Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Vauvanleluista mä oon ostellu helistimii ja pehmolelui. Ostan viel sellasen maton ite ja sit sukulaiset ostelee kuitenkin kaiken muun :)

Syysmyrsky mulla kuulu kotidoblerilla sydänäänet vasta 13+ jälkeen, mut eiköhän sekin oo aika henkilökohtasta missä vaiheessa kuuluu. :)

On täällä vieläkin peppu ihan kauheen kipee, tuntuu ettei noi antibiootit auta mitään. No loppuviikosta uudestaan lääkärille jos ei ala kipu häviimään. :/ Pitäs kohta lähtee kävelemään kaupunkiin päin (3km matkaa), ai että se on yhtä tuskaa nykyään, kun toi vasen lonkka on niin kipee. Ajattelin viedä kelaan noi äitiyspakkaus ja muut paperit, pääsee sit odottelee ä-pakkausta :)

Ihanaa päivää kaikille teille :)

- Sokruli ja pieni neiti 24+0 *Poks Poks*:heart: -
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Zophie kyllä mäki alan pikkuhiljaa uskomaan et kaikki menee nyt hyvin, mut silti on sellanen pieni varovaisuus perseessä. Jotenki on alkanu pelottaa et musta tulee nyt äiti ja onko musta siihen jne jne... outoo?? Ennen ajattelin et tottakai musta tulee hyvä äiti ja miehestä ihana isä, mut jotenki nyt joku epäilys hiipiny :(

Kauppareissuista
tuli mieleen omat itkupotkuraivarini :LOL: kassalla olin pää punasena huutanu ku en ollu saanu "mansikkakarkkeja" Itkin lattialla ja huusin, äiti yritti vaan kertoa et saan niitä sitten myöhemmin... eipä tämä tyttö ymmärtäny et itkin n. 10 vuotiaana kortonkien perään :LOL:

Leluja oon ajatellu ostaa, mutta sitten joskus vähän myöhemmin, ellei nyt tule jotain superhyperihanaa vastaan :D Koitan vähän maltilla pitää näitä ostoksia ettei ihan kaikkee kerralla ostas puoleks vuodeks nurkkiin pyörimään... pitäs nurkat tyhjennellä edellisistäkin rojuista! Toi leikkimatto on kyllä ihan ehdoton, sen mäki tahon. Pitääpä pitää silmät auki kirpputoreilla, sieltä mä kaiken muunki käyttötavaran hommaan. Tänään vois taas suunnistaa tuonne ydelle kirppikselle, eilen tuli siskon kanssa käytyä hallikirppiksellä :)

sokrulille pikaisia paranemisia! :hug:

Täällä ollaan flunssassa ja pitäs kauppaankin jaksaa + tehä jotain kotitöitä. Taidan ottaa viltin, kaakaon ja katella vähän töllöä. Jos sais koneellisen tai pari pestyä pyykkiä tässä samalla :)

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 15+1
 
Tuli mieleen et mitä teillä on noissa ultra epikriiseissä lukenut (eli siis se paperi mikä kotiin/henk koht terveydenhoitajalle lähetetään sairaalasta kun ultraus on tehty)??

Kun tutkin tänään vr-ultran epikriisiä niin siinä luki "vapaassa vatsaontelossa ei nestettä)...Ja tosiaan kun rupesin sitä ääneen miettimään niin mies alko heti miettiä kans mitä mahtaa tarkoittaa ja sanoi vaan että se lääkäri oli sanonu ultratessa että "toistaiseksi täällä näkyy yksi sikiö)..eikä se meidän menneisyydestä mitään tiennyt. :eek:
 
Ei täällä päin ainakaan mitään epikriisiä saa nt-ultrasta mukaansa vaan pelkät kuvat ja sen mitä neuvolakorttiin nyt laitetaan eli pvm, vastaa viikkoja ja la. Yksityispuolella luki vaan että kohdussa nähdään yksi alkio joka vastaa viikkoja 7+4 ja sydän lyö. Kävitkö siis syysmyrsky yksityisellä vai julkisella?

