♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Bluebelle Yritän olla liikaa seurailematta itseäni, mutta varmaan tulee ovistestit kaivettuja kaapista reilun viikon päästä :ROFLMAO: kuitenkaan mikään ei viittaa siihen, etteikö ovulaatiota tapahtuisi, joten otan niin rennosti kuin mahdollista. Voi melkein luottaa pelkästään noihin äppeihin ja niiden ennusteeseen ovulaatiosta, ainakin kaksi aiempaa ovulaatiota on osuneet testien mukaan juuri äppien ennustamalle päivälle. Mites siellä voidaan? Onko kivut helpottanut?

Täällä melkein jo ruvetaan tekemään remonttia ja rakentamaan väliseinää, että saataisiin kaksi makuuhuonetta vierekkäin yläkertaan: toinen meille ja toinen lapselle. Tehtäisiin tuo remontti joka tapauksessa jossain vaiheessa, joten eikai se haittaa, vaikka alkaa hiljalleen sitä toteuttaa, tuli niitä lapsia tai ei.

@Jennipä toki sitä välillä miettii, että mitä se elämä on meidän lapsille tulevaisuudessa. En kuitenkaan terrori-iskujen vuoksi ole vielä huolissani, eniten mietittää ilmastonmuutos. Sen myötä välillä myös arveluttaa oma itsekäs tarve saada lapsi(a), vaikka suurin ilmastoteko, mitä yksittäinen ihminen voisi tehdä, olisi jäädä lapsettomaksi.
 
Täältä myöskin omanapaa:
Pregnyl pistetty torstai-iltana, peitto heilunut to, pe ja la-iltoina. Tänään ollut kyllä semmonen kiristys mahassa, välillä tuntuu ettei kärsi suorana kävellä. Turvottaa, isosti... o_O
Luulisin että ovis ollut tänä aamuna, sen verran nihkeä olo oli. Mutta tiedä sitten, nyt vaan kuulostellaan ja jännätään.. 10pvä se Pregnyl näkyy kait testeissä, joten ennen ensi sunnuntaita on ihan turha testailla... Piinaavaa!!

Mitäs muille??
 
Täällä ovis tänään, ahkerasti on heiluteltu peittoa miehen pikkukuumeesta huolimatta :D vielä jatketaan peiton heiluttelua ennen ku alkaa piinailu :whistle:
Tää on eka kierto kun saahaan olla oviksen aikaan rauhassa kotona kahestaan. Aiemmin ollu ties mitä kissanristiäisiä ja muita reissuja. Tottakai mies kipeenä nyt, mutta jospa tää tästä :rolleyes:
 
Tänne kuuluu piinailua, tasan viikko, jotta menkat alkaa tai ei ala (n) on kyl vähä ihme oloja ollu, turvottaa ja jomottaa maahan ja sain kilarit ukolle tossa eilis iltana aika mitättömästä asiasta.. :ROFLMAO: mutta taas toisaalta voi ihan vaa enteillä menkkoja.. o_O

Äh turhauttaa.
 
N93
Tähän on tultu; oon helpottunu ku ollaan miehen kans oletetun oviksen aikaan eri paikkakunnilla tässä kierrossa :D.. Ei tarvi koko kierrosta stressata ja pakkotalletella! Eikä ärsytä ne menkatkaan niin paljon taas ku ei oo hyödyntäny parhaita päiviä. Saa huokasta (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Heippa kaikille! Täällä uusi yrittelijä saapuu mukaan keskusteluun. Ekaksi noi tiedot jotka saa laittaa tuohon listaan:
Karla89, 28v (mies 35v) ya 8/17

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vähän yli 4 vuotta, mutta ei olla vielä naimisissa/kihloissa. (Sormuskoko on kyllä jo tiedusteltu, että ehkä sekin pian koittaa)
Miehellä on edellisestä suhteesta 9-vuotias lapsi, joka asuu n. puolet ajasta meidän kanssa.
Vielä reipas vuosi sitten mies ei vielä ollut varma haluaako lisää lapsia, mutta keväällä alkoi puhua että kyllä hän lapsen haluaa. Itsellä on kuumeilua ollut jo vuoden verran, mutta mies on semmoinen, että painostamalla ei asiat olis edenneet mihinkään, vaan hän tarvitsee oman aikansa pohdiskeluun. Ehkäisy on jätetty pois 4/17 ja tähän asti ollaan menty keskeytetyllä.
Flo-appi on apuna oviksen bongailussa ja myös ovistestejä oon tilannut. Mies on kuitenkin aika vahvasti sanonut ettei halua tästä mitään paineita, eikä ala "panemaan kelloa ja kalenteria katsellen" Pidän siis ovisbongailut omana tietonani ainakin aluksi!
Tänään on aloitettu hommat ja pitää nyt pari viikkoa ahkerasti touhailla.
Tulipa kauhean sekava viesti, mutta ei tässä innoissaan tahdo ajatukset pysyä kasassa!
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Heippa!

Viime vuonna olin täällä kuumeleimassa, mutta sitten tuli km (tai epäilen itse kemiallista, mutta papereissa näkyy nyt keskenmeno) ja muutenkin elämäntilanne muuttui, niin vauvahommat pistettiin jäihin.

Nyt taas olisi parempi tilanne, kun molemmilla vakityöt alla ja muutenkin elämäntilanne muuttunut rauhallisemmaksi eli ei kun käyntiin yk 1 :)Haaveillut olen jo kauan omasta lapsesta, niin ihanaa ja samalla pelottavaa, että nyt se on mahdollista saada :love:

Taustoista vähän, että viime keväänä diagnosoitiin endometrioosi eli siksikin nyt on hyvä hetki viimeistään alkaa yrittämään (ikää 29). Kaikista parhain tilanne ei vieläkään ole taloudellisesti, mutta milloin sitten olisi? Ei kaikkea kannata miettiä rahan kannalta minusta :) On kuitenkin talo ja molemmilla säännölliset tulot, niin eiköhän se passaa.

Nyt menossa Womanlogin mukaan kp 8/30 ja sanoinkin jo miehelle, että ensi viikonloppu on "panoviikonloppu" :LOL: Mies vaan sanoi, että Ok :LOL:

Mut voi lisätä myös listalle eli Jenetsu 29 v (mies 27) Ya 8/17
 
Heeei @jenetsu taas! Toivottavasti nyt tärppäisi taas nopeaa ja tällä kertaa pysyvää laatua, ettei endo pääsis kiusaa pitempää. Oliko teillä tuossa tauolla joku hormoniehkäisy pitämässä endoa kurissa vai mitenkä?

Ja tervetuloa @Karla89 ja kaikki muutkin uudet joille en tervetulotoivotuksia ole huudellut. Hirmuisesti tänne tullut uusia kesän aikana.
 
@Jennipä En aloittanut mitään, vaikka ehkä olisi pitänyt. Menkkakivut kuitenkin pysyneet jotenkin aisoissa niin en jaksanut alkaa kroppaa sekoittamaan hormoneilla.

Muutama tuttu nimi täällä vielä on, mutta toivottavasti me kaikki saataisiin plussat tänä vuonna :cool:

Niin, ovistikkuja tilasin myös :LOL: Haluan vähän seurata kroppaani ja aika hyvin mielestäni tunnistin oviksen viime kierrossa ilman tikkujakin (menkat alkoi oireista tasan 14 vrk kuluttua), mutta tykkään seurailla ja mittailla juttuja enkä ota stressiä :)

Onko muut yrittänyt tai parantanut elämäntapoja yrityksen alettua? Itse sain vihdoinkin lopetettua tupakoinnin, josta olen kyllä ylpeä. Niin huono tapa kuin voi vaan olla! Pitäis kai noita ruokahommiakin vähän alkaa miettiä ja jos liikuntaa lisäis myös. Vähän retuperälle jäänyt molemmat ku 3-vuorotyötä tekee ja saattaa olla jopa 4 yötä putkeen töitä :unsure:
 
@jenetsu oon nyt taas hetken osannut syödä terveellisemmin ja pari viikkoa ollut ilman colajuomia, mikä on mun kamala pahe :cautious:. Liikuntaa vaan en osaa lisätä, tota miestä oon yrittänyt saada lähtee mun kaa salille, mut näyttää olevan vaikeeta hänellekkin tuo lähdön teko. Kun vaan sais ton syömispuolen pidettyä kurissa nyt ja raskauden ajan nii oisin tyytyväinen.
 
@jenetsu Tervetuloa taas mukaan! :) kyllä sitä vähän on tullut enemmän kiinnitettyä huomiota elintapoihin, mutta ei mitään radikaalia muutosta aiempaan :) lähinnä mammapillereitä alkanut syödä ja vältellä alkoholia suurissa määrin. Aloin syöttää vitamiineja myös miehelle. Muuten elämäntavat onkin jo pitkään olleet suht terveelliset, joten ei sen puoleen suurta tarvetta ollut lähteä pistämään kaikkea uusiksi :D
 
itsekin taidan nyt ilmoittautua mukaan - ryhmää olen seuraillut ahkerasti jo vuoden verran - saman verran kun yritystä takana.

Taustana sen verran että yritys aloitettiin ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten, mutta heti toisen yk:n jälkeen meni selkä ja sitä potiessa menikin yksi vuosi. Yritys selän jälkeen aloitettu 7/16 ja hoitoihin 6/2017 jossa todetttiin PCO-mainen tilanne. Tämä oli kyllä jo tiedossa mutta ei meinattu antaa clomeja aiemmin... lomien vuoksi clomien aloitus siirtyi tälle kierrolle ja nyt mennään 18/31-36 kiertopäivässä. Eli tämä viikonloppu gynen mukaan ovis viikonloppu (kontrolliultra oli torstaina ja siellä ylsi isompi ja yksi pienempi follikkeli kasvanut ja kaikki muutenkin mallikkaasti). Viikonloppuna mielestäni esimerkillisesti keräilty eli nyt alkakoon piinaviikot. Jospa tällä kertaa tärppäisi! ☺ Ja tietysti samaa toivon kaikille muillekin!

Eli, saa lisätä listaan! Ya 7/16 yk 13, minä 31 ja mies 30. Hoidot aloitettu 8/17 (clomit)
 
Tervetuloa kaikki uudet vauvahaaveilijat :)

@jenetsu meillä ei nyt niiiiin hirveitä muutoksia oo elintapoihin tullut yrityksen alettua. Meillä parani elintavat jo seurustelun myötä niin paljon, ettei nyt oo tarvinu enää muokata. Ainut mitä ollaan tehty niin jätetty roskaruoka kokonaan pois (ikävöin niin paljon hesen hamppareita:cautious:) ja molemmat lisänny vitamiineja. Mää oon myös tän kierron alusta juonu greippimehua, jos se jotain auttais :D

Muutos huonompaan suuntaan on ehkä se, että mun 5-kertaa viikossa salilla on yrityksen jälkeen ollu kokonaiset 5 kertaa kolmen kuukauden aikana kun oon ajatellu "turhaa niitä lihaksia nyt kasvattaa" :D tarkotus ois kuitenki suunnata takas salille kunhan pääsee tästä lomarytmistä eroon.
 
@Jennipä

Onko muut yrittänyt tai parantanut elämäntapoja yrityksen alettua? Itse sain vihdoinkin lopetettua tupakoinnin, josta olen kyllä ylpeä. Niin huono tapa kuin voi vaan olla! Pitäis kai noita ruokahommiakin vähän alkaa miettiä ja jos liikuntaa lisäis myös. Vähän retuperälle jäänyt molemmat ku 3-vuorotyötä tekee ja saattaa olla jopa 4 yötä putkeen töitä :unsure:
Tupakoinnin lopetin vähän vajaa 2 vuotta sitten ihan muuten vaan. Festareilla/baarissa tullut satunnaisesti vielä poltettua, mutta niissä tulee käytyä niin harvoin ettei tosiaan arkena ole tarvinnut savun savua polttaa! (y)
Muutoin olen aina ollut kohtalaisen urheilullinen, mutta ruokapuoli ollut retuperällä ja siksi ylipainoa. Onneksi ei mitenkään mahdottomasti, mutta olen alkuvuodesta saakka katsonut aika tarkasti mitä suuhuni laitan ja sainkin painoa pudotettua 9kg. Sitten tuli kesä ja grillaamiset, herkuttelut ym ja paino noussut taas 4kg!:sick: 28.8 alkaa kuitenkin ravinto-ja treenivalmennus, niin pääsee taas takaisin ruotuun.:) Ihannepainoon matkaa vielä 11kg, että saa nähdä miten tässä vielä käydään. Mulla on kyllä aika kova asenne neuvoloiden bmi-käyriä kohtaan, koska niiden mukaan olen "merkittävästi ylipainoinen" vaikka ainakin omaan silmään olen kyllä kohtalaisen sopusuhtainen.
Foolihappoa ja d-vitamiinia+monivitamiinia syön lisäksi.
 
Terve vaan kaikille uusille!
Monta viestiä tullut, tiedä oikeen mihin tarttuis. Taidan vaan todeta että onnea kaikille peittojen heiluttelussa :ROFLMAO:

Täällä menossa eka luomukierto ja eka ovis. Tikuttelin huvikseen, vaikka vielä ei yritystä aloiteta. Keskeytetyllä mennään ja tällä hetkellä ois ovis. Ja tänäänkin menty keskeytetyllä ja vielä muutamaan otteeseen. "Riskit" tiedostaen :LOL: ainakaan ei ole hormonaalinen ehkäisy sekoittanut kropan toimintaa, kun näin selkee ovis ja just sillon ku pitäiski. Ovistestiin tasaviivat, lämmöt näyttää oikein, ovislimat (niin että niistä ei voi erehtyä...) ja oviskivut vasemmalla o_O
Tässä vaiheessa on niin optimisti ja jo miettii kuinka varmasti ennen menkkoja alottaa sen pohtimisen, että mitä jos sittenki joku uimari on päässy. Ja sit pettyy kun menkat alkaaki:ROFLMAO:
 
Tervetuloa uudet ja vanhat uudelleen! :) Mun päivä on mennyt lähinnä tietokoneiden kanssa kiukutteluun ja se on hyvin harhauttanut kuumeilusta. Ollaan myös pakattu vaellusta varten, sekin jännittää jo kovasti. Jotenkin tän keskustelupalstan kautta pääsee myös ihan fiiliksiin tästä yrittämisestä, niin että saa nähdä kuinka outo olo on jos nappaiskin nopeesti :rolleyes:
 
Joo, tuon BMI:n mukaan olen ylipainoinen. Kyllä sen tiedänkin, että karistettavaa olis jonkin verran. En nyt tarkotuksella ala laihduttamaan, mutta pikku hiljaa muutan ruokavaliota ja lisään liikuntaa (nyt on hyvä lenkkeillä ku henki kulkee paremmin (y)). Kunhan en ihan + 20 kg liho raskauden aikana niin hyvä :LOL:

Mullakin salilla käynnit on mennyt "kerran kuussa jos sitäkään" osioon :LOL: Ehkä sitä vois ottaa itseään niskasta kiinni...kai sitä raskaana saa käydä salilla kunhan ei vedä mitään kauhean raskasta treeniä? Kai :rolleyes:

Minäkin alotin mammavitskut jo viime kuun alussa, mutta en oo ihan joka päivä muistanut ottaa. Pitäs laittaa johonki näkyville, mutta ku ei kehtaa, jos joku tulee kylään ja näkee ne vitamiinit pöydällä :ROFLMAO: Pitäs laittaa ihan muistutus puhelimeen vaikka. Mun mies ei ala noita vitamiineja syömään, vaikka oon tyrkyttäny ja kertonu niiden hyvistä vaikutuksista ;)
 
@jenetsu, joo kyllä raskaana salilla saa käydä ja ihan hyvääkin tahtiin tehdä omien tuntemusten mukaa. Ainoo mitä ei sais tehä, on loppuajasta selällee tehtävät liikkeet ku vauva painaa sun laskimoa, voi tulla paha olla. Ja tietty ei nyt mitää extremee :ROFLMAO: hyvä kunto auttaa synnytyksessä!
 
Tervetuloa uusille! ☺

Vuoden alussa päätin, että nyt on oikeasti pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja muuttaa elämäntapoja parempaan suuntaan. Kesään mennessä kiloja karisikin -9kg, mutta nyt kesän aikana tullut noin +2kg lisää. Ylipainoa minulla noin 16kg vielä ja välillä kyllä stressaakin se, että jos raskautuisi niin voisiko siitä olla haittaa vauvalle. Kaikkialla kun toitotetaan, että ylipaino on huono homma. Samoin kun olen kuullut että neuvolassakin jotkut terkat siihen kauheesti ovat kiinnittäneet huomiota ja suhtautuneet tosi negatiivisesti.
 
@tilliina olo on oikein hyvä, kiitos kysymästä! Täällä voidaan paksusti ja kivuttomasti :) mulla jostain syystä turposi kohtu todella paljon tuossa alussa (siitä siis kivutkin johtuivat) ja nyt alavatsalla on pieni pömppö :D

...Josta johtuen taidankin siirtyä odottajien puolelle. Häntä koipien välissä tulen sitten takaisin, jos huonosti käy. Nyt on kuitenkin hyvä ja varma olo raskaudesta. Kuulumisia käyn tietysti seuraamassa säännöllisesti ja toivotankin kaikille tasapuolisesti plussaonnea :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89 ja Jennipä
Terevetuloa uusille ja HURJASTI ONNEA PLUSSANNEILLE sekä tuoreelle morsiammelle (häät on niin ihania, voisinpa omanikin elää uudelleen)! :love:

Meidän elämä on ollut nyt tosi kiireistä ja vähän sekavaa, rakennetaan taloa, joten siihen menee lähes tulkoon kaikki energia mitä päivätöiden jälkeen on vielä jäljellä. Toivottavasti teidän remontti etenee @Eela- hyvin ja saat suunnittelusta voimaa uuteen yritykseen. On se lastenhuoneesta haaveilukin aika ihanaa, joskus unohdun siihen itsekin..

@Jocrow ja @Jennipä , kyllä sitä heräsi ristiriitaiset tunteet viikonloppuna siitä, että minkälaiseen maailmaan haluan lasta. Mutta toisaalta pelkoja on niin monenlaisia muitakin, että ei taida auttaa muu kuin kasvattaa siitä mahdollisesta lapsesta niin hyväsydäminen ja huomaavainen ihminen kuin mahdollista, jotta hän pystyisi tekemään tästä maailmasta edes hieman paremman paikan. @tilliina olet ihan oikeassa siitä, että lapsen hankinta on ilmastonmuutoksen kannalta erittäin itsekäs päätös, mutta kun sisäinen tarve siihen on näin raastava niin en pysty muuhunkaan. Toki jos käy niin etten pysty "luomusti" lasta saamaan, niin meidän seuraava vaihtoehto olisi luultavasti adoptointi. En taida olla niin rohkea ja urhea, että jaksaisin käydä hoitoja läpi niin kuin monet täältäkin... Olette rautaa! :love:(y)

Flo:n mukaan ovis lähenee, joten tallettelua luvassa, tosin en tiedä mikä ihme se välivuoto oli ja miten kierto oikein on kohdillaan. Ehkä minunkin täytyy ostaa lämpömittari @Karvakorvat että pysyn kärryillä ruumiini toiminnasta :ROFLMAO:

@jenetsu Hienoa, että olet saanut tupakoinnin lopetettu! Itselläni on n. 10kg ylimääräistä, joka pitäisi saada pikkuhiljaa pois. Liikuntaa lisäämällä ja ruokavaliota tarkkailemalla, ilman niuhottamista kuitenkin! :)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille (ja pahoittelu romaanista)!
 
Tää on kyllä jännä miten nyt kun yrittäminen on virallisesti aloitettu, niin tuntuu ettei oikein muille ajatuksille oo mielessä tilaa!:ROFLMAO: Jatkuvasti oikein odotan että tänne tulee uusia viestejä, että pääsee höpisemään. Mies ei nimittäin ole sen luontoinen ihminen että jaksaisi mun tahdissa samalla tavalla haaveilla ja varovasti myös suunnitella asioita.
Meillä on kohtuullisen vakaa elämäntilanne, asutaan omakotitalossa kahden koiran ja 50%ajasta miehen lapsen kanssa, molemmilla on vakituiset työpaikat ja muutenkin asiat ihan mallillaan. Itse olen lastentarhanopettaja ja jotenkin tää työ ei oo ollenkaan omiaan ainakaan vauvakuumetta alentamaan!:love:
Teettekö te millaisia suunnitelmia/valmisteluita yritysaikana, vai teettekö mitään? Itse oon sen verran taikauskoinen, etten tee mitään hankintoja ennen kuin ollaan ihan raskauden loppuvaiheessa. Vauvalehtiä ym tulee lueskeltua, kun tämmöisen 0-9kk lapset ovat mulle ihan utopiaa! Siitä vanhemmat ovat kyllä työn puolesta tuttuja.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87

Yhteistyössä