Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Nyt tällä kertaa pitää tulla vaan omanapailemaan heti lauantaiaamusta. Ei tää vatsan kutina ole kokoaikaista, luojan kiitos! Mutta aina välillä iskee semmonen kutinahetki. Ei mun mielestä ole ihottumaa, raskausarpia kylläkin jonkun verran. Neuvolassa ei terkka ainakaan kommentoinut tähän mitenkään. Jos pahenee tää kutina, soitan jonnekin, mutta onhan mulla onneksi maanantaina jo neuvolakin :D

Nyt on kuulkaa naiset semmonen homma, että musta tuntuu, ettei tää poitsu odotuta enää kovin kauaa... tosiaan eilen se vatsan yhtäkkinen laskeutuminen ja nyt tää aamu, voi huh huh! En oo varma, näinkö unta, mutta luulisin tämän olevan ihan todellista; aamulla tunsin kipristelyä alavatsalla pitkän ajan putkeen, joka oli hyvin epämiellyttävää ja vatsa oli ihan kovana tosi pitkään. Sitten kun menin vessaan, tsadaa, limatulppa taisi irrota :O Tuli pyyhittäessä verensekaista limaa ja siitä asti on ollut ihan semmoinen olo, että ois menkat, menkkamaista tunnetta alavatsalla koko ajan, ihan kuin menkat alkaisi tai olisi juuri alkaneet. Vatsa suht koht kovana koko ajan ja välillä alavatsalla epämiellyttävää tunnetta sen menkkaolon lisäksi. Jos tää ei mee ohi, soittelen iltapäivällä tai illalla äippäpolille. Mut mulla on nyt tytöt semmonen tunne, ettei mee laskettuun aikaan asti... nyt jännittää! :D Aattelin tulla vaan ilmoittamaan, missä mennään! Ootte mielessä murut :heart:
 
Laretzki
kuumeilija Tiedä siitä oliko sittenkään limatulppaa ne riekaleet, kun ei niitä sit enää sen jälkeen näkynyt. Toisaalta, eihän moni bongaa sitä ollenkaan. Ei tässä muuta sinänsä, että kolmatta päivää edelleen on oksettavaa oloa ja pelkkä sohvallakin olemin käy ihan täydestä työstä.


Mä en jaksais.

Lare ja Spyro 39+0
 
Lare Mulla tuli tänä aamuna verensekaista limaa pyyhittäessä, sen jälkeen ei oo tullut. Mutta luulen sen olleen nimen omaan se limatulppa. Mulla kipristelee koko ajan alavatsaa inhottavasti, välillä enemmän ja välillä taas menee siihen menkkamaiseen oloon. Kävely / seisominen tuntuu hieman ikävältä, samoin kyllä istuminenkin. Voi vitsit, syntyykö poitsu jo tänä viikonloppuna? Miksei tää olotila helpota yhtään, vaan koko aamun ollut jo monta tuntia tämmönen olo.
 
"kuumeilija" Jep, vauva nro.1! Mä mietin noista seulonnoista vaan etten haluais millään tavalla "kajota" vauvaan, ultrat yms kaikki ok, mutta eikö jossain tapauksissa voida suositella jotain lapsvesipunktioita tms?? Sellasia en kyllä haluais tehä.. Sullahan jännät paikat alkaa oleen!! Samoin kuin Laretzkilla, toivotaan että pian helpottaa :heart: Lisäys: Laretzki nyt alkaa kuullostaa tosi jännittävältä!! Ärsyttävää kun ei oo mitään aikasempaa kokemusta niin ei voi yhtään ennakoida mitä tulossa.. Jos vauva päättää olla tulossa tänä vkl niin ei muuta kuin valtavasti etukäteen jo onnea synnytykseen!!!!

