~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

mä näin jonku joka oli hinnaltaa melkeen seittemän euroa. kyllä mä kauan seisoin ja mietin että otanko sen vai LV:n..otin sit sen lv:n....

jossain ekokaupan sivuilla näin kyllä pesuainetta joka on yhtä halpaa ku tavallinenki, mut en oo tilannu ku oon aina aatellu että "sitten kun käyn tuollapäin niin haen mukaani.." ja se on sit tietenki jääny :whistle: tyylilleni uskollinen...

kestosuojista , mä en kyllä vois ikinä kuvitella käyttäväni kestosuojia menkkojen aikaan tai jälkivuodon aikaan.... yök! :LOL: :eek: Kuukuppia käytän normaalisti mut synnytyksen jälkeenhän sitä ei saa käyttää siihen jälkivuotoon, et silloin varmaankin käytän ihan vuokkosia. :D

Meilläkin mies on innoissaan kestoilusta. :) halutaan olla ekologisia ja halutaan säästää vähän rahaakin siinä. Mut alotetaan hissukseen, ensin harsoilla ja villiksillä ja niillä ÄP:n vaipoilla ja sit katotaan jatkossa et miten toimitaan.

Kantoliinan sain ystävältä lainaan. :) Sellainen trikooliina. vaikuttaa hyvältä. Tulostin kantoliinakanavan nettisivuilta ison pinon sidontaohjeita.. suosittelen. :D

nibbler ihana maha!! :heart:

DsariaL kiitos sympatiasta. :) Mut kyllä noitten kipujen kanssa jaksaa kun tietää ettei enää ole kauaa. :) Ja ei ne kuitenkaan oo mitään verrattuna niihin iskiaskipuihin mitä mulla oli. :) toivottavasti paha olo alkaisi pian hellittää!! :hug:

EM mikä siittä nii kamalaa tekee? :D Siinähä se vaa huuhdellaan kylmäl vedellä ja sit aina pestään. Mikä niissä esim. on kamalampaa kuin kestovaipoissa? Jos inhoaa verta ni näkeehän sen tavallisessa siteessäkin ja kupissa samalailla. Kupistaha se pitää viel poistaaki.

nibbler niin no toi ecover delicate kyl siis maksaa useissa nettikaupoissa 7,90?/l. Mut Citymarketis tosissaa makso vaa ton noin vitosen :)

Tääl tais lähtee limatulppa! =) :heart: Ku käväsin veskissä ja sit pyyhin ja oisin pistänä housut jalkaa ni ihmettelin, et mikä siel o nii märkää yhtäkkiä. Ni sit huomasin semmosen kunnon klimpin, jota tul kyl paljon. Ja oli semmosta kiinteetä ja klimppistä,(ihanaa kuvailua:D) vähä ku kananmunanvalkuainen. Ni ei se mu mielestä vois olla valkovuotookaa ku se oli koostumukseltaa tommosta.. Mut jos oli limatulppa ni eihä sekkää tosin kerro yhtää siittä et alkais synnytys ku voi mennä viel pariki vkoo :p

Suukkis no jotenkin vaan ällöttää ajatus verisestä siteestä pyykin joukossa... ja et se pitäis käyttää viel uudelleen.... en tiiä. Ei kakkavaippa kuulosta ollenkaan niin pahalta. :LOL:
WAU! että limatulppa! :) Äläs nyt, voihan se olla että pian on lähtö!! Mut tosiaan mäkin oon lukenu että voi mennä vielä vaikka viikkokin. :D :D MUT JEE SILTI! :D

EM juu on se hienoo, et ees jotain tapahtuu =) Ja voiha se tulla piankin tai sit mennä paljonki aikaa viel. Mut onneks ees jotain tapahtuu ja uskoisin ettei menis iha sinne 42+ vkolle :heart:
Ja nii.. Tuo mua just hämää, et mikä siittä kakkavaipasta sen ihanamman tekee :D Ja mie ainaki aion eritellä ne eri pyykkeihin. Eli vaipat ja siteet omiinsa sekä sit muut vaatteet omiinsa. Eli eivät ois kummiskaa sekasin vaikka puhtaitaha niistä koneessa tulee toki. Ja ku sen hyvin huuhtelee eka kylmäl veellä ni eihä siihi se verikään sillain tartu. Tai nii pahasti, et sit kauheet tahrat tulis. Enkä ite kyl aio käyttää ku jälkivuodon aikana ja sit kupin lisänä menkkojen aikaan mut sitä aikaa varte ostan sit pikkuhousunsuojia enempi ku ny mul o vaa yks:)

