~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Tääl oli kans juttua tosta kaksosuudesta: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000377&posting=22000000005539652

Siin oli niin, et taipumus saada epäidenttisiä kaksosia periytyy. Taipumus välittyy äidin kautta, mutta se voi kulkea suvussa myös isän välityksellä; isä itse ei ole taipuvainen saamaan kaksosia, mutta että tyttärellä on tavallista suurempi mahdollisuus.

Niinku tuolla olivat kirjotelleet, et kaksosuus hyppää yli miesten kohdalla :/
 
toiveilija joo Tässä joulukuun vauvassahan se oli nimenomaan. :) Siinä oli kans tosi hyvä se parisuhde juttu. :)
ja ZOE kai niillä on joku faktatieto kun eihän ne muute sitä lehtee kehtais laittaa. Ja naisella se epäidenttinen kaksosgeenihän varmaa tarkottaa sitä että nainen ovuloi kaks munasolua todennäköisemmin? Ainkin niin ajattelisin itte. Eihä sen miehen siittiöiden sit tarttee ku mennä sinne ja hedelmöittää ne kaks...
 
Niin juu, jutussa on käytetty asiantuntijana lastenpsykiatrian erikoislääkäriä, psykoterapeuttia Tiina Tirkkosta, lähteenä käytetty myös Paula Alkion toimittamaa kirjaa sylintäydeltä elämää - arki kaksosten ja kolmosten kanssa, sit Väestöliitto =)
 
tänään juuri pohdittiin et miten tuo kaksois juttu menee... mulla on kuitenkin joka suunnasta kaksosia... on isän ja äidin puolella et avokin isän puolella... et saa nähdä montako saadaan? =) Jokuhan kiusas ajatuksella et saatte neljä kerralla... :LOL:
 
Zoe-F
Okei. Mietin vain, että ei kai se kaksosmieheltä niin outoa ole jos tulee kaksoset (erimunaiset siis) kun se ei ainakaan ole mitenkään miehestä kiinni. Tai siis että jos nainen ovuloi kaksi munasolua kerralla, niin eihän miehen kaksoisuus sitä mitenkän kumoa :D
Hassuja ajatuksia, en tiedä tajusko kukaan.

Siin oli niin, et taipumus saada epäidenttisiä kaksosia periytyy. Taipumus välittyy äidin kautta, mutta se voi kulkea suvussa myös isän välityksellä; isä itse ei ole taipuvainen saamaan kaksosia, mutta että tyttärellä on tavallista suurempi mahdollisuus.

Niinku tuolla olivat kirjotelleet, et kaksosuus hyppää yli miesten kohdalla
Tosta vaan mietin, että yllätys sinänsä, ettei isä ole itse taipuvainen kasoisuuteen, eihän se mies voi ovuloida kahta munasolua kerralla, eikä tartuttaa sitä vaimoonsa, mutta on kuitenkin sen "taidon" geenin kantaja.

Mutta edelleenkin, tässä kai puhuttiin kuitenkin erimunaisten kaksosten geenin periytyvyydestä. Itse tarkoitin sillä ei periytyvyydellä sitä identtisten kaksosten juttua.
 
Ei kai auta kuin odottaa ja katsella ultraan asti kuinka monta niitä siellä on :LOL: Ehkäpä "aikainen" plussa tarkoitti mulla sitä, että hedelmöittyminen on tapahtunut heti tyhjennysvuodon jälkeen. Se alkoi 8.11 ja päättyi 13 päivän paikkeilla. Koko seuraava viikko oli ovulaatiotuntemuksia. Eli jos siitä on heti alkuviikosta tärpännyt niin eikös se voi jo vahvana näkyä tuossa kp.26 paikkeilla. Apteekin oma ei lienee ole ihan herkimmästä päästä?
 
vilmav apteekin omassa on herkkyys 25 ja esim. dBestissä vai mikä se aconin vastaava testi on ni siin on herkkyys 10 eli dBest on herkempi. Ja jos sillo het oli ovis ni hyvinki voi näkyy jo suht vahvaa viivaa silloin. Toisilla näkyy jo aikasin, toisilla (esim. mulla) näkyy sit jotain dpo 14 paikkeilla viel haamua.
 
