~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Jotenkin mulle tuli niin helpottunut olo kun sain äidille kerrottua asian. En tiedä miksi, mutta nyt mulla on jotenkin kamalan paljon helpompi olla ja uskon siihen että kaikki voi mennä hyvin :heart: Äiti ei sanonut mitään muuta "rauhoittavaa" kuin sen, että muista nukkua jos nukuttaa (kerroin, että olen ollu väsynyt) ja älä säikähdä jos sydänäänet ei ihan heti kuulu, sillä oli kuulunut pikkusiskon kohdalla vasta rv9.
 
vilmav hyvä jos on mieli kevyempi :hug: Jos teidä neuvolas ei oo ultrakonetta (mikä on todennäköistä ) niin tuskin saat ultraa ennen np-ultraa. Juuri kukaan ei taida saada. Ellei siis ole kokenut kohtukuolemaa tai kolmea km:ää perätysten. Joten sitä kannattaa miettiä haluaako sitten mennä yksityiselle. Mä tosiaan oisin hyvinkin jaksanu oottaa sinne 12 vkolle sillo ekan kerran, mut eipä tarvinnu ku vuodot alko jo paljo aiemmin ja pieni tuli pois. Sittemmin tosiaan halusin ultraan ku ei ton enempää maksanu. Tässä lähimmät ultrat ois maksanu tosin noin satkun verran ja sillo ei kyl oltais menty ultraan. Mulle se on liian paljon ultrasta. Ku kummiski oli suht varma olokin :)
 
Arvatkaa ärsyttääkö :kieh: ei oovielkää kone kunnossa enkä voi lukee rauhassa teijän kuulumisii :headwall: arg!!
Paljon onnee uusille plussaajille.. :heart: mein pino kasvaa huimaa vauhtii!
Täällä on paha olo 24/7 :x vittu jee!Oksennue ei oo lentäny mutta yököttää koko ajan.. :kieh:

Lauantaina käytii hakee meille valkonenpaimenkoira pentu :heart: ihana poika =) mammam poika!
Voi olla et mein tietsikka on vasta joulun jälkee kunnos..eli minuu ei tääl näy :ashamed: enkä pysy perässä yhtää et mitä kellekkii kuuluu..inhottavaa!

Tyty ja kitku 6+1
 
tyty tiedän tunteen! :D Mua rassas jo se muutaman pvän nettitauko/se ettei päässy ain nettii ku halus. Toivon, et oksuolo helpottais pian ja mukavaa alkuraskautta! Toivottavasti pian pääsisit höpöttelee tänne enempikin! Ja onnea pennusta! :hug: :heart:
 
Oon pysyny tältä palstalta poissa kun on voimat kovin vähissä, niin henkisesti kuin fyysisesti. Nyt en ees halua lukea näitä sivuja, koska muistuttaa siitä mitä nyt olisi jo pitänyt tapahtua - meillä pitäisi olla sylissä pieni vauva. :'(

Tilanne on siis se, että torstaina iltapäivänä olin 2cm auki ja kärsin ihan kamalista suppareista. Perjantaina suppareita tuli tosi tiheästi aamuyöllä, joten lääkärin käskystä palasin sairaalaan. Edistystä ei ollut juurikaan tapahtunut, käskettiin kävellä ympäriinsä. No, käveltiin 3 kertaa tunnin sarjat ympäri sairaalaa. Tuloksena ehkä 2,5cm. Supparikäyrä välillä ylitti kaavion rajat, ja kärsin todella, mutta mitään ei vaan tapahtunut. Sain luvan tulla kotiin porealtaaseen, yrittämään levätä (en aio ottaa kipulääkkeitä, luomuna mennään). Hetken päästä meni limatulppa ja varmaan desi vereslimaista vuotoa, ajattelin et jotain ees tapahtuu nyt.. Lauantaiyönä suppaili sitten vielä pahemmin, 1,5min-2min välein ja selkä ja reidet tulessa. Soitin lääkärille, käski tulemaan näytille. VIELÄKÄÄN EI IHAN KOLMEA SENTTIÄ!!!!!! SIIS KAIKESTA HUOLIMATTA! Sunnuntaiaamuyöllä pääsin jälleen kotiin, kieltäydyttyäni nukahtamislääkkeistä ja muista kipulääkkeistä. Vaihtoehtona oli jäädä sairaalaan makaamaan, mutta kuulemma vuodelepo nyt vain lisäisi tulevan sektion mahdollisuutta. Lähdimme siis kotiin. Mua supistaa edelleen jatkuvasti, kivut on niin hirveät että on paha edes kävellä, ja edistys on olematonta. Tää latenssivaihe kestää IKUISUUDEN. Tuntuu että teen jonkun maailmanennätyksen tässä. Onneksi on mies, joka ymmärtää miten pahalta tuntuu ja miksi on vaikea lopettaa itkemistä. Mä en vaan enää jaksa. Kaikki kyselee kokoajan mitkä on fiilikset, joko se sieltä tulee, ja yrittää lohduttaa ettei enää voi mennä kauaa... multa vaan on ihan voimat loppu. Tätä vuodatusta tuskin kukaan lukee, oli pakko purkaa vaan jonnekin. Päätin jo, etten enää luota näihin suppareihin. Menen sairaalaan vasta kun vedet menee. Luomuna kun kuitenkin mennään, niin ei haittaa vaikkei ehtisi enää lääkkeitä antamaan.

