~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Ei oo toivis mitään tuntemuksia :| ...Kuhan nyt ei sinne 4.1 asti mee.... :LOL: ...Ihana kehto :heart: ..Sinä passaa pikkuisen nukkua.... :saint:

Maanantaina saa sitte enemmän infoa tosta alakerran tilanteesta, ku on se poliaika, ja pääsee viel kurkkaan ultralla vauvaa :heart: ...Mikäs tässä odotellessa.... :D 2 viikon päästä se viimestää on pikkuinen ulkona... :whistle:
 
Mie arvelen ny uuvelleen et vauvis synnyttää vasta 42+1 vkolla :saint: Nii! Ja oha täs pari muutaki jotka piinailee, jiven ja julin synnytyksiäki ootellaan :heart:

nibbler tuli mielee et kyllähä se paino muutenki aina mitataan ITE ennen neuvolaan menoa.. Siis sinne huoneesee menoa. Eli sinänsä kyl sie näät sen painon silti. Ja tosiaan ultrassa sekä synnyttämään lähtiessä niiden tulee tietää ne tiedot kaikki ni sinänsä ne kyl tuskin suostuis siihen, et niitä ei merkittäis..

Hemmetti!!! Tulee iha kauhee kiire sen vaavivakuutuksen kans!! 10.1 on enää 3kk LA:han!! Apua!! :eek:
 
HanTalle paljon voimia ja :hug: kestämään anoppia. Inhottavaa kohtelua.

Nibbler Voi niitä sairauksia yms. tietoja lisätä sitten jälkeenpäinkin, jos mies ei pääse neuvolaan ja et jotain tiedä. Tosin meille lähetettiin ne paperit etukäteen postissa, että saatiin kotona rauhassa täytellä. Mun mies on tulossa vasta nyt kolmanteen neuvolaan mukaan, kun sattuu olemaan lomalla silloin. Sen työajasta menisi pari tuntia, jos tulisi työpäivänä neuvolaan, niin ei olla katsottu tarpeelliseksi. Ultrassa kyllä oli ja on tulossa rakenneultraankin mukaan.

Vauvis se vaan ei jakaannu =)

Tervetuloa Hemuli ja onnea :heart:

Just pari päivää sitten kirjoitin, että en halua ostaa mitään ainakaan ennen rakenneultraa. Tänään käytiin alekaupoilla katselemassa vaunut ja ja ostettiin sitten vaunut :whistle: Oli alennuksessa -30 % tämän vuoden malleja ja värejä. Ostettiin Emmaljungan duo edge-yhdistelmävaunut, kun ensin kierrettiin monta liikettä ja harkittiin. Löydettiin kiva väri ja koska alennusta sai 246 ?, niin ostettiin pois. Ei menty mitään tiettyä merkkiä tai mallia hakemaan, kunhan piti katsella. Maksettavaa jäi vaunuista 574 ? ja hoitolaukku samaa sävyä oli 34,30 ?.

Tiistaina tuli postissa vauvavakuutukset ja jätin kirjeet avaatta, että ei koko joulua pähkää niitten kanssa. Kai ne pitäisi avata ja vertailla. Varsinkin, että ehtii saamaan päätöksen, koska mulla on muutamia sairauksia ja joku vakuutusyhtiö voi evätä vakuutuksen vedoten mun terveydentilaan. Tosin puhelimessa virkailijat eivät pitäneet todennäköisenä eväämistä, mutta ainahan se on mahdollista. Pähkättävää siis aina riittää :headwall: Kun jos ei ekasta paikasta saakaan, niin ehtisi laittaa sitten hakemuksen vielä toiseen vakuutusyhtiöön. Tosin kotivakuutusta ei vaihdeta mihinkään, niin se karsii vaihtoehtoja vauvavakuutuksestakin.
 
Zoe-F
Suukkis Ei meillä kyllä ite mittailla mitään painoja. Täällä on tapana mennä sinne huoneeseen ja hyppää vaa'alle kun neuvolan täti niin sanoo. Et ei varmaan tarvis itte ees kattoa, kun se täti on siinä vieressä ja kattoo.
Ainut niin vessassa käydään jättämässä näyte ennen huoneeseen menoa.

Tietenki eri paikoissa on eri käytännöt mutta mä luulen että täällä ihan hyvin vois jättää merkkaamatta siihen korttiin ne painot, kun ne menee koneelle kuitenkin mistä ne sitten näkee ne ultrassa yms. Jos siis haluaisi tai tuntis tarpeelliseks tollasen järjestelyn täällä päin.
 
Zoe-F
Suukkis Jep, no olihan jossaa, et piti kotoont viedä pissanäyte ja mitä muita. Tääl on kyl hoidettu todi hyvin noi, neuvolast saa purkin rautaa jos hemppa laskee ja kaikkii tietokirjasii ja on kaiken näkösii ryhmii sun muuta.
 
Zoe juu se varmaan vaihtelee hirmusti. Uskosin, et tääl ei sais ees rautatabuikaa neuvolasta vaa pitäs ite maksaa neki.. En tosiaankaa tiiä siis tuosta, mut tuntuu et täällä nuo on vähä nii ja näin. Ja tosissaa se eka pissanäyte vietiin ite. MUTTA uskosin, et siinäki syy on se, että täällä otetaan myös klamydia näyte siitä. Eli sen vuoks sit varmaan piti samalla viedä kummatkin.
 
Meilläkin annettiin siihen ekaan pissanäytteeseen purkki kotiin. Se toimitettiin labraan. Että olisihan sitä voinut labrassakin käydä pissimässä, mutta musta oli mukava hoidella se aamulla omaan tahtiin kotona, eikä jonottaa labrassa kupla otsassa. Muut pissanäytteet jätetään neuvolaan joka käynnin alussa.

Paino mitataan neuvolahuoneessa sisällä ja saa sen siinä itse katsoa tai ei, mutta korttiin se merkataan.
 
Zoe-F
Suukkis Tääl on noi ultrat eri paikassa, kun neuvola ja labra on tossa sairaalalla niin ultrat tehdään jossakin äitiyspoliklinikialla joka on taas tuolla isossa sairaalassa.
Minust on ihan kiva et kaikki on tossa samassa, tulee sitte hoidettua, eikä toi nyt niin paha o antaa mitään pissanäytettä, kun ei tarvi juua ku mukillinen vettä jos ei vessata niin neuvolassa sen ajan alussa niin lopussa pääsee jo ihan ongelmitta käymään.
 
Zoe-F
No tääl ei oo välimatkaa noin sairaaloil ku jotain viis kilsaa. Toises on kaikki röntgenit ja naistentautienpoliklinikka ja synnytyksen ja ruumishuone, toises on sit vaa neuvola ja labra ja terveyskeksus ja tollast pientä toimintaa.
 
vai ei oo vauvis vielä jakautunut.. hittolainen :)

nibbler kyllä mun mielestä sun kannattais sanoa neuvolassa että sulla on vähän tämmöstä taustaa, ja kertoa että painonnousu tuntuu hieman vieraalta ajatukselta. kumminkin pärjäät ajatustes kanssa, mutta et toivo että painosta tehtäis numeroo käynneillä. neuvolakorttiin merkataan se paino melko varmasti, mutta osais neuvolatättä sit ainaki puhua asiasta varovaisemmin, jos on tarvetta. :)

joulunpyhien aikana on valmistunu jo kahdet hahtuvavillikset :heart: kolmannet puolessavälissä :) vauvakin sai pari lahjaa, yllättäen kyllä, mummoni oli ostanut semmoisen tinaisen valokuvakehyksen "my first year" missä oli tilat ensimmäiselle hymylle, askeleelle, hampaalle jne.. ja mä tietenkin porasin sitä :LOL: yks täti oli ostanu nallepuh-vauvakirjan, toinen oli meinannut tuttipulloja ostaa mut ei sit viittinytkään ku meinas tota huonoa onnea. kivoja kyllä kun vauvaa muistivat, ja taisi hän jotain vastatakin tuolla :heart: eli en oo varma tunsinko liikkeitä, se selviää jahka muuttuvat voimakkaammiksi jos niitä olivat. vaiko lanttulaatikko suolessain :LOL:

nyt ajattelin kotiutua miehen kainaloon sohvalle. mennään vielä iltasaunaan rauhoittumaan, syödään hornetteja ja mennään uusiin, puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. kiva olla ihan kahden ku tosiaan aatosta tähän päivään asti ollaan menty.

Talvis rv 15+6 :heart:
 
joo on mun kai otettava mörköö sarvista tämän painoasian kanssa. kyllähän mä tiedän että sitä painoa voi tulla paljonki, ja jos se on se hinta jonka tästä maksan, niin maksan ilomielin. mut mä vaan en halua huomata sitä.... tiettekö? :D

siitä mä oon hämmästyny miten tää jatkuva hotkiminen ei oo aiheuttanu mulle paskaa oloa kertaakaan sen jälkeen ku sain tietää olevani raskaana. mä luulin että se ois kaikista vaikeinta. mutta toistaalta tää mun nykyinen ruokavalioni koostuu lähinnä mehuista ja hedelmistä :ashamed: mut se ei oo mun syy, vaan syy on varmaan tuolla snelmannilla ku on nii pahaa lihaa tullu sieltä tän viimesen kuukauden :D

oi talvis tartutappa mullekki tuota uutteruutta vähäsen. pitäs terästäytyä tuossa vaippojen tekemisessä edes vähäsen muttaku ei vaan jaksa. ootko muuten kestovaippayhdistyksen jäsen? viimesen lehen mukana tuli hyvä tarjous et 6 vaippaa ja kangaspussi vaipoille 100? :)

mä arvaan uudestaan että vauvis jakautuu seuraaavan puolenkuun aikaan (koskahan se sitte on? varmaan pitäs tarkastaa ennenku tekee tällasen väitteen, mut tehäänpä nyt kuitenkin) :xmas:
 
mä oon muka nähny jyskissä tai sotkassa niitä joskus, ja täälläpäin yhessä tukkukaupassa oli. ja missähän muualla... ai joo eläinkaupassa :D

http://www.nicehouse.fi/lastenhu/linkit/hoito.htm
tuossa on linkkilistaa vauvantarvikekaupoihin joissa voi olla niitä :)

kääk! ihania vaatteita! http://www.skidi.fi/index.php
 
En ole katsonut kipsimuotteja, mutta Sinellissä ja Sinooperissa on vaikka mitä askartelutarviketta ja molemmissa nettikaupat. Tiimari on mennyt enemmän sellaiseksi krääsäpuodiksi, askartelutarvikkeet häviää koko ajan. Ainakin meidän tiimarista ei saa juuri enään mitään, vaan käyn Sinellissä. Joka on kyllä tosi paljon kalliimpi :kieh:
 
Äh!! Mie jo mietin täs eilen et iha ko mulla ois jommas kummas joku tieto jääny listalta päivittämäti.. Sit mietin, et ei, kyl mä sen yhenki synnyttäneen päivitin (toises pinos).. Ni hemulihan se sit unohtui! Sori! Eli tervetuloa ja onnea raskauteen!! :heart: Kerroha viel tiedot ni voin lisätä listaan =)
 

Yhteistyössä