''''*~Esikoishaaveista Plussanneet 8~*''''

Kaikkien kuulumiset luettu.. :)

ON: to lääkärinvla.. saas nähä mitä sanovat sokeriarvoista.. :/ muuten olo hyvä, harjoitussuppareita tulee aina välillä, ei kyllä kipeitä sellaisia.. töissä ei kyllä yhtään jaksaisi olla.. :(

TB 29+0 *POKSPOKS*

Nostetaanpas pino ekalle sivulle :) Vähän on päässyt putomaan.

Täällä ei mitään ihmeempiä, tänään aion soittaa ne rasituksen tulokset neuvolasta, kunhan siellä alkaa se soittoaika. Eilen kävin alusvaatekutsuilla ja tuli ostettua parit äitiys pikkarit ja yhdet imetysliivit. Imetysliivejä ostan sitten lisää edullisempia tai tilaan myöhemmin näitä samoja, jos ovat niin hyvät miltä vaikuttivat eilen kokeillessa.

Vieläkö muilla on paljon hankittavaa vauvalle? Mehän ollaan suurin osa aktiiveista jo puolen välin paremmalla puolella. Toki muutkin saa vastata :) Meiltä puuttuu lähinnä enää kaikki pikkutarvikkeet eli tutit/tuttipullot, rasvat ja voiteet. Ja sitten tietty nämä äidin käyttöön tulevat kuten maidonkerääjä, rintapumppu, itkuhälytin yms.

Alley ja Vilpertti 31+1

Moikka moi kaikille!

Hankinnoista olitten puhuneet... mulla on itseasiassa jo nyt oikeestaa kaikki suurempi ja pienempikin ostettuna valmiiksi. :whistle: Taidan olla aika ajoissa liikkeellä, mutta jotenkin oon niin vainoharhanen että haluun et kaikki on valiina JOS jotaa sattuiskin, ettei miehen tartte sit yksin kaupoissa juosta jos mie oon vaikka vuodelevossa. Ja lisäksi on ollut aika hyviä tarjouksia, ja huutonetissä on tärpännyt. Käytiin myös ikeassa jo kuukausi sitten shoppailemassa, ku ei sinnekää välttämättä myöhemmin viitti mennä jos toi sikainfluenssa nyt lähtee lisääntymää. Ja oli ihan kiva kyl käydä ajoissa ni jakso ees jotenkuten kävellä siellä tungoksessa.
Eilen kävin itelle shoppailemassa talveksi vaateltta. Läytyi HM:ltä kahdet housut, toiset oli viel alennuksessakii =) semmoset siistit toimistohousut ja toiset oli semmoset ihanat mustat "reisitaskuhousut". Nää on niin ihanat et mietin pitäskö ostaa viel toiset eriväriset.

Talvitakejakii yritin ettii, mut kait mie sit ooon jo kokoa sotanorsu, kun nytkään ei mahdu mihinkää takkiin maha sisää. Tai jos mahtuu ni se on muuten kamala teltta. Laskettuaika on kuitenkii vasta joulukuun lopussa ni tarttis kunnon takki jostaa löytää.

Tulipahan kunnon romaani.. :whistle: Jos mie jätän tilaa muillekkin.

Ainii paha olo päivitys: taas on saanut oksentaa kotona työmatkalla ja töissä parikertaa.. kyllä elämä on ihanaa! :ashamed:

jenninho+masukas poikanen 22+3

Hankinnoista puuttuu vielä..isommista niin pinnis ja turvakaukalo.. ja sit kaikki pikku tilpehööri..

ON: täällä hermoillaan huomista neuvolalääkäriä ja mitä sanovat sokeriarvoista.. kotiseurannassa on noi sokerit.. mut ei vaan nappaa enää.. en jaksa enää pistelyä.. :'(

TB 29+2

TB: Toivottavasti lääkäri menee hyvin. Onko sulla mielestäs pysyny arvot kunnossa? Pistely ei varmasti oo mukavaa, mutta kai sitä pienen takia jaksaa. Voimia :hug:
Mä muuten unohdin soittaa ne tulokset neuvolasta, meni aika nii nopeesti töissä. No ehkä huomenna muistan ni tietää pitääkö munki alkaa piikittelemään. Tuliko sulla muuten mitenkään erilainen olo siinä rasituksessa missään vaiheessa? Ku musta tuntu et se litku ei aiheuttanu vointiin mitään muutosta.

