@ajatuksissa minäkin näin ihan selvän viivan, harmi jos se lähti jo pois
Kyllä varmasti jotain yritti/yrittää tapahtua. Tiedän tunteen että tuollainenkin viivanen lohduttaa paljon. Itsellä kun tuli elokuussa viivaa testiin niin lämmöllä sitä kyllä muistelee edelleen, kun tietää että silloin ainakin oli ovulaatio ja vissiin siittiöitä miehelläkin sit
Joo, just tää, että ehkä kaikki silleen on ainakin ok, että itse ovuloi ja miehellä on niitä siittiöitä todennäköisesti.
Että jos tarttee keväällä hakua apua (tai kun sinne avun piiriin pääsee), niin ehkä kevyellä tukihoidolla saa sitten tuloksiakin. Ja muuten, ihme kyllä. Menkat alkavat maanantaina, jos alkavat, eikä vieläkään vituta! PMS-oireet oikeesti ovat edelleen poissa, se on hassua.
Tuolla aiemmin oli puhetta että voisiko omalle äidille kertoa yrityksestä, kun tulee kovasti vihjailevaa kommenttia. Minunkin vanhemmat kovasti odottaa lapsenlapsia ja jouluna oli vähän kova pala, kun sukuun syntyi uusi tulokas juuri ennen joulua ja äitini kovasti halusi näytellä mulle kuvia vauvasta että jos mäkin nyt innostuisin niitä tekemään. Ärsytys oli kyllä kova, mutta en kyllä aio kertoa vanhemmilleni tästä yrityksestä mitään.. Melkein tuntuisi jopa helpommalta kertoa anopille, joka ei ole millään lailla ikinä painostanut lapsia tekemään. Ollaan aika läheisiä ja on niin rempseä ihminen, että uskon ettei jäisi asiaa niin paljoa murehtimaan kuin oma äiti.
Joo, meillä kyllä menee aika tavalla samalla lailla. Äiti taas tällä viikolla kysyi, että "Missä sun kaksijalkaiset lapset ovat? Miksette vielä perusta perhettä?" ja teki kyllä mieli ilkeästi jo sanoa, että itsekin tiedät, ettei se ole niin yksinkertaista. En tajua, miten se edes viitsii koko ajan puhua mulle noin, kun siskollani on takana vaikea lapsettomuus, eivätkä he hoidoista huolimatta lasta saaneet. Ja äidilläni on useita keskenmenoja. Et kyllä mua riipii, kun mä saan sit kuunnella näitä, ihan kun mulle se lapsi tulis siitä "kerrasta". Tavallaan varmasti siis avartaisi sitäkin, jos sanois että on tässä jo yritystä ollut, mutta kun en vaan tahdo kertoa monestakaan syystä. Mä kans koen että anopille ja miehen isän uudelle vaimolle olis paljon helpompikin puhua, jos nyt sellainen tarve tulisi. Mut ei kyllä tällä hetkellä ole.
Siskolle tosiaan tästä nyt kerroin ja sain kyllä sieltä paljon tukea ja vinkkejäkin, hän kun on tosiaan asian kanssa paininut vuosia. Ja onneksi hän otti myös asian tosi hyvin vastaan, kun mua pelotti puhua tästä juuri tuon heidän taustansa vuoksi. Mulla kanssa myös paras kaveri tietää, ja häneltä saa taas erilaista vertaistukea, kun elämme samantapaista elämäntilannetta ja kumpikin pohtii näitä aikuisuuden ja perheenperustamisen kysymyksiä.
Pahoittelut,
@Villisilmä.
Ja
@Haaveilija(ko), tosi jännä tilanne! Toivottavasti ne menkat alkavat pian tai sitten se plussa tulisi sinne testiin! Onhan niitäkin, että se plussa on näkynyt vasta pidemmän ajan kuluttua. Entä jos testaisit vielä esimerkiksi sillä apteekin omalla tai pregcheckillä?