♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

jenetsulle pikaisia paranemisia, ikäviä tommoset! (n)

ajatuksissa, eikö ne gynet sitä sano että joka toinen päivä tai jopa joka kolmas (tuntuu kyllä harvalta) päivä yhdynnät pitäis riittää (y) Itellä ainaki "tavoitteena" tuo joka toinen päivä hedelmällisessä vaiheessa kiertoa :D

Kinder_Kittylle älyttömästi tsemppiä piinailuun, toivotaan että nyt napsahtaa, niinku lääkärikin sanoi! (y)

Ei vitsit kun päivät menee niiiiiin hitaasti. Kp 22/25-28 ja toiveet korkealla. Väsyttää kokoajan huolimatta macasta ja 12 tunnin yöunista, pistelee edelleen välillä alavatsalle ja rinnat tuntuu vähän aroilta jos niitä oikein puristelee :D Jännittää hurjasti, miehellä ens viikolla synttärit ja jos saisin silloin plussan testiin niin ois kuulemma paras lahja ikinä.. Mietin tietysti, että mitä jos tuotankin jälleen pettymyksen :(
Mietittiin myös yhdessä että uuden kierron alkaessa mentäisiin kysymään tk:sta lähetettä tarkempiin tutkimuksiin, kun kerran gyne totesi mulla sen PCO:n. Tietäisi että ovuloinko edes vai mikä vikana. En tiedä ottaisko ne 8 kuukauden yrityksellä vielä tutkimuksiin PCO:n varjolla vai pistävätkö silti odottamaan sen vuoden? o_O

ajatuksissa, eikö ne gynet sitä sano että joka toinen päivä tai jopa joka kolmas (tuntuu kyllä harvalta) päivä yhdynnät pitäis riittää (y) Itellä ainaki "tavoitteena" tuo joka toinen päivä hedelmällisessä vaiheessa kiertoa :D

Kinder_Kittylle älyttömästi tsemppiä piinailuun, toivotaan että nyt napsahtaa, niinku lääkärikin sanoi! (y)

Ei vitsit kun päivät menee niiiiiin hitaasti. Kp 22/25-28 ja toiveet korkealla. Väsyttää kokoajan huolimatta macasta ja 12 tunnin yöunista, pistelee edelleen välillä alavatsalle ja rinnat tuntuu vähän aroilta jos niitä oikein puristelee :D Jännittää hurjasti, miehellä ens viikolla synttärit ja jos saisin silloin plussan testiin niin ois kuulemma paras lahja ikinä.. Mietin tietysti, että mitä jos tuotankin jälleen pettymyksen :(
Mietittiin myös yhdessä että uuden kierron alkaessa mentäisiin kysymään tk:sta lähetettä tarkempiin tutkimuksiin, kun kerran gyne totesi mulla sen PCO:n. Tietäisi että ovuloinko edes vai mikä vikana. En tiedä ottaisko ne 8 kuukauden yrityksellä vielä tutkimuksiin PCO:n varjolla vai pistävätkö silti odottamaan sen vuoden? o_O
Pco on jo itsessään syy hakeutua aiemmin tarkempiin tutkimuksiin ilman et on vuoden yritys takana.. koska pco aiheuttaa sen et munasolu jää usein irtoamatta. näin olen jostain lukenut

tää on kopsattu ovumian sivuilta..

Joskus hedelmällisyyteen liittyvät kysymykset saattavat askarruttaa mieltä, vaikka raskaustoive ei ihan vielä olekaan ajankohtainen. Naisella saattaa olla jokin hedelmällisyyteen vaikuttava sairaus, mikä aiheuttaa huolta perheen perustamista ajatellen. Tällaisia sairauksia ovat esimerkiksi monirakkulaiset munasarjat, kuukautishäiriöt, endometrioosi, hormonaalinen sairaus, sairastettu syömishäiriö tai lapsena hoidettu pahanlaatuinen tauti. Nämä voivat vaikeuttaa raskaaksi tulemista

Villisilmä: siis mähän nyt olin kunnon hätäilijä ja hain apua vaikka yritys on alkanut vasta toukokuussa. Mutta itse oon varma etten ovuloi, menkkoja ei tahdo kuulua ittestään ja kaikki mahdolliset normaalin kuukautiskierron "oireet" (finnit, rintojen arkuus, mieliala, mitä kaikkia nyt on) puuttuu. Plus toki gynekin asian varmisti ultraäänitutkimuksella niin ei jäänyt paljon arvailun varaan. Pari kuukautta ehkäisyn lopetuksessa tais olla mulla ne "hedelmälliset" jolloin homma toimi ja sen jälkeen ei mitään. Enkä nää mitään järkeä jatkaa yritystä ilman apua jos onnistumisprosentti on 0%. Toki en ole ennustaja enkä voi tietää ovuloinko itsekseen ens kierrossa, mutta kaks peräkkäistä kiertoa ilman mitään merkkiä kropan toimivuudesta riitti minun hermojen tuhoamiseen.

Sulla tietty jos on säännölliset kierrot niin todennäköisimmin ovuloit. Mulle gyne sanoi että jos on pco, saattaa tarvita apua raskaaksi tuloon muita useammin mutta kyllä pcon kanssa raskaudutaan luomunakin.

Kp 37/"35"

Kiitos naiset ajatuksista. Taitaa siis tosiaan olla parempi että odotellaan tämä kierto loppuun ja lähdetään sitten hakeutumaan tutkimuksiin, ja toivotaan että päästään. Jennipä, sehän tässä onkin niin hassua, kun mulla on aina ollut säännöllinen kierto ja niin myös ehkäisyn lopettamisen jälkeen, myös ovistikkuun plussa joka kuukausi (mutta ei muulloin kuin ovisaikaan) ja miehenkin mielestä mun alapään kosteus muuttuu selvästi oletetun oviksen aikaan. Mutta eipä mikään näistä välttämättä silti takaa, ettäkö ovulaatio tapahtuisi. Mulla on alkanu hiipimään mieleen se, että onko miehessä sitten jotain vikaa. Mutta yhtälailla siellä tutkimuksissa sekin selviäis :cautious:

Villisilmä: Itse soitin tosiaan ensin ehkäisy ja perhesuunnitteluneuvolan terveydenhoitajalle. Sen kanssa juteltiin mikä tilanne on ja se kyseli kaikki kierrot ja muut asiat läpi ja kirjas koneelle sekä kehoitti varaamaan lääkärille ajan. Helpotti tosi paljon lääkärin luona kun lääkäri pysty lukee koneelta kaikki tarvittavat asiat ja tekee lähetteen niitten perusteella. Muutenkin tuntuu että terveyskeskuslääkärit hoitaa asioita minuutiaikataululla niin oli kiva ettei tarvinnut kauheessa kiireessä käydä asioita läpi niin tarkkaan. Ja täytyy sanoa että keskustelu terkkarin kanssa oli tuhat kertaa helpompaa kuin sen lääkärin, vaikka puhelimessa juteltiinkin :LOL:

Jennipä, meidän paikkakunnalla ei taida olla perhesuunnitteluneuvolaa, vaan kaikki uudet asiat menee ilmeisesti terveyskeskuksen kautta. Pitää selvitellä asioita ensi viikolla, kun näkee että joudutaanko uuteen kiertoon :unsure:

Mulle voi päivittää kp.2/28-35 yk.2 Toivon,että tää kierto olis vähän lyhyempi kuin tuo edellinen kesti 35 päivää. En edes muista koska viimeks olis ollut noin pitkä kierto. Tässä kierrossa otan käyttöön kaikki niksit ja kikat. Yritän kuitenkin olla stressaamatta(joka on kylläkin helpommin sanottu kuin tehty):ROFLMAO:
Ostettu on foolihappoa, monivitamiinia ja ovistestejä..Greippimehun juonnin otan mukaan tähänkin kiertoon, ihan vaan siks kun tykkään sen mausta :p ja aamulämpöjen mittailua jatkan myös tässä kierrossa

Kp 34 ja nega napsahti. PLÄÄH. Menkkoja ei toki näy missään. Pakko kai alistua siihen, että hormonikapseli sitten jätti kuin jättikin jälkensä ja kierron normalisoitumista saa odotella ajan X, ennen kuin on suurempaa toivoa raskaudesta. Vois nyt sit nännitkin lakata aristamasta, jännä juttu ettei ennen tätä aamua ärsyttänyt sekään :rolleyes:

Pahouttelut negasta tuimatar :(
Sofialle onnea uuteen kiertoon.

Ja sitten se omanapa osio.... ällövaroitus jo etukäteen.

Melkein nolottaa kertoo, mut luulen että nyt ois dpo 0 tai jotai sitä luokkaa (n). Eilen illalla tajusin saunaan mentäessä, että mun nännit on kipeytynyt (ovisoire mulla) ihan kunnolla ja vieläpä suuremmat kuin tavallisesti. Siinä sitten aloin pähkäilemään voisko olla.. ja tutkailtuani totesin että nyt on kunnon kananmunalimat päällä :eek:. Siis ikinä ole ollut noin runsaasti limaa ja vieläpä oikeaoppisen kirkasta ja venyvää! Piti mennä aikasin nukkumaan mutta piti nyt sitten varuiks ukko kellistää..

Tänään sitten aamulla löytyi limat kanssa ja ehkä vielä eilistä paremmat. Töitten jälkeen oli pakko hakee testejä (voi kuinka kirosin kotona kun niitä ei ollut ainuttakaan) ja nyt sitten melkosen vahva viiva tuli, mutta ei tasavahva.. tosin eipä enään ollut juuri limojakaan. Töissäkin oli alamaha kipeä siihen malliin puolisen tuntia, että voisin veikata munasolun irronneen jos sellasta nyt on meneillään..

http://aijaa.com/Bez4hx

Tosin tänään on jo kiertopäivä 39, mutta minkäs teet. On kyllä tosi toiveikas olo, tuo ovistestikin oli minun mittapuulla tosi tumma ja luulen että vähän myöhässä testasin. Uskaltaako piinailla? :ROFLMAO: nolottaa vaan kun olin jo heittänyt toivon kropan toimimisesta ilman apua ja nyt se tietty tekee näin

Jennipä, kuulostaa mahtavalta, nyt vain hyvät talletukset ja piinailut päälle! :D

Tuimattarelle pahoittelut negasta ja Sofialle tsemppiä uuteen kiertoon!

ON: Kp 23/25-28 ja perinteinen aika kuvitella itselleen taas jos jonkinmoisia oireita :D Tänään aamulla kuvittelin tuntevani alavatsalla jotain polttelua ja rinnatkin tuntuu aristavan vähän enemmän kuin eilen. Alavatsalla tuntuu olevan lisääntyvästi nippailuja. Kävelylenkillä sitten tuntui hengästyttävän kummallisen paljon. Kyllä täältä tiputaan taas korkealta ja kovaa viimeistään ensi viikolla... :mad:

@Kinder_Kitty Voi toivottavasti sulla nyt tärppäis!
@Jennipä kuullostaa hyvältä noi ovisoireet! :)
@Villisilmä toivottavasti plussaisit eikä tarvis taas pudota! Tuuthan heti kertomaan kun tiedät :)

Tänään kp8 ja kävin ostaas ovistestejä apteekista! Oli vissiin joku uusi pakkaus kun makso vaan 14e ja siinä oli ihan niitä kunnon puikkoja 7kpl! Aikasemmin pulittanu vastaavasta 30e :eek: vai onko kysyntä noussu niin paljon että hintoja on voinu laskea :ROFLMAO: yhden jo tein ja viiva alkanut tummua ihan kivasti, varmaan parin päivän päästä kunnon viiva jo! Tänään varmaan pitää aloittaa jo tää seksimaratoni. :whistle:

http://aijaa.com/PaVQ4Z

• Tykkää
Reactions: Sofia90
Kiitokset kierron aloitus tsempeistä:love:
@Jennipä Tosi hyvä, että bongasit oviksen! se kertoo siitä että kroppa toimii. Oon kuullut, että kierron mitalla ei sinänsä ole niin suurta merkitystä."Pitkäkiertolaisetkin" voivat raskautua ihan siinä missä muutkin.
@Villisilmä Jee! pääset pian testailemaan!:) Toivottavasti tärppäisi, niin ei tarvitsisi pettyä. Mä pidän sulle sormet ja varpaat pystyssä(y)
@kiuski Hyvä tietää,että hinnat laskeneet jos tulee esim. tarve ostaa lisää testejä. Mulla jäi viime kierrosta 8 kpl cb:n digitaalisia ovistestejä..10kpl pakkaus niitä maksoi about 50euroa! siis aivan järkyttävä hinta :eek: jotenkin se hymynaama antoi mulle kuitenkin paremmin "mielenrauhan",kuin luiska-testien viivojen tuijottelu.
Tsempit oviksen metsästykseen,eiköhän se pian sieltä jo tuu.Ainakin viiva näyttää jo nyt lupaavalta:)

Tää palelu johtuu siis vain pregnylistä...viimekierrossa sama homma...maanantaina siis pistetty pregnyl... pregnylissä on siis raskaushormonia.. ja testasinpa huvikseen millasen viivan antaa one stepin 10 herkkyys liuskaan :LOL: ja aika hieno viiva tuli parin tunnin pisusta... voi siis näkyä r-testissä 10pvä... laitan kuvaa tännekki hienosta viivasta... http://aijaa.com/V8wQ0C johtuu siis vain tuosta pregnylistä.. voi kunpa sais "oikeen" viivan alle 2viikon päästä...

Mä en tiedä, missä mä meen. Kuvittelin, että tiistaina oli ovulaatio, ainakin oloista päätellen. Pari tikkua uittelin tässä kierrossa, enkä oikein saanut mitään näkyviin. En tosin jaksanut sitten paljoa tikuttaakaan (voisin heittää kyllä noilla Raskauskeijun liuskoilla vesilintuja, ne ei vaan mulle näytä oikein mitään). Keskiviikkona tuli tosiaan ihan kuivaa ja kohdunsuu tuntui olevan erilainen (kiinni) kuin vielä ma-ti. Mut tänään on sitten taas tullut ihan kirkasta "valkuaislimaa" reilusti. o_O En sitten tiedä, miksi näin...? Mut sovitaan kuitenkin, että nyt voisi olla DPO2. Oon yrittänyt olla liikaa kuulostelematta, mutta tänään noita limoja ei kyllä voinut olla huomaamatta. Mä oon ollut niin väsynyt, että petipuuhia ei oo ollut ma-illan jälkeen, mutta kyllä senkin pitäisi riittää, jos se ovis oli ajallaan silloin tiistaina. Kai.

@kiuski taitaa olla ainakin melkein sam ään aikaan piinailemassa mun kanssa. Ja @Kinder_Kitty tietty kans. :) Onko @pehmis26 kuulunut mitään?

@ajatuksissa testaatko ovista päiväpissasta? mulla tässä ja viimekierrossa noi raskauskeijun ovistestit on hyvin näyttäneet plussan ja juurikin ne liuskat.. ite testaan klo.16 aikoihin yleensä ja oon siis vähintään 4h pissaamatta ja 2h ennen testin tekoa juomatta.. mulle lapsettomuuslekuri sanoi et ei ne viivat oo aina tasavahvoja kuhan on vaan selkeästi tummin kaikista viivoista mitä on testannu. mulla ovisplussasta meni alle 24h siihen et munasolu irtos..munkaan viiva ei ollut ihan tasavahva mutta vahvin kaikista.. ja aina pyrin testaamaan samoihin aikoihin, ovistestien ohjeissa lukee et paras aika on testata klo 10-20 välillä.

noista limoista mulla tuli niitä oikein venyvää limaa siis sillon ovisplussa päivänä eli kp14 ja kp15 limat oli jo loppuneet eli mulla oli tosi vähän aikaa sitä limailua.. lekuri sanokin et hyvin täsmäs noi limailut sitten siihen kun ultrassa nähtiin et ovis jo tapahtunut..

Viimeksi muokattu:
@ajatuksissa Mulla ihan sama ne raskauskeijun tikut, näyttää aika heikosti ikinä mitään. Voi toki olla etten ole tarpeeksi kauan kusematta tai juon liikaa sen aikana. En tiiä. En kyllä toki tee sitä aina samaan aikaankaan sillä mulla heittelee työvuorot miten sattuu ja töihin en kyllä rupee niitä kantelee :ROFLMAO:

Vauvaseksit ollut tänään! Huomenna vielä uusiksi ja sit alkaa todella pitkä odotus. Seuraavan kahden viikon aikana haaveilen taas itseni pilvilinnoihin että voin tulla sitten ryminällä alas. :whistle:

Hei kaikki, saako liittyä joukkoon? :)
Tekee mieli aktivoitua nyt kun yritys alkaa olla kohta käsillä :love: ensimmäinen on siis toiveissa, yksi keskenmeno kesältä taustalla. Ehkäisy on ollut nyt käytössä keskenmenon jälkeen ulkomailla töissä talven ajan asumisen takia, mutta viimeistä ehkäisykiertoa viedään!
Olen 27v ja mies 25v, mulla on ollut vauvakuume jo 3vuotta vaikka sillon ei nämä puuhat ajankohtaisia vielä ollutkaan :LOL: nyt mieskin on alkanut vähän vauvakuumeilla, vaikka kyllä me vieläkin yhdessä välillä kauhistellaan että uskalletaanko vielä alkaa yrittää :p:eek: kauheen jännää aikaa tämä vaihe!!

Tervetuloa summer2 :) on tää jännää aikaa.

Nyt on monen monta piinailijaa, toivotaan että onnistaisi :love:

Itellä kai nyt sitten dpo 2? Vähän meinas mieliala laskea kun huomasin että nänneistä tulee "maitoa" puristamalla tipoittain o_Oo_O. Ja puristelin siis siksi kun ihmettelin nännien kokoa ja tuli ikävä aavistus mitä tapahtuis jos puristais ja niinhän sieltä sitten tuli semmosta sameaa ja kirkasta nestettä. Jotain googletellen lueskelin liittyvän prolaktiinin tuotantoon (mitä ei siis synnyttämättömällä pitäis olla) ja että voi häikätä ovulaatiota tms. Mutta oon silti melkosen varma että ovulaatio tapahtui.. onneks mulla nyt on lähete vetämässä sinne gynelle, niin saa tämänkin selvittää jos jatkuu (n). Mut eka ajatus oli kyllä et "voihan P"

Muoks: ja kaiken lisäks eilen työkaveri ilmoitti olevansa raskaana. Alkuun tuntu et olin hirnu ilonen uutisesta mut hetken sisäistettyäni asiaa niin alkohan se hieman harmittaa "miksi en minäkin".. jos olisi niin iso onni käynyt että olisin raskautunut ekasta kierrosta, niin oltais suunnilleen yhtä pitkällä.. mutta kaikki aikanaan.

Viimeksi muokattu:
Niinjoo ja semmosta piti vielä kysyä, et mitä mieltä ootte, kannattaisko mun kiskoo terolut kuuri nyt? Siis kohdun limakalvon kasvua tukemaan ja kiinnittymistä helpottamaan? Vai pitäiskö vaan mennä ilman? Huomenna kannattais aloittaa jos meinaan, kun oon tutkinut että se kannattaa aloittaa kolme päivää ovulaation jälkeen. Oon pahasti kahden vaiheilla (n)

Terkut muuttorumban keskeltä. Oon aivan puhki, hirveesti tekemistä muuton kanssa ja siinä sivussa vielä pitää yrittää hoitaa työt ja muut velvollisuudet kunnialla niin stressi on taattu. Sitten vielä tuo järkyttävä pimeys ulkona ei ainakaan vireyttä lisää, tekis mieli painua talviunille. :sleep: Muilla väsymystä ilmassa? :sleep:

Nyt kp 18 ja dpo 5, ainakin itse olen näin päättänyt. :LOL: Epäilen siis tosissani että ovis oli kp 13 eli vähän aiemmin mitä yleensä ja varmaan tulossa vähän lyhyempi kierto nyt? Toivottavasti se oli kohtalo, joka päätti että oviksen on tultava aiemmin jotta nyt raskaudun :LOL: Nimittäin tallettelut onnistui hyvin kp 11 ja 13, mutta sen jälkeen ei oo kyllä petipuuhat ollut mielessä ollenkaan, ei vaan jaksa eikä ehdi. Eilen illalla tunsin alavatsassa hiukka enempi oikealla puolella sellaisen viiltävän kivun ja innostuin heti että nyt se alkio kiinnittyi, mutta sitten muistin että onkin vasta dpo 4, niin ei kai se silloin vielä kiinnity? Tänäänkin viillellyt/krampannut satunnaisesti sillai vaimeasti, mutta siis tuskinpa johtuu raskaudesta, ei kukaan varmaan halua mun stressikroppaani nyt kiinnittyä (n) Yritän kyllä hokea itselleni ettei stressi ole mikään ehkäisykeino, raskautuuhan naiset tuolla sotien keskelläkin ja niillä on kuitenkin varmaan hiukka isommat murheet ja huolet kuin mulla...

Hmm, mulla oli hirveesti asiaa mihin piti kommentoida mutta en nyt sitten muistakaan. :geek: Kivaa että on taas paljon piinailijoita!

@Jennipä Ihanaa, kyllä sulla varmasti oli ovis! Jospa kroppa nyt yrittää käynnistellä itse itseään. Mut hyvä että on gyne tulossa niin saat vastauksia asian tiimoilta.

Heiii mua kiinnostaa, joko @Paputoive kävit leikkauksessa? :)

• Tykkää
Reactions: Jennipä
@Summer2 tervetuloa! ollaankin tuolla keskenmeno ketjussa kirjoteltu molemmat :)

@Jennipä eipä niistä teroista ole haittaakaan mut ite en varmaan söis kun kuitenkin ovis jos tapahtunut niin keltarauhanen muodostunu..

Kiinnittyminen tapahtuu 6DPO-7DPO eli viikko oviksesta.. täällä myös DPO4 menossa..vielä pitkä aika siihen kun vois testata...mullla pitäis menkat alkaa 14.11 mut testaan vasta 15.11 jos maltan sinne asti :LOL: tai jos tulee jotain oireita mitkä mulle sitten kertoo et voisin olla raskaana niin ehkä sitten testaan :ROFLMAO: pelottaa testata... mut jos tosiaan tulee taas se 24/7 kuvottava olo niin ihan varmasti testaan kyllä ennen kuin 15.11:ROFLMAO:mut sit jos menkat alkaakin niin tuntuu aika paskalta varsinki jos siiihen raskaustestiin tulis jotain mut turha sitä nytten miettiä mut mietin kuitenkin:unsure:

• Tykkää
Reactions: Summer2
Tervetuloa @Summer2 ,toivotaan lyhyttä visiittiä! (y)

@pehmis26 , onpahan ainakin muuta ajateltavaa kuin pelkät kp:t :D Nuo alavatsan kramppailut oviksen jälkeen ehkä johtuu siitä kasvavasta keltarauhasesta niinku kinder_kitty jo sanoki :)

Minuaki kiinnostais että mitä @Paputoive elle kuuluu?

@Kinder_Kitty , oon ite miettiny että en haluais testata liian aikasin just sen takia että jos näkyy testissä vaikka joku varhainen km ja sitte tuntuis vain entistä pahemmalta kun menkat alkais :unsure:

Omaa napaa: kp 25/25-28, eli huomisesta alkaen alkaa varsinainen piinailu :D Tänään on palellut hirveästi ja tissit on edelleen painaessa kipeät, alavatsalla jomottelee aina välillä. Mielialat vaihtuu sekunnissa ja mies on ihan nyrkin ja hellan välissä kun hätyytän sitä koko ajan :cautious:Jännittää ihan sikana :ninja:

• Tykkää
Reactions: Summer2

Yhteistyössä