~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

TA nii mut ko ne lopahti jo :D

Jee, nyt oon saanu pakattua jo: rintakumit, maidonkerääjät, 2 imse vimsen kuorta, 3 villikset, kamera (tavallinen, viel pitäs filmi ja pattereit hommata), dödö, liivinsuojia, imetysliivit, shampoo+hoitoaine, puhdistusemulsio+kasvovesi+vanulaput, jälkivuotoside, kännykän laturi.. Ja vaavilleki on kotiintulovaatteet kaukalossa oottamassa :heart: Jee, mähä oon ollu ahkera :D :saint:
 
Talvikselle onnea poksumisesta :heart:

Suukkis on ollut ahkera. Kyllä noilla tavaroilla jo pärjää pitkälle :heart:

Noitia on meillä käynyt ihmeellisen vähän. Ja nekin jotka on käynyt, on ollut ihmeen vanhoja. Siis osa on ainakin jo 3. - ja 4. luokkalaisia. Kun odotin enemmänkin sellaisia eskari-ikäisiä :D
 
hyvää palmusunnuntaita!

Meillä ei oo yhtään noitaa näkyny :( Eilen vielä piti muutama kaksi euronen ettiä ihan varta vasten (mie kun menin ne munat syömään mitä oli varattu :D )... Pikkusisko 7 wee on kyllä tulossa ihan kohta noutamaan kyöpelin vuorensa.

Täällä pahoinvointi edelleen jatkuu. Pitäisi yrittää ruokaa tehdä, mutta tuntuu, että on taas oksennus niin lähellä, ettei oikein huvita. Kaipa se on pakko yrittää...

dsarial ja masukki 12+4
 
Onnea Talvis poksuista :heart:

Ja kohta lähtee Suukkis synnyttämään, eikö niin ;)

EM:n käsitöitä täytyy kehua vielä tännekin, ihania :heart:

Nasuli, nyt alkaa elämä voittaa, kyllä tämä tästä :) Ihanat ultrakuulumiset sinulle! Onneksi olkoon :heart:

Imuista, nibbler taisi sanoa tehneensä vanhoista pyyhkeistä. Eli siis ihanko vaan leikkaat jonkun sopivan kokoisen palan (millainen suunnilleen?) ja taittelet ja sit siksakilla reunat? Kuulostaa liian yksinkertaiselle ollakseen totta :LOL: Eli siis voisin osata. Ja sitten vielä kestoilijat sellainen kysymys, että meinaatteko laittaa harsovaipan alle lisäimua, vai ihanko sellaisenaan se pitää? Ja millaisella kiinnityksellä laitatte ne kasaan, näpsyillä vai millä? Voikos siihen päälle pukea lapsen ihan normaalisti vai tarviiko laittaa pikkuhousut tms.? :snotty: *idiot*
 
Hyvää huomenta kaikille :D
Heräsin juuri päikkyleiltä...

taas on arvot jotain ihan kauhistusta, paasto oli tosi hyvä, mutta ennen lounasta arvo oli tosi korkee... sit kävin kunnon sokereiden tiputus lenkillä :D ja putoshan ne... väsytti vaan itsensä niin että oli pakko nukkua :D nyt pohdin mitä seuraavakisi tekisi.

unista puhuttu
...
näin kovia painajaisia jonnee viikolle 25 saakka...
nyt en muista nähneeni unia lainkaan... tosin unet usein muutenkin on olleet ahdistavia, syystä tai toisesta.
suukkis jaksamista painajaisten kanssa... kyllä ne helpottaa :D

miten nibblerin vaunujen kanssa on käynyt???
 