Leluja en aio ostaa ellei nyt jotain ihan ylitsepääsemättömän ihanaa tule vastaan. Luotan että sukulaisista tulee ja anoppi on silläkin osa-alueella kunnostautunut jo nyt :D Toi matkalta mukanaan potkupuvun ja pienen kani-pehmolelun.

Memelisa, PCO:hon liittyy todella usein insuliiniresistenssiä mikä siis altistaa diabetekselle. Sen takia myös raskausdiabetestä seulotaan PCO:ta sairastavilta useammin kun muilta. Sulla on todettu siis PCO-tyyppiset munasarjat muttei tehty pco-diagnoosia? Ymmärsinkö oikein? Siinä voi olla syy ettei ne pistä sua useempaan rasitukseen tai sit se ei kuulu teidän kaupungin neuvoloiden ohjeistukseen.

Enää kaksi yötä ultraan... Jännittää. Näin jostain syystä unta että tulokas onkin poika ja syntyy etuaikaisena sektiolla :O Ja mä oon ollu ihan varma että tyttö olis tulossa... Lisäksi kiinalainen syntymäkalenteri ennustaa meille poikaa samoin kun mun äiti. Mikä juttu tää nyt on :D En malta odottaa ylihuomiseen!
 
Viimeksi muokattu:
Namppis Yksityisellä käytiin. Kyllä mulla on aikasempaankin lähetty ultrista epi kotiin :eek: mut tämäki on kaiketi sairaala kohtaista. Siinä lapussa lukee "Yksi alkio näkyvissä, vastaa viikko 6+8. Syke näkyy. Vapaassa vatsaontelossa ei nestettä. Munasarjat ok."

Tarkottaako tää nyt sit sitä mitä luulen et ne epäilee et siellä on taas toinenki. Mää en sit jaksa.
 
Mä väitän että jos ne epäilis toisen läsnäoloa niin se lukis paperissa. Onhan niitkäkin tietty käyny että toinen alkio on ollu toisen takana niin ettei se ole ultrassa näkyny mut ne on harvinaisia ja yleensä viimeistään sit nt-ultrassa löytyy kun sydän äänet on tuplana ja vauvat sen verran isompia. Ole nyt huoletta ja voithan sä soittaa sille ultraajalle ja kysyä mitä hän tarkoittaa. Ja toi teksti: vapaassa vatsaontelossa ei nestettä viittaa siihen alueeseen mahassa minkä sisällä kaikki elimet on ja jos kyseessä olis kohdun ulkopuolinen raskaus niin se vuotaisi verta vapaaseen vatsaonteloon puhkaistessaan munajohtimen. Eli se ettei vapaassa vatsaontelossa ole nestettä tarkoittaa hyvää. :)
 
Kirjotusvirhe 6+6 oli siis viikot. Mutta hyvä tyhmänkin tietää ku ei sillon tajunnut kysyä.
Ihmetytti vaan et miksi sanoi että "toistaiseksi täällä näkyy yksi sikiö" tms ja tuo teksti että yksi alkio näkyvissä..Koska kätilö ei tiennyt aiemmasta geministä mitään.
Tänään tuli nt-ultraan kutsu eli 27.9 mennään sinne.
 
Tiuhti_ mietin tossa, että eikös sulla oo enemmän viikkoja jos kerran toi digi näyttää 2-3? kun eikös siihen lisätä +2viikkoo? vaiko oliko sulla se lyhyempi kierto? En tiijä enää mistään mittää :D

Viida joo,toi isyydentunnustus on joillakin ollu kuulemma tosi tökerö. Kuulin nimittäin kaverilta,että yks utelias sosiaalitantta oli kysyny,että missä asennossa lapsi on siitetty... Että kröhöm.. Sellaseen ei kyllä ole tosiaankaan pakko vastata. Ja onneks se kyseinen tantta ei oo tältä paikkakunnalta.

