Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Voi apua tota kuumeilijan tilannetta!! :O Kun vois vaan jotenkin auttaa, kuulostaa kauheelle että toinen on kivuissa päiväkausia ja lääkäri käy vaan vittuilemassa :kieh: Mistä sitä voi tietää sitten että millon sinne sairaalaan pitää mennä kerran tullaan vaan "synnyttämään" ?? Siis voi että mä kiehun!! Kaikki sympatiat ja voima energiat telepaattisesti sinne kuumeilijalle!!! Toivottavasti käynnistävät jo, eihän tuo oo oikein että pitävät tuskissa ja vain laittavat kotiin! :hug:

Nyt alko kyllä jännittää että minkälaiset mulkut sitä itellä on siellä vastassa kun yritän synnyttää lähtee.. Tää onkin ainoo asia mikä koko synnytys-ajatuksessa pelottaa, eli vittumainen hlökunta joka ei ota tosissaan tai ole kiinnostunut auttamaan :ashamed:

Memelisa Ihana kuulla myös sun kuulumisia ja kiva että kaikki on mennyt hyvin!! Ei oo h-hetkeen enää montaa päivää sullakaan =)

lemonadelle Onnea hyvistä ultra-kuulumisista! :heart:

tiuhti Onko nyt minkälainen olo? Saitko lääkettä masukipuihin?? Entäs ne maksa-arvot, mittaileeko ne niitä uudestaan jos nousevatkin vähän viiveellä?

Mites syysmyrsky jakselee? Onko vielä tullut suppareita? Sulla kyllä aika lähelle la rupee menee jos parin vkon päästä pitäs vielä reissuun lähtiä ja suppareita tulee nyt jo.. Kävitkö päivystyksessä?

Omaa napaa

Tuli käytyä tänään neuvolassa ja tässä saldo

rr 129/85
prot +/-
sokerit -
hb 136
sf 30
RT

Ja kaksi sokeriarvon ylitystä kahdelle vkolle ja lähete äippäpolille niin raskausdiabeeteksen kuin noiden raskausmyrkytyksen (vaikkakin lievien) oireiden vuoksi. Sf menee yläkäyrän yläpuolella ja paisun kun pullataikina ja lisäks tuo verenpaine on aika korkee. Nyt helpottaa vähän kun pääsee näkemään että vauvalla toivottavasti kaikki hyvin ja saa myös sen painoarvion...

Muutennoin ihan hyvä fiilis =)

viida ja pikku neiti 30+3 :heart:
 
viida: Itsellä ainakin sattui Jkl:ssä mukavat kätilöt kohdalle. :) Ehdottelivat eri kivunlievitysmenetelmiä sekä muutenkin huolehtivat syömisestä, juomisesta ja jaksamisesta yleensäkkin. Itselle jäikin tosi positiivinen kuva koko paikasta. :)

Valitettavasti kaverilla ei vaan ihan niin hyvä tuuri oo ollu. Alapäätä tutkiessa joku vanhempi nainen runnonut niin, että itku ja huuto päässeet. Ei meinannut kyllä ensin ottaa heitä edes sisälle, kun "eihän sulla vielä oo ees laskettuaika".. yms ihanaa. Mutta onneksi nuita huonompia kätilöitä taitaa olla harvemmassa kuitenkin :)
 
iseeyou Sepä se, taitaa tuurista olla kiinni.. : / Mulla parilla kaverilla sattunu kans tällänen ei niin mukava tapaus ja muutenkin kun oon nähny veljen puolesta niin paljon keskussairaalan toimintaa ja kymmeniä hoitovirheitä joista pahimmista myös ikuiset vammat jääneet veljelle ja melkein kuollu monta kertaa. Mun äiti on ollu hoitaja yli 25 vuotta niin se on aina ehtiny onneks pelastaa hengen.