Meikäläinen POKSuu tänään, ihan mahtavaa kun oon jo pitkälle päässy. Ootan niin keskiviikkoa ja sitä ultraa, tahtoo nähä pikku-mangustin taas :heart: Malttamaton kun olen. Tänään vähän parempi päivä, onneks, ja toivottavasti saatais kämppää siistimmäks. Vois leipoo laskiaispullia joko tänään tai sit jättää huomiselle. Mun tuurilla vaan sit en kykene huomenna leipomaan lainkaan..no, ehtiihän sitä sit vaikka ens viikolla, ei oo niin päivän päälle. Hitsi kun oon ruvennu hirveesti miettimään että onkohan tämä tyttö vai poika!! Miten sitä malttaa ootella ja ihmetellä tulosta?? :LOL: Kyllä me otetaan arvailuja heti vastaan kun jotain alkaa näkymään, ettei ihan törkeessä jännityksessä tarvi olla syyskuuhun saakka. Totesin eilen miehelle, että en osaa yhtään sanoa kumpi siellä vois olla, ei oo mitään väliäkään kumpi se on. Kunhan syntyis terveenä :heart: Voi että kun monella teistä on raskaus jo loppusuoralla! Jännittävää!! Ja nyt mä oon taas jossain ihan ihme fiiliksissä täällä, parempi ehkä lopetella ennen kuin rupeen parkumaan.. :D

lemonade & mangusti 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi täälä alkaa oleen aika jännää kuumeilijalla ja Larella :heart:
Mä pidän peukkuja että pian alkaisi molemmilla tosi toimet ja että kaikki sujuu hyvin! Isot tsemppi halit ja voima-energiat molemmille!! :kiss:

kuumeilija Nuo kuulostaa suppareilta noi sun "menkkakivut" :D Jokohan se ois menoa kohta?

Ootteko muuten miettiny runoa millä kertoa lapsen syntymästä? :heart: Oonkohan mä vähän pössö kun nyt jo tällasia mietin mutta ois kiva kertoa myös syntymästä jollain nätillä runolla kun odotuksestakin oli se oma värssy...

Tässä jotain minkä bongasin, laittakaa muutkin ehdotuksia jos on jotain mielessä. Noiden runojen perään tietty ne strategiset tiedot sitten...

"Nyytti pieni syliinne annettiin
se maidolta tuoksuu on lämmin niin.
Se varmasti itsekin tietää sen
ett valloittaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
se on ihana ihana niin"

"Syttyy sydämiin suuri rakkaus,
se on side murtumaton.
Kuin salatun taivaan pilkahdus
ote pienen käden on.
Kuin keväisen tuulen kuiskaus
se on lupaus rikkomaton."

"Pienoiset kädet, suu ihan suppu;
Syntynyt uusi on ruusunnuppu.
Se ihmeeltä suurelta silmissä näyttää,
Sydämen kokonaan onnesta täyttää."


viida ja neiti 29+5
 
lemonade Joo kyllä mun mielestä voidaan suositella lapsivesipunktiota ja muita lisätutkimuksia jne., jos on tarvis. Sulla hyrrää kuules hormoonit :heart: Aika menee yllättävän nopeesti ja pian huomaat itsekin olevasi jo loppusuoralla!

