~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Päiviä!

suukkis Oli mukavat neukkukuulumiset,ja toivotaan että mytty laskeutuisi ja asettuisi nyt :heart: Ja siun painos on kyllä ihanteellinen tosiaan.

TA Tsemppiä sinne tutkimuksiin,toivotaan että kaikki olisi hyvin :flower:

Sompio Kiitos :)

(.) Täällä olo on vaan heikentynyt.Tukalat oltavat,vauva on tosi levoton.Äsken oltiin kaupungilla käymässä ja itkun päästin kun on niin hankala olla.Tosi heikko olo.Vauva potkii tosi kovasti,koskee ihan.Mutta onneksi sentään potkii,ei pitäisi valittaa. :ashamed:
Kurkkuun edelleen koskee ja päätäkin alko särkemään,päässä kuumenee välillä.Mitähän muuta "kivaa". Huoh.Nyt makaan sängyllä.Täs on oikeestaan ihan kiva köllötellä.En ole pitkään aikaan ottanut näin rennosti.
Miehelle itkin myös sitä,että kun en jaksa mitään tehdä ym.Oli kyllä ihana kun sanoi,että elähän nyt että ei sinun tarvitse rehkiä ja sit suuteli hellästi :heart:
Välillä kyllä mietin,ett' mitenkä toi mies jaksaa päivästä toiseen kokata,laittaa autoa (sillon ku tarvii),passata minua.Mun pitäis kyllä sanoo sille,että on maailman ihanin mies,kun tuolleen jaksaa ja kiittäisin.kertaakaan en ole kiittänyt :ashamed:

Ohoh,jopas mie rupesin tunteellisesksi.Tosiaan tänään ollu tunteet tosi pinnassa.Kun en ole niitä purkanut kenellekkään.
Voih huomenna poksuu!! Ihanaa :heart:
 
TA tsemppiä huomiselle! :hug:

Sannya mulla oli tänään ihan sama fiilis... toinen imuroi ja passaa ja laittoi ruokaakin... ja just ollu työreissulla kaks viikkoa. :ashamed: Miks sitä tuntee ittensä ihan höntiks kun toinen vaan tekee ja ite kattoo vierestä? Mua vähän ahistaa se... vaikka ei pitäis. Mut pikaista paranemista sinne!! :hug:

Suukkis hienoja kuulumisia neuvolasta! Ei se paino ollutkaan noussut niin paljon! :) Kyl se siit laskeutuu! Enhän mäkään varma oo et tää nyt laskeutuu, mut tuntemusten mukaan vois tehä sitä... en tiiä. no sen kuulee sit ens viikolla neuvolassa. :)

 
Sannya toivot. olo paranee pian! :hug: Ja raskaana saakin vähän olla hemmoteltavana ja passattavana ;)

Koht mies tulloo kottiin.. Sit se kyl saa tehhä ruoan ku mie leivoinkii (se ei tiiä et leivoin taas :D) Ja pyykkeiki hoidin. No ok, siin ei kauheesti oo hoitamista ku pistää koneesee ja sit ottaa ne sielt pois ja pistää kuivausrumpuun :D Mut kummiskii. Yritän välttää kuivausrummun käyttöä välillä, mut kyl noi lakanat o nii näppärä siinä kuivata :heart:

Kiitos ku huomioitte miun neuvolakuulumiset :heart:
 
suukkiksella ollut taas vaihteeksi hyviä neukku kuulumisa :D hyvä homma...

sanya se kiitos on pieni sana... ja sitä pitäisi käyttää huomattavasti enemmän kuin mitä me käytämme :(
Joten rohkeasti vain, kiitos kaunis sinua tukevalle miehellesi.

ta hyvä että pääset tutkimuksiin ja onnea niihin.
 
kävin ostamassa pimennysverhon tuonne makkariin... josko nytten saisi nukuttua kun ei tarvitse tillitellä kuuta eikä aurinkoa :D kunhan vain vetää verhot alas niin on ainakin hämärää jos ei ihan pimeää...