Huomenta päivää!

Kyllä tää flunssa sais jo mennä ohi |O

Mulla oli hassuja fiiliksiä noista kaksosista heti sillon kun tein plussan. Oudoin oli ehkä semmonen kun ootteko kuullut sellasesta legendasta että lapsen sielu tulee jossain siinä raskauden alkuvaiheessa. Toiset kuulee sen pieninä askeleina, toiset näkee kun ovi aukeaa tai ikkuna. No olin neuvola harjottelussa, meillä oli asiakaskin siinä ja ovi oli tietty kiinni ja itseasiassa myös lukossa. No se vaan yhtäkkiä lävähti auki se ovi?! Mä menin sitten sulkemaan sen eikä käytävässä ollu ketään. No menin takas istumaan ja ajattelin että no sieltä se sielu sitten varmaan tuli, niin saman tien uudestaan... :LOL: Ajattelin että aha, no nyt tuli sit toinen...! Vaikka ehkä se toinen meni sit sille meidän asiakkaan vauvalle :D Eikä tosiaan kuuluu mitään avaimen ääniä ja oli kyllä lukossa se ovi, ei ymmärrä... No, sellanen legenda :D

Yks meille kyllä ultran mukaan on silti vaan tulossa :) :heart:
 
:LOL: On sitä kyllä kaikenmoisia uskomuksia.. :p Mie en usko kaksosia saavani koskaan ja yhessä varmaan on kerrallaan iha tarpeeks puuhaa :D Ja tyttöolo oli tosi vahva tästä alussa mut sit se laimeni ku näin poikaunen.. Ja sit näin toisenki unen iha vähä aika sitten jossa oli taaperoikänen poika meillä.. Hmm.. Ja kiinalaisen hömppäkalenterin mukaan meille ois tulos tyttö :saint: Suap nähä sit kumpi sielt tulee :heart:
 
Mul olis se neuvolakin tänää ja ärsyttää toisaalt ku ei mua vielkää oo ohjeistettu pissanäytteenoton kans.. Ku iha ekal kerrallahan se vietii purkeissa ite labraan. Sit ne ei ohjeistanu ni olin jo käyny veskis neuvolaa ennen. Ja sillonki jäi se ohjeistus tekemäti. Sit viimeks ku kävin (ku oli se extrakäynti ku olin kaatunu) ni annoin vaa pikaisen näytteen siihen ku se kahto sen heti. Muutoin pitäis kai nimi siihen kirjottaa tms.. Noh, pitää siel kysellä taas :D

DD tuuha jo kertoon nyyttiuutisia tai sit laitat miehen asialle!! :D
 
Neuvolakuulumisia =) :heart:

Paineet 126/79
Syke 82, vaavin 160
Sf-mitta 22cm
Hemppa 123
Pissa puhdas
Liikkeet +
Paino 67,2kg, eli +283g/vko (alkuraskaudessa paino hitusen laski) eli lähtöpainosta laskien lisää tullut 0,5kg :heart:

Sain kelapaprut mukaan ja kohta täyttelen ne sekä vienkin sit samantien Kelalle:)

SS & mytty 22+3
 
Chamorphis
Suukkis aika outoo ettei ne oo kertonu sulle kunnon ohjeita noista pissanäytteistä. Mä jätän aina näytteen ennen ku meen neuvolaan ja se kattoo sen ennen ku tekee muuta... Onnittelut muuten hyvistä neuvolakuulumisista! =)
DD halojaa! |O Joko on nyytti sylissä?! :D