Mut sieläkin pärjää kun osaa vaan itse vaatia ja tietää tarpeeks että huomaa jos tunaroivat. Vaikka eihän se niin pitäs mennä mut ikävä kyllä näin meillä on kokemus osoittanut... Mut onneks synnyttäminen pitäis olla sen verran rutiini juttu että ehkä siitä selvitään :)
 
atl
Kyllä täällä vielä ollaan hengissä, ihan päivittäin seurailen teidän kuulumisia, mutta ei niin tule kirjoiteltua kun en osaa oikein kun jakaa oman navan kuulumisia :/

Olo on paksu ja helvetin kivulias, kävellä ei juuri tartte ja kuuppa sekoo kohta muuten vaan, tää on jotenkin tosi masentavaa aikaa tää raskaana oleminen. Mikään ei oikein huvita, jokapaikkaan sattuu, kokoajan pelottaa...

Odottelen parin viikon päästä olevaa seuraavaa kontrollikäyntiä äippäpolilla, silloin on sitten enemmän keskustelua tosta raskausdiabeteksestäkin. Ei ole kyllä yhtään ylityksiä tullut sokereihin kun olen mittaillut, että josko ruokavaliolla selviäis. Sitten pelottaa noiden vauvojen kokoeron takia kokoajan. Vaikka hyvinkin ponnekkaita tuntuvat olevan potkimaan molemmat :D

Aamulla katkeroiduin, kun Victoriakin jo synnytti ja mä vaan joudun kärsimään :D :D :D

-atl + maha-apinat 28+0
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Kuumeilijan tilanne on kyllä yks painajainen. Toivottavasti pian pääsee kivuistaan ja saa oikeesti pienen syliinsä palkkioksi :) Luulis jo et sairaalassa mietittäs käynnistystä ku äiti on jo niin monta päivää kivuliaana ollu. Tuo lääkärin lausunto on kyllä niin perseestä ku olla jo voi. Voisin käyä pataan antamassa tuollasesta lauseesta!!!

Viida toivottavasti sun "oireilut" ois kuitenkin ihan harmittomia :) Hyvähän se on et tarkistetaan ettei mitään huolta ole sulla eikä pienokaisella :) Mulla on kans niin ihanan tarkka neuvolatäti et tarkistuttaa mielellään kaiken vähänkään epäilyttävän ni ei tartte itellä sit stressata mistää pikkuvaivoista :)
 
Chiballe paaaljon onnea plussasta, vihdoin!!! :heart:

Onnea onnea Jomi ja Namppis pikkuisista, ihanaa :)

Ja tsemppiä loppurutistukseen kaikille, erityisesti Memelisalle :heart:

Täällä hissukseen kuumeillaan seuraavaa, mutta ei ihan vielä sentään ;)

Terveisin Zophie ja näppikselle sylistä yrittävä kohta 5kk poju :heart:
 
Laretzki
Mitään toiveita en nyt aio itselleni nostatella, mutta vähän on kummallisesti selän puolelle, vyötärön korkeudelle ja vähän alle erityisesti, mutta myös mahaankin, niin poltellut. Ei oo tullut sellasta happi loppuu -fiilistä tullut millasina supparit tähän mennessä on tullut, vaan ihan rehellisesti sellaisena poltteen kaltaisena tunteena. Lisäksi mahaan vähän sattunut ylemmäs ja erilailla kuin koskaan aikaisemmin...

Huomenna neuvolaan.

Lare ja Spyro 39+5
 
ihanaa kuulla Memelisasta :heart: tsemppiä loppuun =)

luulis nyt että käynnistäisivät "kuumeilijalla" jo :( ei oo kivaa kärvistellä kivussa noin! ei jää kiva kuva synnytyksestä.. ja vielä kun kätilö on tuollanen mulkero! :kieh: isot sympatiat muru :heart: koita jaksaa! toivottavasti vauva syntyy pian =)

