~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

vilmav2 pidä hauskaa kotosalla :D ja nähdään sitten viikon päästä taas uusin kuulumisin.

suukkis kyllä se on ihanaa nukkua pitkään, vielä kun osais...
tai no minä nukun 9 ja heräilen... voisihan sitä aikaisemminkin herätä, jos haluaisi.. mutta kiitos ja ei kiitos.

meillä on maailmankirjat sekaisin... mies istuu sohvalla, sukkavuoren kanssa... ja lajittelee ja parittelee sukkia... niin omiaan kuin minunkin :D
Ihanaa ei tarvitse itse tehdä, mulla karkaisi hermot :Dtuossa puuhassa...

Pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja siivota tämä työ/vauvan huone... täällä kun räjähti pommi, kun purettiin tuo perävaatehuone, kaikesta rojusta... että saadaan sekin hiljalleen normaali käyttöön...
Ei vain inspiroi yhtään... tekisi mieli leipoa... mutta ei oikein jaksaisi sitäkään...
että taidankin tänään vain OLLA :D ja NAUTTIA
 
Alkuperäinen kirjoittaja Daadeli:
Onko muuten muiden lemmikit huomanneet massua ja siellä kasvavaa maha- asukasta?
En tiedä kuinka lemmikit aistivat vai eivätkö aisti...
Mutta äipän kissatl, jotka normaalisti kiertävät vieraat kaukaa... oli hyvin kiinnostunut, pyörimään lähellä...
Siskon Chicu-koira on myös hyvin arka... eikä tule lähelle... viime kertainen käynti oli poikkeus... pyöri rapsutettavana vaikka kuinka pitkään...
ja porukoiden rotikka... on ottanut hyvin rauhallisesti, eikä ole päälle hyppinyt niinkuin tavallisesti, ja jopa kuunnelut jotain...

Että uskoisin eläinten vaistoavan tilan, ja sen takia ottavan rauhallisesti / tulemaan lähelle tutkiskelemaan...

 
Mie taasen nukun vieläkin iha kute ennenkin. Varsinki nyte viime yönä nukuin TOSI sikeesti ja heräsin vaa jokski aikaa ku mies heräs kellon soittoon ja men töihin. Sit nukuin taas tosi sikeesti enkä heräilly yhtään kesken kaiken. Mikä ihana olo!! :heart: :heart:
 
Mä nukuin kanssa alkavan loman kunniaksi yli 10 h. Koskahan viimeksi nukkunut niin paljon :whistle: Tosin heräilin vessaan, mutta nukahdin uudelleen.

Täytyy lähteä porukoilta polttopuita hakemaan, että saa tuvan pysymään lämpinänä.

Onko kellään muulla muuten peräpukamia? Mulla on ja on pirun kipeitä tällä hetkellä :'(
 
voi suukkis olet onnellinen :)
Oon tän raskauden aikana nukkunut ne kaksi kokonaista yötä, heräten vain kerran vessaan...
Muutoin on mennyt yöt joko täysin valvoessa tai sitten parin tunnin pätkissä nukkuessa ja valvoessa...
Toisaalta tähän on jo tottunut...
Vaikka kyllä niitä kunnon unia kaipaa...

EIpä ole vielä ainakaan pukamat asettautuneet mun takalistoon... ja toivon hartaasti etteivat tule asettumaankaan...
Omakohtaista kokemusta niistä kiusankappaleista ei ole... mutta ymmärtänyt olen että ovat hiivatin kipeitä.
 
Harmittaa kyllä ku lukee toisten vaivoista :( Iha epäreilua, et toisilla on ties mitä vaivoja ja toisilla raskaus on elämän upeinta aikaa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mut ehk tääki onni mulla sit tasottuu alituiseen itkevällä lapsella :LOL:
 
Mulla on tuo nukkuminen aika kausittaista... nyt taas on se huonompi jakso menossa.. mut välillä ei tarvitse yön aikana kertaakaan nousta vessaan tai juomaan...Nyt saa ravata pari kertaa yössä ja viel väliajoilla olen hereillä. :'(

Onneksi nyt on tää saikku ettei niin haittaakaan vaik aamulla sit nukuttaisikin pitkään huonosti nukutun yön jälkeen. Eri asia sit tietenki taas jos pääsee tämän kolmen viikon saikun jälkeen töihin torstaina. Sitä todellakin toivon hartaasti.
 