Suukkis no en mä tiiä miks mut mua vaan ällöttää se side enemmän. :D
Ja eiks vaippoja muka voi pestä samassa pyykissä ku muitakin vaatteita? Kun mä ajattelin ommella niille sellasen pesupussin missä mä ne aina viskaan koneeseen... :p

No en mä usko että sulla nyt enää kovin kauaa menee jos limatulppaa jo puskee!!! Jännää!!
Ja niitä menkkakipujakin on jo ollu!!! :D

Mullakin on ollu menkkakipuja mut ne tuskin meinaa vielä mitään kummallista. :D :D
Toivottavasti ainakaan. =)

EM toki voi :) Mut mie ku ite en kaikkee pyykkiä pese kummiskaan aina 60 asteessa ni sillä laitan vaipat omaan pussiinsa. Ku yleensä tavan pyykin pesen ihan vaan 40 asteessa ja vaippojaha ei siin asteesssa pestä. Ni sillä sit erottelen ja pesen parin pvän välein :) Ja toivotaan, et pian tulis lähtö! Mut tuntuu se kyl jännältä :D Tänää just ostin keksejä ja pillimehuja siltä varalta, et jos se lähtö tuliskin. Ni sit tosissaa se limatulppa lähti sen kauppareissun jälkee ku tultii kotii :D Hassua :saint:

EM juu kyl mulla sentäs vähä jotai jännäämistä tuntu ku se limatulppa (ainaki osittain) tuli pois. Mut sit ku tiiän, et voi mennä se pariki vkoo ni ei sit oikeen jaksa jännätä :D Mut jospa ny ees sit parin vkon jälkee ois pikkunen sylissä :heart:

Onnea suukkis.. :heart: kohta lähtö edessä.. :hug:

Onnea nasuli hyvistä ultra kuulumisista.. :) hyvä että kaik hyvin..

voima :hug: kaikille joilla vaivoja on.. kyllä niistä selviää..

täällä odotellaan ultraa joka on ens viikolla... ja täällä siis se veriseula otetaan samaan aikaan ultran kanssa.. :) joka paikassa varmaan eri käytännöt.. jännittää onko siellä masussa elämää..

suukkis siis teillä taidetaan jo ihan tosissaan hiljalleen alkaa suunnitella sitä vauvan kotiin hakemista :D Hieno juttu.

monipuolinen kestoilu keskustelu käyty...
noh mun kanta on varmaan tullut selväksi vaippojen suhteen, enkä tällä hetkellä ole yhtään avarakatseisempi siteitä kohtaan :D
Ok se kaikki on ihan normaalia, mutta silti joteksenkin etovaa mielestäni.

hih oon selaillut nettiä tämän päivän... järkyttäviä hintoja ihmiset pyytää, vauvan vaatteista ja nimenomaan äippispaukkauksen kamoista.
yhdessäkin oli viime vuoden toppapuku 10e...
kirpparilla sama puku hatun ja töppösten sekä haskojen kanssa näytti maksaman 5 e...
sielläkin kävin pyörähtämässä aikani kuluksi... mitään ei kyllä tarttunut mukaan...
Ei jaksanut shoppaila, kunhan vain aikaa sai tuhlatuksi.

HanTa juu no saa ny nähä :D Ja kiitos myös Sompio ja tb:kin limatulppani irtoamisen huomioimisesta! :heart: Hassua kyl sanoo noi :LOL:

HanTa juu hinnat on joskus iha kammottavia.. Kirpparilla mie taasen oon nähny välillä iha kammottavia hintoja. Esim. kerran oli naisten paita, lapussa luki, että uusi.. Nooh, voihan se toki käyttämätön olla, mutten kyllä ikinä uudeksi semmosta luokittelis! Oli IHAN täynnä kissan karvoja ja viel musta paita. Ni joo'o.. Ostaa ken tahtoo 7 eurolla... :headwall:

alan olemaan sitä mieltä että kirppari-idea on mennyt...
kirpparilla on vain uutta uuden perään, ja parhaassa tapauksessa käytettyä kamaa kalliimmalla kuin uutena...
Viimeksi tuli taas todettua, kirppiksellä oli Ikean maljakko, myynnissä... Noh Ikeasta olisi saanut samaa maljakkoa 2½ kappaletta uutena sillä hinnalla kuin kirpparilta sen yhden...
Toisaalta eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.. mutta silti

Tulin todenneeksi, ettei perunoiden tarvitse kiehua tuntia... tai jo tarvitsee, niin saa puolikeitettyä ja puoli krillattuja perunoita...

vau Suukkis enää ei mee kauaa! :) ihanaa!

