*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

DD kiva ku tulit kuulumisia kertomaan! Ihana pakkaus! Tuliha sulle vähä kiirus pakettia kasaessa, mut ehit keksiin oikeen kivan ja omanlaisen pakkauksen :heart: Hyvin paljon samoja mitä mulla, mut sehä sen isyyspakkauksen idea likipitäen on. Et useat jutut o perinteisiä ja sit myös pistää omia ideoita sinne =) Mut kyl se nii on, et pittää sille isukilleki jottai olla ja sitäki huomioida, muute ne raukat jäis iha ulkopuoliseks :D Tai no, tokihan siinä raskaudes muutoin myötäelää, mut onha se kiva ku saa tommosen lahjan :heart: Ja ihana masukuvakin! Ja mie sit infoan tänne jos et tuu kertoon ite kuulumisia =) Toivotaan kummiski, ettei tarvis viel jäädä ja synnyttää!

Tähä koneesee pitäs oikeesti pistää jokin lukko huutiksen sivuille :LOL: Ei täst tuu yhtää mitää! Mie oon iha hulluna noihi kaikkii ja jos ois vaa rahaa ni huutelisin ties mitä :p
 
Zoe pahvilootia saat ihan kaupastakin :D Ei muuta ko meet kyseleen vaan. Cittariki o yleensä semmone (tääl päi ainaki), et ku pyytää sieltä ni sit ne joko varaa/antaa suoraan. Muutoin ne menee sit litistykseen jos kukaan ei oo varannu. Näin mie viimeks hommasin lootan ku vaatteita möin huutikses. Eli ei se vaikiaa oo :saint: Tosin itse en perusta pahvilootasta ni mun pakkaus on turvakaukalo. Muuteskii het olin kyl selvillä sen kans, et ei se ainakaa loota tuu olemaan ku jotenki persoonaton mu mielestä siten. Mut oha seki mukava vaihtoehto :heart:
 
Oi ku ihana kuva Sannya =) :heart: Siellä se teidän pikkunen köllii :heart: :hug:

Täällä kans yx, joka käy kattelee huuto.netissä kaikenlaista kivaa :D Kannattaa tosiaan kattoa niitä palautteita, ne kertoo jo aika paljon myyjästä =) :/

Me ei oteta kestoja käyttöön, vaikka miehen siskolla niitä ois kasapäin :/ Ei vain oo meidän juttu. Aikoinaan, kun olin päiväkodissa töissä, sillon jo ajattelin, et ei tuu meille käyttöön sellasia =)

Ihana masu DD =) Ja kiva toi isyyspakkaus =) :hug:
Tsemppiä sinne ä-polille :hug: :hug: :hug: Jospa sä nyt kuitenkin tulisit ihan itte kertoon sit kuulumisia, peukut on pystyssä :D :hug:

Kovasti voima :hug: :hug: :hug: kaikille pahoinvoinnista kärsiville :hug: Tiedän sen olotilan... :x :$ :snotty: |O

Nyt sit otat Cham ihan iisisti ja levon kannalta :D :hug:
Jokos kohta saadaan odotettu masukuva? :D =)
 
Chamorphis
Suukkis juu ostin kaikkee kivaa... Sellasen t-paidan mis on teräsmiehen logo mut siinä lukee isi... ja suomalaisesta kirjakaupasta ostin vauvaan huolto-oppaan! :D
DD joo nyt saa nauttia täysin rinnoin loppuraskaudesta! Kääk siis oikeesti enää alle 12 viikkoa laskettuun aikaan!!! :eek: Mihin tää aika menee?! :LOL:
toivis huoh... se mahakuva joo... mä oon laiskuuden huippu sen suhteen... Mulla on yx kuva kameras, mutta se on niin vanha. Pitää pyytää ukkoa ottaan vähän tuoreempi kuva. Tosin sekään ei takaa et se päätyy tänne asti. :ashamed: Mulla on kameras reilu 200 kuvaa odottaas et ne päätyis joskus tietokoneelle... :D
 
