*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

zoe joo joko minä teen tai sit anoppi. Se kun on vähän kätevämpi käsistään kuin minä... :p Nyt aloin virkkaamaan isoäidin neliötiä joista kasaan sellaisen peiton sitten vauvalle.

sompio eihän tässä kiire olekaan mutta kun niin kovasti tekee jo mieli hankkia kaikkea. Mulla jäi viimeks niin kesken koko tarvikehankinta niin ymmärrät varmaan että nyt tekee mieli ostella kaikkea. :)
 
muakin alkaa kohta toi kestoilu kiinnostamaan kun te siitä niin paljon puhutte!

musta ois kans kiva ostaa jo jotain mutten uskalla :eek:

niitä hankintoja kyl täytyy alkaa tekemään sen ultran jälkeen, koska yhtenä hankintana ennen vauvan syntymää on wc-remontti. -ja sehän imee rahaa.

toki meillä on toinen wc, mikä on remontoitu jo, mutta se on sellainen pieni missä on kulhon mallinen malja-allas joten siinä ei paljoa pyllyä pestä :D
 
EM Ihmeen vähän on tehnyt mieli hankkia mitään. Mutta kai se sitten np-ultran jälkeen iskee innostus, kun saa tavallaan varmistusta. Ja joulukuussa tulee hyvät veronpalautukset, joten niitä odotellessa :D
 
Zoe juu jottain me niist sillo puhuttii =) Ny kahtoin tarkemmin sun kuvia, ihania juttuja kyl ol ja sielhä se kaukalokin oli! ja etenki se leikkimatto!! Miekii haluun semmosen :D Pitää vaa kahtoo mitä saa tutuilta enne ko hommailee kauheesti uutta:p

Mieki liinailua oon aatellu, kantopussi mul on jo (vauva lehen tilauksen vuoks saatu) mut aina enempi kääntymäs liinailuun. Missähä ois muute niit taitteluohjeita? Ku jos anoppi vaiks semmosen tekis ni ei tiiä sit mite se tulee taitella :p

Mä valvoin eilen puol neljään ja luin kestovaippainfo:n keskusteluita :LOL:
 
Nii ja mä luin noit juttui varmaan liikaa, koska näin unta et oltii saatu jo vaavi ja kestoiltiin sen kans (myös paljolti VVV:n turvin mentiin myös) siin unes ja se ol poika! :eek: Siin se ol oikein luonnollist ja ihanaa, mut sit ko heräsin ni tajusin, et on ollu tyttöolo koko ajan ja ny uneen sit puski poika :D Et saa ny nähä kumpi meille tulee :LOL:
 
Hei taas! Ihana lukea mukavista ultrakuulumisista, oma np-ultra lähestyy kovaa vauhtia myös..

Muuten, millaisia "kohtaamisia" teillä on parvorokosta? Töissä työkaverin (jonka kanssa olen päivittäin paljon tekemisissä) lapsella on ko tauti. Mulla itsellä ei ole pienintäkään käsitystä, olenko koskaan sairastanut sitä. Taas kerran yli tunti soittelua tervariin, että saisin lähetteen labraan verikokeeseen, missä asia selviäisi. Asia on vieläkin levällään, toivon mukaan saisin lähetteen. Pikaisella netin selauksella selvisi, että paikkakunnasta riippuen siihen suhteudutaan hyvin eri tavalla. Jossain passitetaan suoraan labraan, jossain ootellaan flunssanoireita ja jo sairastuneille on levitelty käsitä tyyliin ei voi mitään. Keskenmenojen jälkeen haluan todellakin varmistua tästä.
 
hyvää tiistaita kaikille :wave:
Mä en oo oikeestaan miettinytkään kestoilua, kun se kuullostaa niin vaivanloiselta. Mutta aijon kyllä kokeilla äitiyspakkauksessa tulevalla kesto vaipalla.ei sitä tiiä vaikka innostuiskin...
 
