''''*~Esikoishaaveista Plussanneet 8~*''''

Jontzkille onnea täysaikaisuudesta täältäkin. Mahtaa olla mahtava tunne! Itse toisaalta odotan kovasti, että oltais jo tossa pisteessä, mutta toisaalta jännittää kovasti ja olen ihan tyytyväinen että 24+0 poksahti tänään.

Miss Mindylle on tainnut osua sellainen neuvolan täti, joka on ihan väärässä ammatissa! todella harmi. Voiko sitä saada vaihdettua? sinun pitäisi saada tukea ja itseluottamusta eikä tuollaista!

Täälläkin käyty eilen neuvolassa. Toinen kerta oli nyt (rv 24) kun helsinki säästää ja noista neuvolakäynneistä on helppo ottaa. Paineet 104/70 ja B-hb 123. Kohdunpohjan korkeus 20. Sykkeet 156 ja liikkeet ++.

Ja maanantaina oli ultra. Häpyhuulet komeili jalkovälissä :)
 
jontzki onnea täysaikaisuudesta.. :)

Onnea poksuista, alley ja leppäkerttu :) jaleppäkertulle onnea tyttölupauksesta.. :)

MissMindy No johan on ollu nvlatäti.. todella harmi, ku nvla käyntien pitäs olla mukavia ja josta saadaan tukea.. mut täällä myö ollaan.. :hug:

alley onnea kosinnasta.. :)
niin muuten tahtoo kans tollaselle kansalaisopisto kurssille..ku meinattii ainekin oaskestoilla niin olis kiva itse kans tehä.. :)

ON: täällä sormenpäät hellänä pistelystä.. :/ mut kaiken kestää kuhan beibillä kaikki hyvin.. muuten oma olo hyvä.. mitä nyt toinen jalka välillä puutuu jos istuu liikaa.. :D

TB 28+2:heart:
 

Tänään oli neuvolapäivä, määräsivät sokerirasitukseen painon nousun takia. 11kg siis tullut ekasta käynnistä joista 6 kesän aikana...

Paino: 910g/vko
Turvotus:+
Verenpaine: 119/76
Pissa: puhdas
Hemoglobiini: 133
SF-Mitta: 28,5
Masukin tiedot: syke 145, liikkeet ++. Oli masussa viistosti poikittain eli pää oikeaa kainaloa kohti ja jalat vasemmalla alhaalla. Ihan normaalin kokoiseksi arvioi ja sanoi, että jos kuukauden päästä ei ole kääntynyt niin sitten lähettää synnytystapa-arvioon. Meillä ei siis kaikkia laiteta sinne vain ne joilla lääkäri/neuvolatäti arvioi sen tarpeelliseksi.

Töitä alan vähentämään kykyni mukaan. Tai aina kun tilanne sen sallii jään kotiin ja teen etänä omien voimien mukaan.

Alley ja Vilpertti 30+2
 
Huomenta!

Alley Joudutko siis sokerirasitukseen ton 11kg takia? Kuulostaa mun mielestä ihan normaalilta painonnousulta.. Mulle on ainakin neuvolassa sanottu et on tosi yksilöllistä ja normaalia, et paino nousee jossain vaiheessa nopeemmin ja sit taas jossain vaiheessa hitaammin.. ihan ihmisestä riippuen.
Mulla nousi paino alkuraskaudessa tosi nopeesti ja nyt viimesen kuukauden aikana on tullu lisää vaan 300g..mut ei kuulemma tarvi tostakaan olla huolissaan, kun sf-mitta on kuitenki koko ajan kasvanu.. Yhteensä mulla on nyt tullu 8,5kg.

Mulla oli maanantaina neuvola ja kaikki oli ihan ok.

rv. 32
Hb: 134
RR: 119/71
sf-mitta: 27,5
syke: 140+
liikkeet:++
Ja raivotarjontaan oli vauva kääntyny ja terkka oli sitä mieltä, että ei luultavasti enää siitä muuhun asentoon käänny! :)

Kia 32+4
 
hei kullat!

viimeinki pääsee sen verran istumaan että voi jotain kirjotellakki. kiitos tsempeistä ja onnitteluista :) sisko oliki jo käyny kertomassa että poika on syntyny ja koot ja muut. tuun vielä kirjottelemaan paremmalla perseellä tarkemmin.

mutta siis kotona ollaan oltu jo parisen päivää ja on menny hyvin.

anteeks omanapaisuuteni tällä kertaa. ei vaan oikeen aivot toimi niinku ennen :D
tässä vielä kuva majuri Tomista bilibedissä. joutu siellä viettää yhen illan ja yön ku oli niin keltanen.
 