mulla oli kans ollu pissassa toissapäivänä proteiinit ja leukkarit ++!?! :O ja turvotusta yms.. josko sielläki on joku tulehdus? tänään täti soitti neuvolasta ja sanoi ettei viljelyn tulokset oo vieläkää tullut.. ei mulla mitää oireita sen suhteen oo.. masukipu jatkuu, mutta sain lääkettä :) litalginia, joka auttaa! mutta sitäpä ei sais syyä raskauden viimisellä kolmanneksella! lääkäri sano että 2 viikkoa saan käyttää sitä vielä! mun oksennus ja ripuli muuttui vihreeksi joka on merkki sappivaivoista ja siksi litalginia annettiin ja sehän siis auttoi! onneks! mut kauheeta.. eilen olin 2h hereillä :O nousin sängystä siinä 5 maissa, olin mä päivällä hetken ylhäällä kans, ehkä puoli tuntia, mutta menin sänkyyn illalla 7 ja heräsin tänää 11 maissa.. huomenna pitäs jaksaa jo töihin sitten..en meinaa kyllä kauaa viihtyä! nyt en sit tiiä onko tää helvetin paha oksetauti vai oikeesti jotai sappivaivaa!!!

anteeks omanapainen viesti, nyt on pakko mennä hetkeks pitkälleen..

POKS POKS 29+0
tiuhti ja pikkumies :heart:
 
lemonadelle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

voi kuumeilija-parkaa :( kyllä käy vituttaan tuollainen asenne!!! :mad: tsemppiä sinne ihan hirmuisesti! :hug:

Larelle pidetään peukkuja pystyssä! Jos siellä vihdoinkin alkaisi tapahtua! :)

atl:lle kovasti tsemppiä ja jaksamista! Kahden kantaminen on varmasti miljooona kertaa tuskallisempaa kuin yhden... :hug:

(.) Käytiin ajamassa TAYSilla sen verran, että katsottiin minne ovelle sitä pitää sitten tosipaikan tullen kurvata ja missä niitä parkkipaikkoja on :D Samalla jouduttiin ihan saatananmoiseen neljän ruuhkaan, jes jes. Nyt sitten kattelen meille doulaa synnytykseen tueksi, koska miehellä on tosiaan paha sairaalakammo ja hän ei välttämättä pysty olemaan ainakaan koko synnytyksessä mukana. Toivottavasti löytyis joku loistoyksilö, jonka kanssa kemiat kohtais...
 
viidalle ja eskapismille kiitokset :heart:

Neuvolassa kävin tänään, ja ihmettelin kun eilinen väsymys vaan jatkui. Meinasin nukahtaa odottaessa vuoroani! Ei yhtään normaalia mulle, mutta pistin raskauden piikkiin. Hemoglobiini oli vähän laskenut joten se saattaa vaikuttaa nyt tähän väsymykseenkin. Paineet ei oo myöskään ollu koskaan noin alhaiset. Otettiin verikokeet ja kuunneltiin masuääniä :heart:

Paino -2kg edellisestä käynnistä (kertoo meikäläisen viime viikkojen voinnista..)
RR 108/75 (124/81)
HB 117 (136)
Pissa puhdas

Mutta nyt alkaa elämä pikku hiljaa voittaa ja normaali perus ruokakin alkaa maistumaan ihanalle!! Mahtavaa, saa pian mennä jumpallekin ja ens viikolla töihin! Muutakin elämää kuin sohvalla makuuta :D

Mua jänskättää nyt kun Victoriakin synnytti, että milloin täällä alkaa vauvavyöry!! :LOL: Toivotaan että kaikille loppurutistelijoille tulis pian helpotus :hug: Tsemppiä!! :heart:
 
tiuhti, kuulostaa kyllä todella sappivaivoilta. Ne mahakivut on kyllä yhtä helvettiä, missään asennossa ei ole hyvä ja lopulta oksentaa kivusta kun sattuu niin paljon.