aikooko suukkis nyt tosiaan suunnitella jo synnyttävänsä???
Hienoa, saadaan taas yksi potkittua pois, ja tiedetään mitä siellä masussa on ollut :D :heart:

pieniä noitia ei ole oventakana käynyt... suklaat unohdin ostaa, mutta olis meillä tikkareita ollut...
lenkkeilinkin tuolla lapsiperheiden talojen seassa... enkä lenkin aikanakaan nähnyt kuin 5 noitaa...
kahdella oli kova kiire eteenpäin, ja kolme riitelivät, että mihin taloon menevät :(
 
vilmav ymmärsinköhä siun kysymykset oikein.. Noh, vastailen sillai ku ymmärsin.. Imujen tekoon en osaa sanoa, ku en osaa niit tehä :D Mutta sen ainaki sanon et tiimaimut on parempia, eli on vähä kaposempi siit keskeltä. Ja mie aion laittaa harsovaipan sisään lisäimua jos on tarvis. Eli katson sit kuin kauan harso pissaa vetää ja onko tarvetta. Jos on, ni lisään sinne sit !bamboo doubler -lisäimun. (http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Pompoli/Products/14_2_10 jos ei tietoa millane se on).

Sit jos tarvii enempi ni pistän hamppuimun harsovaipan alle ja kuori päälle. Harsovaippahan tarvitsee aina päälleen kosteussulullisen kuoren. Eli useimmiten PUL-kuori tai villikset. Ja tosiaa harson alle pistän sen hamppuimun koska harso levittää sen kosteuden siihen. Tai sit käytän ihan vaan villaimua siellä harson alla vielä. Riippuen ihan kuin paljon pikkunen pissaa sit. Harson aion kiinnittää näpsyllä tai sitten vain taittelen sinne vyötärön alle. Eli taitoksin pistän harson kiinni. Aion käyttää myös nauhavaippaa ja siihen kenties harso imuna ellei nauhavaippa yksin villisten/PUL-kuoren kanssa riitä. Ja sitten siihen päälle puen bodyn, jotta pysyy hyvin kasassa eikä villikset lähde karkuteille :)

HanTa tuskimpa :D Meinaa niit kipuiluja ei ollu ku sillo aamulla. Eli siihe tyssäs sekin :LOL:
 
Kysymys teille jotka olette jo pesseet äitiyspakkauksen vaatteet?

Kun makuupussi ja haalari on vielä pesemättä. En kyllä tiedä pesenkö niitä vielä, kun ei ne heti tule meillä käyttöön. Mutta onnistuiko pesu ihan hyvin? Siis ei vanut mennyt mitenkään mytylle tms.? Kun mä pelkään, että pilaan ne heti ekalla pesulla ja siksi mietin, että pesenkö niitä ollenkaan :ashamed:
 
Talvis Onnea poksuista,tosiaan siehän ihan huomaammattomasti oot kerenny noinki pitkälle :D :heart:

Joo Suukkis lähtee kohta synnyttää :heart: :D

Sompio Mie olen pessyt ja ihan niiden pesuohjeiden mukaan pesin,eikä mitään tapahtunut,eli puhdasta ja hyvää jälkeä tuli :) Itelläni kans tapana välillä pilata vaatteita ym :D

(.) Mie olen täällä ollu kans ahkerana,imuroin,pesinpyykkiä ja sisustelin kotia.Laittelin pikku tauluja seinille,ku nää meidän seinät näytti niin onnettomille.Sit laittelin parveketta,hinasin sinne sellasen pikku pöydän ja siihen laittelin sellaset ruskeet puiset liinat ja sit kynttilä kipot.Nii ja sit täytin sellasen muovi kipon kivillä ja simukoilla joka tuli pöydän ala tasolle.
Jee täällä paistaa aurinko!! B) Ja noita akkoja ei ole näkyny,onneks ei olekkaan.Ku ei meil ole mitään antaa.Korkeentaan voin kupilliset appelsiinimehua tarjota :LOL:

Mukavaa ja lämmintä sunnuntai päivän jatkoa kaikille! :flower:
 
sompio... minä pesin ihan kaiken... villavaatteista lähtien...
eikä äippiksen puvulle eikä pussille käynyt mitään :D

suukkis odotatko juhannukseen, ennen synnytystä, vaiko jouluun???
Ei mulla oikeestaan ole muu kiire kuin, tietää mitä sieltä masusta tulee :D
 
Sompio mä en pessy sitä haalaria enkä sitä makuupussia, muut pesin kyllä. Kun kuulin, että jotkut ei pese mitään äitiyspakkauksen vaatetta.