iseeyou mut vaikka se töistä pois jääminen harmittaa,niin ajattele vain ittees ja tulevaa pientä. Se on kuitenkin tärkein varmasti tällä hetkellä. Keksi itelles sellasta tekemistä,mitä oot tahtonu tehä,mutta töiden takia ei oo ollu aikaa. Jos vain siis se on sellasta,mitä kunto antaa periksi tehä :)

Namppis, ihana massukka :)

Jomi mulla ainakin paino on tippunu alle kolmessa viikossa takasin siihen mistä lähin. Ja nyt kun sais viel ton ruokavalion kohalleen,niin varmasti karisee lisää,kun aloitin ton vaunulenkin ja meinaan sen tehä aina kun mahollista. (esteenä saa olla vain jokin tärkeä meno) ja mulla on ZUMBAAA :D Wiillä . Saan sen kans jammailla sit kun haluan :p ja onnea puolivälistä <3

kiitos memelisa :) <3 äidit on aikas hauskoja ton innostuksensa kans. Meillä ei mun äiti oo,mutta miehen äiti on kyllä sellanen intoilija,että jos sille jotain kertoo,niin huh.. Ei mee kun sekunti,niin koko suku tietää. JOS ei painota erittäin vahvasti,että EI saa kertoa. :)

Noniin: Poika kun nukkuu rattaissa,niin mulla on hieman aikaa kirjottaa romaania :p (TAAS) :D on vain niin paljon asiaa,kun oon yksinään paljon,niin ei saa kellekään muullekaan tätä arkea iloita ja jakaa :p (että kiitos kun olette olemassa <3) [ja juu,en ole yh,mies vain töissä:D]

Eilen iloitsin siitä,kun mulle mahtu farkut jalkaan! Olin niiiiin iloinen- Ja kihlasormus on taas sormessa. Loppuvaiheessa kun tuli sitä painoa,niin ei enää mahtunut.

Viimeyö pojan kans oli kyllä ihan unelma! Syötin puoli 12 ja poika heräs sit 4aikaan ja 8 aikaan ja sit nukuttiin viel puoli 11 asti :p Että kyllä on tainnu tuo poika periä unenlahjansa äitiltään.. Naureskelin eilen,kun oon vissiin turhan hätänen ton vaipanvaihdon kans.. Aina kun sain sen vaihettua,niin tuli uutta tavaraa ja vaippa oikein täris,kun sitä tavaraa tuli.. Mietin,että oonko mä ihan pimahtanu,kun nauroin tällekin asialle varmaan sen 10min.. Eli hauskaa ainakin on. Mut kivempaa se nauraminen on ku itkeminen ;P

Kamalasti tekis mieli lähtee kaupoille!(mutta eihän mulla ole edes kaveria,kun kaikki on töissä :() Siis ihan shoppaileen,mutta jostain syystä,ku lähen johonkin pidemmälle mulle iskee kamala paniikki tän syöttämisen suhteen (en siis ole julki-imettäjä,niin ehkä johtuu osittain siitä) Siis vaikka mulla on pullo ja nannia mukana,niin siltikin panikoidun ajatuksesta,että "missä mä pojan syötän jos sille tulee kesken kaiken nälkä?" sisko anto hyvän vinkin. Syöttää kotona,ennen kun lähtee ja jos matkaan menee vaikka se 2h,niin syöttää hoitohuoneessa,ennen kun menee kaupoille.. Mutta tähän mennessä on noi pienet reissut ainakin menny ihan hyvin :) Uskoisin,että nää pelkotilat ei oo kovin epänormaaleja. Ainakin näin mulle sanottiin,että ihan normaalia äidinvaiston heräämistä ;P

Että kaikkee sitä tähänkin kuuluu sellasta,mitä ei olis koskaan voinu odottaakaan! :) Mut enemmän positiivista kun negatiivista.. Että älkää säikähtäkö näitä mun juttuja ;D

Taiska ja poika 2viikkoo ja 5pv. (hui,kohta jo 3viikkoo:eek:) Mihin tää aika juoksee?
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Terveisiä neuvolasta, hyvin meni eka käynti :) Hemoglobiini, pissanäyte ja verenpaine oli ok. Käytiin läpi mun ruokavaliota ym ja saatiin kiloittain kaikennäköstä opusta ja lippulappua luettavaks :p Sydänääniä ei valitettavasti kuunneltu, ne kuulemma aloittaa kuuntelun vasta 10+ viikolla. En ruvennut sit kinuumaan, eli täytyy malttaa odottaa ens kertaan :p Neuvolantäti vaikutti oikein mukavalta, ja musta oli kiva kun se korosti, että mistä tahansa asiasta voi soittaa niille tai synnystyspäivystykseen. Eiköhän tässä olla ihan hyvissä käsissä :)

Lueskelen teidän juttuja ja kirjottelen lisää myöhemmin, nyt täytyy mennä hyödyntämään etomaton olo ja lähteä vähän liikkumaan!

mynttis & papu 9+3
 
Kommentoin myöhemmin teidän juttuja, nyt tulee vain omaa napaa:

Tänään siis käytiin rakenneultrassa kurkkaamassa pikkuista. Hyvältä näytti kaikki rakenteet :heart: Painoarvio oli 334 g ja koko vastasi viikkoja vain yhden päivän heitolla. Jalkoväliäkin vähän kurkattiin ja sen perusteella saatiin jokseenkin varovainen poikalupaus :) Kiva kuvakin saatiin muistoksi:



Jomi & SS 20+1 :heart:
 
Jomi Ihana kuva SamuSirkasta. Vai onko hän tästä eteenpäin pelkkä Samu? :heart:

Mä olen täällä hyödyntänyt työttömyyttäni ja raivannu tavaraa ihan urakalla. Oon keränny 2 isoa kassia kirppis-tavaraa, 1 muovikassi uff:lle ja 3 muovikassillista ja pari isompaa romua roskiin. Ja tuntuu ettei mitään ole vielä lähtenyt. Sit vielä kun sais aikaiseksi varattua pöydän ja vietyä nuo kamat kirpparille :D
 
Laretzki
Saapahan nähdä pääseekö tämä tyttö liikkumaan loppuviikosta enää ollenkaan... :/ Jalkapatikassa koulumatkat tämän viikon kun auto ja pyörä miehellä. Tänään 6 km kävelty ja teki loppu vaiheessa saakelin kipeää häntäluun tienoille ja oikeaan pakaraan. Äsken kävin kaupassa, jonku max. 200 m ja helvetti että kävely teki kipeää. Ja vähintään kaksi päivää vielä käveltävänä, torstaina on ehkä toivoa saada kyyti...

Ärsyttää kun ite kyllä liikkuis, kun en todellakaan oo sitä mieltä että raskaus olisi sairaus, mutta saakeli kun ei pysty!

Lare ja Spyro 15+3.
 
Jomi, ihana kuva :heart: kiitos kun jaoit sen kanssamme! :heart:

Lare, tosi raivostuttavaahan se on, mutta välillä pitää vaan antaa periksi :| mänöö kuule vielä pahempaan kuntoon, jos hampaat irvessä kävelet ja kävelet! Tsemppiä :hug:

Kotona odotti paaaaaksu kirje neuvolasta! :heart: Siellä oli kaikki esitietolomakkeet täytettäväksi, ravinnosta, alkoholinkäytöstä sun muusta myös. Hehee, mies joutuukin kohtaamaan omat syömistapansa, kun molempien on täytettävä sellainen ;) Lisäksi oli aika ar-ultraan 20.10. Saa nyt sitten nähdä, tarjoavatko aikaisempaa ultraa viikkojen selvittämiseksi vai mennäänkö yksityiselle.

Ja siis ihan oikeasti. Sitten, kun mulla on lapsi(a), niin en kyllä todellakaan jaksa olla lastentarhassa töissä. Sitten meitsi menee takaisin sossuntantaksi! Mukavan hilijasta ja rauhallista tarhaan verrattuna ;) Nimimerkillä tuskainen maanantai täyden ryhmän kanssa.
 
Laretzki
eska Joo, kyllä jos mulla olisi vaihtoehtoja, niin jättäisin kävelemättä, mutta minkäs teet kun kouluun on pakko mennä ja tosiaan sekä auto että pyörä on miehellä. Ja meillä on luokat hajotettu erikoisopintoja varten, ja kaikilla kavereilla ei oo koulu vielä ees alkanut ja itelläkin vaan muutamia tuntejä päiväs, ettei tästä oo menossa siihen aikaan kukaan koululle että voisi kyytiä pyytää.
 
taiska kyllä mäki olin aika perhanaan pöllähtäny siitä tuloksesta :D mut ovis on tikuilla ja kivuista päätellen ollu just sillon kun ajattelin sen olevan! enemmän mä pelkään nyt jotain kohdunulkopuolista, tai olisko siellä kaksi :eek: mut pelko on se suurin :ashamed: voih :heart: ihanainen poika kun antaa mammankin nukkua, ja kyllä muaki naurattais kun vaippa rutisis vähä väliä :D


mynttis
mukava kuulla että neuvolassa meni kaikki hyvin :heart: tuollaisia neuvoloita kun kaikki olisi! ihanaa hyvää palvelua minusta! =)


Jomi
voi mikä ihanuus :heart: aivan mahtava kuva!!!!

Namppis mä meinasin huomenna asennoitua ja alkaa kans kattelee kirppistavaroita, koska meillä on tota krääsää täällä ihan kamalasti :)

Lare voi kun kuulostat kipeältä, mä ehdottaisin että kulkisit bussilla ennemmin! onnistuisko se?

eska vautsi :) siellä on kans kivan kuulonen neuvola, meillä täytetää ne paperit vissiin vasta siellä paikan päällä sitten, tai se täti kyselee ja täyttää meidän puolesta, näin mä sen käsitin :)

täällä on varattu neuvola ja ar-ultra =) neuvola olis jo 20.9 ja ar-ultra 22.9 :) aika aikaisin antoivat neuvola-ajan, mutta eipä tuo haittaa! olisin kyllä halunnu eka sinne ultraan! mutta kattoo nyt mitä sanoo lääkäri perjantaina, josko pääsisin sairaalan puolelle ihan ultrattavaksi sairauden takia ;)
 
Laretzki
tiuhti Hah, bussilla. Ei tuu onnistumaan. Ei täällä mitään sisästä liikennettä ole, kattellaan huomenna kun pääsen takasin kotiin että liikunko lainkaan. Pitäisi varmaan oikeesti hankkia jo se tukivyö tuon selän takia.

Nytkin jo ihan älyttömän väsy, aattelin että luovutan jo ja painun sänkyyn nukkumaan. Onneksi huomenna alkaa taas aika myöhään koulu niin voi aamulla hetken nukkua. Tosin, oikeesti pitäisi olla jo 9ltä esittelemässä itseäni osana hallitusta, mutta en helvetissä pääse koululle siihen mennessä.
 
Hey
MOIII kaikki ihanat muruset! Pakko käydä täällä kurkkimassa miten kaikilla menee ja vähän haaveilemassa, josko itsekin tänne ehkä pian pääsisi. Ootte kaikki niin mahtavia että ikävä tulee kun teitä niin iso lauma hetkessä tänne hyppäsi. Mutta kyllä me pidetään lippu korkeella tuolla haaveilijoissakin ja tullaan pian perässä. On tässä vielä useempi kuukausi aikaa ehtiä edes muutaman kanssa odottelemaan! Paljon onnea teille kaikille uuten odotusvaiheeseen! Tulkaa ihmeessä kertomaan kuulumisianne tuonne haaveilijoihin, ja jos ette pistä pahaksenne niin ehkä mekin (ainakin minä) käyn välillä täällä huhuilemassa teikäläisiä ja hakemassa vähän vauvapölyä! :heart:
 
Huomenia :heart:

Lare sinuna soittaisin heti tänään neuvolaan ja pyytäisin sieltä sitä tukivyötä!!!!! :) ainakin meidän neuvolasta niitä saa lainaan! ja jos sinulla on tosi kipeä olo, jätä koulu väliin, älä nyt ala stressaa sen takia, ei koulu yhteen päivään kumminkaan kaadu! koitahan jaksaa siellä :hug:
 
AUUUU Mitä finnejä naamassa!!! Mua sattuu avata edes suuta! Mur :mad:

Lare Samaa mieltä tiuhtin kanssa, ei se koulunkäynti siihen yhteen päivään kaadu. Älä nyt ainaki väkisin itteäs revi liikkeelle koska pian et iiku mihinkä :( :hug:

Voivoi miten sitä tänään taas töissä jaksaa :(
 
Oikein hyviä huomenia kaikille.. olen ollut hieman kiireinen ja siksi en ole ehtinyt kirjoittelemaan..

Ensiksi kaikille uusille joukkoon liittyneille hurjan isot onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Tänne on tullut niin hirmusti tekstiä, että pahoittelen jo valmiiksi, jos jokin tärkeä jää huomaamatta..

Jomi Aivan valloittava kuva SamuSirkasta..:heart: Hän on suloinen pikku-sirkka:heart:

Lare toivottavasti kipu helpottaa.. todella inhottavalta kuullostava vaiva sulla.. itellä on selän kanssa ongelmia, mutta onneksi ei vielä ole pahentunut kivut.. mulla joku vuosi sitten todettiin alaselän nikamissa pieni synnynnäinen vika ja se saattaa nyt raskauden aikana olla todella kipeä.. ennen ku aloitin punttitreenit, niin hyvä, että pystyin istumaan:kieh: Teen istumatyötä ja se ei ole todellakaan hyväksi!

Varhaisultrasta meillä on varattuna aika uä 22.9. ja se on ilmeisesti samalla se nt-uä.. ensin ajattelin, että voisi käydä yksityisellä puolella varhaisultrassa, mutta sitten kuitenkin ajattelin, että käyn nyt näissä ilmaisissa uä:ssä. Sain muutenkin ihan hyvin iltapäivä ajan uä-tutkimukseen, ettei tarvi koko päivää olla töistä pois.

Leluista luultavasti katsotaan sitten ajan kanssa mitä hommataan.. muutamia perusleluja varmaan tulee hommattua.. ja mitä sitten ehkä lahjaksi saadaan, mutta mitään hirmu kasoja en osta tai halua lapselle..

tiuhti meillä muuten sattuu neuvola ja uä samoille päiville.. :D Mulla on nyt 20.9. eka lääkäri-neuvola ja sitten on tosiaan tuo uä 22.9... Saadaan sitten yhdessä jännittää noita päiviä:D

ON Täällä turvotus edelleen jatkuu ja tuossa yritinkin miettiä, että pitääkö hakea apteekista jotain apua ilmavaivoihin.. Mulla tuntuu, että on todella vaikea olla ku tämä turvotus on niin valtavaa.. Paha olo on vieläkin ajoittain kiusana, mutta onneksi vähemmän, mutta sitten väsymys kyllä painaa. Pitää katsoa mitä lääkäri sanoo nyt 20. päivä, että pitääkö sitä rautaa alkaa syömään.. luulen, että mun hemoglobiini ei ole kyllä noussut viime kertaisesta.. Eilenkin olisin voinut nukkua koko illan töiden jälkeen, mutta pakko kai sitä on kotiakin hoitaa:D
Jännittää kovasti tuleva lääkäri-neuvola ja te viisaammat voisitte kertoa, mitä silloin tapahtuu!?!

Nyt sitten jatkan töitäni ja yritän taas kirjoitella useammin..
Mukavaa päivää kaikille!

Höttis ja MiniMe 10+5
 

Yhteistyössä