~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

vilmav mä muistelisin, et se ois ollu ennen joku ~15e/pv, mut nyt on vissiinki ~22e/pv. ja mun mielestä se raha tulee ma-la, koska äitiyslomaakin kuluu lauantaipäivisin. mulla on vuodella 2007 reilu kymppitonni tienattuna, ja laskin joskus vuonna herne mitä saisin ä-rahaksi.. muistelisin summan olleen joku 600e/kuussa, tosin en enää muista, oliko tuo summa verojen jälkeen, vai ennen, plus sitten lapsilisä vielä. ja en tiedä, onko se korotus vaikuttanu muhun.
 
Kannattaa hankkia niitä kamoja pikkuhiljaa sekä lahjoituksina myös pyytää joitain juttuja. Esim. kirppis puolen lahjoitetaan palstaa kannattaa seurata. Myös huutiksessa on välillä tosi hyväkuntosia ja edullisia löytöjä, kannattaa nekin tsekata :) Ja vaatteita ainaki saa siis lahjoituksina ties kuinka paljon, jos ei siis ole niin just et onko niissä nukkaa vai ei. Ei pidä olla liian kranttu ni pärjää oikein hyvin :heart:
 
540? mie laskin saavani äp-rahaa+lapsilisää yhteensä. Sillä sehän on keskimäärin 25 pvää kuussa (eli arkipvät, kalenterin kaikki mustat pvät), 22,04? pvältä miinus 20% vero :) Eli itsekin sen minimin sit saan. Ja lapsilisähän on luonnollisesti verotonta tuloa kun sitä ei sinänsä kai tuloksi lasketa. Eli nousi kyllä tuo äippäraha, mutta vain se minimi.

EM kannattaa käydä kävelyllä. Kävelet vaan entistä hitaammin. Jos alkaa supistaa ni voit lyhentää lenkkiä esim. puolella kilsaa ja sit kilsalla yhteensä jos ei supistukset silläkään lopu. Mut kyllähän se ulkoilu ja kävely hyväks on =)

Ja tyty ressas ku ei oo ees lastenhuonetta jota sisustaa.. Kuule mie oon ny 33. vkolla eikä meilläkää huonetta oo :D Eikä oo niin välikskään, vaavi ny muutoinki nukkuis meidä välissä/pinniksessä siin vieressä. Ehtii sitä sit myöhemminki :)
 
Joo, täytyy vaan köpötellä sit rauhallisemmin. :)

Ja mä IHAN kohta siivoon... :LOL: :headwall: oon vältelly sitä koko päivän. :whistle:

Ainiin - tarviikos vauva jonkunlaisen lämpösen puvun tms. kun se syntyy toukokuussa? Kun ei varsinaisesti mitään toppapukua tietenkään mut jonkun sellasen paksumman? Kun onhan aamut ja illat sit aika viileitä vielä. :/ Äpakkauksessa on jonkunlainen sellanen paksumpi puku, se sellanen vaaleensininen valkoraidallinen. Onkohan se hyvän paksuinen? Kooltaan se ainakin on kovin iso vastasyntyneelle...

 
Mie en osaa sanoo mitä se vaavi tarvihtee :D Mie ainaki aion kahtoo sit vaa sen niskasta yms. et onko kuuma, kylmä vai sopiva ja sen mukaan sit vaihtelen pukemistyylejä. Ja unipussin saan varmaan ku anoppi tekee :) Anoppi tekee kyl muitakin eri juttuja ni on sit jotai uuttakin äp:n vaatteide lisäks :heart:
 
EM Mä olen kanssa miettinyt, että tarviiko olla joku lämpimämpi puku. Mutta siskolla on nuken vaatteissa sellainen ohut villapuku, joka on passeli vastasyntyneelle. Lupasi lainata sitä. Ja fleecekangasta ostin ja siitä ommellaan ohut makuupussi. Saa siinä sitten kesällä nukkua, jos on viileempää.

Muuten meilläkin on hankinnat kesken. Mutta on meillä sänky, vaunut, kaukalo ja vaatteita, että niillä päästään alkuun. Ikeaan ei nyt päästä hoitopöytäostoksille, kun miehen selkä ei kestä yhtään istumista. Tai sänkykin on vielä siskon varastossa Turussa. Patja siihen ehkä pitää ostaa.
 
Meidän lapsesta tulee varsinainen kierrätyslapsi kun mulla on periaate, että kaiken mitä voi hyvänkuntoisena saada käytettynä niin ei kannata ostaa. Mummolan vintissä on kaikkien kymmenen serkun vauva-aikaiset vaatteet hyvä kuntoisina kun mummo puunaa niitä jatkuvasti. Sieltä haetaan paljon, kirpparilta olen ostanut kans jo muutamia vaatteita kun hyviä löytyi tosi edullisesti ja huuto.netin kauttaa tuleva mummo on innoissaan jo muutaman vaatepaketin tilannut. Vaunut tulee olemaan meidän kummitytön vanhat ja sitterit sun muut varmaan hankitaan myös käytettynä. Ainoa asia missä olen neuroottinen on turvakaukalo, siitä olen valmis maksamaan enemmän.
 
Jooh kyllähän tässä sitä aikaa on kuten moni teistä jo sanoi =) mutta jotenkii sitä aina herää semmosii "ahaa"elämyskii et miten paljon on vielä hankkimatta..ku eihä tää vaavi loputtomiin täällä masussa piileksi =) eilen kierrettiin miehen kaa kaikki kaupungin kirppikset ja saatii muutama kietasupaita ja body..ja oikeen hyvä kuntosii,oon aika kranttu myönnän :/ mutta mitäs sitä huonompii ottamaa jos voi valkata et mitä haluu jne.eilen jopa tutustuin siihe kelan laskuriin,ja jos se pitää paikkaasa ni tulis ihan kivasti rahaa..mutta pittää mennä ihan kelassa käymää ja kyselee..kun vuoden 2007 tulot on miula iha kämäset ku opiskelin viel puol vuotta sillo,ja nyt jos sen vois laskee edellisestä 6kuukaudelta ni ois paaljo enemmä :p

 
mä katoin eilen sielt kela-laskurista ni sain jonku 800e ä-rahan (siis se ensimmäinen korotettu).. ja siitä vielä verot pois. mä tilaan sitte myöhemmin keväällä uuden verokortin... tammikuussa tulleessa oli ehdotuksena 12%, mut mä laitoin siihen ite 16,5%. sitten voin pyytää uuden verokortin loppuvuodeksi, missä on matalampi prosentti koska oon maksanu jo enemmän ku tarttis täks vuodeks, ja sit kela lisää siihen sen +2%. noin mua neuvottiin verotoimistost tekee ku kyselin että miten kannattais tehdä.

tyty juu totta ihmeessä kannattaa ottaa se viimeiset 6kk =) ainaki sun tapauksessa! ...mun ei kannata, ku oon tässä opiskelun ohessa töitä tehny ni ei niistä liikoja tule.. :D ja vaatteita kannattaa tosiaan huuto.netistä kattella niinku Suukkis ja joku muukin sanos.. ite bongailen sieltä niitä uudenveroisia ellen jopa uusia... (jotku potkarit tai bodyt lähtöhintaa 0,50-1,00e, ei kovin paha..)

ElinaMaria voi olla et jonkinnäköisen paksumman puvun tarvii.. käy kyselemässä edellisvuoden toukokuisista?? mun mielestä kuulosti hurjalta, ku joku kesäkuisissa sanoi että edellinen lapsi joka oli syntyny kesäkuun alussa, ni oli tarvinnu vaatteiks välillä bodyn, puolipotkarit ja collegepuvun + jonkin ohuen peiton.. :eek:
 
Kirpparista Mä olen kerran vasta käynyt kirpputorilla. Yhden bodyn ja puolipotkarit ostin. Mies on vähän ollut sellainen, että ei käytettyjä, mutta sanoi noista, että on siistin näköiset. Muuta siellä ei sitten ollutkaan ostettavaa, koska muuten oli aika huonoa tavaraa ja hintaa silti jotain 2 ?. Lakanoita yritin kattella, mutta vain yhdessä pöydässä oli lakanoita ja nekin tahraisia. Meillä ei täällä ole lastentarvikekirppistä, että ihan tavallisella kirppiksellä kävin.
 
Talvis Eka mies oli hommaamassa vaunutkin käytettyinä, mutta nyt sille kelpaa vaan uudet :D Onhan se tietenkin itsestäkin kiva, että on uudet ja siistit. Mutta esim. vaatteita mä aion ostaa kirpparilta, mutta vain hyväkuntoisia. Alesta olen ostanut kaikki uudet tähän mennessä ja maksanut bodyista 3-5 euroa. Eli en käytetyistä ole valmis maksamaan kuin 0,5-2 e. Sitteri ja sänky tulee mun siskon vanhoja. Kaukalosta oltiin molemmat sitä mieltä, että se ehdottomasti uutena.
 
Niitä ihan pieniä vaatteita pidetään niin hetki vain, että musta tuntuisi rahan haaskaukselta ostaa aivan kaikki uutena. Jokainen tekee kuten haluaa ja kyllä mä ymmärrän myös Sompion ja Talviksen miesten kannat siitä, että haluisi vaatteiden olevan uusia. :) Mä olen varmaan sattunut hyvälle kirpparille kun tuntuu, että vaatteet maksaa siellä tosi vähän ja kaikki mitä olen sieltä ostanut on minusta aivan uuden veroisia.

Mun täytyy tuolla Kelan sivuilla käydä kyllä tutustumassa taas, että paljonko nyt saisin sitä äippärahaa. Verikortissa oli ehdotus, että veroprosentti ois 12,5. Voi olla, että nostan sitä niin ei ainakaan tule mätkyjä vaan mielummin takaisin päin.

