Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

PikkuMyy, eeei se oo oikeestaan sattunu. :O Välillä, siis hyvin harvoin tuolta ihan ylhäältä ahistaa ja kiristää, mut menee ohi :)
Kysyttiin, mutko toi hiton arpi haittas näkyvyyttä ja oli kuulemma vähän pimee kulma. Mut tosiaan, päästään vielä ultraan kuuden viikon päästä, nini, jos siinä sit näkyis :)
Mullakin on toi selkä kipee ja mäki joudun tänään iltavuoroon, ollaan kyl niin samiksia! :p Mulla sattuu tuolta alaselästä, ja nimenomaan pakaroista, välillä meinaa jalat lähtee alta, ko nousee istumisen jälkeen tai ottaa jonkun huonon asennon :(

myräkkä, :LOL:

Ja huomatkaa noi mun seksikkäät yöpökät!!
 
Emby Jep, pakarois on kuumia sukkapuikkoja, vasemmas vaa muutama ja oikees ainaki 20!! Ja nimenomaan ylösnoustes ottaa ihan *Piiip* kipiää, varsinki jos oot istunu pehmeellä. Ja ku oikaset ny appajee mikä vihlominen, kyljen kääntäminen sängys tapahtuu kitinän ja ähinän kans, Sattuu!! Ja sitte mulla on ollu nyt kotona olles nii, että ei oo kipuja tai särkyjä ja PAM yhtäkkiä vihalsee niin, että jalka menee alta..! Nii, ja taisit sä siitä sanookki, että ei ollu näkyny.. Mutta unohdin, senki.. :ashamed: :D ..mulla meinaa ajatukset kulkee kilon klönteis..
 
Laretzki
Mies tuli lounaalle kotiin Lidlin kautta, koska maito oli loppu. Tiputtaa mun syliin pussin pekoni sipsejä sanoen "kun sä et enää kauaa ole raskaana". Sit kaivoi repustaan myös kermaviilin ja dipin "tasaamaan sipseistä aiheutuvaa närästystä" ja kaksi vadelmalimpparia, koska se luki jostain netistä, että hapokkaat juomat auttaa närästykseen...:LOL:

Voisi koettaa jaksaa lähteä kaupungille vähän kävelemään ja katsomaan löydänkö yhden virkkauskirjan suomenkielisenä (ruotsinkielisenä oon nähnyt täällä, mutta ei kiitos) jotta voisin tehä maton kuteesta jättiläis virtahevon pehmoleluksi :)

Puhti on jotenkin kovin poissa, ettei sen kummemmin jaksanut kenenkään juttuja kommentoida, vaikka kaikki onkin luettu tiiviisti.
Chiba Onnittelut suuresti! Mulla ei alussa ollut mitään muita oireita kuin jumalaton jomotus alavatsassa, jonka vuoksi olin pitkään varma, että menkat alkaa ihan just. Sit niitä muitakin "isompia" oireita alkoi pikkuhiljaa esiintyä...:)

Sokruli Fb-ryhmähän tosiaan tällä porukalla on, mutta kyllä synnyttäneiden puolelle tehty pino kuullostaa myös hyvältä. Mä en varmaan itekään osaisi kirjottaa siellä puolella muiden kuin tuttujen kanssa :)

Lare ja Spyro 38+2
 
Chiba ja Pikkumyy Koitetaan selvitä, ja mitäpä sitä toisaalta ei kestäis nyt tän eteen :) Tietenkin mieluummin viettäisin vähän normaalimpaa elämää MUTTA haluan luottaa siihen että pian helpottaa! Tai no toivoa aina saa.. :D

Tiuhti 10+2 :heart:

kuumeilija Joo olen koittanut rannekkeen, ei niin mitään iloa. Ei mistään tunnu olevan mitään hyötyä, kaikki temput kokeiltu. Mutta välillä on ollut ihan normi päiviäkin kunnes taas sit rysähtää.. Ehkä se tästä pikku hiljaa..

