*Esikoisesta Haaveilevat*

Ma nukuin viima yona about 24-10 ja paikkarit 13-15 niin ihme kun ei nukuta :LOL:

Ma taalla vaan koitan heilua kun tuntuu et selkaan ja alapaahan tuntuu enemman jos on paikallaan :D Ei kylla yhtaan vasyta nyt. Ja ihan hirvea hikikin ja kuumat aallot :LOL:

Ma syon normaalisti unilaakkeita, mut ma en viitti ottaa nyt koska niita ei sais kayttaa raskaana ja eihan sita tiia jos :D
 
oispa se täälläkin vasta kohta yks.. mut ei.. onneks mäkin voin nukkuu sen lääkäri käynnin jälkeen niin kauan kunnes mies tulee töistä kotiin. hitto kissa on taas vallannu mun sängyn jalkopään ihan kokonaan ja kaiken lisäks mun peitto on sielä sen alla |O kai se on vaan pakko herättää se.. mut nyt on pakko sammuttaa tää huriseva vehje :p öitä :)
 
Joulugallupiin: me mennään miehen kanssa aattona käymään hänen kotonaan moikkaamassa miehen sukulaisia. käydään myös todennäköisesti hänen mummon ja ukin luona. illasta mennään minun kotipaikalle viettämään perhejoulua.
meillä ei kai tänäkään jouluna laiteta riisipuuroa kun ei sitä kukaan syö :p ei olla sellaisia puuroihmisiä..
 
G: Mä oon jouluaattona 8-12 töissä ja sen jälkeen lähetää mun porukoille jossa saadaan riisipuuroo (Mun herkkua nii myöhästettii syöntiä mun takia :D Normisti siis aamupalaks puuro) ja sitte syödään jouluherkkuja ja käydään ehkä ekaa kertaa uudessa saunassa mitä oon iteki ollu tekemässä paljo sielä (jos sinne saadaa putket vedettyä siihe mennessä) ja sitte jouluruoka. Ja sitte saadaan (JEE) ne lahjat :D
Joulupäivänä sitte lähetää ajelee pohjoseen miehen porukoille jossa ollaan sitte yli uuden vuoden :)

Mua ei kyllä huvittas mennä töihi :D Siis nytte. Mut mulle on tullu oikeesti tän vauva-projektin kans sellane fiilis et Tulee Jos On Tullaksee :D En uskonu et se on mahdollista ku niin innoissaa olin ku sain luvan. Kai noi työt sitte vie ajatukset niin paljo et ei pyöri vauvat mielessä koko ajan.
 
Heipä hei kaikille! Eipä oo taas kerenny kirjoittelemaan. Joulu valmistelut on vieny kaiken ajan. Tohon gallupiin... Joulu aaton aattona syödään mieheni vanhempien luona.

Me vietetään joulua meidän mahtavan suuressa kämpässä (45neliöö) neljän ihmisen voimin. Mun isä ja veli tulee meille joulua viettämään. Mun vanhemmat on eronnu ja näin ollen mun vanhemmat on aina viettänyt joulua mun luona (puolueeton maaperä) kun erosivat onneksi ystävinä. Nyt kun äitini on seurustellut parin vuoden ajan niin hän viettää joulun uuden miesystävänsä kanssa. Joulupäivänä sitten mennään äitin luo ruokailemaan ja viettämään aikaa.

Mä oon ihan hirmuinen joulu ihminen. Aloitan joulun laiton heti joulukuun alussa. Ostan vieläkin (!) itselleni joulukalenterin vaikka ikää on jo melkein 30... se vaan kuuluu joulu perinteisiin... Jouluvaloja on eripuolilla kämppää ja joululaulut soi.

Tänä vuonna vaan joulu on tosi "minimaalinen" koristeiden ja muiden osalta ku on toi mini kämppä. Isompaa etitään kokoajan tai sit aletaan rakentaan... Tavoite on et tos ens vuoden aikana oltais siirretty kamamme johonki isompaan asuntoon.

Jouluna me nautitaan hyvästä ruoasta pitkin päivää ja yötä! Parasta on lohi ruoat ja tietysti kinkku itse tehdyllä sinapilla! :)

Tästä joulusta tuleekin vähän erilainen mulla nimittäin kaikkien laskelmien mukaan olla ovis 26.12. Uuden vuoden alkuu toivotaan positiivisia uutisia!