Päivä mennyt joutuisasti, selkä tosin on nykyään kipeämpi kuin ennen... ja ihan ihme asentoihin saa vääntäytyä että ei sattuisi...
onneksi keskiviikkona pääsee hierojalle josko se sitten vähän auttaisi...
huomasin kyllä tässä yksi päivä että mulla on ryhti hävinnyt jonnekkin tuon mahan tulon myötä... selkä ihan notkolla koko ajan johonkin suuntaan :(
 
Suukkis oli meinannu painonnoususta hermostua, älähän nyt, mulle on tullu jo ~12kg :xmas: on nousu onneks rauhoittunu, mut rupee tulee turvotusta kehiin, ei tartte ku hetki olla säärien päällä lattialla ni tulee kuopat sääriin. :/

Sannya voipi olla et pikku lentsu tekee mielenki herkemmäks. ainaki ite kaipaan sillon vähän enempi huomioo yms halittelua, ku olo on kurja. :heart:

TA tsemppiä polireissulle :wave:

vilma juo vettä. kai muistat kaikki ruokavalio-ohjeet mitkä voi helpottaa. omenan poisjättö oli yhtä palstalaistaki auttanu. ja jos ei helppaa ruokavalio-muutoksella, ni hae apteekista magnesiumia. auttaa ainaki minulla!

Talvis 29+1
 
Täällä levis pyykinpesukone :kieh: prkl..jäi iha vaahtoseks kaikki pyykit ja piti huuhtoo käsinee ne :headwall: raivostuttavaa!
Voi kun sanyal ja EM:lä on mukavat siipat, meillä oon mie joka tekee melkee kaiken..tiskaa(ei oo konetta ),laittaa ruuan..pesee pyykit ja imuroi..mies imuroi sillo ku sanon et sen vuoro ja tiskaa-->mut tekee senki aika hampaita narskutellen..välil se luuttuaa,mut mie yleesä teen senkii ja pölyt pyhin..olkaa onnellisii jos teillä mies tekee paljon kotihommii..ja siis ilman pyytämistä..ite joudun oikeestaa aina pyytää et imurois yms.Ruokaa kyl tykkään laittaa..äsken tein lettuja :p nam!
Tääl on ruennu lääkkeistä huolimatta uudestaa närästää.. :kieh:
 
Tyty ei se munkaan mies oikeestaan ite tajuu mitään alottaa ennen ku mä sanon vihjailevaan sävyyn: täällä on niin paljon pölyä et mä kohta kuolen. :D Sit se imuroi. :LOL: Kyl se jotain tajuaa tehä omatoimisesti mut oikeesti - aika usein saa sanoa. Mut mä oon sitä mieltä et joillain miehillä vaan puuttuu se sensori mikä havaitsee pölyn ja lian. Tai se huomataan mut sille ei vaan tehä mitään. Sun pitää vaan komentaa se hommiin - yhteinen koti ja yhteiset kotityöt. Varsinkin nyt kun sä kasvatat kohdussa pientä ihmisenalkua!!! :)

 
Meillä mies kyllä tekee onneksi kotihommia ihan laidasta laitaan (siivoaa, pesee pyykkiä, tekee ruokaa). Mutta ei pidä kaikkia töitä tarpeellisena :D Vessansiivoukseen kyllä kuuluu pytyn pesu, mutta ei lavuaarin. Ja muuten kyllä imuroi ja luuttuaa, mutta pölyjä ei pyyhi ikinä. Mutta ne on toisaalta sitten niin pikkuhommia tehdä, että mielelläni mä siivoan sitten loput kevyemmät hommat.
Oikeesti mä teen kyllä vähemmän kotihommia kuin mieheni :ashamed:
Ja välillä hän on liiankin innokas, kun pesee vajaita koneellisia pyykkiä tai tiskikoneen vajaana :kieh:
 
Tuon meidän körilään, siivous into on lopahtanut näinä vuosina mitä yhdessä on oltu... Joskus se oli hyvinkin tarkka siivouksesta.
Minä olen se joka on vähemmän tarkka ja annan asioiden olla vähän siellä päin...

Kyllä hän siivoaa, vaikka välillä pitää muistuttaa ettei hän asu viidentähden hotellissa.

Tänään mukavasti on pessyt useemman koneellisen pyykkiä, pyytämättä :D
ja auttoi viikkaamaan kaikka edelliset pyykit kaappiin.
joten olen hyvinkin tyytyväinen, kehityksen suuntaan.
vielä kun se puhuis...
 
