♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ja unohdin esseemuotoisesta vastauksestani kokonaan ne nuvaringin jälkeiset oireet!:ROFLMAO::ROFLMAO: @Mimpsu93 täälläkin iho oireilee! Mut hiustenlähtö ja hikoilu kuulostaa kyllä siltä, että tekee mieli kysyä onko sulta koskaan mitattu kilpirauhasarvoja? Mulla aina hiukset tippuu, kun ne menee vikaan..

@voittamaton mulla on ihan just samanlaista pientä tukkeumaa varsinkin kasvojen sivuilla ja kuukautisten aikaan tulee finnejä poskiin. Mennyt rahaa ihan hirveästi purkkeihin ja purnukoihin, kun yrittää selvittää mikä vois sopia..(n) Nyt olen kokenut toimivaksi kasvojen kuorinnan pari kertaa viikkoa sellaisella Lush tuorekasvonaamiolla. Putsarina on Bodyshopin teatree ja sitä teatree öljyä levittelen niihin pieniin tukkeumiin ja on auttanut mulla... jos on kovin herkkä iho niin en suosittele, on aika ärhäkkää tavaraa. :confused:
 
@Jennipä voi höh :( Toivottavasti ens kierrossa alkais tapahtumaan, ku nostaa clomifenin annostusta (y)

Tsemppiä @Kumiankka1 ja paranemisia kummallekkin! :) Mulla oli viime syksynä/alkutalvena lievä keuhokuume, niin olipa hirveä olo vaikkei pahimmasta päästä läheskään ollut :unsure: Toivottavasti tänä vuonna ei tuu flunssaa ku keväälläkin olin kuumeessa monta päivää...

2 päivää ovulaatioon, sanoo Flo. Ovistestit vielä negaa. Saas nähä...no, nyt on parin päivän välein sekstailtu, että yritys ainakin kova :) Vielä ainakin rento asenne hommiin. En tiiä sitten, jos pitempään menee yritys. Serkun vaimo lopetti pillerit häiden jälkeen (oli heinäkuu) ja plussasi vasta toukokuussa...että joskus voi mennä hetki raskautumisessa (heillä nykyään 2 lasta) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kumiankka1
Joo, yk 2 tärppäsi :) Nyt en oo käyttäny vielä mitään hormonaalista ehkäisyäkään (viimeksi olin käyttäny pillereitä muutaman kuukauden).

Tympeä paineen tunne alavatsassa ja välillä juilii. Pelottaa, että endo levinnyt, mutta en mene valittamaan vielä, kun pärjää ihan hyvin tavallisilla särkylääkkeillä menkat ja nämä muut kierron kivut. Laparoskopiaan sitten vasta ku on pakko :unsure: Yhden toimenpiteen kun kävin kouluaikana leikkaussalissa katsomassa, niin siitä asti kammoksunu nukutuksia. Tieto lisää tuskaa vai miten se meni :LOL:
 
Pikaisia paranemisia @Kumiankka1 :)
Täällä jotain orastavaa pikkuflunssaa ilmassa, toivottavasti menisi vitamiineilla ohi. :unsure:
Nyt kun tää testailu on mulle vielä ihan uutta, niin tarvitsen tulkkausapua!IMG_20170826_090759.jpg Eikö tämä nyt positiiviselta näytä? Ja arvatenkin mies lähti työreissuun aamuyöllä ja palaa vasta huomenna aamupäivällä..(n) Eilen illalla touhailtu, mutta täytyy repiä mies heti kotiin palattuaan sänkyyn:D
 
Miten voikaan ihminen olla näin epävarma tuuliviiri. Tuo urakysymys jäi todella pyörimään mieleen kehityskeskustelun jälkeen ja nyt huomaan jopa ajattelevani välillä, että pitäisikö kuitenkin pistää yrittäminen vielä hetkeksi jäihin.

Alani kehittyy jatkuvasti huimaa vauhtia ja pelkään aidosti, että lapsiperhearki tulisi torppaamaan koko urakehitykseni, kun nytkin on haastetta pysyä kehityksen tahdissa. Toisaalta täytän puolen vuoden päästä 30 ja haluaisimme kaksi lasta, joten ei tässä hirveästi voisi sitäkään enää lykätä.

Helvetti, kun tuntuu, ettei tähän ole mitään oikeaa vastausta olemassakaan. Ja sanoivatpa mitä hyvänsä siitä, ettei nykyään uraa ja äitiyttä tarvitse asettaa vastakkain, niin kyllä ne silti vaikuttavat toisiinsa. En minäkään halua vain synnyttää ja palata heti töihin, joten tottakai se vaikuttaa omiin uranäkymiin.

Ollapa mies, niin ei tarvitsisi edes ajatella tällaisia asioita. Huoh.
 
@Karla89 testasitko vain kerran päivässä ovista? Ei ku mietin vaan ku en itse vielä ole saanut plussaa testiin ja kp 15 nyt menossa.

@tilliina minullakin olisi järkevämpi odottaa vielä pari vuotta, kun yhden jutun saan silloin päätökseen, mutta en enää uskalla enkä halua lykätä lasten tekoa enempää. Lääkärit pelotellut 25 vuotiaasta asti lapsettomuudella :(

Käytän kyllä loppuun nuo testit mitä on jäljellä (3 kpl, ei ne kauaa @Jennipä kestäny :ROFLMAO:) ja annan olla. Kp 18 asti riittävät, jos kerran päivässä testaan :) Torstaina palkkapäivä vasta, niin ovis on jo sillon auttamattomasti ohi...no, voi tilata r-testejä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
@jenetsu Joo, kerran päivässä oon testannut. Nyt on ollut nippailua vasemmalla puolella, vuoto on kirkasta ja haluja on kuin teinipojalla:LOL:
Harmi vaan kun ollaan miehen kanssa eri paikkakunnilla tää päivä ja ilta. Eilen puuhailtiin ja pitää sitten heti aamulla uudestaan:love:
 
@tilliina Voi hitsit. Toi on kyllä vaikeaa. Toisaalta voisko tossa tilanteessa antaa luonnon päättää eli ajatella vauvaa "tulee jos on tullakseen" -asenteella? Silloin siitä ei tulisi stressiä, koska molemmissa vaihtoehdoissa on hyvää. Raskaus olisi hieno juttu, mutta ilman sitä ehtisi mukavasti tehdä uraa.

Me on ajateltu, että mä olisin vuoden poissa töistä ja mies toisen, jolloin lasta ei ihan pienenä tarvitsisi viedä hoitoon ja molemmille tulisi kuitenkin vain vuoden poissaolo töistä. Niin kauan kuin imetän, on varmaan parempi, että mä olen lapsen kanssa, mutta sen jälkeen en näe mitään syytä siihen, ettei lapsen kanssa olisi isä.
 
@Kajo88 Niinpä, vähän ehkä ajatukset menossakin siihen suuntaan, että tulee jos on tullakseen. Ja olisi varmaan hyväkin, ettei ihan niin hysteerisesti sitä lasta "tekisi". Eli ei tässä varmasti jarruja olla lyömässä pohjaan, mut pieniä epävarmuuden hetkiä tullut tällä viikolla. Mieskin pettyisi todella paljon, jos sanoisin, että odotetaan vielä vuosi tai pari. Toisaalta tiedän myös, etten mitenkään malttaisi nyt lopettaa tätä yrittämistä, mitä olen niin kauan kuitenkin odottanut. Ja jos ne kaksi viivaa joskus raskaustestiin piirtyvät, niin uskon olevani pelkästään onnellinen.

Tuo vuosi ja vuosi on kyllä hyvä jako! Meilläkin mies on ainakin puheissaan ollut hyvin myöntyväinen sen ajatuksen suhteen, että olisi itsekin vanhempainvapaalla sitten, jos meille lapsi suodaan. Hän on vain juuri aloittamassa uudessa työssä, joten saa nähdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
Meillä menee niin, että minä jään kotiin ja mies jatkaa töissä :) Täytyy vielä miettiä se hoitovapaa lähempänä, että jos sais pinnisteltyä ja oltua kotona siihen asti edes, että lapsi on 1,5 v. Jos menee kauemmin tässä yrityksessä (esim. vuosi tai enemmän), niin tilanne on aivan toinen :)

Mikähän kumma mulla juilii ja vihloo tuolla kohdun seudulla, tosi inhottavan tuntosta :unsure: Miehelle vitsailin, että siittiöt siellä pyörii ympyrää ja oottaa munasolua :ROFLMAO: Mulla kyllä välillä vaikka mitä tuntemuksia alavatsassa, niin en kyllä osaisi kertoa, että milloin ovuloin. Täytyy seurailla...tai sitten kroppa valmistelee itseään ovulaatiota varten ;)
 
Mukava kuulla, etten oo ainut kenellä iho alkanut kukkimaan e-pillereiden jälkeen. Vaikka ei tässä mitään mukavaa kyllä ole :D

@eevas Joo itseasiassa kävin toukokuussa mittaamassa mun kilpirauhasarvot cityterveydellä, johon pääsee ottaan kokeita ilman lääkärin lähetettä. Paino junnas paikoillaan ja kun googletin kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita niin sain kehiteltyä itelle muitaki oireita. Sillon arvot olivat rajoissa. Toki kun sitten lueskelin keskustelupalstoja niin siellä todettiin, ettei noihin arvoihinkaan kannata ihan luottaa, että silti voi olla kilppareissa ongelmaa. Nyt oon kokonaan sitten ollut ajattelematta asiaa, mutta katsotaan mihin päin nää olot kehittyvät, että pitäiskö sitä vielä mennä ihan lääkärin puheille.
 
Nyt on palattu metsästä takaisin sivistyksen pariin, päivä ennen kuin oli tarkoitus mutta mikäs siinä. Huomenna pitää keksiä joku paikka missä talletella kun ollaan anoppilassa käymässä :censored:.

Meillä on silleen töiden suhteen varman epäselvä tilanne että mulla on tässä vaiheessa väkisin pätkätöitä mutta niitä kyllä riittää. Miehellä virka mutta siitä opintovapaalla kun vaihtaa alaa. Ei kuitenkaan jää tyhjän päälle vaikka ei heti saisikaan töitä. Joka tapauksessa vauva tervetullut niin pian kuin haluaa tulla. Eihän sitä ikinä täydellistä aikaa varmaan olekaan ja me haluttais ainakin kolme lasta niin alkaa tulla kiire...

Meillä on kotona koira ja kolme kissaa sekä akvaario. Koira oli mukana vaelluksellakin. Lähinnä jännittää miten koira ottaa uuden tulokkaan sitten vastaan. Kissat kyllä pitää lapsista.:)
 
@tilliina Hyvähän se on miettiä, että onko todella valmis lapseen juuri nyt. Olette kuitenkin miehesi kanssa todella nuoria, ja vaikka lapsia suositellaan aloiteltavaksi tässä iässä, niin ei se varmasti ole vuodesta tai kahdesta kiinni :) mutta siitä ole varma, että sinusta tulee mahtava, vastuuntuntoinen ja huolehtiva äiti joko nyt tai sitten joskus toisella hetkellä :) ja kuten täällä joku hyvin sanoikin, niin sehän on ihana tilanne, että lapsen saaminen ja ei-saaminen sisältävät molemmat positiivisia puolia.

Minä kuitenkin odotan täällä sormet ristissä ja innoissani, että sinä ja teistä erikoisten odottajista muutkin plussaisi mun kaveriksi tuonne toukokuisiin... :whistle:

Ai niin, ja pitikin tänne kirjoittaa joskus noista mun plussausoireista, mutta unohtui sitten. Kohta ne jo unohtuu niin kirjoitan nyt tänne :)

Oviksen jälkeen oli vähän yli viikon täysin oireetonta. Ei siis mitään. 4 päivää ennen kuukautisten alkamispäivää:
- iho oli sileä, ei normaaleja hormonifinnejä
- ikenet vuosivat verta ja suussa maistui metalliselle koko ajan
- valkovuotoa olisi voinut kauhoa ämpäriin :D
- ja lopulta isoin oire: se valtava ja kivulias vatsan turpoaminen. Vatsa oli käytännössä kivikova alavatsasta palleaan asti ja kävellessä palleaan sattui. Onneksi palleakipu loppui parin päivän jälkeen ja parin viikon jälkeen myös alavatsan turvotus on laskenut.

Tänä päivänä (viikko 5+ jotain) alavatsalla on jatkuvaa pientä paineen tunnetta ja tissit on kuin kaksi tiiliskiveä :D ihme, että en ole vielä voinut pahoin, kun yleensä oksennan jo siitä jos joku sanoo "vatsatauti" :ROFLMAO: koko ajan röyhtäyttää ja pierettää, mikä on tietysti hemmetin seksikästä. Mistä puheen ollen, seksiä ei tee mieli ollenkaan ja olen muutenkin tosi ärtynyt. Luulen, että johtuu tästä epämukavuuden tunteesta 24/7.
 
@Kumiankka1 toivottavasti sulla tulis ne kaks viivaa helpottamaan oireiden kestämistä (y).

Mulla on jotenkin ollut alkukierron tosi vahva fiilis että tästä kierrosta ei kuitenkaan tärppää. Vaikka ovulaatiokaan ei ole vielä ollut(n). Yritetään joka tapauksessa talletella, jospa menis taas juuri päin vastoin omia tuntemuksia vastaan (y)
 
@Kumiankka1 toivotaan, että ois alkuraskauden oireita tuo paise :) Tympiän paikan vaan kyllä löytänyt, mutta eiköhän siihen hoito löydy :)

@Bluebelle mää niin mielellään tulisin sun kans toukokuisiin, mutta vielä pitää odotella :LOL:

Kp 16 ja ovistesti edelleen negaa. Eli flo ei mun kohdalla pidä paikkaansa ku ennustaa huomiselle. Viime kierrossa olin tuntevinani kp 18 oireita ja haluja oli enemmän, nii en tiedä oliko sillon ovis sitten. Turhauttaa tämmönen ku ei tiiä millon on paras hetki vai sattuuko semmonen kierto, etten ovuloi ollenkaan...:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
@Bluebelle voi, kiitos kauniista sanoista :love: se on kyllä aivan totta, että elämässä on aika hyvin asiat, jos molemmista vaihtoehdoista löytyy positiivisia puolia :) ehkä pitäisi murehtia vähemmän ja yrittää elää enemmän hetkessä.

Kiva kun tulit kertomaan kuulumisista ja oireista :) kuulostaa mielenkiintoisilta, onneksi se kipu ei ollut vakavaa!

Täällä ovulaation pitäisi olla keskiviikkona tai torstaina ja peittoja on jo heiluteltu sitä silmällä pitäen. Seksipitoinen viikko siis edessä ja parin viikon päästä alkaa hullu oireiden analysointi. :D
 
@Kumiankka1 Täällä myös semmoinenkin tulivuori kasvanut suupieleen ettei mitään rajaa! Mullahan on tosiaan diagnosoitu akne noin vuosi sitten ja siihen mulle pilleritkin kirjoitettiin. Aiemmin söin qlairoja ehkäisyyn, mutta akneen määrättiin vreyat jotka auttoivat. Nyt sitten akne nostaa jälleen päätään. Mulla onneksi todella lievä akne, ettei tule semmosta ihon punoitusta ja isoja finnejä, vaan lähinnä leuka ja suupielet ovat täynnä pikkuisia näppyjä ja 1-2 isompaa sitten jossain päin kasvoja. Äitini on joskus kertonut, että hän on ollut raskaana ollessaan elämänsä kunnossa ihon, hiusten ja kynsien suhteen. Toivottavasti ne ominaisuudet olisi periytyviä:D
Ootteko te puhuneet tästä yrittämisprojektista kuinka paljon muille ihmisille? Täällä mies ei ole puhunut kenellekään, eikä varmasti puhukaan ja itse oon kertonut vain siskolleni ja parhaalle ystävälleni. Sitten jos jossain kohtaa raskaaksi tulen, haluan odottaa ainakin ensimmäiseen ultraan saakka ennen tuleville isovanhemmille kertomista.
Kuinkas sitten töihin ilmoittaminen? Missä vaiheessa ootte ajatelleet viedä työnantajalle ilouutisia?:LOL:
 
@Karla89 Olen kertonut parille kaverille, että olemme alkaneet yrittää ja muutamille muillekin olen sanonut aika avoimesti aikoinaan, että "häiden jälkeen" alkaa yritys. Meillä kaveriporukassa on lisääntyminen muutenkin aika ajankohtainen puheenaihe, niin mitäpä sitä valehtelemaan, jos suoraan kysytään :D ja toisaalta olen itsekin halunnut puhua muiden kanssa asiasta, kysyä jo lapsen saaneilta raskaudesta jne., joten varmasti se on monille aika itsestäänselvää, että meillä hiljalleen aletaan lisiä, vaikka sitä ei kaikille suoraan olla sanottukaan. Olen myös yhdelle työkaverille ilmaissut aika suoraan, että haluan vauvan :ROFLMAO:
 
Meillä kyllä kaverit ja perheenjäsenet tietää, että meinattiin alkaa yrittää häiden jälkeen ja monet varmaan arvaa. Yksi lähimmistä kavereista meni naimisiin kuukausi aiemmin ja heillä kanssa yritystä niin on tullut avoimemmin juteltua. Muuten ajateltiin kyllä odottaa ensimmäinen trimesteri ja ultra ennen kuin sitten kerrotaan raskaudesta. Miehen vanhemmille olisi ensimmäinen lastenlapsi niin en yhtään luota että malttaisivat pitää salaisuutena.
P.s. Suosittelen välttämään vierailuja anoppilassa ovulaation aikoihin. Hirveen vaikee miehelle keksiä missä voitaisiin hoitaa tallettelut... :cautious:
 

Yhteistyössä