Memelisa, kiva kuulla sinustakin! Kauhia ku sieki jo kohta jakaudut. :D Kiitos onnitteluista :heart:

Zophie, kiitos. :heart:

Voi ihanaa ku Victoria ja Daniel saaneet ihanan pienen prisessan, mie oon ollu koko aamun tippa silmässä heidän vuokseen. Oonkohan jotenkin herkkä, vai? :D

Täällä tosiaan on etoaminen (hassu sana) ja pahaolo kyllä tullu mukavasti kyläilemään. Kävin nyt sitte tekemässä investoinnin ja hakemassa noi pahoinvointirannekkeet, katotaan onko näistä apua.
Kaikki tekee pahaa ja kaupassa tekee tiukkaa ihan jollain leikkelehyllyllä, kun alkaa oksettamaan. Oksentanut en kyllä ole vielä mutta ei sekään taida ihan kaukana olla. En olis kyllä ajatellu että tää alkais näin ajoissa mutta oikeastaan onko tuolla nyt sitte väliä. Toivon vaan ettei saikulle tarttis jäädä kun en tahdo vielä työnantajalle kertoa asiasta... :/ tähän päälle tää armoton väsymys niin kyllä tähän sohvan nurkkaan on kiva vetäytyä viltin kanssa. :)

Laittelen sitten ultran jälkeen tietoja lasketusta ajasta ja sen semmoisesta... lokakuun lapsi tästä tulee, jos tuolla nyt elämää on. Toivottavasti! Kuusi yötä ultraan on... :)

Chiba & Mysteeri 6+0 poks :heart:

PS: Maustekurkut on meikäläisen uusi intohimo. :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Kovasti tsemppiä loppuvaiheen odottajille :hug: Kohta se odotus palkitaan :heart:

tiuhtille parempia vointeja masuvaivojen kanssa :hug:

Kiva kuulla että lemonadella alkaa pahoinvointi hellittämään, toivotaan että väsymyskin helpottaa. Saitko ohjeistuksen aloittaa rautalääkettä?

Chiballa on varsin klassinen raskausajan ruokahimo :D

Mäkin mietin onko syysmyrskyn supistelut helpottaneet?

eskapismi Ootkin varmaan tutustunut vaihtoehtoihin doulan hankkimiseksi, mutta voin suositella ainakin käymään Napapiirin doulaillassa, sieltä mekin löydettiin omamme :) Meillä sama juttu, miestä alkaa heikottaa heti kun astuu sairaalan ovista sisään :p

mynttis & papu 33+6
 
mynttis, ainut doulailta ennen toukokuuta ois ensviikolla, enkä oo sillon Tampereella :( joten laitoin sinne sähköpostia ja katsotaan sitten, millaisia esittelyjä doulista sieltä tulee :) Mites teillä sitten valmistaudutaan synnytykseen miehen kannalta, aikooko kuitenkin urhoollisesti tulla mukaan?
 
eskapismi, voihan kurjuus toi sairaalakammo :( ..eikö se tuleva pienokainen mee miehen mielessä edes edelle? Ihmisen mieli on kyllä jännä.. mutkikas tie.. Toivottavasti tärppää doulan metsästyksessä! :)

Kyllä mun miekkonen on ihan fiiliksissä tulossa mukaan. Voin kyl kuvitella, et hää istuu jossain keinutuolissa ja sanoo, et "Hyvää työtä teet.." ..:D tyhmä..

Chiba, mullakin oli maustekurkut jossain vaiheessaa! Nam! :p
 
eskapismi Harmin paikka ettet pääse sinne iltaan, mutta eiköhän se doula s-postilistan kautta ja tapaamisia järjestämälläkin löydy! Kerro sitten miten kävi :) Meillä mies kyllä kovasti haluaa yrittää selvitä synnytyksestä, ja luulen että se pärjääkin ihan hyvin jos vain voi käydä tarvittaessa haukkaamassa happea (pahin juttu sille taitaa olla sairaalan hajut). Mutta mua taas pelottaa ajatus jäädä hetkeksikään yksin, eli siinä mielessä doula tulee varmasti tarpeen. Ja se voi samalla vähän katsoa miehen voinnin perään niin ei tarvi itse siitä huolehtia :D
 
