~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Mukavaa reissua kukkikselle!=)

Mie sain äp:n vaatteet/tarvikkeet sekä yhen toisen tarvike/vaatepaketin vaatteet ja jutut pestyä! Tulipas hyvä mieli :heart: Jyrryytin eilen ja tänää jotain 4-5 koneellista. Eilen kolme koneellista peräkkäin. On se hyvä et ny on kaikki sit pestyinä ja kestot vois pestä viel ainaki kertaalleen uudelleenkin, jahka tulee muutakin 60 pestävää/löydän edelliset hankkimani kestot :saint:
 
näin mie vähä aavistinkin Zoe ja Suukkis -oon vaa hömppä ja malttamaton :D -ja oon yrittäny laskea sit sykettä, mut ku siihe täytyy keskittyä niin kybällä että sen tuntee, ni menee laskut sekasin... kiitokset vastauksista :wave:
 
Ja eihä sitä tarvihe ku laskea sitä vaikka jonkun 10 sekuntia ja sit kertoa sen 6:lla. Eihä se ny nii vaikiata ole sen aikaa pysyä laskuissa :D Luulis ainaskaa. Ja kyllä ku sä kokeilet just vaikka kaulavaltimoa/ ranteesta sykettäs ni kyllä luulis, et huomaat eron jos on vaavin syke se masun päältä tuntuva. Koska vaavin syke kummiski on se noin 130 vähintää ja usein 160 kyl noilla vkoilla. Oma sit onkin n. 70-90. Joillain toki jumputtaa satastakin. Mut kyllä sen erottaa =) Mut uskoisin et noin vähillä vkoilla ja vielä esikoista oottaessa et sitä vaavin sykettä tuntis. Eli uskosin, et se on kyllä se sun oma. Ja onko se myöhäisemmillä vkoillakaan tuntemista vai vaan sitä et kuulee sen sykkeen? (siis mies kun painaa korvan masua vasten) mene ja tiedä ku ei mul oo kokemusta.. Kokeneemmat vois kertoilla ny :saint: =)
 
Ai suukkis on on ehtiny pestä vauvelin vaatteitakin. :) sähän oot ollu reipas!

Vauvis mä oon vähän samaa mieltä ku suukkis, et uskon että sä oot ainakin ens viikolla täällä vielä jos ei mitään ennakoivia merkkejä oo ilmassa... :whistle: Ehkä ihan tammikuun alussa vois vauveli tulla maailmaan, ens torstaina tai perjantaina. :D No sehän tulee sit kun on valmis tulemaan!!

Musta on ihanaa ku joulu on ohi! Kohta tulee kevät!! Jei!!! :D
 
suukkosuulle en antanut ja annoin... en oikein itsekkään tiedä... koitan selvitellä tilannetta itselleni ja toisillemme... mutta kuitenkin niin että pidetään suvut tästä irtaallaan

eilinen olikin tuskaa, oltiin anoppilassa... (siis tähän maininta, ajemmin olen anopista valittanut... mutta tosiaan kun anopin mielestä kuka tahansa ex on parempi kuin minä... ja minä omien taustojeni (biovanhempieni valintojen takia) en voi olla normaali hyvä ihminen, enkä mitään osaa oikein tehdä)
anoppi ei vaivautunut sanomaan ei hyvää joulua, ei onnittelemaan lapsesta... ei ylipäätä mitään minulle... ei tainut edes kiittää kukasta jonka vein.
miestä kyllä halaili ja suukotteli ja ties mitä muuta leperteli.
olin pettynyt ja surullinen koko illan... en nyt niitä lahjoja sieltä suunnalta odottanut... mutta suklaarasiakin olisi ollut kiva, kun toiselle oli ostettu uudet puhelimet ja partakoneet.
tai ainakin se hyvän joulun toivotus...
tosi kiva istua siellä pari tuntia, kun kukaan ei puhu, kukaan ei katso... kohdellaan kuin ilmaa...
muilta kysytään syöttekö, otatteko lisää, juotteko kahvia jne. mutta ei minulta mitään...
se oli sitten viimenen kerta kun sinne menen!!!

kuitenkin meillä mummolassa, muistetiin miestäkin vaikka lähinnä lasta...
tuleva vauva kuitenkin sai eniten paketteja... ne vaunut josta mainitsin jo aijemmin ja 450 euroa puhtaana tassuun, vauvan hankintoja varten.

eli onneksi tämä päivä pyyhki edes vähän eilistä pahaa oloa.
 
