~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

tänään heräsinkin kuuden maissa, hyvää huomenta vaan kaikille! :wave:
Astianpesu- ja pyykinpesukone on jo päällä ja aamupala syötynä. :D

Muuten voin oikein mainiosti, mut turvotusta vaan edelleen ja eikä lähte
ku sitten ku vauva syntyy, niin sanoi lääkäri.Ja senkin jälkeen voi mennä
kuukausikin ku kaikki turvotus laskee...no onneksi tukisukilla (lentosukat)
oon saanut jalat hieman vähemmän kipeiksi. mutta kipeet ne on kuitenkin.
Närästyskin on tullut takas kiusaksi, viime yön valvoin taas ja otin yhden
rennien.

TinyAngel & Pikku Pirpana rv36+4

huomenta vaan kaikki! :wave:
uudella kämpällä ollaan ja i tänne tavaran paljouteen huku...toissa päivänä käytiin kattomassa mitä sieltä palaneesta asunnosta pysty pelastamaan... joitain vaatteeita, olohuonesta lasiset koriste esineet...ja sellasta pientä turhaa tavaraa...jotain sentään... onneksi äiti on ollut ihana ja tyhjentäyt omaa kotiaan että meille saa tavaraa...mattoja on tullut., verhoja astioita ja sellasta...pikkuhiljaa pitää rupee rakentemaa meidän tulevaisuus uusiks mt onneks mun ei tarvii ruveta yksin sitä rakentamaan. =)

nyt rupeaa mun vatsa jo näkymään ulos päin, jalkoja pakottaa ja todella väsynyt olo..
soitan tänään neuvolaan ja selitän tilanteeen kun en viime iakaan mennyt vaikka oli sovittu.

hanyah+pikku-kiukku

Huomenta!

Täällä kipuinen yö takana, mutta onneksi ei mitää kovaa. Askartelin sitten aikani kuluksi kun yritin saada ajatukset muualle :LOL:

Nibbler, täällä retrohörhö huokailee noita vaunuja, ihanat :heart:

Suunnistaja, siellä se pieni nyt suunnittelee lähtöään. Tsemppiä odotukseen ja tulevaan koitokseen :heart:

TA, hienoa että olosi alkaa olla jo parempi :heart:

Hooyo, onnea uuteen kotiin! :)

Ajattelin lähteä kohta ostamaan Huopaset lankaa niin voisi väsätä vauvalle vaippahousut. Illalla pääsen katsomaan luokkakaverin poikien vanhoja vaunuja, saadaan kuulema ilmaiseksi mennä ne hakemaan jos kelpaa. Kakkosvaunuiksi mummolaan ajattelin ne viedä niin ei tarvii joka reissulle pakata vaunuja matkaan :)

Hooyo ihana äiti sulla :) siinä sen näkee et vanhemmat kyllä lapsensa hoitaa vielä vanhanakin :) varmaan ihan hyvä että saitte pelastettua koriste esineitä vanhasta kodista, ainaki jotain "omaa" vanhastaki asunnosta. kyllä teillä pian on kaikki asiat reilassa :)

Vilmav eiks ookki :D ihastuin niissä siihen että ne näyttää ihan oikeilta vaunuilta, mä en niin kauheesti tykkää näistä ihan uusista, ja sitte 90-luvun vaunuissa on niin kauheet kuosit :D mä oisin saanu ilmatteeks yhet jotka mun serkulla on ollu, jotka ei ollu niin hirveen rumat, mut ku kukaan ei tunnusta että missä ne on niin... varos en huopasen kanssa, ku jossain vaiheessa sulla tulee himo huovuttaa se koneessa ja... noh.. lopputulos ei oo hyvä :D

miks kela ei anna mulle rahaa? että menee hermot, miks ne laittaa kaikkee ehtoja et saa työttömyyskorvausta, ku ne ei meinaa myöntää tukea vaik ehdot täytyyy, ja sitte ku ne myöntää niin ne ei anna rahaa? :headwall:

nibbler, meillä olis ollut tuollaiset samantyyppiset vakosameetivaunut mummolan aitassa, mun vanhat, mutta kas kummaa, johonkin nekin on tiensä löytäneet ja kukaan ei tiedä minne :/

Mä en ihan päässyt sisälle kestovaippafoorumille tuosta huopasesta kun osa sanoi laittaneensa koneeseen :eek: Ja kun mulle tuli tuo sama mieleen, että eikös ne mene ihan totaalisen kovaksi möykyksi niin :eek: Itse ajattelin pestä kyllä käsin.

