~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

no tuosta tulee 10 µg kun otan kaks tablettia.... et kai se on tarpeeks. Sen lisäks kuitenkin juon maitoa paljon josta sitä tulee ja eiks margariineihinki oo lisätty sitä...

ja tuosta maitohappobakteerista, niin mä oon syöny koko raskausajan maitohappobakteeria sisältäviä jugurtteja ja piimää. Luin jostain että raskausaikana syöty maitohappobakteeri voi edesauttaa sitä et ei tulis lapselle niin paljon allergioita... tiedä nyt tuota sitten. Mut ainakin pysyy mun masu kunnossa. :D :D
 
Voihan se olla, että munkin d-vitamiinit tulee ihan ruuasta ja yhdestä multitabsista kun vedän nykyisin litran maitoo päivässä :LOL: Se maistuu niin hyvälle. Omegaa mun olis pitänyt syödä jo vaikka kuin kauan ennen raskauttakin, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi.

Täällä myös yksi, omassa seurassaan iltaa viettävä :wave: Mies lähti just kaverinsa synttäreille. Lupasi ettei lähde baariin kun mä nukuin viime yön tosi huonosti (näin unta, että pidin kuollutta vauvaa sylissä jne) niin en halua enää ens yötä valvoa ja odottaa sitä kotiin. Sillä on nimittäin tapana käydä muutaman kerran vuodessa vaan baarissa, mut sillon se palaa kotiin hyvällä tuurilla kello kuus aamulla siinä kunnossa, että hyvä jos kotiinsa löytää. Pöllö. Eli siis elän toivossa, että viesti meni perille :LOL:
 
Voi perse,tää alko taas kettuilee mulle.kirjotin,mut sit se hävis ja tää palsta kirjas mut pihalle.Jee jee.

Sompio Niinpä,tänään vaan alko taas kinuaminen. :'( mut en anna periksi,jaj os viel kinuaa nii sanon että lähtee muualle ryyppää,jos ei kiinnosta miltä musta tuntuu.Sanoin myös sille yks päivä,että aina jos alkaa tekee mieli alkoholia nii voi laittaa käden mun massulle ja tunnustella vaavia.Ja miettiä sit että juoko vai eikö??!!Huoh.
 


Mulla ei oo koskaan ollut turvoksissa mitkään paikat...mutta
Tänään aamu päivällä on ollut nilkat turvoksissa. Vasemmassa nilkassa
oli ihan painauma. :eek: Nyt nilkat OK. Mä olen aina luullut että turvotus
tulee vasta illalla...hieman olen huolestunut.Onneksi maanantaina on
neuvola. pitää heti kysyä siellä onko normaalia ja voiko sitä jotenkin ehkäistä.

Ouska Miksi sulle on määrätty jo rautaa? Mulle neuvolassa
sanottiin ettei sitä määrätä ellei hb laske alle 120 ja sinullahan se on
ihan hyvä.


Vitamiineista: minä syön joka aamu Möllerin sydämmelle,
jossa on omega-3, foolihappo B ja E-vitamiinit, ja
minisun forttea 10mg eli d-vitamiinia.

TinyAngel& Pikku Pirpana 29+2

 
Jipiiiiiiii!!! Sain juuri aherrettua opinnäytetyön teorian pakettiin! Sisällys ja lähteet täytyy vielä merkata, katsoa pahimmat kielioppi kömmähdykset ja laittaa asetukset kuntoon niin that`s it. Vähän olen ylpeä itsestäni nyt :p

Oli pakko tulla tänne tuulettamaan kun mieskin on edelleen siellä reissullaan :D
 
Hienoa vilmav:flower: !! Ni se on varmaa toisen asteen lopputyö? Mulla korkeekoulussa oli et tehtii parin kans 60 sivunen ohjeistuskansio sekä itse työ noin 40 sivua jos oikein muistan. Tosin en enää oikee muista mitä siinä oli ja kuin paljon :D ku se muokkautu niin moneen kertaan..
 
Suukkis, amk opinnäytetyötä teen :) Keskiviikkona on teoriaseminaari ja sitten voinkin alkaa keräämään havainnointimateriaalia. Tarkoitus on, että ennen vauvan syntymää on koko työ pulkassa :) Kyllä tämäkin tulee muokkautumaan vielä monia kertoja kun pääsen käytäntöön.
 
Suukkis, ihan riittämiin mulle ainakin :D Varsinkin kun yritän tehdä sen nopeammassa aikataulussa kuin muut. Onneksi sain kaikki kouluasiat järkättyä niin, että valmistun vain 3kk myöhemmin kuin muu luokka :) Vaikka ei sen olisi ollut niin väliksi vaikka olisi pidemmällekin mennyt, mutta kun niin vähästä jää kiinni niin miksi sitten suotta lykkäisi jos vaan itse jaksaa. Toki mulla on se vara tässä, että jos olen itse loppuraskaudessa huonossa kunnossa tai vauva on haastava tapaus niin sitten ihan suosiolla laitan opinnot sivuun. Tavallaan on huono omatunto jos syksyllä käyn muutamassa seminaarissa, mutta toisaalta, on vauvalla isäkin. Voisin mä sen saman ajan olla myös joissain muissa omissa jutuissanikin..

No joo, tulipahan vuodatus :LOL:
 
huomenta kaikille... ja hyvää ystävän päivää jälkikäteen...
meillä ei sen kummemmin vietetty, käytiin tätsykällä kaffella hänen synttäreiden johdosta... sitten parit kappaleet serkkuja kävi meillä pyörähtämässä...

vitamiineista näytätte puhuneet...
täällä aamun tabletti annokseen kuuluu
d-vitamiini, magnesium, kalaöljykapselit, rautaliemi... ja tuota maitohappoa pitäis käydä taas ostamassa näyttää olevan loppu... ja tämän päälle sitten vielä ihan lääkkeet, astma ja migreeni...
nappuloita tulee puuron kanssa syötyä ihan riittämiin :D

HanTa ja Möntti 26+1
ja taas on uusi viikko käynnissä...
 
Minulle määrättiin rautaa jo nyt, koska olen kärsinyt koko ikäni raudan puutteesta eli anemista.. Minulla ei siis rauta imeydy kunnolla ilman tuota foolihappoa. Joten nyt alamme jo ennakoimaan tulevaa tilannetta. Hb on ollut alhaisimmillaan minulla tuolla 81 luokkaa ja sit normaalikin on vaan jotain 110. Siinä syy :LOL:
 
Ai se oli patteri :LOL: Mie kahtoin eka et mikä ihmeen kauneusvirhe tuo on et minkä ihmeen ne on siihen lätkässy :LOL: Tosin en sillonkaan (sen jälkeenkään) het tajunnu katsoa et ne oliki ennen ja jälkeen kuvat.. Katsoin vaa ylempää.. Mut hyvä lopputulos kyllä!! Vaikkakin suihkuverho ihan turhan valju muuhun sisustukseen nähden. Tää on siis vaa mun mielipide :)

Ouska no joo mutta jos on 124 ni eihä se oo likelläkää anemiaa? (jos tuo kerran siis saavutettu ilman rautaa), mulla aina 124 pinnassa ollu ennen, nyt 117-119 pintaan ku raskaana ja syön rautaa..
 
vilmav mulla on tossa mikron päällä ladyvita plussaa ja omega-3 (lisätty d-vitamiini). maitohappobakteerei mul oli jääkaapis mut ne meni eilen vanhaks, ja uuden purkin ostan vast sit viimeisel kolmanneksel. muistelisin että niitä kannattaa ainaki sillon syödä, jos niitä lapsen allergioita haluaa välttää.. kokeilen ainakin =) omegahappoi kannattaa kyllä syödä varsinki jos et kalaa syö, lapsen aivot saa hyviä rakennusaineita ;) ja onhan sillä omaan itseensäkin positiivinen vaikutus!

d-vitamiinimäärästä mä en syö niit ladyvitoi ku 2 päivässä (ohjeistushan on 3) ja sit sen yhden omegakapselin. niistä tulee yhteensä 10 mikrogrammaa d-vitamiinia. ja kun tuohon plussaan hyvin maitotuoterunsaan ruokavalion, ni uskallan olla ihan tyytyväinen omiin saamisiini.
 
Sannya kiva, että mieheltä jäi viinakset korkkaamatta =) meil on kotona semmone "sääntö", et kaljaa ei juoda ku viikonloppusin. mies tykkäis aina välillä illalla ottaa sen 1-2 kaljaa, ei todellakaa missää humaltumismerkeis vaa syystä että tykkää ihan hirveesti. mut mua ärsyttää taas, et joka ilta pitäis sitä hajua haistella ja olla ite valmiudessa ajaa autoa jos pitäis johonki yllättäen lähteä. siks oonki (ja mieski ollu iha tyytyväinen) pitäny linjaa et pe ja la saa juoda kaljaa (mitä se juo sit 3-5, max 6 yleensä) ja yhden saa viikolla ottaa jos satutaan saunassa käymään. ja meillä toimii näin. vaikka teillä se onkin varmaan eri, jos mies tykkää humaltua :/ mut silti suosittelisin että sais ottaa vaikka sovittuna päivänä sen yhden tai kaks, kotona sun kanssa.. semmone "karkkipäivä"-systeemi. =) ettei homma lähde sit lapasest jos joskus saa maistaa.
 
Mu mielestä juominen kerran vkossa säännöllisesti on kyl liikaa.. Mies saa mun puolesta ottaa vkolla saunakaljan tai pari (ei kyl paria enempää eikä sitä kahtakaan usein), vloppusin jos aina jois 3-5 ni mul menis varmaa hermo :D Onneks se ei muutenkaa juo ku ehkä kerran 4 kk:ssa enemmän ja muutoin sit saunakaljan tai pari noin kaks kertaa kahes vkossa. Sopiva määrä mu mielestä :)

Onks niis maitohappobakteereis jotai tiettyä merkkiä mikä ois hyvä?
 
Heipä hei.Täällä ei kummosia.
Sompio Ilta meni mukavasti ja mies ei korkannut :flower: Eli ylpeä olen jo.

Talvis Tuota on mietitty täällä.Ja voisin puhuakkin miehen kanssa jos sovittaisiin joku "nami" päivä :D Ja alkuun ainakin,että nyt ei viikonloppuisin.Mutta sitten ajan kanssa vaikka viikonloppuisin vain.
 
Kyllähän siit maitohappobakteerist sanotaan et vois vähentää allergioita, mietin vaa et onko niissäki joitain eroja et mitä laatua se maitohappobakteeri on ku eikös niissäki eroja oo?

Ja eikös päivittäin pitäs nykysuositusten mukaan saada ainakin noin 20 (sitä jotain yksikköö:D) sitä D-vitamiinia? Ku aiemminha suositukset o aika alhaalla ollu eikä ne oo läheskään riittäviä..
 

Yhteistyössä