''''*~Esikoishaaveista Plussanneet 8~*''''

Moikka kaikille tosi pitkästä aikaa!

En ole päässyt ollenkaan koneelle, olen kotona maannut sairaslomalla viimeiset kaksi viikkoa ja sitä ennen olin kesälomalla kuukauden.

Kaikki on muuten ihan hyvim, paitsi että paha olo pahenee edelleen, oksentelen joka päivä ja yö. Paino nousee silti joten sen takia ei isompi huoli masukin puolesta ole.

Tänään viimeksi käytiin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa, hb oli tosin tippunut 106 vaikka syön rautaa. Nyt sitten rupean syömään kaksi päivässä ja c-vitamiinit päälle.

En varmaan hirveästi pääse koneelle lppuraskauden aikana, hiukan harmittaa kun on ollut niin ihanaa jutella teidän kaikkien kanssa ja jakaa kaikki ilot ja murheet!

Iloista odotus aikaa kaikille kuitenkin ja tulen kyllä moikkaamaan aina kun mahdollista!

Jennninho+masukas poikanen 26+1

Noh, jospa sitä yrittäisi tätäkin keskustelua taas vähän edistää, tuntuu todella hiljaiselta tämä.. Itsekin oon kyllä aktiivisesti kirjoitellu tuolla lokamassujen puolella, mutta kun täällä on niin hiljaista, niin ei tuu sitten tänne kirjoitettua kuitenkaan.

Jenninho: kuulostaa erittäin kurjalta tuo sinun oksentelu ja pahoinvointi! Mie jo aattelin, että miulla oli vaikeaa, mutta tuo kyllä kuulostaa vielä kurjemmalta! Että sympatiat sinne :hug:

Alley: tuo kestovaippakurssi kuulostaa ihan huipulta! Ja kiitos tuosta vinkistä, että tuollaisia "harjoitelupakettejakin" löytyy, millä voi opetella tuota ompelua. Vaikka varsin hyvä oon käsistäni (omakehu haisee), niin silti kuulostais kyllä hyvältä tuollaisen harjoituspaketin osto, kun olen niin onneton vain noiden kestovaippojen suhteen (ei ehkä oo tarpeeksi innostusta kuitenkaan, mutta hieman, että haluan ainakin kokeilla! Varsinkin niiden itse ompelua!)

TB:lläkään ei enää kauaa, hyvin oot perässä pysyny! :LOL:

ON: Mie oon siis jo NIIIIIIIIIN malttamaton tän vauvan syntymän suhteen! Mie halluun tän jo syliin... Takana on kolmen päivän supistelumaraton, joka kuitenkin eilen illalla päätti loppua: tuskin sai ees mitään muuta kuin malttamattomuuskäyrän nousua aikaiseksi (ei siis kohdunsuulla oo varmasti tapahtunu enää mitään!). Näin ensisynnyttäjänä kun nämä valmistelevatkin supistukset saattaa kestää useammankin viikon, niin miulla kyllä ei oo kauheen suuri usko, että täällä kuitenkaan ennen laskettua aikaa oltais vauvauduttu... *huokaus*

Dsaria ja Möykky 36+4 (ultran mukaan oltaisiin huomenna jo täysiaikaisia!)

Kirjoitan nyt vaihteeksi jotain tännekin. Pino on käynyt aika hiljaiseksi. Lokakuisissa tulee enemmän kirjoiteltu. Olen pari päivää nettipimennossa, kun netti ei toiminut. Toivottavasti nyt toimisi.

Jenninho voi että, kun joudut edelleen kärsimään tuossa pahoinvoinnista. On tosi kurjaa. Sais jo helpottaa:hug:

TB Suuressa käsityökerholehdessä on ollut ainakin kestovaippojen ohje. Muistaakseni lehdet olisi ollut 1/08, 2/07 ja 1/05. Jossain noista oli myös villavaippahousujen ohje. Noita lehtiä en nyt löytänyt itseltä. Olen aina välillä niitä äidiltä tuonut. Olisin tarkistanut, et oliko ne nuo lehdet.

Dsarial [/b ei sullakaan enää pitkää aikaa mene, kun saat vauvan syliin. :heart:

Nyt olen saanut vaatteet pestyä, silitettyä ja järjestettyä lipastoon. Lakanoita olen ommellut. Vielä voisi pari tehdä valmiiksi. Ei ole paljon supisteluita tuntunut. Nyt on närästys alkanut vaivaamaan enemmän. Muista vaivoista ei ole tarvinnut kärsiä. Lauantaina käytiin vielä tanssimassa. Tuntuu aika hyvältä. Vielä jos kerran pääsisi ennen vauvan syntymää. Vielä pitäis jaksaa odotella vauvan syliin saamista. Olen kyl varautunut siihen, et yliajalle menee.

