♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Puukiipijä, harmi, että siellä kierrot vaihtelee noin kovasti :/ Toivon kuitenkin plussatuulia teille, toivottavasti tärppäisi pian! :) Älä anna äitisi latistaa tunnelmia ison perheen suhteen, se on kuitenkin teidän perheenne ja teidän lapsenne, ei hänen :)


Tsemppiä piinapäiviin @Möörtsi! Koita kestää, kyllä asia varmasti pian selviää, toivottavasti plussalla :D
 
Nyt en jaksa selata että kuka niistä yksityisen gynen hinnoista kyseli, mutta itse kävin ihan pari vkoa sitten. Tehtiin perustarkastus, paineli kohdunkaulan sekä ultraksi kohdun sekä munasarjat. Papa oli otettu 2v sitten joten sitä ei ollut kuulemma tarvetta ottaa. Koko homma maksoi n.170€ ja siitä sitten kela korvaus (oon hukannut kelakortin :whistle:). Kehoitti vielä käymään kilpparikokeissa ja jos ne ovat ok, ei raskauden yrittämiselle ole mitään estettä :) ja isot onnittelut plussanneille:love: ja tsempit uuteen kiertoon joutuneille :((y) ja plussatuulia piinailijoille :love:
 
Käyn täällä säännöllisesti vielä kurkkimassa mitä teille kuuluu :giggle: me käytiin varhaisultrassa sunnuntaina ja siellä köllötteli yksi pikkuinen vahvoilla sykkeillä :love: tänään 7+0. Reilu viikko sitten huolestuin jo kun yhtäkkiä holahti juoksevaa verta, minkä jälkeen ollut ruskeita vuotoja pyyhkiessä. Ultrassa kuitenkin selvisi että oli vain kysta puhjennut, niitä oli nyt raskauden takia useampikin kasvanut sinne.

@marrrsipaani ONNEA!!! :love::love::love: miten ihanaa!

@voittamaton mikäs siellä on tilanne? :LOL:

Kaikille teille täällä hyvää joulua ja raivokkaita plussatuulia! :love:
 
@Bambinen, minä kyselin. Kiitos vastauksesta :) Itsellänikin on papasta pari vuotta, ehkeivät sitten ota sitä. Vaikka viimeksi kun kävin, sanoivat, että se olisi hyvä ottaa n. parin vuoden välein. Saa nähä, mitä sitten lopulta tutkivat ja testaavat, mutta täytyy nyt joka tapauksessa odotella vielä alkuvuoden työvuorolistoja ja katsoa sitten sitä gynen varaamista :)

@Möörtsi, pahoittelut uudesta negasta :/ Vielä on tosin aikaista ja jos testitkään eivät olleet herkkiä, on vielä toivoa :) Mieli on kuitenkin aika hurja juttu ja voi tehdä pahastikin tepposia, kun jotain kovasti toivoo. Toivottavasti ei kuitenkaan tästä olisi kyse, vaan nega johtuisi pelkistä aikaisista päivistä. Koita jaksella siellä! :)
 
Onnea @marrrsipaani :love: Mäkin veikkailen, että ovis on ollut muutamaa päivää aikaisemmin, jos digikin antaa jo tuon tuloksen.

Ihanaa kuulla kuulumisia @ronso (y)

Tän päivän testi näytti ihan megahailua haamua, luultavasti se ovitrelle vaan vaikuttaa mulla pidenpään kuin sen max 10 päivää. Tänään ovitrellesta 12 päivää ja dpo11. En usko enää plussaan, kyllä dpo11 pitäisi jo selkeämpi viiva näkyä jos raskaana ois. No saipahan jännitettävää vielä tähän jouluviikolle :ROFLMAO:

Mites @Jennipä koska oot testaamassa?
 
Moikka! Tulin kirjoittelee kuulumisia pitkästä aikaa. En tiedä muistaako kukaan ja uusia on tullut paljon, mutta oon siis perustanut joskus tän koko ketjun. :)

Meillä oli 2v yritystä, 5/2015 jäi ehkäisy pois ja plussa saatiin vihdoin 6/2017 tikkuun, kolmannesta inseminaatio-hoitokierrosta tärppäsi. :love:

Täällä menossa rv 32+0 ja poika kasvaa masussa ja aika menee tosi nopeaan. Kaikki on mennyt raskausaikana hyvin, raskausdisbetestä lukuunottamatta, joka sekin nyt ruokavaliolla pysynyt toistaiseksi kurissa (tuossa aiemmin oli ylityksiä arvoissa). Raskausdiabetes oli kova paikka ja saanu aikaan itsesyytöksiäkin sen suhteen, että miksi en yritysaikana osannut jo pudottaa painoa ja pitää huolta itsestä paremmin (lähinnä liikunta ja ruokavalio). Nyt raskausaikana olen katsonut mitä syön ja liikun päivittäin, painoa ei ole tullut yhtään koko raskausaikana, samassa pysynyt mikä tietysti tarkoittaa että olen hoikistunut kun vauva ym kuitenkin painaa. Mutta näin on ollut hyvä kun lähtöpainoakin oli liikaa.