Supisteluista mut on määrätty täysvuodelepoon,niin en ole jaksanut enkä viitsinyt kirjottaa koska mun tuleva henkinen romahtaminen on aika vaikeesti piiloteltavissa. Eivät edes katsoneet kohduunsuun tai kaulan tilannetta,koska neuvolalääkäri tietää paremmin. Äitipolilla sanoivat että rauhassa niin kauan kun vedet ei tule. Ja liikkeet tosiaan tuntuu alapäästä läpi. Mua harmittaa niin paljon kun en tiedä ensisynnyttäjänä omista oikeuksistani vaatia yhtään mitään. Perhehuoneen saaminenki meni luultavasti ohi kun en tajunnut et se pitää kirjoittaa esitietolomakkeeseen.
Ja sängyssä makaaminen tekee mun oloni vaan entistä kipeämmäksi,kun en saa enään omin avuin vaihdettua edes kylkeä.

Sellasta tänne :ashamed:
 
Supisteluista mut on määrätty täysvuodelepoon,niin en ole jaksanut enkä viitsinyt kirjottaa koska mun tuleva henkinen romahtaminen on aika vaikeesti piiloteltavissa. Eivät edes katsoneet kohduunsuun tai kaulan tilannetta,koska neuvolalääkäri tietää paremmin. Äitipolilla sanoivat että rauhassa niin kauan kun vedet ei tule. Ja liikkeet tosiaan tuntuu alapäästä läpi. Mua harmittaa niin paljon kun en tiedä ensisynnyttäjänä omista oikeuksistani vaatia yhtään mitään. Perhehuoneen saaminenki meni luultavasti ohi kun en tajunnut et se pitää kirjoittaa esitietolomakkeeseen.
Ja sängyssä makaaminen tekee mun oloni vaan entistä kipeämmäksi,kun en saa enään omin avuin vaihdettua edes kylkeä.

Sellasta tänne :ashamed:
voi että :hug: tsemppiä kauheesti sulle! koska sulla olis neuvolalääkäri? vaadi päästä sinne jotta tarkistavat kohdunsuun tilanteen, ettei ihan turhaan tarvii täyslevossa maata!!!!!! se on sinun oikeutesi :)
 
täällä alkaa onneks olemaan ihan ihmisen olo jo! selkä on julmetun kipeä, oikea kylki on tooooooosi arka ja kipeä.. ei pystyny yöllä nukkumaan edes kunnolla sen takia! en oo montaa tuntia nukkunut, mutta kumminki suht pirteä :) töissä ollaan.. en meinaa kauaa täällä tänään viihtyä, teen pakolliset hommat ja lähden kotiin taas lepäilemään ja vähä vetreyttämään selkää! josko menis vaikka pihalle happihyppelylle koiran kanssa, ihan vaan vaikkapa puolen tunnin pieni lenkki! =)

maustekurkut oli täälläkin aluksi suuri himo! sitten ne yökötti jossain vaiheessa ja taas ne maistuu! :p mä syön niitä melkein joka päivä muutamia kappaleita, leivän päällä ehdoton, vaikka niitä pitäs alkaa vähä välttelemään, keräävät nestettä! mutta NAM :D
 
syysmyrskylle hurjan paljon tsemppiä ja voimia :hug: toivottavasti pian tsekkaavat kohdunsuun tilanteen, ettei tosiaan tarvitse turhaan täyslevossa olla. Se kyllä on omiaan kipeyttämään muut paikat sitten :(

mynttis, mäkin sitä doulaa suunnittelin nimenomaan miehen tueksi, vaikka en sitä miehelle suoraan sanokaan :D

emby, mies tekee kaikkensa, että pystyy tulemaan mukaan, koska hän haluaa sitä ihan hirveästi... mutta tosiaan, ihmismieli on niin outo. Hän meinasi pyörtyä jo varhaisultrassa ja sitten toisen kerran, kun oltiin synnytysluennolla ja siellä kätilöopiskelija vaan puhui repeämistä/limatulpasta yms. :D :( Mut mulla on kova luotto siihen, että tosipaikan tullen hän saa jonkun adrenaliinisyöksyn ja pysyy tajuissaan.

