Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Jos sitä kuulumisia tänne päivittelisi. :)

Tänään oli lääkärille soittoaika. Laitto lähetteen äitiyspoliklinikalle lääkitykseni takia, jossa sitä sitten seurataan. Myös neuvolaan tuli varattua aika. :) 17.4. sinne sitten jutustelemaan. Onneks sinne ei kovin pitkä aika ole.
Hyyi.. nyt on ruvennu röyhtäyttää useemmin kun ennen. Tossa äsken juttelin mieheni kanssa puhelimessa ni tuli röyhtäyksen yhteydessä oksennusta suuhun.. Nyt on pari päivää ollu ihan ok, että ei oo ollu ällötystä noin muuten.
 
Mää en ainaka viiti ees kirjottaa tänne kun ei oo muutaku valittamista. :D Tuolla huhtikuun pinossa on jo niin tukalat oltavat tosi monella et sinne on hyvä nillittää. On tää olo kyl niin perkeleestä ja nää unettomat yöt jo ties kuin monetta viikkoa...

40+0 "jipiijipii"
 
..on muutenkin hiljentyny porukka täällä : /

Tää tyttö kärsii vatsakivuista aikaajoin, toi arpi sattuu ihan huolella. Kuulemma kiinnikekipuja. Tulee olemaan aika nannaa tää loppuodotus, jos nyt jos alkaa kivut vaivaamaan.. Noh, toivottavasti saan jonkinlaista ymmärrystä töistä ja neuvolasta..

On se yhtä kurjuutta, kun ei saa vaan nauttia olostaan. Koko ajan pelkoperseessä. Koko ajan kuuntelet omaa kehoas ja silti mietit, et töissäkin pitäs käydä, kun ei sijaisia saada ja voi pyhä lehmä sanon minä.

Myräkälle puhkun kyllä voimia. :hug: Koita jaksaa! Ja marssit tosiaan sinne synnärille vaan ja sanot, että "PERKELE, en liiku mihinkään!!"

Nyt naikkoset alatte pitämään puolia! :) Oman kehonne tunnette, ei se kätilö eikä se lääkäri, vaan te itte :)

Emby^ ja nökö 29+5 :heart:
 
Ei se oikeen auta vaikka kuinka vaatis käynnistystä, jos vauva voi hyvin ja ei oo mitään hätää sillä pienellä, ni ei ne ala käynnistelee vaikka kuinka itkis. Äiti tulee aina tois sijasena noissa asioissa. Nim. kokemusta on, mulla on ms-tauti ja piti käynnistää jo rv 38 mun voinnin takia, mut kas kummaa ei ne mitään käynnistäny vaikka kauheesti lupailivat ja Iida syntyi rv 41+4. Niin kauheelta ku se kuulostaakin, mutta koittakaa kestää erityisesti myräkkä. Kyllä sitä voimaa aina jostain löytyy synnytykseen vaikka oiskin valvonu monta päivää/viikkoa. Ite valvoin 5 päivää putkeen ennenku pääsin ponnistaa. :hug::hug:

- Sokruli ja Iida 3kk -
 
Justiinsa..no eipä se mun ongelmani ole jos venyttää sen siihen asti ettei voi muutako leikata. Ei tuo ainaka paljo yli neli kilosena alhaalta tuu,enkä kyl siinä lähe itteeni repimäänkä jos eka käynnistys annetaan 39+4 ja sit voinki ihan hyvin lähtee viä kasvattaan itteeni vaikka kahdeks viikoks kotiin...kyl siltikin kyseenalaistan SatKs:n käytännöt toimia riskiraskauksissa.
 
