~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Heips kaikille!
Onpa tullut paljon tektiä.En ole kerenny taaskaan lukemaan,kotona kauhia hullun mylly.Meille tuli tosiaan koira vauva viime viikolla.Ja tekemistä riittää :D
Kiitos masu kommenteista ja vauvahaaveita onpas suloinen neiti :heart:
Talvis Sie olit kans kirjoitellu,ja sanoit että mietit mitä mulle kuuluu.Hyväähän mulle.jotenkin tuntuu vaan että en millään kerkiä aina lukemaan näitä tekstejä :(

Kiitos myös tervetulo toivotuksista :heart: Mie heräsin vähän yli tunti sit.Tulipa taas nukuttua ihan liian pitkään.Noh viimeks ku miehellä oli aamuvuoro viikko heräsin koko viikon ajan 4:ltä. hih hii.
hmm,vois vetästä jotain ruokoo napaan,rupee olemaan nälkä.
tyty Kyllä se massu tuosta kasvaa.Mulla kans tuntuu,että ei meinaa millään kasvaa nyt näistä mitoista :( Pitää kai jutella neuvolassa asiasta,ku siskoki sano että miks ihmees mulla näin pien maha.Mut kaipa siel mun massussa on sit niin paljon tilaa ennestään :D heh he. Nyt menen syömään ja rupeen möllöttää telkkaria.
Hyvää päivän jatkoa kaikille

Sannya ja Nuppu 25+5 (äippäpakkausta odotellessa :whistle: )
 
No miula on suht pien maha ja oon jo rv 29+2 menossa :D Yksilöllisiä juttuja, Sf mitta kummiski on keskikäyrän yläpuolella, sehän se suurin mitta siin on, ei niinkään se mahan koko. Ainaski mu mielest tää masu o välil iha mielettömän pieni ja välil sit iha valtava. Riippuu iha millo kahtoo, onko siis syöny jne.

Tehtii just lohikiusausta, njamii!! Ny se on uunis. Tosin ei oo v-sipulia :/ Ku ei ollu kaapissa ja vierait tulos ni piti saada tuo uuniinki täs joskus. Mut eiköhä se noinkii iha suht ok oo.. Paha vaan ku en muistanu enää mitä mausteit toho tuli ni pistin summa mutikassa vaa jotai :D Mahtaa tulla makusta ku mie maustan...
 
Tyty, eiköhän se masu sieltä kohta pullahda :) Mä en tiedä odotanko edes sitä kovin iso mahaa. Nyt pystyy mahan piilottamaan ihan leikiten, mutta alkaa siinä pikkuhiljaa olla muutakin kuin turvotusta.

Zoe, täällä toinen karkkinarkomaani. Lauantaipussin autot on parhaita, onneks niitä saa Makuunista :D
 
Ja lääkäristä, mulla oli vko 8+6 lääkärintarkastus yksityisellä samalla kun ultrattiin ja siksi neuvolan mielestä ei oo järkeä tehdä sitä alkuraskauden lääkärintarkastusta ollenkaan. Ja mulle kyllä käy, jos jotain asiaa tulee niin varmaan sinne sitten pääsee. Mitään puhetta ei ole seuraavasta käynnistä ollut.
 
Jei! Ostin just huutonetin kautta pinnasängyn, patjan ja reunapehmusteen!! taas yks hankinta vähemmän =)

eka lääkäri oli mulla kait 14 tai 15 rv:lla.

Tääl kans karkkinarkkari ja mitä enemmän miettii sitä, et koittas vähentää jne. niin sitä enemmän mieles kalvaa namin himo!
 
zoe... mulla on verenpaineet oikeesti niin alhaset että käytännössä ihan sama kuinka paljon vedän... varsinkin kun vielä lisäksi migreenintakia olen jatkuvalla verenpaine lääkkeellä... :ashamed:

Mutta makuuni ja film town, on ne karkki paratiisit...
Jyväskylässä kun asuin siellä oli KALPPIS... ja voi mitä namien määrää...
Kaikki mustat yleisesti on niitä parhaita nameja....
ja myönnän olevani karkkinarkomaani
tai yleisesti herkkunarrakari koska jäätelöt ja sipsit ja suklaakastikkeet menee yhtä hyvin suusta alas... eikä yhtään töki vastaan!!!
 
