~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Heipparallaa!

Käytiin eilen prismassa kun joku kehui että siellä on paljon vauvantarvikkeita ja kaikkea halvalla... höh. eihän oo. :LOL: mä oon noita citymarket-ihmisiä ollut ja siks halusin käydä kattomassa. niin pöh! OStettiin me yks sellanen kietaisupaita mut makso hittolainen 9 euroa!!! Mistä mä löydän halpisvaatteita... pitää varmaan mennä robinhoodiin tai tarjoustaloon... niistähän vois löytyä. :)

Eilen oltiin kaverin luona pelailemassa ja taas yksi raskausuutinen lisää! :LOL: Mulla on tällä hetkellä 7 kaveria jotka on raskaana!!!! :LOL:

Mä näin viime yönä unta että vauva oli kääntyny masussa oikein päin eli raivotarjontaan, mut sit kun mä kädellä kokeilin sitä masua niin se olikin sen ulkopuolella ja ihan verinen ja tosi pieni! :eek: Onneks se oli vaan uni. :D Vauveli onkin ollut hiljaa nyt aamun, onkohan se kääntynyt yöllä?! :p kun mä tunsin ne potkut nyt eri paikassa, mut en oo varma et tuntuks ne siinä unessa vai oikeesti!!! :D

EM ja Dodo 20+5 :heart:
 
EM no oho!! Ei sul sit enempiä kavereita oo raskaana! :LOL: Mul ei oo ko pari ystävää ja muutama kaveri. Vähä turhan vähä noit kamuja, varsinki ku uudel paikkakunnal, enkä vielkää oo oikee tutustunu ku netin kautta pariin.. Noh, jos sitä joskus sais.. Ku me muutetaa ehk taas täs vähä ajan sisään jos vaa saadaa tää kämppä myydyks. Saapi nähä siis..
 
vauvis todella... :D Mun isä sano et viimeks 90-luvulla laman aikaan oli ihan sama efekti. Lama tulee ja kaikki alkaa tekemään vauvoja! :LOL:

Onnea poksuista! :D Nyt sitten odotellaan että kauan vielä neiti meinaa masussa makoilla. Ehkä sillä on siellä niin mukavat oltavat ettei malta poistua ennen ku rv 42. ;)
 
EM nii.. toivottavasti sitä sit tutustuis.. Ite oon vaan nii huono alottamaan jutustelua. Ku tympii vaa ku o jo pari ihmistä, jotka ollu tosi tympeitä ja ilkeitä, vaiks oon kuin yrittäny jutella ja olla ystävälline (miehen kavereita). Mut eihä sitä kaikkia voi miellyttää.. :/

Ei oo ostotarjouksia tullu.. Ei se taida oikeen joulun alla ja joulun pyhien jälkee kauppa käydä ku muutenki nii huono taloustilanne. Et voipi olla, et ollaan sit aika kauankin tässä. Tosin ei hirmusta kiirusta oo poiskaan. Jos pääsis ees parin vuoden sisään isompaan. Ja välitystoimisto mokas ny esim. et tänää ois näyttö, mut eipä se ajankohta kyl netissä näy :headwall: Sentäs lehdes on ilmotus, mut jos kauempaa tulis ni eipä sitä tietäis.
 
suukkis höh. :( Mut nyt on kyl sellanen tilanne et ei kai ihmiset uskalla ostaa kun kaikki hokee vaan lamaa... toivotaan nyt että saisitte sen myytyä! Onhan teil vähän viel aikaa siihen ennen ku vauva tulee.. ja pärjäähän pienen kanssa pienemmässäkin asunnossa vähän aikaa. Sit ku lykit vaunuilla vauvaa niin meet vaan muilta äiteiltä kysymään niitten lapsien ikiä ja nimiä ja kyselemään neuvoja yms. :) Mä oon ollut todistamassa tällaisia tapahtumia ja se on aika hämmentävää.. :D Siellä vaan tuntemattomien kanssa alkaa piankin juttu luistamaan. On niist munkin kavereista moni eri kaupungeissa, et ei ne tääl samalla paikkakunnalla oo. Kolme on aika lähellä. :)

 
Juu, jospa sitä sit tutustuis :) Ja on mul yks miehen kautta saatu hyväki kaveri ja sen kans varmaa sit tutustuis enempiki jos baariinki menis (tääl kuulema tutustuu baarissa erittäi hyvin ties keihin). Mut se on sit sen ajan juttu ku on lapsi jo ulkomaailmas :D Ja siin vaihees varmaa on jo uudel paikkakunnal, tosin se ei oo kovi kaukana täältä.