Jenninho: Eipä mullekaan mitkään takit mee kiinni, enkä tiedä mitä laitan päälleni ku tulee lokakuu ja oikeesti viileet ilmat ettei enää neuleen kans pärjää. Kai sitä sit laittaa miehen jonku hehtaari kokosen takin ja tuntee ittensä vielä vähemmän viehättävältä ku nyt :D Sulla on kyl se et joudut käymää töissäki kylminä kuukausina. Ainoo minkä keksin et vois käydä on joku pusakkamalli, missä käännetään se helma ylös. Mut eihän sekään kyl suorien housujen kans käy.
Voi ku tuo sun paha olo helpottais jo. Varmasti on inhottavaa, mutta tietenki vaikea kuvitella, ku itellä ei ollu oikeestaan yhtään. Jaksamisia sullekin :hug:

alley Kaupoissa oli viel niin ihania takkeja että meinas itku tulla (ja tulikin sit autossa). Ärsyttää vaa ku en mä nyt mielestäni ihan älyttömän iso ole, piti mieheltäkii kysyy et oonko mä oikeesti niin läski ettei mulle normaaleista kaupoista vaatteita löydy. Täytyy nyt kattoo löytyiskö netistä joku kiva takki oikee äitiysmallistosta. Sitten saa kyllä maksaa ittensä kipeeksi, mutta sen verran oon turhamainen että haluan raskaanakin töissä edes näyttää hyvältä (tai ainakin kohtuu siistiltä :/ ) Mie kuitenkii oon käytännössä koko talven raskaana, ni takki ois tarpeen.

Katellaan nyt kuin tää paha olo kehittyy.. siskokanssa juttelin ja sillä oli molemmissa raskauksissa ekan 6kk pahaolo ja oksenteli, mulla nyt 23viikko eli jos mentäis samalla tavalla niin ens viikon jälkee vois olla hyvä olo! Sormet ja varpaat ristiin vaan ja toivotaan.

alley onhan ne kai suht kuosissa pysyny.. ennen ateriaa pitää olla alle 5.5 ja tunti aterian jälkeen alle 7.8.. mulla heitelly hiukan, paasto arvo on ollu 5.0-6.0 välillä ja sit toi ruokailun jälkeinen 4.8-7.6, riippuen siitä mitä on syöny/juonu ja miten pitkä väli on ollu.. mä luulen et toi aamu arvo heittelee sen takia ku on ollu liian pitkä paasto aika.. :(
rasituksessa sain sitä cola litkua ja meinas tulla ylös.. :x mut ei kyl tullu.. ja sit ku oli menny melkee tunti niin huomas et vähä alko väsyttää, mut ei muuten mitää sen kummempa..
Toivottavasti sulla kaikki arvot ok etkä kotiseurantaan 'joutuis'.. mut mitähän sitä ei tekis pikkuisen takia..

jenninho jaksamisia.. :hug:

Päiviä pinoon!

Ensin neuvolalääkäri kuulumisia: eli sinnehän menin tarkistuttamaan kohdunsuuntilanteen ja ei huoleni ihan aiheeton ollu. Viimeksi kun kävin rv25+5, niin kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituuttaa käsikopelolla 3,0cm ja ultraäänellä 3,9cm ja suljettu. Nyt tän päivän tulokset (rv32+6): pehmeä, kiinni, pituuttaa käsikopelolla 1,5cm ja ultralla 2,5-2,7cm, kuitenkin vielä suljettu. Seuraava aika varattiin ens viikon keskiviikkoon, sitä ennen jos kivuliaita supistuksia tulee säännöllisesti, niin pitää ottaa yhteyttä äitipolille. Ilmeisesti tuo 2,5cm kohdunkaulassa on ihan turvallinen vielä, mutta siittä lyhyempi ei sais olla... Ja tuonne viikolle 35 asti estellään, sitten saapi jo syntyä. ...ja niin, lepoa vaan...

