♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Karvakorvat onko terkkareille miten töitä sitten valmistumisen jälkeen? Ei kun miettinyt itsekin tuota terveydenhoitajaksi opiskelua, kun haluaisin päivätyöhön joku päivä :) Siinä on vielä hyvä, kun saa sh:n pätevyydenkin.
Vuorotyöt rasittaa mua niin henkisesti, että fyysisesti...plus mies saa tulevaisuudessa ottaa aina vastuun perheestä, kun äiti painaa töissä. En tykkää :unsure:

Täytyypäs ladata tuo Flo ku mulla on nyt Womanlog, niin katsotaan kumpi vie voiton :)

Täällä väsynyttä porukkaa kun ei mies jaksanut edes petipuuhia...sanoin, että lataile sitten viikonlopuksi + alkuviikoksi paukut valmiiksi :LOL:
 
Mulla Flon mukaan ovis tulevana maanantaina, niin aattelin torstaina ruveta mittaamaan. Toki piti näiden ovistikkujen tultua heti testata yksi vain todetakseni etten ovuloi kp8:D:D Nyt on puuhailtu su ja ti. Meillä ennen yritystä on ollut sellanen 3-5x/vko tahti niin voi olla että tulee pari välipäivää ja sitten viikonloppu urakoidaan!:LOL: Tässä joutuu pistää itseään likoon, kun mies tosiaan haluaa yrittää ilman paineita niin pitää itse olla sitten kauhean houkutteleva oikeina päivinä:whistle:
 
Tässä joutuu pistää itseään likoon, kun mies tosiaan haluaa yrittää ilman paineita niin pitää itse olla sitten kauhean houkutteleva oikeina päivinä:whistle:
:LOL::LOL: kerro sit ilmaset tipsit miten ollaa erittäin houkuttelevia! Itte erehyi täs kuus ukolle sanoo et nyt ois hyvä aika kuukaudesta, nii se siitä sit löi iha huolella käsijarrun pohjaan, vaikka muuten suht aktiivisia olenmekin, eli täytyy jatkossa vaan pitää suu iha supussa tästä asiasta, ettei tule "paineita". o_O
 
:LOL::LOL: kerro sit ilmaset tipsit miten ollaa erittäin houkuttelevia! Itte erehyi täs kuus ukolle sanoo et nyt ois hyvä aika kuukaudesta, nii se siitä sit löi iha huolella käsijarrun pohjaan, vaikka muuten suht aktiivisia olenmekin, eli täytyy jatkossa vaan pitää suu iha supussa tästä asiasta, ettei tule "paineita". o_O
FB_IMG_1503300963935.jpg
:ROFLMAO::ROFLMAO: mulla on tallennettuna muutamia ehottelumemejä nii aattelin joskus niillä vihjailla miehelle :LOL:.
 
Me hommailtiin vähän liikaakin viime kierrossa ovulaation aikaan - viikon ajan joka päivä on meille liian tiukka tahti :D Ovispäivänä ite en enää ois jaksanut, mut kun mainitsin asiasta, niin mies oli heti vaan, että "mikset heti sanonut!" ja ei muuta kuin hommiin vielä kerran. Sit se yritti siinä viritellä moodia ja kysyi, mitä haluaisin. En pystynyt vastaamaan muuta kuin, että "jos nyt vaan sellainen suorituskeskeinen perussetti". :ROFLMAO: Seksikästä.

Tässä kierrossa siis vähän vähemmän, mutta laadukkaampaa seksiä, ettei olis sit ovispäivänä jo ihan leipiintynyt koko hommaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Eiköhän minutkin vois @Jennipä poistaa tuosta listalta roikkumasta. Täällä yritystä pian puolitoista vuotta, ja sitten kun saadaan vihdoin miehen simpat tutkittua niin sitten jatkoon sen mukaan, todennäköisesti aukkari ja siitä sitten inssiin. Usko kyllä mennyt siihen, että me tästä luomuna raskauduttaisiin, ja kun itse on tälle pitemmälle tielle joutunut niin tuntuu välillä pahalta lukea niistä onnellisista joilla tärppää ekalla tai tokalla kerralla. Siispä taidan siirtyä tuonne pitkään yrittäneisiin/hoitoja läpikäyviin sitten kun hoitoihin vihdoin päästään :) Tsemppiä ja plussia kaikille tänne, varmaan käyn silti edelleen lueskelemassa ketjua välillä, kun tää on kuitenkin eka ketju missä oon alkanut kirjoittelemaan yrityksen alettua ja joitain tuttuja nimiäkin vielä näkyilee :)
 
