~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

:D sain eilen mökötettyä isin mukaan ikeaan ostamaan vauva tarvikkeita...
ja löytyhän sieltä... vaatekaappia ja lipastoa katseltiin , mutta ne ostetaan vähän myöhemmin :D
nyt matkaan tarttui, peitto tyyny ja patja... sänkyyn suoja froteita... patjan päälinen pitää vielä ostaa ...
ja vaavalle oma pyykkikori ja hengareita vaatteille...
aikasemmin ostinkin jo hoitopöydän pehmusteen...
hoitopöytä itse odottaa kasaamista työhuoneen nurkassa...mitäis tuo kodinhoitohuoneen remontti saada ensin valmiiksi.

tänään meinasin lähteä tallustelemaan tuohon halinalleen katselemaan millaiset joulu alet siellä on... kuitenkin tätä ostettavaa on vielä aika paljon :(
 
Pikaisesti vielä kun pysyy silmät auki TODELLA huonosti nukutun yön jälkeen... :ashamed: |O
G:, mies tulee ehdottomasti synnytykseen mukaan, ja matkaa on n. parisen sataa kilsaa. Mistään hinnasta ei jäis pois :heart:
Siis, aamulla oli neuvola: 38+3 ( nvlan mukaan ), painoa +992g/ vko :eek: vaikka oon ollu huonolla syönnillä :/ , pissa puhdas, rr ok, hemppaa ei nyt otettu, sf 32 cm, et vauva ainakin on kasvanu, ja varaa kyl onki :heart: Mut et edelleen perätilassa :/ Noh, huomenna on se Oysin aika, et sillon ollaan viisaampia. Laukut on kuitenkin pakattu varalta mukaan =)

Vilmalle kovasti jaksuja :hug: :hug: :hug: Voi mikä tilanne :ashamed: :hug: :hug:
 
Suukkis sehä ois hauska :D mä en oo kehannu miehelle kertoo että mä salaa toivon kaksosia jotka ois sit Aino ja Eino :LOL:

äiti sanoo että jotkut lapset syntyy nimen kanssa, et niistä näkee heti minkä nimiset ne on :) siks mustaki tuli Karolina koolla ja yhellä iillä :D vitsi se on rasittavaa!

lyhkäsen nimen mä ainaki lapselleni haluan. mulla on ollu semmonen kirjainhirviö nimi että huh...
 
Hei osaako kukaan sanoo et minkä takii en muka sais syyä jo nyt rautaa? Neuvola täti sano et sais syyä vasta ekan kolmanneksen jälkee..mutta miula oli sillo pari viikkoo sitte HB vaan 108 :| ja väsyttää vaan..ni miks en sais syyä jo nyt sitä pirun rautaa..?MIulla on taipumus mennä anemian puolelle..mutta eihän se neuvola täti sitä ymmärtäny..pitäs jotai hiton vitamiinii vaa popsii..mutta sanoin et miulla on tutkittu juttu et rauta ei imeydy, ja joudun syömää jatkuvalla soitolla rautaa..kohta oon taas iha koomassa ku hb laskee vaa :kieh:

Tänää pitäs lähtee verikokeisii..otetaa niitä veriarvoja jne. Joulu meni kotosalla ja sukulaisissa..mukavaa oli. Eilen olin jo ekaa päivää töissä..ja alkaa tää paha olo hellittää..siltikkii pitää muistaa syyä melkee 2h välei ettei rupee yökkää.

Tyty ja kitku 9+2
 
HanTa Ostettavaa todella on paljon. Me on ostettu vasta ne vaunut, mutta ei yhtään mitään muuta. Auton kaukaloa ollaan nyt katseltu ja sänky ostetaan siskolta vanhana. Ostetaan ensin nämä "isommat" ja sitten se kaikki pieni sälä jossain vaiheessa. Tai rakenneultran jälkeen voi ostohysteeriakin iskeä :D
 
sompio no meen tänää ostaa jotai vitamiinii..mutta oon kokeillu rauta valmisteita ja ainut mikä miula auttaa raudan nousuun on obsidan..joten en jaksa uskoo et mikää vitamiini yhdistelmä sitä jaksas pitää ylhäällä..vaikka siin oiskii rautaa.. :/
 
tyty ompas ihmeellistä ettei ne sua kuuntele... jos on raudan imeytymishäiriö niin eihän siihen auta edes rautaa sisältävät ruoat tai mitkään valmisteet. Tai näin mä oon ymärtäny. :ashamed: koita nyt sanoo sille kova sana siellä neuvolassa... :hug:

HanTa ja Sompio on shoppailumielellä vai? :D Mäkin olisin.... mut tuntuu hankalalta kun en tiiä et mitä pitää ostaa?! Joo, onhan niitä kaikenlaisia tavaroita joita ilman ei muka kukaan pärjää mut mä pelkään koko ajan et mua yritetään huiputtaa. Et mä ostan talon täyteen roinaa mitä mä en ikinä käytä!! :LOL: :saint: :snotty:
 
juu shoppailu mielellä :D mukavaa shoppaila...

me kirjotettiin kaikki paperille... pulloista ja vaipoista lähtien vaunuihin... että mitä hankitaan.
jonkun verran tätä hankita hemmettiä auttaa, kavereiden vauvat... eli vähän tutustunut mitä kaikkea sitä tarvitsee ja tarvitsee :D
ja mitä on kiva ostaa... tehtiin myös erillinen lista että mitä sitten lahjaksi esim. ristiäisissä... mitä tarvitsee vasta myöhemmin syssyllä.

vaunut tosiaan saadaan.
sänky saatiin ja autokaukalo ostetaan vuoden vanhana ystäviltä pois.
eli ihan kaikkea ei mekään uutena hommata.

tuon sitterin ostin äsken, kun tarjouksessa oli :D
 
soitinpa tänään sitten hammaslääkäriin, ku eilen huomasin hampaita langatessa, että alakulmahampaiden kohdalta on ikenet ikään ku vetäytynyt alemmas rullalle, eivät oo hampaassa enää tiiviisti kiinni. :( sainkin ajan onneks viikon päähän, raskaana olevat menee muun aikuisjonon ohi. olis päässy jo huomenna, mut en viittiny aattoaamulle ottaa ylimääräsyyksiä, kun pitäis jaksaa töihin mennä muutamaks tunniks ja illalla bileisiin kattomaan känniläisiä. :D

vai ovat ihmiset shoppailleet :) pakko kysyä, oletteko löytäneet jotain erityishyviä tarjouksia jostain? muita ku vaunuja? me saadaan kaikki noi "isommat" tarvikkeet käytettyinä, mut kaikkea ei niin isoa pitäis ostaa.. eikä turusta löydetty alennettuja hoitotarvikkeita lastentarvike oy:stä eikä vauvatalo johannasta. :/ pelkään kans niinku EM et mua vedetään nenästä jossain vaiheessa ja talo on täynnä turhia tavaroita ja tärkeät puuttuu. :kieh:
 
Aino nimestä piti sanoa, että minäkin tykkään :heart: isän äiti on vaan samanniminen, joten ei tuu meillä harkintaan..

muutenkaan ei olla nimiä kamalasti enää mietitty, joskus kuumeiluvaiheessa mietittiin useinkin sängyn pohjalla ennen nukkumaanmenoa.. yhtä tytönnimeä oon pyöritelly mielessäni 2vuotta, ja ehtisin jo kyllästyä siihen. että mietitään enempi sitte, ku sukupuoli on tiedossa :)

nibblerin nimikommenttiin lisäten, että lapsesta näkee minkä niminen se on, ni meillä on vanhemmat ainaki niin tehneet. äiti oli mulle miettiny kauniin nimen, stella charlotta, mut ku isä näki minut laitoksella (ei ollu kummankaan synnytyksessä mukana, verikammoinen) ni paukautti et tytön nimi on sanna maria ja semmoseks jäin. sama pikkusiskon kohdalla. yhdessä olivat nimiä miettineet, ja lopputulokseks tuli ku siskon näki että carolin crystal. (nyt varmaan moni tunnistais minut täällä! ihan sama.) että meillä sointuu nää siskosten nimet tosi hyvin yhteen :D sukunimi on harvinainen mut ei niin kamalan erikoinen.
 
Neuvola kuulumisia

Heti ensiksi on pakko marista kun joudunkin
sokerirasitukseen, vaikka kaikki on minulla kunnossa.
Tänä vuonna ovat vaan päättäneet tiukentaa
seulontoja ja kaikki yli 25-vuotiaat ensisynntyttäjät
joutuu siihen eli MINÄ. Kyllä niin raivostuttaa!! Minä
kun olin niin varovaisesti makean kanssa etten joutuis
siihen ja kaikki se ihan turhaan kun joudun joka
tapauksessa. Arvatkaan vaan meninkö ostamaan
karkkia ja munkkeja...mitäs tässä enää varomaan
kun siihen joutuu joka tapauksessa terve tai ei...

sain kelat paperit tänään on pakko alkaa täyttelemään
että saanpian äitiyspakkauksen!!!

*paino oli noussut 337g/viikko, ei paha pelkäsin
että enemmänkin näin joulun jälkeen.

*Verenpaine 108/74

*HB 132, ei siis tarvii alkaa vieläkään rautaa syömään.

*kohdunpohjankorkeus 17,5cm Pirpana
oli kyllä hieman sivuttain...

*Sydän äänet saatiin kun saatiinkin
kuulumaan. 130-145 Pirpana oli niin kova
mellastamaan ettei meinanut perässä pysyä.

TinyAngel & Pikku Pirpana 22+5
 
TA ompas harmi se sokerirasitus... mustakin se on vähän hassua et melkein kaikki laitetaan siihen. Saa nähdä mitä ne meinaa mulle tehä, mulla ei kuitenkaan oo mitään sukurasitetta ja painoindeksikin oli lähtijään 20,1 muistaakseni.... No mut aattele sillai että ainakin sitten saat tietää että kaikki on kunnossa. Muutenhan tosi hienoja uutisia neuvolasta! :D ja mä oisin varmaan kans menny ostamaan herkkuja :LOL: ihan kiusallanikin. hih. Kyllä se siitä!!!

ainiin, kiitti suukkis poksuonnitteluista. en voi käsittää että näin pitkällä jo mennään!!!

EM ja Dodoliina 21+0 :heart:
 
toivis on niitä vauvoja ennenkin peppu edellä maailmaan tullut :):) Elä pelkää vaikka sektioon meniski. Sektioäiti voi synnyttää toisen ihan normaalisti alakautta sit kuitenkin, mut toivotaa että se sieltä tekis ihme käännöksen. :)

Vauvis Kyllä se vauva tulee sieltä kun aika on kypsä. Parempi et on siel viimeseen asti tiúkasti ku et ois syntyny ennen aikasena joskus viikolla 28? eikös? :) Ota positiivisena ja nauti loppuraskaudesta kun sitä niin kovin vähän enää jäljellä. Ja melkeen kaikki on kaipaillut sitä masua sit kun vauva on syntyny niin nyt nautit kunnolla siit loppuajasta etkä koko ajan "surkuttele" (ehk väärä sana mutten nyt parempaa keksiny) ettei synny jo :) Ja samapa tuo tuleeko käynnistyksellä vai ns. spontaanisti alkaen niin pääasia että se tulee sieltä ulos kuitenkin :D :) Onnee loppuodotukseen. Kaikki veikkas vissii pieleen et koska syntyy? xD

Nibbler toi et lapset syntyy nimen kanssa niin mun isä sanoi mua viikolta 6+ asti JOSEFINAKSI koskaan ei tiedetty oonko tyttö vai poika ja yllätys että musta tuli sitten Juuli JOSEFINA :D
 
ElinaMaria en mäkään ois joutunut muuten paino indeksi on tarpeeksi pieni ja sukurasitteita ei ole. mutta se että olen pari vuotta vanhempi vain siksi minä joudun siihen, ärsyttää vieläkin. :kieh:
onneksi tosiaan muuten neuvolassa kaikki oikein hyvin. :)
 
Baby b mäkin tykkään salmiakista. Varsinkin jos saan käsiini apteekin salmiakkia niin menee koko rasia kerralla. :D Mulla nyt on hyvät verenpaineet ollu niin uskallan sitä syödä. :) En kuitenkaan joka päivä popsi, mut joskus ostan vähän.

vauvis samaa ajattelen kun BB, kyllä se tulee sit kun on valmis. Ja jos se pitää käynnistää niin sitten pitää. Pääasia että vauva tulee maailmaan - ei se sinne jää usko pois. :D Ja aattele - ei tiiä millon seuraavan kerran oot raskaana niin silittele masua nyt oikein kunnolla kun kohta se on poissa!!! :D

 
Tyty: Lisärautaa ei suositella ensimmäisellä raskauskolmanneksella, koska sen vaikutuksia vauvan kehitykseen ei vielä kovin hyvin tunneta. Ilmeisesti kuitenkin monet käyttäneet ja terve lapsi tullut. No joka tapauksessa, lisäksi sen on todettu pahentavan huonovointisuutta ja pidetään kuitenkin tärkeämpänä että äiti saa tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet tässä alussa, koska hb laskee luonnostaankin keskiraskautta kohti verimäärän muuttuessa. Tietysti jos anemian puolelle menee niin eihän sekään ole kovin hyvä juttu...kannattaa seurata ja kysyä vielä neuvolasta lisää. Retafer on kuulemma alkuraskaudessa parempi kuin obsidan ja loppuraskaudessa tuo obsidan on hyvä. Niissä raskausvitamiini tableteissa olevat rautamäärät on huomattavasti pienempiä kuin noissa ihan rautavalmisteissa, eli ne ei varmaan kyllä auta nostamaan sitä kauheasti... Mutta ei nyt ihan kauheasti kannata ressata jos rautaa alkaisitkin syömään, mun melkein kaikki tutut on syönyt ja hyvin on mennyt. Mutta eihän neuvola voi suositella jos ei tiedetä vaikutuksia varmaksi.

BB: Ristit mut sitten Kakkaiskeijuksi :LOL: ja joo, oon käyny ultrassa, itseasiassa jo kahdesti kun piti sitä laskettua aikaa tarkentaa... Täällä mennään vähän sen mukaan miten aikoja saa :D

).( Odotan ihan himona että tulis ne mun ostamat lappuhaalarit niin sitten sais jännätä millaset ne oikeasti on :D

Kukkaiskeiju + pööpöti 12+1
 
Babyb vitsi mä luulin tunnistaneeni sut mutta mun yhen tutun nimi oliki juulia josefiina :D

kakkaiskeiju :LOL: vissiin ilta lähenee ku tuo oli niin hurjan hauska :D

mä odotan vaippoja tulevaks vaikka en oo niitä vielä ees maksanu :D mitein kans pitäskö soittaa mun meandi myyjälle ja tilata ne ihanat siilihaalarit:heart:

tietekö mikä on ihanaa? uuusretro! :D
 
Joo, en mä nyt jaksa alkaa murehtiin ja stressaan, että millon tulee ja miten :D :saint: Kuitenki kohtapuolin... :heart: :D ..Perjantaina mulla on neuvola, että jos sinne viel meen, nii sit aletaan soitteleen aikaa yliaikaiskontrolliin...saattaapi olla että ens viikolla käynnistellään sitten jos ei iteksee vaavi halua ulos tulla =)

Mulla on viel yks vauvahankinta hankkimatta...hoitolaukku. Tänään käytiin lastentarvike liikkeessä ostaa kissaverkko, mutta en sit hoksinu hirveesti siinä katella niitä laukkuja...Jospa sen tässä ehtii ostella....

vauvis neiti 40+2
 
kukkis kiitti rauta infosta..nyt ymmärrän et miks ei suositella. Noh, kävin ostaa raskausajan multitabs monivitamiineja tänää..ja pitää sit yrittää selvitä ainaki sinne rv12 saakka ilman rautaa :/ hankalaa varmaa tulee olemaa..
Voi kauhistus..jouduin tänää jo käydä ostaa mamma housut :D :eek: H&M:ltä ostin semmoset farkut joissa masun kohalla semmoi resori vai mikä lie..tuntuu et ahistaa aika ajoin omat farkut..ja mahakii jo pömpöttää pikkasen..Ihan kiva et masu rupee kasvaa,mutta kun aina on ollu timmi maha ni jotekii pelottaaki se et masu rupee kasvaa.. :snotty: ei niit farkkuja vältsin viel tuu käytettyy,mut onpaha valmiina jo =)
 
Mie valitin daim karkeista tuos joskus marraskuussa ni koht pitäs tulla sit hyvityspaketti :D Ja sit ne lähettää viel estrella tuotteita tms. ku toimitus kesti :p Mu tuurilla sielt tulee sit semmosia mist mä en niin tykkää :kieh: Nooh, ehk ois parempikin ni ei sit ainaskaa tulis mässäiltyy nii palijo :ashamed:

TA ai.. En tiennykää. Kahtoin vaa vauvatar:en nettisivuilta et ois vaa pehmee kantokoppa. Ja mikä muute sit on pidemmille ? Eli jos mie oon miltei 170 ni eikös sillo kombit oo paremmat? Tai mistä mie noist tiiän..

Zoe juu no mie sillo tosissaa kävelin ku tul se (kai) supistus.. Et tiedä sit miten se vaikutti. Nooh, onneks ny ei tullu vaiks käveltiin taas keskustaan ja takas :)
 
Samaa viestiä tännekin =) Tänään oli eka neuvola =)

Tuli kyllä niin hirveesti tietoa ekalle kerralle, että meni pää ihan pyörälle :D Rv on nyt 7+4 ja LA olis sit 14.8.2009.
Eka lääkäriaika on jo 15.1. ja np-ultra 27.1., seuraava neuvola-aika meni helmikuun 16. päivään.
Hemppari, RR ja pissa oli ok =)

Tää on niin ihanaa, ku tuntuu oikeesti ton jälkeen et "taidan mä oikeesti olla raskaana" :D =)
Tekeekö ne tossa ekassa lääkärissä ultran?
Mitäs oloja tänään, uuvuttaa aika kovasti, itku on herkässä ja tunteet muutenkin, välillä oksettaa (viime päivinä enemmän alkanu oksuttaa) Joka paikka pirun turvoksissa, tänään ku ihmisten ilmoille lähti oli pakko laittaa farkut jalkaan ja on muuten tuskaa vieläkin lanteille ku en oo viel vaihtanu housuja :D Rintoja kivistää...
Mut tästä lähdetään, ihanaa =)
 

Yhteistyössä