viida Kiitos tsempeistä :kiss: Mä vähän luulen, että vois kohta puoliin ollakin menoa itse tositoimiin! Mä olen jo pitkään sanonut, että jostain syystä mulla on semmonen tunne, ettei mene laskettuun aikaan asti ja tässä sitä nyt ollaan. Jotenkin nyt tuntuu, että oireita on tullut niin lyhyellä aikavälillä ja nyt vuorokauden aikana vatsan laskeutuminen ja tämän aamuinen ei voi kyllä muutakaan ennakoida... ja kun tää olotila ei tunnu helpottavan! Voihan se hyvinkin olla, että viikonlopun aikana tie vie synnytykseen :heart: Sais kyllä alkaa kunnolla eikä tälleen "harjotella". Nyt vähän parempi istua, mutta vatsa edelleen kovana ja tuntemuksia on... ei auta muu kuin odotella ja kuulostella! Ja mä kun ajattelin, että tänään mentäis miehen kanssa ulos syömään viimeistä kertaa kaksin ennen vauvan syntymää, kerrankin kun meillä on vapaa viikonloppu niin, että mieskin on kotona eikä tuomaroimassa tai omissa peleissä tms. Saattas ollakin jotakin pientä supparin tapaista, koska olen kuullut, että tämä vaihe olisi sitä totuttelua tulevaa kipua varten. Mutta kun ei tää varsinaisesti koske, vaan pikemminkin tuntuu epämiellyttävältä ja hieman aralta, hidastaa liikkumista ja on outo olla. Mutta semmonen menkkamainen olo juu kuvastaa tätä olotilaa oikein hyvin, välillä tulee voimakkaampana ja sitten taas laantuu, muttei siis helpota täysin. Katsotaan miten naisen käy :D
 
  • Tykkää
Reactions: viida ja iseeyou
kuumeilija Lähette äkkiä hakee jotain tulista vaikka take-awaysta ja sit kellistät ukkelin jos se on kerta vapaallakin niin eiköhän sillä vois jo saada jotain aikaankin ;) :D Mä pidän kaikkia peukaloita ja varpaita ristissä teidän puolesta ja hengessä mukana!! =)
 
  • Tykkää
Reactions: "kuumeilija"
Huh kun täällä alkaa olla jännät paikat Kuumeilijalla ja Larella! Kysyit kuumeilija miten jaksellaan, hyvin täällä menee. Välillä poika valvoo enemmän ja unet on tiukassa mut ei mitään ylipääsemätöntä vielä. :) Vieläkin mennään rinta-korvikeyhdistelmällä ja toivon että oma maito riittäis mahdollisimman pitkään. Tsemppiä nyt kaikille loppusuoralle, tuolla synnyttäneissä sit tavataan. :) Namppis ja poika 1kk 3pv
 
  • Tykkää
Reactions: "kuumeilija"
Kauheasti tsemppiä Larelle ja kuumeilijalle! Täällä jännäillään teidän puolesta! :heart:

Mies oli järkännyt ihanan (synttäri-)yllärin sillä aikaa, kun olin muutaman yön serkun luona kylässä! Hän oli käynyt ostamassa vauvan huoneeseen Ikeasta maton ja verhot (mitä olin siellä aiemmin katsellut), kasannut pinnasängyn sekä hakenut hoitopöydän :heart: olipa ruoja vielä ompeluttanut ne verhot naapurilla, kun eivät olleet mitkään valmisverhot :D

Havahduin tänään siihen, että ei herranen aika, laskettu aika lähenee kovaa vauhtia! Mihin tämä aika on oikein huvennut? Jännityksellä odotan sitä viimeistä lääkärineuvolaa, jossa toivon mukaan tekevät jonkinmoista kokoarviota. On tämä maha meinaan sen verran iso jo, että vois kuvitella vauvallakin olevan kokoa jonniin verran ;)

Eskapismi & Onni 29+4
 
Ihanaa iltaa vai pitäisikö sanoa ihanaa yötä muruset :heart: Kiitos kaikille tsempeistä, ootte ihania! Ystäväpariskunta kävi kylässä ja pelattiin korttia. Kipristelyä ollut pitkin päivää. Käytiinpä miehen kanssa siellä syömässä ja koko sen 1,5h ajan mulla kipristeli alavatsaa tiuhaan tahtiin, välit oli alkuun semmosia 10min välejä ja sit tiuhentui 3-5min väleiksi. Tuli aina semmoinen "aalto", joka koveni ja sitten pikku hiljaa alkoi hellittää ja kohta olikin jo hyvä istua siinä ravintelin pöydässä. Eli selvästi tuli paha olla ja sitten hyvä olla. Kipristelyn kesto oli noin 40 sekuntia kerrallaan. Kotiin tultua painelin suihkuun ja se kyllä helpotti oloa kummasti :D Lepäilin sohvalla ja alkuun ei tullut juurikaan kipristelyjä, mutta sitten alkoi tulla noin mainoskatkojen väleillä nopeita kipristelyjä. Katsotaan mitä yö tuo tullessaan.
 