Karkkia täälläkin syödään taas päivittäin. Kesällä sain sitä vähennettyä ja laihduinkin muutaman kilon :D . Alkuraskauden pahoinvoinnissa ei tehnyt mielikään, mutta nyt taas maistuu ihan liian hyvin kaikki karkit ja suklaa :p

*muoks* Millä viikoilla teillä on ollut sokerirasitus? Täällä kun kaikki joutuu siihen. Oikein viimeisen kuukauden olen valmistautunut siihen rasitukseen karkin syönnillä :ashamed: . Viikon päästä on neuvola ja varmaan saan silloin lähetteen.
 
HanTa: kiitokset... ihan alkutekijöissä tässä vasta ollaan, hankittuna vasta vaunut ja toi sänky. pikku hiljaa... =) mites teillä?

mä en tosta sokerirasituksesta tiedä mitään. mulle ei oo terkka siitä puhunu, enkä kyl kysykään :D
 
johanna musta tuntuu että meillä on kaikki paitsi ne vaunut...
vaunut mennään ostaa sit kun loma alkaa, vanhempien kanssa :D
Ja turvakaukalon ostin tuossa kaverilta... se pitäisi käydä hakemassa kun ehtii...

jotain lakanoita pitäisi varmaan hommata, ja mobilen tynkää... muuten alkaa kohta kaikki olee kunnossa ;)
;) Hirmuiden odotus vain päällä että kohta se synnytys lähestyy 118 yötä n. jäljellä :D

sokerirasituksesta ei mitään tietoa, ei ole oma terkka siitä puhunut, naapuri terkkari kyllä sitä vihjaili ja ehdotteli... siihen pääsee sitten jos on päästäkseen... mutta en kyllä suuremmin iloitse...
Odottelen tällä hetkellä viimeviikon pissi tuloksia... edellisen kun terkkari meni pilaamaan, ja sitä edellisessä oli proteiinia ollut hivenen liikaa :(
(siis oon käynyt nyt 1 viikossa neuvolassa / lääkärissa, tuon kipuilun takia)

HanTa ja Möntti 23+1
 
HanTa koita nyt viel malttaa. :D Onhan tässä edessä se kuuluisa loppuraskaus... :p Mulla näyttäis olevan 107 päivää jäljellä laskettuun aikaan. Hui miten vähän!

hankinnoista: meiltä puuttuu vielä pinnasänky, hoitopöytä, itkuhälyttimet, amme, kaukalo, kantoliina ja sitteri. Et oikeestaan mitään isoo ei muuta oo viel hankittu ku vaunut!!! :eek: Mä just aamulla listasin noita kaikkia ja mietin et ehitäänkö kaikki hankkia ajoissa... :p Kaukalo saadaan serkulta ja kantoliinan haluaisin tehä ite, kunhan löydän jostain hyvää trikoota. Itkuhälyttimet haen varmaan elekrtoniikkaliikkeestä sellaiset radiopuhelimet... en mitään rupuisia itkuhälyttimiä jotka hajoaa hetkessä. Kunnon walkie-talkiet jotka kestää sit monta vuotta. :D saman hintaiset on kuitenkin.

sokerirasituksesta ei oo mainittu neuvolassa enkä usko että joudun siihen ellei pissassa jotain joskus näy. :)

jossu onnea pinnishankinnasta! :wave:

EM ja Dodoliina 24+5 :heart:
 
