~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

heip.
mä varovaisesti tuun tänne kurkkimaan jo, oon kaks haamua tehnyt pari päivää sitten ja menkat myöhässä.. kai se on uskottava että minunki kohdalla plussat on taulussa.. jännää.. viikonloppuna teen vielä testin, jospa se kertoisi totuuden.. :)
 
äitiyspakkaus tuli minulle eilen!! :heart: :heart: tykkäsin kyllä hurjasti, vm08 pakkaus oli tietysti. makuupussiin ja haalariin rakastuin ihan täysin =)

tyty mulla alko ne selkäkivut ja kaikenmoiset hämärät kolotukset jo rv 12+5... tällä viikolla oon ensimmäist kertaa kärsiny niistä nivuskivuista, sattuu jokasella askeleella.

pitäis varmaan lekuriin mennä näyttää, koska en mä sunnuntaina tän jalan kanssa töissä juokse.. :headwall:

Suukkis no meillä tulee töissä kyllä aina "myöhässä" palkka tai siis en muista mikä se sana on.. =) mulle tulee 12.6 eka äippäraha, mut saan vielä 15.5 huhtikuun tunneista palkan. pomo tänään kyseli että mites mä meinasin vuosilomien kanssa ku niistä aiemmin vilauttelin ajatuksiani, ni sanoin että olisin mieluusti vko 18 ja 19 vuosilomalla. eli 2vko ennen ä-loman alkua. (tosin nekin lomarahat ja vuosilomapalkat tulevat varmaan jo 15.4.) mulla on siis aika hyvä tilanne että rahaa tulee tasaisin väliajoin...

eipä muuta kummempaa... vähän naatti harjoittelusta.. pitäis lähteä vielä auto pesettää ku täällä on plussakelit, tankata se ja käydä kaupas... kuha jaksetaan nousta miehen kans täältä sohvalta :D eli anteeksi, ku en jaksa kaikille kommentoida (mul ois viel tuhat kommenttia tuolla pääkopassa) :ashamed:

Talvis 25+4
 
EM Ai vitja kun on ihanat pehmusteet ja toi lelu on kans tosi söpö :heart: Tosi näppärä olet käsistäsi.Hmm,jospa miekin vielä joku päivä jaksaisin sen päiväpeiton tehdä.Meinaa väsyttää niin kaameesti,että ei meinaa mikään innostaa.Nyt taas neulon noita villatöppösiä jotka on ollu kaapissa pari kuukautta.Jospa ne nyt saisin eka valmiiks :whistle: Olis vaikka mitä hienoja ideoita mitä vois ommella ja neuloa,mutku ei vaan innostu :ashamed:
Onko kellään muulla ollut väsymystä/pientä masennusta raskauden aikana? Mulla ehkä saattaa johtua nyt tästä flunssasta tää väsymys,mutkun tätä väsymystä on kestäny melkein 2kk :'( Pitää neuvolassa kai jutella asiasta.Jospa tää tästä.

HannaATervetuloa ja onnea kovasti :heart: Tänne on muuten nyt tullut paljon uusia.On tainnut jonkinlainen plussapuhuri käydä haaveilijoiden puolella ;)
 
Ja ny se äippäloma sit alkoi!! Ai että osaa olla hyvä mieli!! Söin tuos yrttipatonkiaki mitä ostettii, hurjan hyvää! Ny taas tuntuu nii onnelliselta et ei mitää rajaa :D Tosin millonkas mulla ny niitä masiskausia juuri ois ees.. Tai oha niit surullisiiki tuntoja välil mut jostai syystä mie en koskaa jaksa jäädä ressaamaan mitään :p

Huomenna ois neuvola! :)
 
Sompio Joo hemppa on ok :)Mie olen nukkunut nykyään tosi hyvin yöt enkä ole heräillyt yöllä vessaankaan,yhes vaihees heräsin joka yö samaan aikaan.

Mutta,mie lähden tästä nukkumaan.Hyvää yötä kaikille :heart:
 
Kiitos onnitteluista kaikille :heart: Eilen kun oli kiire päivä niin en ehtinyt ollenkaan kuuntelemaan liikkuuko Elmukka, täytyy tänään ottaa vahinko takaisin kun on vain kuuden tunnin päivä.

EM, ihania juttuja oot värkännyt! Mun pitää alkaa ihan tosissaan nyt harjoitella kun sain ompelukoneen jouluna :D

Suukkis, ihanaa äippäloman alkua :heart:

Ja ennen kaikkea TERVETULOA HANNA YSTÄVÄNI JOUKKOOMME :wave: :heart: Ihan hassua, että sä tulet mun kanssa tänne, hi hii!! ;)

Vilma ja Elma 17+0 POKSPOKS!
 
Mä oon ihan töööt! Väsyttää ihan kamalasti.
Närästys taas kerran herätti ja valvotti yöllä.


SuukkoSuulle ihanaa äitiyslomaa!!!! :heart: :heart:

ElinaMaria
kaikkea ihanaa oletkin taas jaksanut puuhailla vauvalle! :heart:

Zoe-F Hyvät neuvola kuulumiset bongattu! :heart:
 
Pääkoppa alkaa olla sen verran selvä, että yritän tässä jaksaa pysyä teidänkin juttujen perässä.

uusia plussalaisia näytäisi taas olevan... Onnea oikein kovasti :flower: ja paljon enkeleitä sekä tarroja matkalle...

neukkulastakin näyttäisi olevan hyviä uutisia zoe-f , sulla on tosi hyvässä kuosissa raudat...
pääsisinpä minäkin sinne suuntaan... minä siinä ihan 100 rajoissa kokoajan... välillä pari yli, välillä pari ali...


em ihania olet saanut käsilläsi aikaan :heart: toiset ne osaa...
ollaan ylpeitä siitä silloin...
Mulla ei hermot riitä kuin suorien verhojen ompeluun, ja housujen lyhentämiseen...

ja sitten pikkuisen omanapaa
navoista olittekin keskustelleet... ei mulla napa ole pihalle posahtanut, mutta kutistunut kylläkin ;)

Tällä hetkellä olo on vähän parempi, ja jaksaa tehdä muutakin kuin itkeä...
ollaan tosiaan saatu vähän puhuttuakin kotona... mutta paljon on vielä tehtävää...
on lopulliset päätökset mitä vain.


sairaslomailua saan jatkaa nyt rauhassa aina äippikseen saakka... joka helpottaa omalta osaltaan jo päätä niin kuin selkääkin. Ei tarvitse ressata, joutuuko mennä hajoittamaan paikkoja lisää töihin vai ei...
vaikka kyllä mulla on ikävä työtovereita ja lapsia varsinkin.

Nyt jopa pari yötä liki nukkuneena... omaan rauhattomaan tahtiinsa... alkaa taas väsymys painaa... liekkö normaalia vai sitten tuota raudan puutosta. En tiedä...
neukku aika seuraavan kerran vasta kuun lopulla... ja ens viikolla pääse taas psykologin luokse avaamaan ajatuksia lisää :D

Nyt mukavaa päivää kaikille minä yritän saada vähän siivottua täällä... on aika sotkuista :(
 
Täällä kanssa olisi siivousta luvassa. Aloin eilen pikkuhiljaa järjestelemään kaappeja vauvaa varten. Tai kun tuo toinen kirjahyllykin pitää tyhjentää ennen sunnuntaita, niin ajattelin, että saisi kaikki tavarat kerralla oikeisiin paikkoihin. Voisin pinota kirjat ja pelit vaan johonkin, mutta sitten ne ärsyttäisi siinä.
Pikkuhiljaa kun tekee vähän päivässä, niin kyllä jaksaa. Imuriin en aio koskeakaan :snotty:

Olisi ihana auringonpaiste, mutta eipä siitä pääse nauttimaan. Paitsi postinhakureissullakin saa jo haukattua happea, kun liikkuminen on niin hidasta :| Eväät saisi ottaa mukaan :LOL:
 
zoe-f
viikkoja on nyt 28 + 6...

