Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

ja mun kirjottelun välillä oliki tullu hyviä uutisia :) ihanaa syysmyrsky! kannattaa tästälähin muistaa että jos neukkutäti sanoo jotain tuollasta, niin älä ota kaikesta kiinni! toki pitää kuunnella :) mutta älä ala panikoimaan ennenku lääkäri sanoo asiansa :) jooko? olipas kyllä iso helpotus :) mut siehän syöt vissiin tosi terveellisesti? se on jo iiiiiso apu! :)
 
atl
syysmyrsky ne osaa kyllä neuvolassa syyllistää, mäkin sain viimeksi aika vahvasti sellaisen käsityksen, että mun pitäis käydä töissä..

Menisin ihan henkisen terveyteni vuoksi kyllä töihin, jos yhtään tuntuisi siltä että pystyn siellä olemaan. Alkaa flippaamaan pää aika pahasti täällä kotona. Eikä tässä nyt oo kun 17 viikkoa laskettuun (joskaan sitä tuskin nähdään).

tiuhtin kanssa poksutaan tällai torstaisin, mä oon vaan viikon jäljessä :D voidaankin jännätä kumpi synnyttää ensi :)

-atl + maha-apinat 23+0
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Laretzki
Lievää paniikkia aiheutti tuo äskeinen vaatteiden läpi käynti. Ei siinä kauaa mennyt. 50 cm vaatteita on tasan ne mitä äpakkauksessa tuli ja niitä varmaankin on tarpeeksi. Mutta 52 cm ja 56 cm vaatteita on kolme bodyä ja yksi yökkäri. 62 cm vaatteita onkin sitten reilummin, joten ehkä mä nostan nekin jo tohon vaatehyllyyn hoitopöydän viereen, sen sijaan että ostaisin hirveän määrän 52/56 vaatteita. 56 cm vaatteita voisi muutaman käydä ostamassa... Selvitys paljasti, että ostoslistalle pitää laittaa muutamat sukat, housuja ja sukkiksia...Eli heti kun rahaa tulee Kelasta niin käyn ostoksilla. Toivon että Lindexilla on silloin edelleen yks ihana tunika jonka haluan ostaa esim. kyläily vaatteeksi...

Muuten alkaa kaikki olemaan oikeasti kaikki kunnossa vauvaa varten. Kun se vaan tulisi jo :)

Lare ja Spyro 34+5
 
atl
lare Itte saan noita kohtauksia nyt jo :D Kun en mistään löydä mieleisiäni 50cm kietaisubodeja sopivaan hintaan.. Ja kun kaksosten kanssa pitää harkita vielä hankkivansa myös 44cm vaatteita! Mutta olen ajatellut, että jos oikeasti 44cm tarvitaan niin vauvat jäänee hetkeksi ainakin keskolaan, eli joku kerkiää niitä sitten ostamaan. Etteivät menisi ihan hukkaan.

Onneks mulla on kuitenkin koon 50cm karvahaalarit x) Ostin just nettikirppikseltä ne. Melkein itku pääs kun katsoin neljää mukana tullutta pienen pientä töppöstä tossa pöydällä..
 
atl KappAhlilla oli ainakin 44cm vaatteita jotain :) kävin tossa yks päivä juttelemassa niille bodyille ku oli niin söpöjä :D Ja mistä nettikirppikseltä oot shoppaillu? mulla on tylsää ja voisin tuhlata vähät rahani just nyt johonki :D
 
Laretzki
atl Mä voin kanssa suositella Kaph Hallia pienten vaatteiden ostopaikaksi. Niillä on se Newbie mallisto, jossa nimen omaa on alle 50 senttisiä vaatteita eli vähän jonkun "keskosmalliston" tyyppinen, vaikka sit siinä on myös ainakin 50 cm vaatteita, mutten muista että oliko sit siitä vielä isompia. Ne on valkosta ja beessia, että ne ainakin on neutraaleja.

