♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kiitos kaikki :):love: mä vielä täällä varmasti hiippailen, aikasempi keskenmeno vähän kaihertaa niin ei uskalla ihan täysillä julistaa että nyt tulee vauva.

@kiuski voi kurjuus että jouluna suretti noin. Koita pysyä positiivisin mielin jooko, stressihän vaan vaikeuttaa asioita. Oon varma että pääsette pian itsekin kertomaan vauvauutisia, eihän teillä sitä yritystä vielä niin kovin kauan ole edes takana :) tietysti se saa toki harmittaakin.

@ajatuksissa paljon tsemppiä tämän kierron viimesten päivien jännäilyyn!
@Villisilmä toivotaan vielä kuitenkin, että plussa vielä ilmestyy jos menkkoja ei kuulu :)

@Paputoive voi pahus! Toivotaan että tästä kierrosta tulee vähän pidempi. Tsemppiä ja piristystä yrittämiseen :)
 
Moikka!

Olen itsekin uusi palstalla joten en vielä lisää itseäni listaan. Kirjoittelen mitä mieleen tulee ja seuraan innoissani muiden yritystä ja toivon kaikille kovasti tsemppiä jotta pääsisitte plussaamaan!

Itselläni ollut jo pari vuotta mielessä, että haluan perheen ja lapsia mutten ole ollut varma milloin olisi oikea aika. Nyt on jo puolisen vuotta ollut ihan järjetön vauvakuume ja olen valmis heti kun vain tuo mieskin olisi. Hän ei nimittäin "ihan vielä" ole valmis. En viitsisi toista painostaakaan, siksi olenkin varovasti silloin tällöin kysellyt että joko olisi aika. Silti joka kerta vastaus on että odotellaan vielä vähän aikaa.

Taustoista sen verran että itse olen 24v ja mies 31v. Itse olen vielä nuori mutta haaveilin perheestä jo teininä. Meillä on vakaa suhde, vakitulot ja muutenkin "kaikki hyvin" lapsensaannin kannalta. Toistaiseksi syön vielä e-pillereita niin kauan kun saan siunauksen luopua ehkäisystä. Toivottavasti mahdollisimman pian! Olen hieman peloissani, sillä meillä on suvussa ollut aina vaikeaa tulla raskaaksi. Omat vanhempani tekivät minua kolme vuotta... Että entä jos en raskaudukaan sitten kun niin toivoisimme? Toisaalta ei se etukäteen murehtiminenkaan auta. :)
 
Tuli äsken mieleen, että käytättekö erityisesti jotain raskautta yrittäville suunnattua liukuvoidetta vai ihan tavallista? Ostin just miehelle joululahjaksi liukkaria (älkää pelätkö sai muitakin lahjoja:ROFLMAO:) ja tänään tuli mieleen, että oon joskus jostain lukenut, ettei siittiöt välttämättä pärjää hyvin tavallisen liukkarin keskellä..

@Suikku1 Meillä oli miehen kanssa pitkään ihan sama tilanne kuin teillä ja ikäeroakin löytyy suht saman verran. Ainakin itselle oli henkisesti välillä aika rankkaa tukahduttaa omat vauvakuume-ajatukset, mutta odottaminen kannatti. Mieti miten hyvä fiilis sulla on sitten, kun mies jonain päivänä ilmoittaa, että olisi myös valmis ja alatte toteuttaa yhteistä haavetta :barefoot:

Omaa napaa sen verran, että ovulaation pitäisi olla perjantaina ja tänään touhuillessa alkoi jo jännittää, että voisihan se periaatteessa tärpätä tästäkin? :whistle:
 
Ihanaa, onnea @Summer2 !! :love:

@Suikku1 Mä pystyn niin samaistumaan sun tilanteeseen! Olin myös jo kauan vauvakuumeillut ja mies ei vaan ollut valmis. Se oli niin älyttömän raskasta jotenkin, mutta oli se odottaminen kuitenkin sen arvoista, kun mies vihdoin itse ehdotti yrityksen aloituksesta! Jaksamista sinne, toivottavasti miehesi pian innostuisi vauvahaaveista. :)

Ja tsempit kaikille piinapäivillä oleville! :rolleyes:

Vähän omaa napaa; kp 17 menossa ja ollaan aika hyvin saatu toteutettua joka toinen päivä- taktiikkaa. :LOL: Tämän vuoksi aika hyvät fiilikset jotenkin tästä kierrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Onpas tullut viestejä, pitää paremmalla ajalla lukea ajatuksella.