Voi kuinka ihana poika tuo major Tom!!! :heart: Onnea vielä nibbelle ja iskälle!!! :flower:

Alley siis nuiden kilojen takia?!! Olin oman puntarillakäynnin jälkeen eilen neuvolassa ihan järkyttyny. Mulle on tullu jo 13kg!!!!!! :eek:
Täällä ei puhuttu sen kummemmin ainakaan vielä tuosta sokerirasituksesta...
Kun muiden lukuja katsoo, enemmillä viikoilla paljon vähemmän kertyny painoa... Tässä tuntee itsensä pontsoks!

Nyt nauttimaan aurinkoisesta päivästä! Mukavaa päivää kaikille!

Delfis ja Vili
25+3 B)
 
Moikka kaikille taas pitkän tauon jälkeen! :wave:

Onnea tuhannesti vauvaantuneille! :flower: :flower:
Tytyllä oli aika hurja synnytys, kovasti toipumishaleja sinne! :hug:

On: Rakenne ultara oli viime viikolla Ja POITSULLA oli kaikki hyvin. Kätilö sanoi että on kyllä niin selvä poika ettei se muuksi enään muutu! :heart: :heart:

Elikkäs masukilla on kaikki hyvin, äipällä alkaa vaan pinna loppumaan tähän hommaan. On niin paha olo edelleenkin ettei jaksa mitään tehdä, alkaa oikeesti jo masentamaankin.. :ashamed:

Mutta ehkä tämä tästä.. täältä oli onneksi tullut paljon lohdutuksia. Kiitos kaikille! :flower:

Jenninho+masukas poika 21+5
 
Heipsis kaikille pitkästä aikaa! Ei oo vain tullut tänne kirjoiteltua, kun suurin osa vakkareista nyt jo tuolla vauvautuneissa, mutta eiköhän myökin tästä aktiivistuta (sanotaanko se noin?). Ensinnäkin Onnea kaikille uusille ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

Jenninho: Onnea poikalupauksesta! En yhtään ihmettele, jos pinna alkaa olla loppu. Ei tuollaista pahoinvointia jaksa kukaan. Tiedän hyvin nuo masentumisen tunteet, itselläkin oli alussa henkisesti hyvin vaikeaa sen pahoinvoinnin takia. Muista vain, että tuo ei oo siun vikaa, etkä vois tehdä mitään toisin.

Nibblerille onnea pienestä pojasta! Miule tulikin just viime yönä huoli, kun ei oo teistä kuulunut mitään, että onhan kaikki hyvin. Hienoa, että siellä on turvallisesti kotiuduttu ja aloitettu vauvantuoksuinen arki! Oikein suloinen suloposki on...

Pitäisikö meidän taas kirjoitella jotain esittelyä itsestä, perheestä jne. että oltaisi taas vähän enemmän selvillä siitä, kuka on kuka?

Tänne ei masuun kummempia. Pari päivää oon touhunnu vauvan vaatteiden kanssa, nyt oon pessy ja silittäny kaikki. Vielä pitäisi viikata ja laittaa oikeille paikoilleen. Yllättäen totesinkin, ettei noita 56-60cm vaatteita oo kovin paljoo, niin niitä varmaan käyn joku päivä vielä kirpparilta ettimässä (+ hm:ään tuli vau-kirjasen välissä se 10? alennuskuponki ja miulla on muutaman kympin edestä lahjakortteja, niin ne voisin käydä tuhlaamassa vauvan vaatteisiin).

Supistuksia täällä tulee päivittäin, joku jo miulle valaisi, ettei ne oo enää harjoitussupistuksia, vaan jo avaavia ja ennakoivia supistuksia. Toivotaan vain, ettei kuitenkaan liikaa tuolla tee tuhojaan, että synnytys alkaisi ennenaikaisena, muutenhan näillä viikoilla ei nuo haittaa...