(.) Viime yö oli taas ihan hanurista. Selkä on vaan niin uskomattoman kipeä, että yö menee pyöriessä. Sitten kun vihdoin sain unta, heräsin parin tunnin päästä tosi kipeään supistukseen. Niitä tuli muutamia, mutta sitten tilanne rauhoittui. Arghh! Pitäisi yrittää lukea tenttiin, mutta olo on aika zombiemainen.

Eska & Onni 30+3
 
eska, koita kuitenkin levätä, ota edes sellaset puolen tunnin pikkutorkut niin ehkäpä onnistuu tenttiin lukeminen :) meinaan ei siitä mitään jää mieleen jos on väsynyt! koitahan jaksaa supistusten kanssa :hug: ne ei oo kivoja ja matkaa olis vielä kuitenkin edessä sen 10 viikkoa!
 
Syysmyrsky, tsemppiä kovasti sinne! :/

Voi apua, mun pitäis muka lähteä iltavuoroon kahdeksi ja ei tästä tule kyllä nyt yhtään mitään. Jotenkin jo stressaa koko töihin meneminen.. oikeastaan se, että mitä minä siellä syön. Pitäisi olla kokoaikaa syömässä jotain ettei pahaolo iske kauheasti, mutta mitään ei haluta ja mitään ei oikein saa alas. Mutta sitte nälkä on melkein kokoajan. Nytkin vetelen nassuun suolatikkuja, kun mikään muu ei maistu.

Eli olisko jotain vinkkejä mitä minun kannattaisi oikeasti syödä? :D Lämpimät ruuat tuntuu ihan kamalilta jo ajatuksena, ehkä varmaan jotain kylmiä mehukeittoja hakea ja salaattia, jos sais edes jotain alas. Ja banaania... Jotenkin turhauttavaa. Jotain semmosta ruokaa, mikä oikeasti piristää ja virkistäisi mieltäkin. Mietin jo että haen maustamatonta jogurttia ja jäisiä marjoja pakastealtaalta. :xmas:
 
Laretzki
Neuvolassa käyty, paino +400g, paineet normaalit, pissassa sokerit + ja sf oli hypännyt 2cm ollen nyt 37cm, siitäkin huolimatta, että vauva oli ihan alhaalla ja täysin kiinnittynyt. Sain jo tiistaille ajan äpolille koon tarkistukseen (+mahd. käynnistykseen) sen takia kun noita sokeriplussia ollut muutaman kerran ja kuitenkin suht hyvä kokoinen vauva tulossa, niin haluaa että tarkistetaan.

Nyt eilen illalla ja tänään tullut ihan oikeasti limatulppaa, venyvää kirkasta limaa koko ajan pyyhkiessä. Eli katotaan jos sittenkin mentäis tässä vielä itekseen, terkka oli aika toiveikas, kun kerta limatulppakin näin myöhään irtoomas kunnolla, et vois olla se tulpasta vuorokausi ja lähtö. Tänään kunnolla kävelyä ja mies hommiin. Alko meinaa tuo lima valumaan eilisen pukkauksen jälkeen kun mies vähän innostui ja vauhti oli sen mukaista :'D
 
Syysmyrskylle jaksamisia! :hug: tuntuu hassulta, etteivät edes katsoneet tilannetta. : /

Chiba En tiiä miten neuroottinen oot, mutta ite vetäsin pakastevihanneksia kypsentämättöminä (en tajunnut vain keittää) ni menetin yöunet muutamaksi yöksi. Ja noista pakastemarjoistahan ne varottelee, ettei pitäisi kuumentamattomana syödä. Mutta ihan miten kukakin suhtautuu. ;) Ite söin alussa hedelmiä ja jääkaappikylmänä. Auttoi aika hyvin oloon. Ei kuitenkaa kauheesti kaloreita ja etenkin kun verigreippiä tykkäsin syödä ni tuli sitä foolihappoakin... ;)

lemonade Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Piti jo tuohon aiempaan viestiin laittaa, mutta kun pää on nykyään reikäjuustoa... :ashamed:

*muoks. siivosin kirjotusvirheitä pois...

Taiteilijatar 15+5 :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä