~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

nibbler en oo kestovaippayhdistyksen jäsen.. nettisivujaan oon kyllä selaillu :p ja täältä semmoinen innostumisjaksamispuhuri!! :) :whistle: mulla alkoi energiaa löytyä tuossa rv 13 tietämillä, onneks, en ois jaksanu sitä nukkumista enää :D
 
Juu raskauden aikana syljeneritys on erilaista ni sen vuoks reikiintyy helpommin. Ja multa ei ekaa viisuria vetästy, koska vetästiin se kauimmainen poskihammas ku oli nii reikänen.. Ja viisuri sit työnty sen tilalle. Ku vaihtoehtosesti ois veetty eka yks toinen hammas (iha pien tosta välistä ) ku siin oli paikka niin likel hermoo, että se tarvis kai juurihoidon jossai vaihees muutoin. Mut sit todettiin, et se taaimmainen hammas on ehk huonommas jamassa ja huonommin paikattavakin/korjattavissa.

Ja mulla on iha hiton huonot hampaat.. Sen siitä saa ku äit anto ostaa/osti joka pvä suklaata.. Ja siittä sit kehkeyty ihana riippuvuus ja huono tapa. Ja nii hiton vaikee päästä eroon! Et kyllä mä vaa pidän huolen, et samaten ei käy mu muksulle :D Ainaskaa siis et mun takia oppis noi huonot tavat ja söis aina suklaata.
 
mäkin luulin että mulla ois ollut reikiä vaikka muille jakaa kun
karkkia syön miltein joka päivä.ja viime käynnistä oli ollut jo useampi vuosi
mutta eipäs ollutkaan kun
hammaskiveä ja tammikuussa onkin hammaslääkäri aika
jossa ne ottaa ne pois.
 
Ja juu mäki ain hampilassa käydessä luulin, et ois monen monta reikää ku nii monta reiän alkuakin. Mut viimekskää ei ollu ku yks ja seki paikattiin. Et saa nähä mitä ny sanotaan.... :| Mut ei se mua kyl yhtää pelota mitä ne tekee. Harmittaa vaan jos on joku noin 30v ku saa ekat hammasproteesit :x |O
 
G: Paljonko sinulla on kotoa matkaa synnytyssairaalaan? Entä millä mielillä odotat synnytystä/tuleeko miehesi mukaan synnytykseen? Jos tulee niin onko vaarana, ettei hän töiltään ehtisi?

5,4 kilometriä teitä pitkin eli noin 7 min matka. :D Synnytys vähän pelottaa mutta se ehtii haihtuu se pelko hyvin tässä ennen h hetkee. Mies tulee mukaan ehdottomasti ja töiltää kyllä pääsee tulemaankin. Ja isosisko on synnytykseen tulossa myös mutei saliin kuitenkaan.

 
SS Mäkin söin ennen lähes päivittäin makeaa ja nimenomaan suklaata. Mulla se oli kyllä ihan aikuisena opittu tapa, lapsena oli aina tiukasti karkkipäivä. Mutta nyt raskauden alkupahoinvoinnin aikaan ei voinut ajatella mitään makeaa ja ei oikein vieläkään. Pari suklaata kun söi joulun aikaan, niin se riitti. Toivottavasti tämä jatkuu, että ei sitä tulisi popsittua taas joka päivä.
 
Gallupiin vaikka ei oikeastaan vielä tähän aikaan kuulu mietteisiin yhtään niin vastailen silti =) Synnärille on n. 70 km, mies tulee mukaan varmasti kun aika sitten koittaa, oli töitä tai ei =)

Kysymys
teille jo pidemmille ehtineille, milloin teillä alkoi rinnat kasvaa/turvota. Mulla on ollu ihan alusta asti (parisen viikkoa) tän raskauden kanssa rinnat tosi kipeät, ja vajaa viikko sitten alkoi turvotus ja painon tunne niissäkin... Nyt tuntuu että ne on niin painavat ja kipeet, että ei kumartua melkeen kärsi. Pelottaa että mihin F kuppiin tässä mennään, ku ennestään jo C/D.. Kokemuksia?
 
ari en oo kyl mitenkää pitkällä mutta mulla rv 6 alko tissejä särkee ja nyt ne on kyl melkeen kuppikoon kasvanut huomaa että rintaliivit mitkä ennen oli vähän väljät,puristaa nyt. :D Että mieltä lähti ihan samointein. Siskolla oli A/B kuppi ja se sai tupla D:T. Mutta sekin riippuu ihan ihmisestä. :)
 
Hyvä tietää etten ole aivan yksin asian kanssa, nyt raskausviikkoja olis ehkä kasassa n. 6 (menkat heittäny), ja ihan selvästi huomaa et sellaiset rintaliivit jotka ostin ehkä pari kk sitten, jotka on ollu ehkä ainoat tarpeeks isot ja istuvat, on nyt jo vähän puristavat :ashamed: Mutta mutta, toivotaan ettei tässä nyt ihan selkäsärkyjä sen takia tuu..
 
Zoe-F
arianrhod Alussa oli rinnat niin kipeät että itketti ja vähän turvoksissa. Niin oli kyllä mahakin, ettei housuja voinut pitää kiinni. Muutamassa viikossa se turvotus kuitenki hävisi, ja edelleen samoja rintsikoita ja farkkuja pidän. Menossa 29. viikko siis. Saa nähdä miten käy.

On kyllä selvästi päättänyt tää nappula viihtyä tolla toisella puolella, kun pitää oikeen ittesä sinne änkeä. Tuntuu sellanen kuula siinä, lieko pää vai pylly, en tiedä. Mutta tosi jävelän tuntusta, kun toinen ahtamalla ahtaa ja iho vaan pingottaa :D
 
Ari: En nyt ole vielä kauhean pitkällä, mutta mulla on nyt pari viikkoa ollut tissit ihan pirun kipeet ja turposivat myös. En oikein ymmärrä kun vanhat liivitei mene päälle, tai menee, mutta tissit ei niissä pysy, mutta kun kävin ostaas uudet niin ne on muka saman kokoset...ei ne kyllä näytä saman kokosiltakaan... Kun aiemmat liivit oli 70G ja nyt on 65E...Eli rinnat olis periaatteessa pienentyny? Mutta silti nykyiset liivit kyllä on isommat kun laittaa ne sisäkkäin ja rinnat on kyllä ns. "kiinteämmät" , no isommat...olkoot liivin kootmitkä on, niin tuntuu että varmaan kupin verran kasvaneet. Olipas sepustus :LOL:

G: Meiltä ei ole synnärille kun jotain 9km ja mies haluaa tulla mukaan ja miksenkös häntä mukaan ottaisi. Töiltä uskoisin että pääsee kun vähän varoittelee mahdollisesta äkkilähdöstä. :)

Hih, mä huusin huutonetistä itselleni ekat mammahousut, sellaset farkkuhaalarit, oli niin hienot! Onhan ne vähän kliseet, mutta siks mä ne halusinkin :D

Kukkaiskeiju & Pööpöti 11+6
 
Ari Mulla tuli rinnat kipeiksi pari viikkoa plussauksen jälkeen. En muista kauanko sitä arkuutta kesti, mutta ei oikein sietänyt niihin edes koskea ja suihkussa käynti oli tuskaa. Ei voinut antaa veden valua rintojen päälle, vaan piti kädellä ottaa vastaan vesi. Kasvanut on myös. Ennen A75 on nyt B70. Ja sen huomaa ihan silmilläänkin, että kasvanut on.

Eilen tuohon galluppiiin liittyen aloin miehelle puhumaan, että mitenkä hänen työnsä, että voiko lähteä ihan lyhyellä varoitusajalla kesken päivän. Sanoi, että oli ajatellut aloittaa kesälomansa kesäkuun alussa ja jäädä siitä suoraan isyysvapaalle. LA on 30.5., mutta mies on varma, että kesäkuun puolelle menee kuulemma :D . Olisihan se ihanaa, jos mies olisi 1½ kk kotona auttamassa, kun kaikki on uutta ja jännää.
 
Voi elämä. Soitin neuvolaan ja siellä ne sotki mua jos mahdollista niin enemmän. Ei kuulosta kuulema keskenmenolle. Käski tulla 12.1 jo sovitulle käynnille (9+3) jossa ultrataan ja mikäli tarvetta esim.kaavintaan niin se laittaa eteenpäin. Yritän ajatella, ettei mahassa mitään ole, mutta ei lienee edes maininnan arvoista, että mielikuvitus laukkaa :ashamed: Neuvolan täti oli sitä mieltä, että oireiden ei kuulu jatkua ja mikäli kohtu ei ole tyhjä niin olisi kipuja ja kuumetta. Noh... Nyt vain jäitä hattuun ja odotusta.
 

Yhteistyössä