Parvorokosta mul ei ole tietoa, mut hyvin kaukana pysyisin kyl lapsesta, jolla se on ollut jos itse ei ole sitä sairastanut. Se kun voi aiheuttaa ilmeisesti keskenmenojakin? Mut en siis tiedä siittä muuta, kuin mitä tääl palstal oon siit lukenu, et on vaarallinen odottaville äideille, tai no lähinnä lapselle.

Kestot voi tuntua työläiltä, mut sit ku sen oppii ni uskosin, et se on kyl todella helppoa. Ja ku miettii sitä mieletöntä määrää, minkä siinä säästää luontoa ja rahaa niin en voi käsittää, miks ei ees yrittäis kestoilla. Niitä ku kummiskii voi sit käyttää useammallakin lapsella ja uudelleen myyntiarvo on erittäin hyvä jos ei onnistuisikaan. Ja uskoisin, et useimmat, jotka ei onnistu, ni he eivät vain ole koittaneet kovin monia vaihtoehtoja. Heti ensimmäisten ongelmien tullessa annetaan periksi ja tuomitaan, et kestoilu ois turhaa. Sitä se ei mun mielestäni ole. Kummiski ku lukee kestovaippainfo.fi:n keskusteluita ni tyytyväisiä käyttäjiä on maailma pullollaan.

Uskosin, et kestot on vähä samantyyppinen peikko joillekin kuin kuukautiskuppikin. Uutta epäröidään eikä uskalleta yrittäää/jakseta yrittää niin kauan, et onnistuis. Toki sinällään ei oo sama juttu, et kuukautiskuppeja ei oo kovin montaa eri vaihtoehtoja, mut kestoissa on vaikka millä mitalla. Eli uskosin, et suurin ongelma kestoilussa olis asenneongelma.

Ja siis toki mä oon sitä mieltä, et jokainen ottaa sen tyylin mikä itselleen on hyväks. Mut en vaa ymmärrä heitä, jotka ennakkoluulojensa vuoks tyrmää koko ajatuksen. Kummiski jos yrität muutamia vaippoja ni se on murto-osa siitä mitä ois tarjolla ja toisenlaisilla vaipoilla kestoilu vois onnistuakin.
 
Zoe-F
Sompio Mie oon ostellu ajoissa kun olin töissä ja rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Viime tinkaan on sitten ikävä kaikkia hankkia, ja syödä pelkkiä kynsiä, vaikka anoppi valittikin että ollan jo kaikki ostettu.
Pinniksenkin ostin käytettynä parilla kympillä joskus np ultran aikoihin. Ja siis sitä ennenhän en tainnut mitään ostella, vai olikohan se juuri samoihin aikoihin.
Suukkis Mie ostin sen maton kaverita käytettynä :D Ja oon homman vaa sellast mitä en kavereilt saa. Vast sain hmm.. seittämän tuttipulloa. Kaikissa jotakin ilmaventtiilihässäköit. Tutteja muutaman vaatteen soivan lelun yms.
 
Zoe juu mekii saadaan varmaan miehen kaverilta aika paljon juttuja ja lahjaks toki uskoisin kans. Anoppiki ku on tosi innoissaan uudesta tulevasta tulokkaasta, ni eiköhä noita juttuja tuu iha itse ostamattaki/pyytämättäkin. Ois vaa helpompi jos jo tietäis mitä ois tulossa ja mitä ei, ni vois kahtella vähä mitä ostais :D
 
Neuvolalääkäri sanoi tänään, että kohtu olisi kallellaan taaksepäin? Mitä se meinaa? En tajunnut sitä lääkäriltä kysyä :ashamed:

Kerrottiin mun vanhimmalle siskolle raskaudesta, kun se meinas viedä niiden dublo-legot kirpparille. Eipäs viekään nyt :D Vaatteet se oli antanut mun toiselle siskolle. Toivottavasti ne on sillä vielä tallessa. Toiselle siskolle ei haluta vielä kertoa, mutta pelastettiin dublot :LOL:
 
