Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Kiitos kaikille ihanaisille tsempeistä :heart: Taasen vaan röyhkeesti omanapailen neuvolakuulumiset. Terkka arvioi, että tämän vuorokauden sisällä syntyy tai vähintäänkin alkaa tositoimet! Raskausmyrkytyksestä varoitteli, että laittaisi jo lähetettä sairaalaan... mutta antoi kyllä luvan olla vielä kotona, jos mittailen verenpaineita ja otan pissanäytteitä ja lähden herkästi sairaalaan. Mutta mun äiti soitti ja papatti (oli puhunut mun miehen kanssa puhelimessa), että pitää mennä jo. Jotenka; mä tästä vaihdan vaan vaatteet ja lähden taksilla äippäpolille tarkistuttamaan tilanteen. Kyllähän tämä olo alkaa olla jo aikamoinen, vaikkei lapsivettä ole tullutkaan eikä supistuksia tule säännöllisesti. Mutta ei tää yksin oleminenkaan kovin hauskaa ole... nyt tytöt se saattaa olla menoa!!!!
 
Laretzki
Kiitokset tsemppaajille. Tänään ollut auringonpaisteen ansiosta vähän parempi fiilis, mutta kyllä se väsymys siellä taustalla silti on. Ja onneksi makea helpottaa aina, kävin kavereiden kanssa kahvittelemassa ja söin niin hyvää banaani-kinuski kakkua, että nyt on ainekset siihen, että kokeilen miten se onnistuis iteltä. Saa nähä kuin hyvin toi suutuntuma on hallussa...Tietty miehellekin vähän jotain herkkua, kun säälittää kun toinen haluais auttaa, muttei mitenkään voi.

Ja kuumeilijalle tsemppiä, olisin itekin mielelläni menossa. Ja oksettavaa olo on aika ajoin, samaten närästystä ja niitä supistuksiakin.

chiba Mä meinasin että neuvolassa perjantaina puhun siitä, että toi henkinen puoli alkaa oleen aika hatara. Että jos sillä tosiaan sit saisi käynnistystä vähän aikaisemmin kuin mitä normaalisti. Kun vaikka kaikki vakuuttaa, että vauvan synnyttyä kyllä jaksaa kun on niin hirveästi niitä hormooneja, niin mielelläni mä en kuitenkaan ottaisi riskiä siihen, että sais jonkin asteista pahempaa masennusta sit synnytyksen jälkeen.

emby Meiltä jäi vakuutukset ottamatta, kun mies vasta alkoi mietiskelemään niitä ja sit se 3kk laskettuun aikaan olikin jo ummessa. Kun sehän tosiaan pitää ottaa tarpeeksi ajoissa. Mutta kävin muilla vakuutusasioissa Pohjolassa, jossa mun vakuutkset, niin sieltä tuli tosi hyvin neuvoa niihin lapsivakuutus hommiinkin. Pohjolassa on niin, että vauvan syntymästä parin viikon päästä (käytännössä sit kun on sotu) voi ottaa tapaturmavakuutuksen, joka maksaa 6e/v. Ja sit 2kk iässä on mahdollisuus ottaa se vauvavakuutus, johon tarvii selvityksen sitten terveydentilasta yms. Sehän on siitä hyvä jos ottaa ennen vauvan syntymää vakuutuksen, ettei siitä voi jäädä mitään ulkopuolelle. Kun tuossa 2kk iässä otetusta voi jäädä pois korvauksen piiristä jotain jos vauvalla ollut kovasti jotain sairastelua jo.

pansku Ootappa vaan kuinka isolta se tuntuu näillä loppuviikoilla, kun se puolessa välissä jo tuntuu niin isolta. Itteäni nyt vaan naurattaa se, että miten sitä kuvitteli mahan olevan niin iso siinä puolivälissä, kun loppupään kuvia vertaa niihin keskivälin :LOL:

Lare ja Spyro 39+2
 
Jjjeesjees. Me otetaan Turvasta, tod.näk.. Kun siellä on kaikki muutki vakuutukset.

Mut vittukeletanahelvetti että voi toi stanan karvaperseapina olla taas ärsyttävä idiootti!! :mad: :'( :kieh: :mad:
Hän EI voi täyttää Kelan lappua, kun hänhän EI ole töissä. Ja kun hän EI ole töissä, niin hänhän EI voi tehdä kotitöitäkään.. VITTU!! Sit pelataan jotain saatanan world of tanksia tai battlefieldia ja kiukutellaan mulle, ko tulen töistä, ko pelit on menny vittu päin persettä.. HEI HALOOO!!!! Äijä on kohta 29. KOSKA TOI SAATANA KASVAA AIKUSEKS?!?!?!?!?!?!?! :kieh: ..kusipää..

Ei muuta lisättävää. Anteeks kielenkäyttö, mut nyt kyl vituttaa..

Ja toi saatanan yskäki pahenee vaan. Ja nyt on pahaolo viel kaiken kukkuraks, oksennustauti täst viel puuttuiski! HUONO PÄIVÄ!!!!

Emby^ ja nökö 23+0
 
Lare & kuumeilija :hug: Voimia molemmille ja toivotaan, että pian on nyytit sylissä :heart:

Chiba En mäkään oo muuten mitään tuntenu, muutamia nippailuja joskus. Mut lähinnä se on ollu tätä pahoinvointia, mielialavaihtelua, vaihtelevia ruokamieltymyksiä ja väsymystä. Masua turvottaa ja tissit turpoaa samaten :D

Emby Anteeks kun mua rupes tuossa pelaamis-kohdassa naurattaan, meinaan vaan että eilen mulla vähän samanlainen hetki.. Mies kävi 3,5h asioilla ja muuten koko päivän pelas!! Ja ei onneks ois ollu kuin miljoona hommaa mitä ois voinu tehä.. Illemmalla katottiin leffa ja sanoi, ettei enää pelaa.. leffan jälkeen sit vielä 2h pelas.. :headwall: Sitten hermostuin ja sanoin että minäkin olen olemassa!! Onneks se ei oo maailman aikoihin pelannu, ei oo ollu aikaa, mut nyt innostu niin eihän silloin siitä meinaa tulla loppua.. Muutenkin tuntuu, että oon joku kotiorja vaikka kävisin töissä, jännä kun mulla pitäis aina olla aikaa ja energiaa tehä kaikki! Yleensä tehty kotityöt yhessä mut sen jälkeen kun muutettiin tänne keskeneräiseen taloon niin kaikki on jääny mulle.. ARGH!

Vakuutuksista Me ollaan aateltu ottaa vakuutus vauvalle ennen syntymää. Pohjolassa meillä vakuutukset joten kai se sieltä sit otetaan, täytyy vielä vähän kattella ja kysellä.

Ootan niin keskiviikkoa, pakko nähä että vauvalla kaikki kunnossa.. Kauhee huoli tullu.. Mä haluan sit laittaa tänne ultrakuvan, kunhan vaan osaisin..
 
Emby :LOL: anteeks,mut toi kuulostaa niin tutulta :D Meen seurustelun alkuaikoina kannoin ukolle ruuanki aina tietokoneelle nokan eteen ku oli kato war craftit menossa :D Ja sit kiukutellaa ku joku menee pieleen tai ku lisenssi loppuu. Meillä kylläkin vedottiin siihen että "tämä on minun harrastukseni." Jossain vaiheessa se sit jäi kun puhuttiin siitä et jos on pakkomielle niin kukaan muukaan kutsu sitä harrastukseksi :D

Vakuutuksista Me otettiin päivää ennenkuin tuo 3kk maaginen raja täyttyi Tapiolan vauva vakuutus.

Lare & Kuumeilija Tsemppiä loppuhuipennukseen! :heart:

(.) Täällä meni eilinen ilta supistuksia kellottaessa. Ei tainnut olla hyvä juttu mulle tuo hierojalla käyminen. Jossain vaiheessa sitten vaan nukahdin ja kellotukset jäi siihen,nyt on hyvä olo taas. Mies luki netistä jo kaiken valmiiksi kaiken varalta ja oli aivan paniikissa raukka :( Pelkään, ja mieskin pelkää et mahassa tapahtuu jotain mun huomaamatta,koska en oo kipuherkkä. Sit vaan mietin et jotain tapahtuu vielä mun huomaamatta. Onneks netissä oli tarkat kuvaukset siitä miltä NE supistukset sitten tuntuu. Tiuhaan niitä polttoja tuli (2-4min välein),mutta ne ei kestänyt kuin sen max 10sek kerralla ja mitään vuotoja ei ollut. Herra sais kyllä vielä ainakin kuukauden viihtyä mun kyydissäni..
 
syysmyrsky, huij! Toivottavasti se hieronta vaan aktivoi hetkeksi supparit ja tyyppi viihtyy masussa vielä. Mietin eilen hierojalle menoa, kun pää on koko ajan kipeenä hartiajumin takia... mut en taida uskaltaa, kun oon niin supisteluherkkä :/

emby, voi helvetin perkeleen BATTLEFIELD ja HALO ja mitä näitä nyt on :kieh: meillä isäntä pelaa kans melkein joka päivä, onneks välillä se sentään menee naapuriin pelaamaan, niin ei tarvitse kuunnella niitä ärrrrrsyttäviä pelinääniä! Onneks mies "joutuu" sentään käymään töissä, niin ei voi ihan tyystin addiktoitua. Siskon entinen mies oli niin WOW -addikti, että ei käyny enää koulussa, ulkona tai välillä suihkussakaan :/ oli karseeta seurata, miten ihmisen elämä kapeutuu moisen addiktion takia.

Ei ne kasva koskaan aikuisiksi hei :D tsemppiä :hug:

Eskapismi & Onni POKS 30+0! :heart:

edit. mulle sais päivittää iäksi 26v., kiitos nam :)
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Peleistä Meillä mies pelaa myös, tosin ei ihan noin paljoo mitä teillä. Tai sit mä siedän vaan enemmän, koska se on opettanut mutkin pelaamaan :D. Spyro työnimenäkin juontaa juurensa yhteen peliin(ei siihen lohikäärmeeseen suoraan, vaan mutkan kautta) :LOL:
 
oi oi oi "kuumeilija" lähteny hakeen nyyttiä sit vissiin =) tsemppihalit :hug: odottelen kuulumisia!!!!!!!

Larellakaan ei mee enä kauaa :) koitahan jaksaa! mä lähetän sellaset pipanat tulemaan että parin päivän sisällä syntyy :D tsemppiä :heart:

mulla on kauhee olo :( sunnuntaina se alko.. meinaan ihan kauheet ylävatsakivut! oikealla puolella.. eilen olin illan päivystyksessä ja tänään aamulla ultrasivat ylävatsan ja vauvan, kaikki silleen ihan ok ultrassa, ei löytyny poikkeavaa, mutta kämmenet ja jalkapohjat alkanu hiukan kutisemaan.. hepatogestoosia? niin sanoi lääkäri aamulla että olis se, mutta miskei maksa-arvot oo koholla? noh kumminki.. eli maksa tai sappi kiukuttelee! TÄMÄKI VIELÄ! :kieh: väsyttää ja on paha olokin.. se siis siitä hyvästä olosta! pissassakin oloi jotain, kaksi ++, meni viljelyyn! noh, toivottavasti vauva vaan jaksaa tämän kaiken, edes hetken vielä!!! liian pieni olis ulostultavaksi : /

tiuhti ja rakasta rakkaampi pikkumies :heart: 28+5
 
Nii-i. Saatanan tietokonepelit. Helvetin MIEHET. PYH! PAH! Ja PÖH!

