Parvorokosta mul ei ole tietoa, mut hyvin kaukana pysyisin kyl lapsesta, jolla se on ollut jos itse ei ole sitä sairastanut. Se kun voi aiheuttaa ilmeisesti keskenmenojakin? Mut en siis tiedä siittä muuta, kuin mitä tääl palstal oon siit lukenu, et on vaarallinen odottaville äideille, tai no lähinnä lapselle.
Kestot voi tuntua työläiltä, mut sit ku sen oppii ni uskosin, et se on kyl todella helppoa. Ja ku miettii sitä mieletöntä määrää, minkä siinä säästää luontoa ja rahaa niin en voi käsittää, miks ei ees yrittäis kestoilla. Niitä ku kummiskii voi sit käyttää useammallakin lapsella ja uudelleen myyntiarvo on erittäin hyvä jos ei onnistuisikaan. Ja uskoisin, et useimmat, jotka ei onnistu, ni he eivät vain ole koittaneet kovin monia vaihtoehtoja. Heti ensimmäisten ongelmien tullessa annetaan periksi ja tuomitaan, et kestoilu ois turhaa. Sitä se ei mun mielestäni ole. Kummiski ku lukee kestovaippainfo.fi:n keskusteluita ni tyytyväisiä käyttäjiä on maailma pullollaan.
Uskosin, et kestot on vähä samantyyppinen peikko joillekin kuin kuukautiskuppikin. Uutta epäröidään eikä uskalleta yrittäää/jakseta yrittää niin kauan, et onnistuis. Toki sinällään ei oo sama juttu, et kuukautiskuppeja ei oo kovin montaa eri vaihtoehtoja, mut kestoissa on vaikka millä mitalla. Eli uskosin, et suurin ongelma kestoilussa olis asenneongelma.
Ja siis toki mä oon sitä mieltä, et jokainen ottaa sen tyylin mikä itselleen on hyväks. Mut en vaa ymmärrä heitä, jotka ennakkoluulojensa vuoks tyrmää koko ajatuksen. Kummiski jos yrität muutamia vaippoja ni se on murto-osa siitä mitä ois tarjolla ja toisenlaisilla vaipoilla kestoilu vois onnistuakin.