Sitten kysymys:
Tästä on varmaan keskusteltu jo aiemmin, mutta millaisia vitamiinilisiä te syötte? Mä syön yhden raskaus multitabsin päivässä, mutta koska en syö kalaa juuri koskaan niin ajattelin, että olsiko se omega lisä hyvä? Entä d-vitamiini?

Oikein hyvää ystävän päivää kaikille mammoille!
 
Vilmav Varmaan kirppareissa on niin paljon eroja, että mistä saa hyviä ja mistä ei. Sain siskoltakin hieman vanhoja vaatteita, joissa osassa on tahra. Tuskin tulee niitä käytettyä, kun en tykkäisi pukea tahraisiin tai nukkaisiin vaatteisiin.

Kysymykseen Mä syön raskausmultitabsia 1-2 päivässä. Tai oikeastaan nyt yhden, koska syön lisäksi magnesiumia suonenvetoihin 1 tbl ja rautaa joka toinen päivä. Raudan aloitin viime viikolla, kun oli hemppa laskenut. Mä syön itse kalaa 1-3 kertaa viikossa, niin en osaa sanoa sen tilalle vitamiineista. Enkä kyllä itse ole d-vitamiiniakaan lisäksi ottanut, koska eikös tossa multitabsissa ollut sitäkin? (ei jaksa kävellä purkille...). Juon maitoa päivittäin monta lasillista, että sitä d-vitamiinia tulee siitäkin.
 
Heips kaikille! Ja oikein mukavaa ystävänpäivää! :heart:

Täällä ei kummosia,sen verran voin miehestä sanoa,että eipä olek orkannut viina pulloa.Se sai nimittäin äidiltään ja sen mies ystävältään kaks pullao viinaa.Kyllä se eilen pariin kertaan kysy,että voisko tehdä drinksun.Mie sille sanoin,että turha edes puhua alkoholista.No sit menin aikaisemmin nukkumaan.Ja yleensä mies tekee kepposensä silloin kun olen nukkumassa tms.Noh,sit heräsin kun mies tuli nukkumaan,eikä ollut ottanut juomista.Eikä ole pulloistakaan hävinnyt.Ellei ole sitten laittanu vettä tilalle :LOL: En kyllä usko,ku noista viina pulloista näkee aina jos on korkin avannu ekan kerran.
Joopa joo,täällä siis mamma kyylä. :D
Kohta hauvan kanssa lenkille ja sit varmaan jotain kotihommia ym.Eilen pesin kaks koneellista pyykkiä.Tänään vois kai imuroida ja harjata kisun.Sillä on kauhee karvanlähtö päällä :kieh:

Mut hyvää päivän jatkoa ja silleen.Miepä hilppasen tästä muualle.
Ja onnea Kuumeilijalle poksuista :heart:

Sannya ja Nuppu 28+4 :heart:
 


Mie täällä kovasti käyttöönottopesen kestoja :) Kohta alkavat olemaan hyvässä imussa :heart:

Mies men töihin ja sain siltä ihanan ystävänpväkortin :heart: Harmittaa, kun ei itse tullu ostettua toiselle mittään :ashamed: :/ Tosin annan mie usein sille iha muutenki ties vaikka mitä ni ei se sillai oo niin just :)

Mie otan päivittäin 1-2 raskausmonivitamiinia sekä 1 retaferin. Myös pari kalkkitablettia tulee joskus otettua tai sitten yks jossa on sitä kalkkia enemmän. Myös D-vitamiinia on noissa.

SS/ vilkas mytty 32+1
 
Neuvolakuulumisia:

Paino: -1,7kg raskauden alusta
RR: 130/73
Hb: 124
Sydämen syke:+ ~140krt/min

Itse olen eksynyt noihin kirppiksille vaateostoksille.. tänäänkin kierrätyskeskukseen meni rahaa 3,60? vauvan vaatteisiin ja aika moinen kasa lähti mukaan. Olen aatellut paljon kaikkea ostaa käytettynä mut tuon turvakaukalon haluan kyllä ostaa uutena.

Vitamiinigallup:
Itse syön MultiTabsin raskausvitamiiniä 1 tabun päivässä, sit 1tabu lääkärin määräämää foolihappoa ja nyt pitäis aloitella rautaa joka toinen päivä 1 tabletti pari viikkoa ja sit 1tabu joka päivä. Piti neuvolasta kysyä tuosta d-vitamiinistä mut unohdin. EHkä soitan viel siitä.

Ouska rv14+3
 



Minäkin vietän ystävänpäivän iltaa yksin kun mies on työreissulla. :( Mutta meillä ystävänpäivä on jokapäivä! :D Kävin ostoksilla ja kaverin luona turisemassa, oli ihan mukavaa!! Kohta aattelin mennä saunaan... :)

Vitamiineista: syön 2 multitabsia /päivä + 180 mg magnesiumia. Siitä tulee tarpeeks myös d-vitamiinia.

EM ja Dodoliina 27+4 :heart:
 

Yhteistyössä