Ja lamahan se on jo nyt.. Ku kaikki senkus kallistuu vaan ja työpaikkoja menee alta yhteltä jos toiseltakin. Eli en mä sillai huolissani ole. Ja kummiski ku me ei kahen asunnon loukkoon jouduta ku laitettiin ostotarjoukseen oman kämpän myyntiehto. Eli ei tässä onneks kiirettä oo ja tää o iha kivan kokone asunto tääkin :) Ainoo, et sit ku muksu isompi ni ois se hyvä oma huone sillä olla.. Mut eiköhä sit oo jo saanu tän myytyä :)
 
Ollu puhetta usein, et mul ollu niin helppo ja oireeton raskaus ni nyttemmin oon alkanu huomata, et on tullu suonenvetoja paljonkin. Eka mietin, et mitä ihmettä mulle tapahtuu ku yhtäkkisiä kipuja o ollu. Mut sittemmin ku mietin ni kyl se suonenvedosta käy. Se o mulle vaa helpompi tunnistaa jos vetää suonta esim. säärestä ku sen voi oikasta ja "vetää takasin". Nyt ollu usein etureidessä kamalaa kipua ja oon tullu siihe lopputulemaan, et kyl ne suonenvetoja on :saint:
 
Hei taas.

En kai oikein saisi täällä enää pyöriä, mutta ajattelin kysellä, josko jollain asiasta olisi kokemusta. Kuinka kauan oireet voi kestää km jälkeen? Mulla on edelleen ihan hullun huono olo ja maha vaan turpoaa ja turpoaa koko ajan :'( Vuoto kesti 7 päivää ja koko aikana ei tullut oikeastaan kuin alussa pikkuisen punaruskeaa ja loppu ajan kudoksia. Ultraan pääsen vasta reilun viikon päästä.

Vihaan tätä epätieoisuutta, että onko siellä vielä jotain joka oireita aiheuttaa ja pitäisi kaapia, kuvittelenko vain vai onko vielä mahd.että mahassa kasvaa vauva...
 
vilmav ainahan mahdollisuuksia on. Sitä ku en voi varmaksi sanoa. Mut km jälkeen kyllä oireet voi jatkua muutamia päiviä hyvinkin. Siittä en tiedä, et jatkuuko vkon.. Sillä mulla oireet loppui jo ennen km:ää (siis ne vähäisetki oireet).. Tai sit voi olla, et sinne o vaa jääny raskausmateriaalia joka saa aikaan ne oireiden jatkumiset. Kohdunulkoisesta en tiedä, et miten se sit käyttäytyy. Eli eipä mun vastauksista hullua hurskaammaks tullu :D Mut toivotaan, et tilanne selkiytyis pian! :hug:

Ni todettiinkos sulla km:ää silloin ultralla?
 
Äh, kirjoitin pitkän viestin joka hävisi.. Lyhyesti: Km ei todettu ultrassa. 6+0 (tuhruttelun takia kävin) näkyi vaan raskausontelo ja sain 2 vaihtoehtoa, tuulimuna tai myöhäisempi hedelmöittyminen. Lääkärille soitin kipujen ja vuodon alettua ja hän kallistui keskeytyvän tuulimunan kannalle. Sanoi, että kunhan palaan uv:n jälkeen kotipaikkakunnalle niin sitten tarkistusultraan. Kipuja oli pari päivää vuodon alussa, nyt vaan nippailuja niinkuin plussankin jälkeen. Valkovuotoa tulee kuin niagarasta.

En usko olevani onnellisesti raskaana, älkää niin luulko. Palkään vaan niin kovasti, että joudun kaavintaan kun nämä oireet kai viittaa siihen, että kohtu ei ole tyhjä :'(
 
Oho! Palsta toimii! Ny tää ei heittänykää viestiä monistettuna vaiks aiemmat neljä viestiä heittikin.. :p ja vilmav, jos kirjoitat ja se ilmestyy kahdesti ni älä poista sitä toistakaan koska sit poistuu toinenkin eli se alkuperänenki viesti.
 
Sompio: Tein tuossa joulukortteja (kuinkas ollakaan? =) ) ja huomasin että Sinelli tuli todella paljon halvemmaksi kuin Tiimari ainakin niissä tavaroissa mitä ostin. Tuo et Tiimari on nykyään tuollainen krääsäpaikka pitää todella hyvin paikkansa.

ON: Onneksi on joulun pyhät takanapäin ja ahtaamiset ahdettu. Nyt parin päivän sisällä on osa oireista kadonnut tai esiintyvät enää ajoittain. Ehkä sekin vaikuttaa, et on tullut nyt otettua todella rauhallisesti normaaliin työviikkoon verrattuna. Huomennahan sen taas näkee kun menee töihin ahertamaan. Pari viikkoa kun jakselee, niin pääsee katselemaan ultraan onkos kaikki niin kun pitäis... HIUKAN JÄNNITTÄÄ!