Rautaa oon käyttänyt viikola 8 asti (neukkulan määräys) (raudassa on mukana b.tä ja c.tä)
lisänä menee D-vitamiini, kalaöljy, maitohappo, magnesium... + migreenilääkkeenä, verenpainelääke ja astmalääke...
eli nappia napin perään on syöty...

Vihanneksi ja hedelmiä oon saanut lisättyä tasaseen tahtiin lautaselle koko raskauden ajan...

mä tässä suunnittelinkin, että käyn viikonlopuksi osamassa itselleni oikein ison mustanmakkaran... siinä on sitä rautaa vaikka muille jakaa ;) yleensä :D
 
Täällä siis alko eilen illal menkkamainen jomotus alamasussa :( eilen jo kaupassa tuntu inhottavalta kävellä, nivusia on tuikkinu ja maha tuntunu jotekii "oudolta" viime yönä piti ottaa panadol 5 aikaa aamuyöstä ku jomotti masuu..se helpotti ja nyt ei mitää. Soitin jokuaika sitte neuvolaa ja yrittivät saada äippäpolin päivystyksee mutta ei ollu aikoja :/ neuvola täti sano et menkkamaiset jomotukset ei kuulema kuulu asiaan ei edes kohdun kasvuun..tuikkimiset kyl kuuluu :ashamed: päivystyksee pittää v.loppuna lähtee jos kipuilu jatkuu tai yltyy..pitäs vaa kuulema levätä..mieskii lähtee v.lopux toiselle paikkakunnalle duuniin..sisko ja serkkutyttö tulee kylää ( 11 ja 14-wee ) v.lopux ja pitäs shoppaa lähtee huomen ja sitäkää en kuulema nyt sais tehä :kieh: vittu! Ärsyttää ja huolestunu olo :headwall: |O kiva jos tää onkii jotai vakavaa ja vauva päättää tulla keskenkaiken ulos :'(
 
tyty Mulla on ollut menkkamaista jomotusta lähes koko ajan satunnaisesti. En ole siitä edes neuvolassa muistanut puhua kun ei sitä tietenkään ole juuri silloin :ashamed: Mutta nyt itseasiassa ei ole sairasloman aikaan tainnut olla tai sitten nuo liitoskivut vie huomion kaikelta muulta kivulta. Kohdunkaula minulla on edelleen kiinni ja kiinteä ja yhtään supistuksiakaan ei ole tullut. Eli en usko, että ennenaikainen synnytys ainakaan olis pelkona menkkajomotuksesta. Mutta varmaan kannattaa levätä.
 
Neuvolakuulumisia:

rv 35+0


Paino +1290/vko!!! Glup!! No joo, mul vaikuttaa kyl se, et on tota turvotusta tullu iha mielettömästi, eikä siis sormuksetkaa mee sormiin kute sanoin jne. Ja neukkutäti sanokin, et turvotuksen vuoks voi paino nousta monen monta kiloakin vkossa. Et eiköhä se siit tasotu :) Varsinki jos ny osais juoda tarpeeks.. Ny siis yht. tullu 7,4kg.

Paineet koholla.. Ensi oli 132/96, pienen oottelun jälkee 127/90. Just ku aattelin, et ois ollu tavallist matalammat ku menin autolla, mut ei sit ollukaa

Sf 30cm, noussu kahes vkos sentin

Pissa puhdas, liikkeet ++ ja RT. Turvotus +/-

Pienen syke 160.

Hemppaa ei mitattu.

