies on tukena, äskenkin isti vieressä ja piteli kylkeä kun hölmön näköisenä heijasin itseäni lattialla :ashamed: Alkaa olla kohta rentoutus ja hengitystekniikat synnytykseen valmiina :D
 
Heippa!

Enpäs ole tänne pitkään aikaan kirjotellut. Jotenkin tuntee omakseen enemmän oman paikkakunnan pinon ja elokuiset leijonanpennut :heart:

Hanta Mä voi ilomielin ottaa postien hinnalla teijän viime vuoden imsevimset :)

Äitiyspakkauksesta Musta molemmissa on kivoja juttuja. Uuden toppapuku näyttää enemmän äitiyspakkauksen toppapuvulta kun vanhan. Miehen kanssa puhuttiin et melkeinpä laitetaan ihan vaan ilman mitään toiveita se lomake menemään. Tuli sitten mitä tuli.

Tuhansia halauksia Vilmalle. Koita jaksaa.

(.) Vointi on kohtalaisen hyvä väsymystä on havaittavissa, tosin johtuu aikas paljon työkiireistä/stressistä. Maha on ollut. n maanantaista lähtien enemmän vauvamaha. En onneks oo levinnyt muualta, mikä onkin ollut tavoite. Painoa ei ole tullut paljoa, vaikka oon syönyt ihan kiitettävästi.

Mansikkatee ja Hippuli 22+4
 
mansikkatee laitoin sulle yksäriä tulemaan :D

äippäpakkaus onhan se niin, ettei se koskaan tule jokaista äitiä ja perhettä mielyttämään.
egologisuus näkyi tässä pakkauksessa enemmän ehkä kuin viime pakkauksessa, hieno homma.
Ja eikös se paketti kasata vuosittain sen mukaan mitä toivotaan ja palautetta annetaan. näin olen ymmärtänyt.
Itse pidin enemmän tuon viime vuoden pakkauksen väreistä.
ja olen iloinen kun sen sain :D
 
HanTa Saitko neuvolasta sen vau-kirjan? Siinä on kuponki, että kun ostaa 50 ?:llä lastenvaatteita, niin saa kympin lahjakortin. Siinä oli joku koko, olisiko ollut 44-80 senttiset vaatteet. Ja pitää kerralla ostaa. En ole käynyt H&M:llä pitkään aikaan ja mun mielestä oli tullut tosi kivan näköisiä vaatteita :D
 
Katselimpa paremmin tuon äitiyspakkauksen sisällön ja onhan siellä 4 flannellettea sekä 2 kuorta! Eli katsoin väärin. Sehän on sitten jo parempi kuin edellisen pakkauksen anti. Mutta onneks oon itse saanu noita lahjotuksina aika monta vaippaa :)
 
sain vaukirjan... sen mikä on isälle ja äidille... pitääpä katsoa sitä vähän tarkemmin :D
Kiitos Sompio... :D

kela täti sano, että ne on tuplannut ton kestopaketin, ja ottanut kertikset pois, koska sairaalasta kuulemma saisi kertikset...
(miehen sisko kelassa töissä)
Eli suukkis on varmasti oikeassa...
itse katsoin että oli vain yksi kuori tullut lisää, eikä muuta.
 
Täällä herättiin jo kuudelta :) Heräsin kahesti yöllä ja sit ny kuuden mais en enää saanu unta ni päätin nousta. Ihana olla ylläällä jo näi aikasi! Vois kohta noita vaippuleita laitella vähä järjestykseen. Ku nyt harsoja sun muita on tuos nojatuolissa (jota muute ei koskaa käytetä :D) kuivausrummusta tulleena ku en oo jaksanu taitella niitä :ashamed: Noh, ei ois kyl ollu sen ihmeemmin tilaakaan laittaa mihkää.. Pitäs raivat yks lipasto kunnolla ni saa sinne sit niitä laitettua.
 
huomenta! :wave:

Eiks tääl oo muita viel hereillä... :D

(.) on aika vaikeeta toi nukkuminen... lantioon alkaa sattumaan aina jossain vaiheessa aamuyötä ja sit pitää koko ajan vaihtaa kylkeä. äh. :ashamed: mut ei se mitään - kyllähän mä kestän sen. :) Kai se valmentaa siihen tulevaan yöheräilyyn.... :D:D

EM ja Dodoliina 34+4 :heart:
 
Pitkästä aikaa taas ehdin koneelle..

Vilmalle Paljon haleja ja voimia! :hug:

Teddybear Meillä meni toi sikiöseulonta niin, et verinäyte piti käydä antamassa rv 9+0- 11+6 ja ultra oli rv 10+0- 12+6. Neuvolasta sai lähetteen terveyskeskuksen labraan ja verinäytteen vastaus piti hakee viikon päästä sit sieltä ja ottaa ultraan mukaan. Mut se kai vaihtelee, jossain kunnissa verinäyte otetaan vasta ultran jälkeen..

Niin, mulla oli siis eilen just toi np-ultra. Oli ihanaa nähdä se pikkunen! :heart: Se liikku tosi paljon, heilutteli käsiä ja jalkoja ja pomppi siellä! Pää-perä-mitta oli 54,9 mm ja se vastas viikkoja 12+1. Niskaturvotusta oli 0,46 mm ja riskiluvuks saatiin yhdessä veriseula-tulosten kans 1:98000. Kätilö oli tosi mukava ja saatiin paljon kuvia mukaan! =)
 
kia onnea hyvistä kuulumista ultrailun puolelta :D

huomenta kaikille
täällä herättiin kolmen aikaan katsomaan telkkaria...
joskus viiden aikaan nukahdettu uudelleen... ja voi elämä nyt väsyttää, heräsin yhdeksältä, ja tein pika siivouksen kämpälle anoppi on täällä parin minsan päästä...
Ja ei jaksais nyt yhtään...
Taidan painua pehkuun vielä hetkeksi, jos ei ymmärrä niin olkoot ymmärtämättä...
En ole häntä tänne kutsunut, häiriköimään mun päiväuniani. :D
Juuh tämä täti on tällä hetkellä pikkuisen ärhäkällä tuulella...
ulkonakin on niin tyhmä ilma, tihuttaa vettä minkä ehtiin... mutta kaipa sitä silti vois lounaan jälkeen lähtee kävelylle :D
sais ainakin happea ja toivottavasti paremman mielen :D

Nyt kauniita unia

HanTa ja Poksu-möntti 33+0
 
Huomenta päivää kaikille! ai että tulikin nukuttua sikeesti ja hyvin.
heräsinkin n. 30min sitten et tuli nukuttuakkin monen monta tuntii.
Olo on nyt kyllä ihanan pirtee. Jalat kyl hieman turvoksissa ja arat.
ja närästys on taas tullut kiusaksi, vaikka pysyikin poissa jotain
parisen viikkoa. Muuten onkin kaikki hyvin. Pirpana muksii ja muljuu
joka aamu, päivä ja ilta. et ei huolta vauvan terveydestäkään:heart:
verenpaineetkin
pysyneet kohtuullisen alhaisina =)

Uusi äitiyspakkaus on kyl ihan ihana, mut
tykkään enempi tästä minkä sainkin. Ainakin
puku ja makuupussi miellyttää tässä -08
paketissa minua enemmän. :heart:


TinyAngel ja Pikku Pirpana rv 36+2
 
mulla on vissiin se vanhempi vau kirja ja siinä on joku hennesin kuponki. et vissiin sai vähän halvemmalla tai jotain, siinä aika alussa huomaamattomasti :)

se äp:n haalari on vähän outo... kalasuomukuosi :) mut ihan hieno kumminki. se makuupussi oli tosi hieno! eilen joku mainosti huutiksessa olevaa 70 luvun pussia ja voi että se oli upee! oranssi sisältä, ruskee päältä ja oransseja kukkia :)
mulla on pussi jonka sai sillon munikästen aikaan. karsee punanen ihme pilkullinen :D mut onhan seki vähän vintage. sit mulla on vielä pikkuveljen ja siskon aikaset pussit. äiti ja äitipuoli on säästäny paljon entisistä pakkauksista tulleita kamoja joita mä saan ottaa, niin jo siks mä en pakkausta ota. ainoo mitä mä halun pakkauksesta on ne pikkukrääsät eli leikkurit, kammat ja mittarit, niin ja harsot tietenki :) niitä oliki paljon täs uudes pakkaukses. noihan on semmosia joita voi ostaa sitte mielin määrin silä 140? ja jää rahaa ostaa turvakaukalokin.

tänään heräsin ilman kipuja, miehen kiikuttama kaffikuppi kädessä. makoilin varmaan tunnin lukemassa vielä kirjaa ja aattelin miten ihanaa elämä on ku kivut loppu. menin sitte vessassa käymään, aivasti ja se siitä. kivut tuli takasi :(

masukuvapäivä. kuvaa tulee varmaan ehkä myöhemmin. ottakaa lunkisti mä käyn nyt katsastaa pojan huonen värin :)
 
ne äitiyspakkauksen "harsovaipat" on mun mielest ainaki ihan hötöjä, ajattelin itse käyttää ne pukluräteiks ym. mä oon muutenki käsittäny et valkaistuissa harsoissa imukyky saattais olla huonompi? vaippaharsoina mulla on kaapissa popolinin valkaisemattomia harsoja, ovat tuhteja. ihan kiva myös, että erottuu siten toisistaan, mikä on ollu kakan kuorruttama, mikä puklurättinä.

mepäs mennäänkin tänään äitin serkun häihin. :heart: ihanaa, mä rakastan häähulinaa ja nyt saa rauhassa ilman tekosyitä keskittyä hyvään ruokaan :p pitänee miehen kanssa varmaan koittaa jokunen tanssahduskin, voi olla vaan käytännön toteutus- ongelmia.

ja jos tänään sais otettua itsestään semmoisen hehkeän raskauskuvan hyvissä vaatteissa/meikissä. kun ei vielä ole semmosta kunnon odotuskuvaa pikkuiselle sitten näyttää :ashamed: no anoppi otti pari kuvaa kun pengottiin äitiyspakkausta, niissä taitaa masu näkyä, voi vauva-albumiin laittaa :heart:

Talvis 29+6
 
nibbler, kipusiskoni :'( :hug: Mä olen kans hurrannut tän aamun ettei kipuja ole ollut. Viimeksi yöllä otin litalginin kun aavistuksen meinasi alkaa kramppaamaan. Nyt meinaan urhoollisesti lähteä kirppikselle, ihanaa päästä ihmisten ilmoille. Löytyikö sille sun kivulle mitään syytä?

Hanta, saa luvan anoppi ymmärtää sua. Ei aina jaksa. :hug:

EM, harmillista :| Mut kohta tulee vauva ja sit loppuu kivut, eikös niin ;)

Talvis, ihana juttu että sait nukuttua! Hyvin nukutun yön jälkeen on aina kuin uusi ihminen!

Kia, onnea mukavista ultrakuulumisista :heart: Se on hassun näköistä katsoa sitä sätkivää ihmisen alkua ruudulta. :)

Suukkis, mä olin kans kuudelta hereillä, olisin voinut tulla aamukahville :LOL:

Mut nyt lähden sinne kirppikselle, pitäkää peukkuja että selviän kunnialla reissusta :LOL:
 
vilmav joo kannattaaki lähtee vaikka kipee oiski. tulee muuten hulluks ja avuton olo jos makaa vaan kotona. ei sille kipuilulle löytyny mitään syytä, se lääkäriki sano vaan että ku on raskaana niin kuuluu ottaa kipeetä (?)... toivottavasti löytyy jotain kivaa kirppikseltä :)
 

Yhteistyössä