Ite yllätyin siitä miten vähän meillä olikaan värejä noissa vaatteissa. Pitää ehdottomasti ostaa kirkkaita värejä noihin puuttuviin vaatteisiin. :) Kun vaan sitä rahaa tulisi...
 
Meillä kans vaatteet ihan värittömiä.. :/ ja niitä kaipaisin. Lisäksi tytöille saa paljon kivemman värisiä vaatteita ku sit taas pojille vaatteet on sellasia typerän sinisiä aina. Tytöillä on kirkasta pinkkiä ja violettia ja kaikkia muitakin variaatioita ku perus vaaleanpunainen.
Teen just ostoslistaa huomista ikean reissua varten ja harmaannun täällä sen takia. Onneks löysin tori.fi sen haluamani pinniksen,ei tarvii ku naapuri kunnasta vaan hakea ja saa huomattavasti edullisemmin! Aika hintoja ne vaan tuollakin häkkisängyistä pyytää. Ja se pinnasänky mistä oon haaveillu mikä menee pitkään juurikin sen takia kun yhden laidan saa poistettua niin joku väitti sen ovh hinnaksi huutonetissä 130e :D no mut ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
 
atl
Minusta taas pojille on hienompia vaatteita, ja haluaisin ostaa poikien vaatteita :D No, onhan meille yhtä poikaa lupailtu. Sitten tekisi mieli ostaa "pareja" eli samanlaisia, mutta erivärisiä. Meidän tyttöveikkaus on kuitenkin sen verran epävarma, etten kauheasti viitsisi mitään pinkkejä mennä ostamaan. Vaikka en nyt mitenkään kauhean tarkasti mistään sukupuolirajoista ja väreistä ja stereotypioista tykkääkään, niin en silti haluaisi pukea poikaani pinkkiin :D Paitsi sitten, jos hää itse niin haluaa jossain vaiheessa.

Mä olen ostellut fb:n kirppiksiltä, siellä on vaikka mitä merkkivaatekirppistä yms. Paljon oon ostellut monikkoperhekirppikseltä, kun saa noita pareja sieltä :D
 
Se on muuten jännä. En kans haluaisi poikaani pinkkiin pukea mut tytölle voisin ihan hyvin pukea sinistä.. Mä luulen et tää kantautuu jostain isännän kapea katseisuudesta. Mistä tuli mieleen et saatiin kunnon mykkäkoulu aikaseks näistä presidentin vaaleista. En ymmärrä mitä vuosituhatta toi mahtaa elää ku se ajattelee kaikki asiat niin saakelin suppeasti ja kapea katseisesti et ärsyynnyin ihan totaalisesti :D
 
atl JEP! Kaikki on hyvin niin kauan kun Haavistosta ei tule presidenttiä totesi hän. Ja kehtasi myös sanoa et ei siinä muuten mitään vikaa ole muutaku se että on homo. Ja asiasta keskusteltuamme selvisi myös ettei tilanne hänestä olisi ollenkaan niin paha jos ehdolla olisi lesbo. USKOMATONTA!!! :D
 
Huuuuuuh.

Helvetin flunssa. Ei voi muuta tähän aikaan yöstä sanoo (kello on siis oikeesti 03:23) :( Jotenkaan en osaa hengittää, jos nenä tukossa, ni pelkästään oikeella sieraimella :D Jjoo, tiiän, outoa, tyhmää jnejne.. Mut näin se nyt vaan on. Ja sit menin kääntää kylkee, ni eiks se oikee sierain menny tukkoon.. Nonih! Täs sitä sit ollaan.. hereillä ja kiukkusia.. :(

Ketäköhän sitä oikeesti äänestäis pressaks : / Ei kukaan kuitenkaan kansan hyvinvointia loppupeleissä paljoa aattele.. raha vaan ratkasee..

Emby^ ja nökö 18+4
 
Täällä omistetaan kuulemma silmätulehdus.. :(
Ei mikään ihme, et polttaa ja kirvelee ja sattuu silmät aivan hulluna!!

Ja sitte lääkäri määräs mulle silmätippoja.. lähdin tyytyväisenä apteekkiin ja siellä sit tajusin, et helvetti.. Mä olen raskaana, eihän näitä voi todennäköisesti käyttää. Ja niih, soitin sit lääkärille ja sanoin, et "Hei, olen tyhmä, kun en kertonu, mut olen raskaana, voinko käyttää näitä?" No en tietenkään voi.. HEI HIENOO!!

Vittu. Mun älykkyysosamäärä on oikeesti -100 :( ..noh, eiku uutta reseptiä sitte hakemaan..

Ja hienoa lemonade että kaikki oli hyvin!! :)

Emby^ ja nökö 18+4
 
Heipatipeippaa naiset!! =)

Voi emby!! :heart: Mua niin naurattaa vaikka sua ei varmaan.. :D Mut ei sitä itekään aina jotenkin muista tai oo menny alitajuntaan että tässä ihan oikeesti paksuna ollaan :) Esim kun vahingossa vedän mahallani pöydältä tavaraa lattialle tai kun lentokoneessa luulin vetäneeni vatsan sisään ohittaessani isokokoista miestä mutta pukkasinkin mennessäni etupuskurillani niin että horjahti melkein jonkun syliin istumaan. Mä sit siinä että oho, enpäs voikaan vetää vatsaa sisään :snotty: Ei sitä ukkelia paljon hymyilyttäny mutta muuta kansaa koneessa kylläkin :D :D :ashamed:

lemonade Ihania uutisia!!! :heart: Ihana kuulla että kaikki hyvin ja pääset hetkeks saikulle huilaamaan!

syysmyrsky Aika tapaus tuo ukkelisi! :D Mutta Onnea hyvistä lääkärikuulumisista!! :) Jännä nähä mitä neuvolassa nyt tuumaavat kun kuulevat mitä lääkäristä sanottiin ;)

Vaatteista Siis ei meillä oo kun pari jotain mitä saatiin joululahjaks : / Eikä tavaroista muutenkaan kun pinnasänky ja tänään käydään hakee hoitopöytä... Jokohan sitä kohta pitäis alkaa keräilee ettei tuu kiire...

tiuhti Juu kivut loppui kokonaan!! =) Tuntuu kun ois saanu elämänsä takaisin!! Oon niin onnellinen! Töissä olo on ollu raskasta ja siitä johtuen iltaisin vähän sattuu mut en laske että sitä tähän nyt mukaan kun tiiän että johtuu vaan raskaasta työstä ja helpottaa parin vkon päästä kun mun soppari loppuu. :) Mitäs sulle kuuluu? Ja mites työ kiireet, joko on tahti rauhottunu?

viida ja eskimo prinsessa 25+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Niin ja panskulla oli huomenna nt-ultra!? Tsemppiä ja tuuhan kertoo sit kuulumisia! :)

Taiteilijatar Mulla ei yöpahoinvointia ollu mutta muuten koko päiväistä ja iltaista kylläkin. Kannattaa varmaan sen vesilasin seuraks ottaa joku suolakeksi viereen niin vois auttaa jos yöllä alkaa oksettaa. Tai mulla ainakin kaikki suolanen autto. Mites sulla ei oo vielä tullu kutsua nt-ultraan? Kannattaa kohta soitella jos on jääny jonnekin matkan varrelle :) Tai täällä ainakin tuli pari viikkoa ennen, eli hyvissä ajoin kutsu...
 
Laretzki
34+6 neuvola
-Painoa 1050 g/vk, eli se siitä pienestä viikko nousta kun käy viikon välein. En tosin kommenttia saanut lainkaan.
- RR 130/82, pissa --
-Sf 31, RT: vauva on taas laskeutunut alas vielä ei ihan kiinnittynyt, lapsivesi normaali ja syke 150.
Antoi ohimennen (eli ei merkannut korttiin) paino arvion ja sanoi että taitaa olla jo aikalailla kolmikiloinen (vaun mukaan huomenna alkavalla viikolla 36 paino olis 2500g).
Takaisin kävely teki ihan älyttömän kipeää, onneksi tässä on ohjelmassa loppupäivälle vain pari leffaa ja sitruunamarenkipiirakan teko.
 
Purrr :)

viida, :LOL: voi eeeeiiij! :D Ihanaa, et joku muuki :heart:

HEI! NYT! Kuulkaa! Onko jollain muulla tullu pahoinvointi takas?! o_O
Pitääkö mun ihan huolestua vai kattoa mitä laitan suuhuni?

Ja onko joku muu alottanu kahvin juonnin, jos se tekeeki tän pahan olon.. :O Voi elämä mitä spekulointia..

Emby^ ja nökö 18+4
 
Nammpiksella ollut aikamoisia asioita siellä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin :heart: Valtavan suuret onnittelut pienestä prinssistä!!! :heart:

tiuhti_ Mulla vaan ressikäyrä nousee... en tiedä, missä välissä mä ehdin levätä. Riesaksi tullut nyt viikon aikana päkiät; ovat olleet arat jo pidemmän aikaa aamuisin, mutta nyt jo reilun viikon verran pitkin päivää aristelleet. Eilinen hieman pidempi KÄVELYlenkki ja HUOM! mies talutti koiraa ja mä sain vaan lyllertää rauhassa vierellä ja matkaa oisko ollut max. 2km jos sitäkään, niin kamala mikä särky iski päkiöihin kesken matkan... en kykene enää koirankaan kanssa kuin kiertämään korkeintaan tuon meidän korttelin ympäri... ja kyllä tänään on päkiät niiiin julmetun kipeet, että tekis mieli vaan maata pitkälleen jalat koholla. Tekemistä on edelleen ihan liikaa... tänään tulee illasta vieraita, mikä on ihanaa vaihtelua mulle ja mun tylsälle kotiarjelle, saan juttuseuraa! Huomenna alkaa oman makkarin vaatekaapin purku eli ensin pitää tyhjentää ja sitten revitään kaikki irti. Vauvan huoneesta tyhjennetään vaan kaappi ja pestään se, niin pääsen laittamaan vauvan kamoja sinne. Maanantai-iltana alkaa tapettien repiminen makkarista, aikaa 2 iltaa, keskiviikkona tulee tapetin laittaja. Ma tai ti tulee mun ystävän toinen kaaso käymään meillä, jotta saadaan hääohjelma kasaan, jotka on siis 2vkon päästä. Ens viikon perjantaina lähdetään mahdollisesti käymään Ikeassa, jos miehen kaveri ei ehdi käymään Ikeassa tekemässä meidän tilausta. Sitten onkin jo kuun viimeinen viikko ja mun ystävän häät :heart: Ihana asia, mutta mä en vaan enää jaksaisi yhtään mitään... ois tiedossa kirkkoharjoitusta, synnytystapa-arviota, uuden vaatekaapin kokoaminen ja vaatteiden järjestely, siivousta, sitten itse häät + muut normijutut päälle. Alan olla jo niin puhki, etten tiedä miten selviän, jos päkiät menee vielä tässä hässäkässä niin kipeiksi, etten pysty enää liikkumaan muuta kuin sängyn-sohvan-jääkaapin ja vessan väliä :( Ei tässä ole mitään mieltä! Niin, ja Memlisalla kaikki ok =) Ja anteeksi purkautuminen, kaikki tulee nyt vaan savuna joka reiästä... paska fiilis.

viida Onnittelut vielä rouviintumisesta! Meillä menee samalla kaavalla kuin teilläkin. Me varattiin jo juhlapaikka 19.5. Avioliittoon siunaus kirkossa pojan kasteen yhteydessä :heart: Meinasitko ihan hääpuvun laittaa juhliin? Mulla vähän auki vielä, että miten tekisin... haluaisin hääpuvun, mutta sitten taas ehkä en kuitenkaan. Onhan tässä vielä aikaa miettiä ja sumplia =) Onko teillä tulossa isotkin juhlat sitten syyskuussa? Me ajateltiin rajata niin, että ihan vaan lähimmäiset sukulaiset ja ystävät, joihin pidämme yhteyttä. Velvollisuudesta emme kutsu ketään! Eli aika pienet juhlat meillä tiedossa.

Emby Etten nyt yhtään sekoittaisi sun ajatuksia, niin lisäyksenä tuohon äippärahaan, että hakea saa joko vuoden 2010 verotuksen mukaan tai sitten 6kk:n tulojen mukaan. Mutta AINA, siis AINA tuo verotus on se ENSISIJAINEN eli Kela laskee jonkun oman kaavan mukaan, että mikä eroavaisuus verotuksen mukaan ja 6kk:n tuloissa on eli tulojen on sen kaavan mukaan YLITETTÄVÄ joku tietty osuus tuosta verotuksen tuloista, jotta voivat maksaa 6kk:n tulojen mukaan. Eli se on siis vaan sun etu =) Voit mennä verotoimistoon ja pyytää siellä verokorttia Kelan etuutta varten, jolloin voit saada pienemmän veroprosentin kuin se normaalisti olisi eli 20% lähtee automaattisesti, ellet tee uutta verokorttia etuutta varten. Nykyään verotoimisto toimittaa verokortin Kelaan, niin sun ei tartte sitä sinne viedä! Mä olen aina ottanut tuolla 20% verotuksella, mutta nyt ajattelin ottaa ihan oman etuutta varten!

syysmyrskylle
kans suosittelen, että käyt verotoimistossa tekemässä verokortin nimen omaan Kelan etuutta varten, saat pienemmän prosentin kuin tuo perus 20%!

Taiteilijatar Mulla oli alkuraskaudessa semmonen juttu tuon yöpahoinvoinnin kanssa, että jos en ollut muistanut huolehtia KUNNOLLISESTA JA RIITTÄVÄSTÄ iltapalasta, oli 100% yöherääminen jonkinsortin vatsavaivojen kanssa, eli siis mulla ei tullut varsinaisesti huonoa oloa, vaan vatsan turvotus oli riesana ellen syönyt juuri ennen nukkumaan menoa ihan järkyttävän täyteläistä iltapalaa. Kostautui heti, jos söin esim. pienen ja kevyen iltapalan. Mulla riitti tyyliin pari ruisleipää, jogurttia ja teetä + hedelmiä. Mutta siis ihan kunnolla kannattaa syödä, jospa se auttaisi?

viidan lentokonejutulle täällä naureskelen ihan hervattomasti, sait mut tuolla jutulla hyvälle tuulelle :LOL:

Mitähän Jomille mahtaa kuulua???? Kaikki hyvin?

Emby Voi kurjuus, sairastelu ei oo koskaan kivaa. Toivottavasti tervehdyt pian muru :kiss: Tuut tänne höpisemään ja viettämään aikaa!

Omaa napaa
Verisuonet vaan paukkuu ohimoilla ja vernepaineet kohoaa vähän väliä. Kiire eikun vaan jatkuu ja mä käyn ylikierroksilla. Oon niiiiiiin ressaantunut etten osaa edes sanoin kuvailla. Omaa aikaa ei ole. Vitutuskäyrä kohollaan just nyt, miehen kanssa tuli riideltyä viime yönä vielä tämän kaiken päälle.

Vaatteista on täällä puhuttu. Meillä on bodyjä vaikka kuinka paljon, itse en ole siis juurikaan mitään ostanut :D Harmittaa, kun tosi hyvää vaatetta ollaan saatu, mutta vuodenaikaan nähden olisi tarvetta enemmän pitkähihaiselle bodylle kuin "hihattomille" bodyille. 50cm vaatteita on ne mitkä äitiyspakkauksen mukana on tullut ja ihan muutama ollaan saatu ja saa luvan riittää, koska ostetaan vasta sitten lisää tuota kokoa, mikäli tuleekin kovin pieni pakkaus. Kaikki vaatteet pesemättä, kun ei vaatekaappia olla saatu vielä tyhjennettyä. Lakanat yms. on kyllä kaikki jo pesty.

Etsin tuskaisena tori.fi:stä ja muualta hoitopöytiä tai vastaavaa, joka sopisi tuohon tarkoitukseen. En olisi edes halunnut hoitopöytää, kun on niin lyhytikäinen ja jokseenkin turha, mutta mun selälle on paras hoitaa vauvaa seisaaltaan hyvällä, mulle sopivalla korkeudella. Kaikki myytävät hoitopöydät ihan järestään alkaen 90cm korkeudeltaan ja se ON LIIAN KORKEA mulle :( Laitoin fb:hen tiedustelua ja entiseltä luokkakaverilta sain 20e:lla hoitopöydän, johon tulee mukaan se pehmustekin ja korkeus 82,5cm :D MIKÄ HELPOTUS :D Nyt meillä on kaksi pehumstetta, toisen saan laittaa hoitopöydälle ja toisen tuon tänne yläkertaan! Samalta ihmiseltä ostin 10e:lla ammeen jalatm osui ja uppos!!! Olen niiiin iloinen. Ja harsoja olisin ostanut lisää, niin laittaa mulle ison kasan niitäkin. Lisäksi leikkimaton ostin häneltä. Kaikki yhteensä 45e! Ei ollenkaan paha. Mitä uusina olen hintoja katsellut, niin en maksaisi ikinä, en siis IKINÄ yli 100e hoitopöydästä ja lisäosaista vielä erikseen. Saisi kyllä rahaa kulumaan vaikka kuinka, kun ovat niin kiskohintaisia. Nyt meitlä puuttuisi enää amme ja vaippoja. Sitterin ostin kyllä uutena, kun en halua käytettynä mitään toisen kuolaamaa :p Ainoa uutena ostettu tavara, niin pulitin siitä 50e, mutta menköön tällä kertaa ;) Minua yllätti se, että sittereitä oli meilläpäin todella huonosti saatavilla!! Ei siis mistään kauniilla kuosilla, vaan minusta ihan järestään sitterien kuosit oli aivan karseita ja rumia, YÖK :x Yhden ainoan minua miellyttävän löysin, ja tietysit sieltä kalleimmasta päästä. Olisin odottanut vielä vähän sen ostoa, mutta kun juuri tätä mun haluamaa mallia oli enää 2kpl jäljellä ja kaikki muut rumia ja huonoja muutenkin (halusin, että reunoilla pienet tuet + päätuki ja säätöjä löytyy), ja uusia oli tulossa vasta huhtikuussa... joten eipä jäänyt paljon valinnanvaraa kuin ottaa toinen niistä jäljellä olevista mukaan. Muuten en olisi epäröinyt yhtään tuon ostoa, mutta väriltään on minusta huono, beige, jossa lika näkyy todella hyvin niin kuin ihan tummassakin näkyisi. Olisin halunnut väriltään jonkun ei vaalean eikä kovin tummakaan. Mun ostamassa sitterissä ne "reunatuet" on semmosta samettisen oloista kangasta, mikä on iso miinus. Mutta tulen kuitenkin pitämään harsoa siinä suojana, joten tällä mennään. Ja tästä löytyy sekä selkäsäädöt eli saa ihan makuuasentoon ja ihan istuma-asentoon ja jaloissa kans säätöjä. Ja nyt kaikki sitten tietääkin, millainen sitteri meillä on :D

En muista, olenko jo kertonut, että ostin käytettynä kaverin kaverilta turvakaukalon ja kaksi rintapumppua (toinen käsikäyttöinen ja toinen sähkökäyttöinen) yhteishintaan 70e :D Kun miettii, että rintapumppu, käsikäyttöiset maksavat uutena 70-100e! Niin halvalla saatiin. Ja toi kaukalo on todella siisti, kuin uusi! Ei ole nukkaantunut yhtään eikä väri ole haalistunut.

Synnytystapa-arvio on 30.1. ja eipä tuohon synnytykseenkään enää kovin kauaa ole. Eipähän ole ehtinyt panikoida synnytyksestä, kun on tekemistä ollut riittämiin. Ja mun terkkatäti on kyllä aivan ihana ihminen :heart:

Niin ja tänään poksutaan taasen

"kuumeilija" ja poika 35+0 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heippa muruset, kaikki oikein ihanasti tässä osoitteessa :heart: Suloinen poikamme syntyi 16.1. Kokoa pikku-ukolla oli 3740 g ja 50 cm, päänympärys 37,5 cm.

Sektio meni hyvin, ainoastaan spinaalin laitossa kesti ja kesti, mutta lopulta piiiitkältä tuntuneen tökkimisen jälkeen anestesialääkäri sai sen laitettua, kun nousin kylkiasennosta istuvilleen. Sairaalaan mentiin jo seitsemäksi, mutta leikkaussalia kohti lähdettiin noin klo 11. Oli aika hermoja raastavaa se odottelu. Mua pelotti ja jännitti ihan hirveästi. Mut sit kun totesin, että spinaali toimi just niin kuin pitääkin ja tunsin vaan hirveää mylläämistä ja heiluttelua, rauhoituin huomattavasti. Pyysin miestä juttelemaan mulle ihan tyhjänpäiväisyyksiä, jotta sain ajatuksia suunnattua vähän muualle. Anestesialääkäri jutteli mulle myös ja kurkki välillä sermin yli ja kertoi vähän missä mennään. Ennen kuin vauva oli kokonaan ulkona, hän ilmoitti, että poika näyttää olevan, kerkesi jo pissatakin mun päälle, vaikka pää oli vielä sisuksissa. Mies sanoi myöhemmin lääkärin tuumanneen, että pojan nenä ottaa kiinni :D Sitten kun vauva oli saatu kokonaan ulos, kuului ensin pari yskäisyä ja sitten, vihdoinkin, ponteva rääkäisy :heart: Poika näytettiin mulle heti. Huomio kiinnittyi sen ihanaan tukkaan. Henkäisin vaan "ihana!" ja aloin itkeä. Mies lähti mukaan, kun vauva vietiin tutkittavaksi ja pestäväksi. Silloin mulle meinas tulla vähän huono olo, josta mainitsin anestesialääkärille. Sain pahoinvointilääkettä, joka vaikutti onneksi samantien. Kohta mies palasi pienen käärön kera mun viereen ja siinä me sitten ihmeteltiin vauvaa loppuaika. Kun mut oli kursittu kasaan, me päästiin synnytyssaliin, jossa oltiin siihen saakka, että mun jalat alkoi liikkua. Siellä sain pojan rinnalle ja ensi-imetys onnistui oikein hienosti. Pojalla oli hyvä imuote, mutta eihän mun tisseistä juuri mitään tullut, vaikka poika siinä melkein tunnin jaksoikin olla. Lisämaitoa annettiin tilkkanen. Sitten meidät siirrettiin synnyttäneiden osastolle, josta päästiin eilen kotiutumaan. Nyt vaan opetellaan tätä uutta elämää :) Mä olen hyvävointinen, sektiohaavan ompeleet poistettiin eilen ennen kotiuttamista ja nyt vaan jatkan suihkuttelua ja ilmakylpyjä. Toki tässä vielä ollaan toipilaana, että en mä juuri muuta tee kuin hoidan vauvaa, mies saa vastata aika lailla kaikesta muusta. Ja tietysti hän hoitaa vauvaa myös. On ihana katsella miestä ja poikaa yhdessä :heart:

Namppikselle myös hurjan paljon onnea! :heart:
 

Yhteistyössä