HanTa no ei se ny nii just olis :D Koska kaikesta selviää kuitenkin. Tosin toki mä toivon, ettei se koliikkivauva mu kohalle satu, mut jos sattuiskin ni sit ois vaa elettävä sen mukaan :) Ja aina onneks saa apujakin jos vaa osaa itse pyytää.
 
Elukoista: Joo ei meijän karkukopla tajuu yhtään mitää :D kissat yhtä moukkii ku ain ennekii,talsii mahan pääl muina miehinä ja koirat hyppii ja tökkii minkä kerkii.

Voi että oon kade teille lomalaisille..heräsin tänää klo.4:40 töihin |O ja huomen sama juttu..aamut on raskaita tääl kotihoidossa ku duunissa pitää olla 6:30

Sompio itelläni ei oo pukamii, mut niihi auttaa ihan perusrasva ja lämmin suihku..ei ne sitä vaivaa kokonaan vie mutta pitäs helpottaa..nii ja maha ei sais olla kovin kova,pitäs kuituu syyä jne. mutta nuo saatoikkii jo tietää.

Talvis mee vaa hakee saikkuu jos siltä tuntuu..ei toi selkäkipu oo mukava..

Suukkis miulla kans hyvä kamu loppusuoral raskaudessa ja sano et hää vois olla aina vaa raskaana..niin hyvä olo kuulema koko raskaus ajan.Et senkus nautit.. =)
 
lauantaita :wave:

elukat: meillä koirat tulee aina mun viekkuun sohvalle, toinen toiselle puolelle jne. saunassa saattavat nuolaista massua ja rintoja ne nykyään nuuskii. oonki unohtanu mainita, että sitä esimaitoo on alkanu tulla.. samoin mulle on hyvää vauhtia kehkeytymässä linea negra :D

Sompio: täällä alusta asti kärsitty pukamista :$ onneksi ei pahemmin vaivaa kun teen kaikkeni kuitujen, veden juomisen ja edes vähäisen liikkumisen suhteen. lähinnä vaiva on mulle kiusallinen kun ite tiiän et niitä on. mutta minkäs teet kun joillakin se vauva vaan painaa just sinne minne ei pitäs :/ -vähän se synnytys jännittää, sillonhan ne vasta esille putkahtaakin...

Mun on pakko sanoa, että mulla on viha-rakkaus-suhde raskaana olemiseen. Positiivista on yleisesti se vauvan saaminen ja tietyl taval masukin on ihan kiva. Ja mieliala on säilynyt yllättävän hyvänä ja tasaisena.
Mut täytyy myöntää, että mulla lahoo pää tähän jatkuvaan syömiseen tai sen miettimiseen et verensokeri pysyy kondiksessa ja nälkä edes jotenkin loitolla ja että jaksan töissä lentää. Liikkuminen on tietty rajoittunut, kaipaan ihan sikana kunnon hikilenkkejä ja kondiksessa olevaa kroppaa. Pahoinvointi joka kesti noin rv20. takaa sen, että ihan äkkiä en toista perään tee.
Ehkä mäkin pääsen nauttimaan raskaana olosta sitten kun jään töistä pois (hope so)

Nukkuminen on kans välillä vaikeeta kun yöl herää vessaan ja tajuaa olevan hirvee nälkä. Yritän syödä esim. jonkun hedelmän mut sit tunnin pyörin sängys ja totean et taas on nälkä. Siinä onkin sitten kierrettä! mut arvostan kyl tosi paljon sitä, kun välil tulee pari yötä putkeen kun en herää kertaakaan. olo on silloin äärettömän levännyt =)

Leppoisaa lauantain jatkoa kaikille! :heart:
 
Peräpukamista vielä. Mulla on ollut niitä vuosia satunnaisesti, mutta eivät juuri ole vaivanneet. Kerran niitä yritettiin sillä kumilenkkikäsittelyllä poistaa, mutta eihän ne juuri silloin lääkärin aikaan ollut kovin hyvin näkyvissä ja niitä ei saatu kunnolla hirtettyä.
Jotain apteekin pukamavoidetta olen niin nyt kokeillut, mutta ei helpota. Pelottaa johanna kanssa, että jos synnytyksen aikaan ovat tuollain esillä :'(
tyty Olen suihkutellut monta kertaa tänään, mutta ei helpota :(
Ja sitten ällötysjuttu (sori). Kun tuntuu, että ne on vielä kaikenlisäksi peräaukon tällä pimpin puolella, että ne on varmaan juuri pahimmassa mahdollisessa paikassa.
Eikä voinut olla vielä eilen aamulla esillä, että VAS:n lääkäri olisi niistä voinut mulle jotain vinkkiä antaa, että pitäisikö niitä yrittää poistaa vielä ennen synnytystä.