Nasuli08+MillaPetteri 36+5

Kestoista vielä, Kestovaippainfon sivuillahan on kaavoja vaippoihin. Mä käytin ite niitä mummu-kaavoja tuolla kurssilla, tosin sovelsin hieman niitä. Niissähän on tehty taskun paikka eteen niin siirsin sen taakse, kun mielestäni se on fiksumpi niin. Mutta voisihan niillä tehdä pelkkiä sisävaippojakin, jättämällä taskun kokonaan pois. Se on vähän kummallisen näköinen siinä paperilla, kun sen printtaa, mutta siinähän on vain etu-osa piirretty erikseen takaosasta. Voisin ottaa vaikka kuvan niistä kahdesta valmiista ja laittaa tänne huomenna niin näätte millaisia noilla kaavoilla tuli.

nasuli08 juu, ajattelinki selata nuo lehdet läpi mitä kotoota löytyy, jos vaikka sieltä sitten löytyis ohjetta.. :)

alley juu, olis kiva nähdä mimmosii tuli.. :) mäkin kävin siel kestovaippainfon sivuil kattoo.. en vaan tainnu mitää kaavaa löytää.. :/ tai yhden kai löysin mut oli aikas oudon näköinen.. :/ ehken osannu kattoo sitä kaavaa oikealla tavalla.. :D

Neuvolassa käyty tänää.. (suluissa ed. kerran)
rv33+3 (31+2)
paino + 400g/viikko (+700g/viikko) yhteensä noin 5 kiloa
turvotus - (-)
RR 130/76 (131/80)
pissa puhdas (puhdas)
Hb 127 (107)

Sf 31 (30), lapsivettä N (N)
Beibin syke 141 (140), liikkeet + (+)
Tarjonta RT (RT) laskeutunut kuulemma lähtökuoppiin, vielä kuitenki hiukan liikkuu..

Parin viikon päästä pääsen koko arvioon, ku on tuota diabetesta suvussa niin paljon, niin haluavat varmistaa ettei ole liian isoa vauvaa tulossa..
Seuraava neuvolakin on parin viikon päästä.. :)

TB 33+3:heart:

heips kaikille odottaville mammoille :heart:

tulin kurkkimaan, mitä tänne kuuluu... ja pääsääntöisen hyvältä kuulosti.

Toivottavasti kaikkien odotus sujuisi mahdollisimman hyvänä loppuun saakka...
ja ne kenellä olo on kurja niin olot parantuisi huomattavasti...

Hanta ja Kimi ihan pian 4kk

TbHyvät neuvolakuulumiset.

Eilen kävin neuvolassa
RV 37
Paino + 400g/viikko
Turvotus -
RR 122/78
Pissa puhdas
Hb 109 (ei tarvitse vielä rautaa syödä.) Eri mittarilla mitattu viime kerralla parempi. Epäilen, et th:n mittari näyttää vähemmän.
Sf 37
Syke +, liikkeet +
Tarjonta RT pää tuntuu alhaalla, mut vielä vähän liikkuu.

Sf-mitta vain kasvaa. :eek: Ei silti kuitenkaan kerro, että vauva olisi normaalia isompi. Koko arvioon en ainakaan vielä pääse. Neuvolassa tulee nyt käytyä joka viikko. Ensi viikon maanantaina tulee lastenneuvolan th kotikäynnille. Uuden suosituksen mukaan kotikäynti tehdään jo ennen vauvan syntymää. Saa nähdä mitä sisältää. Vointi on hyvä. Ei tunnu pahemmin mitään supisteluita.
Nyt pullataikina nousemassa. Pitää varmaan mennä leipomaan.

Nasuli08+MillaPetteri 37+1

Onnea Niiskuneiti plussasta!

Täällä alkaa puoli väli lähestyä kovaa kyytiä. Maananataina on neuvola ja ensi viikon torstaina kauan odotettu 4d-ultra, jonne meno kyllä vähän jännittääkin. Toivon kovasti, että kaikki on hyvin ja pieni haluaisi sukupuolensakin paljastaa. Vajaan viikon aikana on tuntunut liikkeet todella selvästi, pieniä potkuja satelee aina kun rauhassa istuu tai makaa. Jokainen esikoisen odottaja täällä varmasti tietää, miten ihanalta tuntuu, kun pienen liikkeet alkaa tuntua. Tulee koko raskaus jotenkin niin paljon todellisemmaksi. :heart:

Ikuisuus ja masukki 19+1

Onnea Niiskuneiti plussasta. Paljon tarrasukkia mukaan pienelle. :heart:

Onpa täällä ollut hiljaista.

