~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

tyty Mä en aio kestoilla ja mä käytän äp-harsot peppu- tai pukluräteiksi ja olen itse ommellut samanlaisesta kangaskaupan harsosta lisää. Täytyy vaan tehdä reunaan joku värikoodi, että mikä on pepulle ja mikä naamalle. Vaikka peseekin, niin en haluaisi silti peppurätillä seuraavaksi pyyhkiä pukluja ;)
 
Juu kyllä ne riittää :) Mutta jokainen on yksilöllinen.. Se kannattaa muistaa kans.. Meinaa mul yks kaveri (ei siis kestoillut lastensa kans joita on nyt kaks, mut jo esikoisen aikana sanoi seuraavaa) sano, et hällä oli ainakin 20 harsoa eikä riittäny sittenkään. Eli riippuu varmaa siittäki kui usein tykkää puklurätin vaihtaa ja kuinka usein niitä pestä. Sen mukaan sitten kannattaa hankkia lisää harsoja jos siltä tuntuu :) Pepunpesuun mie hommaan pesulappuja (kestoja). Niit pitäs kyl hommata useampi tai sit pyytää anoppia tekemään :heart:
 
SuukkoSuulle
on kyl aika poikamassu, mut veikkaan teille tyttöö siltikkin...
ainakin mun tuttava piirissä on noilla sykkeillä syntynyt vaan
tyttöjä ja mahan muodolla ei 'oo taas ollut mitään merkitystä. :D mut jännä nähdä tosiaankin...pianhan se meille selviää. :heart:

ElinaMaria Todella ihana vaunupeitto. Mullakin projektina
semmoinen, mut hieman yksinkertaisempi. Tai lähinnä viltti siitä tulee,
en laita mitään kangasta siihen. Yritin noita isoäidin neliöitäkin,
mut ei onnistunut toivotulla tavalla ja nyt viltistä tulee sitten hieman yksinkertaisempi.mutta toivottavasti ihan käyttökelpoinen... :D
niin ja kaunis kesähattukin. :flower:
 
Heippa!

Uusia odottajia oli taitanut tulla onnea ja tervetuloa!

Em ihania käsitöitä olit tehnyt. :heart: Olen nyt alkanut kutomaan pieniä tossuja, jotka ovat vielä vähän kesken. Ehkä sitä pitää tehdä jonkunlainen peittokin.

Ihana masu Suukkisella :heart:

Vilma Toivottavasti olosi on parantunut. Onneksi pienellä on kaikki hyvin.

Nibbler Toivottavasti saa haluamasi vaunut.

Perjantaina kävin np-ultrassa ja verikokeessa. Nt oli 1,2 mm, pää-perämitta 59,2mm, pieni liikkuu ja sydän sykki. Vastasi muutama päivää vanhempaa, mutta la pysyi samana. Kaikki oli hyvin. Verikokeen tuloksesta ei lähetetä kotiin mitään tietoja, jos ei ole mitään erityistä. Sitten jos on poikkeava soittavat sairaalasta. Tulosta voi kysellä rakenneultrassa.
Oma olo on parantunut, huono olo tulee vain joskus. Nyt pitää vain muistaa syödä tasaisesti. Väsymys on edelleen vaivana. Tuntuu, et vaik kuinka paljon nukkuu niin jossain vaiheessa väsymys iskee. Työpäivät jaksaa juuri tehdä, mut sit illalla on tosi väsynyt.

Nasuli 12+3
 
Ihanat ultrakuulumiset Nasuli! :heart:

TA joo kyl mieki enempi oon silti tytön puolella vaikka masu on mikä on :D Eikä säärikarvatkaan kasva, tai oikeestaa tuntuu kasvavan hitaammin ku ennen ja mitäs muuta.. Nooh, oha noita uskomuksia ties millasia :D Mut ihan alusta astiha mul oli tyttöolo. Ainoastaan et ne unet sekotti ku näin kaks poikaunta. Mut oon nähny ny myös tyttöunia. Eli onnellinen oon, tuli sit kumpi vain :)
 
nibbler Mie kyselin sitä virkatun korin ohjetta aikaisemmin :p Nyt löysin käsityölehdestä sellasen amppelin ohjeen,johon ei tule ripustus naruja vaan se laitetaan ihan vaan kukkaruukkuun :flower:

Suukkis Voih,painajaiset on kyllä kauheita.Ja varsinkin se on ahdistavaa kun niihin herää ja sitten alkaa miettimään sitä unta :( Jaksuja niiden kanssa.Itsekkin olen nähnyt parit painajaiset.