Eli kaikki ihan ok :)
 
tytylle paljon haleja... kaikki kääntyy varmasti parhain päin... eikä mikään ole oikeasti kovasti vialla...

suukkis hyvältä kuulostaa... pari lisä kiloa ei varmasti haittaa, jos on turvotusta suurimmaksi osaksi :D
Eikä sulle muutenkaan ole kovasti tuota painoa tullu...
Täällä tullut jo 15 kiloa... ellei enemmänkin :(

zoe-f hyvällä omalla tunnolla syönkin, mm. maksista *nami*
tummaa leipää ja täysjyvä näkkäriä olen tässä harjoitellut viimeisen n. kuukauden syömään...
kun tuo sokerirasitus näytti sitä diabetestä, jota korjataan ruualla...

aijemmin söin myös erittäin hyvällä omalla tunnolla lakua ja salmiakkia... että ne paineet pysyisi edes vähän inhimillisissä lukemissa... muutenkin alhaiset paineet ja tuo migreeni lääkitys laskee paineita entisestään :(

juuh... pilleriä on pillerin perään aikamoinen läjä aamuisin...
naureskelinkin yksi päivä, etten koskaan oo vetän tällästä määrää nappia naamariin aijemmin...

Mutta jos tohtori toloseen on uskomista... voisin lisätä vielä...
Kalkin, Sinkin, Foolihapon ja c-vitamiinin...

http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=126

Juu mulla on tällä hetkellä tuota juotavaa rautaa... tänään aloitin uuden pullon, ja uuden merkin... sitä on paria eri laatua.. ja tää on nyt toinen :D
 
Kiitos kehuista. :) oon mä vähän ylpee siitä et osaan jotain ommella kun en oo aiemmin ollu siinä hyvä.... :ashamed: ;)

Tyty mäkin säikähdän jokaista uudenlaista kipua et mitä ne on, mut tähän mennessä kaikki on kuulunu asiaan... ettei vaan olis supistuksia noi sun menkkamaiset jomotukset? Tai liitoskipuja? Vihlasuja joo mut mulla oli yhes vaihees ihan KAMALA jomotus tuossa lantion alueella, ne oli liitoskipuja... mä uskon et kaikki on ihan kunnossa mut mee sit päivystykseen jos siltä tuntuu. Kyllä se äidin vasto kertoo aina aika paljon. :hug: :hug:

Suukkis :) Sä otat meijät kiinni. :LOL: No ei vaan, turvotusta jos on niin siitähän tuo painonnousu johtuu. Mut silti ihan normaaleissa mitoissa. :)

Neuvolakuulumiset

rv 30+3
RR 116/79
paino 67,2 kg (ohitin mun miehen!!! :D ) nyt yhteensä siis 10,2 kg tullut lisää...
sf-mitta 28
Tarjonta PT (tai ihan ihmeellisessä kippurassa oli, ei ihan poikittain eikä ihan perätilassa)
:heart: : 140
Liikkeet ++

Oli mukava neuvolakäynti, olin viimeinen asiakas tältä päivältä ja juteltiin 45 minuuttia. :) Kävin yksikseni niin oli kivaa puhua synnytyksestä ja siitä keskeytyksestä ja ajatuksista ilman että mies oli mukana.

Kävin äitiysjoogassakin tänään aamulla ja tekipäs taas hyvää... :)

EM ja Dodoliina 30+3 :heart:
 
Eihä maksaa saa syödä ees kauheesti ku siin on nii paljon sitä A-vitamiinia..

EM kivat neukkukuulumiset sullaki! Ja joha se ois mun aikaki ottaa teidät kii, et ois sit jotain mistä ottaa ku imettää :LOL: Mut tosiaan ku turvotuksesta vaan tullu ni ei se ny nii vakavaa oo.. Mut ois se hyvä noin 10 kiloo kokonaisuudes saada ni ois sit sitä vararavintoo imetystä varte :)
 

Yhteistyössä