Tänään kävin neuvolassa. Siellä ei mitään ihmeellistä. Kaikki ok. Sydänäänten kuuntelua ennen th totesi, että taitaa supistella, kun maha meni ihan kovaksi. Ei tuntunut ollenkaan kipeältä. On vatsa välillä kovettunut, mut en ole siihen paljon reagoinut. ehkä ne on sit ollut supisteluita. Vähän on nivusissa kipua, kun on joutunut istumaan, eikä ole pystynyt nostamaan jalkoja ylös. Vointi muuten hyvä. Yöt olen nukkunut hyvin.

Nyt taitaa täytyä mennä nukkumaan, on sen verran väsyttävä olo.

Nasuli08+MillaPetteri 38+0

Eilen saapui odotettu puoliväli ja 4d-ultra. Ultrassa kaikki paremmin kuin hyvin, rakenteet kunnossa ja koko vastasi viikkoja. Pieni oli melkein koko toimituksen ajan kädet kasvoilla ja jalat tiukasti ristissä, mutta saatiin lopulta vihiä sukupuolesta, ja lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että meille tulee helmikuussa tyttö! :heart: Voi että miten helpottunut ja onnellinen olo on.

Eiköhän täällä ala kohta olla aktiivisempaa, kun monella laskettuaika lähestyy jo kovaa kyytiä!

Ikuisuus ja masukki 20+1

nasuli mullakin ollu noita masun kovettumisia, niin lääkäri sano niiden olevan niitä supistuksia.. en vaan itse ollu niitä supistuksiksi kuvitellu.. :D

ikuisuus :heart: ihania ultrakuulumisia ja onnea tyttölupauksesta.. :)

ON: voi tsiisus tätä selkäkipua.. :( tai no ei se kipee ole sillee vaan on sellai inha tunne.. ja taitaa toi beibi jotenki itseään alaspäin puskee ku mieletön paineen tunne aina välillä tuolla alhaalla, myös selkäpuolella tuntuu.. ja menkkajomotuksen tapaisiakin tuntemuksia on nyt ollu vähän.. ja sisäreidet.. tuntuu että olisin tehny jotai jumppaa enkä venytellyt ku lihakset kipiät.. :eek: ohoh..tulipahan valitettua.. ehkä huomen on parempi päivä..

TB 34+5:heart:

Ikuisuus, onnea tyttölupauksesta :heart:

Täällä on myös ollu tuota lihasten kipeytymistä. Siis vaikka koko päivän on kotona niin illalla on sellainen olo, että ois juossu 10km... Polvet on kans sellanen mikä kipeytyy helposti. Nyt on ollu parempi ku flunssasena levänny eilisen ja pari edellistä päivää, ku mies on ollu flunssassa kotona. Saatiin vihdoin eilen koottua sänky vilpertille, siitä tuli oikein hieno :) Vauvapyykkiä oon pessy ja tutit samaten. Vielä pitäis noita harsoja pestä ja vaippoja tietenki. Sitten pitäis ommella imuja niihin lisää... Ostin villalankaa ja puikotki jos alkais neuloo villahousuja :D

Täällä supistelee kans aina välillä eilen tuli aamulla muutama, ilman mitään provosointia. Ei kyllä mitään kovin kivuliaita, mutta selkeitä supistuksia kuitenkin :)

Alley ja Vilpertti 36+5

Yritä jaksaa oksentamisen kanssa jenninho.

DsariaL synnyttää varmaan piakkoin. Vaikuttaa noi supparit lupaavilta!

Onnea ikuisuus tyttölupauksesta!

Miten teillä muilla oli liikkeiden kanssa n.30vkolla. Täällä kovasti on välillä huolettanut kun potkuja ei juuri enää tule, ei ainakaan kuten ennen. Voisiko laskeutuminen vaikuttaa tähän? Koko viikon ollut paljon hiljasempaa kuin aikasemmin ja eilen sitten oikein virallisesti illalla seurattiin liikkeitä. Saatiin onneksi se 10/h. Ja täällä myös outoja vatsakipuja. Ei kai voi olla supistuksia kun saattaa kestää vaikka tunnin ja sitten menee ohi ja muutaman tunnin päästä taas. Oliskohan jotain ongelmia suolessa. Mutta kun ummetuskaan ei vaivaa.

Ja ankkana vaaputaan eteenpäin tuon laskeutumisen johdosta. Myös tukisukat on joutunut laittaa jalkaan aamuisin kun sen verran on alkanut turvottaa.

Leppis ja tonttutyttö rv30+4

Yhteistyössä