DsariaL ja Möykky 32+1
 
Kia ja Delfis: Joo painon nousun takia joudun siihen rasitukseen, enemmän kai oli huolissaan siitä että kesän aikana on tullu 6kg, melkeen koko kesä lähelle 1kg/vko. Mut en usko et siel mitää ihmeellistä tulee vastaan. Kunhan tarkistaa vaan. Sain ajanki onneks jo maanantaille ni on mahdollisimman pian ohi.

Nibbellä on kyllä suloinen poika :) Mukavaa vauva-arkea sinne :hug:

Jenninho: Saako tuon teidän poikalupauksen laittaa listaan? Ja onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta :flower:
 
alley Saa laittaa listalle että poitsu on tulossa.
Ollaan jo kerrottu kaikille sukulaisillekkin, kun enmie osaa salaisuuksia pitää ollenkaan. Ja tuleepahan lahjat sitten oikeissa väreissä. =)
Oli ihanaa kun varsinkin molemmat isoisät oli niin innoissaan kun on molemmille ensimmäinen poika lapsenlapsi! :heart:
 
nibbler on kyl suloinen poika.. :) vauvantuoksuista arkea sinne... :hug:

jenninho onnea poikalupauksesta.. :) harmi ettei pahoinvointi ota loppuakseen.. :/ tsempitykset sinne.. :hug:

kian neukkukuulumiset bongattu, onnea niistä.. :)

ON: pistelyä ja pistelyä.. no nyt on omat arvot pysyny alle viitearvojen.. :)

TB 28+4:heart:
 
Täällä menee koko aika neitin kaa..sit ku se nukkuu ni pitää keretä ite syyä ja vessaan ja kaikkee..on tää ihanaa mutta alussa teki tiukkaa herätä yöllä useemman kerran..nyt siihen alkaa tottuu. Päivät menee nopeesti =) pitäs vissiin tajuta itekki jo mennä tonne typyn viekkuun ku se siel nukkuu..tosin varmaa herää syömää viel 10 aikaan enne yöunia ja syöttöjä.

Koittakaahan mammat jaksaa masujenne kaa..ja älkää panikoiko kilojanne ;) kyllä ne lähtee sillä millä tullukkii :LOL: eli lapsi pitää siitä huolen..ainakii meillä..miulla menee jo entiset farkut jalkaa, mutta kiinni ei mee ihan viel-->osaksi sektio haavan takii ( ku en ees uskalla käydä vetää vetskarii farkuista kiinni ) ja osaksi viellä raskaus kilojen takii..

Tyty ja Kippana 1viikko ja 2pv :heart:
 
Nibblerille tosi suloinen poika :heart:

Jennihoo Onnea poikalupauksesta. Harmi, ettei pahoinvointi ota helpottaakseen.

Eilisiä neuvolakuulumisia
vko 32+0
Paino + 175g/vko yht. 13 kg
RR 119/72
Pissa puhdas
HB 108
SF 32
:heart: :n syke +
Liikkeet ++
Hb oli laskenut viime kerrasta, mut ei viel määrätty rautaa syömään. Annettiin vaihtoehto, että saa itse nyt päättää aloitanko syömään rautaa. Väsymystä ei ole ainakaan ollut. Seuraavalla kerralla katsotaan uudestaan.

Toisina päivinä energiaa riittää enemmän ja toisina vähemmän. Olo tuntuu silti hyvältä. Välil vatsa vähän kovettuu, mut en tiedä onko ne supistuksia. Mitään erityisiä kipuja ei tällä hetkellä tunnu.

Nasuli08+MillaPetteri 32+1
 
Voihan vietävä! Täällähän on hirmuisen isot raskausviikot jo niin monella jotka vasta tuntui plussanneen! :)

Onne atyttölupauksesta Jennihoolle.

Nauttikaapas kuule raskaudesta kaikkine vikoinennekin kun siihen tulee KAUHEE IKÄVÄ! Voin sanoa ,vaikka loppuaika menikin mulla ihan persuksilleen sen raskausmyrkytyksen kanssa...