Onnea @Summer2 :LOL: Ihanaa, että plussauutisia edes jonnekin!

Itsellä yk1 kp1 vihdoin! Tästä kierrosta ei tule meille plussaa, mutta ihanaa silti päästä vihdoin alkuun! Täälläkin sitä on tosiaan odotettu, että mies on valmis. Oon niin intona, että jos se rentoudesta on kiinni niin seuraavat menkat tulee vasta kesällä:ROFLMAO:

Tervetuloa kaikki uudet ja onnea piinailijoille, toivottavasti tiedossa lisää plussia:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
@Summer2 oikein paljon onnea plussautumisesta vaikkakin vähän myöhään! Eipä voi paljon parempaa joululahjaa toivoa! (y)

@voittamaton ja @Innih onpa lohduttavaa kuulla että joku muukin ollut samankaltaisessa tilanteessa, mutta odotus on kuitenkin lopulta palkittu. Kuvittelin jotenkin olevani täällä ainoa, joka joutuu odottamaan "lupaa". Sain ainakin vähän mielenrauhaa teiltä, että ehkä meidänkin aika vielä tulee. Kiitos kun jaoitte omatkin kokemuksenne. :)

Tänään loppuu joululoma ja illaksi töihin. Ei kyllä nappaa yhtään, koko jouluaika hujahti jotenkin ihan silmissä ja silmäpussit on ihan yhtä suuret kuin ennen jouluakin.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Tyhmä, tyhmä, tyhmä minä. En tiedä, mikä ihme mut sai tekemään tänä aamuna raskaustestin, kun tiedän, että päivät ovat ihan liian alussa vielä, enkä mä ole ollut yleensä yhtään mikään etukäteen testailija. Tein tosiaan nyt sitten äsken Onestepin herkän puikon. Ei siinä mitään näkynyt lasin läpi, mutta avasin testin, ja kun sitä alkoi katsella, niin testiviivan kumpaankin reunaan oli kertynyt ihan selkeästi väriä. Sitä en saanut mihinkään valokuvaan, mutta otin nyt kuitenkin itse testistä valokuvan, vaikka ei siinä minusta itse viivassa mitään ollut. http://aijaa.com/hQU82A
Nyt vaan jotenkin hirvittää. En tiedä, hirvittääkö enemmän ajatus siitä, että tuo häviää vai se, että jos olenkin oikeasti raskaana. :ROFLMAO: Oli miten oli, mutta jännittää odotella viikon loppuun, että alkavatko ne menkat vai eivät.
 
@Suikku1, kiitti! :D Nyt lähinnä ärsyttää, että miksi piti heittää bensaa liekkeihin, kun ihan hyvin olisi voinut vielä pari päivää ainakin odotella eteenpäin.

Tää kuva on todella huono, mutta jos nyt oikein hyvällä tahdolla haluaa yrittää jotain nähdä, niin tuon kontrollin oikealla puolella olisi reunassa se punainen värikohta, mitä tarkoitin. http://aijaa.com/q7aWiI
Muoks. Niin ja siis puhelimella mä en ainakaan näe mitään, tietsikalla isolla ruudulla pienesti jotain.
 
@ajatuksissa Huijui mitä jännäilyä, peukalot pystyssä täälläkin! Josko @Summer2 olisi aloittanut plussaputken pitkän hiljaisuuden jälkeen?

@Suikku1 Et todellakaan oo yksin siinä, ettei mieseläjää vauvaprojekti niin innosta! Meillä tästä vauvaprojektista on väännetty eri tasoilla suhteen alusta asti, sillä tehtiin just niin kuin ei ikinä pitäisi: mä tiesin suhteen alusta asti, että mies ei halua lapsia, ja hän tiesi mun niitä haluavan. Ei se aluksi tuntunut ongelmalta, molemmat tiesi toisen kannan, eikä mistään suhteesta voi tietää että kestääkö se vai eikö. Mun ajatuskulku meni jotakuinkin niin, että typerää luopua kaikin puolin hyvästä ja ihanasta miehestä sen takia, että voisi joskus edes yrittää lasta - eihän se oo mitenkään taattua, että löytäisi toisen jonka kanssa yrittää, tai että siltikään onnistuisi. No, aikaa kului ja todettiin että yhdessä olisi tarkoitus olla vielä aika pitkään... Aika monet väännöt ja kunnon riidatkin vauva-aiheesta sitten käytiinkin, ennen kuin mies myöntyi ettei se nyt ehkä maailmaa kaataisi jos yksi lapsi tulisi. Hullua on, että suurin kompastuskivi tässä on ollut se, että mies on niin vastuuntuntoinen että pelkää onko varmasti tarpeeksi hyvä isä. Suosittelen lämpimästi keskustelemaan myös niistä syistä että miksi ei/miksi kyllä, koska ne kertoo ihmisestä valtavan paljon.
 
@ajatuksissa ihan selkeä viiva! Toivottavasti pysyy kyydissä mukana :love:

@Suikku1 Minä kans jouduin lämmitelee miestä tovin ennen kuin päästiin yhteisymmärykseen lapsista. Kyllä sekin on niitä aina halunut, mutta ei niin pian kuin minä. Muutaman kerran heittelin asian ilmoille että olisin nyt halukas jonka se sitten tyrmäsi aina. Kuitenkin kun annoin vaan sille tilaa ja aikaa ajatella asiaa yksin niin hyväksy asian suht nopsaa (vuosi siihen meni) ;)
 
@Summer2 onnea!!
Nyt se hyvä fiilis on kadonnut tiehensä.. jotenkin kokoajan niin tunteikas olo tiedä mistä sitten johtuu hormoneistako.. onneks sitä ihanaa hyvää fiilistä kesti jonkin aikaa.. tää fiilis oikeestaan alkoi kun la-su oli aika moisia kipuja molemmilla puolilla munasarjoja.. aloin väkisinkin miettimään et onko sinne taas kystat muodostumassa..ja se on nyt saanut mielen matalaksi.. on tää niin hemmetin vaikeeta yks lisääntyminen... mun keho ei osaa muuta tehdä kun kystia.. no jos ei ens viikolla menkat ala niin oon aika varma kystista.. ja lisäksi ei voitu hommailla enää kun kotiuduttiin reissusta sunnuntaina.. kun mulle ilmestynyt taas herpes sinne alas..justhan se oli mulla pari viikkoa sitten.. ei senkään nyt tarvis näin useasti ruveta oireilemaan.. lämmöt ovat joten kuten pysyneet nousussa mutta pientä sahausta on...
 
Kiitos taas kun jaoitte omia ajatuksianne! Helpottaa tietää että muitakin on jotka ovat/on ollu samassa tilanteessa.

@Tuimatar olet oikeassa ettei koskaan voi tietää miten suhteessa käy. Meillä on onneksi sellainen tilanne, että tiedän miehenkin haaveilevan perheestä ja lapset ovat tervetulleita jossakin vaiheessa. Meillä on vaan melko eri käsitys siitä milloin se oikea aika on. Noh, ei se auta kuin odotella ja varmasti onni on mitä suurin sitten kun olemme molemmat valmiita.

@Kinder_Kitty kuulostaa ikävältä tuo kystajuttu. Hurjasti tsemppiä ja paranemisia!
 
Heippa!
Huikeesti uusia haaveilijoita, tervetuloa mukaan! :love:
Mä viimeks kirjottelin siitä painonnoususta ja yrityksen lopettamisesta hetkeksi. Painon nousulle ei koskaan löydetty minkäänlaista syytä, joten ehkä mä lihoin jo pelkän joulun odotuksesta! :ROFLMAO::ROFLMAO:
Ja vauva juttuihin... Mehän tosiaan päätettiin jättää tikutukset yms hetkeksi koska alkoi olemaan tosi rikki kaikkien nega kiertojen takia ja stressitaso alkoi olla huipussaan. Eikä olla ainakaan nyt kahteen vikaan kiinnitetty minkäänlaista huomiota. YLLÄTYS YLLÄTYS, Nyt kuitenkin täällä sellainen tilanne et minkäänlaisia menkkakipuja (mitä yleensä paljon) ei oo ja menkat on myöhässä kolmatta päivää! Heti ekana iltana tein testin mutta negaahan se näytti. Huomenna aamulla sit uus tekemään! Jänskättää ihan hullun paljon!!
 
Heipä hei!
Uskaltautuisinkohan tulla varovasti mukaan keskusteluun? Olen lueskellut teidän viestejä jo hetken ja täällä on ihanan vilkasta keskustelua(y)

En halua hirveän tarkkoja tietoja itsestäni antaa, koska haluan pysyä anonyyminä, mutta olemme mieheni kanssa kolmenkympin molemmin puolin ja olleet pitkään yhdessä. Vauvasta on puhuttu jo vuosia sitten, mutta silloin tuli pari muuttujaa matkaan ja haaveet jäivät. Nyt elämäntilanne olisi oikein mainio perheenlisäykselle, mutta haaveita jarruttaa omat pelot. En tiedä tarkalleen miksi, mutta pelkään kovasti raskautta ja synnytystä. Niin paljon, etten ole uskaltanut ottaa sitä askelta, että varsinaista mahdollisuutta raskaudelle olisi ollut. Minulla on kuitenkin tosi kova vauvakuume niin on todella raskasta olla päivittäin näin ristiriitaisten tunteiden keskellä:confused:

Meillä on käytössä kondomit ja keskeytetty yhdyntä ja joka kuukausi taidan vähän salaa toivoa "vahingon" käyneen, koska kuukautisten alkaessa huomaan pettymyksen hiipivän mieleen. Olen ladannut puhelimeen sovelluksen jolla olen pari kuukautta seuraillut kuukautisia, koska en ole koskaan kirjaa pitänyt enkä yhtään tietoinen millainen kierto minulla ruukaa olla. Sovelluksen mukaan viikonloppuna kuukautisten pitäisi alkaa..:whistle:

Toivottavasti saisin jäädä haaveilemaan teidän kanssa vaikkei varsinainen yritys ole alkanutkaan. Pää räjähtää näitä yksin miettiessä..
 
Oho, superpaljon uusia tosiaankin! Tervetuloa kaikille, toivottavasti nyt sit alkaisi plussiakin sadella :D

Mä olen taas hyvin huvittunut omista aivoistani: taas se aika kuusta kun googlaillaan alkuraskauden oireita ja ties mitä, vaikka mahdollisuudet on oikeasti aika olemattomat kun ajoittui useamman päivän reissu yksin kierron keskivaiheille. Nyt on kp 27/??, ja koko kierto on tuntunut helpommalta kuin aikaisemmat, alkaa vissiin kroppa taas tottua. Naama ei kuki enää niin pahasti ja tässä kierrossa myös nännien kipuilu jäi välistä, vasta eilen alkoi lievempi aristaminen kuin kahdessa edellisessä kierrossa. Menkkoja se varmaan enteilee, mutta ei silti osaa olla toivomatta!

Latasin tällä viikolla uuteen puhelimeen Fertility Friendin, käyttääkö joku muukin sitä oireiden seurailuun? Lämpöjen mittaus olis taas kovasti tarkoituksena, kun vaan jaksais herätä joka aamu suunnilleen samaan aikaan...
 
Mukavaa, kun täällä on aktiivista keskustelua. Tervetuloa mukaan @Eela- Itsekin olen ollut mukana vasta hetken mutta nyt jo saanut tukea ja tsemppejä! :)

Mieheni veljellä on pieniä lapsia joiden kanssa olemme tekemisissä usein, viimeksi eilen. Meinasi tulla itku, kun mieheni on niin ihana niiden lasten kanssa. Uskon päivä päivältä vaan varmemmin, että hän on tuleville lapsilleni paras mahdollinen isä sitten kun sen aika on. :love:

@Empa tsemppiä testin tekoon! Siellä ollaan kyllä jännän äärellä!
 
Toivottavasti nyt kun teitä uusia on tullut niin paljon niin niitä plussiakin alkais satelee :ROFLMAO: tsemppiä kaikille!

@Tuimatar Nyt kun luin ton sun tekstin että naama ei enää kuki niin paljon niin tajusin että mulla kans nyt viimiset pari kiertoa ollu iisimpää :eek: aina aikasemmin oviksen ja menkkojen aikoihin tullut todella runsaasti finnejä, toki nyttekin vähän muttei niin paljoa kuin aikaisemmin! Liekö tosiaan vaikutusta sillä että kroppa alkaa toimimaan (pillereiden lopetuksesta nyt joku 1v ja 4kk) vai eikö toimi enää sitäkään :ROFLMAO:

Tänään kp12 ja viime kierrossa ovis ollut kp13-14! Saas nähdä miten tää nyt menee.
 
Tervetuloa kaikille uusille. :) Mukavaa, kun täällä on taas vilkasta keskustelua.

Täytyy kyllä sanoa, että kun tässä kierrossa on enemmän palstalla ollut, niin kuume on entistä kovempi, ja Google on kaveri joka päivä. :D Parempi kyllä olisi pitää pää kylmänä, mutta minkäs luonnolleen mahtaa.

Ja kiitos kaikille tsempeistä ja vaaleanpunaisista viivalaseista. :) Vähän hirvittää kun menin testaamaan niin aikaisin, että kuinka iso pettymys tulee, jos onkin vain kemiallinen tms. Ihmettelen myös, että miten sitä haamun alkua näkyi jo eilen, koska jos tikkuihin oli uskominen, niin tosiaan oli vasta dpo7. Tänään en testannut, enkä tiedän testaanko edes huomenna. Mulla on vain yksi testi kotona jäljellä, ja mielelläni sitä säästäisin alkuviikkoon, jos on tarve. Tietysti vuodenvaihteen juhlinta olisi juuri edessä, mutta en minä kyllä koskaan paljoa ota. En nyt silti tiedä, joisinko yhden skumppalasin vai jätänkö senkin ottamatta. Mitä mieltä te olette, kun on ehkä haamu, muttei vielä varmasti plussannut?

Ai niin. Kävi kyllä sekin jo mielessä, että kun näkyi jotain jo noin aikaisin, ettei vaan olisi kaksoisraskaus, JOS tämä etenee mihinkään. :eek: Meillä on siis suvussa kaksosiin aika iso riski. Mutta en tietty halua mennä asioiden edelle, kun kaikki on niin epävarmaa. Olis ollut hyvä odotella vielä loppuviikko ennen sitä testiä... Nyt tosiaan on kovin jännä fiilis. Jotkut kyllä sanovat, että noi OneStepit antavat viivanpaikkaa ym ihan turhasta, mut mä en oo koskaan ennen niihin saanut yhtään mitään näkyviin.
 
@ajatuksissa kyllä mä uskaltaisin juoda sen yhden skumppalasin. On kuitenkin vain se yksi lasi eikä se vaikuta mihinkään vielä. Joku lääkäri tokasi ystävälleni joka veti kunnon tomut viikonloppuna ja maanantaina teki positiivisen testin, että sikiöllä on jotenkin oma verenkierto 5viikkoon asti? Eikä tossa vaiheessa moni edes vielä tiedä olevansa raskaana. Mä ajattelin ainakin elää ihan "normaalia" elämää siihen asti kunnes plussa putkahtaa :)
 

Yhteistyössä