Huomenta! :wave:

Hooyo ihanaa että asiat kuitenkin pikkuhiljaa järjestyvät. :hug: Soititteko siitä edellisen asunnon vakuutuksesta?

nibbler ihanat vaunut. :D Mua on pienenä lykitty tuollaisissa mutta ruskeissa samettivaunuissa... :D :D Ai työkkärirahoja? Kyl ne pitäis aina ajallaan tulla, mä teen aina netin kautta sen ilmotuksen. :) Mut soita Kelaan ja kysy et missä raha viipyy, kun jos ne kaipaakin jotein lisäselvityksiä niin sitä nopeemmin saat rahat kun hoidat ne sinne...

(.) kipuinen yö täälläkin takana. :ashamed: lantiota polttelee öisin... :( Siis kun makaa kyljellä niin pitää aiak pian vaihtaa toiselle kyljelle kun lantio on ihan tulessa ja jalat puutuu... :/ Ah - ihania loppuraskauden vaivoja.

hmm... tuliskohan mun hahtuvavillalangat tänään... :D

EM ja Dodoliina 34+6 :heart:

Vilmav joo-o koppuraks meni ku laitto koneeseen. mut mulla tuli sen jälkeen semmonen idea, että jos oiski neulonu ison pitkulan ja sitte huovuttanu koneessa pyyhkeeseen rullattuna, niin siitä ois voinu saada joko imun, tai sitte leikata ja ommella villakuoret tarranauhakiinnityksellä :) idea on tosin vielä kokeilematta.
mihinköhän kaikki ihanat kamat muuten katoaa? kukaane i tunnusta ikinä mitään vieneensä :D

EM viimestään huomenna niiden rahojen pitäs olla siellä, jos ei oo niin pakko soittaa, vaikka mä inhoon soittamista :( mä nimittäin vähän pelkään että me ei pärjätä ilman sitä vähää mikä siellä tulee...

ooh.. täällä kans yks vaivainen heti aamutuimaan.. eilen tosiaan ku sitä energiaa riitti ni käytiin viel miehen kans yhdessä koiruutta ulkoiluttamassa 20min pikkulenkillä.. jo alussa hiukan vihloi häpyluusta, ku koiralla oli kauhee vauhti päällä eikä se pysähdelly kovin usein haistelee. lyllersin sit hiukka hitaammin. mut nyt.. au-au-au :ashamed: tässä pähkäilen soitanko työterveyteen vai neuvolaan että saisin huomiselle päivälle saikkarin. neuvolassa on niin vaikea päästä neuvolalääkärille, on vissiin vain maanantaisin paikalla, ja työpaikka hiukan nihkeilee terveydenhoitajan lapun kanssa kun oikeasti kelpaisi hoitajan s-lomalappu vain omasta työterveydestä eli pulssista. vaikeaa |O

Suukkis no kaipa mäkin sit ainaski sen 5krt pesen.. eipähän pääse mies sanomaan kestoista "mitä mä sanoin" se kun niiden toimivuutta epäilee..

Talvis 30+1

nibbler: voi miten suloiset vaunut!

Hooyo: hienoa,että pääsette nyt aloittelemaan elämää uudestaan! Onnea uuteen kotiin...

EM: Jaksamisia siulle kipujen kanssa. Onneksi nekin joskus vielä helpottaa...*pelolla niitä täällä odottelee*

(.) tämä aamu taas tuttuun tapaan aloitettu halailemalla pönttöä. Eikö tää vois jo helpottaa??!?! Nyt tosin syön jo eilisiä "virpomispalkkoja" (äidillä vieläkin tapana tuoda), että ehkä tämä vielä tästä... Miula alkaa keinot loppumaan, kun vanhat keinot ei enää tepsi, niin saisi jo silläkin tämä väistyä... Tekis vain mieli valittaa (jospa se auttas :D ) mutta miehelläkin taitaa jo korvat olla punaisena miun valituksesta. :ashamed: :ashamed:

DsariaL ja masukki 12+5

DsaraL kyllä se alkaa helpottaa, vaikka välillä tuntuiski että ei ikinä :) ja valittaminen autaa oikeesti, monesti on huomattu että ku täällä jostain valittaa niin se menee pian ohi :D

päivän masukuvaa laittelen täältä maalihuuruista. taustalla pojan seinä, ja maalattavana oleva pinnasänky. tuossa sängyssä ollaan me kaikki äitin lapset nukuttu, sitä ennen en tiiä kuka siinä nukku, mut se on kuulemma 46 vuotta vanha. eli vintagee kuten teemaan ilmeisesti kuuluu :D:D *ylp ylp*

niin se ite kuva on tässä

22+6 (onneks ajoin kainalokarvat)

Nibbler Meillä kärryillään sohjossa ja säässä kuin säässä :D Siksi meillä pitikin kiinnittää huomiota juurikin renkaisiin tosi paljon. Meillä on yksi auto, koska mun työpaikka on ollut 1km:n päässä kotoa. Ja Nupun kanssa me sitten kuljetaan joka paikkaan vaunuilla, kun mies on töissä. Mutta jokainen ostaa vaunut oman tarpeen mukaan =)

