~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

tyty mä aloin kans siinä rv 16 tuntee kaikkee kummallista kuplaa, tök-tök ym muljaisua vatsassa. rv 16+5 tunsin ekan kerran kaks semmost "töks-töks" liikettä navan lähellä, niit ei voinu enää laittaa suolikuplien piikkiin. mut meni raskausviikolle 20 asti ennen ku mies ne tunsi, ja potkuis alko olee selvästi jytyy. uskoisin että ihan ovat kitkun potkuharjoituksia :heart:

Sannya terkka sanoi mulle et lääkärineuvolassa rv 28 aletaan ensimmäisen kerran tunnustelee miten päin vauva tarjoutuu. hyvä että miehesi alkaa olemaan kunnossa, varmasti kyllä pelästytti :hug:

4D-ultrassa tänään kaikki oikein hyvin :heart: :heart: saatiin vain pari kasvokuvaa, ku pieni laittoi niin touhukkaasti käpäliä kasvojen eteen. meinas varmaan et antakaa mun nyt nukkua :D painoarviona oli 771g, tukevan kokone ainaki :p siitä sitte syntymäpainoks ennustus 4400g jos samaa rataa jatkuu kehitys.. jos tarkennan ruokavaliota ni kasvu voi vielä rauhoittua 3600grammaseks.. sukupuolikin on nyt sit tiedossa mut se on salaisuus :p

Talvis ja.. ja... vauva rv 23+4 (ei oo rassulla vieläkä tekonimeä :/)
 
onnea Talvikselle 4-d:stä!! saako sen verran sukupuolesta yrittää udella, et oliko sulle itselle yllätys vai oliko sen tyyppinen olo?
täällä toinen ruokavalionsa tarkentaja, saa nähä kuin onnistuu kun painoa sais peritaatteessa tulla enää 4-6kg :/ yritän ainakin karsia herkkuja ja syödä ennen sitä hevosen nälkää.
 
johanna aina saa udella :p no en tie, ku en oo oikeestaa missää vaihees ajatellu vauvaa jompanakumpana sukupuolena.. se on ollu vaan vauva :D sit ku joku on kysyny, et no kummalta tuntuu, ni neki olot on vaihdellu päivittäin. mut jotenki kiva nyt, ku voi alkaa aattelee vauvaa tarkemmin, miltä se vois näyttää, mikä vois tulla nimeks... ja tuo mahassa rymyyminen tekee kans vauvasta omaa persoonaansa, pystyy kuvittelee toisen luonnettakin.. tulee pikku tyyppi tutummaksi. :heart:

syke oli muuten tänään 140... hyvin on vaihteluväliä ollu, rv 12 oli 160, viime viikol neuvolas rv 22 130 ja tänään 140.. :D

johanna no jos saa vastautelua tehdä, ni kuis paljon sulle on sit painoa tullu, jos ite pelästyit kerran kunnolla? :| me voidaan yhdes tsempata täällä toisiamme vaikean hetken tullen... pitkästä aikaa mun mielessä kytee karkkipäivä-ajatus..
 
Tulin kurkkimaan :wave:

Onnea talvikselle 4-deestä :D ..Noh...kerroppas nyt se sukupuoli :D :D

Täällä menee ihan hyvin...pikkasen on masuvaivat tainnu hellittää kun ei enään oo muutamaan iltaan saanu itkuraivareita =)

Mehän käytiin pe-la välisenä yönä päivystyksessä, kun alko kuume nouseen pikkuisella :( Kaikki kokeet ja arvot oli ok, joten oli vähän helpottuneempi olo. Kuume kesti vuorokauden, ja nyt ei la-su jälkeen oo ollu mitään :D Mutta kyllä tuo säikäyttää...kun pikkusella joku hätänä :'(

Ylihuomena olis sitte ristiäiset ja vauvaa alkaa kutsumaan nimellä :heart:

Kaikille tasapuolisesti jaksamisia..joilleki loppuraskauteen ja joillekki malttia alkuraskauteen!! :hug: Toisella puolella "nähdään" ennemmin tai myöhemmin :heart:

vauvis ja "peppana" 6vk+
 
Talvis: no sitä painoa on nyt kertyny sen 8kg :ashamed: ekaks se ei noussu ollenkaan, sitte 700g/viikko ja nyt 850g/viikko :eek: mulla vaa tuol takaraivos nii kytee se 500g/viikko et sen kautta ahistaa.
sit vielä ku olen lyhyt ja terkka mua jo vähä säikytteli et kylkiluihin ei oo enää paljoa matkaa.. mua voi oikeesti fyysisesti ahistaa jo tosi paljon ennen 30.viikkoa.
mut hyvä et täältä tsemppausta löytyy! mulla ei toi karkkipäivä taida tepsiä, pitäs vaan pysyä herkkujen suhteen pienissä määrin.

Vauviksen kuulumisia oli kiva taas kuulla :heart: uskomatonta, että teillä vietetään jo ristiäisiä :eek:

Tää mamma on tänään taas vuotta vanhempi. Eipä aiheuta mitään erityisiä toimenpiteitä :D
 
johanna83 :hug:
muakin hieman rassaa tuo paino juttu.Ainakin kun painoo tulee yli
sen 500g/viikko ja varsinkin nyt kun on sitä kuoppa
turvotusta nilkassa. Mullekkin on
tullut jo 7kg ja kun oon niin pieni niin ei sais tulla
ihan hirveesti painoo...no tein mä silti tänään
mansikkarahkaa.. :D pitää vaan sitten liikkua vähän
enemmän.
 
Zoe-F joo niinhän se menee mitä enemmän painoindeksi niin sen
vähemmän sais tulla painoo raskausaikana. mä tarkoitin tolla pienellä
lähinnä lyhyttä :ashamed: siis minä oon niin pieni pituudelta niin ei ois
hyvä olla yhtä pitkä kun paksu B)
 
Zoe-F no ei kyllä meinaakkaan, mäkin käytän tosiaankin
näitä vaan sen takii kun normaalit housut ei mee enää kiinni.
Parit tosi matalat farkut menee kiinni, mutta niillä on todella
epämielyttävä istuu kun painaa massun kohdalta. ja minäkin
joudun istumaan töissä sen 8 tuntia.
siksioonkin siirtynyt kokonaan mamma housuihin. :D

No mä odotan kyllä innolla että pääsee vaunuilemaan...
laihduttamaan oon kyllä ihan surkee, jospa ihana kevät
sitten kuitenkin houkuttais ulkoilemaan joka päivä.
 
Joo kyllä ne on pakko olla meijän kakaran monotusta,koska tänään tuli taas uus "töks" tonne massuun :heart: ihanaa!
talvis arvaa vaan kiinnostaako minuu et kumpi teille tulee :D rontti pidät salaisuutena!
sanya toivotaan et lääkärit sais selville et mikä miehelläs on :hug: hyvä että sen vointi jo parempi,mutta selvyyshän toho pitää löytää.
G: Ei oo oikeestaa mitää erityisempii mielitekoja..makeeta tekee tosi paljon mieli :/ ja kanaa en oikeen paljon pysty syömää..normiti tykkään siitä sikana.

Tänää meen klo.16 salille,tekeevät henk.koht. sali treenin miulle..läskit kuriin :kieh: en oo liikkunu paljon yhtään ku alus nii paha olo ja nyt hemppa nii huono..enne raskautta himonaa kävin podypumpissa ja spinningissä..ja enne tota säännöllisesti salilla..et jospa nyt tulis hyvä reeni päälle..tekis hyvää liikkuu.
 
Onnea Johannalle synttäreistä ja Talvikselle 4D kuulumisista :heart: :flower:

Äitiyshousuista, mun oli pakko hankkia sellaset juurikin tuon painamisen takia. Kyllä mulla kahdet matalalantioiset farkut menee jalkaan mutta ne painaa ihan hirveesti. Nyt kun vielä on alkamassa harjoittelu, jossa on pakko istua suunnilleen koko ajan niin oli pakko ostaa.
 
Tytylle, vilmav2lle, Ouskalle ja BB:lle onnittelut mahdollisten liikkeiden tuntemisesta :hug:
Minä itse tunsin ensimmäiset liikkeet rv: 16 tienoilla

Sannaylle suuren suuri hali :hug: Toivotaan, että miehesi parantuisi ja pääsisi piakkoin kotiin sun viekkuun :)

Johannalle suuren suuret synttäri onnittelut :heart:

G: Mulla ei ole minkäänlaisia mielitekoja havaittavissa. Alkuaikoina Jäätelö sai minut huonovointiseksi. Sitä en ole oikein vieläkään pystynyt syömään :kieh:
Hedelmiä menee päivättäin hurjasti. Mies on joskus nauranutkin, et mun korvista alkaa kasvamaan Baananeja ja kakka tulee mandariinin/appelsiinin kalvossa :LOL:

Perhevalmennuksesta Luulen kans valmennuksien eron johtuvan siitä, et mä kans asun pikku paikka kunnalla ja ryhmiä ei järjestetä kovin montaa..
Minunkin ryhmässä oli paljon eri raskausviikoilla meneviä. Yhdellä oli laskettu aika maaliskuussa ja toisella vasta elokuussa.
Valmennuksen aiheena oli siis se synnytys, eipä siinä oikein mitään uutta ainakaan minulle tullut. Enenmmän meninkin sinne ns. "vertaistuen" takia. koska omassa kaveri piirissä ei ole vielä kenelläkään lapsia tai tulossa. Ja sainpa minä sieltä jopa uuden mamma toverin. Joka sattuu vielä olemaan naapuri :D kiva juttu.

Ja sitten Neuvola kuulumisiin:
:heart: +
liikkeet ++
sf- mitta 17cm
painoa oli tullut viime käynnistä 500g. alku painoon on tullut 1kg lisää koko ajalla :D
Hb 120 sain ohjeeksi rueta joka toinen päivä syömään rauta tabuja

Kelan paperit saatiin myös. Nyt vaan täyttelen ne ja vien kelaan. Kuhan tässä jaksan ja kerkiän.

Muoks. Talvikselle onnittelut ultrasta :hug: kiva, että saitte tietää vihdoin sukupuolen :)

Daadeli 23+0 (Poks) :heart:
 
:wave:

ONNEA kaikille jotka on tuntenut liikkeitä!!! IHANAA!!! :heart: :heart:

Ja Jossulle SYNTTÄRIONNEA!!!! :D :D :flower:

Talvikselle onnea hienoista ultrauutisista. :) Sukupuolen tietäminen jotenkin mulla teki vauvasta ja raskaudesta vielä todellisemman... ihanaa.

Daadelille myös onnittelut hienoista neuvolakuulumisista. :)

Kylläpä nyt saakin onnitella monia.... se on kivaa.
Ainiin, mulle painoa on varmaant ullut sellainen 8-9 kg lisää lähtöpainoon. Ensin se hirvitti, mut sit neuvolan täti sanoi että se on niin yksilökohtaista ettei siitä mitään suurempaa stressiä kannata ottaa. Mä oon normaalipainonen et saa niitä kiloja vähän tullakkin. :) Katotaan sit ku vauva syntyy ja imetys on lähteny käyntiin et mikä on loppusaldo. Mut mä veikkaisin et yhteensä varmaan tulee sellanen 13-15 kiloa.

Huomenna oon menossa aamulla mammajoogaan!!! :D :D

EM ja Dodoliina 28+2 :heart:
 
voiko tämän vihaisempi ollakkaan!! :kieh: :kieh:
palkanlaskija vielä viime viikolla kirkkainsilmin sanoi
että on lähettänyt paperit kelaan reilu 2 viikkoa sitten. ja tänään sitten
soitin kelaan, koska ihmettelin missä se päätös viipyy
niin sanoivat siellä ettei palkanlaskijan paperia ole vielä siellä.
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
soitin sitten tänään töihin jossa toimihenkilöiden palkanlaskija
oli vaan paikalla. meidän palkanlaskia on lomautettuna niin kun
mäkin. ja nyt sitten lupas hoitaa asian...ja soittaa mulle kun
jotain selviää...toivottavasti mulla alkaa raha juoksee kuitenkin
äippälomalla enkä joudu olemaan ilman rahaa vain sen takia että
ne paperit ehkäpä vähän myöhästyy.... :/
 
Apua, älkää onnitelko, en mä nimittäis jaksa uskoa, että ne liikkeitä on vielä ihan hetkeen :p

Daadeli, onnea neuvolakuulumisista :heart:

TA, mä voin olla vihaisempi :/ Ei vaan. Nyt vaan iskee maailma taas päähän ja lujaa, tuntuu, että ei pysty mihinkään... Tuo onkin kaikista ärsyttävintä kun joku lupaa tehdä jotain, mutta mitään ei kuulu :/
 
vilmav2 joo kyllä ärsyttää!! :kieh:
itse kun oon hoitanut oman osani papereista jo viime vuoden puolella
niin sitten yksi paperi on jota ei palkanlaskija viitsi vaivautua
hoitamaan kelaan. Eniten mua tässä rassaa jos joudun
aloittamaan äippäloman ilman rahaa!! :kieh: :kieh:
on sitä äippälomallakin laina, laskuja ja ruokaakin ois kiva saada :eek: :eek:
 
pikanen omanapa neukku kuulumiset...

Pari viikkoa lisää sairaslomaa ja liikuntaa selälle... mutta kertokaapas mulle fiksummat, kuinka käyt esim. kävelyllä, kun sitä ei suositella lonkan takia lainkaan, mutta selälle kyllä? kävelenkö vain toisella jalalla???

painosta taas keskusteltiin tullut mukava 1138g viikkoa kohden lisää :(
paineet oli kerrankin ihmisillisellä tasolla 123/80
hemoglobiini tippuu entisestään 101 enään :(
kohdunpohja 23 cm
verensokeri 4.9 (ruokailun päälle)
Kaveri on tällä hetkellä raivotarjonnassa, sykkeet ja liikkeet hyvät :D
Kohdussa ei muutoksia...
vaikka välillä suppaileekin kipeästi :(
 

Yhteistyössä