Päivän piristys tuo " suorituskeskeinen perussetti" @tilliina :ROFLMAO: Pitää laittaa korvan taakse, jos meinaa piiputtaa.
Meillä on ollu puhetta siemennyksestä ja välillä vitsaillut astumisesta yms. :LOL: Meillä on aika ronskiakin huumoria välillä keskenämme :D
Nyt eilen tosiaa sanoin sen, että latailehan paukut viikonlopuksi.
Mun mies ei ahdistu yhtään ehdotteluista. Saattaa kysyäkin, että "Ai nytkö on _se_ aika?" :)

Latasin tuon flo:n ja vaikuttaa hyvälle :) Ennustaa ovista 6 päivän päästä, mutta mulla nippailee jo alavatsaa siihen malliin, että voi tulla aiemminkin...ovistestinkin tein ku ihmetytti, niin oli reilusti tummunut viiva :eek: Ja Kp11 nyt...yritän kyllä ukon houkutella tänään vällyjen väliin, että ois kavereita jo valmiina tuolla odottamassa :)
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 19.8.2017 (vanha lista löytyy 12.5.2017)

Yritys päällä:
Jennipä 24v (mies 24v)................ya 5/16, yk 11, hoidot aloitettu 8/17
voittamaton 26v (mies 36v).........ya 12/16, yk 5, PCO todettu 3/17
Hope- 24v (mies 25v)....................ya 9/16, yk 14
ToukkaHaave87 30v (mies 29v)...ya 7/16, yk 8
Tuimatar 28, (mies 36)..................ya 10/16, yk 11
Eela- 28v (mies 32v)......................ya 1/17, yk 8
Kumiankka1 26v (mies 26v).........ya 5/17, yk 4
Tähtisilmä93 24v (mies 32v).........ya 6/17, yk 3
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 3
tilliina 29v (mies 29v).....................ya 8/17, yk 1
Riannah 27v (mies 29v).................ya 7/17, yk 2
Mimpsu93 23v (mies 23v).............ya 6/17, yk 3
Aurink0 23v (mies 25v).................ya 7/17, yk 2
Jahapa 25v (mies 27v)..................ya 7/17 yk 1
Vesinokkaeläin 31v (mies 30v)....ya 7/17, yk 2
Kajo88 29v (mies 32v)..................ya 7/17, yk 2
Karla89 28v (mies 35v).................ya 8/17
jenetsu 29 v (mies 27v)................ya 8/17
Minguliini 31v (mies 30v).............ya 7/16, yk 13, hoidot aloitettu 8/17 (clomit)

Plussanneet 2017:
Myrsky10 22v (mies 26v), ya 4/17, yk 4, plussa 8/17
Linnn 26v (mies 27v), ya 10/16, yk 9, plussa 7/17
rubikinkuutio 27v (mies 22), ya 7/17, yk 1, plussa 7/17
Edith_87 29v (mies 32v), yk 7, plussa 7/17
Suikku1 25v (mies 32v), ya 5/17, yk 2, plussa 7/17
frisof 26v, ya 6/17, yk 1, plussa 6/17
Paputoive 29v (mies 30v), ya 5/15, yk 21, hoidot 3/17 alkaen, plussa 6/17
Viiruli 27v (mies 27v), ya 11/16, yk 7, plussa 6/17
Kinder_kitty 24v (mies 26v), ya 1/15 (km 6/16), yk 9, plussa 5/17
Shara 27v (mies 28v), ya 12/16, yk 4, plussa 4/17
Hyppymassu 23v (mies 22v), ya 9/16, plussa 2/17
Kukkavoi 33v (mies 33v), ya 10/16, yk 5, plussa 2/17
ajatuksissa 27v (mies 30v), ya 5/16, yk 10 plussa 2/17
Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17, (kkm 2/17)
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois kesä/syksy 2017
vauvahaave- 24v (mies 24v), ya 2/18

Taustalla:
eevas 27v (mies 27v) ya 2018

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
@Villisilmä poistin sinut tuolta listalta. Tuolla kauan yrittäneissä minäkin oon kirjoitellut, sinne vaan jos kaipaat vertaistukea. Toivottavasti saisitte tutkimukset hoidettua, meilläkin meni pitkään että päästiin tähän vaiheeseen. Nyt perjantaina seurantaultra tulossa ja jännittää millanen tilanne munasarjoissa on clomien ansiosta.

Minäkin latasin tuon flo sovelluksen, vaikka ei siitä mitään apua oo ovulaation metsästyksessä, kun on niin epäsäännölliset kierrot. Mutta muuten on kyllä tosi toimivan oloinen sovellus.
 
Moikka! :)
Täällä olisi uusi vauvahaaveilija joukkoonne. Mä oon 25v ja mies 28v.
Vauvan yrittäminen aloitettiin heinäkuussa. Olin ihan tohkeissani yrittämisestä ja vauvakuumeilusta, ja olin jo lähes täysin varma, että olen raskaana, kunnes sitten menkat alkoi. Tein vielä "kaikelta varalta" testin pari päivää menkkojen loppumisen jälkeen, ajatuksena että jos nyt olisinkin raskaana menkoista huolimatta. Testi siis oli negatiivinen ja kyllä mä sisimmässäni sen tiesinkin. Halusin kuitenkin elätellä toivoa hetken.

Nyt sitten on toinen "kierros" meneillään ja kuukautiset mulla alkaa viikonloppuna. Oon siis siitä nyt ihan täysin varma, että alkaa. Ihan selkeän menkkaoireet on. Toki toivon kovasti, että ei alkaisi.

Mua kiinnostaisi teidän muiden, etenkin jo pidemmän aikaa vauvaa yrittäneiden, henkinen jaksaminen. Miten jaksatte vauvakuumetta ja yrittämistä?
Mä itse olen huomannut kiinnittäväni entistäkin enemmän ja helpommin huomiota lapsiin ja raskaana oleviin kaduilla ym. Lisäksi tuttavien vauvauutiset tietyllä tavalla kolahtavat ja kovaa. Tulee hetkeksi tunne, että miksi minä en ole vielä raskaana, että onpa epäreilua. Sitten alkaa hävettää omat ajatukset; miksi suhtaudun noin toisten onneen? Toki sitten loppupeleissä olen todella onnellinen tuttavien raskauksista ja vauvoista. Niin kovasti vaan toivon, että olisin itsekin äiti.
Mä oon myös kovasti seuraillut eri vauva- ja raskauskeskusteluja, lukenut raskausoireita yms. yms. Nyt olen tätä vähentänyt kuitenkin.

Halusin kuitenkin tulla tänne kirjoittelemaan, jotta saisin vertaistukea, ja mahdollisia uusia neuvoja jaksaa tätä yrittämistä. :) Tiedän todellakin, että voi mennä vielä pitkiä pitkiä aikoja kun mahdollisesti tärppää, ja siksi haluaisinkin olla stressaamatta asiasta liikaa.
 
Tervetuloa mukaan joukkoon @Pihlatar ! Täällä kanssa menossa vasta yk 2. Kai sitä kuitenkin jollain tapaa pitää olla itselleen armollinen vaikka hermoilee jo nyt. Minä ainakin olen haaveillut omasta vauvasta jo useamman vuoden vaikka päässyt yrittämään vasta nyt. Kaveriporukassa myös useampi nyt yrittämässä/odottamassa. Vähän hävettää se helpotuksen tunne kun ei lähimmillä kavereillakaan oo vielä tärpännyt. :unsure: Pelottaa vaan että jää itse ns jälkeen siitä porukasta.
 
N93
@Pihlatar Me ollaan aloitettu yrittäminen 3/2016 jonka jälkeen plussa 1/2017 ja kkm 2/2017. Omasta puolesta voin sanoa, että henkinen jaksaminen alkaa olla todella koetuksella ja kamelin selkä katkennu monta kertaa. Seksi on suorittamista, itku tulee monta kertaa viikossa ja muiden raskausuutiset tulee jo korvista ulos! Nauti vielä ku noin alussa yrittäminen, kyllä täällä asti sit kerkeää masistella jos näin pitkään joutuu odottaa. Itteä ainaki kaduttaa se alkustressaaminen näin jälkikäteen ajateltuna, ku nyt tätä surua on iha tarpeeksi.
 
N93
Ja Vauvakuumetta en voi sanoa poteneeni ainakaan vuoteen, tää koko asia on vaan yks iso ahdistava möykky vailla mitään iloa ja jännitystä. Joka päivä harmittaa, ku tähän lähdin ku elämä oli niin mukavaa ennen tätä projektia. Avoimesti oon katkera ja kateellinen ämmä niille, joilla tärppää yk1. En käy enää sukulaisten ja kavereiden lapsisynttäreillä. Listaa vois jatkaa loputtomiin :LOL:... Lievästi hirttäny kiinni täällä tän homman kans!
 
Kiitos @Vesinokkaeläin. Ollaan siis samaan "tahtiin" yrittämässä. :) Mun kavereista ei kukaan nyt yritä vauvaa, tai no ei ainakaan mun tietääkseni. Tosin enpä ole itsekään tästä vauvan yrittämisestä kavereilleni puhunut, että ei sitä tiedä, vaikka joku kaveri yrittäisikin. Tuntuu kuitenkin vielä itselleni vähän aralta aiheelta kertoa tästä yrittämisestä vielä oikein kenellekään. Mä oon myös haaveillut vauvasta jo vuosia.

@N93, todella ikävää toi kaikki sun kertoma. :( Mä oon aina ollut kova stressaamaan ihan kaikesta, ja nyt pelottaakin että tätstä vauvan toivomisesta ja yrittämisestä tulee aivan liian iso stressi. Toivottavasti teillä tärppäisi pian. <3
 
@Pihlatar itselläkin on yritystä takana yli vuoden verran, 5/16 aloitettiin yritys . Mulla tosin on kierroissa häikkää ja on ollut monesti pitkiä kiertoja ja ovuloimattomuutta. Aika nopeesti sen takia hakeuduttiin lapsettomuuspolille tutkimuksiin ja nyt vihdoin ensimmäinen kierto menossa clomifen hoidolla. Tosin koen päässeeni hieman helpommalla vaikeiden tunteiden kanssa, kun ei ole päässyt kunnolla piinailemaankaan joka kuukausi vaan on joutunut pitämään taukoa vauvakuumeilusta ihan vaan kropan toimimattomuuden vuoksi. Saanut sitten iloita pelkistä kuukautisista, kun kroppa on toiminut edes sen verran. En sano etteikö vaikeaa olisi, mutta kun on asennoitunut siihen, että luomuplussaa tuskin tulen saamaan, niin ei ne pettymykset kierron päätteeksi ole niin rankkoja.
 
Ai hitto kun tuli päivän parhaat naurut tuosta "suorituskeskeinen perussetti"-ilmaisusta:LOL::LOL::LOL:
Mutta toi on kyllä ainakin itselle tosi tärkeää, että harrastetaan seksiä nimenomaan just sen takia kun se on kivaa, eikä vaan lisääntymisen vuoksi! Oon aina ollut aika aktiivinen seksuaalisesti ja meidän taloudessa aloitteen tekijä on yleensä minä.:love:
Pitää vaan yrittää pitää mieli positiivisena, koska ikinä ei voi tietää kuinka kauan yrittäminen kestää ja tuleeko sitä ylipäätään ollenkaan raskaaksi. Kaveripiirissä ei kauheasti oo vielä lapsia, enkä koe muiden puuhastelujen muutenkaan kauheasti vaikuttavan itseeni.
 
Tervetuloa joukkoon @Pihlatar !! Yritystä ei vielä takana kuin päälle 2,5 kk, joten en voi tietää kääntyykö yrittäminen jossakin vaiheessa henkisesti raskaammaksi, jos vauvaa ei kuulu. Mulla on ollut vaikeaa silloin, kun itse olisin kovasti jo ollut valmis äidiksi, mutta mies ei. Tätä on kuitenkin ollut jo monta vuotta. Noina aikoina on tuntunut toivottomalta ja ehtinyt miettimään päässään vaikka minkälaisia ajatuksia. Ja silloin tuntui, että juurikin noita pienten lasten äitejä ja vauvamasuja on nähnyt edessään koko ajan. Noin vuosi sitten kun yhdessä päätimme, että koska ehkäisy lopetetaan, muuttui ajatuksetkin positiivisemmiksi. Nyt ainakin tiesin, että mies oikeasti haluaa kanssani lapsen ja on mitä odottaa. Tuntuu, että juuri tänä vuonna on kauheasti syntynyt läheisilleni ja tutuilleni vauvoja, mutta se ei ole ollenkaan tuntunut niin pahalta, kun on tiennyt sen, että jos kaikki menisi hyvin, niin mahdollisesti meillä olisi ensi vuonna oma vauva. Aikaisemmin, kun yrittämisen aloituspäivästä tai aloitusvuodestakaan ei ollut mitään tietoa, tuntui muiden lisääntyminen itselle pahemmalta.
 
Hellou taas pitkästä aikaa! Ihanaa lukea uusien innostusta, toivottavasti odotuksen odotuksesta ei tule pitkä :)

Kiitokset appi vertailuista, mulla on ollu WomanLog ja ihan mielelläni kokeilen jotain muuta vaihteeksi :) On niin pitkät kierrot, ettei muuten muista yhtään milloin pitäis alkaa menkat. Nyt pitäis olla ovis ja mieskin on kotona, mutta eiköhän me vielä mennä keskeytetyllä. Jos syksyllä elämä rauhoittuisi sen verran, että jaksais käydä siellä gynellä ja kilpirauhasesta keskustelemassa ihan yksityisellä.. Mä oon tehnyt haavevauvalle käsitöitä, mutta oon osan lahjoittanut jo tuttaville syntyneille pienille. Menipä käyttöön, jos jään tän uranaiseuteni takia lapsetta:ROFLMAO:

Mulla ei läheisistä kavereista kukaan kyllä ole tunnustanut, että yrittäisivät. Mä oon kyllä kertonut nyt, että ois vauvakuumetta, mutta ei oikein ideaali hetki toteuttaa.. Eivät olleet niin kauhistuneita, kuin ajattelin. Suurin osa mun läheisistä kavereista uhoaa, ettei ehkä halua lapsia ikinä. Sillä ajattelin, että saattasivat kauhistua. Varmasti tulis paineita saada samaan aikaan, jos kaikki innostus lisääntymään:LOL:

@Jennipä ja @voittamaton miten on mennyt? Mun luuri ei nyt jostain syystä ladannut kuin yhden sivun taaksepäin:unsure:Hajos vanha ja tän kans on yhtä säätöä:cautious: Sinne meni myös mun kiertohistoria:cry:
 
@eevas täällä odotellaan innolla maanantain ensikäyntiä lapsettomuushoitoihin. Ajattelin huomenna alkaa syömään teroluteja, silloin oon ehtinyt puolet kuurista syömään ennen tuota ensikäyntiä. Tiedä vaikka pääsisi heti aukkariin ja piikityksiin menkkojen alettua :whistle:

Oon susta ylpeä, että jaksatte vieläkin odotella sopivaa hetkeä aloittaa yrittäminen uudelleen. Ymmärsinkö oikein, että pian voisi alkaa olla sopiva hetki? :barefoot:

@Jennipä jänskää sun puolesta! Pidän peukkuja ultraan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Voi elämä mikä päivä takana. Oon vapaalla, mutta tänään on koko päivän tehnyt mieli tupakkaa :unsure: Ihan ku ois ensimmäistä päivää polttamatta ollut.
No, purin sitten ärsytystä kaverille juttelemalla ja kahvia juomalla :LOL: Kerroin myös, että yritetään nyt lasta. Hänkin on halunnut lapsia, muttei ole löytynyt miestä rinnalle. Toukokuussa oli tullut vahingossa raskaaksi lyhyestä suhteesta, mutta se meni kesken rv9 :unsure: Harmitteli kovasti kun ikääkin on jo yli 40 v...

Täällä tänään "talleteltu". Sanoin ukolle, että nyt vähän tuntuu siltä, että ovis saattaa tulla kohta, niin pitäiskö laittaa kavereita odottamaan :LOL: Heti oli valmis hommiin ja onhan tuo seksi muutenkin mukavaa :love: Täällä siis toinen miehelle ehdottelija :LOL: Nyt jotain kivaa katsomista tabletilta ja unten maille :)

Tsemppiä kaikille piinailuihin (y)
 

Yhteistyössä