Hooyo Onneksi olette saaneet asunnon ja tavaroitakin. Tsemppiä :hug:

DsariaL Tänne saa vapaasti valittaa niin ei miehen korvat punoita :D

Sompio meillä kans yks auto vaan, mut mä luulen kuitenki että kärryjä en tartte muutaku kauppaan mennessä, (tai oikeesti sieltä tultaessa) ja sitte vauvan ulkona nukuttamiseen. muissa paikoissa, eli vaika mummolassa, niin poika on varmaan liinassa jos se vaan viihtyy. toivottavasti viihtyy :)

aikooko muut liinailla? millasta liinaa ootte ajatellu?
mulla on se vauvalehen liina, ja kaveri toi mulle hotslingsin, jonka se oli ittelleen ostanu mut sen poika ei ollu tykänny olla siinä.

liinailu kiinnostaa kyllä! :wave: mullakin on se vauva-lehden kantopussi mikä lie, en oo kyl vielä muoveista pois ottanu kurkatakseni miltä näyttää... (joku kyl sanoi et se on huono :ashamed: ) ja meille tuli yks ylimääräinen perhevalmennuskerta ku ohjelmaa uusittiin. viimeisen illan teemana siis kestovaipat ja kantoliinat jee =) siellä saa vissiin jotakin neuvoja liinoista ja niiden sitomisesta yms yms.. vaippoja nähtävillä myös, mut niistä mä tiedänki melkein kaiken paitsi käytännön kokemuksen =)

Talvis Tosi kiva tuo teidän perhevalmennuksen teema :heart:

Liinailua mäkin tässä olen miettinyt ja jollain sitä kokeillaankin. Ollaan miehen kanssa retkeilyihmisiä ja aiotaan Nuppu totuttaa pienestä asti liinaan/reppuun, että se mahdollistaa sitten meidänkin harrastusten jatkumisen :D Talvella aiotaan pistää Nuppu meidän ahkioo ja lähteä hiihtelemään :saint:

ihana aihe perhevalmennuksessa :) tuota meki tarvittais täälläpäin, kun kauheen moni ois kiinnostunu kestoilustakin, mut tietotaito puuttuu.

mä oon vähän kans sitä mieltä et se on huono se vauvalehen liina. ei jousta ollenkaan ja tuntuu ku koittas sitoo sata metriä farkkua ympärilles. tosin mä oon vaan kokeillu niitä sitomisia ja miten saan miehen Tom pehmolelun sinne ilman et se tipahtaa :D *nolo*

hooyo hienoa että asiat järjestyvät hiljalleen :D Ja saitte edes jotain omaa pelastettua asunnoltanne.

liina löytyy meiltäkin, ja taitaa olla juuri tuo kyseinen vauva lehden liina... tosin haluasin Tricotin liinan :D Töissä totesin hyväksi :D Mutta jää nähtäväksi kuinka kovasti sitä sitten tullaan käyttämään.

talvis soita molempiin :D ja menet sinne kumpaan saat paremmin ajan :D

kela on suvainnut tehdä mun äippäraha päätöksen :D nyt odotetaan sitä enään nettiin ilmestyväksi, tai postin tuotavaksi kotiin... Pääsee sit käymään verovirastossa :D ja soittamaan lomarahojen perään :D
Vähän hienoa :D olen tosi tyytyväinen.

ihanaa en herännyt viime yönä kuin kaksi kertaa :D aamulla olo olikin tosi levännyt...
nyt vaan poden järjetöntä, mitä sitä tekisi fiilistä... EI siis EI mitään tekemistä
noh kohta on ruoka aika, ja jos sen jälkeen lähtisi käymään vaikka ruokakaupassa, hakemassa pottuja kaappiin :D

Nibbler, ihanasti pyöristynyt sun masu :heart: Ostin sittenkin Novitan Aino Lankaa kun oli alessa ja silläkin kuulema voi tehdä. Tosi pehmoisen tuntuista.

Kaupan seinällä näin äsken ilmoituksen tän alueen kestovaippayhdistyksen tapaamisista. 6.5 olisi kestovaippailun abc, taidan mennä esittämään tyhmiä kysymyksiä :LOL:

Niin ja pirskatti, unohdin ihan kokonaan, ensi kuun alussa alkaa perhe- ja synnytysvalmennusten toinen osa, huiii :p Toivottavasti tulisi asiaa ja järkevää tietoa synnytyksestä.