Suukkis Etköhän sä ole oman osasi kärsinyt murheista jo ennen tätä raskautta. Mä ainakin kärsin mieluummin nyt vaikka mistä oireista kun raskautuminen kävi niin helposti ja en ole kokenut keskenmenoa. En osaa edes kuvitella sitä surua, minkä moni on joutunut kokemaan :hug:

Zoe on ollut ahkera =)
 
Eipä oo minullakaan peräpukamista mitään tietoa ja
toivon mukaan en niitä tule koskaan kokemaankaan.
Olen kuullut että ovat tosi kipeitä.
Sompio Toivottavasti apteekista löytyy
jotain helpottavaa lääkettä niihin. :heart:

Minulla taas riesana närästys.Ei onneksi niin paha että
rennietä ottaisin, mutta ärsyttävä riesa kuitenkin. Varsinkin
jos vähän kumartelee... :eek:
Onneksi sentään yöni nukun toistaiseksi hyvin.
 
TA Kiitos. On mulla yhtä voidetta, mutta ei siitä ole yhtään apua. Täytyy huomenna hakea toista, jos ei ala auttamaan.
Jaksuja närästyksen kanssa. Mulla taas on sitä ollut ihan muutama kerta, mutta ei vielä haitaksi asti.
 
sompio noi pukamat osaa olla tosi hankalat :/ oon kuullu paljon niistä juttuu ja hoitanut potilaita joilla ne on..ja tosiaan jos ne on jotekii mahollista poistaa ni sehän olis hyvä vaan. Ku niitten kaa voi olla hankala istuukki jne. Noista ällö vaivoista niin minuu ihan hävettää kun aivastelen toosi paljo nyt ku oon raskaana ( osa ihan allergiasta johtuvaa ) ja aina aivastaessa meinaa mennä pissit housuu :snotty: ja aivastan siis tosi kovaa, sillee et keuhkot meinaa ulos tulla..todella ärsyttävä vaiva!
 
Anteeksi nyt omanapaisuuteni mutta potkut ne tuntuu selvästi jo! Oon tässä niitä tunnustellu jonkun aikaa mutta 19 päivä aamulla ne tuntu eka sellasena porinana ja sitten eilen illalla tuntui ihan selvä MULJAHDUS kun liikkui. Ja oli kyllä sellasessa paikkaa ettei minkää suolistopierun piikkiin voi laittaa. :heart: :heart: :heart: eli tasan 16+0 Tuntu kunnon ekat potkut. :) Aiemminki tuntu sellasii hipasui ja ihmeellisiä tuntemuksia mutten niitä potkuiks osannu lukea. Nyt oli niin selvät ettei voinu erehtyy. Mulla tuntuu aina selvemmin kun oon vähän lytyssä istumassa. :) :heart: :heart:

BB & Nappula 16+2
 
hanta huvittavaahan tässä pissiliisa efeksissä on se et mielestäni omistan hyvät "pissin esto lihakset" :LOL: ja silti väkisinki meinaa pissit tulla housuu..varminta ku istuu pöntöllä ja aivastaa :LOL:
BB eikö ookki ihanaa ku pikkunen rupee potkii.. :heart: täällä tänäänki monta kertaa antanu mamman massulle kyytii =)
 
Sompio niin no onhan se noinkin.. Et ku on km:n kokenu ni ohan siinäkin jo jotain. Ite en vaa jotenki osaa vastoinkäymisiä surra koskaan kovin pitkään ni tuntuu nii helpolta tää elämä :) Mut hyvähän se vaa tietty on, et on oikea asenne :heart: Ja toivottavasti saisit pukamat aisoihin, varmaan tosi ikävä vaiva :/

bb, onnea potkuista! :heart:

Mulla taasen mytty nykysi jotenki työntää kylkiluihin jatkuvasti. Se ei nii hirmusen kivaa oo mut pakko se on koittaa aatella positiivisesti et kiva ku tuntee liikkeitä :) Tosin välillä mie työnnän sitä takasin :D En siis sillai kovaa, mut vähäsen et se pikkasen vaihtas asentoo.

Miul onneks ei oo semmosta vaivaa tullu et lirahtelis pissaa housuun. Siltäki siis säästyny, toistaseks ainaki.. :p

SS / mytty 33+1
 

Yhteistyössä