Eikä siinä, naurakaa vaan. Eipä tässä voi ittekkään koht muuta, ko paskat on housuis jo, nini.. ;)

Huhhuh, tänään olin suihkuttamassa noita, ah - niin ihania, vanhuksia, ni johan toi selkä sano melkein sopimuksen irti. On kyllä kipeeee-eeee-eeee.. Ja tää yskä. Tää vitun yskä. Mitäs te teitte viime yönä?
..nnii-i, nukuitte. Mä yskisin. Hienoo..

Ja ei toi kusipää sit oo voinu imuroida.. Hää on heränny kahdelta. Ja arvatkaa miks hän JOUTUS heräämään siihen aikaan..?
..kissa herätti. Tuli rintakehän päälle kehräämään ja pöksimään.

JUMALAUTA ETTÄ VOI OLLA RANKKA ELÄMÄ!!!!!

..kiitos. Olemme puhuneet..

Vihainen Emby^ ja nökönökönen 23+1 :heart:

..nnniiiiiiiiiiiiiiiiiin ja juuuuuu, ja niin tietenkin jooooo! Oiskohan kuumeilija tehtailemassa jo kääröä :) Ja Larelle täältä puhkun ja puhallan vauvanpoisto tanssit ja huudot. ^_^

tiuhti, mitenkäs sitä tosiaan hoidetaan jos on se.. hepa.. mikä.. sejuttu :ashamed: ? :hug: Eipä kai tuo mitenkään kauhian vaarallinen ole? Vai onko? Inhottava varmasti, kun kutiaa! ..Mä luin joskus muinoin Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen-kirjan, ja sehän kertoo Anna-Leenan omasta elämästä. Ja hänellä on ollu se.. samainen.. nini.. jotain lääkkeitä häneen kauhiasti lykättiin ja osastolla sai paljon olla :O
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Tiuhti, voi teitä. :hug: No mutta pääasia että pikkumiehellä on kaikki hyvin! Toivotaan nyt vaan että noi olis ihan väliaikaisia juttuja ja loppuraskaus menis sitte hyvin ja turvallisille päiville asti. Tsemppiä muru :heart:

Lemonade, no mulla oikeasti välillä tulee semmonen olo että oonkohan mä oikeasti raskaana olleskaan, kun ei mitään mahatuntemuksia kauheasti ole. Kyllähän nää raskausoireet ja plussatesti puhuu puolestansa mutta sehän se tässä pelottaa, että lääkäri ens viikolla toteaa, "ei täällä mitään ole, oot kuvitellu kaiken" :D

Peleistä, mie oon ite semmonen joka on syntyny Nintendo-kainalossa. :D Samoin mies, eli pelikoneet ja pelit ja tietokone on elämääkin tärkeämpää. Kyllä nyt vanhemmiten on pelaaminen vähentyny, mutta kyllä se on sitä ns. omaa aikaa kun saa uppoutua hyvän pelin äärelle ja pelailla menemään. :) Taas en ole koskaan välittäny baareista ja kylillä hillumisesta, nörtti mikä nörtti.

On: Huhhui mikä päivä tänään takana... Oon aivan poikki ja oloa ei helpota tää paleleminen ja huono olo, ja meinaa olla metrin mittainen kyrpä ottassa. Aamulla tuli herättyä siihen, että kylmän hikeä puskee ja heikotti tosi paljon kun nousin ylös, oli kyllä vähällä ettei tullu halattua posliinipyttyä. Syömällä olo helpotti ja töissä pitäny olla kokoajan syömässä, ku alkanu vähänkin tuntua että tulee huono olo.
Nytki varmaan pitäis lähteä syömään, jos saisi jotain alas. Tuntuu ettei maistu, mutta pakko se on syödä ettei mene ihan hömeliksi tää homma. Ja en valita, olen oikeastaan ihan iloinen että alkanu tulemaan tämmöstä pahoinvointia sun muuta, tietää että ehkäpä ne hormonitasot nousee ja tuolla tosiaan tapahtuu jotain. :D

Kuumeilijalle ja Larelle vielä viimeiset pinnistystsempit!
 