Kestopesusta mä pesen normaalisti 30 asteessa, miehen työvaatteet ja kestopyykki 60 asteessa. ellei tunnu et pitää pistää kuumemmalle, riippuu tahroista. tästä keskustelusta tuliki mieleeni että ehkä mä voisin viskasta sen kuppini roskiin nyt. mä oonsitä pantannu tuolla ku "ei sitä koskaan tiiä jos tää meneeki kesken" ja vaikka ajattelutapa ei oo mihinkään muuttunu, niin nythän mä jo joudun synnyttämään vaikka miten tässä käy...

ihanaa ku tuo riehuu niin kovasti tuolla :D mut isilensä se ujostelee :( ja mä haluisin niin näyttää miehelle että kato mitä sun vauvas tekee, mut aina ku mies katsahtaaki mahaan niin vauva pysähtyy :(

paitsi et ihan hyvä vaan! me ollaan miehen kans riidoissa nyt. se nauro mun karvaselle mahalle, ja osotteli mun raskausarpia ja kaikista törkeintä; ei tappanu hämähäkkiä joka meillä oli olkkarissa! |O En anna tätä ikinä anteeks! ikinä!

Hanta meilläki päin vähän sama ilmiö :( mut tuo kaksplussan kirppari on hyväks havaittu :) ainaki lahjoitetaan osio :ashamed: katoppa tämmönen sivu http://www.kirppukirppis.com/index.php/cPath/44_75/page/4

nibbler elä ny hyvänen aika sitä roskiksee sentää heitä! Joillekin on siis synnytyksen jälkeenki ollu ihan sopiva se edellinen kuppi! Kannattaa vasta sit synnytyksen jälkeen kokeilla mahtuuko ja onko sopiva enää. Ja etenki jos sattuis sektio olemaan synnytystapa ni hyvinki voi olla, et kuppi ois just passeli. Eli en kehottais kyllä ainakaan vielä sitä heittämään pois..

nibbler ja voisit saada sen myytyä huuto.netissä... kyllä siellä käytettyjäkin myydään, eiks ne saa aika hyvin desinfioitua keittämällä. ja asiasta kolmanteen, munkin miestä huvittaa mun karvaiseksi muuttunut masu :heart:

kestoista puheenollen mä ompelin tänään kierrätyskamasta tiimaimuja 14kpl :D oli joustofroteeta, froteeta ja parissa imussa flanellin kappalekin.. joustofroteisista tuli aika röyhelöiset reunat mut tuskinpa käyttöä haittaa.. ja miehen iloksi lattia pientä purua täynnä (sen piti imuroida tänään mut työpäivä tien päällä venähtikin jonkin onnettomuuden takia).

suukkis kyllä siinä niin käy, että vesi loppuu kesken... eli pottujen keittäminen muuttuu niinden paistamiseksi tai tässä tapauksessa hiillostamiseksi...
Mutta tulipahan todettua, että perunat voi keittää pohjaan ;) tai paistaa... ihan miten haluaa asian ilmaista :LOL:

muksu on pitänyt aivan julmetunmoista möyrintää koko päivän, puskee ja hakkaa minkä ehtii... ja painaa kuin synti... missään asennossa ei oo hyvä olla, kun tuntuu että jalkoväli repee...
jotain se sillä remontoi, mutta ei suostu kertomaan että mitä.

Kirppareista Mä olen kanssa huomannut, että meilläpäin ei kirppari-idea kyllä toimi. Paljon on uutta, mutta hinta tosi kallis. Ja vanhoillakin hintaa on. Lastenvaatteitakin saa alesta samallahinnalla kuin pitäisi käytetystä maksaa kirpparilla. Ja nyt viime viikolla käydessä oli suorastaan lumppua osassa pöydissä. Mä en sellaisia vie oikeastaan edes UFF:n vaan roskiin. Ja sitten oli pari pöytää sellaista, missä on ostettu varmaan viime pääsiäisen aikaan tiimarin tms. alekorista loput pääsiäiskoristeet ja niitä yritettiin myydä kovalla hinnalla :|

Menikö HanTan kattila pilalle?

kirppareista joo joskus siellä on ihan käsittämättömiä hintoja laitettu käytetyille vaatteille. Olkoon kuinka hyväkuntoinen tahansa niin en mä käytetystä vauvan bodysta/piadasta kyllä maksa 2 euroa enempää... joskus nähny jopa 4-5 eurolla! :eek: Samaan hintaan saa jo uuden!!

Mut kyl joskus tekee löytöjäkin. :)

Vinkki HanTalle ja muillekin: jos kattila palaa pohjaan niin laittakaa vettä kattilan pohjalle sen verran että peittyy, sit ruokalusikallinen pyykinpesujauhetta ja keitätte sitä hellalla hetken aikaa... johan alkaa palaneet irtoomaan. ;)

Huomenna olis neuvola... mitähän siellä tapahtuu. Toivotaan että vauva on edelleen oikein päin ja että paino ei oo kivunnu taivaisiin... :p

Mullaki o huomen neuvola :p Tosin en oo varma oliko klo 12 ku ei merkinnykää siihe "ajanvaraus" korttiin.. Yritin tänää soittaa, mut ei vastannu. Pitänee huomen viel varmistaa =)

Täällä taas menkkajuilintaa iha onnettoman vähän ollu ja loppu kokonaa.. Ei taida kyl olla syntymässä hetkeen :| Noh, sit kerkee laittaa paikkoi valmiiks ku ei viel tuu :heart:

Iltaa! :)

Hooyo Tosi kiva homma että äitisi auttaa teitä :heart: Ja eiköhän tuo tuosta parane vielä.Onnea siis uuteen kotiin :flower:

EM Mulla kans alkanu olemaan kipeät yöt.Koko ajan joutuu kylkeä kääntämään.Jos nukun oikealla kyljellä huomaan aamulla että lantio on kipeä.Vasemmalla en taas muuten osaa nukkua,nyt olen kyllä alkanut harjoittelemaan sillä puolella nukkumista.

nibbler Söpö masu sulla :heart: Ja toi kirppukirppis on kyllä ihan kiva juttu.Tosi kivaa,että on tollasiakin olemassa.Just kävin katselee,nii ei ole edes pahoja hintoja. :)

suukkis Voi ihanaa,jospa se lähtö kohta puoliin tulisi. :heart:

(.) Tänne ei kummosia,en ole jaksanut oikein olla koneella tänään.Nyt sit ajattelin että tulen kuuluumiset kyttäämään ja omat kuulumiset kertomaan.
Heräsin tänään siinä 9 aikaan ekan kerran ottamaan lääkkeen,no sit menin takasi nukkuu ja heräsin jälkeen 11.Oli kyllä ihanaa nukkua pitkään.Sit rupesin miettimään että mikähän on kun vauva ei liiku,ei ole oikein koko päivänä kunnolla liikkunut.Ja nyt sit huomasin,että nyt taas alko kauhee myllerrys ja työntely kylkiin.
Mä muuten aamulla sillo 9 aikaan törmäsin vessan oven kahvaan,niin lujaa että ihan koski mahaan ja koski vielä jälkeen päin.En sit tiedä johtuko siitä se vauvan hiljaisuus,ehkä säikähti.Mutta kyllä aika pitkään oli hiljainen,jos ei ota mukaan niitä pieniä tyrkkimisiä (alle 10).Äsken alko kans polttava kipu oikealla puolella kylkeä/masua.Hmmph.. :/
Kaipa sitä vois lähtee nukkumaan kohta,en kyllä vielä.Eka köllöttelen kultsin kanssa sohvalla :heart:

Kauniita unia ja oman kullan kuvia kaikille! :heart:

Sannya ja Nuppu 35+6 (enää 30min,nii POKS!!)

Huomenta!

Suukkis aijaa? no emmä sitte kuppia heitä mihinkään :) mulla kerkes olla se niin vähän aikaa et tuntuu turhalta heittää sitä menemään, ennenku sen kanssa on päässy voitolle :D
kuukuppikunnan foorumissa oli joku joka ois vaihtanu, sillä siis iso ja mulla tää pieni, mut sit siitä ei ikinä kuulunu mitään.

Sannya
joo kaveri ton linkitti mulle ku siellä oli yhessä vaiheessa paljon kestovaippoja. ne kerkes tieten mennä :) mut just kunnollisen halpaa tuolla on.

Pohjaanpalaminen ja jos on joku erityinen ruoka joka aina palaa pohjaan, niin keittäkään ensin pohjaan puolidesiä vettä :) näin mä teen ku mun maizenapuurosta ei oikeen halu tulla mitään. niinku ikinä :(

tänään *22+0 A POKS!*

Yhteistyössä