~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

neuvolakuulumiseni (ihan ekat jee! )
tänään oli eka neuvola. ei mitään erikoisesta poikkeavaa tehty, ei kuuneltu edes sydänääniä. mut lupasivat et enskerralla.perjantaina saan soittaa ja varata ultraan ja seulaan aikaa :)

Vilmav ai ku menee sekaseks sulla tuo. mäki ihmettelen miks ei voi heti ultrata? pakkohan siellä on olla joku joka osaa... toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin ja koita jaksaa tuolle päivälle. :hug: oot ajatuksissani.

meillä mies meinas ottaa viikon kesän alussa lomaa et pääsee ajoihin kavereittensa kanssa ruotsiin (miehet, joo mä tiedän ) ja sitten lopun lomaa ottaa lasketun ajan aikoihin. sitte isyysloma heti siihen perään. mä koitin kyllä miehelle sanoo että se voi ottaa osan vanhempainvapaastaki jos haluaa mut ei se oo halunnu.

Nibbler ja Bart 7+6 (neuvola väittää et 8+0, kumpi se sit on?)
 
nibbler iha hyvä ettei kuunnellu sydänääniä ku tuski mitää ois kuulunukaa =) Ni et ainakaa murehi turhia! Tuliks se paino ny puheeks?

vilmav no jo on kumma ku ei osata antaa semmosta lähetettä, et ultra ois siis aiemmin! Hö! |O No, toivotaan ny parasta! :hug:

Mullaki km aikaan ni olin siel poliklinikalla illalla ni juu eivätpä osanneet muka ultrata!! Joku vaa sano et juu ei tuo ukrainalaine gyne (toiminu 20v gynenä heidän mukaansa!!) osaa käyttää heidän konetta eikä oo ketään muutakaan ultraa tekemään! Prkl! Iha varmaa halusivat vaa venyttää sen seuraavalle päivälle ni saivat kahden pvän poliklinikkamaksut! ARGH! :headwall:

Koht mennään sit pohjantähteen sen vakuutuksen vuoks. Jospa sielt sais hyvän vakuutuksen ja kaik sujuis hyvin. Aika viime tippaan vaan meni tää.. Ku 10.1 ois LA:han 3kk.. Ja sitä ennenhä se pitäs ottaa. Et saa ny nähä.
 
vilmav aika hölmöö et tollasessa tlanteessa pistää odottaa noin kauan ennen kun ees vaivautuu tutkimaan... :/ Vaikka tota Espoon jorvii on haukuttu niin siellä kaverilla ainakin ultrasivat ja tutkivat HETI kun epäili et oli ollu raskaana ja meni kesken...

Neuvolasta hyviä kuulumisia! verenpaine ja hemoglobiini oli vaan piiikkusen alhaset muttei liian kuitenkaan. :D Ja syke pumppas sit vähä lujempaa ku vähä jännitti. :) Pissakin oli puhdas eikä sydänääniä kuunneltu kun heidän doppler kuulemma on vähän heikko näillä viikoilla mutta ens kerralla kuulemma kuunnellaan. Mies oli mukana ja oli niin sulonen. Saatii sellanen vau:n kirja odotuksesta äidille ja isällekin mukaan ja PAAAAAAALJON lappuja ja lippuja...
 
Vilmav: jaksuja teille, antoivatpas kauas tuon ajan... :eek:

Kiva että oli parilla hyviä nauvola kuulumisia, itsellä on se eka neuvola lääkäri 20 päivä.

Me käytiin tänään ostamassa wii ja wii fit! Vitsi ne on hauskoja!!!

Tänään poksahdin,
kukkaiskeiju ja pööpöti 12+0
 
no nii..polilla käyty ja kaikki OK! =)
vauva voi hyvin, ja painoo arvioitiin tällä hetkellä olen n. 3.6-3.7kg. Meinas lääkäri että ei oo hetkeen syntymässä :ashamed: ...Alakerran tilanne sama ku 4-5viikkoa sitte,paikat pehmeet mutta kiinni ja kaulaa jäljellä 2 cm...
Saa nähä meneekö käynnistykseen asti :eek: ...Täytyy nyt alkaa ihan todenteolla kokeileen noita kotikonsteja ;)

vauvis neiti 40+1 :heart:

'laiskana kopioin :D
 
käytiin tänään ensimmäistä kertaa vauvantarvikeostoksilla :heart: mukaan tarttui:
- muotoiltu hoitoalusta hoitopöydän korvikkeeks
- kaks erikokoista froteealustaa, toinen sänkyyn pissansuojaks, toinen millon mihinki tungettavaks (vaunut kesällä, kylässä käydessä)
- pinnasängyn reunapehmuste
- samasta sarjasta pussilakanasetti
- 2 aluslakanaa

rahaa meni noihin vajaat 130e, ja sitten vielä kaupanpäällisiks ostettiin kuivausrumpu. :eek: on mies puhunu siitä rummusta jo vuoden, mut mä oon hieman estelly.. nyt tulevaisuudes ku sitä pyykkii alkaa tulee runsaammin ja kuivatustilaa on vähäisesti ni ehdotin asiaa.. ja sit ku sanoin et voidaan ottaa meiän yhteiselt tililt vaikka puolet summasta ni ei tunnu sit niin pahalta.. juu, semmone tarttu mukaan. huomen pääsen testailee.
 
Kiitos taasen kaikille viesteistä :heart: Tässä asiassa jarruttelee se, etten ole tällä hetkellä kotipaikkakunnalla. Menen sinne vasta ensi sunnuntaina. Täällä pääsen ultraan vain hätätapauksessa. Ja sanoi myös, että ei todellakaan pääsääntöisesti ultrata kaikkia keskenmenoja :eek: Mulla olis 8.1 varattu yksityiselle se ultra, jossa piti tarkistaa se tuulimuna/myöhäinen hedelmöittyminen tilanne, voi olla, että en peru sitä. Pääsisi ainakin 4 päivää aiemmin tietämään asioiden laidan.. Kyllä tämä raastaa hermoja. Yritän olla odottamatta mitään kovin positiivista.
 
G: Paljonko sinulla on kotoa matkaa synnytyssairaalaan? Entä millä mielillä odotat synnytystä/tuleeko miehesi mukaan synnytykseen? Jos tulee niin onko vaarana, ettei hän töiltään ehtisi?

Matkaa synnärille on ehkäpäs noin 5-6 kilsaa, varmaan sellainen 5-10 min ajomatka. Odotan synnytystä innolla ja ehdottomasti mies tulee mukaan! Ehtii kyllä, työt on lähialueella. Oon ajatellut että jos kaikki menee hyvin, ja synnytys on sellainen perustapaus, niin haluaisin ensin vähän ammeessa lillua tai käydä suihkussa, sitten ilokaasua naamaan ehkä, epiduraali jos sille on tarvetta (tod. näk on tarvetta!!!) ja sit ponnistus kylkiasennossa tai jakkaralla... täytyy katsoa sitten tilanteen mukaan. Mut TIEDÄN et voi käydä mitä vaan, joten teen sen mitä tarvii et vauva tulee turvallisesti ulos. Leikkausta en haluais, mut jos se tarvitaan niin sitten mennään sen mukaan. Odotan synnytystä ihan jännityksellä ja innolla ja mielenkiinnolla. Ei pelota. Sattuhan se varmaan aivan saata**sti mutta hei - sen kuulukin. :D

Vaunuista: me varmaan otetaan Emmat tai Carenat. Mä en tykkää laittaa ylimääräisiä satoja euroja vaunuhin vaan niitten merkkien takia... onhan niissä joitain ominaisuuksia varmaan mitä halvemmissa ei oo mut ei mitään mitä me tarvittais. Menee sitä rahaa tarpeeks muuhunkin. :D En muutenkaan juokse merkkien perässä niin tuntuis hassulta laittaa turhaan rahaa vaunuihin vaan niitten nimen takia... :)

Mä en oo sit VIELÄKÄÄN saanut aikaiseksi varata hammaslääkäriä. Nyt tulee uudenvuodenlupaus: varaan hampilääkäriajan!!!

VilmaV joskus pitää osata vaatia et saa sen ultra-ajan... :hug: mut täältä lähtee tsemppihalaus ja toivotaan että saatte pian selvyyden asiaan!!! :hug: :hug:

EM ja Dodo 20+6 :heart:
 
TA onnea!! Mitäs ominaisuuksia niis happyis olikaan.. Pitäs kaiketi vauvattaren sivuilt kahtoo.. Ite ku oon aina aatellu Kombit hankkivani ku se o ollu testivoittajaki useesti.

