Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Lämmin Onnittelu Halaus Epalle :heart:

Mahtaako kevät vaikuttaa ku 2+ on niin hiljanen.? :) Kaikki vaa nautiskelee auringosta.. :D Paitsi, että tää kyllä tuli takatalvi..5cm ainaki lunta ja pakkasen puolella, nyt näyttää, että räystäät taas nokkuis! Sais sulaa nopiaa pois!

On kyllä Niin mieltäylentävää kattoo itteensä peilistä, mulla on tullu olevana iso osa painosta reisiin ja ah nii n ihanaa selluliittia!! :kieh: Millähän senki joskus sitte saa veke... Onko muita jolle tullu kauniit selluliittireidet? :ashamed:

Täälä ollaa rekkaleskenä tämä viikko. Suunnitelmis olis ikkunoitten pesuu ja verhojen laittamista, me&i kutsut ja ja ja häihin pitäis mennä katteleen pukuu. Mennää sellasee liikkeesee joka myy äitiys juhla- ja hääpukuja. Toivottavasti hinnat ei leiju jossai pilvis.!

Ihanaa alkanutta viikkoo kaikille! :heart:
 
Epalle ja koko perheelle sydämmelliset onnittelut ja pienelle prinssille tervetuloa maailmaan :heart:

Pikkumyy Selluliitti-reisi ilmottautuu :ashamed: On aika ällön näköstä nuo reidet ja mulla kun on aina ollu suht hoikat jalat.. :( Noh, onhan tuota painookin kerrytetty ihan kiitettävästi että ehkä ne selluliititkin siitä kun saa sit painoo alaspäin..
 
Epa Isosti onnea!! :heart: vihdoinkin :)


Hei täällä on kans yks selluporsas!! :D mut neuvolassa mulle sanottiin et niistä joilla on perse ku seittämän leivän uuni tulee hyvii meijereitä sit vauvalle. Kyllä se homma ne muhkurat kuluttaa.
Ite kävin ostamassa jo lisäpainot nilkkoihin vaunuilua varten ja meinaan alkaa taas juoksemaan kun vaan pääsen!! Lisäks meinaan hakea taas kahvakuulan jostain esille ja alan huitomaan ku hullu sen kans tuolla pihalla,kunhan kykenen. Oon päättänyt et saan ennen serkun häitä ainakin 8kg tiputettua. Ja jos synnärille jäis jokunen kilo.
 
Täällä kans yks leveä kuljetus perseen kohdalta. Mulla on aina jääny kaikki läski reisiin, takapuoleen ja tisseihin ja raskaus kasvatti niitä entuudestaan. Kovasti yritän nyt imettämällä ja kävellen niitä sulattaa mut ei vielä ainakaan merkittävää muutosta havaittavissa. Ärsyttää kun jo aiemmin oli vaikea löytää istuvia housuja niin nyt vanhatkin jämähtää polvien yläpuolelle. Ei se maha vaan nää reidet. Prkl!
 
Huomenta! Huomenna on sitten se päivä! Ä-polin kautta mitä suurimmalla todennäköisyydellä lähdetään käynnistämään. Painoarvio on jo yli 4kg he heh :ashamed: meen pikku hulk. Kauhea on jännitys mut yritän nyt tän päivän vielä häärätä kotona kaikkea siinä uskossa etten ajattelis huomista niin paljon. Jos ne nyt huomenna mut vielä kotio ajaa niin kyllä mä tänne sit ilmoitan,muutoin oon persaus halki porissa :) :wave:
 
Epalle ja koko perheelle onnea pikkusesta Jokke-pojasta :heart:

myräkälle
tsemppiä huomiseen!!! =) se ois ohi sitten, pitkä odotus!

täällä kans yks oikee kunnon selluperse.. mä nykyää ihan piilottelen mun jalkoja jopa mieheltä ja synnytys ällöttää siksi että mies näkee mun kauheet murhkurat! aikasemmin mulla joskus ollut sellua myös vähä, tuli teininä, sain sen kuitenkin pois ennen raskautta :) ehdin hetken siitäkin nauttia.. nyt on kahta kauheemmat jalat :( ihan kauheet pallukat takareisissä! ja etureisiin on alkanu myös tulemaan.. no, mä juoksen ne hinnalla millä hyvänsä pois :D TAAS!

sairaalakassia on laitettu valmiiksi, viime perjantaina neukkutäti oli sitä mieltä, että limatulpan palasia irtoilee jo :whistle:

tiuhti ja pikkumies :heart: 34+5
 
Hyvää huomenta! :)

Epalle ja koko perheelle oikein paljon onnea pienestä prinssistä! :heart:

Syysmyrskylle tsemppiä huomiselle ja kaikille muillekin loppurutistuksissa oleville!

Ja sitten kolmas tärkeä asia, nimittäin poks 12+0 :heart: Aika hurjaa, tuntuu jo isoilta viikoilta. :D

tiuhti, voi herranpieksut. Kohta se sieki poksahdat! Tiedä vaikka pari viikkoa ja on poitsu kainalossa. :)

Täällä yks hyllyvä selluliittikasa ilmoittautuu! :wave: Tokihan sitä aina on vähän ollut, mutta nyt tuntuu että reisiin on paukahtanut selluliitit jostain.. Heti ku raskaus on ohitse niin haen jonku hiomakoneen ja vetelen reisiä semmosella tahtiin, että lähtee perkeleen muhkurat pois. Yhhyh.

Täällä oli viime viikon ja vklopun velipoika kyläilemässä tyttöystävänsä kanssa, hirveen haikee fiilis jäi kun lähtivät takaisin kotio. Ei tätä fiilistä yhtään paranna se, että lunta on tullut ihan liikaa, menin eilen tekemään tuttavuutta omalla autolla naapurin auton takapuskuria (En ymmärrä vieläkään miten ääliö sitä voi olla, siis minä...) johon nyt onneksi ei tullut ku minimaalinen nirhauma, mutta ketuttaa silti.
Pomolle kerroin raskaudesta ja ei se kauhean iloiselta vaikuttanut, vaikka kovasti yritti. Nytkin vaan näyttää hapanta naamaa, että saa nähdä mitä tästäkin tulee..

Edelleen iltaisin on pahaaoloa ja tätä ikuista nälkää, päänsärky on tullu mukaan kuvioihin ja kova jano. Särky helpottaa yleensä kun kittaa pitkin päivää vettä, eli oiskohan vaan että juon liian vähän...
Dopplerilla ollaan nyt aina löydetty sydänäänet ja nyt on alkanu kuulumaan välistä semmosia hirveitä tömähdyksiä, oikeastaan nyt parilla kertaa kuulunut että mietittiin miehen kanssa, että riekkuuko pieni siellä jo nyt noin kovaan tahtiin. :D Ihana! :heart: Ja on tullut jostain tyttöolo.. Saa nähdä pitääkö paikkaansa.

Ja nyt sitten vertailun vuoksi, onko mahassa jotain tapahtunut vai onko tuohon etureppuun tullut vaan pläskiä :D Aijaa.com - 9921189
 
  • Tykkää
Reactions: syysmyrsky
Heipä hei!

Hirveesti ei nyt oo kirjoteltavaa sen kummempaa, yhtä oottelua vaan =) olot ei oo juuri muuttunu, vaikka rinnat vaan kipeytyneet entisestään! Yöllä ei kärsisi kylkeä kääntää, pitänee käydä ostamassa joku urheilutoppi tms että saapi piettyä tissit paikallaan :LOL: Etova olo edelleen tulee ja menee, mut ei sen pahemmin oksetuta.

Neuvolassa käytiin perjantaina, ihan mukava neuvolatäti, saatiin hyvät naurut sille alko-lappuselle mikä piti täyttää, sen mukaan olin melkonen juoppo :O mut se ei tee eroja se lappu että otatko sillon tällön saunakaljan vai vedätkö kunnon känöset, ei voi laittaa montaa vaihtoehtoa.

Sydänääniä ei saatu kuulumaan, sanoi se neuvolatäti että hää on saanu aikasintaa 9+ jotain kuulumaan, mutta kokeiltiin kuitenkin. Näytössä vilahti pari kertaa lukemat 130 ja rapiat, ja täti oli sitä mieltä että se on syke, vaikka ei jaksa kuuluakkaan, ei siellä mikään muukaan noin nopeita lukemia anna :)

Mutta np-ultra on varattu kahen viikon päähän, siellä sitten pitäis näkyä ja kuulua sykekkin, ja paljon muutakin :heart: sinne pitäis jaksaa ootella vielä.'¨

Ja niin, poksis 9+0 =)
 
oi oi oi :) Chiba, riskiraja ylitetty! :heart: onnea! on sun massu pyöristynyt ;) oliskohan siellä pikkuflikka? olikos niin että pikkuprinssiä "toivoitte"? älä nyt siis käsitä väärin.. tai kukaan muukaan!!!!!

Sanja, aika aikaseen neuvolantäti kuunteli sykkeitä, meinaan mulla saatiin ekaa kertaa kunnolla kuulumaan vasta joskus 16+ viikoilla :D mutta se laite oli rikki.. 11+4 ei kuulunut vieläkään sykkeet eikä edes vilahtanut.. säikähin, mutta turhaan ;) ja kyllä, jos siellä on vilahtanut 130 sykkeet, on ne vauvan :heart:

viida, sie kun oot jo noilla viikoilla, tuleeko sulla erilaista valkovuotoa? anteeks ku tälleen utelen :ashamed: ei ole pakko vastata :D

ÄLLÖVAROITUS!!!!
mulla tuli taas joku isompi kokkare :confused: onkohan se limatulppaa? neuvolantäti sanoi viime perjantaina tosiaan, että näyttää limatulpan palasilta, teki meinaan sisätutkimuksen ja hänen käsiinsä tarttui ylimäärästä :ashamed: noloa ja YÖKS :x siinä äskeisessä ei kyllä ollu verta, mutta sitkeää limaa!
 
tiuhti, no ei me oikeastaan olla kumpaakaan toivottu. :D Miehen suvun puolella on paljon poikia, että jotenkin aina ajatellut että meidän tuurilla poikia sitte tehdään. Mutta välillä tulee haaveiltua tytöstä, välillä taas pojasta. Tällä hetkellä ei ole mitään väliä kumpi on, kunhan on terve. Meillä on äiti nähnyt unta jo tummatukkaisesta tytöstä ja kaveri myös. Itsekin olen enemmän tyttöunia nähnyt että saa nähdä. :D Odotan kyllä sitä että masu alkaa kasvamaan enemmän, niin näkee leviääkö vai kasvaako eteenpäin, saa sitten veikkailla kumpi siellä on. :)

Ultraan tosiaan vielä viikko, pitäis vielä jaksaa jännätä. :D Mites muuten, tartteeko sinne nt-ultraan mennä virtsarakko täynnä? Kun meidän neuvolatäti ei semmosia kerennyt selittelemään kun oli mennyt tekemään tuplabuukkausta aamun ajoille, niin meilläkin se oli semmonen pikainen käynti.
Tuntuu muutes, että kaikilla on nt-ultra kauhean aikaisin. Itsellä vasta viikon päästä ja viikot on sitten jo 13+0.

Myylle hauskaa puvun metsästystä! Häiden järkkäys oli kyllä ihanaa aikaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Piti tulla vähän purkautuun...

Eli eilen tuli sitten todettua, ettei tämä ammatti ole ollenkaan riskitöntä, varsinkaan raskaanaollessa. Totta kai pitää sattua silloin kun ei todellakaan olisi varaa! Jäin siis illalla puristuksiin mahan kohdalta. Pikkusen iski paniikki, ettei vain vauvalle tai muille osille käyny pahemmin! En siis ole käyny vielä tarkistuttaan, mutta koko ajan kuulostelen potkuja ja muita oloja. No illalla oli aika vaimeaa, mutta koko viime yön tunsin potkuttelua ihan tavalliseen tapaan, aamulla sama ja nytkin potkiskelee ihan normaalisti, joten voisi päätellä ettei vauvalla ole hätää? Ajoittainen kipu vatsalla siinä puristuskohdassa kyllä huolettaa nyt ja aamulla töissä iski ahistus ja itku, kun meinasin taas jäähä vähän ahtaaseen tilaan :'( Koko päivän oon vaan miettiny, ettei vain ole kuitenkaan käyny jotakin pahempaa, vaikka vauva aktiivinen onkin. Huolettaa, mutta en silti vielä ole saanut aikaiseksi soitella mihinkään.. Ei kai ne asialle tässä vaiheessa mitään voi, jos on kesken mennäkseen...
Sen päätöksen kuitenkin jo tein, että jos tästä selvitään ni saa kyllä nämä vaaralliset hommat jäähä siihen asti, että vauva on maailmassa! Pakko vain jaksaa vielä pari päivää töissä ja sitten haen sairaslomaa loppu ajaksi, eli kesäkuun 8. asti. Ei vain uskalla enää olla töissä, kun ei voi tietää mitä tapahtuu!
 
Olitko Pansku hoitoalalla? Mähän hain ihan surutta kans sairaslomaa 3 viikkoa ennen äitiysloman alkua kun supisteli töissä niin paljon. Olin siis tk:n vuodeosastolla missä paljon nostoja ja ahtaat tilat. Mäkin pelkäsin aina et jään jonkun nostolaitteen ja sängyn väliin tai vastaavaa. Suosittelen kyllä olemaan varovainen. Emby kans kun sulla vissiin samankaltainen duuni niin heti vaan pois jos tuntuu ettei pysty!
 
Tulin pikaiseen kertoman kuulumiset..

Tiistaina 27.3. kävin uudesti painoarviossa ja vauvan kooksi tuli reilu 4kg!! Koska oli eri lääkäri, hän sisätutkimusta tehdessä kokeili vielä luiden sijaintia ja sanoi heti, että on ihan selvästi liian ahdasta. Joten suunniteltu sektio oli sitten seuraavan päivän agenda.

Rakas tyttömme syntyi 28.3. klo 10.02.:heart::heart::heart: Painoa neitille kertyi 3740g ja mittaa 51cm!

Kotiutuminen on tapahtunut ihan hyvin, vaikka aika kipeä olen ollut. Haava rajoittaa touhuamista aika paljon.

Hötö ja Mini:heart:

muoks... Epalle ja hänen perheelleen hirmuisesti onnea pikku-isännänalusta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Epalle ja Pikkuhöttiäiselle! :heart:

Täällä tänään päästy näkemään ultrassa vauveli! :heart: siellä se hienosti näkyi ja sydän sykki! nyt on vähän jo enemmän sellanen fiilis, että oon oikeesti raskaana! :) ja ehkä tän pahan olonkin nyt kestää paremmin, kun vatsassa todistetusti on elämää! :) Klexane piikit hankittuna ja tästä päivästä alkaen saa sit joka päivä laittaa raskauden loppuun saakka ja viä synnytyksen jälkeenkin 6 viikkoa.. ainoo ongelma, jota kyselin tuolla jo erikseen on, että tosiaan ollaan lähdössä miehen ja kaveripariskunnan kanssa kööpenhaminaan nyt torstaina lentokoneella ja enhän mä tajunnu ollenkaan siä lääkärissä kysyä, et mites noiden piikkien kanssa siä sit toimitaan...? et nyt sit selviteltävä, et voiko niitä laittaa ruumaan vai onko otettava käsimatkatavaroihin..ja sit tarttee varmaan jonkun todistuksenkin siitä..

Niin ja ultran mukaan pikkunen pötkö vastasi aikalailla päiviä..oli vaan päivän jäljessä..joten jatkan viikkojen laskemista normaalisti menkoista lähtien! :)

Nellielli ja pötkö 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Pikku-Hötölle paljon ONNEA pienestä prinsessasta :heart: Täällä tulee ihan tippa silmään!!

nellielli Ihania uutisia ultrassa, onnea =)

tiuhti Hui, meinaakkos ottaa varaslähdön kun nyt jo limatulppaa pukkaa? :) :xmas: Eikös ne sano että parin vkon sisällä melkeen alkaa tapahtua viimestään kun tulppaa irtoo? Mulla tulee tuolta niin paljon valkkarii että hyi ällö!! :x Välillä ihan lotisee juoksevaa mallia ja välillä paakumpaa, ota näistä nyt selvää :D Mut en varsinaista venyvää limaa oo huomannu ainaskaa vielä...

Hirveesti herkistyttää tänään... Ehkä se vihdoin alkaa mennä tajuntaan että kohta on aika. Saan syliin ihan oman tyttäreni, minun lapseni. Miten sitä voikin rakastaa toista jo niin kauheesti :heart:

viida ja kulta pieni 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Höttis Paljon onnea tytöstä :heart:

viida Jaa herkistyttääkö...väänsin äsken sellaset hysteeriset parkukohtaukset kun katoin nickelbackin lullaby videon..sit isäntä koittaa soittaa ja mä en saa puhuttua sinne puhelimeen lainkaa ku hengitys vaan vinku ja sit se lähetti viestin perään et 2mitä helvettiä sä oikee teet sielä!" :D Tää on ihan hullua.
 
  • Tykkää
Reactions: viida

Yhteistyössä