♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

ja yks juttu myöskin mikä sai mut miettimään et oisko raskaana sittenkin... uutena vuotena menin partsille katsomaan klo24 tulitusta.. mielessäni hyvästelin vuoden 2016 ja toivoin et oispa vuosi 2017 menestyksekkäämpi ja samalla itkin.. oon yleensä muutenki tunteikas mutta en mä nyt ihan noin super tunteikas ole... ekassa keskenmenneessä raskaudessa oli sama juttu.. ennenkuin edes tiesin olevani raskaana niin mää purskahdin itkuun kun mies lähti viikonlopuksi ystävälleen..ja mä en siis ikinä oo itkeny kun mies lähtee viikonlopuks johki :D et joko mulla on nyt joku hormoni yliannostus :D ja muutenkin oon niin kärttysä kun olla ja voi...
 
tässä ovistesti :D vajaan 1,5h panttauksen jälkeen.. aika tumma kuitenkin ottaen huomioon et join juuri kahvia ennen testin tekoa ja juonnista oli siis 1,5h.. ois ollut tummempi varmaan jos oisin vaan jaksanu pantata kauemmin mut ei pystyny.. huomenna teen aamupissasta ja katon millanen viiva tulee.. jos raskautta ovistesti näyttää niin testiviiivan pitäis vähintään olla samanvahvunen kontrollin kanssa tai tummempi.. http://aijaa.com/iRoXJ7
 
@kiuski ja @Jennipä meillä täällä menee kai niin että käydään tk:ssa (tai yksityisellä) kans hankkimassa lähete ja kertomassa oma yrityshistoria, se kirjoittaa lähetteen sairaalan lapsettomuuspolille, jota kautta sitten ohjelmoidaan labrat ja simppanäyte ja aloitetaan varsinaiset tutkimukset (gynekologinen uä, miehen tutkimus, myös aukiolotutkimus tehdään ensimmäisten tutkimusten joukossa). Meillä nyt oli tavallaan olemassa se lähete tuonne jo kun sain sen kesällä yksityiseltä puolelta naistentautien polille, jonka kautta tuota munasarjan endometrioosia seurattiin ja lopulta leikattiin. Kun se endoksi todettiin niin leikkaava lääkäri kirjasi sitten yhteenvetoon että "voi ottaa itse yhteyttä lapsettomuuspoliklinikalle".

Meillä osaltaan tuo endo ja sen seuranta ja leikkaus teki omat hidasteet tähän asiaan. Ja olihan tuota 1v 2kk ollut yritystäkin ennen kuin menin yksityiselle "lähetettä hakemaan".

@Jennipä, meillä muuten hoitui tuo miehen labrojen varaus samalla puhelinsoitolla. Ei pystynyt livistämään ;) Myös simppanäytteen varaamisesta hoitaja sanoi että mies tai minä voidaan varata se. Nyt vaan pitää raahata mies näytteenottoon :ROFLMAO:

@Kinder_Kitty pidän peukkuja (y) et viiva tulisi kunnolla näkyviin ja olis kyytiläisestä kyse kun on semmoinen tunne ja herkkyyttäkin! :barefoot:

Onko täällä kukaan muuten kokeillut tuota vehnänalkioöljyä. Sorruin eilen ostamaan semmoisen purkin kauppareissulla kun sitä niin kovasti jotkut hehkuttaa. Saas nähdä! :rolleyes: normisti en hirveästi ole jaksanut kaikkia vippaskonsteja käyttää. Foolihappoa olen syönyt koko ajan, ja nyt flunssakautena flunssan estoon sinkkiä. Pati kiertoa 60tbl söin gelee royalea ja mulla oli sillon kyllä joku pitkä kierto. En viitsinyt tilata uutta purkkia... greippimehua satunnaisissa kierroissa olen juonut, mutta en enää pahemmin. Jotenki en vaan usko noihin vippaskonsteihin. Kyllä jos jotain ongelmaa on (niinku mulla varmastikin on :unsure:) niin se ongelma on hoidettava alta pois ennen kikkakolmosia.
 
Onnea @Sofia90 :LOL:

Ja @Kinder_Kitty kyllä siellä viiva minusta tuossa näkyy:love:

@voittamaton onnea piinailuihin, samoin myös muille joilla on jännät ajat:)

Minusta vauva utelut tuntui pahalta silloin, kun vain minä olin vauva ajatuksen kannalla. Eikä voi edes vastata, että no mun puolesta kyllä, mutta... Tuntu pahalta vaan nauraa, että eihän nyt meillä vielä moneen vuoteen.

Nyt ei ole ollut uteluita onneksi. Miesvaltaisella alalla tulee sitä vauva läppää aina välillä. Paras oli "ootko sä raskaana, kun syöt noin paljon".:ROFLMAO: Ei varmaan naurattaisi yhtään, jos olisi pitkä yritys alla.

Jotenki uskomattoman rento olo nyt tän yrityksen alkamisen kanssa. Ihan aito tjot fiilis. Enpä olis minusta uskonut:D
 
@Paputoive kiitos! @eevas (y)

Tää olisi kyllä paras lahja meille nyt sillä vietetään tälläviikolla 5.vuotispäivää! :love: mutta torstaina ollaan viisaampia ja toivon todella et menkat ei ala huomenna... kohdunnapukka on todella kova :D ja alhaalla.. ja lämpö on tänään pysynyt kokopäivän 36.6-36.8 samat lämmöt mitä oli ekassa raskaudessa.. kun oviksen jälkeen mun lämmöt oli maksimissaan vaan 36.4 ja nyt on pysynyt tosi korkeella... (y) jospa tämäkin asia kertoisi vaan siitä että mun masuun joku pieni on tekemässä kotia :love:
 
@Paputoive teille kovasti jaksamista niihin hoitoihin. Tuli tuo sun vastaus silleen ettei se näkynyt ennen, ku laitoin mun kommentin.

Mä vedän niitä raskaus ja imetys multitabseja, en ihan tarkkaan tiedä mitä niissä on. Ainakin foolihappoa. Söin greippejä aiemmin, mutta nyt en oo vaivautunut. Stressaa, kun jouluna, välipäivinä ja uutenavuotena tuli juhlittua ja syötyä epäterveellisesti.. Nyt joku pikainen ryhtiliike tähän. (y) Mä aina miehelle sanon, että vaikutus se on lumevaikutuskin, että miksikäs ei niitä vippaskonsteja kokeilisi:ROFLMAO: Mutta kyllä varmasti kannattaa hoitoihin hakeutua, jos oikeasti on hankaluutta raskautumisessa.
 
Onpa tänne taas tullut paljon viestejä! Tosi kiva juttu, että tämä keskustelu on näin aktiivinen :)

Tuolla paljon aiempana puhuttiin siitä lähipiirille kertomisesta. Olen itse kertonut yrittämisestä parille parhaalle ystävälle, mutta jotenkaan omalle perheelle kertominen ei tunnu hyvältä. En ole niin läheinen oman perheeni kanssa, että haluaisin asiasta erityisemmin perheen kanssa keskustella ja lisäksi tuntuisi, että "paineet" kasautuisivat, kun varsinkin äiti odottaisi todennäköisesti turhankin innoissaan vauvauutisia. Nyt kun ovat autuaan tietämättömiä yrityksestä eivät myöskään osaa odottaa mitään. Muutenkin pelkään, ettei omalla kohdallani lapsen saaminen ole mikään helppo juttu, joten stressaisin vaan asiaa liikaa, jos perhe tietäisi. Toisaalta meille ei myöskään satele mitään kyselyjä. Miehen äiti lähinnä vain muistuttelee säännöllisin väliajoin vauvanvaatevarastosta, jota hän on säästänyt tulevaisuuden varalle, mutta ei hän sillä mitään sen kummempaa tarkoita :D

@Suikku1 kyseli uudenvuodenlupauksista. Minä kuulun niihin perinteisiin jokavuotisiin tammikuun tsemppaajiin, jotka jaksavat sen yhden kuukauden lisätä liikuntaa ja panostaa ruokavalioon, mutta jotka viimeistään helmikuun puolessa välissä huomaavat palanneensa samoille vanhoille tavoille :whistle: :D Nyt tosin mies uhkasi aloittaa kuntokuurin, joten kai sitä pitää itsekin perinteisesti siirtyä taas ainakin kuukauden ajaksi terveellisempään elämään... :LOL:Raskaudesta tulisi kyllä ainakin itselle aikamoinen motivaatio terveellisten elämäntapojen ylläpitämiseen, joten täytyy toivoa, ettei tarvitsisi odotella kovin pitkään... :)

@Kinder_Kitty Toivon kovasti, että se viiva lähtisi siitä vahvistumaan! :)
 
@Paputoive meillä mies joutuu käymään antaa simppanäytteet kaukana kotoa, eli reissuun menee useampi tunti. Ja mä käyn omissa labroissa tääl kotipaikkakunnalla, joten ei ihan onnistunut samalla ajanvarauksella. Mut tänään se mies sai sovittua sen näytteenottoajan, nyt toivon ettei se stressais mokomaa kovin paljoo. Mies vetoo siihen että on ihan eri asia käydä vilauttaa värkkejään jollain gynellä ja ottaa pari putkee verta tms, kuin käydä vetämässä käteen jossain ns. julkisella paikalla. Tottahan se on, mutta jos nää tutkimukset tuottaa tulosta niin mulle jää viel semmonen homma, kuin kantaa muksuu yhdeksän kuukautta ja puskee se pihalee suhteellisen ahtaasta paikasta :ROFLMAO:
 
@Paputoive Mä syön jotain raskausmonivitamiinia (Multitabs?) joka on jääny kaappiin pyörimään ja päiväys uhkaa mennä. Aloitin napsimisen pari kk sitten. En itsekään kyllä noihin vippaskonsteihin usko, mutta mistäs sitä tietää mihin vielä tulee sorruttua. Foolihappoa en näe vippaskonstina, koska sen tärkeys on oikeasti tutkittu.

@eevas Mun taas oli helppo kuitata työkavereiden vauvautelut aikasemmin sillä et ukon lämmittely asialle kesken. Nyt pitää keksiä uus kommentti, jos joku vihjailee. Ellen edelleenkin pistä miehen piikkiin. :whistle:

@Epätoivoinenkuumeilijs Näen kyllä tuossa haamun hyvinkin! Ja mä en yleensä tapaa nähdä niitä! :geek: Mikä dpo sulla on? Jännät lähipäivät sulla tiedossa, tule ihmeessä raportoimaan jatkosta!

Olin jo varma että tänään (tai siis eilen kun kelloa katsoo) alkaa menkat, kun tuntui sellaista selkeää alkavaa menkkakipua. Kuukupinkin jo pistin menojen ajaksi paikalleen, muttei minkäänlaista vaaleanpunaisen hailahdustakaan. Eli jännäys jatkuu, perjantaina testaan jos ei silloinkaan ole vielä alkanut. Riitti se yksi liian aikaisin tehty testi tähän kiertoon. Kaiken maailman oireita on ollut tässä kierrossa huomattavasti enemmän kuin aiemmin, tosin enpä näin tarkkaan ole aiemmin kuulostellutkaan, joten 95% taitaa mennä oman psyykkauksen piikkiin.
 
@Kinder_Kitty mun silmään tuo ovistesti näyttää aika lupaavalta! Laitathan tänään kun oot herännyt niin kuvat uusista testituloksista :whistle:

@Paputoive miten tuon vehnänalkioöljyn pitäisi vaikuttaa? Tai siis mitä hyötyä siitä on? :D Itse syön vain Minisunin raskausvitamiineja. Greippiä ja punaviiniä tosin ajattelin testata seuraavassa kierrossa :ROFLMAO:
 
@VernaMaria
Minäkin olen näkeväni siinä haamun, mutta samalla yritän olla innostumatta liikaa. Tein eilen myös hätäiseen digitestin joka näytti ei raskaana. Tosin tiedä sitten mitä tässä tulee tapahtumaan. Mulla olisi pitänyt kuukautiset alkaa maanantaina, ei näy vieläkään eikä kipuja ole Tänään menossa tietääkseni 31/28. Tikutin oviksen ja käytettiin se tietenkin hyödyksi. Nämä ovat kyllä piinaavia päiviä kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu. Lupasin olla stressaamatta asiaa ja odottaa vielä muutaman päivän, jolloin teen sitten uuden testin. Esikoinen olisi kyllä haaveessa ja tämä olisi toinen kierto ilman pillereitä. ☺
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 4.1.2017)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)...................ya 8/12
M|RA 28v........................................ya 5/15, yk 3
Paputoive 28v (mies 29v)..............ya 6/15, yk 17
Saniainen! 22v (mies 25v).............ya 7/15, yk 12
Sandzell 25v (mies 26v)................ya 8/15, yk 12
annimaria93 23v (mies 25v) .........ya 3/16
Villisilmä 23v (mies 23v)................ya 4/16, yk 11
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v).......ya 4/16, yk 6
Jennipä 23v (mies 23v)..................ya 5/16, yk 5
Pehmis26 26v (mies 26v)...............ya 6/16, yk 8
Kinder_Kitty 24v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 5
jenetsu 28v (mies 26v)...................ya 7/16
ajatuksissa 26v (mies 29v)............ya 5/16, yk 9
Puff 24v (mies 28v).........................ya 5/16, yk 5
Tuimatar 27v (mies 36v).................ya 9/16, yk 4
Innih 23v (mies 24v).......................ya 10/16, yk 1
Empa 21v (mies 30v)......................ya 2/16, yk 8
annikata 26v...................................ya 6/16, yk 5
kka 25v (mies 26v)..........................ya 10/16
Puputus 31v (mies 32v)..................ya 4/16, yk 6
Ihanapa ..........................................yk5
Haaveilija(ko) 26v (mies 26v).........ya 5/16, yk 7
Sosh 25v (mies 29v)........................ya12/16, yk1
Toukkahaave87 ..............................yk3
Shara 27v (mies 27v).......................ya 12/16, yk2
voittamaton 25v (mies 35v)............ya 12/16, yk1
VernaMaria 29v (mies 36v)..............ya 12/16, yk1


Plussanneet 2016:

Sofia90 26v (mies 23v) ya 10/16, yk 3, plussa 12/16
Summer2 27v (mies 24v) yk1, plussa 12/16
Baby_ 28v (mies 32v) ya 8/16, yk 2, plussa 10/16
MerMer 24v (mies 31v) ya 8/15, plussa 10/16
mannamakaroni 28v (mies 31v) ya 9/16, yk 1, plussa 10/16
mapi_ 26v (mies 27v) ya 7/16, yk 3, plussa 9/16
jenetsu 28v (mies 26v), ya 7/16, plussa 9/16, (km 10/16)
Shih 29v (mies 29v) yk1, plussa 9/16
nanja_ 24v (mies 26v), ya 10-11/14, yk 22, plussa 9/16
Sandelinos 26v (mies 29v), ya 7/16, yk 1, plussa 8/16
danissa1 29v (mies 30v), ya 4/16, yk 5, plussa 8/16
stillnobaby 27 v (mies 32 v), yk 2, plussa 7/16
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16, (km 7/16)
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15
pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Vadelmiina 27v (mies 27v)
likka90 25v (mies 33v)
huupelson 25v (mies 25v)
ladygreen 24v (mies 25v), odottelee syksyn hoitoja

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
nonii nyt tulee taas kuvasaastetta! :D testasin ovistestillä mut viiva oli haaleampi jopa mitä eilen 1,5h pisusta.. eli siitä en kuvaa ottanut..

mutta mun oli pakko samalla uittaa taas uus pc vaikka aattelin et torstaina testaan mut testaan huomennaki :D raskaustestiin tuli edelleen aika haalea viiva mutta omaan silmään oli hitusen vahvempi..kuin eilinen.. tuokaan ei kauheen hyvin kuvissa näy mutta haamulainen edelleen se on.. enkä kyllä viivanpaikaks laskisi.. voi kunpa huomenna tulisi vahvempi ja kunnon punertava viiva.. kuvat laitan kohta :D
http://aijaa.com/BiKN8B aika huonosti sen kyllä erottaa et saa kyllä tihrustaa.. mitä jos nämä testit vaan pilailevat mulle.. noh jos menkkoja ei rupea kuulumaan eikä testit vahvistu kunnon viivaksi mutta oireet jatkuu niin sitten meen kyl verikokeeseen..
 
Viimeksi muokattu:
@kiuski toivottavasti! :) mut on jo vallannut semmonen ihana rakkauden tunne ja oon pakahtua onnesta jo nyt vaikka viiva ei oo ees kunnon viiva vielä.. mut tää tunne mikä mulla on :) keskenmenon jälkeen oon vaan odottanut et koska pääsen uudestaan kokemaan tämän tunteen... :love:
 
N93
Hei valaiskaa mua tästä lämpöjen mittauksista! Tänään kp21/30 ja lämmöt 36.9 . Tissit sivuilta arat ja muutenki omituinen olotila.miten teillä on nuo lämmöt menny jos ootte mittaillu? Plussa tai nega kierrosta:)
@Kinder_Kitty todella jännää!!:love:
 
@N93 Yhden päivän lämpöjen perusteella ei valitettavasti juuri mitään voi päätellä (n)

Systeemi menee niin, että lämmöt mitataan aina aamulla heti herätessä, eli haetaan päivälämmön sijaan BBT:tä (basal body temperature). Naisen BBT muuttuu kuukautiskierron mukaan niin, että lämmöt on matalalla ennen ovulaatiota, eli 28pv kierrossa n. kp1-14. Ovulaation tapahduttua lämmöt sitten nousee n. 0,25-0,5 astetta korkeammaksi. Jos ei tärppiä tuu, niin lämmöt laskee takaisin alas juuri ennen menkkojen alkua tai menkkojen alkaessa, jos taas tärppää niin lämmöt pysyy koholla alkuraskauden ajan (keltarauhashormonin vaikutusta). Nyrkkisääntö on, että jos lämmöt nousee yli 3 päiväksi niin ovulaatio on mitä luultavimmin tapahtunut (tän takia mä mittaan, verikokeen jälkeen luotettavin tapa selvittää ovuloiko). Jos lämmöt pysyy koholla yli 18 päivää, niin on aika hankkia raskaustesti.

Mitään numeroita ei oikein voi sanoa, koska jokaisen lämpötila on yksilöllinen: toisella 36,4 tarkoittaa että ovulaatio on tapahtunut, kun mulla se on alkukierron peruslämpö. Kärsivällisellä mittaamisella se sitten itselle selviää. Suht olennaista tietoa on myös se, jos BBT poukkoilee ihan missä sattuu, sillä se voi viitata hormonihäiriöihin. Itellä meni kapselin poiston jälkeen lämmöt koko ajan aika korkealla, nyt kun aloitin uudelleen mittaukset pari viikkoa sitten niin on kiva nähdä niiden käyttäytyvän "niin kuin pitää". Toivottavasti tulis nyt oikein kauniita graafeja ja niiden takana oikein kauniita munasoluja :giggle:
 

Yhteistyössä