~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

hanta wau, varmaan oli kiva tuntee likkeitä :) ja kiva tietää että niitä voi tulla jo noin ajoissa, mä luulin et ei tulis mitään enne rv 20+. nythä mä aloin jo ite odottaa koska minä saan tuntee :)

on: mitäs se kertoo jos on raskaana ja todella löysä vatsa :ashamed:
Nibbler ja Bart 5+0
 
zoe...lääkäri tekee sulle sisätutkimuksen, kuuntelee sydänäänet (ja ultraa,jos on laite)...ja jutustelee niitä näitä. Näin ainaki täällä... :wave:

Ei pitäis täälläkää puntarin hirveesti painaa, ku en oo paljoa herkutellu...paitsi eilen...mies toi mäkkäristä ruokaa illalla :ashamed: :p ...

saa nähä kuin tytön käy.... :D
 
mulla on ollu kaikissa neukkulääkäreissä eri lääkärit...naisia ollu kaikki, paitsi tässä viimesimmässä oli sit miesharjoittelija mukana :D ...No, se nainen kuitenki teki itsessää ton tutkimuksen ja katto noita luita, mahtuuko bebe tulemaan normaaliakautta...

Ei se auta, ku joku ajan päästä lähtee käppäileen...tunnin päästä aika, ja pitää varata aikaa tohon matkalle...pimeää ja liukasta...ei paljon hurjastella :D
 
Zoe-F
Mullakin aika 9:40 ja ei oo ees pitkä matka. Menisin kävellen, mutta toi tolkuttoman pitkä suora (eli tää välimatka kokonaan, noin kaks kilsaa ehkä reilu) ottaa niin kaalii kävellä, koirankin kanssa kun siitä tallaa melkein puolet, niin tuntuu ettei se millään lopu. Olispa se pyörä, mutta ku seki pöllittiin, tiiän kyllä missä se on, pitäis varmaan käydä pöllimässä takasin. :D
Ja jos tunnin päästä on vielä pimeää, niin mua ei kyllä ulos saa kun väkisin raahaamalla.

Älä nyt vaan vauvis sitten riehaannu ihan kipittelemään siellä, tiedä miten käy. Itte oon kävelly tän "talven" aikana tuolla kyllä, tosin koiran kanssa joka aina vähän vaikeuttaa, mutta ei oo kyllä kiva kaatuaa ahterilleen, jos on vielä matkaa jälellä.
 
Tulkeeha sit kertoileen kuulumisia! Meillä lääkäri oli joku keski-ikäinen mies sillo ko mul oli se km (siihe aikaan siis ois ollu muutenki se eka lääkäri ja sisätutkimus ni tehtiin se ku se oli sinä pvänä ku vuoto alkoi runsaana). Saa nähä millon mulla on lääkäri. Täs raskaudes ei oo ollu olleskaan. Sanoin siittä joskus ja neukkutäti sano et no ei sitä tarvita ku on jo ultrakin tehty (silloin varhaisultra) ku sen tarkoituksena siin alussa on lähinnä vain raskauden toteaminen.

Millo se seuraava lääkäriaika on? Ko ny mul o vkoja 22+5 ja vasta seur. neuvola-ajan se kyl mulle pisti olemahan 5.1... :| Et onks se ny iha normaalia käydä sit joskus paaaljo myöhemmi vasta?
 
Meil menee näin:
Th -> rvk 8-10
Niskapoimu -> rvk 10+0-12+6
Neukkalääkäri -> rvk 11-13
Th
Rakenne -> rvk 19-21
Th -> rvk 22-
Th
Kasvu-tarjonta -> rvk 30-32
Neukkalääkäri -> rvk 30-32
Th joka 2. viikko
Synnytystapa-arvio -> rvk 37-38
Th viikottain
 
Nyt vituttaa!!!! |O |O |O |O ...se perkeleen th laitto mut uudestaa siihen sokerirasitukseen!!!! Tullu painoa nyt kahtena kertana niin paljon!!!!...Pikkasen alko kyrpimään...
Lukenu täälläki muiden neukkakuulumisia, ja vaikka loppuajasta painoo tullu, nii ei oo ketää mihinkää rasitukseen laitettu toistamiseen!!!!!...Nousi kyllä vitutuskäyrä taas aika korkeelle :kieh: :kieh:

