~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~


G: Paljonko sinulla on kotoa matkaa synnytyssairaalaan? Entä millä mielillä odotat synnytystä/tuleeko miehesi mukaan synnytykseen? Jos tulee niin onko vaarana, ettei hän töiltään ehtisi?



mitäs tästä on synnytyssairaalaan... 3.3 kilsaa eniron mukaan...
joten oma veikkaus parikilsaa osui aika hyvin oikeeseen.

synnytystä odottelen jännityksellä... ja hartaasti toivoen kaiken menevän hyvin... kuitenkin sillä mielellä että ei leikata ja kaikki mahdolliset lääkkeet jotka on saatavilla niin KIITOS mulle.

Isän pitäisi olla synnytyksessä mukana.... Toivottavasti myös saapuu sinne, eikä jätä tulematta niinkuin edellisiin ultriin.
Vaarana kuitenkin että pahimmassa tapauksessa ei ole edes maassa, työkomennuksen vuoksi... itse ei voi valita lähteekö mihin töihin... vaan sinne mennään minne pomo käskee... mutta se selviää sitten ajallaan.
 
ja sitten... en voi ymmärtää....
kävin äsken kävelyllä... pari kilometriä rauhallista tassuttelua... ei hengästymistä eikä muutenkaan kipuilua...
paitsi viimeisen parisataa metriä...
tuskallista polttelua ja vihlontaa joka askeleella alavatsassa... tuntui että sai ryömiä kotiin, kyyneleet silmissä...
en vaan tajua mistä tämä tulee... kun tulee joka kävelyn yhteydessä... kävelee sitten enemmän tai vähemmän...
 
Juu mullaki siis mies ehottomasti tulee, mut jos vaavi päättäski syntyy vaiks parissa tunnissa ni sit ois aika heikkoa jos o töis :LOL: Mut sit kyl varmaan joku muu tulis.. Vaiks anoppi jos pääsis.. Ei tosin viel oo puhetta sillai ollu. Mut kyl mieskin siis het lähtis töistä mut siin matkas vaa menee ku ei oo iha likellä töissä. Teil o nii ihanan lähellä sairaalat! Ois ihana ko ois itelläki noi likel =)
 
suukkosuulle en tiedä mitä ovat...
lääkäri käski viimeksi harrastaa liikuntaa kuten ennenkin... aijemmin siis kävin salilla 5 kertaa viikossa ja kesäisin luistelin 100-200 kilometriä... plus sitten kaupungilla kävely

eli luulisi että parin kilometrin löntystely ei tekisi kipeää...
pointti oli, että tänään se tuli 2 kilometristä...
joskus vain ruokakaupassa käynninstä... välillä voi tassutella kaupungilla 4 tuntia ja vaista viimeiset metrit ovat tuota samaa tuskaa...

hanta ja möntti 19+1
 
Ouska Mä olen sitten ostanut "vääriä" tuotteita Sinellistä, kun mun mielestä tuotteet on kalliimpia kuin Tiimari :D
Mullakaan ei ole ollut nyt loman aikana mahakipuja. Saa nähdä alkaako ne taas kun menee töihin. Olen kyllä koko viikon ottanut tosi rauhallisesti ja tehnyt näköjään hyvää ololle.

G En ole selvittänyt matkaa synnytyssairaalaan, mutta matkaa on 30-35 km. Mies on tulossa mukaan ja tod.näk. ehtiikin. Työt on pääasiassa samassa kaupungissa kuin synnytyssairaala, tai ainakin lähikunnissa. Mutta jos on oikein nopea synnytys, niin ei se välttämättä sitten ehdi mukaan. Tosin en tiedä, jos menossa on just joku laatoitus tms. homma, niin voiko se lähtee siitä ihan noin vain kesken pois. Täytyypi kysellä. Onneksi työsketelevät usein kaksi samassa remonttikohteessa.
Synnytystä odotan hieman kauhulla, lähinnä kivun suhteen. Aion ottaa kaikki mahdolliset kivunlievityskonstit käyttöön.

Huomenna pitäisi mennä töihin kahdeksi päiväksi. Sitten jatkankin lomailua viikolla :D
 
G: Paljonko sinulla on kotoa matkaa synnytyssairaalaan? Entä millä mielillä odotat synnytystä/tuleeko miehesi mukaan synnytykseen? Jos tulee niin onko vaarana, ettei hän töiltään ehtisi?

Minulla on matkaa synnytyssairaalaan n.10km ja mies on
tulossa mukaan. Jos Pirpana päättääkin syntyä arkena ja keskellä päivää.
Niin toivon mukaan mies ehtii kuitenkin kotiin ja mennään yhdessä
sairaalaan. Tai jos ei ehdi niin tulee sitten suoraa sairaalaan.
Töistä kotiin mieheni ajaa noin 40-50 minuutissa, joten toivottavasti
ei tule ihan niin pikaista synnytystä.
 
Zoe-F
En o ajatellu että ilman puudutteita vai puudutteiden kanssa.
Mutta mies on tossa ihan lähellä töissä, eikä siitä ole polkupyörällä kuin vartti kotiin ja autolla sairaalaan kymmenen minuuttia. Eli jos mies on töissä kun tulee The Hetki, niin eikun koneesta hätä seis ja äkkiä menoks :)
Ellei sitten viivytellä kotona vielä, mutta mies tulee kuitenkin seuraksi ja tueksi.
 
Mullaki miehellä menee noin tunti et tulee töistä kotiin. Ja jos ei sillä minuutilla pääsekää lähtee/on vähä kauempana ni sit voi olla et ei kerkee.. Ku jos joudun jo menee sairaalaan ni se on sit sen noin 35 kilsaa lisämatkaa miehelle.. Ja siihenki ku sitä aikaa menee. Mut toivossa o hyvä elää =)
 
Zoe-F
Mut mie en kyllä sinne sairaalaan muita haluu, ko miehen, mulle ei mitkää anopit tai siskot kelpaa. Saa nähä, saiskohan sellasen perhehuoneen, et sais olla rauhassa (synnytyksen jälkee siis).
Ja ku en oo aikasemmin synnyttän enkä oo synnäril ollu, yllätys, ni en vielä tiiä miten sen kaa, et haluunko ketää vieraitakaan sinne, jotenki tuntuu et taijan sanoo et katellaa parin viikon pääst, mut sithän sen näkee.
 
G: Paljonko sinulla on kotoa matkaa synnytyssairaalaan? Entä millä mielillä odotat synnytystä/tuleeko miehesi mukaan synnytykseen? Jos tulee niin onko vaarana, ettei hän töiltään ehtisi?

ei olla vielä valittu tarkkaan synnäriä. TYKSiin on meiltä 35km ja SASiin 50km. Ajassa kuitenkin suht sama, 35-40 min. synnytystä odotan ihan positiivisin mielin, en oo tainnu oikein sisäistää koko ajatusta vielä. :D haluan nopeahkon synnytyksen, en mitää kahta tuntii kuitenkaa mut en sitä 21h mitä meiän äiti on mua puskenu (minä jättiläinen). uskon, että mieskin ehtii hyvin kotiin että lähdetään, nopeimmillaan se on kotona 5 minuutissa, kauimmillaan voi mennä 45 minuuttia. lupasi, ettei ota enää työkeikkoja kauemmas kun on 1kk laskettuun aikaan. luotan siihenkin, että tuo onnistuu, koska miehellä on oma isä pomona ja asiat on järjestelykysymyksiä. jos niin kumminkin käy, et mies on kauempana kun h-hetki tulee, ni anoppi on 15min ajomatkan päässä meiltä. ehkä näiden asioiden takia uskallankin ajatella ihan positiivisesti synnytystä :)
 
mieki oon briojen tai emmaljungien kannal :) saa nähä mihin sit päädytään ja millo ne ees ostetaa..

APUVA! Ei kai mul oo tuol allaalleki tulossa viisaudenhammas.. voi dämet!! Just vuos tai pari sit röntgen -kuvien jälkee ne sano, et ei oo ku yks edes tulossakaan ja se on jo puhjennu aikaa sitten tonne ylös.. Nooh, on mul hamppila sit maaliskuussa :whistle:
 
Zoe-F
Mul on kaik viisaudenhampaat puhennu jo ajat sitten. Ainut mikä kirpasee välil tosi ikäväst, on ku ylääl intoutuu kasvaa toi toinen ku se kasvaa vinoo. Mut en anna ottaa pois vaik mikä olis. Kasvattelen huvikseni ku kerran mahtuu olemaan.
 
saako raskauden aikana muuten poistattaa niitä viisureita.. mulla on alhaalla molemmin puolin puhjenneet mut eivät tarpeeksi, että voi repiä. pitäis leikata. inhottaa, kun sinne ikenien alle pääsee ruokaa ja välil oikee oksettaa oma hengitys :ashamed: tuli tuo vaan mieleen ku nlatäti oli mulle kirjottanu neuvolakorttiin tk:n hammaslääkärin numeron??
 
SS Mulla on onneksi otettu kaikki viisaudenhampaat pois. Lääkäri oli aikanaan sitä mieltä, että niillä ei tee mitään ja otettiin kaikki nopeeseen tahtiin pois. Tammikuuhun varasin ajan tarkastukseen, kun hammasharjan suuhun laittaminen aiheuttaa lähes poikkeuksetta oksennusrefleksin. Koskahan olen viimeksi hampaani pessyt kunnolla, varsinkin takaa... :whistle:
 

Yhteistyössä