Hanta voi kurja :( en lähtis kyllä minäkään tollasta kattomaan en edes hyvällä kasvatuskella! tai sit kohtelen samalla lailla takasi.


että ku kesti ennenku pääsin kirjautumaan, ja nyt en pääse kattomaan yksityisviestejä :( että jos joku on laittanu jotain, niin tulee viivellä vastaus :D

EM kevättä odotan minäkin, tai oikeesti kesää :D mun raskausunelmiin on kuulunu aina kesä, ja leveet kesämekot masun ympärillä. vaikka isomassusena voi olla tukala kesä, mutta olkoot :D enää pari kuukautta niin on vihreetä, ja kärpäsiä, ja perunasalaattia :p


että mun mies on urpo! jääkaapin ovessa on lukenu nyt pari viikkoa että 29.12 kello 9.00 neuvola. ja mies sai tämän tietoonsa (omasta mielestään) vasta tänään! muusta en oo puhunukkaan pariin päivään! että sen myöhänen sytytys välillä ottaa mua hermoon ja kovasti! ja nyt se meinaa ettei se ehkä voi tulla mukaan ku ei ehkä pääse töistä! no sentäs lupas yrittää päästä ku mä sanoin että sen on pakko tulla ainaki tähän ekaan ku ne voi kysyy siellä sen suku juttuja josta mulla ei oo mitään tietoo.

nibbler (seurananne koko yön) ja Bart 7+3
 
Zoe-F
nibbler Mun mieskin oli ihan ulalla ku sanoin et tuleehan se sitten sinne neuvolaan ja toisen kerran kun kysyin sitä rakenneultraan, sen kyllä sitten unohdin itsekin kun töissä oli kiire ja lääkäri sitten soitteli että mitäs missäs sitä oikeen ollaan :D Sori sille lääkärille, mutta mä vaan olen tällänen ikidementikko ja mulla on aina muistilappuja joka paikassa että muistaisin kaiken mitä pitääkin :D
Mieheltä kysyttiin jotaan perinnöllisistä sairauksista ja siinä se. Kuulemma ei ollut kovin jännää paitsi kun ei sydän äänet meinanneet ensin kuulua.
Rakenneultra olikin sitten vähän jännempi kokemus, kun näkyi kaikkea raajaa yms. =)
 
zoe joo mä luulen että miehen ei tartte jokaiseen tulla, mut just nuo "tärkeemmät" eli tää eka kerta, sitte ultrat ja ku ekaa kertaa kuunnellaan sydänäänet. muina kertoina miestä ei varmaan tarvi mukaan eikä se varmaan tajua mitä siellä tapahtuukaan.:)

mitäs te sanoisitte tällaseen ongelmaan: ku mä en niin välittäis tietää paljonko mun paino nousee, niin voinko mä sanoo siitä neuvolassa? esim. että ne kirjottas sen niitten tietoihin vaan, ei siihen neuvolakorttiin? mä tiedän että raskaana ollessa pitääki nousta paino, mut mä tiedän että jos mä tiedän sen nousseen paljonkin niin mä alan syömättömäks. että voisko se neuvolan täti vaan varottaa jos paino nousis yli normaalin rajan?
 
no höh vauvis ei oo vielkää jakaantunut! :D
Hyvää tapainia kaikille vielä pari minuuttia.

Luin kaikki mitä olitte kirjoitellut ja väsymyksen takia en muista enää täysin mitä kenellekin kuului mutta onneksi olkoon hyvistä uutisista ainakin EM saa tytön mikäli oikeen muistan. :) ja parit ultrakuulumisetkin oli positiivisia. :)

Joulu mennyt stressittömästi ja nopeesti ja nyt maanantaina on sitten se neuvola! Nibblerilla on kans kaiketi. :)
 
Zoe-F
Väliaikatietoja:

rv 28+0
Vyötärönympärys +18cm (pikkasen turvottaa näin illalla :))
Painoa tullut noin 6kg
Linea negra viiru noussut navasta rintojen väliin asti noin viimeisen viikon, kahden aikana.
Ei kummallisia mielihaluja, paitsi ne klementiinit.

Napa tullut hieman ulospäin ja kellahtanut alaspäin.
Ei selkäsärkyä, väsymystä tai vessassa ravaamista.
Närästystä löytyy jos tämä nyt sitä on.

Ja kaiken tämän jouluruuan jälkeen toivoisin että voisin syödä loppuajan pelkkää salaattia, mikä ei tietenkään onnistu, koska on niin kallista, mutta jos sitten vain hedelmiä ja riisiä :D
 
Zoe-F
nibbler varmaankin jostakin rv12 tienoilta asti oli napaan asti ja pikkaisen tummui, ja nyt parin viimeisen viikon aikana kipusi "hieman" ylemmäs. Toivottavasti ei enempää, ettei kohta oo jo leuassa asti.
 
nibbler vai semmosia sie meinasit.. Kaiketi sen voi niin ilmoittaa, mut sit varmaan neukkutäti arvais et on jotain syömishäiriöö taustalla tai muuta epäilis.. En noista kyl tiiä..

5.1 ois seur. neuvola ja minnuu vähä jänskättää tuo paino, et kui paljo sitä ois tullu lisää! Iha hirvittääki oikeestaa..

