~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Tuollaisen löysin niistä maitohappobakteereista.
http://yle.fi/akuutti/arkisto2001/061101_d.html

Ja sit taas toisaalta:
http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/maitohappobakteerit-eivat-suojaa-lapsia-allergialta/124926

ja vielä tällainen:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1604296

:LOL: :LOL: :LOL:

Et ehkä auttaa, ehkä ei. :) Eipä kai niistä mitään haittaakaan ole jos niitä popsii. B) Sitäpaitsi mä tykkään ihan sikana niistä Pirkan maitohappobakteerijukurteista.... NAM! :p Varsinki vanilija ja banaani.

Suukkis noita lactobacillus-bakteereja vai mikä se olikaan, oli ainakin ihan yksinkertaisella nimellä Gefilus-nimisessä valmisteessa. muistaakseni ostin sen apteekista, avaamisen jälkeen piti varmaanki säilyttää jääkaapissa. katteleppa töistä =) se oli ainaki viimeks semmone valko-vaaleansininen pieni sievä purkki.

Tänään on neuvola. Hieman jänskättää painon nousu kun sitä
nilkka turvotustakin oli silloin yksi päivä. Väsymyskin hieman on ollut
riesana. saa nähdä onko Hb laskenut. Tuntuu ettei meinaa 11h yö unetkaan
riittää...no kohtahan nuo selviää siellä neuvolassa...

Töistä kun pääsee on jo niin pimeää, etten halua mennä kävelemään.
On sitten liikunta jäänyt vain viikonloppu painotteiseksi ja silloinkin
olen ollut aika väsynyt ettei oo jaksanut kun sunnuntaisin käydä kävelemässä...
Tällä viikolla olenkin töistä lomautettuna niin ajattelin käydä joka päivä
pienellä kävely retkellä...saa nähdä kuinka on sitten toteutuksen
laita. :whistle: :D

TinyAngel & Pikku Pirpana 29+4

Taas olin saanut vitamiini vastauksia, kiitos :heart:

Zoe, tosi kiva idea laittaa suihkuverho noin :) Ja muutenkin oikein kiva muutos!

TA, sama homma täällä liikunnan suhteen.. Mut nyt syytän sitä opinnäytetyötä, tästä alkaa uusi elämä :LOL: Ei vaan, kyllä mä liikun, mutta enemmänkin vois..

Mukavaa maanantaita!

Vilma ja Elma 14+3

huomenta kaikille...
taas yksi ei nukuttu yö :kieh: alkaa taas usko menemään mahdolliseen nukkumiseen... ja itku tulemaan... selkä se vain jumittaa...

Mutta kuka on viisaampi, raskausmyrkytys oirehan on jalkapohjien/kämmenten kutina???
täytyy soittaa tänään neuvolaa ja kysyä...
Oon ihmetellyt kun viimeisen viikon, mulla jalat siis jalkapohjat ja tuosta päältä ja sivuista...
rasvaaminen ei auta, jalat eivät ole kuivat...
toinen on sitten sormien kutina, tosin se alkaa ensin puutumisella... ja tämäkin vain iltaisin/öisin... sormet alkaa puutumaan ja sitten niitä kutittaa :(

EI jaksais enään yhtään uutta oiretta, tarpeeksi hankalaa nyt tuo ruokavalion kanssa...
Mulla on vain entistä enemmän nälkä koko ajan, ja nuo pienet välipalat pitkin päivää ei vie nälkää pois... lasken vaan minutteja, seuraavan kahden tunnin päässä olevaan ruokaa... kun saa taas syödä tän verran...
Noh kasviksia lisäämällä, mutta niitä ei mene kurkusta alas enään tämän enempää :(

Tänään olin siis siellä neuvolassa ja ennen neuvolaa huomasin taas
vasemmassa nilkassa "kuoppa" turvotusta....:/

paino 538g/viikko (ei niin paha kun pelkäsin...)
verenpaine 125/81 (on vähän on noussut, mutta kuuleman ihan hyvä.)
Hb 129
sf: 22,5
sykkeet n.130
liikeet ++

Ekaa kertaa katsottiin missä asennossa Pirpana on ja raivotarjonnassa
oli eli RT. Neuvola korttiin ei kyllä vielä merkitty mitään.

Hieman on "kuoppa" turvotusta vasemmassa nilkassa,
Neuvolalääkärikin tuli sitä katsomaan, mutta ei tarvitse
huolestua ellei ala kipeytymään tai vastaavaa.

Kysyin perhevalmennuksesta ja sain sitten tiedot niistä. Jos en ois ottanut puheeksi niin oisin saanut ajat perhevalmennukseen vasta seuraavalla neuvola kerralla.

Neuvolan jälkeen kävin kaupoilla ja mukaani tarttui ensimmäinen tuttipullo.

:heart:

SS: niin eihän tuo 124 olekaan lähellä anemiaa mut kun mulla on niin suuri todennäköisyys saada se tässä jonkin ajan päästä niin ennakoidaan sitä.