Mut kyl sun kannattaa kokeilla ja soittaa neuvolaan, ja pyytää lähetettä polille. Sanot siellä että pelkäät synnyttää isokokosta vauvaa ja haluut alakautta kokeilla synnyttää. Onhan niitä lääkäreitä erilaisia, mut suurin osa on mulkkuja jotka ei käynnistä ennenku on ihan pakko. Mun pari kaverii synnytti melkeen 5 kiloset vauvat, ensin alakautta yrittivät ja sit tehtiin sektio ku ei mahtunu tulemaan. En nyt pelotella halua mitenkään mut sairaaloja on niin erilaisia, jotkut on tiukkoja eivätkä käynnistä ja jotkut sit taas käynnistää aika helpostikkin. Mut tsemppiä kuitenkin, koita jaksaa viel vähän aikaa :heart:
 
Kyllä mulle on tullut ne pelkotilat jo ihan toisaalta! Eihän porissa tarkisteta keltään et mahtuuko vaiko ei,yritetää väkisin vaan niin kauan et on saatu äidistä kaikki mehut pihalle ja sit leikataan. Yks kaveri oltiin viel leikkaussalissa lääkärin toimesta haukuttu aivan pataluhaksi ylipainon takia ja mukamas huonon kunnon takia ei alatiesynnytykseen pystynyt vaikka ongelma oli siinä et lapsi oli jumissa. Sektio haavanki se mulkku oli vetäny pysty suuntaan? :eek: toi on kyl niin kiva paikka mennä synnyttämään kun en oo sieltä koskaan mitään hyvää kuullut. Ei auta ko tyytyä kohtaloon,kun vammalaanka ei kuulemma oteta RD synnyttäjiä : /
 
Nniiiii.. onhan asia noinkin, juu, että eivät käynnistä jos kert vaavi voi hyvin. Mut siis ajoin sillä omien puolien pitämisellä sitä, että pyytää ny edes jotain särkylääkettä tms. ettei ny ihan kitua tarttis.. : / ..tosin ne varmaan vastaa, et ota Panadolia, mut kuitenki..

On se kurjaa, jos on jo kamala maine sairaalalla, ni se kynnys nousee entisestään mennä synnyttämään ja olla pelkäämättä.. o_O
Ei tolla Tyksilläkään ny mikään priima maine ole, mut sit taas, en mä koe sitä mitenkään pelottavana. Kokemushan seki on. :) Aina voi mennä Saloon sitte seuraavaa synnyttään..

Eipä kait täsä. Huomenna taas töihin kokeilemaan. Kahden sijaisen kanssa, v***u jeejee.. :) Mut kait se siittä.

Ihana aurinkoinen ilmakin :) jos söis jotain ja sitte ulos ^_^

Emby^ ja nökö 29+6 :heart:
 
Laretzki
syysmyrsky Ei kuullosta kyllä kivalta paikalta. Onneksi täällä katottiin ihan kohtalaisen hyvin että mahtuuko. Mä meinaa vähän pelkäsin kun puheeksi tuli että päälle nelikilonen tulee. Kyllä se sieltä sitten onneksi tuli ilman ongelmia.

Mutta tosiaan, riippuu niin paljon sairaalasta, miten tarkkoja tutkimuksia tehään tuon mahtumisen suhteen, kaveri kertoi kuinka hänen kaverillaan on nykyään cp-vammainen poika synnytyslääkärin päätöksen vuoksi. Eli laitettiin synnyttään alakautta vaikka vauva ei mahtunut kunnolla tulemaan ja jäikin sit jumiin. Että tälläsiä juttuja kuunnellessa mua kyllä pelotti niin saakelisti...Että jotenka en kyllä yhtään ihmettele, että toisen synnyttämistä pelkää ehkä vielä enemmän, kun tietää mitä kaikkea pieleen voi mennä.
 
Tulin poksumaan täysiaikaiseksi =)

syysmyrskylle on vaikea keksiä enää lohduttavaa sanottavaa, toivon kuitenkin että pian pääsisit jo poikasen haku reissulle ettei enää tarvitsisi kituutella!! :hug: Pikkuhiljaa ehkä ymmärrän olotilasi ja tuskasi, perässä tullaan, ja toisaalta on myös kokemuksiesi myötä alkanut hirvittää ja usko koetuksella että näinköhän mullakaan käynnistävät sillon kun lupailivat. :ashamed: Jaksa vielä hetki!!!:hug:

Chiballe Onnea huomiseen ultraan ja tuuhan kertoo sit kuulumisia! :)

( . ) Huomenna myös ultra ja jännittää!! Varmaan samalla sitten selviää taas jonkin verran tietoa että käynnistelläänkö millon vai ollenkaan... :snotty: Paineet alkanu heittää istuellaan, normisti 80/125 mut "kohtauksen" aikana 56/103 jollon saa katsella tuikkivia tähtiä ja olla hämärän rajamailla sekä puskee kylmää hikeä otsalta.. Kuulemma normaalia kun painaa isoja suonia jo vauva mut aika ikävä fiilis on pari tuntia.

viida ja prinsessa 37+0 :heart:
 
Syysmyrsky, voi kurjuus. :( No jos yhtään helpottaa niin mie oon kuullu juttuja, että vähän isompaa lasta olis helpompi saada pihalle entä pienempää. Repeämiäkään ei niin herkästi ole tullut näillä isojen lapsien mammoilla, ja en siis tarkoita mitään yli viisi kiloista jötikkää. Mutta.. ainahan ihmiset puhuu ja juttuja kuulee. Tsemppiä!

Viida, kiitos! Ja tulen kyllä. :) Onnea täysiaikaisuudesta!

ON: Miksi nää olotilat on tullu takasin? Oli pari viikkoa jopa ihan semmosta kivaa aikaa, ettei aamusta ollu huono olo ja iltaisin vaan vaivas. Nyt tää on taas tämmöstä melkeinpä koko päiväistä ja yks aamu ihan ekaa kertaa jouduin menemään pöntölle oksentamaan tyhjää vatsaa. Ai että.

Huomenna olis tosiaan ultrapäivä ja sen kunniaksi poksuminen, iiks! Vähän nyt meinaa jo alkaa jänskättämään. Oon päivän yksin ku mies lähti kaverinsa kanssa kalastelemaan ja pitäis saada aikaa kulutettua jotenkin. Sitä uutta pyykkikonetta kaihoisasti odottaessa...

Kuinka aikaisin muutes immeisillä on liikkeet alkaneet tuntua? Koska joko mulla on päässä vikaa tai suoli erityisen vilkas, kun tietyssä asennossa kun on niin saattaa tuntua kohdulla ihan pienen pientä väreilyä/kuplintaa.. Eikai nyt noiden liikkeiden pitäis näin aikaisin jo tuntua.. Eli kai mulla on päässä vikaa. :D

Chiba & Mysteeri 12+6 :heart:

PS: Note to myself: Älä työnnä sitä kättä vedenkeittimen nokan eteen, kun se vielä porisee... Au p*rkele :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
viida Älä nyt ala mun kokemusteni perusteella piruja maalaileen seinille! :) Siellä oli varmaan osasto täynnä eikä viittiny lähtee käynnistämään pyhiä vasten. Kaiken omituisinta on vaan se miten RD potilaita hoidetaan vaikka mulla onki vaan dieettihoitonen. Kun kaikissa muissa sairaaloissa on jotkut ns takarajat näissä. :eek: taidan olla hiukan tyhmä ku en tajuu :D

Chiba Ainiin sulla on ultra!!! :p hiukan jännää! Kai ne liikkeet voi tuntua? jos istukka on takana ja noin niin miksei. Mulla on muuten niin villiintyny suolisto et huomasin liikkeet vasta joskus 24+ kun ne oli sellasia kunnon iskuja/kuperkeikkoja jo :D


Ja villistä suolistosta puheenollen. En saanu yöllä nukuttua koska mahasta kuulu kaikkii ihme pörinöitä ja poksahduksia ja välillä se tärisi niinku ois jonku lelun narusta vedetty ja sit välillä hikataan sillai et kaikki raajat hytkyy ja sätkii ja persus tulee mun kurkusta ylös.. :D plaaaaa.. eilen oli vähän sellasia fiiliksiä alapäässä et joku kurkkii sieltä. Pääsiskö ihan vaan porilaisten kiusaks synnyttämään vielä tänään viimesenä pyhänä :D
 
  • Tykkää
Reactions: viida ja tiuhti_
Unohdin eilen poksua, kun on päivät sekasin näistä pyhistä. :) Oon yrittän levätä, et jaksaisi tuon opparin puristaa kasaan tässä parin kuukauden sisään.

Pelästyin tuossa viime viikolla, kun vessassa huomasin housujen olevan kosteat farkkuja myöten... Pikkuhousunsuojakaan ei ollut auttan. Siitä sitten kipitin päivystykseen tarkastukseen. Kaikki oli hyvin ja kohdunkaulaa oli 4 senttiä. Lääkäri halusi sitten ottaa papakokeen, kun nyt kerran olin siellä. Onnistui sitten tekeen limakalvoille reiän, et sitä vuotelin sitte pari päivää.... :/ Mutta ei onneksi ollut lapsivettä. Lääkäri totesi, että todennäköisesti vain erittäin vetistä valkovuotoa ja hikeä. Tuli kyllä tyhmä olo kun siinä tutkimuspöydällä köllöttelin ilman syytä, mutta mieluummin näin. Neuvolatätikin sanoi, et siksi ne päivystykset on, että jos alkaa epäilyttää ni sinne vaan.

Syysmyrskylle jaksamisia! :hug:

Chiba Miullakin meni pahoinvoinnit ohi, mutta tulivat sitten takaisin. Ei nyt onneksi samassa voimakkuudessaan ja ällötyksessään, mutta välistä tekee pahaa. Nyt tietty alkaa vaikuttaa ku kohtu nousee ylemmäs, ni painaa kaikkea pois tieltään. Närästystä ei onneksi ole ollut. Hyvää ultraa huomiselle! :) Itse tunsin liikkeitä ehkä viikolla 15 ekan kerran, mutta varmasti liikkeitä oon tuntenu muistaakseni viikon 19 jälkeen. :)

Emby onnea poksumisesta! :)

Mikä tiuhtilla tilanne? =)

Hyvää 2. pääsiäispäivää kaikille!

Taiteilijatar 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heippa!

Joo siis jotku kyseli ammatista. No siis olen maatalouslomittaja, joten työ on erittäin riskialtista ja arvaamatonta, kun elukoitten kanssa ollaan tekemisissä. Paljon nostoja ja kumarruksia ym. liikkeitä jotka saa aikaan suppareita, ainakin mulla. Ja enimmäkseen monessakin paikassa pitää pärjätä yksin nostojen kanssa ja joissakin paikoissa joutuu elukoita siirteleen ja juokseen sitten niitten perässä ja tekeen äkkiliikkeitä.. Joten tässä sitä ollaan siis saikulla kesäkuulle, kun pääsee äippälomalle.. Torstai päivän se supisteli melko jatkuvasti, mutta nyt on onneksi vain sillon tällön, jos oon jotaki isompaa kanniskelua tehny.. Yritän parhaani mukaan vältellä.

Mulla liikkeet alko tuntuun siinä 16-17 viikolla ja siinä 18 viikolla olin jo ihan varma asiasta. Voiski vähän selailla taaksepäin ja kattoa se tarkka viikko ja laittaa itelleki ylös, kun ei ole jaksanu tuntojaan kirjata enää ekan 12 viikon jälkeen..

Eikait mulla taas muuta... muuttohommia isompaan kämppään :)

Ja POKS vaan!

-pansku- ja bubu 23+0:heart:

ps. oispa kiva saaha neuvolasta pikku hiljaa ne kelapaperit, että pääsee hakeen äippäpakkausta ja -rahaa! no soitella ens viikolla jos ei ala kuulua..
 
Viimeksi muokattu:
hellurei ja heissunvei :wave:

onnea poksujille :)

Chiballe tsempit ultraan ja jokohan myräkkä olis tositoimissa? =)

täällä oli aamulla neuvola ja pikkumies kiinnittynyt ja sf mitta laskenut edellisestä 2cm :D oliskohan lähtö lähellä? :whistle: sunnuntaina saunassa alkoi supistamaan, supisteli jo tasasesti 3h ajan, ensin noin 15 min välein ja se meni sinne 7min välein, kunnes lopahti.. mutta kai se on jotain saanu tuonne aikaseksi! kunhan nyt pysyis vielä ainakin torstaihin saakka eli silloin 36+0 niin ei tarviis mennä pitemmälle synnyttämään, mutta viikko olis hyvä kyllä ihan vauvanki kannalta jo!!! vaikka viime ultrassa eli viime viikon keskiviikkona vauva vastasi jo viikkoja 35+5 ja nyt olisi jo 36+4 =)
 
Esikoispoikamme Joakimin syntymä

Rv 41+4, minulla oli aika ä-polille yliaikaiskontrolliin klo. 8.30, se jäi sitten väliin.

Torstain ja perjantain välisenä yönä 30.3 herään yöllä n. klo 03.15 siihen että housuun lorahtaa jotain nestettä. Ajattelen ensin, että se on vain todella vetistä valkovuotoa, nousen kuitenkin ylös käydäkseni vessassa. Silloin housuun lorahtaa lisää, herätän miehen ja sanon että "no nyt ne lapsivedet sitten meni"...Kävelen nopeasti vessaan ja juuri kun pääsen pöntön luo lorahtaa kunnolla ja vesi vaan valuu reisiäni pitkin. Mies nousee sängystä ja tulee vessan luo, hymyilee. Pyydän miestä tuomaan puhtaat alushousut ja siteen.
Supistukset alkavat n. 03.35 tuntuvina mutta epäsäännöllisinä (5-8min), päätämme keittää rauhassa "aamukahvit". Vatsani myllää ja suoli tyhjenee kolme kertaa ennen lähtöä. Ajattelen että hyvä, ei tarvi paskoa synnytyksessä. Neljän jälkeen, lähes puoli viideltä sanon miehelle että eiköhän aleta lähteä sairaalaan päin, mies on samaa mieltä.

Pääsemme TYKSiin sisälle n. klo 05.00, kätilö ja kätilöharjoittelija ottavat meidät ystävällisesti vastaan, laittavat käyrille 30 minuutiksi. Käyrille piirtyy supistuksia epäsäännöllisinä. Kätilö ja kätilöharjoittelija tulevat takaisin, käyrä näyttää hyvältä. Ottavat näytteen että onko lapsivettä, emätin näytteen streptokokkia varten? ja kokeilevat kuinka paljon kohdun suu on auki, no joo sen samat 1cm kun viimeksi ä-polilla. Kätilö kysyy "olenko tietoinen että kun lapsivedet on menneet ei kotiin enää päästetä, vastaan että olen tietoinen..."

Siirtävät minut osastolle odottamaan synnytyksen alkamista koska ei ollut aktiivisesti käynnissä, pääsen osastolle n. 07.00. Mies joutuu lähtemään kotiin ja tulee takaisin klo 10.00. Yritän nukkua tässä välissä mutta en pysty supistuksilta, odotan aamupalaa joka tarjoillaan n. 07.30. Kahvi on pahaa, onneksi join kotona.

Mies tulee klo. 10.00. Siitä se odottelu vasta alkaakin. Menen käyrille, viljapussi on kaverini...Kätilö on mukava ja kätilöharjoittelija tuttu. Supistuksia piirtyy, mutta epäsäännöllisesti...
Klo 12.00 tulee lounas, syön. Alan olla kipeä, viljapussi on kaverini. Naurattaa, hymyilyttää.
Klo 13-13.30 yritän pallotella jumppapallolla, se helpottaa hetken. Vieläkin naurattaa.
Klo 14 menen suihkuun, mies tulee seuraksi ja viihdyn siellä. Suihku auttaa jonkun aikaa.
Ennen klo 15, katsotaan kohdunsuun tilanne, auki n. 3,5-4cm. Supistaa n. 3min välein. Kätilö sanoo että nyt pääset synnyttämään, ja vie meidät synnytyssaliin.

Klo 15. pääsemme synnytyssaliin, meidät ottaa vastaan aivan ihana kätilö Ritva, olen kipeä eikä juuri naurata...Ritva opettaa ilokaasun käytön, en opi sitä heti...Kun opin, oi sitä naurua ja sekoilua. Puhun ihan pölhöjä, mies ikuistaa tämän ja ottaa videokuvaa. Istun kiikkustuolissa ja vedän ilokaasua, suuta kuivaa...juon hulluna. Ilokaasu auttaa kestämään, miestä ja itseä naurattaa.

Klo 18-18.30 Pyydän epiduraalin, anestesia lääkäri tulee nopeasti. Epiduraalin laitto ei onnistu heti, koska menee ensin verisuoneen. Mies näkee kun anestesialääkäri pyörittelee silmiään ihmeissään, vetää piikin ulos ja yrittää uudelleen, toinen kerta todensanoo...Ekat supistukset tämän jälkeen on yhtä helvettiä, ei auta mitään. Noin 20min päästä, oi sitä helpotusta. Tässä vaiheessa kädessäni on kanyyli josta menee antibioottia ja suolaliuosta...

Klo 20 jälkeen tai jotain... Vauva laitetaan STAN-seurantaan. Avautumisvaiheeni junnaa, joudutaan laittamaan oksitosiinitippa.
Tämän jälkeen oikeastaan kaikki ihan hämärää eikä mitään tietoa kellonajoista...Sattuu, huudan, kiroilen ja haluan lisää epiduraalia...Jossain vaiheessa minulle laitetaan kipupumppu josta laskee koko ajan 6ml...

Vauvan sydänäänet heittelee STAN-laitteessa, kätilö väläyttää sanan SEKTIO jossain vaiheessa...Ei ei ei sektiota, haluan alatiesynnytyksen. Minua käsketään vaihdella asentoa kyljelleen, seisomaan, tyynylle ja säkille nojailemaan... STAN-tikku asennetaan uudelleen, toimii jo paremmin.

Nousen ylös nojailemaan "mersuun", se auttaa vähän...huudan ja kiroilen niin että käytävät kaikuu. Menee ehkä tunti niin sanon että on ihan kauhea PASKAhätä-tunne...Kätilö käskee sängylle ja tarkistaa tilanteen... Hyviä uutisia, sanoisin että olet auki sellasen 10-, nyt aletaan ponnistamaan...Ei minä haluan synnytysjakkaraan, kätilö kieltäytyy...Ymmärrän kyllä miksi. Ei siis auta kun laittaa jalat tukiin ja aloittaa hommat.

Ekat ponnistukset harjoittelen, huudan niinkuin varmaan muutkin ensisynnyttäjät, en osaa, en pysty, ei se tule sieltä ikinä... Jossain kohtaa ponnistan ja huudan että MITÄ SIELTÄ TULEE!! Johon mies lisäsi naureskellen taivas varjele...kätilö ja harjoittelija naurahtavat itseni lisäksi ja vauvan pää tulee ulos. Nyt selviää syy miksi vauvan sydänäänet laskivat, napanuora on kaulan ymäpärillä, kahteen kertaan...Olen ihan shokissa, tuntuu että vehje repeää...Saan ponnistella ihan pienesti ja vauva on ulkona 38minuutin ponnistuksen jälkeen. Voi sitä riemua ja itkua!! En ole ikinä kokenut mitään sellaista, itkusta ei tule loppua. Vauvaa stimuloidaan vähän koska oli hieman säikähtänyt, tokenee hyvin.

Mies leikkaa napanuoran kun vauva on rinnallani, se on tosi sitkeä. Minulle näytetään myös istukka, hyi miten ruma ja iso.
Minut ommellaan ja ei satu enää mihinkään.

Terve poika syntyi 31.3.2012 klo. 5.28 mitoin 3315g/50cm
Pisteet 8/9/9
Aika osastolla/synnyttämässä n.26 h
1.vaiheen kesto: 13:50
2. vaiheen kesto: 00:38
3. vaiheen kesto: 00:12
Koko synnytyksen kesto 14 h 40 min
Napanuora: Kaulan ympärillä 2 kertaa, löysätty.
Minulle tuli 2.asteen repeämiä emättimeen ja välilihaan, yhteensä 4 tikkiä. Verta menetin 1 litran.

Rankka siis oli mutta sen arvoinen! Ja kyllä, aion synnyttää uudelleen jos niin suodaan. Paljon tapahtui ja paljon varmaan jää kertomattakin mutta eiköhän tässä ollut jo luettavaa.
 
Oih, synnytystarinoita =) kiva noita lukea vaikka oma onkin vielä kaukana kaukana :)

Kuulkaas naiset, kun ei nää vehkeet näy toimivan enää niinku ennen, niin tartteis suosituksia liukkareista =) tiuhti ainakin maininnu niitä käyttävän? Onkos niissä mitään väliä mitä käyttää? Kuumeilun puolella niistä oli jotain juttua, mutta tais koskea sitä että jotkut haitallisempia siittiöille, mutta entäs nyt tässä "tilassa", onko mitään väliä? Koskaan tarttennu moista käyttää, mut nyt pitää kyllä alottaa, paikat on ku saharassa, tai siltä ainakii tuntuu :(

Ja poksis poksis 10+0 =)
 
Sanja Huomasin, etten oo laittan siusta tietoja listalle. Jos olen ollut sokea päivitysten suhteen, niin anteeksi. :ashamed: Tietysti pakkohan listalle ei ole tietoja laittaa. :) Kiva vain seurailla kuinka pikkuhiljaa tulee lisää odottajia. :) Ja onnittelut poksumisesta! :flower: Liukuvoiteista... Mulle gyne suositteli ihan ceridal-suihketta kuiville limakalvoille, ku välillä on niiiiin kuivaa, että ilman mitään rasitettakaan tuntuu ikävälle. :(

Taiteilijatar 22+2
 
Sanja, kaikki käy :) silloin raskautta yrittäessä ei saa vissiin oikein käyttää liukastetta kun hidastaa siittiöiden uimista ja jopa estää sitä ja tappaa niitä! mutta nyt saa käyttää mitä vaan ja suosittelenki lämpimästi, muuten saattaa oikeesti olla värkki kipiänä :D meillä on ollu ihan ceridalin öljyä tai rfsun liukastetta, saa ihan netistäkin nopsaan tilattua huomaamattomassa paketissa ;)

kiitos Epalle synnytyskertomuksesta :) Joakim on kaunis nimi! äipälle ja pojalle sekä isukille kans ihanaa vauva-arkea :heart:

syysmyrsky, mie pidän vaikka jalat ristissä niin kauan että sie saat ekaks pihalle :D MIE LUPAAN! I PROMISE! :D

mirkkunen_, toivottavasti en ole unohtanut sinua onnitella :ashamed: mutta nyt ainakin tulee onnittelut, ONNEA PLUSSASTA :heart: tervetuloa odottajiin! ihanaa masunkasvatusaikaa sinulle :)

mites Chiban ultra????

(.), siis kauheeta, mie oon ihan hysteerinen täällä jo.. kohtahan se on oikeesti jo ohi :) korkeintaan sen 7 viikkoa eli onko se sitten 42 rv niin käynnistävät sitten :D mulle on kyllä varattu 39+ viikoille aika jolloin vissiin käynnistävät jos ei ole ennen sitä tullut ulos, kun mulla on kuitenki suurempi riski kohtukuolemaan yliaikaisena :| mutta eipä sitä passaa nyt kyllä miettiä! sen näkee kuinka käy.. mutta mä alan olee paniikissa ja välillä mietin ihan mihin ihmeeseen oon oikeen ryhtyny, odotan oikein sitä kipua ja tuskaa synnytyksestä kun haluaisin jo lapseni syliin!

tiuhti ja pikkumies :heart: 35+5 (ultran mukaan olis 36+4 mutta mennään LA:n mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
POKS 37+0! :heart:

Pahoinvointi on ilmeisesti tullut takaisin... ruoka ei maistu, kuvottaa, väsyttää. Ja olen ihan saaaatanan turvoksissa! Yhyy. Sori omanapailu, mutta ei jaksa nyt mitään :(

Tulis jo! Paitsi että ei saa syntyä ennen ko Syysmyrsky synnyttää :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_

Yhteistyössä