Ei ehkä toivoa että keskiviikkona oisin vielä työkuntoinen.. :ashamed:
 
atl
syysmyrsky Tuli mieleen, että joku paikka, joka tekee autoihinkin kunnon sisäpesuja, vois onnistua sen sohvan rungon kans? Sit piti tulla sulle sanomaan, että meikäläinen sai tänään sokerirasituksen tulokset, ja äippäpolillehan siitä sitten lähete tuli kun arvot oli ihan häränpyllyä. Toivottavasti saan tavata tämän perunanaisen :D
 
Tiuhti: Vielä olisi muutama koneellinen vauvanvaatteita pesemättä ja huonetta pitäisi vielä vähän sisustaa, mm. verhot ja matto puuttuvat mutta muuten alkaa olla valmista! :) Niin ja vauvan sänky pitäisi pedata mutta vasta vähän lähempänä ettei petivaatteet turhaan pölyty.

Sairaalakassikin alkaa olla jo pakkailtua, ei siis muutakun tosi toimia odottelemaan :)
 
Hei kaikille!

Tulin vain lyhyesti toivottamaan Chiban lämpimästi tervetulleeksi!! Kyllä tippa tuli linssiin kun haaveilijoiden puolella näin, et sait plussan. :) Onnea!

Olen kyllä lukenut teitin vastoinkäymisistä ja jaksamista niihin. :hug:

Taisin anoppilan reisulla saada joko vatsataudin tai sitte ruokamyrkytyksen. Tultiin eilen kotiin bussilla ni viis minuuttia ennen poisjääntiä päätin sitten oksentaa. Onneksi oli pussi mukana. Oli tosi hauskaa... Nyt on vieläkin huono olo ja väsyny. Siitä syystä epäilen ruokamyrkytystä kun miehellä oli aamulla tarve käydä kolme kertaa tunnin sisään isoilla tarpeilla ja muutenkin kuulemma vatta tuntu hassulta...

Kirjoittelen myöhemmin enemmän, kun olo helpottaa. Halusin vain tulla moikkaamaan teitä.

Taiteilijatar 14+1
 
Onnittelut Chiballe täältäkin, ihanaa että pääsit tälle puolelle :heart:

tiuhtille mukavaa ja rentouttavaa lomaviikkoa :)

syysmyrskylle on sattunut ja tapahtunut :O Toivotaan että saatte hajut karkotettua!

eskapismi kurjaa, että jouduit saikulle. Toivottavasti saat sieltä ryhmästä tarvitsemaasi tukea. Ja jos ne seinät tosiaan uhkaa kaatua päälle (saattaa olla vaarana mullakin) niin täältä saa vaikka kahvitteluseuraa :)

Taiteilijatar pikaista paranemista!

(.) Otin vuosilomapäivien avulla varaslähdön äitiyslomaan, joten nyt ollaan vapaalla loppuvuosi! On se vaan ihanaa, että voi päivän aikana mennä makuulle ja levätä kun siltä tuntuu, olin aikas kypsä jo työntekoon :) Mutta katotaan kauanko kestää ennenkuin käy aika kotona pitkäks :p

Sain päivän parhaat naurut, kun siirsin eilisiä masukuvia koneelle. Ton mun käyttämän kuvankäsittelyohjelman on tarkoitus tunnistaa ihmisten kasvot :D



mynttis & papu 32+3
 
Emby^ Joo-o, ei ois enää edes sitä kahta viikkoa laskettuun... aika vaan rientää! Jos sulla on harjotussuppareita, vähän kyllä kuulostaisi kuvailemasi perusteella! Mulla ainakin tuntuu just tuolta. Ja toi paineen tuntu on just tuolla navan alapuolella ja tunnen ihan selvästi, kun vauva oikein tunkeutuu jonnekin tuonne alas ihan kuin ei sinne edes mahtuisi, mutta pakko vaan tunkea itseään alemmaksi. Etenkin autolla ajessa tuli semmoisia tunteita useampi kuukausi sitten jo! Ja sullon aivan ihana massu :heart: Pitäsköhän munki räväyttää tänne viime hetken kuva? Mut kun en osaa... Niin, ja eikö vaan ookin ihanaa nähdä vatsan päältä, kun pieni siellä myllertää menemään! Se on aika hassun näköistä puuhaa... kun vatsa nousee hitaasti tai vauhdilla, kerkeet ehkä laittaa just ja just käden siihen ja sitten kaveri vetäytyykin pois... tai on parkkeerannut itsensä siihen asentoon :D