Ja mulla mies tullu just noihi tärkeimpiin neuvoloihi sekä ultriin:)
 
Zoe oi toivottavasti ei menis niin pitkäks, vaikka hauskan näköstä se varmaan ois :D mulla on ollu ainaki pari vuotta tuossa navan alapuolella haalee linea negra, joka kumma kyllä ei oo alkanu tummuu yhtään. mut kai se tulee jos on tullakseen sekin :)

Suukkis joo mä luulen että se ois mulle paras, mutta en tiiä aijonko sanoo neuvolassa syömishäiriöstä mitään. mä pelkään että ne laittaa mut taas sinne terapeutille, vaikka se varmaan ois paras, mutta mut se sai vaan tuntemaan itteni tosi sairaaks. niinku mieleltäni. tai siis oonhan mä, mutta se tuntu vaan niin kamalalta. helpompi mennä näin tuntemus kerrallaan ku käsitellä ne kaikki siellä kerran viikossa.
 
nibbler kyllä ne sen varmaan merkkaa siihen neuvolakorttiin. Kun aina kun käyt ultrissa yms. muualla kuin neuvolassa niin neuvolakortti on se mistä ne näkee kaiken... et epäilen ettei suostu olemaan laittamatta sitä siihen. Paras olis vaan unohtaa koko juttu. Siis paino... kyl sen ite huomaa sit jos se alkaa menee överiks varmaankin. :) Mut varaudu siihen 10 kilon lisäykseen ainakin... :p Ai nyt mä vasta luin että sulla on syömishäiriö taustalla... kyllä sun siitä kannattaa kertoa ja itseasiassa ne varmaan kysyykin ekalla kerralla siitä. En oo varma..

Meillä mies haluaa tulla aina mukaan jos se vaan on mahdollista. :) Ja onkin tähän mennessä käynyt kaikissa. Vaikka tietääkin että siellä vaan mitataan ja punnitaan ja sellaista. :) Se on kyl mulle tosi tärkeetä, mut joskus olis ihan kiva mennä yksinäänkin. Vois sit ehkä puhua eri tavalla eri jutuista siellä... tai en tiiä :) Mut mun puolesta ei tarttis tulla kaikkiin mut kun haluaa niin ihanaahan se vaan on. Ens kerralla meen ittekseni ku mies on töissä... Suukkis mullakin 5.1. neuvola. :D Silloin saan varmaan kelapaperit täytettäväksi!!! Jei!

Vakuutusyhtiöistä muuten päädyttiin Pohjantähteen. Oli kohtuullisen edullinen kuitenkin ja tosi kattava. Otetaan samaan syssyyn tietysti kotivakuutus ja molemmille tapaturmavakuutukset. :)

Eipä tänään muuta, vois kävästä vähän alennusmyynneissä.... :p

EM ja Dodo 20+4 :heart:
 
hemulille tervetuloa :flower: :flower: Ja Paljon onnea! :heart:

Ja täällä vielä..... :wave: SSkin taitaa mennä mettää arvauksen kanssa.... :D
Toivis viel jäljellä...jos se uudenvuoden vauva sit tulis :whistle: :D

Huomena poksahtaa sitte se "THE POKS"! :LOL: ....

Hantallekin piti sanoa, että no jo on anoppi! :eek: :eek: ...Ei sun tartte tuollaista sietää... :hug: :hug:

vauvis neiti 39+6
 
hemuli tervetuloa terve... koita viihtyä mukana :D ja oikein paljon onnea :heart:

täällä ois poksu poksu 19+0 eli sieltä se puoliväli häämöttää jo kovaa vauhtia :D
hui kun aika on mennyt reippaasti.

ja kiitokset taas kaikille mukava kun voi murmattaa...
eilisen jälkeen on hyvä päivä...
tänään meinasin vain köllötellä ja möllötellä, tekemättä mitään :D tai leffoja katsellen... huomenna voi sitten aloitella siivoomaan ja muuta "turhaa"
 
Hanta, :hug: :hug: :hug: Jo on törkeetä |O :ashamed: :hug:

Tervetuloa Hemuli ja onnea ihan hirmusesti :wave: :flower: :hug: :heart:

vauvis on viel kasassa =) Onko ollu supistuksia, mitään tuntemuksia ees? Oli mul toinenki vaihtoehto siihen, et millon meet synnyttämään; 4.1.09 :D

Tääl on joulua vietetty rauhallisissa merkeissä, poissa koneelta =) Tosin oon kyl välillä käyny kurkkii, et jokos vauvis on synnyttäny :D
Lahjoja tuli, et kilttejä on oltu =) Mm. rahaa, koru, miniläppäri ( voi ottaaa sit synnärille mukaan jos saa... :D ), lahjakortti, yms...
Vauvallekin jotain, eli se kehto :heart: , unilelu/ mobile, body, villasukat, mummin kutoma ihanan pieni lakki ja söpö ruokalappu :heart: :heart:
Omasssa (.) ei ihmeitä, paitsi et ruoka ei oo maistunu ja eilen tais supistella, ku kävin kävelyllä :whistle: =)
Ai juu, juttelin kaverin kanssa eilen; sai 25.12 poikavauvan :heart: Ihanan sulonen pieni käärö... Tahtoo jo oman :heart: :heart: :heart:

Tässä kuva kehdosta: ( puuttuu viel uudinverho... )



toivis & :heart: neuvolan 38+0 POKS! :heart:
 

Yhteistyössä