Ainaki mä kyselin mun ultraajalta, et onko mun kohtu mihin päin kallellaan ja vastaus oli, et sisätutkimuksessa se näkyis paremmin. Sit se jatkoi, et ei sillä ole raskaudessa väliä eikä vaikutusta synnytykseen. Eli mä en noist tiedä, sanon vaa sen pohjalta mitä se ultraaja sanoi :D
Mut zoe jos sul on kohdunkaula vähä taaempana ja siks piti syvemmält ottaa näyte? En kyl tiiä yhtään, toi oli täysin heitto :D
 
no niin, juttelin tossa miehellekin tosta kestoilusta ja se oli heti ihan mukana! :D kyllä innostu ku kerroin hyvistä puolista ja varsinkin siitä rahamäärästä, mitä siinä säästää.

TA:mäkin ajattelin eka et se on niin vaivalloista, mutta niistähän löytyy niitä all-in-one tyyppisiä ratkasuja, mitä ei tartte erikseen taitella yms. eli siis käyttövalmiita niinku tavan vaippakin. kyllä meil sit varmaa tavallisiakin käytetään siin sivus, esim. kyläreissuilla

mul on viel kaks viikkoa siihe ekaa neuvolaan, ompa odottavan aika pitkä :p
 
suukkiksesta on tullu oikee kestovaippaprofeetta :LOL: ei se haittaa, kiva kun valaiset meitä muitakin. :D Mitäs mallia oot ajatellu parhaimmaks? Mä oon miettiny sitä kuorivaippa + sellainen harsotaite.... kerrohan mitä mieltä siitä ollaan noin yleisesti kun oot noita juttuja paljon lukenut. :)

Mä ajattelen kans niin että jos edes muutaman tavallisen kertisvaipan korvaa päivittäin kestovaipalla niin siinäkin säästää sekä rahassa että luonnossa jo aika paljon. :) Kyllä mä ainakin aion kokeilla, ja toivon että löydän sellasen joka toimii meillä. Kotona voi sit käyttää kestoja ja sit jos lähtee johonki reissaamaan niin voi laittaa kertiksiä. Mä en halua alkaa kuitenkaan raahaamaan kakkavaippoja mukana kylässä ja sieltä kotiin. :/ Ja kotona sitä pyykkiä tulee kuitenkin, niin ihan samahan se on heittää muutama kestovaippa päivässä sinne pyykin joukkoon.

zoe näen silmissäni sen otsalamppu-periodin... :LOL:

(.) Siis tänään on ollut NIIN kauhee olo koko päivän. :( Oikee kestokrapuloiden kuningaspäivä. Koko ajan oksettaa ja mahassa kiertää, mikään ruoka ei meinaa maistua. (no söin mä spagettia ja lihapullia vähän väkisin) Päätä on särkenyt tosi paljon ja väsyttää... TIEDÄN että pieni lenkki raittiissa ulkoilmassa olis varmaan auttanu mut en saanu itteäni ylös sohvalta ja se päänsärky naulitsi mut siihen suoraan. :headwall: Vau.fi-sivuilla kerrottiin että pahoinvoinnin tulis hellittää mulla 4.11. :D Oikein tarkka päivä laitettu... eli siis viikon päästä. Noh, katsotaan. :) Anteeksi valitus. Mulla tulee aina kauheen huono omatunto kun mä valitan olostani, jotenkin tuntuu että ei sais valittaa.... :snotty:

EM ja Dodo 12+0 :heart:
 
EM jaa'a. En oo niihi nii kauheesti kiinnittäny huomiota ku oon vaa lukenu, et esim. vastasyntyneellä on hyvä olla sisävaippa+villikset. Ja sit bambufroteeimu on kuulema todella hyvä kans. Täytyy viel kahtoo paremmi noit ja miettii eri vaihtoehtoi mut varmaan villiksiin ja sisätäyttövaippaan päädyn :p Nauhavaipat kuulostaa myös vastasyntyneelle tosi hyviltä, mut viel en oo kestovaippainfosta niistä löytäny tietoo. Pitää jatkaa etsimistä :D
 

Yhteistyössä