DD joka liian väsynyt muistamaan edes viikkojaan nyt.
 
DD mie luin kaiken =) Ja sie kuule oot vahva nainen! Sie jaksat!! :hug: :hug: Tulipa kuinka paljon suppareita tahansa, niin sie jaksat! Itke aina kun itkettää, sekin varmasti osaltaan helpottaa myös henkistä taakkaa. Anna itkun tulla kunnolla ja lepää. Koita myös siis liikkua jos kerran sektio on edessä jos vuodepotilaaksi jäät. Tosin eihän se sektiokaan nyt niin paha asia olisi? Mutta muista, et siuta tuetaan täällä! =) Eikä siinä tosiaankaan voi enää kovin kauaa mennä! Ehkä vko tai parikin, mutta muista kuinka ihana lahja siitä sitten syliisi nostetaankaan! Silloin unohdat kaikki kärsimykset ja olet onnellisempi kuin koskaan! Muista ajatella myös sitä!=) :heart: :heart: Sie et murru vaikka on vaikeaa, sie jaksat! Iha varmalla. Ja jos et jaksa niin miehes tukee sua. Sen avulla jaksat ainakin :) Sie saat niin monesta asiasta olla onnellinen ja ku on niin hyvä mieskin vierellä tukemassa. Nyt vaan ponnistelet vielä jonkin aikaa :hug: :hug: Paljon VOIMAhaleja! Sie kestät tämän ja saat mitä ihanimman palkinnon sitten kun sen aika on! :heart:
 
Kiitos SS. Parin päivän sisällä jo ei tapahdu, niin sektioksi se kyllä menee. Mutta kai tää ympärivuorokautinen supistelu kun oon kuitenkin liikkunut niin paljon kun suinkin jaksan avaisi edes sen 0,5-1cm vielä. Ja sen kun saisi, niin voitaisiin jo vauhdittaa oksitosiinilla jos ei itsestään lähde nopenemaan. Yritän ajatella positiviisesti, mut kuka hitto jaksaa synnyttää vuorokausia? |O En oo nukkunut melkein yhtään sitten torstain. :'( Pakko mennä taas sinne poreammeeseen, jos ees vähän auttaisi näihin kipuihin. Pelottaa sama mitä lääkäriäkin, et tää jatkuva kipu laittaa paikat niin kramppiin, ettei vauva vaan pääse syntymään vaikka kuinka yrittää. Seuraankin tarkkaan vointia, onneksi toistaiseksi on neidin sykkeet olleet mitä mainioimmat.
 
DD se on vaikeaa, voin vaan kuvitella. Mutta jos sul on pari pvää enimmillään kestettävää ni sehän on vähän! Tiedän, ettei todellakaan tunnu siltä kun joka paikkaan koskee ja suppareita tulee koko ajan ja ovat erittäin kivuliaita. Mutta koita tosiaan liikkua ja jospa se siitä lähtisi avautumaan! =) Paljon avautumissäteitä sinne päin täältä!! Mutta jaksa vielä vähän aikaa, sitten saat sen palkinnon ja teil on oma kolmihenkinen tiivis perhe :heart:
 
dd Siellä eletään raskaita hetkiä, en voi ees kuvitella kuinka kipeetä voi olla tehä monta tuntii sitä lasta ilman kunnon edistymistä..voimia teille sinne :hug: :hug: onneks myö naiset ollaam tehty niin lujasta materiaalista ettei meitä hevillä murreta!
 