Sairaslomaa tuli lisää viikon verran. Tänään kävin fysioterapeutilla. Oli todella mukava ja kuunteli mitä hänelle tuntemuksistani kerroin ja antoi sit hyviä vinkkejä. Monen monta erilaista venytysliikettä. Kohta lähden hakemaan apuvälinelainaamosta tukivyötä jos siitä olisi apua. Ihanaa kun on joku joka huomioi välillä et miltä mustakin oikeasti tuntuu.

HanTa mä oon saanut sellaisen käsityksen että kutina vois viitata raskaushepatoosiin... et kannattaa varmaan neuvolaan mainita siitä niin ne ottaa sun maksa-arvot. :/ Toivottavasti olis vaan normaalia kuivaa ihoa eikä mitään muuta. :hug: Sulla ei oo ihan helpoimmasta päästä tämä raskaus kun noin kovasti vaivoja koko ajan. Toivottavasti helpottais... mulla selkävaivat on helpottanu, en tiiä onko syynä kohdun asennon muuttuminen, tukivyö vai mikä mutta helpottanut on.

Ouska :hug: hienoa että sait apuja!!

TA hienoja neuvolakuulumisia! :flower:

Näin viime yönä kamalia unia... monet tutut ihmiset teki itsemurhia joka puolella ja mä en pystyny auttamaan niitä... :x :( :eek: huh! Onneks oli vaan uni!!

EM ja Dodoliina 27+6 :heart:

Jaksuja HanTalle ja muille oireista kärsiville :heart: Itsellä menossa hieman helpompi vaihe tuon selän kanssa =)

Tulin juuri sokerirasituksesta. Huomenna saa tulokset. Ei se litku niin pahaa ollut ja ei tullut yhtään huono olokaan :D

Huomenta! :flower: Tulipa nukuttua pitkään,yö meni heräillessä,selkä jumii ja vauva potkii ja mönkii massus.Ja koira sekä kissa aloitti mahtavat riehumis tuokiot puol 6 aamulla.Jippii.
Tänne ei sen kummosia,jospa tänään sais imuroitua.Ja vois vaihtaa sängys toiselle seinälle.Meidän ikkuna vuotaa ja jouduttiin nukkumaan viime yö peppi pitkätossu tyylillä :(

HanTa Soita ihmees neuvolaan,ja toivotaan että kaikki selviää,halitukset sulle :hug:
TA Kivat neuvolakuulumiset :flower:
Ouska Kiva että tykkeet fysioterapeutistasi.Mun tekis mieli kans lähtee johonki sellaseen,alkaa ketuttaa tää selkä.Nyt mennyt pahempaan päin :kieh: Mut en usko että mikään avittaa,kun neuvola täti sano että joillekkin tulee tää sama vaiva jo tosi aikaseen raskaudessa niinku mulle 8 viikolla jo.Ja sanoi,ettei siihen ole hoitokeinoa. :'( Rupee melkein itkettää välillä,kun on niin kipeä ja ei pysty edes kenkiä laittaa jalkaan ja joutuu menemään maahan istumaan.Ja sit kun istuu sohvalle,sekin tekee kipeetä.Yölläkään ei uskalla nukkua missään lemppari asennos,ku pelottaa että aamul selkä vielä jumimmas kunnos.Huoh,no mut ei se maailmaa kaada,kaikki tämä pikkuisen vuoksi :heart: :heart:

Sannya ja Nuppu 28+6 Huomenna poksuu :heart:

Kuinka moni teistä on osallistunut kaikkiin perhevalmennusohjelmiin?
Mä tässä vähän mietein onko osa noista aika turhia...mitäs mieltä ootte
te jotka olette käyneet jo? Ajattelin ainakin osallistua tuohon Synnytys tutuksi-
kiinnostaa meinaan sairaalassa käynti kyllä eniten.

TA Me käytiin ensimmäisellä,jossa oli jumppa ja rentoutumis tuokio sekä tietoa loppuraskaudesta.Mut toisella kerralla ei sit menty.Ja sit saatiin myös ajat KYS:iin jossa olis synnytyksestä ym.Mutta eipä taideta päästä,kun rahaa ei ole just nyt.
Mut nyt sit 18pvä mennään taas,kun on aika paljon hyvää tietoa mitä haluan tietää.Eli raskauden jälkeinen masennus,imetys jne jne =)

Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista TA :) (en muista oliko jollain muullakin neuvolakuulumisia, pahoittelut siitä)

Vitamiineista: Itse olen kuumeiluvaiheista lähtien syönyt Ladyvita plussaa ja rv 10 tienoilla aloin syömään Bioteekin Probiootti plus- maitohapppobakteereita.
Itse syön maitohappoja lähinnä oman vatsan vuoksi. Ylimääräiset ilmavaivat ovat loppuneet ja vatsa ei ole ollut turvoksissa aamuisin, vaikka kuinka raskasta ruokaa olisi tullutkin syötyä iltapalaksi.
Maitohapoissa parhaimpia ovat ne, joissa on useampaa bakteerikantaa eika vaan yhtä.