Meilläki mies taitaa enempi tehä ko mie.. :ashamed: Tai no, meil o semmosia kausia. Ko mie joskus saatan esim. leipoo kauheesti ni sillo teen enempi, mut muutoin mies kyl o hirmuse hyvi ain kotihommia tehny. Ja aina sanomatta. Ja aina kiitetää toisiamme jos toine on tehny jottai, esim. tyhjentäny tiskikoneen tms :) Ainoo mitä mies ei mielellää tee on imurointi. Mut enpä miekää siit innostu :D ni siks me imuroidaa ain yhessä.
 
suukkis mä vihaan imurointia yli kaiken! :kieh: Meil onkin hyvä sopimus: mies imuroi ja mä pesen vessan. :D

ja kyllä tuo pesee pyykkiä ja laittaa astiat tiskikoneeseen jne. ruokaakin haluu välillä laittaa ja leipoa. Vaik mä enimmäkseen laitan ruuan... mut kun mä tykkään ruuanlaitosta. :) et en mä sitä saa täällä mollata. :) Ja varsinki silloin tekee jos mä vähän vihjaan... ;)

(.) Kyl se on JÄNNÄ toi maan vetovoima... :D tuntuu siltä et kohta alkaa maha roikkumaan. :) Siis sitä vetää tuonne alas koko ajan ja kiristää ihan uudella tavalla. Ja sit tuntuu et vauva painaa tuonne alas... kai se sinne on nyt sit painumassa. Toivotaan näin! ( tai sit mulla on tosi hyvä mielikuvitus... ) :LOL: :LOL: :LOL:
 
Heipparallaa, mieki itteni tänne kannan kun joskus aikoinaan eskoishaaveissa kuumeilin, jos nyt kukaan muu kun suukkis muistaa :D Tänään testattu siis muhkeaakin muhkeampi plussa ja laskujeni mukaan menossa rv 5+4, La 26.11 (saattaa siis muuttua vielä) synnytys-sairaala MKS

MissMindy & Pönö 5+4
 
paljon onnea plussasta miss mindy :flower:

nyt vasta ku luin suukkiksen neuvolakuulumiset ni tajusin kuin pitkällä sie ootkaan :eek: :eek: :eek: jösses mihin se aika katosi??? mut hyvät ol kuulumiset ja tosi hienoa, et sulla vointi ollu hyvä viimesillee asti.

Vilma: hyvä sääntö on, et juot lasillisen vettä aina ennen aterioita. ja tosiaan mä taas sorruin yks ilta omppuun kun aattelin et eihän yks omppu mitään pahaa tee ni eipä pariin päivään koneisto toiminu ollenkaan :$

TA:lle tsemppiä polireissulle. hyvä, et pääsit näin pian :hug:

Sannyalle parantumisia :wave: kyllä mua ainakin herkästi ketuttaa jos on kurja olo. nytkii ku saattaa tulla iltasel tosi tukala olotila vatsaan ja jos viel vähä supistaa ni meen vaan suosiolla nukkumaan ku oon vaan pahal tuulel.

kotityöt oli olleet jutun aiheena... täällä normaalisti mies tehny enempi ja varsinkin ollu korvaamaton siihen pahoinvoinnin aikaan! nyt onkin kelkka alkanu kääntyy toiseee suuntaa ku ite kokkailen ja leivon ja siivoon, pyykkään. mäkään en tykkää yhtää imuroinnista.. ja jostain syystä mä aina kerkeen peseen vessan :D

(.) vitsi eilen oli kiva päivä. prinssi sai kyl nyt mun puolesta vaatteita ihan riittämiin ja eihän äiti sit enää jaksanu itelleensä kattella vaatteita.. kaupungilla viipottaessa alko kyl puristaa tonne toisee nivusee sen verran kipeesti, että kirjastoon en enää kyenny käpytellä. ei meinaa muistaa ottaa rauhallisemmin vaan aina ku on jonnee menos ni listaa entisee tapaa asioita ja paikkoja mis pitäs käydä :whistle:

tänään ois taasen perhevalmennus ja aiheena synnytys+kivunlievitykset. sinne tulee joku tuore äiti myös kertomaan kokemuksiaan.
 
Nyt on jotenkin alavireistä, eilinen meni itkiessä ja maatessa ja suihkussa seisoessa kun maha oli niin kipeä. Hetken jo ajattelin lähteä näytille päivystykseen, mutta sitten helpotti niin jäi välistä.. Nytkin on aika kipeä olo, mutta ei nämä supistuksia minun käsityksen mukaan ole kun ei maha mene ollenkaan kovaksi.. Huh huh.. Jos en pärjää huomiseen rakenneultraan asti niin pakko kai se on neuvolaan soittaa. Kiitos kun vastailitte mun kysymykseen, eilen onneksi lähti hieman elimistö toimimaan kun söin luumuja ja lesepuuroa. Jotenkin olisin sitä mieltä, että tuosta vatsan toimimattomuudesta ja sitten äkillisestä toimimisesta johtui nuo kivut..

