♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Jennipä Hyvä idea! Mulla ois isänpäivänä dpo 14 (?) niin vois vaikka testatakin jos ei menkkoja oo näkynyt siihen päivään mennessä :LOL: En oo kyllä yhtään mikään himotestaaja vaan mieluummin odottelen menkkoja, mutta oishan se aika kiva lahja tulevalle isukille ;) Mut ei-niin-kiva jos menkat/nega pamahtaa just silloin (niinku todnäk tapahtuu), niin kerropa siinä miehelle että joo eipä susta tule vieläkään isiä. :(

@Villisilmä Voi eih, oon niin pahoillani negasta :cry:
 
@Villisilmä: Pahoittelut negasta :(

Isänpäivänä testaajat ootte kyllä rohkeita, kaikki juhlapyhät sun muut aiheuttaa kyllä varmasti ekstra tunnelatausta, paha vaan että molempiin suuntiin. Mä linnoittauduin sohvalle, oon järkyttynyt PMS oireiden voimakkuudesta (eka luonnollinen kierto yli kolmeen vuoteen). Parkuhanat aukeaa ihan mistä tahansa, mies kulkee varpaillaan ja kissat pakenee rutistushetkiä kauhuissaan. En löydä edes mitään tv-sarjaa mitä uskaltais katsoa, kun kaikki on kuitenkin niin surullisia :cry:
 
@Jennipä, oli nega jo seuraavana päivänä vuodon alusta, onneksi (tiistaina alkoi siis vuoto). Ja kohtu oli tyhjä torstaina ku ultrattin. Hyvä vaan, niin ei tarvinu mitään ruveta säätämään lääkkeiden kans :)

Jotain pieniä tuntemuksia ois, että menkat tekis tuloaan (y) Jospa ei kauheesti pitkittyis. Silti tässäkin kuussa ei saatais lääkärin mukaan yrittää ku oli tuo keuhkokuume ja muutenki tää tauti on ollu niin sitkeä. Saa nähä kyhääkö vielä poskionteloihin tulehduksen vaikka tuon antibiootit pitäis tehota siihenkin, painetta nimittäin tuntuu ja nenä tukossa. Mies raukka joutuu melkein huutamaan mulle ku korvatki ihan tukossa enkä kuule ihan kunnolla :LOL:
 
Menkat alko eilen illalla, jee! :) Kp 36 nii toivottavasti tuo tuosta pikku hiljaa lyhenee. En kyllä ikinä oo odotellu menkkoja näin innolla :LOL:

Ei me kyllä käytetä nyt mitään ehkäisyä enää ku alkaa tää olokin jo pikku hiljaa löysäämään, nii kyllä sitä on kerkeää toipua. En tiiä vaikuttaako tuo antibiootti kauankin kropassa ja siinä oli vielä varoitus, että keskustele lääkärin kanssa, jos olet raskaana/suunnittelet raskautta. Oli tetrasykliineihin kuuluva antibiootti nii nyt on naama kyllä suht hyvässä kunnossa, jos ei muuta :LOL: Sairastan siis ruusufinniä, joka välillä äityy ties mistä, vaikka kuun asennosta :LOL:

Saas nähä, hain kahteen eri työpaikkaan töihin. Toinen ois perhevapaan sijaisuus nii kiva ku jos tulisinki raskaaksi tässä jossain kuussa ja sitte pitäis ilmoittaa, että jään mammalomalle :LOL: Ois nimittäin vuoden pesti. Tuo toinen ois vakkari, nii se kiinnostaisi enemmän siinä mielessä. Voi vaan olla muitakin hakijoita ku täälläpäin on tuota työttömyyttä myös hoitoalalla. Koulutetaan minusta jo liikaa ku 3 eri koulusta valmistuu joka vuosi ja vielä monessa paikassa säästetään sekä yritetään olla ottamatta sijaisia :unsure: Oon kyllä hakenu myös pariin päiväkodissa avautuvaan sijaisuuteen, mutta mulla on eri osaamisala nii menee edelle ne, joilla on se lasten ja nuorten käytynä.
Miten muualla päin, näkyykö taantuma työmarkkinoilla? Ärsyttää ku vielä ajattelin ku kouluttauduin alalle, että töitä riittää. No, ei se näköjään aina menekään niin :unsure:
 
Täällä DPO8...ja juuri kun ehdin kehumaan että en ole ollut huhtikuun jälkeen kipeenä niin eiköhän nyt sitten ole iskenyt flunssa :LOL::ROFLMAO::sick: tietysti mulla nousi toiveet kattoon et jos joku oiskin kiinnittynyt...ja siksi nyt tämä flunssa..kun raskaushan laskee vastustuskykyä... oikealla puolella siellä välillä vihloo varmaan keltarauhanen.. valkkaria tulee hirveesti mut sekin johtuu aika varmasti siitä pregnylistä kun viimekierrossaki sama homma..

ja mulla siis vielä viikko ennen kun testaan :ROFLMAO::LOL::D
 
Dpo 9, kylläpä nyt onkin piinailijoita joka päivälle :rolleyes: Onneks nyt mennyt piinapäivät nopsaan kun ollut paljon touhua. Ei oo oikein mitään oireita, joista vois innostua... Jännittää kyl hirveesti :D

@jenetsu Onnea menkoista ja tsemppiä työnhakuun :) Tosi paljonhan lähihoitajia koulutetaan nykyään ja varsinkin vakipaikat on harvassa... Mutta oikeesti hyvistä hoitajista on kyllä meillä ainakin pulaa koko ajan :confused: Itse ohjaan paljon lähäriopiskelijoita ja kyllä sen huomaa kuka on vaan "kadulta repäisty" opiskelemaan ja kuka sitten on ihan omalla alallaan. Että jos hommansa hoitaa kunnolla ja saa jalan työpaikan oven väliin niin kyllä se siitä sitten työsuhteita poikii (y)
 
kuulkaas tytsyt mää taidan testata jo sunnuntaina :LOL::ROFLMAO::D ei vaan pysty odottamaan tiistaihin asti... tein hetki sitten huvikseni ovis testin...ja plussa se oli.. varmaan vielä se pregnyl vaikuttaa kun se saattaa näkyä 10åpäivää noissa testeissä... nyt on pregnylistä 9pvää..huomenna aattelin kans piruuttani testata vielä ovis testillä ja katsoa haalentuuku se vai ei...mutta eipä tuo mitään tarkota kuitenkaan :ROFLMAO::LOL: pakko vaan saada uitella jotain testejä :LOL::ROFLMAO:

http://aijaa.com/Pl73U5 siinä vielä kuvasaastetta :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkl kukaan miten voi vaikuttaa esim. Youtuben mainoksiin? Ei muuten mutta huomaan, että kun on kaikkee raskausaiheista tullut selattua netissä niin youtube heittää aina jonkun clerbluen raskaustestimainoksen ennen videota. Kivaa sitten kun näytät jollekkin tutulle videoo ja sieltä pomppaa r-testi mainokset kimppuun :mad:

Ps. Alamahaa nipistelee, oispa siellä joku kiinnittyjä... :rolleyes:
 
@Jennipä sama täällä noissa youtube videoissa...et en kyl yhtään tiedä miten sais poiis:mad:

joudun varmaankin perumaan puheeni tuosta flunssasta :LOL: öö joo lämpöö mulla on nyt 36.99..tuohan merkkaa mulla yleensä jo kuumetta ja oon yleensä ihan horkassa yms...mutta nyt ei mitään ei palelua yms...
ja olo on muutenki flunssan suhteen parempi kun esim eilen...nenä aamusin hieman tukossa mutta ei muuten pahemmin...aivastellut olen jonkin verran.. katotaan siis tuleeko mulle flunssa:ROFLMAO: mut olo ei todellakaan ole kuumeinen...kun vertaa mitä se on ollut sillon kun oon ollu kuumeessa ja mulla siis kuumetta on jo 36.9...
 
Anteeksi jo etukäteen kaikille kun tulen tänne vuodattamaan, kun en ole meidän yrityksestä kenellekkään kertonut. Jos ei halua myötämasentua/ surkuttelua ei kannata lukea tätä kirjoitusta pitemmälle! :alien:

Viikonloppuna olisi tulossa yhden ystävän babyshower ja sain kuulla että eräs vieraista odottaa vauvaa juhlittavan lisäksi. Lisäksi toissapäivänä näin rakasta ystävääni (ei kukaan baby showeriin tuleva), joka hänkin odottaa vauvaa. Jaksoin tsempata ja iloita asiasta niin kauan kun olin hänen kanssaan kahvilla, mutta autoon päästyä romahdin ja :cry: itkin sitten ratin takana jonkin aikaa ennen kuin lähdin ajamaan. Kotona sisälle päästyä alkoi homma uudestaan kun kerroin miehelle kaverini saavan vauvan. :unsure:

Olen ihminen jolle kaikki pitäisi tapahtua juuri nyt samantien. Tiedän kyllä mielessäni ettei tässä vielä mitään hätää ole kun vasta yk3. Mutta kun itse on vauvakuumeillut jo useamman vuoden niin tämä alkaa olemaan raskasta kun kaikki ympärillä ovat raskaana.

Toki olen iloinen kaikkien puolesta jotka ovat raskaana. Mutta eilen oli hankala päivä. Tästä enää puuttuu se, että sinkku ystäväni alkavat sanomaan "Oho, tulinpa sitten raskaaksi yhdenillan jutusta!":) sen jälkeen romahtaa ehkä koko mun maailma .:poop:
 
Jaahas, vähän sellaiset fiilikset että tää kierto taitaa olla menetetty. Alkoi nimittäin hirveet PMS-oireet... :cool: Ärsyttää kaikki (erityisesti mies). Naamakin näyttää kamalalta ja aaargh. Valmistauduin jo uuteen kiertoon ostamalla megapaketin siteitä. :cool: Ei oo mitään tunnetta että tuolla mahassa mitään olisi, Välillä vihloo ja kramppaa mutta se nyt on normaalia tässä vaiheessa kiertoa.

Ällövaroitus: Aamulla hämmästelin suuresti kun oli niin märkä olo tuolla alhaalla, joten tutkiskelin sitten paremmin ja öööh siis tuli joku limaklöntti ihan kirkasta limaa?? Kellään tietoa mitä se vois olla? :confused: Yritin googletella kaikki enkunkielisetkin sivut, mutta eipä sieltä mitään selvää vastausta löytynyt. Saattaa enteillä menkkoja, mutta saattaapi liittyä myös raskauteen. Ota tästä naisen kropasta nyt selvää, en ole kyllä ennen tuollaista havainnut.

@Ihanapa Samaistun tunteeseen, musta kans tuntuu että oon tosi herkillä nyt kaikille plussauutisille.. Onneksi oma lähipiiri ei oo vielä ihan hirveästi alkanut lisääntymään, niin olen aika helpolla selvinnyt. Tässä tovi sitten luin fb:stä erään tutun plussauutisen ja tunsin ihan pienen kateuden pistoksen rinnassani. Mutta tunne katosi samantien kun tämä tuttu sitten kertoikin kommenteissa, että lasta oli oikeasti odotettu ja yritetty pitkään. Jotenkin aina ajattelee että kaikilla muilla sujuu raskautuminen hirveän helposti, mutta mistäpä sitä tietää kauanko kukakin on yrittänyt.
 
Eiköhän täälläkin menkat ala...jotenki helpompi ajatella niin.. en muista koska viimeks oisin yritysaikana ollut näin toiveikas kun nyt kun syön letroja kun oikeesti on mahdollisuus raskautua... ennen letroja mahdollisuus oli olematon sen takia kun en ovuloinut... jotenkin suon itselleni tämän intoilun...mutta toisaalta liika intoilukaan ei paranna oloa sitten sen suhteen kun se nega tulee.. mää taidan uitella one stepin jo lauantaina tai perjantaina kun yks semmonen vielä on jäljellä...vaikka onkin aika kökkö testi mut uitanpa kuitenkin...
 
@pehmis26 pahoittelut pms-oireista(n) mulla ei pahemmin oo pms oireita oikein koskaan ollut.. mitä nyt ehkä turvottaa menkkojen alkamispäivänä kauheesti.. mut siinäpä se.. ja keltarauhashormooni saa mulla aikaan etovaa oloa.. mut nyt sitäkään ei oo ollu sunnuntain jälkeen

@Ihanapa tsemppiä! Tiedän kyllä miltä tuntuu kuulla toisten raskautumisista... se kirpasee hetken tai jonkin aikaa mut helpottaa kyllä.
 
Heippa Hei! Mä oon pitänyt Täältä vähän taukoa, ja on kyllä kiertokin mennyt joutuisammin eteenpäin. Ens ma/ti pitäis alkaa menkat. Mitään oloja ei ole mistään, enkä niitä ole kyllä nyt kuunnellutkaan. Ollut aika paljon muuta murhetta ja kiirettä. En silti usko, että tästäkään kierrosta tuuri käy. Yritän olla nyt viikonlopun kauheesti ajattelematta, onneksi onkin koko ajan mukavaa tekemistä, niin ens viikon alku saapuu varmaan aika nopeasti. :)

Tsemppiä taas muillekin piinailijoille! Ollaan kyllä tosi hauskasti samassa rytmissä. :D
 
ovistesti on hieman haalempi kuin eilen mut silti laskisin tuon plussaksi kun on ihan samanlainen kun mun ovisplussa kp14... hmm miten työ laskisitte kun pistin pregnylin viikko sitte maanantaina et onks siitä nyt 10pvä vai vasta 9pvää... en oo siis ihan varma et lasketaanko se pistämispäiväkin siihen vai alotetaanko se laskeminen vasta seuraavasta päivästä :LOL::D

ehkä järkevin ois kai laskea seuraavasta päivästä kun 24h on 1vrk ja 48h on 2vrk...eli nyt ois siis pregnylistä vasta 9pvää aion jatkaa vielä ovistestailua ainakin lauantaihin asti ihan hauska nähdä sitten kun tuo pregnyl ei enään näy että näyttääkö mulla loppukierrossa ovistesti tummaa viivaa..
 
Viimeksi muokattu:
Kokeillaas tota @ juttua..

@pehmis26 pahoittelut pms oireista, toivottavasti nyt eivät meinais menkkoja.

@ajatuksissa on kyl hauskaa kun ok useampi piinailija samaan aikaan :). Saa entistä enemmän boostia tähän jännäilyyn.

@Kinder_Kitty mä laskisin et huomenna on kymmenes päivä eli että huomennakin vois vielä näkyä. Perjantaina sitten vois olla ihka omat viivat jos kaikki menee kuin kovasti toivotaan :).

@Ihanapa tsemppiä. On se niin hankalaa kun tuntuu että on syötetty hirveesti sitä tietoa että raskaaksi voi tulla helposti ja tyyliin millon vaa jos ehkäisy on mennyt hitusen pielee. Tosin tiedän minäkin ihmisiä jotka on vahingossa raskaaksi tulleet ja keskeyttäneet sitten, mutta onneks ne tapahtu ennen tätä omaa kuumeilua eikä silleen päässeet aiheuttaa suurempaa tunnelatausta kuin nyt normaalisti aiheuttavat. Itellä kans työtoveri ilmoitti raskaudestaan ja tuntu vähän pahalta, mutta toisaalta oli kiva kuunnella niitä raskaus juttuja, kun mulla ei oo ikinä oikein ollut lähipiirissä ketään jolta oisin niitä kuullut. Ootan vaan että pääsen itse niitä joskus kertomaan.

Dpo 7 täällä. Oon taas aikasemmin vissiin kirjotellut ihan höpöjä ku eilen jo puhuin et ois dpo 7. Miten mä aina möhlin nää mun laskutoimitukset (n). Nännikipukin alkaa rauhoittuu ovisken jäljiltä, vaikka vieläkin ovat tavallista herkemmät, mutta toi maitotippojen tulo huolettaa ihan pirusti. Oon nyt koettanut olla kokeilematta jos sillä rauhottus mut piti taas tarkastaa ja tip tip vaan.. varmaan nää epäsäännölliset kierrot johtuu enemmänkin noista kuin pco:sta tai sitten molemmista. Toivoisin niin hirveesti että sais plussan nyt, kun on niin epävarmaa tää touhu muutenkin. Pelkään että mulla onkin joku prolaktinooma http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00998 mikä pitäis hoitaa ennen kuin ois mahiksia raskautua. Vaikka ei sais hermoilla tälläi kun ei voi tietää..
 
@Jennipä jep taidan juu laskea nyt näin et huomenna on 10pvää tuosta pregnylistä..
tuo maidon tulo saattaa johtua siitä et prolaktiini on yli viiterajojen onko sulta otettu tota prolaktiini arvoa verestä?
onko sulla nyt koska tulossa joku lääkäri aika en muista ootko maininnut...? kannattaa ehdottomasti pyytää et tuo prolaktiini katotaan.. multakin se katottiin sillon kun ekan kerran kävin yksityisellä gynellä..sehän kuuluu ihan perustutkimuksiin jos on epäsäännölliset kuukautiset..onko sulta katottu kilppariarvoja?
 

Yhteistyössä