Voi DD :hug: :hug: :hug: Peesaan suukkista, sä oot vahvaa tekoa ja selviät tästä :hug: On varmasti väsyny olo ja voimat loppu :hug:
Oot ajatuksissa ja lähetän kovasti voima :hug: :hug: :hug: , että jaksat punnata sen pikkuisen maailmaan :hug: Koita jaksaa ystäväin, se palkinto siintää ihan nurkan takana :hug: :heart:
 
SS: Siinä on just se 3-4cm raja et voidaan puhkasta tai antaa oksitosiinia. Eli se on ihan nurkan takana, vaikka utopistiselta juuri nyt kuulostaakin. Ärsyttävintä on se, et 3 lääkäriä ja pari kätilöä on mua ronkkinut jo sairaalassa, ja pari niistä sanoi et ois ollu se 3cm lauantaina, mut viimeisin lääkäri sanoi ettei ihan vielä ole. |O

Kiitos toivis ja tyty86 ihanista lohdutuksen sanoista. Kyllä jokaisesta pienestäkin tsempityksestä on nyt apua. Toivon todella ettei kukaan teistä joudu kärsimään tällaista :hug:
 
DD, ton kaiken voi vain kuvitella, ja et miltä susta tuntuu :hug: :hug: :hug:
Aika hassua, et noin moni on ollu samaa mieltä, ja yx ei sit olekkaan :/ Siis tosta 3 cm:stä.
Voi että jos voisin mitenkään sua auttaa, ni sen tekisin :hug:
Lähetän paljon avautumissäteitä ja puhkun voimia posket lommolla :hug:
 
voi DD! täällä ollaan hengessä mukana viimeseen puristukseen asti! voin uskoa, että olo on tosiaan niin hirveä, ettei enää muuta jaksa kuin itkeä :( kovasti voimia sinulle ja kyllä sieltä varmasti löytyy kohta joku pieni toivonkipinä, minkä avulla jaksat vielä!!! :hug: :hug: :hug:
 
Me päästiin ultraan; 6+ vai oliko 7+, sillä verukkeella, et kierrot olivat olleet niin epäsäännöllisiä ennen tärppiä.
Me kyllä herkistyttiin molemmat, sekä minä että mies, ku nähtiin oma pieni rakas, vaikka oliki vielä niin pieni :heart: Tippa tuli linssiin ja olo helpottu kummasti, ku näki sydämen sykkivän :heart: :heart: :heart: :heart:
 
DD toivottavasti kaikki sujuisi nyt hyvin ja saisit pian pienen nyytin syliin :heart:

Tullu taas hurjasti kirjoituksia tänne mun viime kerrasta. Kaikille hyviä vointeja ja Onnittelut plussanneille!

ON: Kaikki hyvin. Vauva potkii kovasti ja kasvaa. Välillä maha aina tekee sellasii kasvuhujahduksia. Hauska seurata potkuja kun ne näkyy niin selvästi myös mahan ulkopuolelle.
 
DaylightDancer voi ei!! :hug: arvaa, pelästyin ensin tekstistäsi että vauvalle on tapahtunut jotain kamalaa! Suukkis kirjoittikin sinulle oikein tsemppaavan tekstin, jaksamisia ihan hurjasti! :hug: :hug: jos hiukan huumori auttaa, niin on vauva ainakin ihan selvä naisenalku, kun hommassa kestää :heart: :hug:

varhaisultrasta me oltiin kans kunnallisella ultrassa rv 6+3 selvittämässä raskauden kesto, kierto meni pitkäks ja sekaisin sen km:n takia.

tyty kiva kuulla sinusta :) teillä riittää koiravauvan kanssa siellä touhua :D pissaralli alkakoon ;)

kiitti vauvis ku huomasit mun lantioahdingon.. :D kun kuvittelin tosiaan että kannattimet alkaa löystyä vasta joskus viikkojen päästä. mut kaippa se kohtu on jo tässä vaiheessa niin paljon normaalia isompi että alkaa raivata itellensä tilaa... täytyy sanoa ens viikolla neuvolassa..