Nasulilla oli ihanat ultrakuulumiset,onnea kovasti :heart:
 
Sompio iha vaa jostain eri kankaista tehtyjä riepuja :) Otin lahjotuksina vastaan ja sit pyydän varmaa anoppia tekkeen kans jottain jos tarvihtee lisää. En siis viel oo saanu niitä ku vasta maksoin postikulut. Eli jospa ne tulis ylihuomenna B)
 
Suukkis Ahaa =) Mä luulin, että on jotain pesulappuja oikeesti kaupoissa :D Meilläkin on vanhoja keittiöpyyhkeitä, mitä aion käyttää pepunpesuun. Ne on pikkasen ohueampia kuin tavalliset käsipyyhkeet. Kun en osaa ajatella etukäteen, että kummalla on kivempi peppu kuivata, harsoilla vai pyyhkeillä. Harsot kyllä kuivuu tosi nopeasti.
 
myös ihan henkkamaukassa oli vauva-osastolla 3kpl pesulappuja setissä. oisko maksanu 10e ne kolme lappua. luulen että ovat hiukan pienempiä kuin nuo imsevimsen mistä Suukkiksella oli linkki, ainakin erimuotoisia.

tänään on hurjat poksut meillä :heart: 30+0 :heart:
 
Noi onki sit aika halpoja noi toisen linkin laput ku ovat vaa euron kipale :)

Mie muute just pakkailen! Haa! Teen listaaki mitä oon pakannu jo ni ei tarvihe montaa kertaa tarkistaa. Ny ko viel muistas mitä kaikkee pitäs olla (synnärikassi siis). Nooh, pitää haulla kahtoo noit listoi.

Ooh Talvis! Kauhee ko sie oot pitkällä!!! :eek: :heart:
 
Heippa ja hauskaa palmusunnuntaita! :flower:

kestoilusta pitikin suukkikselta kysyä että käykös vanhasta pyyhkeestä tehdyt lisäimut? Tai siis toimiskohan ne? :) Kun meil olis muutama vanha pyyhe jonka vois tuhota... :p Ainii ja hienoa jos alkaa vähän tuntumaan menkkakipuilua...sehän tarkottaa että paikat kyspyy ja aukenee? :D :D

Joo, joku värikoodaus oliskin hyvä tehä niihin harsoihin... ompelis pienen nauhanpätkän vaikka yhteen reunaan... . Sit erottais vaippaharsot ja pukluharsot.... hmm *suunnittelee*
:p

Mä en oo mitään pesulappuja ees aatellu... ajattelin ihan pyllypyyhkeitä käyttää. :) Ja sit vanulapuilla voi kuivata pieniä ihopoimuja vaikka. :/

Kiitos kaikille käsityökehuista. :)
Ei oo vielä virpojia näkyny vaikka olin varma että niitä tulis täällä... no sit pitää syyä ite kaikki suklaamunat! :LOL:

EM ja Dodoliina 34+5 :heart:
 
Meil ei oo ees suklaamunia :'( piti ostaa mut unohtu. Nooh, pitää pakottaa mies tuomaan ku tulee töistä :LOL: Tosin ei täälläkää virpojia oo käyny. Mikähä siinkin on. Ku mie näin kyl virpojia tuos ikkunan eessä selvittämäs vitsojaan mut ei tänne kyl tulleet.. outoja! :p

EM juu sitähä se kai enteilee. Tosin neki loppu. Tai joskus tuntuu et sattuisko iha vähän mut sit ei taas oikee ota selkoo. Ku just semmost jomottelua ni ei tiiä oikeen. Ja kestoista, mul on anopin tekemiä (vanhoista froteepyyhkeistä tehtyjä) imuja. Ainaki ku oon koittanu kraanan alla ni tuntuis kyl tosi hyvin imevän. Eli kyllähän niitä voi hyvinki käyttää! Laitat kaks tai kolme kerrosta ni varmasti tulee iha hyviä :heart:
 
EM mä oon tehny vanhoista pyyhkeistä imuja, ja ainaki periaatteessa ne toimii. en mitään mittoja tähän hätään osaa antaa, mut siis neliöiks leikkasin, sitte taitoin kolmesti ja siksakkasin reunat (meillä ei oo saumuria) tää ei oo kyllä se fiksuin tapa, kun ne kuivuu niin hitaasti.

sit jämäpalat siksakkasin ja käytän jokapaikanpyyhkiminä, mut mies on niitä hitaasti mut tarkasti heittäny roskiin :/ seku ei oikeen tajua mitä mä yritän tehä tällä kaiken kestottamisella. (mikä on suunnilleen sitä, että teen kaiken tosi vaikeesti ja epäkätevästi ettei mun vaan tarttis lähtee viemään roskiksia monta kertaa päivässä :D )
 
ynh.. pitäs jälkivuotositeitäki tehä muttaku ei... mä vaan en jaksa sitä leikkaamista ja koneen laittoa ja kaikkee. mut pakko se on joskus ensviikolla tehä. mä teen neki vaan sillee nopeesti et kosteussulku,pari imuu ja sitte ihoavasten tuleva, kaikki pitkuloita ja ompelen kiinni, ei niitten varmaan tartte kasassa pysyä jos teen ne kierrätetyistä kankaista?
 

Yhteistyössä