Teddybear: siun pitää vain yrittää asennoitua niin, että kaikki vauvan parhaaksi. Kukapa äiti ei haluaisi vain parasta hoitoa lapselleen. Yritä vielä jaksaa... :hug:

Jenninho: täällä on peukut ja varpaat ristissä, että pahoinvointi loppuisi ensi viikkoon!!! Se on vain kumma miten meitä joitakin kunnolla koetellaan fyysisestikin näillä raskauden oireilla ja toiset pääsee niin vähällä... (ja sitten kun ne vähällä päässeet arvostellen kommentoivat muiden oireita, kuten rakas anoppini ?)

Hankinnat: meillä alkaa olla kaikki valmiina ihan niitä pieniä juttuja lukuunottamatta. Hoitolaukku ja kuumemittari ovat ainoat isommat ja nekin kerkee hankkimaan, kun on vauva syntynyt. Tosin kun nyt rasituskielto tuli, niin alkoi hieman mietityttämään uskaltaako sitä kauppaankaan lähteä (varsinkaan isompaan), kun eihän miun rasitus tähänkään mennessä oo sitä suurempaa ollu! Mutta tosiaan on ne pienimmätkin hankinnat jonkun tehtävä (eli varmaan sitten miehen)... Tai ehkä surffailen netistä!

DsariaL ja Möykky 32+6

Hankinnat Isommat hankinnat alkaa olla tehty. Pinnasänky on ainoa, joka puuttuu. Amme ja siihen jalat käytiin tänään ostamassa. Sitten on vielä pieniä juttuja joita pitää ostaa. Vaatteita alkaa aika hyvin olla.

Teddybear Toivottavast neuvolalääkäri menee hyvin. Etkä joutuisi enää seuraamaan verensokereita. :hug:

Jennihoo Jaksamista. Jos ensi viikolla pahoinvointisi sitten häviäisi. Voisit keskittyä odotukseen.

Alley Ei mulle tullut sokerirasituksessa mitenkään erilainen olo. Litku ei nyt ollut mitään parhaimman makuista. Arvot oli hyvät, enkä onneks joutunut seuraavaan verensokeriarvoja kotona enkä sen enempää kiinnittämään huomiota syömiseen. Vaikka olen kuitenkin nyt vähän katsonut, että mitä syön ettei painoa nyt kovin paljon tulisi. Toivottavast sun arvot olisi hyvät.

Dsarial :hug: :hug: Hyvä, että pääsit tarkistuttamaan tilanteen lääkärille ja sait varmuuden tilanteesta. Nyt vain muistat lepäillä ja ottaa rauhallisesti.

Täällä vointi on ollut hyvä. Supistuksia en ole tuntenut. Käveleminen ja seisominen ottaa välil selkään. Vauvan vaatteita pitäisi alkaa vähitellen pesemään. Seuraava neuvolakäynti on kahden viikon päästä, joka onkin lääkärikäynti.

Nasuli08+MillaPetteri 32+6

Onnea Minttulille tytöstä! :heart: :hug:
Jos vaan jaksat/ehdit/haluat niin olisi mukava kuulla kertomustakin synnytyksestä.

ON: Täällä vaan kilot lisääntyy... Vähän huolestuttaa, mutta se on kyllä pelkää turvotusta. Viikossa tullut melkein 2kg. Eilen tuli yksi hiukan kipeämpi supistuskin, että on ihan mukavaa päästä pois töistä tän viikon jälkeen. Täytyy varmaan neuvolaan sanoa tuosta painon noususta samalla kun kysyy sokerirasituksen tuloksia. Olen kyllää yrittänyt hiukan katsoa mitä laitan suuhuni ja tämän viikon ainakin syönyt ihan kevyesti. Sais vaan hiukan hidastua tuo painon kasvu...

Moikka kaikille!

Onnea Minttuli82 tyttövauvasta!

Eikös raskauden aikana muuten pitäisi olla lääkäri kolme kertaa? ku mulla on ollut vaan se yksi alkuraskaudessa, niin koskakohan olisi seuraava?

Masukki potkiskelee jo tosi lujaa, potkut tuntuvat melkein samassa kohdassa joka kerta, reilusti navan alapuolella ja keskellä mahaa.

Tänää lähetää muuten miehen kanssa raveihin, jee! :heart:
Jenninho+masukas poika 22+4

Minttulille paljon onnea tytöstä! :heart:

Meillä on aika paljon vielä hankintoja tekemättä.. Vaunuja ja turvakaukaloita ollaan katteltu ja melkein valmiiks kyllä päätetty minkälaiset hankitaan. Sänky on valmiina, sellanen rottinkinen ensisänky, jossa menee varmaan noin kolme ekaa kuukautta, mut sit tietty pinnasänky pitää kans jossain vaiheessa ostaa. Vaatteita on aika hyvin valmiina.. Mut kaikki pienemmät hankinnat sit vielä puuttuu..

Onko muilla ollu sellasia vihlaisu-kipuja alapäässä? Mulla on nyt reilun viikon aikana alkanu tuleen sellasia kävellessä.. Välillä oon käyny pitkilläkin lenkeillä ilman minkäänlaisia tuntemuksia mut eilenkin kun kävelin 500 metrin matkan kauppaan, niin tuntu melkein koko ajan noita vihlaisuja. Supistuksia on mulla kans tullu varmaan kuukauden ajan harvakseltaan, mut ne on ollu aina täysin kivuttomia vatsan kovettumisia vaan.

Kia 33+2

Nyt on tulokset selvillä. Eipä ollut arvoissa mitään häikkää, onneksi. Mutta pitäis tän turvotuksen ja painon nousun takia välttää kaikkea suolaista. Sitten on vähän tällainen huono maha päivä tänään. Vihloo sieltä sun täältä ja supistelee enemmän ja vähemmän. Istumaan joudun täällä töissä, tää on kevyintä mitä voi tehdä. Ja silti sattuu tuonne ylävatsaan, mikä siirtyy sitten pitkin mahaa alaspäin.

Kia: Alapään vihlontoja mulla ei oo ollu, mutta sellaisia tökkäisyjä tuntuu. Eli ihan kuin joku työntäisi pienellä sormella tms sisältä päin tuonne alas.

Jenninho: Kolme lääkäriaikaa meilläkin on, joskus 16vko.n tietämillä sitten n.vko 26 ja vko 36 on vika. Joko sulla on ollu viikon 22 neuvola, mistä saat kelaan lähetettävän todistuksen raskaudesta ja pääset jonottamaan äippäpakkausta? Sehän on se seuraava mukava asia raskaudessa :)

Lääkärineuvola kuulumisia..
rv 29+3 (26+1)
-300g/viikko (+775g)
RR 134/78 (130/74)
Hb 113 (120)
pissa puhdas edelleen
turvotus - (+/-)
Sf 26 (25)

Tarjonta RT, syke 134 (137), lapsivettä normaalisti
Kohdunsuu kiinni ja kiinteän/pehmeän välimaastossa, kaikki ok.

Sokereita tarkkaillaan muttei tarvii pistellä niin useasti. Pari paasto arvoa ja jokunen ennen ja jälkeen aterian. Kotiseurannassa siis noi sokerit..
Kahden viikon päästä taas neuvola..

Kia mulla on ollu pari kertaa sellasii.. hmm.. miksä niitä nyt sanois..sukkapuikko tökkäyksiä tuolla alhaalla.. ensin toisella puolella ja parin päivän päästä toisella.. ei siis mitää mielettömän kipeitä, mut ilkeän tuntuisia..

jenninho täällä kans kolme lääkäriaikaa, kaks ihan neuvolassa (rv 14 ja 29) ja sit lopus yks äitiyspolilla.

alley no hyvä että tulokset hyvät. :) Harmi vaan että turvottaa niin paljon ja paino nousee sen takia.. :/

TB 29+3

Onnea Minttuli82:lle ja perheelle! :heart:

Teddybear Onneksi sun ei tarvitse enää niin usein sokereita seurata. Neuvolakuulumiset muutenkin hyviä.

Jenninho kolme lääkärissä käynti täällä, vaikka itse käyn vain kahdessa. Alkuraskaudessa on yksi ja sit oli vkolla 26 vkolla ja sit vkolla 36.

Alley hyvä, et tulokset oli hyviä. Toivottavast turvotus helpottais ja ettei paino nousisi sen takia.

Nasuli08+MillaPetteri 33+0

Heissan naiset ihanaiset :)

Täällä on pino hiljentyny kummasti, nyt pitää muistaakki kirjoitella ahkerasti..

Hankinnoista: täällä on kaikki isompi tarpeellinen paitsi turvakaukalo hankittu ja vaatteita tietty.. mutta vielä olis ostettavaa edessä..

mulla niin palaa hermo työpaikan kanssa, muuten jaksaisin ehkä töissä mutta auta armias kun menin taas saikulta töihin niin pomon silmän alla kaikki oli auttamassa painavien laatikoiden ym kanssa ja kun pomo käänsi selkänsä niin apu irtos ja asenne oli et kanna ite..
tauoille päästäävät viimeisenä ja mie oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin loppu.. no nyt eivät oo maksanu palkkaakkaan ja rahatki on aikas tiukilla...

huomenna olis neuvola ja saas nährä onko painoa taas tullu hirmuisesti :ashamed:

anteeksi omanapaisuuteni :heart:

MM & tirppa 27+6

MissMindy: Aika kurjalta kuulostaa sun työt. Kuulutko mihinkään ammattiliittoon? Sieltä vois kysyä apua tohon tilanteeseen, kun mun mielestä lain mukaan raskaana olevalle ei saa antaa niin raskaita hommia ja muutenki pitäis ottaa huomioon sun työkyky ja tarjoo sellasia tehtäviä mitä voit tehdä.

TB.lle onnittelut isoista poksuista! =) Ei oo sullakaa enää ku 10 viikkoa La.han. Joko jännittää tuleva? mulla ainaki on vähän sellanen kauhistus välillä kun tajuaa kuinka vähän tässä on aikaa enää. Ja paljon tekemistä :D

Tänään neuvolaan, tuun sitte kertoo kuulumisia. Vähän jännittää mikä on paino ja mitä neuvola täti siitä sanoo... Liikaahan sitä tietty on tullu.:ashamed:

Alley ja Vilpertti 32+1

Moikka!

TB:lle onnea poksuista! =) Tää aika menee kyllä niin nopeesti..Itelläkin enää 6 viikkoo laskettuun aikaan!!

Eilisiä neuvolakuulumisia:

rv: 34+1
pissa: puhdas
RR: 118/80
paino: +700/vko
turvotus: +/- Tähän asti ei oo turvotuksia ollu, mut nyt mulla on alkanut turvottaan sormia..Aamulla varsinkin ihan jäykät ja kipeet nivelet.. :/
sf-mitta: 29
syke: +130-150
liikkeet: ++
tarjonta: RT

Kia34+2

TB:lle onnea poksuista. Ei ole sullakaan pitkä aika enää odotusta. Aika on nyt mennyt niin nopeasti.

MissMindy Onpa sua kohdeltu ikävästi töissä. :hug: :hug: Toivottavasti ymmärtäisivät tilanteesi. Sun pitäis saada tehdä sellaisia töitä joita pystyt tekemään.

Eilen oltiin perhevalmennuksessa. Aiheena oli synnytys. Aihe jatkuu vielä seuraavalla kerralla. Ensi viikolla on fysioterapeutin tunti. Asiat ovat itselle aika tuttuja, mut on mukava tavata muita odottavia perheitä. Meitä on pieni ryhmä, meitä ei ole kuin neljä pariskuntaa.
Tuntuu, et aika menee nopeasti. Aika ei ole tullut pitkäksi, vaik olen jo ollut useamman viikon kotona. Tekemistä on riittänyt. Kaikkea pientä on onneksi saanut tehtyä. Vaatehuoneen sain järjestettyä. Nyt pitäis alkaa ompelemaan.

Nasuli08+MillaPetteri 33+6

Yhteistyössä