Halusin vaan tulla kaikille toivottamaan tsemppejä ja hyvää joulua, sekä tietysti plussatuulia! :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Ihana kuulla kuulumisia @Paputoive :love::love::love:. Hirmu nopsaa tuntuu sun raskaus kuluneen, vastahan plussasit :). Hieno suoritus tuo, ettei painoa ole tullut laisinkaan raskauden aikana! Itsekkin oon miettinyt, että pitää yrittää pitää huolta, ettei painonnousu riistäydy käsistä, sitten joskus kun raskaana saan olla. Tulehan kertomaan vielä kuulumisia myöhemminkin :)
 
@Paputoive kyllä sut muistetaan. Sun ja @Jennipä n positiivisesta asenteesta yritän ammentaa jaksamista itsellekkin aina kun tuntuu ettei koko hommasta tuu yhtään mitään ja tekisi mieli vaan luovuttaa.

Ihana kuulla, että kaikki on hyvin. Toivottavasti tulet kertomaan kuulumisia parin kuukauden päästäkin kun ootte saaneet pojan syliin :love:
 
Tänään dpo 10 testiä tuijotettu 10 min. Ehkä kuvittelin näkeväni jonkun megapienen haamun siinä? Taitaa pää nyt tehdä kepposia. :unsure:Huomenna jatkuu testailut. Pettynyt olo.

Jalkoja särkee aivan hirveästi. Eilen oli jalat lisäksi aivan jäässä villasukista ja takan lämmöstä huolimatta. Tuntui kuin hermosärkyjä olisi ollut häntäluusta varpaisiin saakka. Yö piti nukkua superlämpimien villasukkien kanssa että särky vähän helpotti. Outoa :eek:
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!! Ja onnea plussanneille! :love:

@syystyttö voi kurjuus, mikä tilanne sinulla on.. toivon todella, että menee itsestään ohi eikä tapahdu tuo kamalin vaihtoehto. En osaa edes kuvitella miltä tilanne tuntuu. Jotenkin omalla kohdalla kun tuli tämä km, olin muutaman päivän tosi järkyttynyt, mutta sitten hormonien laskiessa ja kaiken mennessä hyvin( ainakin tähän asti), on pikkuhiljaa osannut ruveta ajattelemaan tulevaa ja mahdollista uutta yritystä. Jotenkin helpommalta tuntuu, kun asiat vain etenee pikkuhiljaa. Siksi toivon sinulle paljon voimia ja jaksamista ja sitä että tilanne ratkeaa mahdollisimman pian. Pääsette sitten pikkuhiljaa uutta yritystä kohti :love: halauksia

@Nemi_K tervetuloa mukaan! Mulla pyöri vauva-asioissa ajatukset tosi paljon aluksi. Yrityksen aloittamisen jälkeen ei hetken rauhaa vauva-ajatuksilta ja sitten tulinkin vielä nopeasti raskaaksi. Ei mennyt kuin 2,5kk. Sitten ajatukset olivat vielä enemmän sekaisin :ROFLMAO: viime viikolla tullut keskenmeno kyllä aika tehokkaasti siirsi ajatukset ihan muihin juttuihin ja oon huomannut, että vauva-asiat ei ole pyörineet mielessä nyt muutaman päivään. Ajattelin loppuvuoden mennä miettien ihan muita juttuja ja ensivuonna taas uudella innolla vauvahaaveita :)

Eikä kerrottu yrityksestä kenellekään läheiselle. Ei haluttu mitään ulkopuolista painetta tähän hommaan. Etenkin anoppi kyselee malttamattomana, milloin pääsee mummoksi, niin ajateltiin että helpommalla pääsee kun ei kerro kenellekään. Yhdelle ystävälleni kerroin vähän sen jälkeen kun olimme jättäneet ehkäisyn pois, hänen kanssa jaan oikeastaan kaiken. Ja nyt tästä km:ta kerroin äidille ja siskolle, kun mies pakotti.. ehkä se ei itse tiennyt mitä pitää sanoa tai tehdä, kun olin niin hysteerinen. Ja nyt olen ihan tyytyväinen että olen kertonut asiasta. :)

ON: täällä on seurattu hcg:n laskua ja odoteltu vain ensi vuotta ja touhuttu koiran ja hevosten kanssa pihalla. Viikossa hcg laski reilusti ollen toissapäivänä enää 45. Viikko sitten oli yli 2000.. suunta on oikea ja omaa olotilakin on pikkuhiljaa normalisoitunut. Kyllä voi raskaushormonit pistää pään sekaisin! Pari viikkoa sitten oli tippa linssissä ihan koko ajan. Oli sitten iloinen tai surullinen asia :D sm-liiga jääkiekostakin nousi kyynel silmäkulmaan niin silloin ajattelin että kyllä hormonit nyt hyrrää.. Ja se uskomaton väsymys, mikä mulla oli raskautumisen myötä, on kadonnut myös kokonaan. En tiedä, onko hyvä asia voida nyt näin hyvin vai ei. Mieluummin kyllä olisin raskaana ja tippa linssissä joka asiasta.:p
 
@Hiutale89 Pahoittelut keskenmenosta. :( Hei, sinäkin oot siis hevosihmisenä varmasti miettinyt samaa kuin minä! Jos siis ratsastat etkä aja. :) En ole uskaltanut ratsastaa viikkoon, koska mietin jatkuvasti jos olenkin raskaana niin tekeekö harjoitusravi tai jopa kevennys/laukka hallaa mahdolliselle kiinnittyjälle kohdussa. Olen sitten juoksutellut hevosta ja sen sellaista maastakäsin puuhaa. Ehkä olen liiankin varovainen - onhan naiset ennen vanhaan tehneet töitä pellolla jne. raskaana. Mikähän mahtaa suositus ratsastuksen suhteen olla raskaana? Toisaalta tekisi hyvää ratsastaa, voisi helpottaa näitä lonkka/jalka/selkäkipuja jotka eilen ilmaantuivat yhtäkkiä ja jatkuvat nyt ihan hirvittävinä..
 
  • Tykkää
Reactions: Hiutale89
@Hiutale89 ja @Möörtsi täälläkin hevosihminen :) Tai oikeastaan entinen sellainen, mutta hevosista pidän edelleen vaikka en niiden kanssa enää puuhastele. Oma hevoseni jouduttiin lopettamaan 4 vuotta sitten.

Tuohon ratsastamiseen niin en usko että siitä on mitään haittaa ainakaan pariin ekaan kuukauten :)

Tällä hetkellä meillä on pieni koira :) Ollaan sen kanssa nyt harrasteltu niin vähän rauhoittunut tämä vauvajuttujen ajattelu siitä mitä se alussa oli :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hiutale89
@lovecoco Itse luovuin ylläpitohevosesta tämän vauvaprojektin vuoksi, toki muitakin syitä oli. Nyt vuokraan yhtä ihanaa pollea ja omistaja tietää että meillä on yritys päällä. Oon kuitenkin luvannut olla odotusaikana apuna myös mutta mietityttää ratsastus tosiaan. Nyt jo ikävä selkään kun viikon ollut ilman (n) Kolme kertaa viikossa ridannut aiemmin niin suuri muutos. Kaksi koiraa kotona on lellittävänä - ne on ollut meidän vauvoja tähän saakka :X3: Nytkin hain uuden lelun joululahjaksi :D
 
@Paputoive Kiva kuulla kuulumisia :) Olen lukenut aiempia tekstejä, joten olet sieltä "tuttu" vaikka ei tunnetakaan. :)

@Möörtsi Meilläkin tämä koira kuin vauva, ihan kokonsakin puolesta :) Vajaa 4kg niin saa harjoitusta vauvaa varten kun kanniskelee :D
Lemmikeistä on kyllä niin paljon seuraa ja iloa :)
 
Viimeksi muokattu:
@Paputoive joskus ennen liittymistä luin tätä ketjua. Vaikka en sitten kaikkea jaksanutkaan lukea, niin silti oli pakko etsiä, että miten teille kävi. Kovin iloinen olen puolestanne. :)

@Möörtsi ehkä huomenna selkeä viiva? (y)

ON: täällä menkkakivun tuntuisia alavatsakipuja, koko ajan nälkä, väsyttää... mutta fiilis onnellinen, vaikka samalla pelottaa ihan sairaasti, etenkin keskenmeno. Yritän sulkea huolet pois mielestä. :) Uskallauduin jo neuvolaankin soittelemaan. Ajattelin myös tässä lähiaikoina kertoa pomolle, ihan työn fyysisyyden takia.
 
@Möörtsi minä touhuan pääasiassa ravihevosten kanssa ja kärryhommia, ehkä kerran vuoteen nykyään ratsastan. Ja kun omia hevosia ei ole niin kavereiden ja entisen työpaikan hevosten kanssa tulee touhuttua, kun vain kerkeää. Tuohon ratsastushommaan en osaa kommentoida mitenkään. Uskon että ajelisin hevosella raskaudesta huolimatta varmaan aika pitkään mutta ratsastuksen lopettaisin aika pian raskauden alettua. (Ihan vaan siksi, koska olen aika huono pysymään siellä selässä :D)

pidän peukkuja sinun testailulle, toivottavasti on harmitonta tiputtelua ja oletkin raskaana. (y) epätietoisuus on vaan ihan :poop::poop:
 

Yhteistyössä