Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Sokruli kiitos kovasti.. helpotti kyllä nyt kun tietää hieman mitä tuleman pitää.. Noita juttuja hieman itsekin mietin, mutta tuo ultra varmaan ei onnistu.. mun mielestä meidän neuvola ei omista mitään ultraäänikojetta:D tai ainakin dopplerista neuvolatätikin vain puhui..

tiuhti eikös olekin hassua, että samoille päiville sattui:D mulla muistaakseni oli hemppa oli 123.. mulla kyllä normaalistikin on aika matala, mutta nyt tuntuu kyllä erityisen paljon tuo matala hemppa tähän olotilaan.. meinaan väsymys on tosi valtava..
 
Laretzki
Huomenia vaan tyttöset

tiuhti Eipä olisi neuvolaan soittelusta paljon hyötyä kun neuvola 160 km päässä. Ja kyllä tää ehkä tästä jos sää vaan pysyy koko päivän hyvänä.

syysmyrsky Mulla on ollut plussauksesta asti sellasia finnimäisiä näppyjä. Saakelin ärsyttäviä, kun selkeesti valkosia paiseita näkyvis mutta niitä ei silti saa puristettua.

Höttis Mulla ei ikinä oo ollut selän kaa mitään ongelmia, siksi tää osittain niin paljon päähän ottaakin. Seisominen on ihan pahinta mitä voi tehä, ja kyllä istuminenkin pidemmän päälle ottaa ikävästi

Kai tässä jaksaa kun pikkasen rutistaa. Harmittaa vaan kun olin ihan varma, että jätin puhelimen kuulokkeet tänne, jotta voisin kuunnella musiikkia tällä viikolla kävellessä, mutta nyt en löydä niitä mistään. Siksi vähän tylsää raahustaa tuota matkaa.

Vanha tuttu päänsärky alkoi saman tien ahdistaa kun silmänsä sai auki. Ei mitenkään erityisen kivaa. Tänään (kuten kaikkina muinakin päiviänä) kaikki tunnit atk luokssa, joten en varmaan pääse koko päivänä eroon, vaikka onkin vahvoja lääkkeitä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki
Niin, unohdin tässä päänsäryissäni jo sen mitä piti myös laitella. Olin eilen illalla nukkumaan mennessä, kun sängyllä luin ja rauhoituin ennen valojen sammuttamista, niin tuntevani taas sellaista poreilua keskellä mahaa. Oli jonkin verran eri tuntuista kuin edellisellä kerralla (ne oli ihan sellasia pieniä hipaisuja), nyt tuntui sellaiselta pitkäkestoisemmalta poreilulta...

Lare ja Spyro 15+3
 
Lare sullapas pitkä matka neuvolaan:O mulla sinne äitiyspoliklinikalle tulee matkaa sellaset sata kilsaa ja tuntuu, että se on liian kaukana.. Etkös sieki ollu täältä etälä-pohjamaalta?!
No varmasti ottaa päähän ku yhtäkkiä on selkä alkanu reistailemaan.. itse tiedän ettei ole kyllä yhtään mukavaa.. Itselläni selkävaivat on alkanut jo varmaan noin viis vuotta sitten.. pelasin ennen jalkapalloa, mutta kun se jäi niin tietysti lihakset antoivat periksi ja kipu tuli esille kun teki istumatyötä.. nyt onneksi apua on saanut tuosta punttisalista, joten sitä yritän harrastaa läpi raskauden ja lisäksi mietin sitä zumbaa, että josko sen taas aloittaisi.. mietin vain, että kuinkahan se pomppiminen on "vaarallista".. ajattelin lähinnä napanuoraa ja sen kietoutumista vauvan ympärille.. :| en tiedä kuvittelenko vain..
Mullakin muuten on tullut nyt sellainen päänsärkyjen jatkumo.. meinaan viikonloppuna alkoi ja vieläkin jatkuu, eikä meinaa millään helpottaa.. ihmeellistä!:O Mitenkäs ne sun viikot oli? meinaan voiko sekin olla vain jokin oire sitten:confused:
 
Laretzki
Höttis Siis tällä hetkellä on tuo 160 km neuvolaan, kun oon opiskelupaikkakunnalla etelä-pohjanmaalla ja neuvola keski-pohjanmaalla. Jos olisin miehen luona niin neuvolaan ei olisi kuin sellaiset 300 metriä. Mutta ei varmaan tuu hirveesti käytyä ylimääräsissä, kun aina pitää yrittää sopia neuvolakäynnit jotenkin niin, että ne olisi joko maanantaina aamusta tai sitten perjantaina iltapäivästä, jottei tuu turhaa aleltua tuota väliä.

Mun käsityksen mukaan on aika yleistä kärsiä päänsärystä raskausaikana. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Mulle sanottiin neuvolasta, että voi ihan huoletta ottaa kerralla kaksi panadolia, jotta se menisi ohi, se kun ei oo kovin vahvaa ainetta, mutta kuitenkin ainut särkylääke jota voi raskausaikana syyä.
 
Lare Et ole ilmeisesti tuolla etusivun listalla? Vai olenko vain täysi puusilmä, etten huomaa?!?

Jomi Huomasin, että multa puuttuu ikä ja en varmaan ole sitä aikaisemmin täällä kertonutkaan, mutta se voisi lisätä tuonne listaan sitten kun seuraavan kerran päivittelet.. eli mie täytin juuri viime sunnuntaina 28 vuotta :O Jaiks.. kolmekymppinen lähestyy:mad:

 
Laretzki
Höttis Oon mä siellä, mut ei ookaan muuta kuin nimi. Ihan unohtunut, että tänne en oo muita ilmoitellut, ku mun ei tuu tota etusivua kattottua kun on aina tää sivu selaimessa auki siitä mihin jäi kun koneen avaa.

Eli Jomi kun joku kerta päivittelet niin mulle voi laittaa iäksi 21 ja synnäriksi K-PKS:n
 
Lare Ok.. no nyt ymmärsin taas paremmin.. Pahoittelen, että en ole ollut tarkkaavaisempi, mutta tuo on mennyt minulta ohi, että opiskelet e-p:lla mutta oikeasti asut k-p:lla ... sorry :ashamed:
Kiitos kovasti, että kerroit mitä oli neuvolassa sanottu päänsäryn lievittämisestä.. olenkin varannut jo aikaa sitten panadolit buranan tilalle, ku tiesin, että sitä saa raskaanakin ottaa.. mutta, että sitä saa ottaa oikeastaan ihan normaalisti, oli hieman ylläri.. but nice to know!:D
 
Kivaa, että täällä on varailtu ahkerasti neuvola- ja ultra-aikoja, saadaan jännäillä kuulumisia sitten :)

Jomi Onnea puolivälin poksunnoista ja hyvistä ultrakuulumisista! Ihana kuva pikkuisesta :heart:

Mites viidan työhaastattelu meni?

Lare Varmaan tosi jänniä tuntemuksia noi poreilut ja hipaisut, kohta varmaan alat tunteen voimakkaampiakin liikkeitä :) Jaksamisia selän ja päänsäryn kanssa!

syysmyrsky Mä oon kanssa hormonifinnien uhri :/ Jos joku keksii niihin helpotuksen niin kertokoot :) Koita jaksaa siellä töissä :heart:

Zophie Oiiih mikä maha :heart:

Mulla on pieni stressi päällä, kun tänään tarvis lähteä kolmen päivän työmatkalle pohjoiseen, enkä oikein tiedä miten jaksan siellä, kun on kuitenkin aika tiukka ohjelma. Ja lisäks ikävöin mun murua heti kun ollaan vähänkin erossa (läheisriippuvainen? :p ) Mutta kai sitä jotenkin jaksaa, onneks sentään pari päivää on ollut vähän parempi olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Heitänkin tässä pienen kysymyksen teille kaikille kun tuli puheeksi nämä olot ja Zophien ihana pikku salaisuus...

Haluatteko tietää uä:nen perusteella kumpi on tulossa? Vai haluatteko säilyttää salaisuuden loppuun asti?

Minä itse en halua tietää kumpi on tulossa, vaan odotan sitten jännityksellä, että kumpiko tulee.. :heart:
 
me ei olla vielä edes puhuttu että halutaanko nähdä ultrassa tulokkaan sukupuoli :D enkä usko että hetkeen vielä puhutaan, ku näin alussa ollaan, mutta mies haluaisi esikoksi pojan! olisi kuulemma hänelle helpompaa sitten kun tietää enemmin poikien jutuista :) ymmärtäähän sen..
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuHöttiäinen
Meilläkään asiasta ei varsinaisesti ole keskusteltu, mutta itse en halua tietää.. Miehestä en kyllä tiedä, mutta luulisin, ettei hänkään halua tietää.. vaikka kovasti hänkin poikaa toivoo puheiden perusteella.. on jo kaikki mönkijät ja kelkat suunniteltu ostettavaksi..:D vaikka kyllähän niillä tyttökin voi ajaa.. itse ainakin olen pienoinen hurjapää, joten mikä jottei..
olishan se helpompi laittaa esim. vaatteita sitten tulevalle vauvalle,kun tietää kumpi tulee, mutta itse ainakin yritän ostaa tavarat niin että sopii molemmille.. ja minä kun inhoan yli kaiken vaalenpunaista:$ :$ niin on ehkä helppo sitten ostella ns. neutraaleja vaatteita :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hötö, täälläkin on jo crossipyörät, mönkkärit ja kaiken maailman vehkeet suunniteltu ostettaviksi :D mäkin kyllä sanoin että ihan yhtälailla tyttö voi isin kanssa olla autotallissa roplaan pyöriä ja autoja siinä missä poikakin! :) tai ainaki minä oon pienenä ollu isin kanssa paljon touhuumassa autojen ja muiden kulkuneuvojen kanssa :D ja ollu kans aikamoinen rämäpää :D
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuHöttiäinen
tiuhti no näinhän se on, että tyttökin voi tehdä "poikamaisia" juttuja, kun ite ainakin on sitä mieltä, ettei ole ns. miesten- tai naistentöitä! Kummityttökin on sellainen vauhtihirmu, että sen pitää aina päästä mönkijän ja kelkan kyytiin ku ajellaan..
 
Kyllä mä ainakin haluan tietää kumpai on tulossa et voin sisustaa pienen huoneen valmiiksi oikein sellaseks ällön söpöks :) Toivottavasti kaikki nyt on hyvin kun eilen oli hiukan menkkamaista jomotusta mahassa ja tänään tuli vähän tuhrua pyyhkiessä.. :/ tuli heti mieleen et tarviiko varata ultra-aika vai sekoaako kolme viikkoa.

On muutenki niin burnout olo. Töissä en haluais olla hetkeekä. Koska tällä hetkee tilanne on se et aineet on niin kalliita et joko pitäis itse tehdä VÄHINTÄÄN 14h päivässä tai sitten heittää hinnat niin pilviin et sais päivät pitkät kuunnella asiakkaiden valitusta :( Mietinki et lyön hanskat tiskiin ja aloitan tammikuussa vielä opinnot ennen mammalomaa. Sais vakitulot joka kuukausi eikä tarvis repiä omaa selkänahkaansa ja tukkaa päästä stressin takia.
 
Enpäs eilen sitten muistanutkaan tulla enää kommentoimaan :ashamed: Raskausdementiaa meinaa pukata :LOL: Kiitos kaikille ultrakuvaa kommentoineille! Olin kyllä tosi iloinen, että saatiin noin hyvä ja selkeä kuva pikkumurusta.

Memelisa Onnea tuon teidän erityisen ”rajapyykin” ylittämisestä! Kyllä nyt kaiken täytyy mennä ihan putkeen :heart: Ai että mä nauroin vedet silmissä sun ”mansikkakarkkiraivarille” :LOL: Mä oon kans joskus osoitellut kortsuja ja kysellyt isoon ääneen kassalla, että mitä nuo on…

Dopplerin tilasin joskus rv 8-9 tienoilla, mutta sydänäänet saatiin kuulumaan vasta rv 14. Muuten on kyllä oivallinen kapistus, kunhan ei ala repiä liikaa stressiä siitä.

Vauvan leluja ei olla vielä pahemmin mietitty. Varmaan hankitaan ainakin se Ainun Ensipupu ja jotain kivoja pehmokirjoja tms. Sen perinteisen hymynaama-helistimen haluaisin kans, harmillista kun sitä enää tule ä-pakkauksen mukana.

Maha alkaa olla täälläkin vähän tiellä. Kengännauhojen solmiminen tuntuu jo pikkasen haastavalta… Ei varmaan mene montaa viikkoa, kun hiihdän joka paikkaan joko aina niin tyylikkäissä feikki-crocseissa, kumikengissä tai halpis-uggeissa :LOL:

Sokruli Kaikki sympatiani sun pepulles, tiedän miten kivulias se voi olla! Ja lonkkakipu kuulostaa kans todella tuskalliselta. Mulla kipeytyi viime yönä toinen lonkka, kun nukuin niin pitkään kylkeä kääntämättä. Onneksi tänään on päässyt ihan mukavasti kuitenkin kävelemään. Tsemppiä!

taiska Vauh, sulla on kyllä mahtavasti tippunut paino! Hieno juttu :) Mä meinasin kans, että hankkisin sitten vauvan synnyttyä Pleikkarille ne Move-systeemit ja Zumban. Oon jo pitkään halunnut kokeilla zumbaa, mutta mulla on kauhea kynnys lähteä mihinkään ryhmäliikuntaan, kun tuntuu, että kaikki vaan tuijottaa mun hyllymistä siellä :D Ei oo ketään kaveriakaan löytynyt mukaan. Kotioloissa vois olla mukavampi heilua! Tykkään kyllä kovasti kaikesta rytmisestä ja tanssillisesta liikkumisesta.

mynttis Hienoa, että eka neuvolakäynti meni mukavasti! :)

Namppis Kyllä se vauva on edelleen Samu-Sirkka :p Vaikka useammin se taitaa meidän puheissa olla ihan vaan vauva, joka on jotenkin ihanan pehmeä sana :heart: Tsempitykset kirppis-urakkaan! Pitäis saada itsekin aikaiseksi… Mulla on makkarin nurkassa pyörinyt varmaan vuoden verran jo yks iso Ikea-kassillinen vaatteita, jotka pitäis viedä UFFille, mut en ole saanut aikaiseksi :ashamed: Keräyslootakin on peräti tuossa puolen kilsan päässä. Samoin tsemppiä ultraan, tuuhan sitten kertomaan kuulumiset meille uteliaille!

PikkuHöttiäinen Lääkärineuvola kesti mulla varmaan kymmenen minuuttia. Katsottiin paino ja verenpaine, pissaa ei kun en saanut tiristettyä :D Sisätutkimus tehtiin myös hyvin pikaisesti ja sokerina pohjalla kuunneltiin sydänäänet ekaa kertaa. Onnea syntymäpäivän johdosta! :kiss:

Zophiella on todella kaunis vatsa! Mulla on jo nyt joku 5-6 raskausarpea, joten kateeksi käy ;)

Tuohon vauvan sukupuolijuttuun piti vielä kommentoida, että me ei sitä kerrota kenellekään sukulaisille eikä tutuille. Paitsi tietysti kerroin teille, en mä muuten olis pysynyt housuissani. Anoppi on sit eilen ehtinyt tuota sukupuolta kärttää mieheltä kahdesti puhelimessa ja yhdesti tekstiviestillä, vaikka mies painotti, että ei tiedetä varmaksi eikä haluta siksi kertoa. Mun äiti sentään onneksi uskoi kerrasta, että ei ruveta sitä kertomaan. Vähän harmittaa, kun se sukupuoli jäi epäselväksi, mutta pääasia on tietysti, että kaikki on rakenteellisesti hyvin kullannupulla :heart:

Jomi & SS 20+2
 
Jomi Kiitos kovasti onnitteluista! Nopea oli sun käyntis lääkärineuvolassa!! Mulla harmittaa kun joudun kesken työpäivän käymään siellä mutta ei oikein ollut vaihtoehtoja.. matkaa tulee varmaan sellaiset 60 kilsaa kun käyn siellä mutkan.. noh, ei auta valittaa:D
 

Yhteistyössä