Cham aika mötkäle siellä elelee ;)

Suukkis kiva että liikkeitä tunnet jo enempi! muutenki hyvät neuvolakuulumiset. vauvan syke aikast korkea... :whistle: oiskohan tyttö kumminki? :xmas:

teil oli hiukka ollu kaksoskeskustelua täällä. mä huomasin vaan sen kohdan, ku Zoe ihmetteli siittiöiden radiopuhelinviestintää :LOL: oikeestihan se munasolun pinta muuttuu, kun yks siittiö sen läpäisee, niin ettei enää enempi siittiöitä pääse jengiin. siinä päivän bilsapala teille :LOL:

meiänki vauvalla on jo paljon viikkoja, 13+1. koulussa sanoivat että vauvavatsan huomaa jo. tosin mun vaatteetki oli sellasia, että keräsivät kaiken vauvamahan ja muun siihen kuulumattoman tuohon eteen.
 
Zoe-F
teil oli hiukka ollu kaksoskeskustelua täällä. mä huomasin vaan sen kohdan, ku Zoe ihmetteli siittiöiden radiopuhelinviestintää :LOL: oikeestihan se munasolun pinta muuttuu, kun yks siittiö sen läpäisee, niin ettei enää enempi siittiöitä pääse jengiin. siinä päivän bilsapala teille :LOL:
Puhuttiin siis siitä, että kaksosmies ei todennäköisesti saa kaksosia, siis näin luki lehdessä. Ja minä pohdin sitä, että eihän se miehen kaksoisuus kuitenkaan "kumoa" sitä, että jos naisella on "geeni" kasoisuuteen, eli kaksi munasolua kypsyy samaan aikaan...
ei miehen siittiö voi tietää, onko toinen siittiö jo hedelmöittämässä toista munasolua, vai onkos niillä radiopuhelimet siellä
eli tosta sun bilsapalasta...että daa.. tosi vanha juttu jo..yläaste käyty ja bilsasta päästy läpi .... :whistle:
:D
 
DD: voimia tulevaan suureen koitokseen! Sä jaksat sen :hug: :heart:

Nuhanenille paranemisia :snotty: :wave:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja neuvola! :D

Oma ultra on 17.12 jännitettävää siis viikko enää.

Daadeli 11+4
 
Heippa!

Täällä ilmottautuu 25-vuotias nuori nainen Päijät-Hämeestä. Meille olis tulossa eka, mutta mä oon vuotanut keskiviikosta lähtien. Sellasta ruskeaa tuhrua tulee toisinaan pyyhkiessä. Torstaina olis varhaisultra, mutta siinähän ei välttämättä näy vielä mitään. Toivotaan ja odotetaan kovasti kihlatun kanssa vauvaa tähän perheeseen.

Mansikkatee ja Hippuli 6+2 LA 3.8.2009
 
Onnea hirmusesti mansikkatee ja tervetuloa joukkoon :wave: :flower: :flower: :hug:
Tosta ruskeasta tuhrusta ei kannata huolestua, eri asia ois, jos se ois ihan kirkkaan punaista :hug:

Omia neukkakuulumisia: neuvolan vkot 35+3, paino +108g/ vko, ei turvotuksia, rr 112/ 81, pissa puhdas, hemppa 135, sf 30,5cm, vauvan syke 135 ja rt =)
Eilen alko sit "kopisteleen" jo tuolla lonkan seutuvilla, mitä ei ole ennen tapahtunut; vois alkaa pikkuhiljaa kuulemma laskeutumaan :eek: =) Tuntuu vaan aika hurjalta... :heart:
Sit 18. pvä on se synnytystapa-arvio =)
 
oi oi DD :hug: jos voitais, oltais kaikki siellä tukemassa sua ja kävelemässä ja poreammeilemassa sun kanssa. en osaa lisätä muiden sanoihin mitään, mutta peesaan heitä täydestä sydämestäni. kovasti voimia sinne teille! :hug:

Terveisin käsittämättömistä iltapaisumuksista ihan oikeesti kärsivä Nibbler ja Bart 5+0 ja POKS!

tulisko joku muuten käymään meillä? ihan vaan kattomaan että haiseeko meillä oikeesti kissankusi koko kämpässä vai haistanko mä vaan tuon laatikon? :x
 

Yhteistyössä