Onnea sannya hyvistä ultra kuulumisista :flower: ..Tosi ihanan kuva olitte pikkusesta saanu :heart:
DD Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Tänne ei erikoisempaa...huomena olis aamusella neuvola, ja v-loppuna alkaa sitte muutto...

vauvis neiti 31+3 :heart:
 
Sannyan vauva antoi kyllä NIIN ihanan vilkutuskuvan!! =) oih :heart:

DaylightDancer oi että mikä maha, taasen... :heart: ei uskois että se voi tuosta vielä kasvaa =)

mun tekee mieli kaikkee syötävää... spagettii ja lihapullakastiketta menis aikamoisesti..
 
niin kiitos niistä neuvolavastauksista.. ai haluttais sinne isäki jossain vaihees mukaan? hmm pitänee sittenkin sanoa että tartteis tulla... yritin miehelt kysyä noista sairauksista mut eihä se mitää tienny ja sit sen enolla on joku kehitysvamma mut en tie mikä. pitää varmaa iha anoppiehdokasta jututtaa =)
 
Talvis
Ensimmäinen neuvola
Ensin annoin pissan neuvola tädille. Sitten täyttelin lomakkeita, joissa
kysyttiin mm. isän ja äidin tietoja. Sotut, ammatit jne. sairauksista, juoma tavoista, huumeiden ,käytöstä, riitelystä, onko eläimiä jne. Lisäksi äidiltä kyseltiin viimeiset kuukautiset ja vaikka mitä muuta. eli ihan kaikkea udeltiin ja moneen kertaan.

sitten punnittiin paino ja mitattiin pituus, otettiin veri näyte sormesta, mitattiin verenpaine, yritettiin ottaa kädestäkin verta, mutta neuvola täti ei onnistunut. piikitti minun kummatkin käsivarret turhaan. Antoi sitten mukaan putkilot ja muut ja jouduin menemään pääterveyskeskukseen verikokeet otattamaan. Niissä katsotiin ainakin onko minulla vasta-aineita vesirokolle, yliherkkyyttä toksoplasmalle, jota kissan saattaa levittää. (meillä on kissa)
Mukaan sain läjän esitteitä, ohjekirjasia, dvd:n , äitiys kortin, pissakuppeja seuraavaan kertaan.


 
Me ei saatu ees kylkikuvia vaiks se ultraaja semmosia ottiki :/ Se ite vaa päätti mitkä anto ja kummatki oli semmosii, mis näyttää iha ufolta ko on suoraan kallo siinä :D Ois kai ite pitäny tajuta kysyy niit sivukuviakin.. Mut jospa rakenneultrasta sit sais :heart:
 
Meil ekalla nvlakäynnillä kysyttiin paino ennen raskautta ja pituus, et ei mitattu.
Sit kysyttiin niistä sairauksista molempien puolelta, täytin sellasen kyselyn, mis kysyttiin puolisosta; onko ollut perheväkivaltaa tai olenko tuntenut itseni uhatuksi miehen seurassa tai onko mies käynyt käsiksi, yms. :/ Sit anto molempien täytettäväksi kyselyn alkoholinkäytöstä vuoden ajalta ennen raskautta, mitähän muuta... :/
Muut sit taiski liittyä raskauteen; mikä on ollu kierto, millon viimeset menkat, katottiin seuraavaa aikaa, otti painon, mittas verenpaineen, katto pissan, hempan, jne... =)
Ja sain kasan lippulappuja ja DVD:n, ja sen odotus-kirjasen =)
 
*kopsaan laiskana toisesta pinosta... =)

Neukka kuulumisia :wave: rv 31+4

paino +670/vko (n. 11 kg yhteensä)
RR 146/82
Pissa: Puhdas
SF 29.5
Tarjonta: RT
Syke: + 140
Liikkeet ++

Eli kaikki hyvin, ja seuraava käynti onki sitte parin viikon päästä. Sain esitietolomakkeen täytettäväksi synnytys-sairaalaan.