Miulle tul tänää ehk toinen supistus tän raskaude aikana. Aiemminki siis on ollu, et masu tuntuu allaalta kovalta ja sit selkäsäryn kautta loppunu. Nytki ku reippaasti käveltii tänää sinne vakuutustoimistoon ni alko sattuu tonne alas iha ko ois rakkoo painanu tai sillai ja sit samal se ol kova. Sit alko särkee selkää vähä ja mie pysähyin ja hengähin/otin rennommin ni men ohitte. Tiiä sit oliko supistus mut kovasti silt kuulostais :p

SS & mytty 25+3
 
Zoe-F
Silloin kun minuu supistaa, niin kohtu menee ihan kovaksi, mut ei välttämättä säre selkää. Sillai painaa vaan ja kumartuminen tekee pahaa. Välillä on tuntunu sellanen lämpö kyllä selässä. Tänäänkin on varmaan jotain 10 supistusta ollu ellei enemmänki. Välil tuntuu, ettei muuta teekkää, mut kyl sen huomaa, että ku ei parii päivää juo kahvii, ni ei supistelekkaa ku kerran tai pari päivässä.
 
Nii.. mietin vaa ku sanotaan, et oikeis supistuksissa sit sitä selkäsärkyäki vois olla. Ja miul tosissaa tullu vaan ku on tollai enempi tai nopeemmin kävelly/rasittanu itteensä. Noh, pitänee mainita siittä neuvolas ku seuraavan kerran käy :) Ku osittaista masun kovettumista mul kyl on ollu, et ne vois olla niit harkkasuppareit sit.
 
oi järkky mikä närästys täällä tänään... :x |O au!

suukkis ei varmaan mitään huolta, mut mainitse siit neuvolassa sitten. Kantsii varmaan vaan seurailla et tuleeks niit aina kävelyllä tai rasituksessa... Sit pitää alkaa ottamaan iisimmin.

Hienoa TA! :) Hyvä että löysit mieleiset vaunut.

 
Zoe-F
No mulla on koko kohtu ollu ihan kivikova silloin, ja oon ymmärtän et se olis niit harkka suppareit. Ja kai seki voi vähän seläs tuntuu, tai siis mul on vissii kahten kertan tuntun seläs vähän nipistyst tai sellast lämpöö. Mut luulisin et oikees supistukses selkää särkis sit ihan pirust ja mahaa kai kanssa.
Tietysy kannattaa sanoo neuvolas jos tuntuu ettei o normaalii tai ei oo varma.
Miäki vaa ihmettelin et ku niit tulee niin paljon. Mut jos ne ei mitää tee, ni ei kai niist sit mitää haittaa oo, mut ajattelin silti mainita siit neuvolas, jos ne on eri mieltä.


Ja tossa ku eilenkö se oli.. kun hehkutin kuinka paljon ollaan saatu olla miehen kanssa yhdessä, niin sama tahti jatkuu, sen työkaveri pitää talviloman niin että huominen on viimenen työpäivä ja sitten vasta ens viikon keskiviikkona taas töihin, niin mies päätti pitää myös, kun ei yksin niitä töitä kuitenkaan voi tehdä. Tää on aivan :heart:
 
Suukkis joo tuli se, mä kuitenki mainitsin siitä ongelmasta jo melkeen heti ku taudeista alettiin puhua. sitte ku piti puntarille nousta niin se sano että jos mä en nyt halua tietää niin se peittää sen näytön. kuitenkin kirjotti siihen korttiin sen ja minähän sitte kotona vahingossa näin sen. mut ehkä kuitenki parempi nähä se yksin kodin omassa rauhassa kuin siellä neuvolassa.


enää tää ja huominen päivä töitä. ihan kiva vaan, nimittäin tuo käveleminen sattuu ihan kamalasti alavatsaan ja pistää oksettamaan. mä oisin hyvin voinu olla talven sairaslomalla ja sitte keväällä mennä taas töihin ku sais jopotella sinne :D vai saakohan raskaana pyöräillä?
vitsi saiskohan jopoon lastenistuimen!? :LOL: mä haluun! tai sitte ostaa semmosen kärryn. mun peffa nimittäin on liian fiini minkään muun pyörän penkille ku jopon ku alkaa heti kivistää.

missä vaiheessa teillä on nimikeskustelut? me ei olla vielä tultu yhteisymmärrykseen yhestäkään nimestä. edelleen kuitenkin kailotan sitä Aino nimeä :)
 
Zoe-F
nibbler No tytölle meillä oli jo nimi, oli jotenkin niin helppoa keksiä nätti nimi, olis tullu Anna Emilia Josefiina, mutta säästellään.
Pojalle ajattelin jotain missä olisi myös vähän vanhaa, tyyliin ville valtteri, tosin serkun nimi on ville, niin ei ehkä sitä.

Itsekin ajattelin hankkia polkupyörään sen kärryn, kunhan ensin pöllin polkupyöräni takaisin, taas... Ja sitten lasten istuimen aikanaan, niin pääsee sitten naperon ja koiran kanssa matkaan. Mutta eka vuosi mennään vielä varmasti vaunu linjalla.
 
SuukkoSuulle Kombeja mäkin alunperin meinasin ja loppujen lopuksi pähkäilinkin kombien ja Happyjen välillä...Ei niissä juurikaan eroja ollut, ainakaan mitään isoja, jotain pientä kylläkin. kombissa ainakin heijastimia enemmän, kiinnitys jutut vähän eritavalla avattavia ja vaunut on isommat ja painavammat. Siksi päädyinkin lopulta Happy vaunuihin kun ne on pienemmät. Minäkin olen niin pieni etten ois varmaan jaksanut nostaakkaan niitä kombeja autoon. Happyt just ja just jaksoin...ja kombit tuskin ois mahtunut mun auton takakonttiinkaan kun Happy vaunuistakin piti irrottaa pari rengasta. Onneksi ovat nopea ja helppo irrottaa.

netistä ei saa ihan sitä kuvaa Happyistä jollaiset minulla on. Niissä kun sai valita rungon, renkaat, vaunukopan...

ElinaMaria niinpä, olen todella tyytyväinen :)
 
nibbler meillä on listattuna nimiä tytölle sellanen parikymmentä suosikkia. :D Pitäis niistä valita... :p se on kyl kivaa puuhaa kun meillä on aika lailla sama maku nimien suhteen. Lapselle tulee hyvin tavallinen sukunimi, esimerkkinä olkoon vaikka Virtanen. :) Et siihen ei mikään Alexandra Celilia Jemina tosiaankaan sovi. Ja mä en halua antaa sellasta nimeä jonka kanssa se laps joutuu koko ikänsä sanomaan ett. cecilia ceellä. musta se olis ainakin rasittavaa. :D Nimestä tulee kaunis, vanhakantainen, mutta erikoinen. Ei kumminkaan outo.

Mulla onn polkypyörä ja aattelin kyllä hankkia sit siihen istuimen. Ja siippa varmaan rakastaa sitä kun se voi köyttää mukulan pyörään ja lähteä viipottamaan kylille. :LOL: mut ei varmaan viel ens kesänä päästä sitä tekemään. :D :D

EM ja Dodo 21+0 POKSIS!!! :heart:
 
Oli siitä töihin menosta jotain hyötyä. Nuppu on ollut joulun ajan niin hiljainen, että ehdin jo huolestua, onko kaikki hyvin. Eilen illalla kun tulin töistä kotiin ja menin lukemaan sänkyyn, niin alkoi sellainen kutittelu, että siellähän se viipotti. Olin vissiin niin rauhallisesti jouluna, kun nuppukin vaan lepäili :D Mutta kunnon potkua en ole tuntenut vieläkään, aina ne on sellaista kutittelua.

*muoks* Nimistä ei olla keskusteltu viellä ollenkaan. Eikä kummeista. Mutta toissayönä mä leivoin ristiäisiin valmiiksi :D Aamula nauratti, kun muistin, kuinka tarkkaan olin suunnitellut veljen vaimon munattomat syömiset.
 
TA juu :) Mie ite vaa oon kovan kantokopan kannalla ehottomasti. Ni jos Happyissa on vain pehmee ni sit mie en niit kyl ota :p

Zoe juu mut sitä mie just mietin ku se "supistus" (mikä sit olikaan) sattui kovasti myös alavatsaan/kohdun seudulle. Ja harkkasuppareittenha ei pitäis sattuu olleskaa.. Mut pitää seurailla :)

EM onnea poksuista!! :flower:

nibbler tuleekoha meille sit samannimiset :LOL: Ko meil on toisena suosikkina (mistä molemmat miehen kans tykätään) tuo Aino. Mut tiiä vaikka tulis poika. Ja on meil ollu paljonki juttua nimistä, pitää vaa miettii viel et mikä ois sit semmone sopivin ja voi olla, et sit ku mytyn näkee ni tietää paremmin, et mikä nimi sille sopii =)
 

Yhteistyössä