Hankinnoista Meillä on vasta ne vaunut :D Tai pinnasänky ja sitteri saadaan siskolta. Ja kyllä ne varmaan kelpaavat meille. Muuten on kaikki hankkimatta.
Kaikkein suurimpana on kuitenkin kirjahyllyongelma, joka pitäisi saada kuntoon ennenkuin voi edes lastenhuonetta tuosta huoneesta tehdä. Meillä on ylimääräinen kirjahylly, jonka sinkkuvuosina ostin ja maksoi tosi paljon ja on tosi epäkäytännöllinen. Nyt se pitäisi saada myytyä, koska ei sitä ilmaiseksi viitsisi antaa, koska itse maksoin siitä 2000 e :| Mutta kuka hullu sen ostaa... Mikä olisi paras paikka myydä, huutonet?
 
ElinaMaria
Listaan itseni maailman huonoimpien odottavien joukkoon...
Ollaanhan me jo odotettu himpura 23 viikkoa... miks pitää odottaa viel toinen samanmoinen... EI jaksaisi enään yhtään... vaan tahtoo tuon potkuttelijan syliin...
Aika varmasti kuluu nopeasti, työtkin loppusuoralla... Mutta silti...
 
hui muistankohan kommentoida kaikille kenelle ajattelin!! kokeillaas

tyty mulla oli sillon alkuraskaudessa rv 6 ultra kunnallisella puolella ku selvitettiin raskauden kesto (jos muistat sitä hässäkkää mulla kun oli alussa), ni terkkari meinas ettei ole tarvetta siihen rv 12(?) lääkärikäynnille, saan tietenki mennä jos haluan. papa-näytteitäki mulla otettu säännöllisesti hpv-rokotetutkimuksen takia. seuraava lääkäri on rv 28. mut jos et oo viel kertaakaa käyny lääkärillä raskauden aikana, ni soittele ihmees neuvolaan?

johanna no juu, tääl on jännitys ihan tiiviinä, meil on rakenneultra huomenna klo 11!!! jaiiks!!! enkä vieläkä tiedä kysytäänkö sukupuolta? apuva.. mites te ootte miettiny ton kysymyksen?

sokerirasituksesta puhutaan terkan kanssa seuraavalla käynnillä rv 23.

pitää välil tallentaa ja luntata mitä viel piti kommentoida.. :p
 
Zoe oon ihan kateellinen sulle ku oot pystyny olee ilman karkkeja.. :ashamed: ite ei vaan pysty.. sit ku syö herkkuja ni useimmiten tulee huono omatunto sen jälkeen..

navoista mitä te niitä tutkitte niin tarkkaan :D

Huh kun tuli äkkiväsy. Olin töissä tänään 6,5h ja raskasta oli, kun ei oo pitkään aikaan ollu.
Talvis ja rauhavauva 20+0 :heart:
 
Mun täytyy alkaa kiinnittää huomiota syömisiin myös. Viime viikon elin pillimehuilla, leivällä ja mehujäillä kun ällötti oikeestaan kaikki muu. Syön onneksi niitä raskausmonivitamineja, mutta eihän se hyvää ja monipuolista ruokavaliota korvaa. Mutta yritän myös samalla olla ottamatta kamalasti paineita asian suhteen.

Mä tulen varmaan kuulumaan niihin odottajiin, jotka ostaa kaiken melko myöhään. Sänky meillä on valmiina jo kun se on perintö ja vaunutkin aika varmasti kun ne taas tulee kummitytöltä. Sanoin just miehelle, että kunhan päästään ensi neuvola vielä niin sitten voin jo alkaa miettiä iahn jotain konkreettista. Paitsi että kyllä mä tässä parasta aikaa vaunupeittoa väsään :D
 
HanTa kyl mä myönnän et mäkin oon vähän malttamaton... :D Vaik vielä pitää oottaa ainakin kolme kuukautta. :D :D Ei siinä - pysyköön masussa viimeiseen saakka vaikka mä oonkin malttamaton. Kasvattaa luonnetta. ;)