eskapismi Mukava kuulla sinustakin! Ihan hyvällä omallatunnolla olet nyt vaan kiltisti saikulla ja koitat nauttia :D Ja todellakin vauvan vaatteiden laittamisessa riittää puuhaa, huh huh! Mä tein ison rumban pesten kaikki, siis ihan kaiken makuupusseista lähtien ja lajitellen kaiken kaappeihin. Suosittelen ottamaan rauhallisesti ja tekemään osissa aina silloin, kun saa inspiksen, pikku hiljaa. Itekin mietin, että miten saan ajan kulumaan, kun olin siis 20 päivää vuosilomalla ennen äippälomaa, mutta kiitän että olin lomalla. Aika meni loppujen lopuksi tosi nopeasti ja nyt hätäilen, miten ehdin saada loputkin pikkujtutu kuntoon. Tsemmpiä! Ja nyt saat ihan luvan kanssa vaikka nukkua keskellä päivää, jos siltä tuntuu. Ja tosi kiva kuulla, että oot päässyt tuohon ryhmään mukaan, siellä saat vertaistukea ja löydät ehkä uusia ystäviäkin :D Ja todellakin tulet tänne palstalle jorisemaan meidän kanssa!!!!

Sokruli Hei tosi hyvä idea, että laitettais oma pino pystyyn nimen omaan täältä synnyttäneille!! Olisi jonkinlainen jatkuvuus ja jo tutut ihmiset. Mäkään en tunne oloani missään muualla kotoisaksi kuin täällä, aiemmin haaveilijoissa. Aluksi tämäkään pino ei tuntunut omalta ollenkaan ennen kuin tuolta haaveilijoista ehti siirtyä sen verran tuttua porukkaa tännekin, niin itsekin sitten innostuin enempi tänne kirjoittelemaan. Laitetaan laitetaan laitetaan siis oma pino pystyyn!!!!! Kiitti älyttömän hyvästä ideasta muru :D

Chiba Siitä se lähtee, kohta ootkin ihmeissäs kaikesta joka reiästä vuotavasta tiedosta, jota alat saada neuvolasta :D On se vaan ihanaa aikaa! Mutta nauti nyt, omasta kokemuksesta voin sanoa, että aika menee tosi nopeeta ja ennen ku huomaatkaan, oot jo nyytti kainalossa :heart: Ja nyt häädät noi pahat ajatukset pois ja koetat nauttia olostasi!! Totta se muru on, sä oot raskaana!

lemonade :hug: Voi sua! Nyt vaan kuuntelet ittees ja omaa oloasi ja lepäät sen mukaan. Mitä sä teitkään työksesi, hoitoalalla? Nyt kipin kapin hakemaan saikkua, jos yhtään tuntuu siltä. Jos ei jaksa niin ei jaksa, se on täysin ymmärrettävää tuossa tilassa. Onpa harmi, ettei ne rannekkeet oo auttanu sua. Kyllä se olo jossakin vaiheessa helpottaa, nyt ei voi muuta kuin koettaa vaan mennä oman olotilan mukaan, muista levätä ja tapaamaan tohtoria mars! Voimia!

Epa_88 Mukavaa äippälomaa :heart:

tiuhti_
Kuulostaapas hyvältä tuo kasvohoito ja hieronta :D Kyllä se vaan tekee hyvää päästä rentoutumaan ja nauttimaan, tulevalle äipälle vähän omaa laatuaikaa! Ja se olo sen hoidon jälkeen on mahtava. Nauti muru!! Ei vois olla parempi eka lomapäivä :D Kuis pitkä loma sulla nyt onkaan? Onko mitä kaikkea kivaa suunnitteilla? Muistahan kuitenkin myös levätä.

Myy Muistat nyt kuunnella omaa oloasi ja lepäät sen mukaan, tsemppiä :hug: Ihana masu sulla!

Namppis88 Aika rientää, sulla poitsu jo kuukauden ikäinen :heart: Miten siellä vauva-arki on lähtenyt menemään? Miten yöt, nukkuukko vauva hyvin? Kohta tullaan perässä oikein rytinällä!