Anteeksi oma napa :'(
 
Miss Mindy kovasti onnea :heart:

johannalla on ollut sitten aktiivinen päivä eilen, ja ilmeisen onnistunut shoppailu reissu vauvaan nähden :D
mukavaa valmennusta tälle päivälle...

em tuskin se on kuvittelua... ja kyllähän maalla on vetovoimansa...
mulla ainakin itselläni vaihtelee se tunne, että vauva painaa niin paljon että maha tipahtaa lattialle kohta... tai sitten tämä niinkuin nyt, että se on änkenyt itsensä jonnee tonne ylimpien kylkiluiden alle... ja yrittää puskea toisen rinnan alta pihalle :D
älyttömän vihlovaa...
samalla iho on jotenkin paljon herkempi tuolta ihan ylävatsalta / rintojen alta... ja pelkkä kosketuskin tuntuu että nahka voi revetä :( ikävä olo... mutta josko se siitä kun napero taas kääntyisi johonkin suuntaan.

imurointi en voi sietää koko imuria... mutta kyllä käytän sitä säännöllisin väliajoin... nykyään inhoan niitä roskia enemmän kuin imuria...

nyt se sitten meni pilalle sokerimittaukset oli se yksi liuska jäljellä tätä toista ja viimeistä paastoarvoa kohtaan, ja liuskan sain pilattua, ei tullut tarpeeksi verta...
Enpä tiedä mitä hyödyttää mennä lääkäriä tapaamaan torstaina. kun kaikki kotimittaukset ovat tällä hetkellä alle RD rajan...
ja ne neuvolan / terkkarin mittaamat paastot oli RD rajan...
jää sitten nähtäväksi.

HanTa ja Möntti 32+3
 
Onnea Miss Mindy!!! :heart: :hug: :flower: Näin viel tätäki kautta ;) Lisäilen ma listalle! =)

Ja ny mie oon taas armeliaalla päällä :)D) ni mitkäs ne toisten uusien tiedot on? Eli ketkä puuttuu listalta? Ja jatkossa mie toivosin oikeesti, et kaikki oma-aloitteisesti kertois ne tiedot ni sais sit lisättyäki listalle :)

johanna niinpä! aika menee kyl hirmu nopsaan! Mul ollu kyl hävyttömän helppo raskaus.. Tosin kyl niit kaikkii kauheit jalkakramppei ja ny sit nivelkipuja o tullu mut niist ei jaksa ees valittaa. Tosin mie valitan usein nii vähä muutenki. Mies saa kuulla sit mu valitukset ku sit se aina paijaa :D Siul oli kyl mukava pvä eile! Ja antoisaa perhevalmennusta tälle pvälle! :heart:

HanTa mulla iha sama et se o tosi kipee se iho siittä rinnan alta/iha ylävatsalta välillä.. Mut heti ku rasvaan ni ei mitään :)

vilma voi kurja :| Tosin supistaessa ei kyl mahan tarvi kovettua aina mu mielestä. Korjatkoon jos oon väärässä. Tai must ainaki tuntu se supistukselta se yks tos pari pvää sitten. Mut ei sillo maha ihmeemmin kovettunu. Se vaa kouristi ja sattu kauheesti ja sit heijastu selkään. Harkkasuppareissaha se maha sit kyllä kovettuu aina. Mut toivot. siul noi kivut menis pian ohi! :hug:
 
Neuvolasta juuri tultu.Otettiin tällä kertaa sydän käyrät :heart: Ja hyvältä näyttää.

35+0

Paino:73 muutos/vko 840g (onpa taas tullut,neukku sanoikin että turvotusta on)
RR:128/84
Pissa: (+) eli ens viikolla uusiks pissa katsotaan,ku nyt ollu nii monesti pissan mukana vuotoa,että siitä johtunu toi plussa.
Sf-mitta:30cm (Ihanaa taas kasvanut) :heart:
Tarjonta:RT
Liikkeet:++
Nupun syke: On siinä 150-160 tietämissä.