Suukkis ihana masu sulla. Saa nähdä kumpi meistä ekana synnyttää.. :)

ElinaMaria aivan ihania oot neulonu, kumpa itekin osais...

ON: Vauva ollut tosi hiljanen eilen ja tänään, oon yrittäny laskee liikkeitä ja en oo saanu niitä vaadittuja kymmentä liikettä. Tänään sitten vauva ei ollut juuri nimeksikään liikkunut ja alko pelko iskemään, joten päätin soittaa synnärille. Aattelin, että parempi soittaa ja mennä "turhaan" näytille kun katua jälkeen päin. Ottivat siellä ystävällisesti vastaan. Eka olin siinä käyrällä ja siinä näkyi rakkaan voimakkaat sydänäänet, pulssi oli siinä 125-135 koko ajan. Ja liikkeitä näkyi vaikka en niitä tuntenutkaan. Ooteltiin sitten vielä tunti lääkäriä ja se tutki kohdun suun tilanteen. Oli 2-3cm auki ja kanavaa jäljellä 1cm. Ultraskin vielä ja istukka oli hyvän näköinen ja napanuora kanssa ok. Painoarvionkin teki kun kysyttiin ja se kone näytti 3kg, mutta mahan päältä kokeiltuna veikkasivat kätilön kanssa yli 3,5kg mutta alle 4kg. Tuli niin hyvä mieli tästä kaikesta, että nyt voin rauhassa ootella. Sanoivat, että pääsiäisenä eivät käynnistä, ellei oo joku tosi painava syy siihen. Mutta jotenkin nyt niin hyvä olo, että ei välii vaikka meneekin pääsiäisen yli. Pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin.
Veikkasivat tosin, että kun tuo kohdun suukin oli jo niin auki, niin ei enää kauaa menis, mutta saa nyt sitten nähdä. Muutenkin henkilökunta oli todella ystävällistä siellä, joten jäi tosi hyvä maku Tyksistä.

Suunnistaja ja rakas 41+1
 
Ok. Ehkä mäkin uskaltaudun sitten pesemään :D Kun mulla on joskus jonkun toppatakin vanut mennyt sillain myttyyn, että niitä ei sitten enään olekaan tasaisesti joka paikassa.

Muuten kyllä pesin aika rohkeasti eri värisiä samassa koneellisessa. Ei siis mikään meillä värjää :D Mutta enempää ei mahdu kuivumaan, täytyy huomenna jatkaa.

Kyllä mäkin kaikki olen ajatellut pestä, mutta mies jumputtaa että juurikin sitä makuupussia ja toppahaalaria ei tarvitsisi :kieh:
 
Sompio musta siinä makuupussissa oli kaikkein kamalin teollinen haju, ni pesin sen. sillon ajattelin myös että valitan jos menee pilalle pesussa, kun luin kumminki tarkasti heiän antamat pesuohjeet (mitkä oli osaks ihan liioitteluakin, kamalan varovasti ois kaikkea pitäny pestä). ei menny miksikään vanut vaikka kone linkos 1400krt/min :D asteina oli joko 40 tai 60 en muista mitä muuta siinä kyydissä oli.