Ai niin ja vielä terkut kaikille uusille ja ISO :hug: kaikille sitä tarvitseville!
 
kopion:

tänään tosiaan oli se jälkitarkastus terveyskeskuksessa. kaikki ok raskaushormoonia alle 2. tänään tasan 1kk tapahtumasta..

ei ollu kovin kiva kuulla siel tarkastuksessa kuinka luonto hoitaa elinkelvottomat pois ja kuinka mä oon optimaallisessa vauvanteko iässä jne. ja kuinka mun pitäs vaan yrittää unohtaa asia ja ajatella iloisia asiota jne.

ja tapahtuma ei mitenkään vaikuta tuleviin raskauksiin ja aina tulee uusia ALKIOITA, alkioita hitto se oli mun lapsi ei alkio vaan mun vauva! koko tarkastuksen ajan ajattelin vaan mielessäni et turpa kiinni ämmä kun et mistään mitään tiedä.
tuli jotenkin sellai olo et ihan kun en sais surra koko asiaa yritti passittaa mut jollekkin sairaanhoitajalle puhumaan.. ihan kun se jotain auttais..

tuollaisia asioita kukaan ei halua kuulla keskenmenon jälkeen. ja oli kauhistunu siitä kun en oo saanut kunnolla nukuttua onneks sit suostu määräämään rauhoittavaanukahtamis lääkettä, saa edes unirytmin kohilleen ennen kun koulu alkaa.. kunpa tätä päivää ei olis koskaan ollutkaan tai olis edes ollut parempi lääkäri

olipas sekavasti selitetty
 
Joulugallupiin Eka joulu oman miehen kanssa. :heart: Itekin oon onneks vapaalla, niin saadaan kotona viettää kaksistaan joulu. Varmaan piipahdetaan aattona miehen porukoilla. :)

Nanakuu Olipas aika ikävä jälkitarkastus sulla. :hug: Mutta eipä noi lääkärit voi kovin tunteellisesti noita tapauksia ottaa. Jospa sulla alkais pian ne menkat, niin alkais kunnolla yrityskin. :)
 
Nanakuu onpas ollut ikävä lääkäri, jos ei ole tuon vertaa ymmärtänyt, kuinka suuri menetys se on ollut. Ihan sama, vaikka kyseessä on ollut pieni ihmisen alku, mutta oma vauva siitä huolimatta. :hug: Positiivisia uutisia nyt kuitenkin sen verran, että et joudu uuteen kaaviintaan ja voit nyt odotella tätiä ja seuraavaa kiertoa.

drakonia siulla kyllä tosiaan on oireet vahvat. Toivotaan nyt parasta... Miekii haluun...

).( Mie sain eilen vihdoin laitettua kotia joulukuntoon. Ensin aattelin, että en laita mitään, mutta sitten yllätyin positiivisesti tilin luvuista, niin päätin palkita itseni joulukrääsällä :) Nyt on vähän jouluisempi mieli. Mies ei vaan tykänny miun verho viritelmistä (laitoin verhot paperinarulla keskeltä nippuun, en sivusta) :(

Meillä pitäisi aloittaa pupuileminen, ei vaan oo yhtään haluja :( No onneksi ovikseen taitaa olla vielä viikko aikaa, ja samalla ne halutkin sitten kasvaa.
 
Nanakuu :hug: :hug: Pahoittelut sun kamalasta laakari kokemuksesta. Saat surra ihan just niin kauan kun susta silta tuntuu! Kylla mulle se on ainaki heti plussasta vauva ja jos sen menettaa niin en voi edes kuvitella kuin pahalta susta tuntuu :'( Kyyneleet silmissa kirjotan tataki, ku mua niin surettaa sun puolesta. :hug:

ON
Aamulla herattiin nena tukossa ja kurkku kipeena, piti sen flunssan tulla just nyt :/
 
Vivid
Oon ollut vajaan viikon poissa kuvioista, mutta mulla on oikein hyvä syy :attn: Tässä tarinani:

Viime pe sain siis viivanpaikan/roskishaamun ja la-aamuna haamun. No, meillä oli sit la pikkujoulut ja ne venyi yölle asti. Lopuksi aloimme siivoilla juhlapaikkaa ja mahaani alkoi särkemään. Sinnittelin kuitenkin ja siivosimme loppuun ja kotona kun pääsin nukkumaan, alkoi aivan järkyttävä poltto vatsassa. Oksensin ja ripuloin ja kykenin vaan makaamaan kippurassa vessan lattialla. Viinasta olo ei johtunut, koska en ollut juonut, koska olin saanut sen haamun, joten päätimme lähteä päivystykseen.

Olimme su-aamuna ysiltä päivystyksessä ja mut otettiin heti tarkkailuun. Sanon heti, että olin saanut la-aamulla haamun. No ne ottivat siellä verikokeita ja tutkivat mahaa. Verikokeista tuli plussa ja lääkäri epäili kohdunulkoista raskautta, koska mulla oli niin kovat kivut. Toinen vaihtoehto oli umpisuoli. Lääkäri halusi, että mua tutkitaan lisää ja lähetti mut ambulanssilla keskussairaalaan, tosin vasta 8 tunnin odotuksen jälkeen. Olo oli kamala ja jouduin olemaan ilman ruokaa, jos edessä olisi leikkaus.

Keskussairaalassa päädyin ensiapuun, jossa vatsalääkäri tutki mut. Vatsakivut oli koko alavatsan alueella, joten hän ei epäillyt umpisuolta ja lähetti mut gynelle. Jouduin odottamaan lisää ja ilman ruokaa, oksensin taas. Gyne teki sisätutkimuksen ja ultran. Ultrassa ei näkynyt merkkiäkään raskaudesta, koska hcg oli vielä niin alhainen. Oikeaan munasarjaan oli kertynyt nestettä ja kipujen vuoksi lääkäri oli vahvasti kohdunulkoisen raskauden kannalla. Hän halusi mitata hcg:n uudelleen ja katsoa, onko se lähtenyt nousuun. Kello oli jo tosi paljon, joten jäin sairaalaan yöksi tarkkailuun. Olin edelleen ruuatta, mutta sain tipan kautta sokeria.

Yö kului katkonaisesti ja ma-aamulla jouduin odottamaan lääkäriä puolelle päiville, koska hän teki ensin koko osastokiertonsa, jonka jälkeen otti mut ultraan. Ultrassa ei edelleenkään mitään, mutta hcg nousussa. Lääkäri halusi, että kirurgi tutkisi mut vielä, koska umpisuoltakaan ei voi poissulkea laskuista. Ruokakielto jatkuu.

Kirurgi tulikin pian ja tutki mahan. Epäili umpisuolta mahdollisuutta, koska kipu oli väärässä paikassa, mutta oli vahvasti sitä mieltä, että kohdunulkoinen raskauskaan ei ole kyseessä, koska tulehdusarvot olivat lähteneet nousuun. Päädyttiin siihen, että tehdään kuitenkin tähystysleikkaus ja poistetaan tarvittaessa umpisuoli. Gyne tulisi mukaan leikkaukseen ja varmistaisi kohdunulkoisen raskauden mahdollisuuden.

Pääsin ma noin klo 16 leikkaukseen ja se meni hyvin. Tuloksena kolme viiltoa mahassa ja tulehtunut umpisuoli oli poistettu. Kyseessä ei olut kohdunulkoinen raskaus. Tiistaina otettiin vielä uudet verikokeet, koska olin huolissani mahdollisesta raskaudesta ja hcg-arvo oli edelleen noususssa. Sain vihdoin ruokaan, reilun 50 tunnin paaston jälkeen ja olotilan alkoi vahvistua, kun pääsin jo liikkeellekin. Kotiuduin ti-iltana ja aloitin pitkän sairasloman. Töihin palaan vasta joulun jälkeen.

Entäs nyt? Hurja juttuhan tämän kaiken kaikkiaan on, mutta olo on lähtenyt hyvin nousuun. Tänään pääsin eroon tikeistä. Joulun jälkeen tiistaina on sitten lopputarkastus, jossa tsekataan ultrassa, miten raskauden kanssa on käynyt. Silloin ultrassa pitäisi jo näkyä tavallinen raskaus. Odotan toki kovasti, että kaikki olisi hyvin ja sisällä kasvaisi vauvan alku, mutta toisaalta tämän kaiken jälkeen, en uskalla toivoa mitään. Aika näyttää. Hyvillä mielin kuitenkin oon! Ikinä ei tiedä, mitä elämä eteen tuo, kuten saitte lukea :eek:
 
Vivid Hui mikä tarina! :eek: Toivottavasti paranet nopeasti ja pieni pysyy matkassa mukana. Onnea paljon plussasta! :) :flower:

Nanakuulle iso :hug:

Joulusta Mennään aattona mun vanhemmille, siellä on perinteinen joulu. Eli alotetaan riisipuurolla, sitten joulusaunaan, syödään jouluruuat ja lopuksi lahjat. =) Illalla tullaan sitten miehen kanssa omaan kotiin ja vietetään vielä yhteinen joulu. Joulupäivänä lähdetään miehen vanhempien luokse ja sielläkin lahjojen vaihto. Uutta vuotta mennään ehkä viettämään pohjoiseen mun isovanhempien luo. Joulussa odotan eniten sitä yhdessä oloa ja tunnelmaa, sekä tietenkin ihania jouluruokia. Lahjat ei enää ole niin tärkeitä. Mulla sama kuin Anskulla eli ovis on jouluna. Pientä joulun ihmettä siis toivotaan. :heart:
 
Vivid huhhu :eek: Onneks sentaan tutkivat sut kunnolla ja toivottavasti sun kyytilainen pysyy matkassa :hug: :heart:


Olen huomannut eilisesta alkaen, etta kun istun/valilla makaan niin tuntuu sellaista pienta kipua/paineen tunnetta alapaassa. Siis ei missaan alavatsalla vaan kunnolla alapaassa. Kun istun vaikka nyt sangylla jalat ristissa, myos tuntuu kuin alapaa "repeais". Mulla on siis tosiaan tallasta joskus menkkojen aikana, mut ei ikina ennen muulloin.
 
Gallup: mä olen töissä 7-15, mies tulee koiran kanssa hakemaan, mennään mun vanhemmille joulusaunaan ja syömään riisipuuroa, sitten käydään varmaan viemässä lahjat miehen perheelle ja sieltä suunnataan mun isovanhempien luokse syömään, viettämään joulua ja avataan lahjat siellä..
Mahdollisesti joulupäivänä mennään miehen vanhemmille syömään, jollei mies ja hänen veljensä lähde Tampereelle.. Siinä tapauksessa varmaan mennään karvavauvan kanssa viettämään aikaa meidän vanhemmille..

KP
 
tch
Vivid sulla on kyllä ollu hurjat päivät!! :hug:

drakonia,hmmm... nuo sun oireet kuulostaa ihan siltä että vois jopa plussa pärähtää ;) mää puhkun täällä plussatuulia kaikille :whistle:

ON,eli kuten kerroin,tässä kierrossa ei sitä luovutusta ollu eli odottelen nyt menkkojen alkamista!!Niin ja jouduin sit alottaan verenpainelääkityksen mutta lääkäri määräsi sellaiset lääkkeet mitä saa syödä myös raskauden aikana(mikäli lääkitys on aloitettu ennen raskautta)!!
 
kiitos kaikille haleista kyllä se todellakin auttaa vaikka on "vaan" virtuaali hali :) vitsi saatiin tänään kaikki jouluostokset valmiiks :) ruuat ja viimeset lahjatkin. rahaa jäi vaan 9e enään tilille. no onneks tammikuun alussa tulee taas opintotukea ja varmaan saan joululahjaksikin vähän rahaa.. meidän joulu menu olis nyt tälläinen perunamuussia pippurikaslerlihaa cheddar kastiketta ja sitten myös kinkku piirakkaa ja jälkkäriks miehelle kaakaovaahtoa ja mulle vadelmavaahtoa. kinkkua ei ostettu kun minä en syö ja käydään sukuloimassa niin sielä saa kinkkua ja riisipuuroa :) vitsit kohta se joulu jo on :) mut nyt nukkumaan.. just otin lääkkeen. jos se vaikka auttais mut uneen vihdoin ja viimein..
 
Mä en edes ole ylipainoinen, vaan bmi on 20. Eli laihdutus ei taida mun PCO:hon auttaa. Jonkinlaisesta ruokavaliosta kuitenkin käsittääkseni voisi apua olla. Tiedän kyllä että varmasti vauva meille tulee joskus, mutta suren jo etukäteen sitä, että minun ei ole odennäköistä saada useampia lapsia. Minä kun olen haaveillut suurperheestä.. Mutta kunhan nyt sitten edes sen yhden saisi! Sijaisperheeksi ryhtyminen kiinnostaa, eli varmaan meille tulee sitten sijoitettuja lapsia ainakin jossain vaiheessa.
 

Yhteistyössä