Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Joo no enpä tiedä : / Muutenki oli ihan outo neuvola käynti sen lisäks et olin aivan kyrpä otasa siellä niin siltiki ne viitti naurskella mun turvotuksesta paisuneita jo valmiiksi isoja huulia et heha heha ollaankos sitä käyty botoxilla. Ja sit terveydenhoitaja ja lääkäri oli mun molemmin puolin kun makasin siinä pedillä ja vaihteli jotain kummastuneita silmäyksiä kun kokeili mun mahaa.. Alkaa jo oikeesti pelottaa et toimiiko pojan jalat ollenkaan kun ei oo potkinu ollenkaan. Ei se liiku tuolla mahassa mihinkään. Joo on varmaan ahdasta mut silti oon hiukan kysymysmerkkinä. :( kyl ne lupaili et tiistaina voi mennä jo sairaalaan kamojen kanssa et "kyl tää on aivan täynnä tavaraa".
Ite en kyl usko enään mihinkään. Oon nyt kuullu jo kaikki kauhutarinat mitä vielä voi eteen tulla. Toivottavasti lapsi vaan on terve.
 
Ai kauhee mun meni maha sekaisin pelkästä ajatuksesta kun joku oli tonne mitäs nyt osioon kirjottanut et on lähössä thaikkuihin rv34-36. Mitäköhän on arvon leidin päässä surissu kun on matkan varannu ja maksanut. : / Itekki olin kauhuissani siellä ja me sentään tultiin pois sillonku olin rv 25..
 
Ei näköjään toimi tää palsta normaalisti, harmi! Ensin kirjautui sisään älyttömän kauan ja sitten en mukamas olekaan kirjautuneena... tulee nyt sitten vähän huonosti tekstiä.

Chiballa on selkeästi vauvamasu <3 Eikä mitään läskiä!! :)

Epalle onnittelut pienestä pojasta! <3

Höttiäiselle onnittelut prinsessasta! <3

myräkälläkö ei sitten käynnistettykään synnytystä? Itku! :( Tsemppiä!!

tiuhti_:lla on jännät paikat, mikä vointi?
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Juu ei taida tää sivusto oikei toimia ei... Noh kirjuutellaan kuitenkin :)

Myräkälle tsemppiä kovin, ei oo kivaa tuommone!

Meinasin ottaa omasta mahasta kuvia, mut siinä kyllä ihan oikeesti näkyy läskimakkaroita, oikei masentaa mokoma :( nyt ne vaan näkyy entistä enempi. Pitänee oikeesti alkaa miettiä mitä sitä suuhunsa laittaa, ei täst muuten hyvä heilu!

Juttelin neuvolatätin kanssa kun taas tänään sellasta pientä vuotoa, hyvin hyvin pientä kun taas vaan pyyhkiessä näkyy. Hää oli sitä mieltä, että saattaapi olla ihan tavallaan menkat, kroppa muistelee että tällasia pitäs tuottaa. Ajankohta sattuu ainakin ihan kohalleen, n. 4 viikkoa edellisestä tuhruilusta (herrajumala, 4 viikkoa menny kun siivillä!). On hänen kohalleen sattunu useempiakin tällasia tapauksia, että pientä vuotelua aina kuukautisten ajankohtana. Ja oonpa kuullu että jollain on ollut ihan kunnon vuodot aina sillon kun pitäis menkat olla. Ei näistä naisten riesoista pääse eroon ehkes raskaana ollessa ;) Sanoi että kunhan ei vuoda runsaasti eikä tuu kipuja nii kaikki hyvin :)
 
Enpäs jaksa nyt tänään kuin vaan poksuilla :D Tänään ostin "kesämekon" (mammamallia) ja ollaan vähän herkuteltu. Suklaa ei oo maistunu plussauksen jälkeen, mutta tänään testasin Maraboun Starbar-patukkaa ja niiiiiin oli hyvää että! :p Sitä tasapainotti sitten ananas ja kiiwi..slups..Ja jääkaappikylmää vettä on mennyt lasi tolkulla. Saunassa on paneelit seinällä ja käytiin tilaamassa kiukaan taakse sellaset kivilaatat. Voisi olla että ensi viikolla pääsee saunomaan :) Joo, eihän sitä oo kuin 2-vuotta tässä asuttu..niin ja mainitsinko että astianpesukone saatiin toimimaan kans? Sitäkin odoteltu kauan, onneks on tämä asukki tuomassa pientä motivaatiota :LOL:

En oo ihan sata varma mutta ihan kuin alkais tuntua vaavin liikkeet masussa!! :heart: Torstaina neuvola ja sitten sen jälkeen rakenne ultra (ma) jota hieman jännätään!!

Hyvät viikonloput kaikille!!

lemonade & mangusti 19+0 :heart:
 
Kun on tylsää niin laittelen vaikka eilistä pötsi kuvaa töllisteltäväksi :)

Niin ja viime tiistain painoarvio ultra kertoi masussa olevan kolme kiloa vauvaa ja olo on sen mukainen. Lasketun ajan kohdalla arveli painoa kertyneen noin 3,5kg ja vaikka on insuliini mukana rd hoidossa niin ei kuulemma käynnistetä. Diabeteshoitaja siinä ehti jo sanoa että heti viimeistään la:n jälkeen käynnistys ja selitti kaikki eri menetelmätkin ja siitä sit lääkärille joka toteaa että ei ainakaan ennen 41+3 mitään toivoa. Ei vaikka kaikki muut on niin sanonu ja lupaillu. Yksi painoarvio vielä kuitenkin 40+0. Aika mieli maassa :ashamed:

viida ja neiti 37+6

 
Jahas se olis sit maanantai ja aika poksahtaa taas.. Montakohan kertaa sitä vielä saa tätä tehdä :)

Tuumaillu että mikäköhän mun alaselkää vaivaa vai liekkö ihan suppareita? Sellasta aaltomaista jomotusta muttei mitenkään kauheen kipeetä tee ainakaan vielä, vähän kun ois pakko vaihtaa asentoo mutta asennon muuttaminen ei vie kipua pois. Mä oon koko ajan oottanu menkkajomotuksia kertaa tuhat ja etupuolelle jotka ois niitä supistuksia mut nää vähän ihmetyttää. Täytyy harkita kellottamista huvin vuoks jos kovin usein alkaa tulla :)


viida ja pikku-eskimo 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
huomenia :)

tää temppuaa mulla vieläki :kieh: en saa hymiöitä tai boldausta yms... paitsi omasta muistista :D

viida, suppareita ne varmaanki on ;) vieläkö tulee? itsellä ne tuntuu toisinaan selässä! useimmiten kuitenkin mahassa ja sisäreisissä saakka! mutta niinhän ne sanoo että selässähän ne yleensä myös tuntuu!!! varsinki synnytyspoltot! =)

lemonade,
hyvinkin alat varmasti tuntemaan pikkasen liikkeet :heart: kuplia ja pieniä muksimisia!

Sanja, miun äitillä oli mua odottaessa 3 ihan kunnon menkat :D siksi mut huomattiin vasta joskus 4 kuun alussa! ja äitihän luuli että on vasta raskaus aluillaan :D eipä ollukkaan ihan niin..

(.) täällä on ollu supisteluja nyt 2 päivänä, eilen ja toissapäivänä.. kellotinkin niitä, mutta ei niissä oikein tolkkua ollut! koskikin jo.. eikä menny ohi panadolilla! mutta en mä soittanu edes sitten synnärille asti :) parempi niin, olis ollu ihan turhaa! menivät sitten iltaa kohden ohi! yritin jo eilen kaikkeni että ne kovenis, paskan marjat :D olen ollu myös ihan kauheen väsyny, siis ihan lamaannuttavan väsynyt viime 2 päivää.. eilenki nukuin kuitenkin 12h unet, heräsin 9 ja 9 maissa menin sänkyyn ja heräsin äsken eli 9.45! toki väliin mahtuu wc reissuja yms, mutta ei ollu ongelmia nukahtaa uudestaan.. samaten nukuin perjantaina 3h päiväunet ja nukuin pe-la yön ku tukki ja menin 11 maissa nukkumaan! tokihan viime viikolla en nukkunut moneen yöhön kunnolla :)

mulla on kuitenki kutinat persiissä, että tää ei ulos tuu ennen laskettua :D meinaan aika usein käy niin että ne kellä supistelee ennakkoon käynnistetää loppupeleissä :D yksilöitähän myö toki ollaan, mutta tää olis sitä mun tuuriani! meinaan pakko myöntää, mä alan olla aika valmis tähän hommaan jo ;) ei jaksais enää..

tiuhti ja pikkumies 36+4
 
Viimeksi muokattu:
joo samaa sanon minäki, heti kun alkaa tuntumaan ettei lapsi ole liikkunut normaalisti, kannattaa alkaa tekemään liikelaskentaa ja jos se ei tuota tulosta, soittaa synnärille ja menee näytille! koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu! OIKEESTI! parempi katsoa kuin katua!

tokihan loppuaikana lapsi ei liiku enää samalla tavalla, mutta kyllä ainakin mun masussa suunnillene kerran tuntiin jotain touhuillaan :) ei ehkä 10 kertaa mutta kumminkin.. iltasin taas melskataan ja samoin aamusin! tänäänki herra on pyörittäni varpaitaan mamman kylkiluissa :p ai että tekee kivaa!
 
heippa!

tulin vaan poksumaan, eipä tässä muuta ihmeellistä. saikku jatkuu ja tänään piti olla neuvola mutta tuli just tieto ettei olekaan! höh, no keksiä jotaki muuta ajanvietettä tähän päivään...

-pansku- ja bubu 24+0:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Vihdoinkin pieni hetki aikaa tännekin :heart: Ikävä on ollut teitä ihanaiset!

Mikäs tilanne mynttiksellä on??? Eikös sulla laskettu aika ollut jo?

Syysmyrskyä
myös huhuilen :wave: Mikä tilanne? Mä jännään täällä, et joko oot tositoimissa ja parhaimmassa tapauksessa pieni nyytti sylkyssä :heart:

tiuhti_ Moi muru, kauhee ikävä ollut sinua :heart: Monestihan eka synnytys on pidempikestoinen ja saattaa supistella pitkäänkin ennen h-hetkeä. Mulla supparit alko tasan viikko ennen laskettua aikaa ja olin todella kipeä sen koko viikon. Mutta toivotaan, että sulla menis nopeemmin ja synnytys käynnistyisi pikaisesti, mutta toki toivotaan, että poika viihtyisi masussa vielä tovin :heart: Miten äippäloma on lähtenyt menemään, ootko saanu ajan kulumaan? Onko kaikki vauvan jutut jo valmiina odottamassa pikkuista?

Emby^ Vai on sitä käyty Tallinnassa! Shoppailitteko oikein urakalla, mitä löytyi? :D Olitteko ihan hotellissa yötä? Tekee kyllä välillä tosi hyvää tehdä reissu oman ukkelin kanssa kaksistaan!! Me ei olla miekkosen kanssa käyty missään pidemmällä reissulla... ei edes laivalla! Jokohan ois aika :LOL:

Omaa napaa Täällä poika kasvaa ihan älytöntä vauhtia, ei oo enää mikään vauva. Toissaviikolla lääkärineuvolassa pituutta oli jo 55cm ja painoa 4,5kg!!! Tuntuu jo käsissäkin kanniskella ja syöttää poikaa. Poju sai kehuja niin neuvolan terkalta kuin neuvolalääkäriltäkin :heart: Pieni kehittyy tosi nopeesti, 13.4. sain ekan valloittavan hymyn rakkaalta :heart: :heart: :heart: Unissaan on harjoitellut jo jonkin aikaa hymyä, vetää toista suupieltään hymyyn unissaan. Pääsiäisenä antoi ekan hymyn hereillä ollessaan mieheni tädille, mies sai leveän hymyn yösyötöllä. Eli minä äitinä sain viimeiseksi sen hymyn :D Taitaa tulla aika vilipoika, kun osaa jo nyt kenkkuilla mammalle! Meillä myös jokellellaan vähän, poika sanoo: "Äääää". Käytiin pääsiäisenä reissussa ja pitkistä ajomatkoista ja eri paikoista huolimatta poika sopeutui tosi hyvin!

Huh, kuinka aika menee nopsaan. Lumet saa kyytiä ja 19.5. lähestyy :heart: Hääpuku on valittu ja kutsukortit postitettu.
 
..juu-u.

Perätilassa ollaan edelleen vaan, perkele.. Kyl tässä nyt alkaa jo kauhukuvat ja pelot nostamaan päätään.. En varmana synnytä ekaa lastani perätilassa!! :( : /

Kääntyis ny. Olis olokin ehkä vähän mukavampi.. Hmph :(

..töihin meen sitte taas huomenna kokeilemaan.. seki vituttaa. Siellä tarttee ravata. Mutko en tunne tarvetta sit taas vapaapäivien jälkeen, et pitäs jäädä s.lomalle. Toki sitte työpäivän jälkeen olo on sellanen ko olis jyrän alle jääny.. Hohhoij.

Valivalijäkäjäkä.. :ashamed:

kuumeilija, voi että kun toinen kasvaa :heart: Ihanaa!
En mä mitään juur ostellu.. piti ostaa Nökölle jotain, mut ei ollu mitään sytyttävää.. Mun äiti sit taas, kun he oli myös siellä, mut eri hotellissa ja omasta reissusta nauttivat, nini, äiti tosiaan osti Nökölle lakanakangasta ja fleecekangasta :)

Emby^ ja nökö 31+0 :heart:
 
"kuumeilija", voi että kun toinen kasvaa :heart: se ensihymy on varmasti jotain ihanaa! kauhia ikävä mullakin ollut sua!!! kuinka sä itse voit? täällä alkaa kaikki olemaan valmiina :D itseasiassa just on kiehumassa pullot ja tutit yms. jutut! sitten ei kai olis enää mitään.. muutaku odottamista :D

Emby, ei sitä ittekkää tullu tallinnasta ostettua mitään kun kävin :) ei vaan löytynyt oikein.. suomessa on melkeinpä samoja vaatteita kummiski! ja ehtii vielä hyvin kääntymän kuules =) moni kääntyy vielä synnytyksessäkin!!! mutta toivotaan että kääntyis itsekseen! mutta kyllä he varmasti kokeilee ulkokäännöstä! saitko uuden ajan? yleensä 36+ viikoilla ei välttämättä enää saa ulkokautta käännettyä, mutta toivoa on silloinki!

onnea Embylle ja -pansku-lle poksumisesta :flower: poksuikohan Chibakin tänään? =) vai perjantaisin :whistle:

(.), mie olin ihan unohtanut! tutit yms oli vielä keittämättä =) jotain tekemistä sentäs! siellä ne kiehuu nyt.. ja mulla supistelee taas ;) selässäkin tuntuu! mutta ei oo mitää säännöllistä.. turha kellottaa edes..
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti Emmää täältä mihkään vielä pariin vkoon :) Eipä oo suppareitakaan tänään taas näkyny mut katotaan kun on päivän ässät tuhlattu (nyt 2/3 mutkun ei jaksais siivota :p ) jos niitä vaikka sitten taas ilmaantuis...

Voin varmaan tuolta fb puolelta vinkata että mynttis taisi lähteä synnärille näytille suppareiden kera ja syysmyrskystä ei oo kuulunu tänään mitään vaikka kuinka huhuilee eli josko olisivat molemmat siis todellakin vaavin haku matkalla jo :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: "kuumeilija"
oi oi oi :) joskohan se olis!? jännää :D tsemppiä laitan kuitenki menemään tuon kauheen tuulen mukana molemmille :heart: ei kuitenkaa ole enää kauaa, ei montaa päivää ainakaan kun kummallakin pieni on jo sylissä!

viida, mä oon siivonnut tänään, mutta en oo saunonu enkä seksiä saanu :D lenkillä kyllä kävin aamuselta.. usko vaan :D kohta sulta kummiski losahtaa vedet lattialle ja se on menoa!
 
tiuhti, huomenna vasta poksuillaan täällä, moni poksuu maanantaina niin pitää sitä muina päivinä saada poksuja. :D

ON: Tänne ei mitään kummempaa, samat olot jatkuu. Naureskeltiin työkaverin kanssa että missäs on tää keskiraskauden seesteinen ja hyvä olo, josta aina hehkutetaan. :D Mutta voin sanoa että onnellisuudesta mie ainakin ratkean. Tää on tää onnellisuus tullu jostain ihan puskan takaa, tekee mieli vaan miehen kainalossa nyhvätä ja saada läheisyyttä. Seksi ei niinkään ole ykkösenä, vaan se toisen kainalossa oleminen ja tämmönen rakkausolo. :heart: Oon niin hirrweeen hirrweeen onnellinen. :D

Käytiinki eilen eräässä vauvatarvikeliikkeessä katselemassa vaunuja, ku vaihtoehtoina tosiaan on ollu Oran Jovi Airit ja Hartanin Topline X:t. Kylläpä oli Oran vaunuilla kokoa ja tositosi tilavat, huomenna käydään vilkuilemassa niitä Hartanin vaunuja... On kyllä kovat pohdinnat kummat halutaan, tällä hetkellä Orat tuntu tosi mukavilta ja kätsyiltä vaunuilta... Jaa niin miten niin ollaan aikaisessa tämmöisten kanssa? :D

Chiba + Mysteeri 13+6 :heart: Herranjumala.. kohtahan starttaa jo viidestoista viikko, vähänkö tuntuu hurjalta olla jo näin "pitkällä". Huomenna saatte taas pällisteltäväksi mahakuvaa ja vertailtavaa, onko tullu vauvavatsaa vai ihan vaan pläskiä.
 

Yhteistyössä