Ja mulla on pissa ollu aina puhdas!!Kai se nyt siinäki sokeri nousis plussalle jos jotaki häikkää olis....
 
aika paljon taitaa toi neuvolameininki vaihdella eri kunnissa. mä oon ollu 5viikkoa sitte neuvolassa ja 6vkoa tulee siis väli kun ens viikolla eka neuvolalääkäri. jos oikein muistan, ni terkka sanoi sillon että raskausaikana tapaan neuvolalääkärin 3 kertaa.

kertokaahan hyviä neuvolakuulumisia Zoe ja Vauvis! onko kukaan kuullut DD:stä mitään uutta?

on: mulla taitanee olla migreeni. eilen alkoi ja taas toispuolisesti jäytää. tuo panadol ei kyl auta tämmösiin :ashamed: täytynee sit sille neukkalääkärille mainita asiasta ja tästä jo tavaksi tulleesta oksentamisesta. muuten mennään ihan positiivisin mielin vaikka keho temppuileekin.

mukavaa päivänjatkoa kaikille mahakkaille :xmas:
 
Äläs ny vauvis sitä tuolta kannalta ota. Sehän on vain hyväksi lapselles ja sille, et jos sul onkin raskausajan rd ni saa sen hoitoon vaikka pitkällä jo ootkin. Ajattele positiviisesti :hug: :hug: Ei ne sitä kummiskaa koskaan ilkeyttään tee. Paljos sul oli paino noussu/tullu yhteensä lisää?
 
SS, niinhän se on, mut silti naislääkäri ois ollu kivempi :D
Vaikkakin nyt ku mennään synnytystapa-arvioon, ni sielläkin on mies ronklaamassa paikkoja, vanha mies kylläkin :D

No voi :eek: vauvis :headwall: Loppuajastahan sitä painoa kertyyki :/
Ymmärrän sun tuohtumuksen, ei ollu nimittäin mitää mukavaa hommaa muutenkaan istua siellä paria tuntia, ja nyt sun pitäis mennä uudelleen siihen lystiin |O
 
Ei oo DD:stä kuulunu.. Toivottavasti hällä ois asiat sujunu paremmi ku viimeks! :heart:
Mie muute luin, että jos ei ossaa rentoutua esim. avautumisvaiheessa ni voi olla entistä kivuliaampi synnytys. Oon siten aatellu hankkivani sen "synnytä rentoutuneena" -cd:n tai sitten vain teen omia mielikuvaharjotteita jo raskausaikana usein ni jos oppis kunnolla rentoutumaan:) Suht hyvin jo osaan (esim. just lääkärin ronkittavana ollessa) mut viel pitäs petrata ku jos miettii kui suuri se kipu sit voi olla. Ja aina tulee aatella positiivisina kipuina niitä supistuksiakin :) Iha vaa siis höpisen nyt ku tuli vaa mieleen ku oon lukenu ton vau.fi:n vauvan synnytys -kirjan. Se ol mu mielest oikein tarpeellinen opas! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Äläs ny vauvis sitä tuolta kannalta ota. Sehän on vain hyväksi lapselles ja sille, et jos sul onkin raskausajan rd ni saa sen hoitoon vaikka pitkällä jo ootkin. Ajattele positiviisesti :hug: :hug: Ei ne sitä kummiskaa koskaan ilkeyttään tee. Paljos sul oli paino noussu/tullu yhteensä lisää?
mä oon kerran jo tossa rasituksessa ollu ja siinä ei mitään häikkää ollu...vituttaa vaan rampata joka paikassa kokoajan...

No, nyt oli tullu painoo 1.6kg...on paljon, tiedän! Mutta se johtuu ihan siitä ,että tuli v-loppuna herkuteltua, ja eilen illalla söin mäkkäri ruokaa...

Ja muutama viikko sitten, paino ei ollu noussu/eikä laskenu yhtään.
 

Yhteistyössä