mie niin odottelen malttamattomana että jokos se "kuumeilija" lähti hakemaan nyyttiään :D:heart: täällä toinen joka pelkää jo nyt synnytystä, eihän me edes tiedetä mitä se on! mutta ulos se tulee, tavalla tai toisella, ei lapsi sinne jää :D mut kipu on kipua : / onneks se loppuu ajan kanssa ja on ns. hyvää kipua! :) tsemppiä muru :kiss: kyllä sä siitä selviät, niin tekee kaikki muutkin, jopa minä meinaan selvitä siitä!!!
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti_ Vielä kotosalla tässä :D Itse asiassa aamupalalla just, kohta soittelen sairaalaan ja kyselen pitäiskö mennä näytille. Sain yöllä nukuttua, mutta heräilin parin tunnin välein ja piti aina odotella unta. 12-3 välillä ei oikein kipristellyt kuin tosi vähän. Sitten sen jälkeen alkoi kipristelyt tulla aika tasaisesti 10-15min välein. Joskus aamusta, en ole varma kellon ajasta, alkoi olla kipristelyvaihe koko ajan päällä, joka ei siis helpottanut ollenkaan. Ylös noustessa vessaan kipristely helpotti, mutta makuulle mentäessä taas alkoi. Onneksi sain aamusta nukuttua, heräiltiin tosiaan vasta äsken. Vatsa on kovana edelleen ja välillä kipristelee kuten tälläkin hetkellä. Niin, yöllä vessan pöntöllä istuessa tunsin kuin jotakin olisi valahtanut pönttöön ja nyt sieltä irtosi oikein kunnon kokoinen limatulppa, iso yhtenäinen ja verinen klöntti! Tämän jälkeen se kipristely oli siis koko ajan päällä makuulla ollessa. Laitoin jo varmuudeksi paksun pyyhkeen alle, jos lapsivedet sattuu menemään :D

Mutta mites Laretzki jakselee??? Tuuhan kertomaan ja pitämään meidät ajan tasalla!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iseeyou
Hyvää laskiaissunnuntaita kaikille! :)

Hiljaiseloa ollut väsymyksen takia. Viime viikonloppuisesta todennäköisestä ruokamyrkytyksestä selvittiin yhdellä oksennuksella ja seuraavana päivänä oli vatta/suolisto vähän kummallinen. Mutta se meni sitten onneksi ohi. Nyt vain ollut töiden jälkeen tosi poikki. En tee mitään fyysisesti raskasta työtä harjottelussa, mutta väsyksiin vetää päivän päätteeksi.

Tiuhti tuossa aiemmin kyseli muiden oudoista unista. Täällä oudot unet on melkein joka öisiä. Yhden ystäväni kanssa juttelin aiheesta, niin hän sanoi, että taitaa kuulua raskauteen nuo kummalliset unet. :)

Laretzkille ja "kuumeilijalle" tsemppiä! Täällä jännitetään teidän kuulumisia! :)

Ja sitten vielä POKS. :)

Taiteilijatar 15+0
 
Laretzki
Täällä ei tapahdu niin paskankaan vertaa. Ja vaikka mä tiedän että la on vaan arvio, ja siihenkin on vielä se muutama päivä, niin mä alan oleen henkisesti tosi uupunut (nytkin aloin sit itkee). Mitään ei pysty tekemään ja mä ihan tosissani alan pelkäämään sitä vauvan kanssa jaksamista, kun oon nyt näin uupunut. Nukun kyllä öisin ja päivisin, mutta ei se helvetti auta tähän henkiseen puoleen yhtään.