Perhevalmennus: Meillä olisi huomenna ensimmäinen. Aiheena taisi olla synnytys ja kivunlievitys. (jos muistan oikein :ashamed: ) ja torstaina olisi neuvola.

Daadeli 22+4

selästä mäkin tulin valittamaan heti aamutuimaan. :D :/ ostin lauantaina semmosen kauratyynyn ja eilen kolotti sit sen verran, että päätin kokeilla... lämpö tuntui ihanalta ja pidin pussia välillä selän päällä ja välillä vatsan päällä. vauvakin innostui :LOL: mut tää aamu. ihan hirvee kipu!!! |O tai semmone "väsyny" olo ristiseläs ja siitä alaspäin.. ja kipu tuntui laajemmalla alueella ku ennen.. että semmone kauratyyny mulla :headwall:

äippärahahakemuksen lähden tästä suht pian viemään, jahka toi kelan toimisto taas avaa ovensa yhdeltä.. ja kauppareissu samalla kertaa... jo monta päivää oon halunnu salille, ja jos toi selkä ei tänään vihoittelis niin paljoa ni taidan mennä. oon ollu viimeks viime viikon tiistaina.

Ouskaa käy kateeksi, kun saa niin hyvää hoitoa ja huomiointia. :p neuvolatäti ei korvaansa letkauta mun selkäkivuille, eikä tukivyötäkään heru meijän tk:st lainaan.

neuvolalääkärissä 5 vkon päästä otan kyllä aiheeks tämän, ellei sit työterveyteen joudu sitä ennen menee. tääki viikko ois hyvin työntäyteinen. neljä työvuoroa, kaikkien pituudet heiluvat siinä 6 tunnin molemmin puolin. kaikkein eniten ahdistaa sunnuntai, kun olen työvuorossa uuden työntekijämme kanssa kahdestaan. olin hänen kanssaan vuorossa viime perjantaina, ja selkä on vieläkin kipeä. jouduin tekemään kaikki raskaat iltahommat (maito- ja lihalaatikoiden läpikäynti kylmiöstä, meneekö jotain vielä hyllyyn), päiväysten katsomiset (=kurkottelua ja kumartelua), leipähyllyjen läpikäynnit. niinku tässä ei ois tarpeeksi liikettä, ni vähän väliä kuuluu kassalta "hei ***** tuu tääl käymään" ja sit meet näyttää sille jotai juttuja viidettäsataa kertaa. :headwall: yleensä tykkään uusien henkilöiden perehdyttämisest ja neuvomisesta, mut nyt ei vaan jaksa ottaa yhtään ylimääräistä askelta.

mistäs sitä seuraavaksi valittais :D jos mä rupeisin valmistautuu sinne reissulleni... ulkona on niin ihanan aurinkoinen ilma, kevät (ja kesä!!) tulee!

Talvis 23+1 (kolme yötä ultraan!)

Hanta ei se tosiaan ole raskausmyrkytyksen oire vaan kuten EM sanoikin, raskaushepatoosin. http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&hl=fi&q=raskaushepatoosi+kutina&meta=&btnG=Google-haku Tuosta tuo toinen linkki ni siel esim on siitä tietoa. Ei anna laittaa suoraa linkkiä siihen. Mut kannattaa tosiaan tarkistuttaa ne maksa-arvot! =)

Mie oon vast ny tajunnu et mun selkähän ei oo vaivannu moneen pvään ellei pariin vkoonkaan! Oiskoha mulleki käyny nii hyvin ku Zoella et ois loppunu kokonaa! Hope so!

Ja juu, pitää töissä niist maitohappobakteereist kysel viel enemmä.. Oon jo pitkää meinannu mut aina se o jääny..

Valmennuksista Oon ollu jokaisessa neljässä ja mu mielestä se sairaalassa tutustuminen oli tärkein ehottomasti! Sit on paikat tutut ku menee synnyttään ni on paljon turvallisempi ja mukavampi olo mennäkin sinne :) Ja tuohon et miten muutoin, onko ollu tarpeellisia valmennuksia niin.. Vaikea sanoa! Koska sekin riippuu niin suuresti siitä kuinka paljon on lukenu ennen raskautta kaikista asioista sekä myös raskauden aikana toki. Itse oon niin paljon lukenu tietoutta et aika vähän tuli uutta asiaa. Mut JOKAISESSA tuli jotakin! Eli suosittelisin kyllä menemään jokaiseen! Tosin kyllähän nekin aika paljon vaihtelee kunnittain et miten ja mitä käsitellään. Mut etenki imetysosio synnärikäynnin lisäks oli tosi tärkeä! Siin sai hyviä vinkkejä sekä kuuli uuttakin paljon. Parisuhdeosio oli ehkä turhin.

SS/mytty 32+3

Yhteistyössä