Chiba, kokeile pahoinvointirannekkeita :) maksaa sen 20€ mutta auttaa loppuelämän sitten! eli ei mee pilalle :) mulla ne auttoi pahoinvointiin aika paljon! ja syö kaikkee raikasta, esim. mandariineja yms..

vatsakipu alkaa taas rantautumaan :( vittu ku tekee kipeää.. eikä lääkettä ole! :'( myös käsissä alkaa kutisee yhä enemmän! varmasti soitan huomenna uudestaan jos kutina tästä vielä pahenee, ja saisivat yrittää edes keksiä mulle lääkettä vatsaan! ei tätä kipua vaan kestä kun ei tiedä koska se taas loppuu!
 
Tiuhti, meinasinkin kokeilla mutta odottelen että kuun viimeinen päivä tulis, meinasin tilata tuon dopplerin niin tilaan siinä samassa sen rannekkeen. Palkkapäivä ja tietää sitten, että onko tuolla elämää vai ei. Eli ei tule sitte turhaa ostosta. :)
Voi muru koita kestää. :( Kuulostaa ihan sappivaivoilta mitä meikäläiselläki oli, hirveät kivut ylävattassa ja mikään ei tuntunut helpottavan. Jos kipu menee ihan kamalaksi niin päivystykseen vaan, kyllä sieltä varmasti jotain droppia löytyy että helpottaa. Toki jos kovasti vatsa kouristaa niin kokeile jonkinlaista lämmintä kaurapussia tai vastaavaa, jos se vähän rentouttaisi. :/ Oliski pelkkiä sappivaivoja, ettei ole sitä hepatogestoosia. Ootte muru ajatuksissa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tiuhti, ikävän kuuloista :( toivottavasti pieni jaksaa pysytellä vielä masussa ja sä saat jotain lääkettä tuohon. Tsemppiä! :hug:

Neuvolakuulumisia rv 30+0:
rr 130/71
paino +571g/vko
sf 27cm
syke 155
liikkeet ++
pissa puhdas
raivotarjonta

Vauva ei tuntunut kuulemma mitenkään hurjan isolta (luojan kiitos), mutta lapsivettä onkin runsaasti. Vielähän tuo kerkiää tietty kasvaa, täytyy nyt yrittää pysyä erossa karkeista ja muista herkuista! Koko loppuillan on supistellut tuon mahan vatkaamisen takia, ja tuntuu kuin olisi kylkiluu murtunut! Vauva vissiin työntää siihen jalallaan tms.
 
tiuhti Voi ei :( toivottavasti pian selviää missä vika jotta saat helpotusta oloon :hug:

kuumeilija Tais tosiaan lähteä sairaalan kautta hakemaan pojun kotio.. :)

(.) Täällä supistelut helpottanut ainakin hetkellisesti taas ja hirveesti pelottaa et se lääkärineuvola on vasta viikkojen päästä :( Pakko varmaan mennä päivystykseen taas jonku tietämättömän kaiveltavaks,koska olis vielä yks helsingin reissu tiedossa parin viikon päästä ja nyt alkaa itsellä olla se olo et hentooko sitä lähteä enään kauas kotoaan. Vauvan liikkeetkin on alkanut tuntua alapäästä läpi..
 
Nopsaan vaan kirjottelen ultra-kuulumisia! Kaikki hyvin, vaavi siellä hyppi hulluna ja saatiin hyviä kuvia. Niskajutska oli 0,8 eli alle 3,0 keviästi. Kävin samalla siellä verikokeessakin vaikka enpä tiiä onko mitään merkitystä. Onpahan käyty. Ihana ääni kuulu (sydämensyke) :heart: Kyllä on niin onnellinen olo ettei tosikaan. Kädet, sormet, jalat ja varpaat, kaikki löyty. Nyt neuvolakortin mukaan 11+3 ja vastas 11+5, joka onkin sama kuin omien laskelmien mukaan (tunsin just mitä ja milloin kun clomitkin oli käytös). Mitta oli 48,8 :D Niin pieni...
 
Laretzki
Tulipahan mielenkiintoisen värinen tukka :D Päätin värjätä tukan vähän ruskeemmaksi oman mielen piristämiseksi. Unohdin sitten että juurikasvua on jo sen verran että tulee näkymään eri värisenä, vaikkei mustasta ookaan silmiin pistänyt. :D ja sit kun oli punasta tuolla mustan joukos, niin sekin on tietty eriväristä :D. Noh, näillä mennään.

Jotain vois ehkä olla tapahtumassa. Ei siis supistuksia tai muita, mutta kohdunsuu tai mikä lie napukka onkaan, on taas sormien ulottuvissa, eikä ees tarvi vääntäytyä mihinkään ihme asentoihin. Jostain oon ymmärtänyt, että se olis ihan hyvä merkki?

Muuten ei oo mitenkään erityisen häävi olo. Tosi uupunut, käy ihan työstä naputella tässä tätä tekstiä. Luulin lähteväni kirjastoon värjyäsoperaation jälkeen, kun aurinko paistelee, mutta taidan joutua heittäytymään sohvalle ja katteleen ohjelmoituja ohjelmia pois. Sit sen jälkeen kun sais vähän energiaa, niin vois yrittää imuroida, kun saakelin kissat on levittäneet normaalia enemmän hiekkaa joka paikkaan...

Lare ja Spyro 39+4
 
Heipparallaa kaikille ja anteeksi ettei mulla oo täällä tullu kauheesti pyöriskeltyä. Mä kerron "Kuumeilijan" puolesta ekaksi hänen uutisiaan ja sen jälkeen syvennyn vähän tarkemmin kirjottelemaan muuten :)

"heippa!

huono asento kirjottaa, joten tulee kaikki pienellä. eipä niillä 10 tunninkin säännöllisillä supistusten väleillä kohdun suu aukene. kuulemma kroppa vasta harjoittelee ja vasta tänä aamuna lääkäri otti kantaa asiaan ja passitti mut takaisin kotiin.

sain viime yöksi supistuksia helpottavan piikin kankkuun, joka ei kuitenkaan estä synnytyssuppareita, mikäli ne alkaisi. mulla ei kuulemma ole synnytys siis käynnistynyt. lisäksi sain unilääkkeen. nukuin vihdoinkin sinne puoli kuuteen asti tosi hyvin. heräsin 5.30 ihan järkyttävään kipuun, jota säikähdin, en voinut liikkua ja kipu oli koko vatsalla. näitä tuli kolme puolen tunnin sisällä, jonka jälkeen tuli vielä muutama supistus. sittenpä ne loppu lähes kokonaan... tulee aina silloin tällöin. nyt tässä 4 tunnin aikana tullut jokunen, joista parin tunnin sisään n.20min välein.

sairaalassa olo alko jo turhauttaa, kun mitään ei tapahdu ja säännölliset supparit muuttuu taas vaihteeksi epäsäännöllisiksi. just kun oli kerenny tottua säännölliseen rytmiin ja kipuun, jonka vielä sietää, niin sitten kun tulee kunnon tauko ja on tosi epäsäännölliset, niin aina on taas uusi totuttelu kipuun eli alotan itteni kanssa sen kivun siedon alusta. siis ihan perseestä ja henkisesti tosi väsynyt. sairaalassa tänä aamuna tuli ekaa kertaa pelko, etten halua ponnistaa vauvaa pihalle... kuului taas naapurihuoneesta semmonen huuto. toisaalta ihana olla kotona, mutta täällä pitäs kärvistellä nyt tosi pitkälle... pitäs odottaa säännöllisiä supistuksia eli näköjään ainakin se vuorokausi ihan huoletta... lääkäri sano mun mielestä törkeesti, että tänne tullaan synnyttämään eikä odottamaan, että miksikö mä olen sairaalaan tullut. no miksihän... koin sen toissayön pelottavana ja säännöllisiä napakoita supistuksia oli tullut semmoset 10 tuntia.

niin ja edelleen tänä aamuna se 1cm auki mitä oli sillo maanantaina päivällä kun kävin sairaalassa tarkastuttamassa itteni kun oli se raskausmyrkytyksen vaara olemassa... ja eilen kolme kätilöä oli sitä mieltä, että vedet meni, mut lääkäri totes tänään, ettei ne vedet olekaan menneet. että näin. " /Kuumeilija
 
Sit voisin omia kuulumisiakin vähän kertoa, välillä oon käyny vilkuilemassa tänne enkä vaan oo saanu kirjoteltua :(

Eli täällähän mennään jo 39+3 eikä mitään enteitä tulevasta. Vielä ois 4pv laskettuun aikaan, mut en oikein jaksa uskoa et Pikku-A syntyisi edes ens viikolla.

Mä epäilen edelleen vahvasti et sillon np-ultrassa on sattunu mittavirhe, minkä takia oltas 8pv aikasemmassa tuon lasketun ajan kanssa. Kaikki neuvolakäynnit, ultrat yms vastaa sitä viikkoa mitä ite oon ajatellu eli oisin nyt viikolla 38 ja la ois 5.3 Vauveli kasvaa tällä hetkellä nimittäin alakäyrillä ja viime viikolla käytiinkin sit lisäultrassa tarkistamassa tilannetta kun mun sf-mitta on tipahtanu ihan alakäyrille. Saatiin 38+4 päivälle paino ~3100g ja la päivänä se ois n. 3,5kg kuulema kasvaa n. 200g viikossa syntymäänsä asti. Tyttelillä muuten kaikki erinomaisesti :heart:

Koko raskaus on menny ihan älyttömän hyvin, mitään suuria vaivoja eikä kipuja ole ollut. Suurin kivun tuottaja on mulle ollu ilmeisesti tää rannekanavanoireyhtymä, jonka seurauksena mulla puutuu osa sormista öisin ja välillä menee käsivarretkin ihan kipeiksi :( Töistä jäin pois jo joulukuun alkuaikoina kun töissä ei oikein pystynyt enää tekemään mitään, siinä vaiheessa oli parempi ajatella itteesä ja vauvaa et otetaan vaan rennosti. Aluksi oli ihan hirveetä koittaa jäädä vaan kotiin ku ei kuitenkaan sinäänsä kipeä ollu, kaipasi koko ajan jotain tekemistä, jossain vaiheessa tähän löhöilyynki on sit oppinu ettei enää ees tee mieli tehä mitään muuta ku surffata netissä ja ootella miestä kotiin :heart:

Mä epäilin pitkään ettei mulle mitään pesänrakennusviettiä koskaan tulisi kun kotona oleminen oli vaan loikoilua, mut tossa tammikuun lopussa se sit iski ku metrinen halko! Vaihtoon on menny olohuoneen sohva, matto, eteisen matot, olohuoneen hyllyt, keittiön pöytä :D Voiku ois rajattomasti rahaa ni täältä vaihtus kaikki niin vilauksessa. Nyt ei auta kuin tavara kerrallaan vaihtaa kun on sopivasti rahaa :)

Muuta mä en osaa tällä hetkellä kertoa, mut jos haluutte kysästä ni koitan täällä alkaa vähän aktiivisemmin käymään :)


Sit jos mä koittasin vähän kommentoida teiänkin teksteihin :heart:

Tännehän on tullu "uusia" nimiä. Ensinnäkin myöhäiset onnittelut (voiko ne koskaan olla myöhäisiä?) viimeaikoina plussanneille! Varsinkin Chiballe!!! Pitkä odotus palkitaan nyt "heart"