Yli mennään varmaan niin että napsuu, vaikka koko raskaus ajan olis fiilis, että syntyis ennen laskettua, kun on niin hyvin vastannut viikkoja ja kokoa ollut jo vaikka kuinka pitkään.
 
Voi Lare, ihan hirmuisesti voimia sinulle! :hug: Tuossa vaiheessa on varmasti jo henkinenkin jaksaminen aika tiukalla. Kyllä ne hormonit sitten korjaa tilanteen syntymän jälkeen! Ja jos ei, niin sitten pitää vaan ottaa puheeksi heti neuvolassa. Toivottavasti siellä alkaa pian tapahtua! Tsemppiä! :hug:
 
Jaksamisia Larelle :hug: : / Toivottavasti pian helppais, nyt vaan sellaset häädöt päälle, et oksat pois..

Täällä supistaa.. ah, ne ihanat supistukset.. Vetää tonne selkään saakka välillä. Huhheij.. :p Mut eipä taida olla vaarallista, nini :)

Yskä on päättäny rantautua tähän kehoon, sattuu välillä tonne alavattaan / nivusiin ko yskii, se jos joku sais mut kyl soittamaan päivystykseen, mut nääh. Sinne viitti men anelemaan ja selittelemään. Nökö liikkuu ja möyrii, ni en jaksa huolestua :)

Jos tästä menis kohta nukkumaan, nukuin tosi huonosti viime yön : / Yskitti ja nenä tukossa ja oltiin vielä kylässä, ni vieras paikka.. Hohhoij..

Elkää sitte flikat rehkikö ton lumen kanssa! Miehet töihin sinne!! :) :hug:

Emby^ ja nökö 22+6 :heart: (huomenna poksutaaaannn!)
 
Huomenta! :)

Kuumeilijalle ja varsinkin Larelle kovat tsempitykset, vielä ihan pikkasen aikaa niin sitten on ohi! Kyllä tuossa vaiheessa saa olla jo pikkasen kettuuntunut loppuraskauteen, mutta onneksi se ei kestä enää kauaa!

Lare, ootko muutes miettiny että jos olo on todella huono ja jaksamiset nollassa, niin keskustellu lääkärin kanssa käynnistämisestä? Tietääkseni voivat käynnistää, jos tosiaan katsovat että äiti alkaa olla siinä pisteessä, ettei jaksa.

Kuumeilija
, koitetaan välttää fyysistä rasitusta, mutta hieman hankalaa noiden töiden takia, kun kuormaa joutuu purkamaan ja painavia koiranruokasäkkejä. :D Noh, koitan ottaa kummiski mahdollisimman rennosti enkä vedä mitään maratooneja. :)

Namppis, kiitos kaunis. :heart: Teillä on arki lähtenyt rullaamaan pojan kanssa kivasti? Ja joko on nimi päätetty? ;)

ON: Vielä puolitoista viikkoa piinaa, miten mie jaksan!? Nyt onki alkanu pikku hiljaa tulla pientä etovuutta mukaan tähän elämään, väsyttää kyllä kokoajan mutta sitte huono olo tulee yllättävän nopeasti, jos ei ole syönyt kunnolla. Ja vaikka söisit, niin tulee kauhean nopeasti taas uudestaan nälkä. :D Noh, kyllä tää kahden edestä syöminen onnistuu meikäläiseltä, ei mitään ongelmaa.
Jännä että sitä olis kuvitellu, että mahassa olis jotain radikaalimpaa tunnetta. Mutta välillä on kyllä olo että olenkohan mie oikeasti raskaana olleskaan? Noh, kyllä tää turvotus, välillä tuntuvat nippailut/paineentunne taitaa kertoa jotain muuta. Tai ehkä mä vaan oon lihonu ja tissit sen myötä kasvaneet. :D

Ihanaa alkavaa viikkoa tytöt!