Neukku puhu mulle kans raskausmyrkytyksestä,kun tuota turvotusta nyt olluna.jne.Sanoikin että pitää soittaa heti sinne jos jotain tulee.Mutta ei me kummatkaan uskota että mulle myrkytystä olisi tulossa :heart:

Täällä edelleen kipeänä,olo on vaan pahempi.Kuumetta ei ole.Neukku käski syödä gefilus tuotteita tai sit ihan maitohappobakteeria ja syödä appelsiiniä tai juona appelisiini mehua ja lämminta muuta juomista.
Hitto huomenna olis hammaslääkäri kans,onpa kiva mennä sinne nenä tukossa suu amollaan :eek: Mut pakko sinne on mennä nii saa nää hampaat kondikseen.

Miss Mindy Tervetuloa ja onnea kovasti! :heart: Mie kyllä muistan sinut toiselta puolelta hämärästi ;)

Sannya ja Nuppu 35+0 ---> lähtee lepäämään ja juomaan teetä.
 
Miss Mindy tervetuloa ja onnea! Kyllä minäkin sut muistan tuolta kuumeilupuolelta! :)

Vilma toivotaan että helpottaa kivut pian!! :hug: :hug:

Sannya pikaista paranemista sinne! :hug: ja toivotaan ettei tule raskausmyrkytystä. :)

(.) siis en tiiä johtuuko siitä kun tuo vauva päätti alkaa laskeutua vai mistä mut selkäkivut on tiessään!!! :eek: Ei sillä että valitan - se on ihanaa! Ja kyllä mä huomaan tuota maan vetovoiman vaikutusta jo... masu alkaa selvästi kallistua kohti maata. :D :D
Sit iski sellainen paniikki: 3 viikkoa ja vauva on täysaikainen ja voi syntyä! SIIS KOLME VIKKOA!! IIIK! osaanko, pystynkö, kykenenkö, haluanko -ajatukset alkoi pyörimään päässä. Mut eihän tätä vissiin voi perua enää. :LOL: :LOL: Ei vaan, ootan niin innolla sitä elämänmuutosta vaikka se jännittää ihan tosi paljon. :) Voihan tää viel pahimmassa tapauksessa kestää 8 viikkoakin... B)



EM ja Dodoliina 34+0 POKSISTA! :D :heart:
 
jaa-a... tämä nyt ei liity tähän mitenkään...
Mutta mietin että tekikö virasto nyt virkavirheen vaiko inhimillisen erehdyksen, lähettäessään meidän papereiden seassa, jonkun toisen perheen paperit (missä on näkyvissä, puhelinnumerot, osoitetiedot täydelliset henkilötiedot jne jne...)
Soitettu ja ilmoitettu ja valitettu ja ties mitä muuta...
perjantaina keskustelemaan :D
 
Onnea poksuista EM ja sannya
koitahan parantua siellä :)
Ja paljon onnea ja tervetulopuska Missmindylle:flower: :flower: Muistan sut vauvakuumepuolelta erittäin hyvin :)

minäki kipeenä täällä. Voiku oiski pelkkä flunssa. lyhyt tarina tulee tässä : lähin eilen sairaalaan alavatsakipujen takia, ja just kotiuduin. kokeiden tulokset näyttää että mulla kaikki ok, ja poikaki oli ihan tyytyväinen oloonsa, mutta saikkua sain tän ja ensviikon. pidemmän tarinan voi löytää blogista http://carovarium.vuodatus.net/

Ai hitsi Vilmallaki samaa ongelmaa kipujen kanssa :( toivottavasti ovat kokonaan loppuneet :hug:
 
Terveisiä synnäriltä :'(

Soitin tänään kovien kipujen vuoksi neuvolaan ja pääsin samantien. Annoin aivan järkyttävän verisen pissanäytteen, jossa ei kuitenkaan tulehdusta havaittu. Ultrattiin ja vauvalla kaikki hyvin, liikkuikin paljon. Sain lähetteen synnytysvastaanotolle, jossa otettiin kauhea määrä veri- ja pissakokeita. Varsinaista tulehdusta ei löytynyt, mutta kaikki oireisto viittaa siihen kuitenkin. Kuunneltiin sydänäänet ja synnytyslääkäri tutki ja ultrasi. Kaulaa jäljellä yli 4 cm ja kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Vauva vastasi viikkoja ja päällisin puolin näytti olevan rakenteellisestikin kunnossa. Ilmeisesti tulehdus on aiheuttanut supistuksia. Huomenna rakenneultraan mennessä kysyn tulokset ja mikäli jatkuu kivut niin sit uudestaan päivystykseen.

Luojan kiitos vauvalla kaikki hyvin, itse vaan oon ihan perhanan kipeä :'( Huominen rakenne ei enää jännitä kun lääkärin mukaan kaikki ok.
 

Yhteistyössä