Pari viikkoa vielä ja sitte äippälomalle :D

vauvis neiti 31+4
 
DD:ä täällä jo jännään... :D Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset sielt viel kotiin :hug: :hug: :hug:

vauvis, sullahan on yläpaine ollu koholla, jännittikö? :D

Zoe, teillähän on ollu "pikainen" käynti :D :/

toivis & :heart: 29+0 *poks* :heart: :eek: :heart:
 
toivis kyllähän nuo käynnit aina vähän pukkaa " jännittään" :D ..mutta ei neukka alkanu takertuun tuohon yläpaineeseen, eikä kyllä siitä mitään sanonutkaa.
Mulla oli tänään sijainen, ja aivan IHANA!!! :heart: ..Onneksi se on viel seuraavalla kerrallakin...jotenki vaan tykäsin tosi paljon hänestä :D
 
DD toivottavasti kaikki on hyvin ja että pikkuinen pysyy masussa vielä muutaman viikon!! :hug:

Toivis onnea poksuista! :D

suukkis ootteko varannu yksityiselle rakenneultran? Milloin sulla on se? :) Mulla on äippäpolilla 22.12. just ennen joulua! :D

vauvis pääsee kohta lomalle. :) Onkos ihanaa? Mua ei enää yhtään kiinnosta työnhaku...
:ashamed: mä en tiiä jaksaisinko mä mennä uuteen paikkaan olemaan skarppina ja sosiaalisena ja kaikkea. :|

EM ja Dodo 12+2 :heart:
 
Kotona ollaan! Kaikki menikin ihan erilailla kun kuvittelin :eek: Olin ihan hädissäni, kun sanoi käsikopelolla että "2,5cm kanavaa", ultralla katsottuna se 3cm (2 vkoa sitten oli hiukan yli 4cm). Kun mulle sillon viime kerralla sanottiin, että jos kontrolliin mennessä lyhenee yli 5mm niin joudun tarkkaan seurantaan ja osastolle. Nyt lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, et kyl toi 3cm riittää ihan hyvin ettei kontrollironkintaa varata enää, kun kohta vauva kuitenkin on täysiaikainen. Sitten lentoasiaan sanoi vain, että se on sinun päätettävissäsi, tiedät että riski on aina, mutta lääketieteellisesti ei sitä ole syytä kieltää. Ei ottanut kantaa siihen olenko auennut enemmän, kun hän ei edellistä tutkimusta ollut tehnyt, hieman varmaan mutta ei hälyttävästi. Hänen mielestään siis tilanne oli ennallaan, mitä nyt tuon sentin verran lyhentynyt kanava, ja se on kuulemma ihan ok. Tosi outoa, kun mulle nimenomaan sanottiin et jos lyhenee niin ei enää saa lentää ja vuodelepo. En kyllä valita, olen enemmän kun tyytyväinen! =) Näillä näkymin siis 3 vkoa ja pari päivää, niin olen matkalla kotiin! Jes :D

Vauvalla oli kaikki mainiosti, lapsivettä edelleen hyvä määrä, painoa jo huikeat 2189g (lekuri kyseli jo et onko tehty sokerirasitukset ja onko suvussa diabetestä, mutta kun sanoin molempiin ei, ei enää kommentoinut). Edelleen RT:ssä onneksi, ja tuo painoarvio kun on niin hyvä niin luultavasti ei vauvalla ole hätää vaikka koneessa syntyisikin. Luultavasti painaa lentopäivänä kuitenkin jo yli 2,5kg, eikä mun käsittääkseni enää silloin ole "keskonen", vaikka menkkojen mukaan päivää vaille täysiaikainen sillon onkin.

Talvikselle piti kommentoida et kai siellä neuvolassa isä yleensä jossain vaiheessa piipahtaa :) Meillä kai lähinnä ihmetelty, et miksi mies on joka kerralla ollut mukana. Mut tervetulluthan se sinne on niin usein kun sä sen sinne haluat ottaa :D Ja kiitos masukuvakehuista! Kyllähän se masu kasvaa niin kauan ku vauvaki, ja nyt se vauva kasvaa huimat 200g joka viikko :p

Kiitokset myös isyyspakkauskehuista! Erityisesti Suukolle kun sanoit niin kivasti :) Olihan se nopeasti kyhätty, mutta yllättynyt isi oli hyvin tyytyväinen penkoessaan lahjaansa :heart: Vaippavapaalla-isäopastakin on lukenut jo melkein puoliväliin ihan innoissaan! Ainakin naurun määrästä voisi päätellä että on ollut hauskaa luettavaa :D

Toiviskin jo poksuu, vkon päästä säkin pääset kolmenkympin paremmalle puolelle :LOL:

DD ja potkurineiti 33+1 :heart:
 
Hei vaan taas!
Sannaylle :hug: ultrasta.. ihana vilkutus!

Vauvikselle on ollut kans hyviä neuvola uutisia.. Kaksi viikkoa vielä, niin lomailemaan pääset kotiin! Ja sitten alkaakin loppusuora häämöttämään.

DD:lle tsempit äippä polille. Toivotaan,et sieltä tulisi hyviä uutisia ja pääsisit massua vielä kasvattelemaan kotiin.. :heart:

ööö, olikohan vielä muuta kenelle piti kommentoida... No kommentoin sitten jälkijunassa.

Ja nyt sitten omaa napaa:
Kävin eilen siellä neuvolassa ja se ultras vatsanpäältä varmistaakseen, kuinka pitkällä ollaan. Mutta ei nähnyt mitään tai näki kai se jotain, mutta ei ollut varma oliko se vain rakossa olevaa virtaa :LOL:
Joten sovittiin, että mennään nyt viimeisten menkkojen mukaan ja ensimmäinen aika varattiin 24.11.
Sain jo nyt mukaan hurjan paljon, opuksia mukaani joita voin lueskella ja papereita täyteltäväksi ensimmäistä käyntiä varten. Antoi myös tulevalle isälle lukemista, jota voi sitten armeijassa lueskella. :) Minulle ainakin jäi niin ihana tunne tuosta neuvolatädistä. Sain sellaisen kuvan, että minun murheet on myös hänen murheensa.
Mutta nyt pitäisi jaksaa taas lähteä töitä pakertamaan, vaikkei huvita ollenkaan.

Daadeli 5+5
 
Ihana lukea hyvistä uutisista DD :hug: :hug: :hug: Mä tiesin, et kaikki ok :D :p :hug:
Mukavasti painoa teidän neidillä :heart: Toivotaan kuitenkin, et ei syntyis kesken lennon =)
Ai juu, mulle voit laittaa synnäriksi OYS :D

Mukavasti vkot kyl poksuu :eek: Ens ke ois se ultra :heart: Ui, ui, ku kiva päästä näkeen oma pikkuinen pitkästä aikaa :heart:
 
Dadde, kiitos :) Ihana kuulla että sulla on käynyt säkä ton neuvolatädin suhteen, se onkin mahtavaa kun kohdalle osuu mieluisa. Sitä kuitenkin tulee nähtyä aikas monta kertaa raskauden aikana :D Luultavasti siis ihan oikeilla vkoilla meet, ku jos nyt ois ollu lähemmäs 10 vkoa niin kyl siel ois ihan selkeästi alkio näkynyt. Mut kiva kun tuli tuostakin varmuus, osaat sit paremmin asennoitua odotukseen kun tiedät missä mennään =)

Toivis:
Sähän oot ennustajaeukko :D Mä en kyl nyt tiedä et oliko kaikki oikeesti ok, vai oliks tää toinen lääkäri tumpelompi, mut kai silläkin sen verta ammattitaitoa on et ei mua koneeseen päästäis jos se kauheen vaarallista ois. Niin ainaki haluan uskoa :D Laitoin tuon synnärin listaan, kun nyt tulit vihdoin ulos kaapista leveyspiirisi suhteen :LOL: Mikäs ultra sulla on ke? Onhan se kiva nähdä pientä, mä jo mietin et jäiköhän tän aamunen viimeiseksi kerraksi, vai ultraavatkohan vielä sit siel varsinaisella synnärillä ku siel meinaan pari kertaa käydä lääkärillä ennen varsinaista synnytystä. :)
 

Yhteistyössä