Tässä meidän neiti kylvyssä muutaman viikon ikäisenä :)

Beebee & Nuppunen 3viikkoa ja 2 päivää
 
Alley saa laittaa tyttölupauksen listaan. Olen kyllä tytöstä kovasti innoissani. Kun itse olen kanssa esikoinen, niin jotenkin ajattelen niin että muilla tulevilla lapsilla pitää olla isosisko, joka auttaa ja neuvoo :)

Nibbler miten suloinen poika! onnea vielä kovasti :flower: :flower: samoin kuin baby butterfly onnea ihanasta neitokaisesta! :flower: :flower:

Jenninho
Onnea poikalupauksesta. En yhtään ihmettele, että alkaa masennus iskeä tuon pahoinvoinnin kanssa. Itselläni oli myös todella raju pahoinvointi n. viikolla 15 asti. Kolmen viikon pätkän vietin oikeastaan vain vessan lattialla ja söin ruusunmarja pilttiä ja mehujäätä (ainoat mitä sain alas). Itku kyllä pääsi monta kertaa ja miehelläni sanoin että tää on ensimmäinen ja viimeinen lapsi. Muutenkaan mua ei kyllä ole luotu odottajaksi :) kun pahoinvoinnista pääsin alkoi ihan hirveät päänsäryt ja alaselkäsäryt. Molempiin auttoi kiropraktikolla käyminen pari kertaa. Selkäsäryt on nyt palannut ja pitäis varmaan mennä niitä näyttämään. Kärsin myös ennen aikaisista supistuksista ja jouduin tulemaan niiden takia pois Jenkeistä (jossa olen ollut mieheni kanssa. Hän siis siellä töissä) jo viikolla 22, vaikka olimme suunnitelleet kotiutumiseni vasta viikolle 26, jonne asti saa lentää. Nyt siis olen yksin täällä suomessa ainakin syyskuun loppuun. Ikävä on kova, mutta toisaalta olen niin onnellinen että olen päässyt kotiin ja tiedän että jos supparit alkaa niin täällä on puolessa tunnissa sairaalassa ja hommat hoituu. En kyllä usko, että nuo supistukset enää hirveästi vaivaavat, kun niihin on löytynyt syy. Se siis oli virtsaputken tulehdus piilevänä. Piilevä siis siksi, että syön koko ajan estolääkitystä virtsikseen ja sen takia tulehdus ei ole näkynyt missään. no tulipa selostus :)

Kiva lukea neuvolakuulumisia muilta! kiva siis että jaksatte niitä kirjoitella :)

leppis ja tonttutyttö rv 24+4
 
Heippa!

Meille syntyi tyttö keskiviikkona 19.8. klo 18.56. 3395g ja 50cm pitkä.

Synnytystä:Käynnistettiin keskiviikko aamuna oksitosiinitipalla 9 aikoihin ja supparit tuntu vaan selässä. 13.30 puhkaistiin kalvot ja siirryttiin saliin. Seuraavaks supsitukset koveni pikkuhiljaa ja yhtäkkiä olinkin tosi kipeä ja sain (pyysin)epiduraalin vähän liian myöhään. Autuus tuli ja sitten vaan odoteltiin avautumista ja ponnistuksen tarvetta.
Ponnistaminen tuntui ihan hassulta ja epätodelliselta uskoin synnyttäneeni vasta kun kätilö sano et on jo otsaa myöten ulkona. En siis tuntenut kun vaan supistukset/ponnistamisen tarpeen. En edes haavan leikkausta. Sitten tyttö jo olikin maailmassa. Pahimmalta tuntu kun ommeltiin :)

Tyttö on aivan ihana. On jo tosi terhakka ja määrätietoinen kun meni vähän yli. Itkee vaan kun ei saa heti tissiä suuhun tai tarvii tukea paukutteluun. On hereillä pitkiäkin aikoja. Eilen oli jopa 5h hereillä kun oli lähtötarkastus ja kotimatka.

Kaikki siis tosi hyvin ja voisin synnyttää vaikka heti huomenna jos haavaan ei sattuisi. (ei siis kannata uskoa kaikkia kauhutarinoita) ;)

Mansikkatee ja tyttö
 
Paljon onnea Mansikkatee pienestä prinsessasta :heart: :heart: :hug: Kiitos kertomuksesa, ihan kiva lukea positiivisiakin kertomuksia, tuon tytyn synnärikertomuksen jälkeen. Mukavaa vauva-arkea sinne.
 