Hankinnoista vielä: joo ehtiihän sitä hankkia noi mut pitää vähän laittaa eri kuukausille ettei kaikkia isoja hankitoja tee saman kuun aikana... :whistle: isoimmat on noi pinnis ja hoitopöytä ja itkuhälyttimet. :)

Talvis tsemppiä ultraan! Hienosti se menee!! :heart:
Suukkikselle kans onnea huomiseen ultraan. Hyvin siellä kaikki on. :hug: Ihanaa - pääsette näkemään Mytyn! =)

Tykkäsin tuosta kuorosota ohjelmasta... en kyl meinaa tuhlata rahoja äänestämällä mut oli ihan kiva kattoa sitä. :)
 
Onnea huomiseen ultraan menijöille! eli Suukkis ja Talvis ainakin

Talvis: kyl me meinataan kysyä. mä ajattelen, et se on niin paljon kätevämpää kun tietää minkä värisiä kamppeita ostelee =) toki niitä löytyy neutraalejakin värejä, mutta mun silmiini on osunut aika vähäsen ja valkonen miusta kaikkein epäkäytännöllisin väri. mutta siinä vaiheessa kun alan lastenhuonetta sisustamaan, niin pidättäydyn jossain kummallekin soveltuvassa värissä ihan sukulaisten kiusaksi ;)
 
Talvikselle onnea huomiseen ultraan! b=)d

Kiitos EM ja johanna =) On kyl ihana nähä taas mytty, etenki ku ny se on piristyny ja alkanu möyryämään enemmän ni uskosin kaiken olevan ok :heart:

Meil on hankittuna turvakaukalo, vaunut, vaatteita, vaippoja (saan myös anopilta paljon ku hän niit tekee ny ku on opetellu niiden teon :heart: ) sekä pottaa ja sen semmosta. Vielä uupuis siis rintapumppua, sitteriä, hoitopöytää yms.. Saa ny nähä tuleeko hommattua ees hoitopöytää, mut oishan se selälle ehkä parhain. Saa ny nähä. Ja sitteri ehkä saadaan. Sit ainaki saadaan jos tulee tyttö ku kaverilla ois vaal.pun. sitteri. Rintareppu saatii siltä myös lainaan ja anoppi tekee sit kantoliinan =)
 
tyty ei kuule mullakaan oo masua vielä! Äidin kanssa juttelin niin sanoi että tosi monella odottavalla äidillä masu alkaa kunnolla kasvaa siinä 13 raskausviikon jälkee ja jos ei ala niin pullahtaa yhtäkkii :D Ollaan me tyytyväisii viel ku on pienet massut ku si kun on isot ja selkää särkee valitetaan että "no lähtis jo pois ja vauva syntyis" :D:D
 
Suukkis Onnea ultrailuun...
Talvikselle myös onnea ultrailuun, kerro meillekin...kumpi oletettavasti massusta löytyy... jos päätätte tietää...

Mulla tuli ratkasu vasta siinä pöydällä, et no kerro nyt sitten kumpi siellä on...
Siihen asti olin ollut kovasti vastaan koko tietämistä.

ElinaMaria kyllä samaa mieltä, olkoot massussa vielä toistaiseksi... mielellään ainakin 2 kuukautta... sitten tuo synnyvyys ei ole enään niin suuri riski... Yli ei tarvitse mennä...
Vaikka kaikki niin toivookin, jotta syntyisi jonkun merkkipäivälle...
Isomummo meillä täyttäisi 25 päivävä 98v... vielä muutama päivä myöhemmin olisi ukin nimpparit...
Mutta päättäkööt Möntti milloin tulee maailmaan :D

Nyt kaikille hyvät huomenet, ja puuron keittoon... työ päivä odottaa...
3 kokonaan nukuttu yö takana, tämä vielä ilman painajaisia :D
 

Yhteistyössä