Mä heräsin viime yönä neljästi.. Jiiphii. No, onneks en sen useemmin kummiskaa :)

Liinailu kiinnostaa muakin ja aion sen opetella. Anopin kans just kerra juteltii et se kangas mitä aateltii siihen (oli ostanu ulkomailta) ni ois liian joustamatonta ni pitää siihe hankkii jotain muuta. Mut joku liina kummiski tulee ja se vauva lehen kantopussi mullaki on, mut ei käyttöohje taida olla tallessa :D Ja sit on myös rintareppu :) Kaikki maholliset siis koitetaan :LOL:

Nyt pitää tännekin taas informoida. Heti auttoi valitus; italianpata lautasellinen pysyy sisällä, eikä ole edes kauhean paha olo! *koputtaa puuta niin maan per****llisesti* :D

Liinailusta: Mie ainakin ajattelin siihen jopa hieman tuhlata, ja ostaa kunnollisen liinan ja opetella liinailua. Mie oon kuullu ainoastaan positiivista kommenttia tuosta liinailusta, että pakkohan se on kokeilla. Koirankin kanssa helpompi ulkoilla, kun vauva on liinassa vatsan päällä ja kädet on vapaana. Ja mitä tuohon vauvalehden liinaan tulee, niin kuulemma ainakin se sininen liina päästää aikatavalla väriä ja on kuulemma ainakin ensimmäiset kuukaudet huono, juurikin siksi, kun se ei jousta.

Kestoilusta: Mie aikaisemmin haaveilin kestoilusta, mutta enää en oo yhtään varma. Miehen kanssa niitä katseltiin ja mies tuli siihen tulokseen, että jos meille kestoja, niin ainoa vaihtoehto on All In One kestot (juurikin sen helppouden takia). Mutta onneks on vielä aikaa hieman miettiä... Ja luultavasti jos meillä kestoillaan, niin vain osakestoillaan niin, että reissuilla ja matkoilla sitten olisi kertikset käytössä...

Nibbler: muuten noista työttömyyskorvauksista olit maininnu. Kannattaa toisiaan kelalle soitella heti, jos ei rahoja kuulu. Nim. joku joka joutui kerran oottelemaan kaksi kuukautta ilman penniäkään (soitin kyllä noin kolme-neljä kertaa kelalle missä rahat, mutta...)

Oli nii kiire viimeks ku piti men asioille ni en ehtiny kaikkee höpötellä mitä piti :p Tosin ei mul kaiketi muuta ollukaa ku piti nibblerin masukuvaa vaa kommentoida, et kivasti jo pyöristyny :heart:

Mie olin oikeen iloissani ku käytii sittarissa ni siel myytii kans ecover delicate -pyykinpesuainetta!! Sitä mikä käy kaikelle pyykille, eli myös kestovaipoille ja kestovaippainfon sivuilla sitä o paljon kehuttu =)

Sompio kiitos paljon kysymästä! =) Ei tänne mittään.. Ne menkkajuilinnat siis loppu eilen jo ja tänää ollu ihan hyvä olo ilman mittää kipuja :p Eli en oo ainakaa menos synnärille varmaa pitkää aikaa :D

DsariaL joo pitää ruveta soittelemaan. mä en jaksais enää yhtään ylimäärästä tapella niiden kanssa.melkeen ois helpompaa olla rehellisessä työssä :D meilläki muuten mies ensin uhos että meillehän ei mitään kestoja tule, mut nyt kun mä oon sitä aika kauan opastanu ja selittäny miten se homma toimii, niin nyt se on jo sitä mieltä että meille ei mitään kerttiksiä tule. sitä se julisti jo omalle äidilleen et kai se on tosissaan tai sit kovasti aivopesty :D

sit siinä on varmaan seki ku nä aloitin ite kestosuojilla kulkemisen ja ekat pari kuukautta meni niitä ylistäessä niin kai se aattelee että pelkästään siks mä vastustan kerttiksiä.
tai vastustan ja vastustan, mut lähinnä ite käyttäsin niitä niinku paperilautasiaki; jos on ihan pakko. ja sillonki pitkin hampain.

Ecover meillä on ecoverin tiskiaine ja huuhteluaine ja ne on ihan parhaita! miehen mieliks ne on ostettu koska miehen mielestä kaiken pitää tuoksua joltain, ja huuhteluaine tekee sen että pyykki tuoksuu siltä ku ne ois pesty, mut kuitenkaan mitään erikseen pilaamatta, ja tiskivesiki tuoksuu hyvältä. seku on niin tärkeetä :D se pesuaine vaan on tyyristä. :|

nibbler ei kai se ny nii älyttömän tyyristä oo? 4,95? litra. Jos siis tuosta pyykinpesuaineesta sanot, tai nii no.. oha niitki kyl erilaisia ku se tavallinen oli jotain 6 euron pintaan, mut kyllähä toi delicate käy kaikkeen pyykkiin :heart:

Yhteistyössä