Onnea kovasti mansikkateelle! Pikkuisesta prinsessasta!
:flower: :flower: :heart:

Mitens täällä näin hiljaista on nyt ollut? Kaikki on ollut nauttimassa viikonlopusta mökillä varmaan.
Kyllä oli meilläkin kiva viikonloppu pitkästä aikaa kun molemmat oltiin vapaalla. Mies rakenteli kompostia navetassa ja mie pötköttelin nurmikolla tyyny armeijan avustamana ja lueskelin kirjaa ja leikin kisujen kanssa. Masussa on potkutkin alkanut nyt vasta kunnolla tuntumaan.. hassua on että heti kun ite rupesin tuntemaan niin tuntui jo ulospäinkin. Miehelle sanoin että tuus kokeilee et JOS tuntuis kädellä, niin poika oikee innostu ja monotti oikee kunnolla ettävarmasti tuntui. Miehen ilme oli niin ihanan onnellinen! :heart: :heart:

Eipä tässä kat muuta ihmeellistää, töitä pitäs vissii mennä tekee. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :wave:

Jenninho+masukas poitsu 22+1
 
Joo, aika hiljaseks on pino menny, kun useimmat aktiivit on vauvaantuneiden puolella. Kävin siellä sokerirasituksessa, ei ollu paha kokemus se litku vaan oli järkyttävän makusta ja sitä piti juoda nii paljon (2 mukillista). Mut sen kaks tuntii sain maata sängyllä käytävällä ja onneks muistin ottaa kirjan mukaan ni ei ollu nii tylsää.

Tää viikko pitäis jaksaa vielä töissä ni sit vois jäädä viikkoo aikasemmin kotii ja tehdä etänä loput työt. Voi olla et ens maanantaina viel tuun käymään täällä mut sit saa työt jäädä mun osalta :) Vitsi et odotan kotiin jäämistä... Että saa alotettua kodin järjestämistä ja niitä kaikkia hommia mitä on äippälomalle kaavaillu.
 
alley Kyllä mekin tästä varmaa vielä akticoidutaan kunhan alkaa loppu häämöttää ja jännitys lisääntyy.
Mulla on ens vikkolla toi sokeri rasitus. Sen vuoksi vähän jännittää että kuin paha olo tulee ku on vieläkii pahoinvointia ja ens vois kuvitella ees nousevani ylös ilman mehuu ja keksejä, mut silloin on pakko. Toivottavasti miekin saan makoilla sitten siellä. :ashamed:
 
Huomenet! (tai no päivähän tää jo alkaa olemaan!)

Tajusin tuosta Alleyn viestistä, että täälläkin virallinen äitiysloma alkaa kahden ja puolen viikon päästä, jo! Vaikka eihän tuo miun elämää mitenkään muuta, kun kotonahan tässä enivei ollaan... Nyt alkaa kyllä kova miettiminen, mitä sitä vielä pitäis hankkia ja tehdä ennen vauvan tuloa. Melkein kaikki kun alkaa olla valmiina, mutta kuitenkin on vielä kaikenlaista pientä...

Viikonloppu oli aika mielenkiintoinen: la-su välisenä yönä jo luulin, että nyt lähetään synnyttämään. Tuli kovia kipuja vatsaan ja selkään ja supistuksia 3-4min välein. Kivut kesti ehkä 1½ tunnista 2 tuntiin ja hävisivät, eli ei vielä lähdettykään... Äsken soitin neuvolaan, pitää soittaa vielä ajanvarausta lääkäriin th:n suosituksena, että tarkistaa kohdunsuuntilanteen.

Miestähän tuo öinen tilanne vähän säikäytti ja herätti, että "hetkinen sehän vauva voi tosiaan lähtee tulemaan jo vaikka nyt": nyt pitää siis saada kaikki valmiiks kotona ja ostaa viimeiset jutut mitä vielä puuttuu, vauvan huone pitää saada valmiiks ja MIUN PITÄÄ PAKATA SAIRAALAKASSI! :D (nämä oli siis miehen ohjeet...)

Nyt meenkin laittamaan pesukoneen päälle ja tekemään jotain fiksua +yritän saada sen lääkärin kiinni, että saisin sen lääkäriajan...

DsariaL ja Möykky 32+4
 

Yhteistyössä