Taiteilijatar :hug: Mikä siellä on vointi nyt?

mynttis Vuosilomalla sinäkin, ihanaa lomaa! On se vaan ihanaa, kun saa vähän omaakin aikaa ennen virallista äippälomaa. Ja ei oo ihan viimeisillään kuitenkaan vielä, niin ehkä sitä jaksaakin tehdä jotakin :D Mä alotin kans vuosilomalla (20pv) ja siitä siirryin suoraan äippälomalle. Mutta omaa aikaa en ole kyllä nähnytkään... kauheesti ollut tekemistä ja tekeminen ei kyllä lopu. Aika kuluu sullakin ihan varmasti, onko minkä verran vauvan juttuja vielä laittamatta? Tällä hetkellä minusta tuntuu, etten enää jaksaisi yhtään mitään, nyt kun sitä omaa aikaakin olisi vähän enempi kuin mitä vuosiloman aikana. Nyt vaivaa päkiät ja maha on jo liian iso, olo tukala. Mutta nautitaan silti :heart:

Omaa napaa Huomenna onkin ystävänpäivä :heart: Mulla onkin sen kunniaksi neuvola. Mun vanhemmat on tulossa illalla käymään, ja saadaan vähän lisää vauvan vaatteita yms. :D Alkaa kyllä jo koko meidän asunto olla täynnä vauvan kamaa! Eilen tuli vaunut ja nyt ne on parkkeerattu tuohon eteiseen :D

Huomasinpa tuossa, että meillä roikkuu ikkunoissa joulukoristeet (kultaiset tähdet) ja jouluvalot minikuusessa senkin päällä :D Taidanpa lähteä ottamaan jouluiset jutut pois!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
"kuumeilija" Kiitos :heart: Kävinkin tänään lääkärissä ja sain 2vko saikkua. Ja joo, olen hoitoalalla. Kurjaa kun oon jo 3vko ollut saikulla ja jatkuu edelleen, työpaikalla vissiin aika huono tilanne työntekijöiden osalta, mutta minkäs mä sille voin?? Nyt huolehdin vain vauvasta ja itsestäni!

Emby Meillä on vielää makkarissa :D Hoksasin vasta kun sanoit jouluverhoista, olkkariin ja keittiöön sain vaihdettua yhtenä päivänä kun oli normaali olotila.

Vauva voi hyvin!! Hirveästi oli kasvanut ja heilutteli jo siellä :heart: Mies oli ihan intona! Se näki vaavin ekaa kertaa "livenä".. Ens viikolla polille ultraan.

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!! :heart:

lemonade & mangusti 10+3
 
oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille :kiss:

nyt oikein jättitekstillä että kaikki varmasti näkee :D

täällä neuvolasta, oikeastaa sokerirasituksesta kotiuduttu! iltapäivällä soittavat vissiin jos on jotain häikkää :) helvetti miten huono olo mulla tuli sen 1h odottamisen jälkeen :x oli niin lähellä etten oksentanu ja sitte pääsinki maate hetkeks niin autto onneks, ja tipan vettäkin sain :D paastoarvo oli 5,1, eli vissiin rajalla? eiks se saa olla sen 5.3? vai kuinka? hhhhmmmm.. toivottavasti ei kärähdä!

nyt sain sitte rautalisänki otettavaksi, mietin vaan kuin mun massu kestää sitä! oon joutunu ennenki syömään sen mun kökön ripulitaudin takia mutta se aiheuttaa lisää vaan ripulia mulla :( mut pakko se on ylös saada!

paino pysyny samana, tippunu oikeastaan 200g :D en toki oo laihduttanu, mut luulenpa että viimekerta säikäytti niin nyt on jääny ylimääräset namuset pois ;)

tässä kuulumisia:
RV 27+5 (25+5)
paino: 79,2 kg (79,4)
turvotus: + (+)
RR: 96/57 (95/64)
Pissa: +/--(--)
hb: 113 (131)
sf: 27 (24)
sykkeet: +135
liikkeet: ++

eli ihan jees olo :) turvotusta ei kyllä tarviis vielä olla.. voipi meinaan kertoo raskausmyrkytyksestä ja sitä kun on yleisemmin ensisynnyttäjillä : /
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Minulta myöskin iloista ystävänpäivää ihanat naiset :kiss:

Piti sanoa että mynttiksellä on ihan mahottoman kaunis masukki :heart: Ja hauska tuo kuvanläsittelyohjelma :D

tiuhti Nou hätä, raja on 5.5! Eli paastot aina alle sen ja tunnin arvo alle 7.8. Näin ainakin kotimittauksissa... :)


viida ja eskimo-neiti 29+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Multa myös oikeen iso ja lämmin ystävänpäivähalaus kaikille! :heart:

Nyt vaan napaalua :ashamed: Töissä ollu, ja tää nainen on ihan puhki poikki! Selkä paskana, ja vaikka oli Kahden esimiehen kans sovittu, että mun ei tarvii nostella Niiiii, MuTTa eipä mee niinku strömsöös!! :kieh: Meinasin jo tänään käydä siä työterveydes, mutta ei enää olis kerinny.. Mutta, jos nyt tilais sen ajan jo netis ja menis huomenna töitten jälkeen. : /
 
Ihan näin ensimmäiseksi... Ihaninta ystävänpäivää jokaiselle! :heart:

Kiitän vielä kauniisti onnitteluista, jokohan sitä alkais uskoa että siellä joku pieni mysteeri velloo. :D

Syysmyrsky, toivottavasti. Sitä mie oikein odotan että vatsa paisuu ja saa alkaa ostamaan mammavaatteita ku mikään ei enää mahdu. Ja vielä noihin kissapissahajuihin, että jotkuthan käyttää tuommosiin tahroihin kissanhiekkaa, oikein jotain kristallihiekkaa joka sitoo hajuja. Myös eri eläinkaupoista voi löytyä pissoihin tarkoitettuja tököttejä. :)

Lemonade, kyllä myö tytöt pärjätään! Ku ei noista miehistä olis lasta kantamaan. ;) (vitsivitsi)

tiuhti, :heart: Minusta on ihanaa olla tällä puolella. Meinas jo melkein harmittaa, että enkö mie kerkeä plussaamaan olleskaan ja nautiskelemaan teikäläisen kanssa masun kasvatuksesta. :)

Kuumeilija, sitä odottaessa. :D Tänään kolahtiki postiluukusta pahaenteisen näköisiä lappusia ruokavaliosta, ruokatottumuksen/alkoholin käytön kyselyistä ja mitähän vielä. Ja koitetaan, mutta varmaan sitten vasta alan uskoa että raskaana sitä ollaan oltu, kun sitä lasta punnertaa pihalle. :D

On: No nyt on neuvolaanki soiteltu, ja maaliskuussa 16. päivä olis sitte. NP-ultra olis sitte 10.4. Tuli neuvolasta lappujaki postissa, mitä pitäis täytellä. :) Kunhan nyt jaksais odotella tonne kuun loppuun asti, että pääsis siihen alkuraskauden ultraan.
Täälläki pientä väsymystä havaittavissa, viime viikon lomailin töistä ja nyt sitte oli eka työpäivä. Jonkin verran fyysistä hommaaki oli, koitin ottaa ihan rennosti ettei mitään maratoonia vetäny. Nyt sitte tuntuuki jotenkin vatsalla, kuin olis maitohapoilla. Ja ehkä se joku pieni siellä kasvaa, kun välillä tuntuu elohiiriä alavatsalla. :heart:

Kysynkin nyt, kuinka moni on osallistunut noihin raskausseulontoihin? Kuulemma ovat vapaaehtoisia ja tutkivat onko lapsella minkäänlaisia kehityshäiriöitä tms. Näin ainaski ymmärsin eilen kun neuvolatäti höpötteli puhelimeen. :)
 
kuumeilija Kiitos, on tää varaslähtö vaan ihana :) Vauvalle pitäis vielä jotain pieniä hankintoja tehdä ja olen myös suunnitellut kaikennäköisiä ompelujuttuja tekeväni. Mietin että jos joka päivä jotain pientä hyödyllistä puuhastelis niin sitten vois hyvällä omallatunnolla löhötä loppupäivän :D Tsemppiä loppuodotukseen, keräile rauhassa voimia :heart:

lemonade Ihana että vauvalla on kaikki hyvin, josko sullakin olo helpottais pian! Ihana työnimi teillä :)

Kiitos viida :heart:

Seulontoihin ollaan myös me osallistuttu.

Sain eilen vihdoin äippärahapäätöksen, mutta ihmettelin kun siinä olleet viime 6 kk tulot oli musta liian alhaset, ja tänään sitten selvittelin asiaa. Ja vaikka joka paikassa asenne oli aluksi vähän se että ”kyllä se päätös nyt on ihan oikein, et nyt vaan ymmärrä niitä laskuperusteita”, niin jatkoin jankkaamista ja lopulta selvisikin, että palkkatoimisto oli antanut väärät tiedot sairauskassalle (joka siis hoitaa työpaikan kela-asiat). Eli tarkastakaa huolella ne kelan päätökset ja vaatikaa selityksiä jos joku asia ihmetyttää! Inhimillisiä erehdyksiä näköjään sattuu.

Vielä ehtii toivottaa hyvää ystävänpäivää :heart:
 

Yhteistyössä