Paljon on tekstiä tänne tullut muiltakin.. Hiukan olen tässä yrittänyt lueskella, mutta kaiken sisäistäminen on ollut minulle liian vaikeaa.

 
SuukkoSuulle ja Zoe-F Mulla on neuvolaan n.10km
ja siellä samassa otetaan pissat ja verinäytteetkin, paitsi
silloin ranteesta neuvolatäti ei saanut verta ja passitti mut
terveyskeskukseen ne otattamaan. terveyskeskus on neuvolasta
n.1km päässä ja ultrat meillä on sairaalassa eli kaikki palvelut on
meiltä n.10km päässä...onneksi mulla on auto! :D :heart:
 
Hemuli1981 tervetuloa ja paljon onnea!! :heart: :heart:

SuukkoSuulle ja Zoe-F meilläkin on se vaaka siellä neuvolauoneessa
ja sinne hypätään vasta kun neuvola täti käskee :D
ja meillä katsotaan se klamydia vaan jos on niin nuori että kuuluu
siihen seurantaan. esim. minulla sitä ei enää katsottu.
 
mä pääsin kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin... vaikka kuulemma seuranta on kovempi alle 25 vuotialla... ja olin juuri viikko aijemmin täyttänyt tuon maagisen rajan :D
puntari on siellä huoneen puolella, ja inhottaa mennä siihen joka kerta... nyt hiljalleen alan myöntämään että paino taitaa kuitenkin ollut mulle aina suuri mörkö...
vaikka kuitenkin yritän olla ja elää normaalisti ja syödä hyvin... enkä nyt niin ole välittänyt että paino on nousut liikaa... totta hemmetissä se nousee, kun on nälkä koko ajan eikä pysty liikkumaan kuten ennen.

meillä on neuvolaan n. 1-2 km eikä sairaalalle ole sen pidempi matka... eri suunnissa tosin ovat...
neuvolan yhdeydessä oli syksyllä vielä hampilääkäri mut se muutti jonnee...
keskussairaalla vai aluesairaala kumpi tuo nyt on... käydään sitten synnyttämässä ja ultrissa...
verikokeet saa päättää käykö otattamassa sairaalalla vai terveyskeskuksessa joka sekin on ihan toisessa suunnassa taas pari kilsaa...
 
Miepä pistän mielenkiinnosta tämmösen gallubin:

G: Paljonko sinulla on kotoa matkaa synnytyssairaalaan? Entä millä mielillä odotat synnytystä/tuleeko miehesi mukaan synnytykseen? Jos tulee niin onko vaarana, ettei hän töiltään ehtisi?

Vastailen, eli 35 kilsaa synnärille enkä sitä sillai oo kauheesti miettiny.. Jotain puhuttiin miehen kans siitä kyllä (mies on tulossa synnytykseen ja haluaa ehdottomasti olla mukana), koska varmaks ei voi tietää, et kerkeekö mies synnytykseen. Suht varmaa on et ehtis, mut koskaan ku ei tiedä kuinka nopeesti sit syntyiskään vaikka onkin esikoinen. Mut LA:n lähestyessä mies ei ota enää työreissuja, jotka olisivat kovin kaukana. Synnytyksessä jännittää lähinnä vain se, et miten sitä tietää milloin lähteä synnärille.. Mut erittäin luottavaisin mielin oon kyllä! :heart:
 
Heippa!

Täällä on kotiuduttu Tukholman risteilyltä. Löyty aikas paljon kaikkea mukavaa. Peppi Pitkätossu piparkakkumuotit (oon kova fani) Lindexiltä niitä eläinbodyjä ja velour-housut. sekä itselle nilkkurit. Huomenna ois töitä ja sit tiistaina neuvola ja sen jälkeen vois käydä vaatekauppoja läpi. Mies kun ei ollut niiden ystävä tuolla Tukholmassa. Oon ajatellut katsella jo vaatteita äitiysvaatemielessä. Farkut puristaa iltaisin ja ruuan jälkeen.

Nibblerille Mulla on vähän samanlaista ongelmaa ton painon kanssa tosin vähän eri päin kun sulla. Eli oon ollut joskus aika lihava ja nyt oon normaalipainoinen niin nyt en sitten haluais lihoa yhtään enempää kun on pakko. Elikkä toisinaan jonkinlaista pakkomielteisyyttä syömisen kanssa havaittavissa. Tosta en kyllä ajatellut sanoa neuvolassa.

Mulla on tosissaan tiistaina eka neuvola mies ei tuu siihen mukaan, mutta siihen tuu siihen mukaan vaan sit siihen tokaan missä kuunnellaan sydänäänet. Pidemmelle ei oo vielä mietitty. G: Meillä on noin kilometri neuvolaan ja oisko 8 km Keskussairaalaan.

Halauksia tarvitseville ja etenkin Vilmalle
:hug:
 

Yhteistyössä