juu mä olen tosiaan hiljaa ja vaivihkaa poksunut näin pitkälle :heart:

oon kamalasti touhunnu tänään, hirveesti ollu energiaa. päivällä tein pari enkun kirjallista tehtävää joiden palautus on vappuviikolla, mut sainpahan pois jaloista ja ehdin tehdä rauhassa tärkeämmät hoitotyön tehtävät. siinä sivussa pesin koiran peiton ja muuta mukavaa. käytiin koiran kanssa pikkulenkillä ja sitten aloin tehdä meille ruokaa, riisiä ja broilerin pihvejä paistettuna. sitten käväsin pikaseen kaupassa ja sen jälkeen imuroin/pesin miehen auton sisältä. sitten silitin muutamat tyynyliinat kodinhoitohuoneesta kaappiin. :heart: ai miten ni joku kauhee tarve saada asioita tehtyä :p

Suukkiksella hyviä enteitä ilmassa :heart: ja oli suloisia masukuvia, aikamoinen pallukka :xmas: harsoista mulla tuli muuten vielä mieleen ku sanoit että pitää pestä monta kertaa että imevät hyvin. mäkin tiesin että n 10 pesukertaa ni alkaa olla ihan hyvä imu. mut jostain olin lukenu, että tää pitää vaan ottaa huomioon siinä vaiheessa ku ottaa käyttöönottopestyjä (2-3krt) harsoja käyttöön. siis että ne ei välttistä alussa imis kauhean hyvin, vaan vaihtoväli saattaa olla tiuhempi. mietinki nyt et pitäisköhän sitä sit oikeesti pestä ne ennen käyttöä nuo n10 krt. ei se kyl loppujen lopuks oo iso homma, tunkee koneeseen jos näyttää et on vajaan olone. ootko niitä nauhavaippoja pessy kuin monta kertaa?

mulla on myös suunnitelmissä käyttää harsoissa/nauhavaipoissa lisäimuna (jos siis tarvetta) flanelli- ja bambuimuja. oon niitä jonkin verran tehny kaappiin (erilaisia ovat lähes kaikki, n 15kpl), niissä on 2-3krs imevää kangasta, jotkut ovat neliöitä joista taittelemalla sitten sopiva leveys ja paksuus. froteen koin ite epämiellyttävänä työstää, meinasin tosiaan käyttää vanhoja pyyhkeitä ja joustofroteelakanoita. froteepyyhkeist irtoo leikates semmost rasittavaa pikkunukkaa :kieh: sit sitä on kaikki paikat täynnä. joustofroteeta en oo vielä uskaltanu kokeilla, jos se kauheesti joustaa ommellessa ja sit imut on vänkyröitä :kieh:
 
Onnea nibbler vaunuista! :flower: On ainaki erikoiset! :D

Talvis niin, toi on aika kinkkistä. Ku sehän on toisaalta, et miten vaan ite tykkää tehdä. Mut esim. useat sanoo et ne iha hylkis vettä vielä jos kovin vähän pesee ni mulla varmaa menis hermo jos ne ei imis mitään :D Ni sen vuoks mulle varmaa parempi pestä harsot ainaki sen viitisen kertaa ellei enempi. Nauhavaipat oon ostanu käytettynä ni ne pesin vaa kerran. Tai siis toisia (3kpl) oli käytetty iha vaa kerran suunnillee ni ne oon pessy kolmisen kertaa ja sit noit toisia (3kpl) varmaa aika paljonkin.

Suunnistaja eikös sitä sanota, et vaavi enne synnytystä kerää voimia ja sillo liikkuis tosi vähän, vähemmä ku tavallisesti ;) Miu kaverillaki kävi niin. Toivottavasti sullakin! :heart: Ja onneks oli vaavilla kaikki hyvin!

Täällä menkkakipuilu tuli uudestaan tossa illalla. Välillä jomotti paljonkin ja jomotus meni selkäänki. Mut tuossa äsken nukuttii miehen kans parisen tuntia (piti vaa vähä levätä ruoan päälle, mut nukuttii vähä liikaa :D) ni ny ei oo mitään jomotuksia. Et ei tässä varmaa sentää synnyttään lähetä :) Eli eiköhä Suunnistaja oo meistä se joka seuraavaks synnyttää :D
 

Yhteistyössä