Omaa napaa... Kävin äitiyspolilla kontrollissa tänään ja kaikki oli niinku pitääkin... Jännä vaan miten eri näkemys tolla lekurilla on mun raskaudesta verrattuna sisätautilääkäriin. Viimeksi kuitenki sisätautilekuri meinas et mua ei päästetä loppuun asti ja toi äitiyspolin lekuri lähinnä naureskeli ajatukselle... Ei kuitenkaan kuulemma hirveesti yliaikaseksi ainakaan päästetä, mutta mennään suunnitelmien mukaan ja sain uuden ajan kuukauden päähän... :/
Painoarvio oli 2,5 kiloa tällähetkellä! :heart: Ihanan iso jo!
kukkaiskeiju pikaista paranemista! :hug:

Chamorphis ja Nasu 33+6
 
Cham ihana painoarvio! :heart: Ja juu.. ei oo tarvinnu kunno näytettä viel antaa ni siks ne ei kai opastanu.. Mut ny kysyin yheltä neukkutädiltä sielt ku ovi ol sillä auki ja sit annoin sen pissanäytteen ja tosiaan se kahtokin sen het :)

babyb no hyvä, että on kiva neukkutäti! =) Ni ny sit tiesitkin missä se neuvolas on jos iha paikan päälleki menitte?

Mie vein kelalle paprut =) Ny vaa ootteleen millo se äitiyspakkaus sit tulee :p
 
Kukkis tuota sielu jutua mä en ollu kuullukkaan. tulipaha mieleeni vaan että olin polttanu kynttilöitä keittiössä, ja samutin ne ku piti mennä kauppaan. puhalsin ne kaikki ihan varmasti kunnolla sammuksiin ja vielä jäin hetkeks leikkii kovettuvan steariinin kans. sitte kävin nopeesti toisessa huoneessa ja tulin takas, niin yks niistä kynttilöistä oli päällä.
mä uskon kauheesti tuollaisiin sielu juttuihin ja aaveisiin että mä otin tuon kyllä merkkinä jostain, mut mä luulin et se oli tän talon rahaa varasteleva ja pulloja heittelevä räyhähenki joka kiusas mua :D

joo DD:n uutisia minäki tulin kattomaan :) omaan elämään ei kuulu nyt mitään tätä ihmeempää :)

Nibller ja Bart 4+6
 
Chamorphis
Suukkis ja BabyB kiitos! :D :heart:
BabyB kyllä kuule sullakin ne viikot menee nopeemmin kun uskotkaan! Aika menee ku siivillä! Kohta on laskettu aika ja sitten ollaan järkkääs ristiäisiä ja ennen ku huomaakaan ni rippijuhlat edessä!! :LOL:
Suukkis voi toivottavasti saat pian sen pakkauksen! Sielä oli niin ihania kaikkia vaatteita. Mulle se tuli paris viikos. Kiva kun siinä äitiyspolin yhteydes on synnyttäneiden osasto niin siinä yksi pariskunta juts oli lähdössä vauvan kanssa kotiin! Tahtoo kans! |O :heart: Niillä oli vauva siinä äitiyspakkauksen makuupussis ja vauvaa ei ees näkyny sieltä! On hieman suuri se pussi! No sama odotettavissa sitten kun ite saadaan muksut kotiin! :D
 
heips,

itse sain varattua tänään ekan neuvola-ajan ja itse asiassa se on jo ylihuomenna. Oli neuvola täti sitä mieltä et hyvä tulla ennen joulua ja keskiviikkona oli ainut vapaa aika.. On keskellä iltapäivää joten oli pakko hiukan valaista asian laatua pomolle et pääsen sinne =)

Muuten päivä on mennyt ihan fiilistellessä. Olen miettinyt saisinko kaikkeen mielenrauhan jos menisin käymään varhaisultrassa jossain vai odotanko vaan tuota ekaa julkisen puolen ultraa. Onko moni teistä käynyt varhaisultrassa ja onko se lämmittänyt ja rauhoittanut mieltä?

Ouska + pikkuinen 6+0
 
Mä en tiedä tuosta ultrasta. Mun täytyy varmaan katsella fiiliksiä sitten sen ekan neuvolan jälkeen ja kysellä sielläkin vähän neuvolan tädiltä, että mikä tässä kylässä on ollut käytäntö ultrien suhteen.
 

Yhteistyössä