Siis uskomatonta miten pitkällä täällä jo muutkin ovat! :O Tiuhtikin on kohta jo rv30! :O Onko siitä tosiaan niin pitkä aika kun täällä oon poikennu? Tuntuu et tää aika nyt vaan lentää jonnekkin... Mä en ees tajua et meillä on 2vkon sisällä täällä vauva!!! Musta siihen hetkeen on vielä ainakin kuukausi(a) aikaa....

verenpaineista voin kans ite sanoo sen verta et mulla ne on ollu koko raskauden ajan tuossa 110/70 hujakoilla vaihtelevasti molemmin puolin. Ei oo ollu kuulema mitää hälyyttävää ja enemmän ollaan huolissaan jos tosiaan korkeeksi alkas menemään.

Espapismi!!! Voi että sulla on kultanen mies!!! Aivan ihana yllätys!!! Voiku munki mies osais noin ihanasti yllättää! :)

Apua, siis mä en osaa enää kommentoida! :( Koitan aktivoitua nyt tähän loppuajalle, eiköhän tässä kuitenkin viikko-kaks vielä vierähdä...

Memelisa & Pikku-A 39+3
 
Voeeeevoee, ei kuumelija sit vielä jakaantunu.. Phöh.
Tyhmät lääkärit.

Voeeee, onhan se Memelisallakin aika lähellä :)

Tää tyttö on ollu saikella tän päivän, kaks yötä pelkästään yskiny. Menee tod.näk tämäki yö yskiessä.. ei auta kyl juomiset eikä kurkkupastillien imemiset.. työkaveri sano, ko soitin, etten tuu, et ota lusikallinen sokeria suuhun tai sit imeskele kokonaista sokeria.. :p Noh, tein työtä käskettyä, ja johan se vähän autto, et sai taas nukuttua pari tuntia.. On se kamalaa, ko yöt menee valvoessa!

Huomenna pitäs men palkanlaskijalla käymään ja Kelassa.. ja jos sais ton miehen raahauttua sinne Turvaan vähän kyselemään.. :) Eli jos tästä ny nukkumaan..

Öitä ja tsemppiä tytöt :heart:

kurkkuaan rikki yskivä Emby ja nökö 23+2 :heart:
 
Hei kaikille!

Pikaista paranemista flunssan kourissa oleville. :hug:

Peleistä olitte jutellu. Meidän talous on nörttilä tässä suhteessa, eli molemmat tykkää pelata. Mies on enemmän WOW-pelaaja ku ite tykkään pelailla pleikkarilla seikkailupelejä. Tietokonepeleihin en oikeen oo koskaan päässy sisälle, ku en tykkää pelata näppiksellä. Hyvä puoli tässä on, että jos mies innostuu pelaamaan WOWia ei mikään estä minua pelaamasta vaikka Slyta. ;)

"kuumeilja" Höh noita lääkäreitä. Jaksamisia! :hug:

Laretzkille ja Memelisalle myös jaksamisia viime hetkiin.

(.) Onnistuin sitten yhdessä alamäessä töihin tullessa vetämään persauksilleni tonne loskaan. :( Ei sattun pahemmin. Tietty oikeeseen käteen, ku otin sillä vastaan, mutta muutoin ei onneksi. Nyt vain kuulostelen, ettei tule tuonne alakertaan mitään hälyyttävää. Mulla on paksu talvitakki joka pehmensi pyllähdystä ja sitte tietysti se pehmeä lumiloska, mutta viime yön unien takia sitä on vähän neuroottinen. Näin unta (kahdesti!) että aloin vuotaa verta ja sitten lääkärit ei ottan mua vakasti. Hauskaa... No onneksi vain unta.

Mutta tää lähtee jatkaan. :)

Taiteiljatar 15+4
 

Yhteistyössä