Chiba & Mysteeri 5+4 :heart:
 
Lare :hug: Kurjaa, että olosi on huono ja mieli maassa :( Millainen olo sulla muuten on, onko ollut vielä supisteluja, närästystä ja oksetusta? Mä alan kans olla täynnä tätä, tuntuu että mua kidutetaan nyt ihan olan takaa. Miten ihmeessä jaksan itse synnytyksen, jos joudun kestämään näitä oloja montakin päivää ennen h-hetkeä?

Omaa napaa Neuvolaan pitäisi lähteä, mies nappaa minut kyytiin kun itse en kyllä uskalla enää auton rattiin. Olo on perseestä ja kidutus jatkuu. Pelkään öitä... aamuyö oli yhtä helvettiä, kun ei enää pysty edes makoomaan, kun kipu kovenee. Mies lähti töihin jo viideksi ja mä vaan itkin kotona, etten halua olla nyt yksin. Yhdessä kasassa siis vielä, mutta en kyllä jaksa tämmöstä pelleilyä kovin pitkään... pelkään vaan, etten jaksa enää itse synnytystä, jos tää jatkuu. Tulis kerralla eikä ois tämmöstä helvettiä :kieh: Oikeesti hermot alkaa jo mennä, olot vaan pahenee, muttei mitään ihmeitä kuitenkaan tapahdu. Riekaleita tulee liman seassa aina välillä ja pissalla käyminenkin on aika lailla tuskaa, kun ei pysty pöntöllö istumaan. Saatikka isoilla tarpeilla käymisestä ei puhettakaan... koskee. Kohta en kyllä pärjää tämän olotilan kanssa kotona, en kestä kipua ja tää on ihan kamalaa. Tuskailen ja itken ihan hysteerisesti niin kuin tänäkin aamuna sängyssä miehen lähdettyä...
 
kuumeilija Voi ei!! Kävittekö näytillä? Mitä sairaalassa sanottiin? Eikai sitä kotona tarvitsekaan kestää jos tuntuu että ei jaksa eikä kestä?! Kyllä pitäisi saada hoitoa jos on jo niin tuskainen!! Toivottavasti pian alkaisi jo tapahtua kunnolla!! :hug: Voimia!!

Larelle Kans isot halit vielä viimeisiin päiviin!! :hug:
 
Nyt tsemppiä Lare ja kuumeilija! Toivotaan pikaista asioiden etenemistä, jotta olot helpottaa : /

Tää taas poksuu! Jeejee, enää 4 viikkoa puoleen väliin! :D

Parina päivänä kohtu on tuntunu tosi kovalta välillä, varsinki aamulla töistä päästyä. Näyttäs, että kumartelulla ja kyykistelyllä alkaa olla jo vaikutusta mahaan, kun pieniä kipuilujakin ollut.. Jos nuo on ollu supistuksia, ni ei ne ainakaan ole sattunu, mutta tukalalta se tuntuu kyllä. Liekö niitä harkkasellaisia?

Maha se vaan on ko pallo! Aamulla vähän normaalimmassa muodossa, kun turvotus on yön aikana laskenut. Piti tässä vaihtaa maitokin ihan laktoosittomaan, kun on hyvinkin mahollista että jonkinasteinen intoleranssi on mullakin.. Näyttäs olevan vähän vaikutusta turvotukseenkin! Ainakin mahakivut ovat vähentyneet ruokailun jälkeen, joten lienee aiheellinen muutos.

Hui kun alkaa taas olla aikaa viime neuvolasta, ni epäilee vaan onko se vauveli ennää ees elossa.. kun ei niitä liikkeitäkään vielä ole tuntunu.. Onneksi viikon päästä keskiviikkona taas neuvola, ja voiski pyytää että katottais ihan ultrallakin, kun sellainen kerta siellä on! Kohtu on ainakin siis kasvanut huomattavasti.

Olenkohan aikaisemmin jo maininnut, että se rakenneultra ois sitten 31.3.!

-pansku- ja bubu 16+0!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä