~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

EM :D mukava kuulla et jonku muunki masussa on tuntunu "töks" liikkeitä =) oikee säikähin ku se tuntu semmoselta hassulta et joku tökkäs massuu..ihanaa.. :heart: ehkä se onkii meijän Kitku eikä miun omia masuoloja..
 
tyty86 Mulla tuntui ekat liikkeet semmoisena jännänä
kutitteluna rv 16+0 Sitten pikku hiljaa aloin tuntemaan jänniä
pieniä muksauksia eli kait potkuja rv 17+2
ja ekaa kertaa tunsin potkun kädessäni asti rv17+4
rv 19+6 tunsi miehenikin ekaa kertaa potkun.
 
johanna83 minäkin jouduin iän takia sokerirasitukseen.
onneksi kaikki oli hyvin. :heart: toivottavasti myös sinulla.:heart:

mulle ei oo vieläkään tullut kelan papereita, alan jo huolestumaan...
pakko muistaa huomenna soittaa kelaan...
 
TA Mä en tiedä kanssa koska mun paperit tulee. Tai siis meidän palkanlaskija laittaa huomenna vasta paperit kelaan päin kun haen 6 kk:n tulojen mukaan. Mutta toivottavasti tulee aikaisemmin päätös äitiyspakkauksesta ja pääsisi hiplaamaan niitä vaatteita :D
 
Mä taisin ehkäpä kokea tänään ekat supistukset. Niitä on nyt tullut kolme.
Maha ehkäpä aavistuksen kovettuu ja vihlasee aika kipeesti. Menee kyllä ohitse
tosi nopeesti...vai mitäs mieltä ootte kuullostaako supistukselta?
 
Sompio mä vein kelaan itse kaikki muut paperit paitsi ne
jotka palkanlaskia täyttää ja siksi sainkin äitiyspakkauksen n. 3
viikonpäästä kun olin vienyt paperit kelaan. Nyt odottelen vaan sitä
raha päätöstä. Palkanlaskija sanoi että on laittanut
paperit eteenpäin kolmisen viikkoa sitten.

toivottavasti saat äippäpaketin pian!
Siellä oli ainakin minusta vaikka mitä
ihanaa!!! :heart: :heart: :heart:
 
muutkin ovat saaneet hyviä uutisia palkkojen suhteen :D

mulle tuli tänään kelan päätös äitiysavustuksesta... ja nyt vain odotellaan pakkausta postiin saapuvaksi :D

Palkan suhteen en vain tiedä miten menee, kuinka mukava pomo on...
Pitäis saada palkka kahdelta kuukaudelta, mutta mun äitiysloma hakemus työpaikalle kirjallisena viivastyi 4 päivää... ja palkkoihin se menee myöhässä viikon :( ja palkan laskia on vielä lomalla, että se käsitellään vasta maaliskuun puolivälissä...
Toisaalta positiivisena puolena on että, pomo on kyllä suullisesti saanut tiedon äitiyslomasta ajallaan... eli toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Huomenna pyörähtämään töissä, ja iltapäivällä lääkäriin... selkäjunittaa ja kipeä, että epäilen että töihin tarvitsisi jäädä...
Nyt on ihottavasti tullut muutamien päivien aikana, muutama kipeä supistus :(
toivottavasti huominen menee kuitenkin hyvin...

yritys nukkumaan... kauniita unia kaikille

HanTa ja Möntti 26+4
 
tyty heitit muuten saman kysymyksen mitä olin tuloss justiinsa täältä kysymää! mulla kans tuntuu nimemaan sellanen tökkäsy tai ELOHIIREN tuntunen juttu joka menee ohi heti. ja sit tulee uudellee mut eri kohtaa hetken pääst. Ei se oo mullakaan sellasta hipaisua tai muljumista miksi monet kuvailee ku siks en oo niit potkuiks uskaltanu luokitellakaan... :/

Paanpa galluppia pystyyn mielihaluista raskauden aikana eli Millaisia mielihaluja teillä on ollut raskauden aikana? Entä onko ollut jotain mistä ennen tykännyt ja nyt ei voi sietää raskauden aikana?

Voin itte vastata että mielihaluiksi on tullut APPELSIINIT mistä ennen en niinkään välittänyt, Paprika, Pillimehut ja KANANMUNAT keitettynä. Ja Olen alkanut vihaamaan entistä lempiruokaani Lasagnea ja rakastin ennen myös tonnikalaa ja nyt en voi sietää sitä.
 
TA Mäkin vein paperit kelaan viime viikolla. Mutta palkanlaskija oli lomalla ja se laittaa ne sitten toivottavasti huomenna. Eli maaliskuun alussa odottelen äitiyspakkauksesta tietoja :D

Toivottavasti HanTan asiat menisi hyvin työnantajan suhteen =)

BB Mulle ei ole tainnut tulla mitään mielitekoja. Samat tuntuu maistuvan kuin ennenkin ja mikään ei houkuta ylikaiken.
 
En ole oikeen koko päivänä kerennyt tänne kirjoitella.Koko päivä ollu vilskettä.Kaupungilla ranpattu ym.
Mies joutuin KYSSIIN.Huomasin sillä kellertävät silmät ja naamakin alkoi kellertää melkein samantien.Joutui ensiapuun menemään työterveyden käskystä,ensiavusta lähete kyssiin.Maksa arvot koholla.Nyt täällä odotellaan soittoa tai tekstiviestiä.Kuvauksiin mies pääsi ja verikokeet ottivat.pelottaa :'( Ja hemmetti jos tää johtuu juomisesta,vaikkei juomista ole ns.paljoa ollut.Mutta silti.Tää on kamalaa vain odottaa yksin kotona koiran ja kissan kanssa. :'( Toivon vaan että mies tulisi jo tänään mun viereen nukkumaan.Mutta hyvä vaan jos saavat tutkittua mikä sielä mättää.

Sori omanapa taas jälleen.
 
Sannya :hug: Toivottavasti mies pääsee pian kotiin.

G: kevyt maito, sulatejuusto tulee näin päällimmäisenä mieleen :D

ON: enpä tiedä miten suhtautuisin. Parina päivänä on kävellessä alkanut aivan hulluna vihlomaan mahaan. Alkaa ihan ylävatsalta ja ihan alakertaan asti säteileen. Loppuu kun pysähtyy. Välillä tulee muutenkin, ihan levossa :/ Kohtu kasvaa?
 
Sanya *virtuaalihali* eiköhän kaikki selviä pian, ja asiat käänny parhain päin. Voimia että jaksat.

galluppia
innokkeja atria nakit, ja raskalaiset eivät maistu lainkaan... sitten tietyt työpaikan ruuat, jotaka nousevat jo ylös ennen kun on ottanut jo lautaselle :(
sitten on vaihtelevasti tehnyt pahaa, liha ja myöhemmin myös kana :(

maistuvia oikeestaan salmiakki ja jäätelö, on olleet koko raskauden sellasia mitä on pitänyt saada...
alkuraskauden aikana teki hirveesti mieli kiinalaista ruokaa sekä kala., nytten on tullut vaan lyhyitä mielitekoja, että haluampa tota...
esim toissa päivänä mansikkakiisseli... enkä sitten syönyt sitä yhtään, kun ei tehnyt mieli enään kun oli valmiina.
Mandariinit/glementiinit on myös olleet suosittuja
 
Huomenta! Kiitos lohdutuksista :flower: ollaan miehen kanssa tekstailtu ja äsken juteltiin puhelimes.olivat eilen ottaneet 12 purkkia verta,kahdesta purkista oli kerennyt tulla illalla tulokset ja ne oli olleet ok.Kuvauksissa ja ultraäänessa ei ollutn äkynyt mitään.Tänä aamuna olivat hakeneet 4 purkkia lisää verta.Mies myös kertoi että saattavat ehkä ottaa koepalan jostain,niin että vatsa puudutetaan ja piikillä ottavat koepalan.
Valvoin 2 asti,heräsin ekan kerran yli 6,mutta nukahdin uudestaan onneksi.Sit äsken heräsin kun mies laittoi aamu viestiä :heart: Miehellä hyvä olotila kuulema,odottaa innolla aamukahvia ja tuloksia.

G Mulla on suklaa mielihaluna ja kaikki muut karkit :ashamed: Oikeastaan mitään pahaa ei ole mitä en voisi syödä,alkuraskaudessa huomasin vain että italiansalaatti joka on lempparini,niin en voinut sitä syödä kun alkoi öklöttää :x Mutta nyt taas voin sitä syödä,mut en vielkään niin paljoa kun tuli joskus vedettyä purkillinen suoraan :D

Hmm,tänään voisi tehdä ruoaksi perunoita ja jotain kastiketta.Taidankin vaan ostaa jonkun kastike pussin ja jauheliha paketin.Nytkun teen ite ruoankin,nii on ihan kiva kokeilla eri juttuja.Mei lku mies tekee aina ruoan.Se teki toissa päivänä lasangea oikea oppisesti ensimmäista kertaa elämässään,ja ei ole tehnyt kuulema valmis paketeistakaan,hyvää siitä tuli. :heart:
Kiitos TA Masu kehuista.
Ja Zoe näytä sille ronkkijalle närhen munat,olis varmasti kiva tietää.mitenkä sinne synnytämään mennään ym.Muakin ottaa pattiin,ku neuvola täti ei ole tunnustellut kertaakaan vauvaa,ei mitenkä päin vauva on tms.Sisko vaan eilen alko kyselee siitä ja se sano että ihme homma.Onko muil tunnusteleet vaavia?

Sannya ja Nuppu 29+2 :heart:
 
Sannya ei ne noi aikasil vkoilla viel tunnustele. Tai siis et täst lähin vasta alkavat varmaa tunnustella. Yleensä noin 30 vkolla. Mullaki oli viimeks se joku 30+5 ja sillo tunnustelivat eka kerran. Eihä sil aikasil vkoilla viel oo mitää väliä ku se ehtii nii useaan kertaan kääntyäkin. Ja hyvä et miehes voi jo paremmin! :heart:

Täällä ei mielitekoja sen kummosemmin oo.. Joskus on tullu semmone, et ny on heti paikalla saatava kokista tai pepsiä. Mut sitäkää ei oo sattunu ku kerran. Tosin sillon oliki keskiyö ja piti mennä sen vuoks ABC:lle :D mut oltii me muutenki autol sillo liikentees ni ei tarvinnu ku vähä kiertää :D

Kohta taas töihin :)

SS/ mytty 32+6
 
Sannya, hyvä että mies on hyvässä kunnossa. Eikähän se sieltä tänään kotiudu :)

Ai niin, inhokit unohdin listata: kana!! ja kaikki yhtään epämääräiseltä maistuva, haiseva tai suussa tuntuva :D Oon ollut aina ihan ihme ronkeli ruuan kanssa, mutta nyt tää on saanut ihan uudet mittasuhteet.

Vilma 14+6
 
Sannyalle voimia sinne! enpä oo ajatellut, että noin nopeasti maksa-arvot voi heittää häränpyllyä :eek: mut miehes on nyt hoidossa, et eiköhän kaikki järjesty :hug:

Mä tunsin kans ekat potkut jotain rv16/17. Sillon tuntu kaks kuplan puhkeamista niin jännässä paikkaa, ettei voinu olla ilmavaivoista kyse :D

Sompio ja TA: mä oon nyt ihan uuno näis kelan papruissa... siis mikä osa mun pitää työnantajalle lähettää? pelkkä raskaustodistus vai koko hakemus täytettynä? mä oon kuitenkin hakemas noit tukia ihan sen viimesimmän verotuksen perusteella. nyt ei taas sytytä :headwall:

TA: mua vähä jänskättää se sokerirasitus ku ei saa ees vettä juoda... pelkään oksentavani siel tk:ssa ne litkut pihalle :x mulle tulee aikas helposti paha olo.. mut mitäpä me ei vauvan hyvinvoinnin eteen tehtäis :heart:

mielitekoja ei nyt liiemmin ole. kausittain maistuu joku tietty asia. mut aikalailla menee niin, että se mitä söin ennen raskautta ni ei oikeen meinaa maistua samalla tavalla. hedelmät maistuu paremmin kun aikasemmin ja työpaikan lähellä olevan kiinalaisen ravintolan tuoksut meinaa välil viedä multa järjen :D
 
galluppi mandariinejä olen alkanut syömään kyllä normaalia
enemmän, mutta aina olen ollut kova hedelmän syöjä. Punasipulia
en voinut sietää raskauden alussa, mutta nykyään syön ihan samaa
mitä ennenkin. Ei siis mitään kummempia mielitekoja- :D
 
Sannya Ei mullakaan ois vielä katottu kertaakaan vauvan asentoa.
Mutta otin itse asian puheeksi ja sitten neuvolatäti katsoi viimeksi eli oli silloin rv 29+4
Ja RT vaavi olikin :heart: =)


TinyAngel & Pikku Pirpana 30+0 :heart:
 
Liikkeistä, mulla on tuntunut ihmmeellisissä kohdissa juuri sellaisia "töktök" tuntemuksia. Alkaa aina jostain kohtaa ja siirtyy pian muualle. Nimenomaan silloin tulee kun hetkeksi rauhoitun aloilleni. En kyllä oikein jaksa uskoa, että liikkeistä olisi kyse, mutta jotain erilaista mun vatsassa tapahtuu kun ei tuota voi oikein mihinkään verrata. Jos siellä vaan kohtu ryskää ja paukkuu :LOL: Uskoisin, että nuo mun kivutkin johtuu aika pitkälle kohdun kasvusta ja asennosta kun viimeksi neuvolassa mun pissavaivat selittyi sillä, että koska olen niin pieni niin kohtu alkaa painaa aikaisessa vaiheessa jo tuonne alakertaan.

Kieltämättä ne vihlaisut kyllä säikäyttää kun oikein rajuina tulevat :x
 
johanna83 mä otin kopion siitä raskaustodistuksesta.
Alkuperäinen meni kelaan ja ne hakemukset jotka sai neuvolasta.
Ja kopio raskaustodistuksesta palkanlaskijalle ihan vaan että saa
siitä katsoa tarvittavat tiedot. Ja kelasta sain
mukaani ne paperit jotka palkanlaskija täyttää. Eli ne vein
sitten palkanlaskijalle sen kopion kera.
 
johanna83 joo mäkin jänskätin sitä sokerirasitusta.
Kun osa kertoi siitä "kauhu tarinoita" eli että ois pahaa ja tulis
huono olo. Mutta musta se oli ainakin ihan juotavaa, varsinkin
kun oli jo ihan kauhee jano. Ja mulle ei ainakaan tullut ees huonoa
oloa...toivottavasti ei tuu sullekkaan-
 

Yhteistyössä